Премини към съдържанието
vachko64

HYKC-20A зарядно за акумулаторни батерии

Препоръчан отговор


Здравейте!
Донесоха ми за ремонт 20 А зарядно за акумулаторни батерии, което след, като отворих се учудих на това, което видях в празната кутия!
Тази тема я пускам не за да ми дадете съвет, а за да ви запозная с Китайското менте, което за нищо не става!
Снимка няма да пускам, защото лесно може да се намери, а в руските форуми мнението за него са отрицателни дори подкрепени със снимки за последиците от първоначалната му работа!
Първото ми впечатление, което ми направи при отварянето на кутията е, че проводника на трансформатора е прекалено тънък и едва ли ще може да осигури 10% заряд на обикновен акумулатор от 65 А, което е 6,2А!

Ампер мера бе свързан по-много странен метод за мен през един диод идващ от отрицателния извод на Греца, а другия от променливо токовия му, тоест паралелно на единия диод от Греца!
Изходният положителен кабел бе отлепен, а аз без да се замислям, че може да е станало при прегряване на Греца го запоих и изпробвах отново!

Греца гръмна, а аз продължих да откривам топлата вода, като закупих 50A,1000V и след повторното зареждане на зареден акумулатор той започна да грее прекалено силно след което вдигнах белия флаг и се предадох!

Преди това ампер мера постоянно отчиташе 18 А, а при превключване на ключа за определяне на изходния ток от положение 1 до положение 10, той почти не се променяше!

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поредната безсмислена тема от някой, който не знае откъде върви тока. Дори не казваш импулсен ли е изпрравиеля или стандартен. Въобще няма да търся снимки и да популяризирам нещо из търсачките.

Дори и проста верига на амперметър не можеш да проследиш. Факт е че след твоята некомпетентна намеса е гръмнал.

  • Ядосан 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дай снимки. Защо не даваш? А зарядните - от старите български и новите импулсни съм доволен.
Китайските в големи червени кутии с амперметър - вътре няма нищо, голямата кутия е само за фасон.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Снимки бол https://www.drive2.ru/l/467884529890099355/  подобни боклуци не заслужават да си губиш времето да ги ремонтираш, ами за кабелите и директно в контейнера за рецклиране.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

Поредната безсмислена тема от някой, който не знае откъде върви тока. Дори не казваш импулсен ли е изпрравиеля или стандартен. Въобще няма да търся снимки и да популяризирам нещо из търсачките.

Дори и проста верига на амперметър не можеш да проследиш. Факт е че след твоята некомпетентна намеса е гръмнал.

Мерси за бързия отговор!
Отговора бе толкова безсмислен колкото и устройството, което замина за контейнера!
Заключенията си прави, както искаш и където искаш!

Не съм те молил да ми даваш некомпетентни нарцистични отговори!

 

преди 1 час, Даскала написа:

Дай снимки. Защо не даваш? А зарядните - от старите български и новите импулсни съм доволен.
Китайските в големи червени кутии с амперметър - вътре няма нищо, голямата кутия е само за фасон.

Не исках да публикувам снимка защото не се сетих да я направя когато беше при мен, а от НЕТА ако взема ще ми я изтрият, като преди време направих!

За последното изречение съм съгласен!

 

преди 1 час, ined написа:

Снимки бол https://www.drive2.ru/l/467884529890099355/  подобни боклуци не заслужават да си губиш времето да ги ремонтираш, ами за кабелите и директно в контейнера за рецклиране.

Това щях да споделя и коментирам но целта ми бе да го спомена във форума за да не се излъже някой друг с този боклук!

 

Това устройство не го ремонтирам за пари, а направих услуга на приятел с което му доказах, че тази кутия е БОКЛУК и нищо не върши!

Понякога за да не ми се разсърдят хората, когато им призная, че са закупили поредния китайски боклук им доказвам за тяхна сметка, че аз съм прав!
 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, vachko64 написа:

...

Ае трафа да не е дал частично на късо, че толкова голям ток? Ако предположим, че амперметърът също не е долен боклук?
Това ти обяснило опукването на греца.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Даскала написа:

Ае трафа да не е дал частично на късо, че толкова голям ток? Ако предположим, че амперметърът също не е долен боклук?
Това ти обяснило опукването на греца.

Това зарядно е ползвано само 1 път и след няколко часа се е разпоил червения изходен проводник защото предишния ГРЕЦ е загрял прекалено силно. Преди да запоя кабела замерих изправителя и не констатирах никакво късо в четирите му диода!

Замерих изходното напрежение при наново запоен проводник, което бе 14 Волта при въртене на всичките 10 степени на ключ с който ушкем се регулирал тока!

Всичко бе нормално и за това го дадох на човека да го пробва в къщи. После ми се обади, че според него не зарежда, а светодиода за работа на устройството свети!

Само, когато се свърже, към акумулатор за зареждане, ГРЕЦА се товарил и силно загрявал, това констатирах след като поставих друг 50 А и лично изпробвах зарядното на място!

Греца бе свързан по следния начин според схемата, която набързо нарисувах на хартия!

Да допълня, стария грец бе GBU808, което е 800 V/8A, a новия, който поставих KBPC5010, което е

1000V/50A

Това е, греца остава, а другото отива в кофата!
 

HYKC-20A.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ined написа:

Снимки бол https://www.drive2.ru/l/467884529890099355/  подобни боклуци не заслужават да си губиш времето да ги ремонтираш, ами за кабелите и директно в контейнера за рецклиране.

Траф, грец, бушон, какво повече ти трябва :)? Китайците са майстори на ментетата. Не, че класическо зарядно не представлява точно това, обаче китаеца е сложил слаби компоненти и няма никаква защита от късо (за схема за изключване при зареден акумулатор, изобщо не говорим), един разреден акумулатор ще го опука с начален ток още при включване. Ключът не знам как би регулирал тока, освен да добавя намотки в паралел на трафа, но това е Китай, медта е скъпа, най вероятно само си щрака. Само ми е интересно как са измслили тая шашма с амперметъра, за да отчита такъв голям ток, без да опукат нещо директно? Това си заслужава ремонт само ако трафа дава някакъв, приличен ток. Но при положение, че трафът е основен компонент и най скъп, едва ли. Иначе - махане на амперметъра, или превързване където трябва, смяна на грец.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази схема е един изправител с изходно напрежение 14 V, а ако приемем акумулатора е 10 -12,8 V. Какво би се случило ако директно се свърже акумулатора към изхода на този изправител, който няма никакви защити и никаква схема с която да ограничи тока на зареждане!

При 10 V акумулатор, които е частично разреден, 14 V изходно напрежение и проводниците ако се сметнат за 0,1 Ом се получава 40 A ток във веригата!

Стойностите при 12 V акумулатор, които е зареден, 14 V изходно напрежение и проводниците  0,1 Ом се получава 20 A ток във веригата!

Според упътването на зарядното, с 10 позиционния ключ се регулира изходното напрежение от 4-15 V, което не констатирах, а измерих, като 14 V при всички позиции!

Тази измишльотина не подлежи повече на коментар, нищо в нея не е за нормално работещ изправител за зареждане на автомобилни акумулатори!

Темата не я пуснах за да я обсъждаме, а за да ви предупредя за това менте!

преди 7 минути, vachko64 написа:

 

 

 

HYKS-20A.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 4 часа, vachko64 написа:

Това зарядно е ползвано само 1 път и след няколко часа се е разпоил червения изходен проводник защото предишния ГРЕЦ е загрял прекалено силно. Преди да запоя кабела замерих изправителя и не констатирах никакво късо в четирите му диода!

Замерих изходното напрежение при наново запоен проводник, което бе 14 Волта при въртене на всичките 10 степени на ключ с който ушкем се регулирал тока!

Всичко бе нормално и за това го дадох на човека да го пробва в къщи. После ми се обади, че според него не зарежда, а светодиода за работа на устройството свети!

Само, когато се свърже, към акумулатор за зареждане, ГРЕЦА се товарил и силно загрявал, това констатирах след като поставих друг 50 А и лично изпробвах зарядното на място!

Греца бе свързан по следния начин според схемата, която набързо нарисувах на хартия!

Да допълня, стария грец бе GBU808, което е 800 V/8A, a новия, който поставих KBPC5010, което е

1000V/50A

Това е, греца остава, а другото отива в кофата!
 

HYKC-20A.jpg

тази схема е с  грешно включен амперметър,
дава късо съединение през диоди, при положителен полупериод на десния извод на трафа
респективно, отрицателен полупериод на левия

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, дръндю написа:

тази схема е с  грешно включен амперметър,
дава късо съединение през диоди, при положителен полупериод на десния извод на трафа
респективно, отрицателен полупериод на левия

Прав си!
Схемата я нарисувах по памет, ще начертая кадърна схема и ще я сменя със старата!

Едното рамо на ампер мера бе директно на минуса на греца, а другото през диода към другия край, като анода е към уреда!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано се хареса на някого схемата, която изфабрикувах!

Ключа е 10 позиционен, като положение 1 и 2 са 2 позиции но са с еднаква връзка! Така са: 3 и 4, 5 и 6, 7 и 8, 9 и 10!

Не съм начертал светодиода показващ, кога е включено зарядното.

При въртене на ключа изходното напрежение почти винаги бе около 14 V!

Има и друг ключ с 2 позиции с която помощ се превключва 6 или 12 волта в зависимост от акумулатора!

изправител 14.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.