Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, както повечето тийнейджъри, реших да си махна задното гърне, и да си сложа права тръба.(гърнето си го пазя) Интересното е, че звука не стана по-силен просто стана по-плътен и спортен. Мерих звука с шумомер, точно в границата 106 dB.

Дотук добре, обаче идва ред, автомобила да мине ГТП. Въпроси:

1.Може ли да мина преглед с тръбата, ако съм в нормата, или трябва задължително задно гърне?

2.Колко струва заварката на гърне (да ми върнат гърнето)

Благодаря предварително!

Очаквам отговор :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е проблем, стига да има  тръба в която да мушнат сондата за да измерят изгорелите газове.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, nikolela написа:

Не е проблем, стига да има  тръба в която да мушнат сондата за да измерят изгорелите газове.

Хм. На мен две години ми мерят изгорелите газове чрез ламбда сондата, доколкото разбрах. Закачат две жици и това е. По-миналата година дори колата въртя на място десетина минути, докато ми замери изгорелите газове. Миналата година за 2-3 минути ме пусна. Обаче от пункт за прегледи до пункт за прегледи, разлика от Земята до небето. Аз ходя на СБА, че ми дават отстъпка, но на други места се минава по друг начин. Сега с новите закони, които искат да въвеждат за изгорелите газове, си нямам на представа как е. Обаче на 50 метра от работното ми място има пункт за ТП. Даваш им колата по някое време и ходиш да си я вземеш после. Няма никакви проблеми каквато и кошница да им дадеш. Навремето  минаваше номера с това, че ако не мина ТП, ще отида при конкуренцията. Да видиш как махат с ръка и минаваш, само и само да ти вземат паричките. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Аз ходя на СБА,

И аз там ходя. Единственото място на което минавам през валяците. На другите места само ми вземат парите и ми дават аз да си залепя стикера. Предпочитам да знам състоянието на колата ми, най малкото през валяците да мина.

Едно време и ходовата част със щанга проверяваха а сега се боря поне през валяците да мина.  :angry:

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ГТП са пародия - поради простия факт, че около 80% от автопарка у нас, следва да се спре от движение.

И без ауспух ще минеш през всеки пункт, щом колата на трещи, като дърворезачка - не се обясняваш много, мълчиш си, ако ти кажат нещо, само речи, че така си я купил и не си обръщал внимание, мислил си, че е тунинг и т.н., сиреч играй го невинен и простодушен. Толкоз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, sound написа:

ГТП са пародия - поради простия факт, че около 80% от автопарка у нас, следва да се спре от движение.

И без ауспух ще минеш през всеки пункт, щом колата на трещи, като дърворезачка - не се обясняваш много, мълчиш си, ако ти кажат нещо, само речи, че така си я купил и не си обръщал внимание, мислил си, че е тунинг и т.н., сиреч играй го невинен и простодушен. Толкоз.

Едва ли ще мине през пункт на СБА. Там задължително се мерят емисиите. Колкото и да са занижени нормите ни, то норми за вредни емисии има още от комунизма. Вече на други пунктове всеки си прави каквото си иска или каквото му се струва най-важно. Обикновено се гледат фарове, мигачи, стопове, ръчна спирачка и спирачки. Някои гледат и предното окачване, слизайки дори в канала. Дори веднъж единия ме пита, дали съм нямал вибрации, щото му се сторило, че има луфт. А колата на 3-4 години. Естествено, вибрации съм имал, но от гуми и джанти. Това отделен въпрос. 

Но както се чува, че ще затягат положението при ГТП, не знам как ще се мине без гърне. Навремето карах един ЗаЗ. Проби се едната колекторна тръба и карах така близо година. Спира ме катаджията за проверка, а аз по инерция спирам. Нямаше проблеми, но като тръгвах ме хвана бая страх,  да не ме спре пак заради гърмежа. Затова се пуснах по инерция и чак като се отдалечих, дадох газ. А то като давам газ на светофара съм виждал, как човек на 300 метра пред мен скача бързо на тротоара. 

 

Не знаех, че сега е на мода да се маха гърнето. По мое време на мода бе да се слага свирка на ауспуха ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Там задължително се мерят емисиите.

Това да му е гайлето - много хляб има да изядем още, докато почнем да спазваме нормите за емисиите.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано да не те пуснат да те спрат от движение и да ти сложат глоба. Писна ми от селски тунинг където не може чояек да спи от вас

  • Харесва ми 2
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, sound написа:

Това да му е гайлето - много хляб има да изядем още, докато почнем да спазваме нормите за емисиите.

Е, то все пак си има норми. Наблюдавах емисиите на моята кола и когато минат границата,  числата стават червени. Обикновено са зелени. Значи си има норми и техниката го отчита. Имай предвид, че съм Евро 5. Представям си какво ще е без гърне :P А щом няма гърне, сигурно ще е орязан и катализатора. А и да не е, едва ли вече е използваем. 

 

преди 44 минути, Даскала написа:

Дано да не те пуснат да те спрат от движение и да ти сложат глоба. Писна ми от селски тунинг където не може чояек да спи от вас

Не така с лошо. Смени си квартала, какво са ти виновни младежите? Ама купувате си къщи в центъра или до магистралите, после селския тунинг ви виновен :P

 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А така - дали евро пет или евро десет, сещаш ли се защо понякога емисиите на колата са извън нормите, а друг път не?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе да питам малко извън темата. 

Ако си със сменен двигател и си личи откъдето и да го погледнеш, на ГТП могат ли да те спрат от движение(промените не са записани в талона)? 

преди 14 часа, sound написа:

А така - дали евро пет или евро десет, сещаш ли се защо понякога емисиите на колата са извън нормите, а друг път не?

Гърнето е само за звук. 

Катализатора е за емисиите. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Ivelin _ написа:

Абе да питам малко извън темата. Ако си със сменен двигател и си личи откъдето и да го погледнеш, на ГТП могат ли да те спрат от движение(промените не са записани в талона)? Гърнето е само за звук. Катализатора е за емисиите. 

Смяна на двигател се води промяна на конструкцията на МПС.
Ако искат, ще сверят номера на двигателя и няма да те пуснат да минеш преглед.
На практика - не съм чул някой да му е отказан технически преглед и почти никой не ги прави тия неща.
Но ако те изпеят и КАТ те издрънчат - глобата е от 2000 до 7000лв и конфискация.
Относно катализатора - в първо гърне се намира катализаторната пита.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В КАТ се отива с документ за придобиване на новият двигател - обикновено договор за покупко-продажба и пускаш молба за промяна номер двигател.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

В КАТ се отива с документ за придобиване на новият двигател - обикновено договор за покупко-продажба и пускаш молба за промяна номер двигател.

Само ако двигателят е абсолютно същия като код с оригиналния и е бил вграждан в тази година и този модел, същият обем е и същата мощност.
В противен случай се минава Технотест и се прави регистрация с новия двигател, което отиде към 1000лв. Съмнява ме, че двигателят на питащия е сменен със същия. Обикновено това е тарикатски тюнинг да пестят кинти от данъци, защото няма парички за по-мощна кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Даскала написа:

В противен случай евентуалнп се минава Технотест

 

преди 8 минути, Даскала написа:

Съмнява ме, че двигателят на питащия е сменен със същия.

Ти май се съмняваш и че дишаш.
А ако старият двигател е дефектирал и човекът е намерил здрав на по-добра цена от ремонта на стария? Или просто си гониш опашката?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, DarkEdge написа:

А ако старият двигател е дефектирал и човекът е намерил здрав на по-добра цена от ремонта на стария? Или просто си гониш опашката?

Говоря същия код двигател, който се вгражда в същия модел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Ivelin _ написа:

 на ГТП могат ли да те спрат от движение

Не е в техните правомощия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Даскала написа:

Говоря същия код двигател, който се вгражда в същия модел.

Не е. 

Още нищо не съм правил, ама за лятото съм планирал нещо. 

Принципно не са само Технотест, има и Декра. 

Технотест са към TÜV, а те и за гуми се заяждат... 

Говорил съм с Декра преди време, при тях може 30% отгоре на най-мощната модификация. Няма значение откъде е двигателя. Само да има документи и да не е над 30% по-мощен. 

 

Обаче нещо не отговарят като ги питам сега. 

 

И не ми е да пестя данъци, ми просто шанса да се мине е малък. (Това купе което съм го замислил принципно има модификации с по 140 коня, ама на нас тука са ни известни най-много със 75, пък аз смятам 180 да му бодна - от волво, 5 цил., едвам ще влезе, тунела на трансмисията 100% ще се реже. ) 

И преди някой да е скочил- на запад слагат каквито си искат двигатели на каквото си искат. 

преди 6 часа, sound написа:

Не е в техните правомощия.

Е това е отговор, мерси. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Ivelin _ написа:

И преди някой да е скочил- на запад слагат каквито си искат двигатели на каквото си искат. 

Това не е вярно. Никъде не можеш нерегулирано да слагаш каквито искаш двигатели. Защото двигател, който не е съобразен със спирачки или шаси прави колата опасна за шофьора и по-важното - за околните. Аз ти казах нещо - ако те хванат, глобата е от 2000 до 7000лв, независимо дали имаш документи за двигателя. Нямаш право да сменяш с двигател, различен от фабрично вградения в конкретния автомобил. Можеш да вградиш само идентичен по обем и коне двигател, който е бил вграждан вече в модела. Тогава се минава само със смяна на номер на двигател в талона.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Това не е вярно. ...
Нямаш право да сменяш с двигател, различен от фабрично вградения в конкретния автомобил. Можеш да вградиш само идентичен по обем и коне двигател, който е бил вграждан вече в модела. Тогава се минава само със смяна на номер на двигател в талона.

Що Волги навремето ги караха с двигатели Перкинс. Че имаше и някои с на Мерцедес.



Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, Даскала написа:

Това не е вярно. Никъде не можеш нерегулирано да слагаш каквито искаш двигатели. Защото двигател, който не е съобразен със спирачки или шаси прави колата опасна за шофьора и по-важното - за околните. Аз ти казах нещо - ако те хванат, глобата е от 2000 до 7000лв, независимо дали имаш документи за двигателя. Нямаш право да сменяш с двигател, различен от фабрично вградения в конкретния автомобил. Можеш да вградиш само идентичен по обем и коне двигател, който е бил вграждан вече в модела. Тогава се минава само със смяна на номер на двигател в талона.

Кажи го на американците дето слагат 5,7-6,2 двигатели в японски купета- MX-5 и RX-7 са най-често използваните. 

На MX-5 мощността се качва от малко над 100 коня на 400+.

А в европа има голф(ове) с V10 от RS6. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Ivelin _ написа:

Кажи го на американците дето слагат 5,7-6,2 двигатели в японски купета- MX-5 и RX-7 са най-често използваните. 

На MX-5 мощността се качва от малко над 100 коня на 400+.

А в европа има голф(ове) с V10 от RS6. 

A кой ще гарантира че спирачки, окачване, сустеми за контрол на емисиите са адекватни??

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бе много дървен философ. У нас има правила и стандарти. И докато е заложен лиценза и доходите на извършващите ГТП доста намаляват свободните съчинения. Преди няколко години разни каруци въобще минаваха само по документи, сега не съм чул за такива случаи.  Както и че няма да си затварят очите за  спирачки, емисии и други нередности. Включително и за пърдялници по улиците. Така че с пожелание за спиране от движение на всички нередовни и опасни. Аман от гащници.

  • Любов 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Филипов, как може да спориш с капаците като @Даскала? Мчи ти нямаш и малка част от знанията му? :ph34r:

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.