Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,

 

Напоследък забелязвам значителен спад в скоростта на теглене. Направените тестове през Speedtest by Ookla показват Download скорост от 11 Mbps (плащам за 55 Mbps) и ping между 40-50 ms. 

 

Резултатите също така сочат и за значителен underperformance (~25 Mbps Download в Speedtest) през кабел.

След консултация с интернет доставчика, установихме, че проблемът не е от страна нито на рутера, нито на интернет връзката. Тестове с два различни лаптопа показаха над 40 Mbps download скорост през Wi-fi. Съветът на техниците беше "преинсталирай windows-a и може да се оправи".

 

Пускам темата с надеждата за съвет и помощ от ваша страна. На какви фактори биха могли да се дължат проблемите в скоростта и ping-a при положение, че преди няколко седмици тези проблеми не бяха налице. Конфигурация, вируси в системата, друго? Какви проверки бихте ме посъветвали да извърша, за да се установи ядрото на проблема?

Моделът на лаптопа е Asus K555L, а ОС е Windows 10.

Благодаря

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като спомена ядро > защо не пробваш как се държи системата под Live Linux дистрибуция.

Иначе Windows 10 може да си сваля ъпдейтите и от там да имаш затруднения.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Безжичната услгуа не е гарантирана и при нея са възможно подобни проблеми. Ако има други безжични устройства, които излъчват на същата честота като рутера на доставчика ти край с безжичната връзка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Емил Костов написа:

Безжичната услгуа не е гарантирана и при нея са възможно подобни проблеми. Ако има други безжични устройства, които излъчват на същата честота като рутера на доставчика ти край с безжичната връзка. 

Рутерът в момента е настроен на най-малко натоварената честота.

Underperformane, както написах по-горе, е налице и при връзка с кабел. Също така направих и тест с други лаптопи, показващи задоволителни резултати през същия рутер.

За справка, телефонът ми (през Wi-fi на същия рутер) дава 40 Mbps и 3 ms Ping при тест. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, krasimirson написа:

проблемът не е от страна нито на рутера, нито на интернет връзката.

Да се разбира ли, че е правена проба с директно закачен към доставчика лаптоп?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, DarkEdge написа:

Да се разбира ли, че е правена проба с директно закачен към доставчика лаптоп?

Да.

- Отлична връзка на друг/чужд лаптоп през кабел

- Отлична връзка на друг/чужд лаптоп през Wi-fi

- Отлична връзка на смартфон през Wi-fi

- Недостатъчно добра връзка на личния лаптоп през кабел

- Лоша връзка на личния лаптоп през Wi-fi

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Пробва ли да ресетнеш мрежовите настройки на лаптопа?
Или диагностика с инструмента за отстраняване на проблеми с мрежата.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, krasimirson написа:

Да.

- Отлична връзка на друг/чужд лаптоп през кабел

- Отлична връзка на друг/чужд лаптоп през Wi-fi

- Отлична връзка на смартфон през Wi-fi

- Недостатъчно добра връзка на личния лаптоп през кабел

- Лоша връзка на личния лаптоп през Wi-fi

Виж тогава да не би windows 10  да си тегли updates или да не би да имаш пуснато приложение ( като торент клиент например) което да ти товари лаптопа.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Интересен проблем .

Понякога както вероятно и в случая проблема идва от драйверите за мрежовите карти . Ако са оставени да са си тези които е "сложил " Windows , има верочтност и това да е проблема . Друга възможност е антивирусния софтуер ( ако се използва такъв ) . Трета възможност е вирусология прихванала се за системата по една или друга причина . Още куп други неща мога да изброя , но не видях системата да  проверена за вируси , нито да се казва нещо за драйверите , нито пък какво има инсталирано като програми с мрежов достъп .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@PC doctor,

Използвам Windows Defender. Драйверите са същите от 2 г. насам, откакто е купен лаптопът. Единствената промяна би била при авто ъпдейт от Windows. Проверих Network Adapter драйвера преди няколко дни - беше стар (от 2013) и го ъпдейтнах (сега е от 2015). Отделно, безуспешно, ресетнах и мрежовите настройки, както посъветваха колегите по-горе. 

 

Ъпдейт по темата:

Забелязох нещо тревожещо докато тествах (1) лаптоп не изпитващ проблеми с wi-fi (тестови лаптоп) и (2) личния лаптоп, където се забелязва ниската скорост, а в последните няколко дни и непрекъснато разпадане на wi-fi връзката.  Пуснах тест на ping-a на тестовия лаптоп като всичко изглежда наред (1-2 ms), докато проблемния лаптоп не се върже към wi-fi. При свързване на проблемия лаптоп към wi-fi, първо пинга на тестовия се покачва X 1000-3000, a след кратко време пропада и връзката (виж прикачения скрийншот от Command Prompt) : http://prikachi.com/...48/9322348n.jpg    -  Някой виждал ли е нещо подобно??

Отделно, днес на два пъти се появи 'син екран' на проблемния лаптоп докато е вързан известно време към wi-fi. Очевидно положението се влошава, и не съм сигурен хардуерен проблем или проблем с вирус е налице. Предвид заразните признаци (влошаване на връзката на другите устройства в близост, които използват wi-fi) си мисля по-скоро за вирус.

Преди 2 дни сканирах с Malwarebytes, която не детектира проблемни обекти.

Моля, посъветвайте как да се уверя дали това е хардуерен или вирусен проблем. В случай на вирус(и) може би най-доброто решение би било директно pre-install на Windows.

Благодаря.

PS Прикачвам и снимка на синия екран: http://prikachi.com/...54/9322354f.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 02 Май 2018 г. в 20:19, plamen_petrov_80 написа:

Като спомена ядро > защо не пробваш как се държи системата под Live Linux дистрибуция.

Иначе Windows 10 може да си сваля ъпдейтите и от там да имаш затруднения.

:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, krasimirson написа:

Ъпдейт по темата

Така описано започва да прилича на червейско поведене.
За успокоение и сигурност пусни една тема в HJT раздела като прочетеш и изпълниш указанията зад линка:

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Остава спокойно да изчакаш член на HJT екипа да разпише инструкции за действие. И е важно в периода на изпълнение на инструкжиите да не се предприемат други ремонтни действия различни от указаните от разписаните от водещия лечението!!!

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.