Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Сменихте ли си гумите? Аз все още не съм ходил да си сложа летни гуми, само съм ги купил, но трябва да отида другата седмица. Вие къде ги сменихте и колко пари ви взеха за смяната?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

20 лв за смяната на четирите гуми.

  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

20 лв за смяната на четирите гуми.

С баланса ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На тая криза и 20лв са много,даже и с баланса.Всеки може да си ги смени сам.То и да си ги балансира всеки може,стига да има апарат или приятел, който има апарат.И да може да различава тежести за железни джанти и тежести за алуминиеви, и да знае кои къде са слагат:) Някои минимални отклонения може да се хванат само на апарата,но не и в движение.За това след смяна,ако съм ги балансирал вече тия гуми миналата година примерно,я пускам на хуабава права отсечка без дупки с пуснат волан.И, ако колата си върви на право без нещо да тресе или някакви необичайни шумове,пари на белия сибирски вятър не хвърлям.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, BMW Маниак написа:

С баланса ?

...И СМЯНА НА ВЕНТИЛИТЕ?

преди 1 час, franchesko написа:

На тая криза и 20лв са много,даже и с баланса.Всеки може да си ги смени сам.То и да си ги балансира всеки може,стига да има апарат или приятел, който има апарат.И да може да различава тежести за железни джанти и тежести за алуминиеви, и да знае кои къде са слагат:) Някои минимални отклонения може да се хванат само на апарата,но не и в движение.За това след смяна,ако съм ги балансирал вече тия гуми миналата година примерно,я пускам на хуабава права отсечка без дупки с пуснат волан.И, ако колата си върви на право без нещо да тресе или някакви необичайни шумове,пари на белия сибирски вятър не хвърлям.

Точно пък да се скръндзя за 20 лева... Често по нашите пътища само баланс не е достатъчен. Трябва понякога и изправяне на джанти. Отделно рискуваш и със старите вентили, ако ги караш няколко години, сменяйки само джантите.  При мен проблемът не са парите, а това, че нямам време да чакам по опашки на гумаджийници. Миналата година 3 дена обикалях няколко гумаджийници, накрая спрях да чакам на една и ми се изчака чакалката.  А оня като ми каза, че трябва и две от джантите да изправя а аз нямам пари, да видиш как търся банкомат на километър. И най-интересното беше, че аз изтеглих пари, върнах се, а оня още изправяше джантите :) Сигурно 40 минути ми отне цялата работа. Ама така е, като съм с 8 джанти и само сменям пролет и есен. В един момент се оказва, че съм с много стари вентили и изкривени до неузнаваемост джанти. 

 

Лично аз след всяка смяна на гуми, намирам отсечка и пробвам със скорост над 140-150, за да видя има ли вибрации. Това, дето колата бягала е пунта мара. Първо, може  гумите да не са с еднакво налягане и това да влияе. Второ, дори среден страничен вятър отмества доста колата. И трето, състоянието на пътната настилка също оказва влияние. Може пътят да е леко наклонен, може да има леки коловози, а може и различно сцепление. Тогава пак колата може да избяга в някоя посока. Единствено меродавно за мен е вибрацията във волана. Ако има такава, значи нещо с баланса или джантите не е наред. Ако не усещам нищо, значи всичко е перфектно. В момента като ми изправиха джантите, колата не трепва и при 180.  Ако имам някакви съмнения за това, че колата бяга нанякъде, пробвам на няколко участъка. Обикновено заради пътната настилка се получава различно захождане на колата - или вляво или вдясно. Както казах, може и вятър да има, затова поглеждам и короните на дърветата. Ако много бяга, проверявам пак налягането на гумите. Например сега като слагах летните гуми, трите се оказаха на 2 атмосфери, а едната предна на 2.4 atm. Оказа се, че колата почва да бяга към страната на по-меката гума. Отделно и аз тежа около 120 килограма с дрехите, та и аз влияя на движението в права посока :) Та да си правиш заключения от това, дали колата върви в права посока или не, е малко лотария. Вече ако много бяга в една посока, вероятно има проблем. Пък и ако предницата е разбита или каросерията усукана заради катастрофа...

 

И по темата...тая пролет смених гумите на работа в почивката, защото както казах, миналата пролет ми изправяха джантите, а есента проверих за вибрации във волана преди да сложа зимните и нямаше такива. Затова тая година прескочих опашките по гумаджийниците и си ги смених сам. Само че проблем голям. Тъкмо изкочиха комарите и в 18 часа бе ужас. Ползвах разни приложения против комари за Андроид, но както имаше един коментар под едно такова приложение - САМО ОЗЛОБЯВА КОМАРИТЕ.  Затова и ми се проточи доста смяната на гуми, да се чудя как да изгоня комарите. По едно време в началото дори си мислех да прибирам обратно гумите в багажника и на гумаджийницата. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, BMW Маниак написа:

С баланса ?

Да. Сваля, сменя, балансира, слага.

преди 1 час, franchesko написа:

То и да си ги балансира всеки може,стига да има апарат или приятел, който има апарат..

Пряител, приятел, ама в магазина сиренето е с пари. Ако имаш 100 приятеля и имаш апарат и всеки иска да си ги балансира без да плаща? А и тия апарати не са без пари.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, A.com написа:

Да. Сваля, сменя, балансира, слага.

Пряител, приятел, ама в магазина сиренето е с пари. Ако имаш 100 приятеля и имаш апарат и всеки иска да си ги балансира без да плаща? А и тия апарати не са без пари.

 даде ама аз разбирам всяка форма на отношения между човеци да ли са приятели,съпруг и съпруга или брат и сестра или син и баща да протича в два основни процеса.А именно даване и получаване взаимно.Естествено ,ако аз съм си балансирал гумите безплатно при него, ще искам и аз нещо да направа за него.Или да балансирам аз на още няколко негови клиента гумите или нещо друго, което да му е от полза или поне да му изчиста сервиза,тоест да не се получава така, че  получавам подеяние.На мен ми е кристално ясно, че тия апарати струват пари, тежестите също,инструментите също.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BG-Team-DRIFT написа:

 Та да си правиш заключения от това, дали колата върви в права посока или не, е малко лотария.

 

 

 Да ако си сменил нещо по-окачването и не си отишъл на реглаш вече може и да е лотария.Иначе баланса се прави за комфорт,на водача.Иначе щеше да е задължително изискване при всеки технически преглед.А и трябва да си карал доста небалансирани курници,съотвветно и добре балансирани такива, за да разбереш кога реално има нужда от баланс.Въпрос на опит и база на сравнение.Нещо като да си хващал много цици и като хванеш поредните  да можеш да прецениш има ли нужда реално от,,баланс,, при доктор Енчев, или само ще олекнеш от към джобовете.:) И не са ми проблем 20лв за баланс на четирите гуми, давал съм и по 20  на гума,само че в евро.И тарикати му с тарикати са видяли още на апарата, че джантите са криви и пак ми взеха парите уж за някакъв баланс и нямаше никакъв ефект реално.И ми го казаха чак като се качих в колата,направих едно кръгче и се върнах.Така, че сказки и разкази по непрежвивяно от разни ,,майстори и майсторчета,, толкова съм слушал, че чак ушите ми мазоли са хванали.И предпочитам лично аз да си свърша работата.Нали знаеш, че на лъва връта му е дебел, защото си върши работата сам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, franchesko написа:

 Да ако си сменил нещо по-окачването и не си отишъл на реглаш вече може и да е лотария.Иначе баланса се прави за комфорт,на водача.Иначе щеше да е задължително изискване при всеки технически преглед.А и трябва да си карал доста небалансирани курници,съотвветно и добре балансирани такива, за да разбереш кога реално има нужда от баланс.Въпрос на опит и база на сравнение.Нещо като да си хващал много цици и като хванеш поредните  да можеш да прецениш има ли нужда реално от,,баланс,, при доктор Енчев, или само ще олекнеш от към джобовете.:) И не са ми проблем 20лв за баланс на четирите гуми, давал съм и по 20  на гума,само че в евро.И тарикати му с тарикати са видяли още на апарата, че джантите са криви и пак ми взеха парите уж за някакъв баланс и нямаше никакъв ефект реално.И ми го казаха чак като се качих в колата,направих едно кръгче и се върнах.Така, че сказки и разкази по непрежвивяно от разни ,,майстори и майсторчета,, толкова съм слушал, че чак ушите ми мазоли са хванали.И предпочитам лично аз да си свърша работата.Нали знаеш, че на лъва връта му е дебел, защото си върши работата сам.

Ако имаш възможност да я свършиш, добре. Ама колко от нас имат автосервизи? Извинявай, ама не е като едно време с щангата да вадим гумата, та чак пот да се лее от челото. Аз обясних, защо не можеш да правиш заключения, когато колата върви в права посока и пуснеш волана. Има много фактори, които могат да  те заблудят. Дори най-простото - лек порив на вятъра.  Не знам ти какво разбираш под "баланс", но аз усещам дали гумите са балансирани (или по-точно дали има проблеми) по вибрациите на волана. При скорост над 100-110, вече почва да си личи не толкова добре балансирана гума или крива джанта. Не знам какви коли си карал, но се сещам, че по едно време карах Пежото на братовчедката. Е, там няма как да разбереш нищо по волана, щото като вързан с ластик.  Обаче при Форд например, каквато кола карам, се усеща всичко от пътя. Усеща се по волана  и дори леко небалансирана гума, почва да се отразява във волана при скорости над 110 км/ч.  Да, карах и един Ситроен Ксантия. Там същата работа като при Пежото. Волана като вързан с ластик. Никакво чувство, чак човек да го хване страх да кара. Та не мога да давам съвети на хора, каращи подобни коли. Лично аз никога няма да си купя кола, която е с гумен волан. Първото, което гледам на една кола след интериора и местата за сядане, е волана. Няма ли добра обратна връзка, забравям за тая кола. А да е гумен...няма такъв филм. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, A.com написа:

Да. Сваля, сменя, балансира, слага.

В Бургас взимат по 15лв на  2 гуми за демонтаж, монтаж, баланс. Това за 4 гуми прави близо 30лв+.
Къде това евтиното? Да се местя освен в Благоевград, с бургаската заплатка ще съм милионер? :D

Редактирано от Даскала (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BG-Team-DRIFT написа:

Ако имаш възможност да я свършиш, добре. Ама колко от нас имат автосервизи? Извинявай, ама не е като едно време с щангата да вадим гумата, та чак пот да се лее от челото. Аз обясних, защо не можеш да правиш заключения, когато колата върви в права посока и пуснеш волана. Има много фактори, които могат да  те заблудят. Дори най-простото - лек порив на вятъра.  Не знам ти какво разбираш под "баланс",

От порив на лек вятът не може да ти ,,тресе,, волана.Ако е някоя въшка тежаща 800-900 кила може да я лашка,ама трябва да е много силен вятъра и то при скорост на автомобила над 130км/ч.Някои хора могат да се заблудят от тоя ефект и да решат, че колата носи, ама ако носи наистина, тогава не си за баланс, а за реглаж.Иначе при по-тежка каросерия при силен вятър се усеща едно съпротивление само.За форда понеже е с по- твърда хидравлика и по- спартанско окачване за това се усещат и най-малките вибрации и всичко от пътя.Съответно там ако имаш малък дисбаланс веднага се усеща.До колкото при пежото и ситроена,не волана там не е ,,вързан с ластик,,;) ,а имат просто по-мека хидравлика и по-меко окачване, и те реално обират и вибрациите от ,,гаден път,, или ,,дисбаланс на гумите,,  На мен, ако не ми тресе волана или гумите или е нещо минимално, за което трябва да се съсредоточа въобще не се занимавам с глупости.По-добре с тия 20евро/лева купи на някой бездомник или бездомно животно храна.

преди 20 минути, Даскала написа:

В Бургас взимат по 12-15лв на гума за демонтаж, монтаж, баланс. Това за 4 гуми прави близо 50лв+.
Къде това евтиното? Да се местя освен в Благоевград, с бургаската заплатка ще съм милионер? :D

Мести се във Враца.Барем там ще станеш човек:) Преди три години там на едно кръстовище ми се заби един болт.Обаче имах само резервна гума без крик и ключ.Оставих колата пред един супермаркет.Отидох взех друга кола от мои хора,намерих гумаджия обясних положението как е.Човека взе крик, ключ, отидохме,сложихме резервната гума, взехме колата.Залепия,балансира,монтира я, и ми иска 7лв за всичко.Ама понеже беше много отзивчив и голям пич на място му оставих 20 кинта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, franchesko написа:

Мести се във Враца.Барем там ще станеш човек

Оффф, на теб е трябвало да ти вземат 70 евро, щото имаш пари! Ще дойдат от Враца на морето да бачкат, ще ги отракаме... ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Даскала написа:

Оффф, на теб е трябвало да ти вземат 70 евро, щото имаш пари! Ще дойдат от Враца на морето да бачкат, ще ги отракаме... ;)

Аз винаги поощрявам добротата..но не и тарикатлъщината..Иначе лятото и аз мога да мина към слънчака да изкарам неко лев..;) Холандска царевичка на плажа малко да разцъкаме..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като гледам, аз съм минала най-тънко. Взех си ваучер от  https://vsichkioferti.bg/ и за смяна на 4 гуми + баланс + преглед на ходовата част ми взеха 13 лева. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, Даскала написа:

В Бургас взимат по 15лв на  2 гуми за демонтаж, монтаж, баланс. Това за 4 гуми прави близо 30лв+.
Къде това евтиното? Да се местя освен в Благоевград, с бургаската заплатка ще съм милионер? :D

В Сандански. Може и да посетиш бащата на ето този млад човек - Иван Юроков(Столичани в повече, Полицаите от края на града):

1794814543.jpg

Както почти всички гумаджии обича да се оплаква как държавата му пречи да си върти бизнеса, ама не издава касови бонове при смяна на гуми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, emanuela444 написа:

Като гледам, аз съм минала най-тънко. Взех си ваучер от  https://vsichkioferti.bg/ и за смяна на 4 гуми + баланс + преглед на ходовата част ми взеха 13 лева.

Ваучерите много често излизат през носа, защото хората не вършат работата качествено, а колкото да я претупат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И на двете коли имам по два комплекта джанти с гуми и сам си ги сменям.

Зимните с метални, летните с алуминиеви.

Цената зависи от размера на джантата за 14" по 6лв. на гума за 16" по 8лв.

И двете се карат доста и на 2-3 сезона купувам нови гуми, тогава сменям ако има нужда вентили, правя баланс и изправям джанти.

Миналия месец купих нови летни гуми за по малката кола, джантите бяха ок.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Даскала написа:

Ваучерите много често излизат през носа, защото хората не вършат работата качествено, а колкото да я претупат.

При мен не беше така. Доста внимателно и добре работеха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази работа с баланса на гумите е малко фифта ферта, еле па за нашите пътища - ма нейсе.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.