Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,  скоро ще трябва да сменям вехтото мпс с нещо по-ново.След обикаляне на автокъщите/моргите из Враца ,Монтана  и Горубляне се отказах тотално от нов внос.Предпочитам  колата да  е до 100 кс. бензин(без газ),  бюджет около 9-10к .Засега съм се спрял на  дачия логан/сандеро. 1.2 75кс, или някоя фиеста върнати от лизинг.Какво ви е мнението ,струват ли си парите?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, qrtddt написа:

Какво ви е мнението ,струват ли си парите?

Това питане за мен попада по- скоро в графата "въпрос на вкус" - аз лично 1.за 1,2сс двигател 2. за фиеста 3. за логан, толкова пари абсурд да похарча.

Инак последните два- три пъти, като обикалях из автокъщите на северозапада също се хванах за главата - ред гробници, ред ковчези, дори фтичките не щат да цвъкат по тях. Из Горубляне как е, че вече и аз съм на лотарията за "нова" кола, та обмислям вариянта да потърся и там.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

само от Враца не купувайте коли,иначе сериозна сума си отделил голям избор за тия пари,само се чудя какво видя в дачия-леген циганин може ли кола да направи

късмет ти пожелавам в избора

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, =Ivan= написа:
преди 47 минути, sound написа:

 

'Из Горубляне как е, че вече и аз съм на лотарията за "нова" кола, та обмислям вариянта да потърся и там."

От познати     разбрах, че основно се взимат коли нов внос от Враца, Монтана, Дупница  или Драгичево, напудрят се , и се повяват  на Горубляне.Т.е  те са просто прекупвачи  в Бг.Колко това е истина не знам , но всичко което видях са лъскави тоалетни.

"само се чудя какво видя в дачия-леген циганин може ли кола да направи"

Заради това , че  имам двама познати с логан  и сандеро купени нови,  и двамата имат над 200к км. изминати с тях, и са доволни.Именно защото са морално остарели технически, ще са доста по евтини от към ремонти.

 

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само те си знаят колко са "доволни" от Дачиите.

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, qrtddt написа:

бюджет около 9-10к

Вложи ги в първоначална вноска и си вземи нов автомобил на лизинг. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, XECUTIONER написа:

 

Принципно си прав.Но като се има предвид ,че минавам 500 -600км на месец, колата по -скоро ще изгние преди  да направя достатъчно километри, за  да се  окаже рентабилна покупка на ново мпс. Нямам гараж, пълно е с дебили на пътя, "добри "комшии, + автокаското  , и работата става дебела...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, qrtddt написа:

Здравейте,  скоро ще трябва да сменям вехтото мпс с нещо по-ново.След обикаляне на автокъщите/моргите из Враца ,Монтана  и Горубляне се отказах тотално от нов внос.Предпочитам  колата да  е до 100 кс. бензин(без газ),  бюджет около 9-10к .Засега съм се спрял на  дачия логан/сандеро. 1.2 75кс, или някоя фиеста върнати от лизинг.Какво ви е мнението ,струват ли си парите?

Ако е за такси или някакво подобно работно муле, вероятно си струват, но за личен автомобил с бюджет 10 000лв със сигурност не. Това са възможно най-евтините, най-некомфортните автомобили, при които всяко едно техническо решение е взето с оглед на икономии. За личен автомобил по си струва нещо по-комфортно, голямо и мощно примерно Toyota Avensis, пък са и значително по-здрави от тия румънски рена. Новото поколение Lexus Is също е страхотно, надеждно и достъпно мпс в този ценови диапазон. Поне идете на оглед, на такъв автомобил за да усетите лично разликите им с "Фиеста" и "Логан".
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, qrtddt написа:

Принципно си прав.Но като се има предвид ,че минавам 500 -600км на месец, колата по -скоро ще изгние преди  да направя достатъчно километри, за  да се  окаже рентабилна покупка на ново мпс. Нямам гараж, пълно е с дебили на пътя, "добри "комшии, + автокаското  , и работата става дебела...

Фиестата ми е на 7 години почти и 56000 км. Няма и следа от гниене, ремонти не съм правил. Никакви. Това лято едва се замислих да и направя пълна проверка, да видим какво има износено ( накладки, тампони, ремъци) и какво не. Колата в гараж не е стояла никога, а на автомивка имаше един период, когато почти една година не бях ходил, като имаше и тежка зима със сол и луга. Няма да сбъркаш с Фиеста, но гледай да е след фейслифта, ако има такива модели за 10 000. Преди това Фиестите имат един единствен лек проблем - има едно карданче със шлици от кормилната колона в областта на краката.Шлицовата връзка специално при моделът от 2008-ма до фейслифта, мисля 2015-та, е с отвор надолу. Смазката от гравитацията с времето изтича и се налага разглобяване на връзката и смазване. При мен това става средно на две или 3 години, но всичко зависи от пробега. Ако се кара много, се налага по-често да се смазва. Не е опасно за шофирането, но може да стане неприятно при маневри, когато воланът сякаш почва да прескача леко и човек си мисли едва ли не, че има някакви луфтове. Обаче такива няма. Просто смазката изтича и шлиците се движат с прекъсване. След фейслифта тоя проблем е оправен доколкото знам. А оправията доколкото пак знам, е с просто завъртане на шлицовата връзка така, че смазката да си стои там, където трябва да бъде. Примерно при Фокус от него време е точно така и там няма проблеми, но при Фиеста незнайно защо са обърнали шлиците. Цялата работа със смазването трае 20 минути. Лично аз карам в сервиза на Мото Пфое по време на обслужване да ми смазват и карданчето. През 2 години най-често. Сега обаче ще почна трета година без смазване и се чудя, дали пък не са ми сложили последния път по-добра смазка.  Всъщност, за 7 години имах една изгоряла крушка тая есен, но предполагам е изгоряла, щото миналата зима леко натиснах предната броня с 10 км/ч и се наложи смяна на цялата броня.  Ако вземеш такава Фиеста, дето дори да не е много пазена, няма да сбъркаш.  До 100 коня ти препоръчвам 96 к.с. мотор отпреди фейслифта. Гори колкото по-малкия, но върви осезаемо повече. Аз преди карах Фиеста със 75 к.с. и разликата в разхода на гориво е 0,1 л/100 км. Засичах предната за 50 000 км, тая вече е на 56000. Та не се залъгвай по малки мотори. В града ще има недостиг на въртящ момент и на светофар се тръгва по-трудно, с подаване на повече газ. Това означава и по-висок разход на гориво. Аз като смених мотора се преродих в града. Между другото, аз също минавам по 600-650 км на месец или около 8000 км на година, но си карам нови коли. Просто виждаш - дал съм някакви пари за нова, но за 7 години няма проблеми. По принцип би трябвало още дълго време да няма големи проблерми така, че парите си се избиват, щото може и 15 години да не сменяш кола. Така ще пропуснеш една покупка на друг автомобил за 10 000. Но ти си знаеш. Лизинга не е за всеки, защото се иска и поддръжка, която е най-голямото перо и почти е равна като дадени пари на парите, дадени за колата при покупка. Стара кола може и да не я поддържаш, което не е препоръчително, но има голяма вероятност да спестиш някой лев. Лично аз не бих рискувал така без добра поддръжка, но всеки си знае. 

И още малко за колата. Изобщо не я сравнявай с Дачия. В различна лига са. При Фиеста просто ще се накефиш от карането, което няма как да стане с Дачия. Фиеста се управлява супер прецизно в завои и много леко в града заради електромеханичното сервоуправление на волана. Едновременно с това предлага доста добър комфорт, особено и ако гумите ти са комфортни. Щото има разлика с какви гуми караш. Аз съм с оригиналните 195/50  R15  летни, но за зимата си купих стоманени 14 цолови джанти и гуми 175/65 R14. С тях вози осезаемо по-меко, но пък с летните гуми си е доста по-пъргава по завоите. Мисълта ми е да не се лъжеш от един тестдрайв или от едно возене. Погледни и с какви гуми е екипирана колата. Но определено с Фиеста няма как да сбъркаш, освен ако не си най-големия карък.  Дори да има нещо за смяна, то при Фиеста дефектите са рядкост и смениш ли го, ще си караш дълго без проблеми. Не е като при някои други коли, дето през няколко месеца все нещо се чупи и все за нещо даваш пари. 

преди 8 часа, Soviet Soldier написа:

Ако е за такси или някакво подобно работно муле, вероятно си струват, но за личен автомобил с бюджет 10 000лв със сигурност не. Това са възможно най-евтините, най-некомфортните автомобили, при които всяко едно техническо решение е взето с оглед на икономии. За личен автомобил по си струва нещо по-комфортно, голямо и мощно примерно Toyota Avensis, пък са и значително по-здрави от тия румънски рена. Новото поколение Lexus Is също е страхотно, надеждно и достъпно мпс в този ценови диапазон. Поне идете на оглед, на такъв автомобил за да усетите лично разликите им с "Фиеста" и "Логан".
 

И тоя IS  на колко години и километри ще е за 10000 лева? И данъците как са? А голяма кола за 500 км на месец...извинявай, но за какво? Примерно аз си карам главно до работа 14 километра в едната посока и из града като се наложи. Извънградско никакво. Какво ще я правя тая голяма кола, като аз дори за моята малка едва намирам места за паркиране?  А и Фиеста си е напълно достатъчна като комфорт на дълги разстояния, стига разбира се да има малко повечко екстри като моята - регулираща се седалка във височина, темпомат, автоматичен климатик, добра аудиосистема...Точно пък Фиестата си ме кефи на дълъг път, щото дори има място за 1.5 литрова бутилка минерална вода във вратата, която си ползвам с една ръка дори без да спирам. Имам си и темпомат, дето не ми дреме, че кракът ми ще се умори от натискане педала на газта. Всичко се управлява от волана, има си гласови команди на телефон, аудиосистема и дори климатик...абе на човек по-голям комфорт не му трябва при еднократни дълги пътувания. За мен всичко друго е излишен разход на пари. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дачията  и имам като вариант заради по-ниската цена при покупка, и по евтините части като цяло.А пък  фиестата  заради позитивни мнения като твоето.Наистина  колата е  добре като дизайн и надеждност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Естествено, че по-добре нов дакел или някоя фиеста на 1-2-3 години от колкото някой батал на над половин милион километра пребит по чужбините,закърпен в някой сервиз в Сърбия на идване към България, колкото да се продаде.И после те първа да влизаш във филма ,,Живите-мъртви,, Какво им на авто къщите у Враца,нищо им няма.Положението е  същото и в София и в Пловдив майна и на всякъде.Няма как 15 годишен батал,на  престижна немска марка , в който има още  хляб, у чужденеция да е около 5000 евро, а в бегето около 7-8 хиляди лева.Нещо не ми излиза математиката...Иначе фиестата си има доста екстри.Че даже и подгрев на предния джам.И това е форд нисък клас.Какво искаш повече.Само, където малките мотори, въобще като цяло не само на Форд, харча им няма нищо общо с каталожните числа.Това са градски мепесета, и на магистрала като го настъпиш 130-140км почва да лапа  почти колкото 20 годишен четири цилиндров седан.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, qrtddt написа:

Дачията  и имам като вариант заради по-ниската цена при покупка, и по евтините части като цяло.А пък  фиестата  заради позитивни мнения като твоето.Наистина  колата е  добре като дизайн и надеждност.

Дизайна е въпрос на вкус. Аз като избирах екстрите на моята, се справих сравнително бързо - за 2-3 дена. Обаче като дойде време да избирам цвета, цяла седмица се чудих. Понеже нямаше много такива коли в България през 2011-та, а още по-малко цветове, се наложи да гледам разни снимки из интернет. Там обаче не можеше да се изгради ясна представа за това, как би изглеждала колата с определен цвят. Чудих се, чудих се и накрая избрах най-консервативния - черен. Определено на двувратка отива най-много, особено за мъж, че тая кола не се слави точно с това. А пък за двете врати си бях чук. Четири не ме устройваха, щото съм си висок и средната колона идва дори пред слепоочието ми, като видимостта настрани по тоя начин е доста ограничена. Пък и при две врати си влизам много по-лесно, има малко повече простор. Освен това специфично при Фиеста е, че при 4-вратта версия страничната колона пречи на колелото за регулиране на облегалката. При двувратата не е така заради по-голямата врата и облегалката си се регулира дори при затворена врата. да не забравя, че и 1000 лева по-малко дадох за 2 врати по-малко, а това е една екстра отгоре като безключов достъп и запалване ( струваше 900 лева). Много тънкости има при избирането на конфигурация, но човек трябва добре да познава модела, за да не се заблуди с някоя екстра. Например навремето поръчах и автоматични фарове с автоматични чистачки ( май в пакета бе и затъмняващото се огледало), но нито едното върши работа сега, нито другото работи перфектно. Единствено огледалото си е екстра на място. Не и чистачките. Проблемът е, че автоматични чистачки означава, че наистина са автоматични и датчика си определя как да се движат. Нищо че има 6 степени. Обикновено на датчика изобщо не му е ясно какво прави. Затова по-добре чистачки с ръчно регулиране. Те пак си имат 6 степени на движение, но си ги регулираш както искаш. А за автоматичните фарове...те са автоматични и работят добре, но не и при българските закони, където и през деня трябва да се кара със светнати фарове. Това "автоматични" при Фиеста означава фарове, които се светват сами като притъмнее или изгасват като стане светло. Не означава, че си сменят сами къси/дълги или че променят по някакъв начин светлината. 

 

Относно разходите по колата...ами мен много не ме интересуват, щото не съм човек без пари. Затова и редовно си ходя във фирмения сервиз. В който и фирмен сервиз да отидеш, ще искат майка ти и баща ти.  Но както писах в горния си пост, аз пари за ремонт не съм давал, освен за две крушки, едната от които взех за резервна, че смених само на единия фар.   Иначе пари за всичко вземат в Мото Пфое. Правя си и и пълно автокаско всяка година, което не ми излиза много евтино, особено ако мога да ползвам фирмен автосервиз. По миналата година ме изиграха в ДЗИ и чак като направих автокаското ми казаха, че не важало за фирмени автосервизи. За нещастие точно тогава чукнах леко предната броня, но колкото да я сменя цялата. И понеже не можех да ползвам оригиналните части, въпреки че обслужващия сервиз бе същия, който ползва и Мото Пфое, то се наложи да чакам 3 месеца собственика да ми вдигне телефона за да ми сложи някаква китайска броня или нещо на старо. Така и не разбрах какво сложи, но според него по-добрият вариант бил да намери броня на старо, защото китайските трудно се напасвали. Та такива проблеми с частите. Иначе части бол, само дето китайска броня е стотина лева, оригинална - 700 ;)  Затова и си правя автокаско, но точно нея година се прецаках. Миналата година смених застрахователя и си направих застраховка като хората - като отида в Мото Пфое, да им оставя колата и да си я взема след 2 дена максимум. Не да ме мотаят месеци, че след това като вкарах колата ме въртя още седмица, щото имало и някаква друга пластмаса счупена, дето държала радиатора.  Та аз съм на принципа, че пари се дават превантивно, не като се наложи. Щото наложи ли се, става кофти. И не заради парите, а заради мотаенето и неизвестността. 

преди 54 минути, franchesko написа:

Естествено, че по-добре нов дакел или някоя фиеста на 1-2-3 години от колкото някой батал на над половин милион километра пребит по чужбините,закърпен в някой сервиз в Сърбия на идване към България, колкото да се продаде.И после те първа да влизаш във филма ,,Живите-мъртви,, Какво им на авто къщите у Враца,нищо им няма.Положението е  същото и в София и в Пловдив майна и на всякъде.Няма как 15 годишен батал,на  престижна немска марка , в който има още  хляб, у чужденеция да е около 5000 евро, а в бегето около 7-8 хиляди лева.Нещо не ми излиза математиката...Иначе фиестата си има доста екстри.Че даже и подгрев на предния джам.И това е форд нисък клас.Какво искаш повече.Само, където малките мотори, въобще като цяло не само на Форд, харча им няма нищо общо с каталожните числа.Това са градски мепесета, и на магистрала като го настъпиш 130-140км почва да лапа  почти колкото 20 годишен четири цилиндров седан.

О, това ми убягна от акъла - като ги вкарат в България и им пуснат цената в левове=евро, работата е ясна. Лизинговата е по-добре, но да е на малко километри и евтина. В Мото Пфое си слагат гоялма надценка. Примерно първата ми Фиеста, дето струваше 16800 лева 2006-та година, 2011-та ми даваха 5100 лева. В същото време в обявите им продаваха същата кола за над 8000 лева, но бе и с 20-30 000 км по-карана от моята. Затова си продадох колата на роднини, които и имаха мерак. Та ако една Фиеста в Мото Пфое е 10 000 лева, то вероятно са дали на собственика под 7000 лева. Затова най-добрия вариант е да се намери кола от човек, дето се чуди дали да я връща на Мото Пфое за 7000 или да я продаде за 8-9000 на някой. Но задължително да е купена в България, не някакъв нов внос. Да си има сервизна книжка, печати и изобщо история. Добре е и собственика да си е водил някакви бележки. Примерно аз си записвам всичко на един сайт - spritmonitor.de  - колко бензин съм налял, как съм карал и изобщо десетки други неща, дето има възможност да се въвеждат( застраховки, такси, обслужвания, смяна на гуми и т.н.). И ако някой се интересува колко гори дадена кола, може да погледне тоя сайт. Има няколко милиона автомобила в базата данни.

 

Като спомена екстри, да, поръчах си подрявано предно стъкло. Обаче това не е стандартна екстра, както повечето екстри. Стандартни при Фиеста са само ел.огледалата, ел.стъклата, евтината аудиосистема с малък екран, регулиращия се във височина и дълбочина волан, управлението на аудиосистемата от волана, климатика, 5 въздушни възглавници ( 2 странични и една за коленете) и общо взето е това. Всичко останало се доплаща. Няма дори борд компютър в стандартното си изпълнение. Затова е добре колата да е поне "Titanium". Там има и регулираща се шофьорска седалка във височина с лумбална опора( много добра екстра и задължителна за тоя автомобил), борд компютър и някои други екстри, включително визуални ( хромирани лайстни на места, амбиентно вътрешно осветление). Вече не си спомням точно какво имаше стандартно, но оглозган модел не е добре да се купува. 

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лизингова аз не бих взел.Те са карат като за последно.Едно приятелче преди години си взе една фиеста от Германия беше 2010г. 1.4  около 80 кончета дизел.На 80 000км, което за дизел е нищо.Беше с лека щета от катастрофа  с велосипедист.Дясно пасажерско стъкло и огледало счупени и пасажерски айрбегизваден.Дет са вика паркинг щета горе-долу.И един носач за смяна.Колата беше с пълен пакет екстри и за 3000 евро я взе тогава , а в Холандия вървяха между 6 и 7 без щета естествено.Щетата не му беше проблем, с обслужването му излезна 1000 евро всичко, но се прееба, че я вкара в Холандия, че митото му дойде на 2 бона и реално все едно си я купи от тука без щета,само където изгуби сумата му и време по регистрации.Но в България няма вече мита, и такава бройка за там си е доста изгодна.Самолетните билети вече до Германия има и по за 20 евро.Тразитки 150 евро,винетки аутобани до България 30 евро всичко на всичко,гориво до горе и за 15-16 часа си в България.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, franchesko написа:

Лизингова аз не бих взел.Те са карат като за последно.

Защо? Последните ми две са лизингови, но лизинга си го плащах аз. За 5 години навъртам 50-70 000 км средно. Както писах, предната щях да я връщам на 64 000 км, но ми даваха само 5100 лева. Затова и реших да я продам на роднини. Колата още си я карат, стана на 12 години. Мисля и навъртяха досега около 130-140 000 общо.  Когато продавах предната си кола, гледах по обяви кое как върви. Там също видях като моята кола на малко километри от частно лице. А, да, забравих да уточня, че лизингова, но от частно лице.  Това си личи по изминатия пробег. Поне тия, дето продават лизингови, не лъжат с пробега и лесно може да се разбере. А и всяка лизингова кола си има история със сервизна книжка, където  са описани всички обслужвания и евентуално ремонти. Вече за ремонтите може и да пропуснат нещо, но обслужванията са си там.  По-добра покупка от лизингова кола на 4 години от частно лице, няма. За 4 години цената спада най-много, а частното лице е гаранция, че колата е карана по-внимателно. Стига разбира се и навъртените километри да са малко, щото ей сега ще се появят рекордьорите с по + 50 000 км на година и то само зимата, хаха. 

 

Ако сега си вземам кола, то съм се насочил към плащане кеш направо от магазина, без лизинги, че оскъпяват покупката, а и те задължават с някои неща, като например софийски застраховки. Не съм от София и тук примерно гражданската ми излиза точно два пъти по-евтино, а данъка и той средно два пъти по-нисък. За каско в моя регион също ми дават много яка отстъпка спрямо Каско направено в София. А те в МП така правят - Каско, застраховки и данъци в София, което реално излиза доста по-скъпо, отколкото ако си направя застраховките тук. Затова за мен лизинга вече е изпята песен, но не и новата кола ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Защо? Последните ми две са лизингови, но лизинга си го плащах аз. За 5 години навъртам 50-70 000 км средно. Както писах, предната щях да я връщам на 64 000 км, но ми даваха само 5100 лева. Затова и реших да я продам на роднини. Колата още си я карат, стана на 12 години. Мисля и навъртяха досега около 130-140 000 общо.  Когато продавах предната си кола, гледах по обяви кое как върви. Там също видях като моята кола на малко километри от частно лице. А, да, забравих да уточня, че лизингова, но от частно лице.  Това си личи по изминатия пробег. Поне тия, дето продават лизингови, не лъжат с пробега и лесно може да се разбере. А и всяка лизингова кола си има история със сервизна книжка, където  са описани всички обслужвания и евентуално ремонти. Вече за ремонтите може и да пропуснат нещо, но обслужванията са си там.  По-добра покупка от лизингова кола на 4 години от частно лице, няма. За 4 години цената спада най-много, а частното лице е гаранция, че колата е карана по-внимателно. Стига разбира се и навъртените километри да са малко, щото ей сега ще се появят рекордьорите с по + 50 000 км на година и то само зимата, хаха. 

 

Ако сега си вземам кола, то съм се насочил към плащане кеш направо от магазина, без лизинги, че оскъпяват покупката, а и те задължават с някои неща, като например софийски застраховки. Не съм от София и тук примерно гражданската ми излиза точно два пъти по-евтино, а данъка и той средно два пъти по-нисък. За каско в моя регион също ми дават много яка отстъпка спрямо Каско направено в София. А те в МП така правят - Каско, застраховки и данъци в София, което реално излиза доста по-скъпо, отколкото ако си направя застраховките тук. Затова за мен лизинга вече е изпята песен, но не и новата кола ;) 

Имах предвит ,кола която вече е върната от лизинг на над 50 000км.Тука поне в Холандия се юркат яко.Защото всичко ти влиза в месечната такса, и ти си наясно, че тая кола,първо не е твоя,второ,какво и да стане  и тоталка да я направиш лизинговата фирма се оправя с каското и теб никой не те занимава и това не ти бие по джоба по никакъв начин.Ако си я платил вече в кеш и е чисто нова и си е вече твоя,ше имаш доста по-ралично отношения към това мпс.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, BG-Team-DRIFT написа:

И тоя IS  на колко години и километри ще е за 10000 лева? И данъците как са? А голяма кола за 500 км на месец...извинявай, но за какво? Примерно аз си карам главно до работа 14 километра в едната посока и из града като се наложи. Извънградско никакво. Какво ще я правя тая голяма кола, като аз дори за моята малка едва намирам места за паркиране?  А и Фиеста си е напълно достатъчна като комфорт на дълги разстояния, стига разбира се да има малко повечко екстри като моята - регулираща се седалка във височина, темпомат, автоматичен климатик, добра аудиосистема...Точно пък Фиестата си ме кефи на дълъг път, щото дори има място за 1.5 литрова бутилка минерална вода във вратата, която си ползвам с една ръка дори без да спирам. Имам си и темпомат, дето не ми дреме, че кракът ми ще се умори от натискане педала на газта. Всичко се управлява от волана, има си гласови команди на телефон, аудиосистема и дори климатик...абе на човек по-голям комфорт не му трябва при еднократни дълги пътувания. За мен всичко друго е излишен разход на пари. 

Прекалено относителни въпроси задаваш.

"И тоя IS  на колко години и километри ще е за 10000 лева?" - Зависи какъв си го избереш, от къде го купиш и за колко го спазариш. 

"И данъците как са?" - Поредния относителен въпрос. Между 300 и 400лв ще са. Не са нещо страшно. 

"Какво ще я правя тая голяма кола, като аз дори за моята малка едва намирам места за паркиране?" - Защо намесваш себе си тук? И аз карам предимно градско, но това съвсем не ми пречи да искам комфортен автомобил, особено по нашите разбити пътища.

Форд Фиеста е евтин бюджетен и разпадащ се автомобил. По никакъв начин не бих дал 10 бона за този малък, некомфортен и калпав автомобил. 

Ето как изглежда "Фиеста" след 3 години експлоатация: https://youtu.be/QLhN8Gpo4eE?t=54 

Редактирано от Soviet Soldier (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Големият автомобил е по-комфортен,безопасен с качествени материали и тн.Но мен ми трябва малолитражка. А блятовете кусури намират на всички марки и модели:DЧисто нова кола   като вариант отпада,толкова пари не ми се дават+допълнителното оскъпяване с лизинга.Гледам в немското мобиле има добри оферти за 4-5 годишни автомобили.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Soviet Soldier написа:

Форд Фиеста е евтин бюджетен и разпадащ се автомобил. По никакъв начин не бих дал 10 бона за този малък, некомфортен и калпав автомобил. 

Това са глупости. Че има евтини материали, има. Пластмасите не са толкова добре на всички места, а стелките  си заминават за 50 000 км. само че ако една скъсана стелка за теб е разпадащ се автомобил и ако 2-3 отлепени пластмаси са проблем, няма какво да добавя.  Това, че автомобилът е некомфортен, не е вярно. дай пример с друг автомобил в тоя клас, дето да е по-комфортен. Все пак зависи какво разбираш под "комфортен". Ако за теб комфорта е да се люлееш наляво-надясно без да докосваш нещо встрани, не, не е комфортен, щото е тесен. Но примерно за мен комфорт озна1ава да вози меко. Фиеста това го може, макар и заради късата база по-клатещо се. За мен комфорт е и да мога да сложа 1.5 литрова бутилка минерална вода във вратата и да нямам проблем по време на движение с една ръка да си отвия капачката, да пия (без да се опира в тавана), да затворя и поставя на мястото бутилката. Комфорт е и да имам 5-6 места за чашки кафе и бутилки с по-малък размер. Комфорт е да си пусна темпомата и да не се занимавам с газта. Комфорт е воланът да се върти много леко когато трябва и да е по-твърд с висока скорост, та да не шаря по пътя. Комфорт е да си имам дори дръжка над вратта, дето да се хвана с лявата си ръка. Не всички коли имат такава, дори и от доста по-висок клас. КОмфорт е и скоростите да се включват леко и отчетливо. Комфорт е седалката да има регулировка във височина и особено в лумбалната област. КОмфорт е да си имам безключов достъп и безключово стартиране на мотора. Комфорт е затъмняващото се нощем огледало против заслепяване. Комфорт е и предното подгрявано стъкло зимата, каквото нямат много, ама много други автомобили от по-висок клас.  Всеки разбира различно комфорта и ако да ти е по-широко около раменете и по-дългата база да ти осигурява по-малко люлеене, да прав си. Некомфортна е по тия показатели. Но това си е малък автомобил. За тия пари би взел много голяма морга от класа, който даваш за пример. Да не говорим, че ремонтите ще ти излязат през носа, а както и сам каза, 400 лева данък не е 18 лева като на Фиеста. Отделно Фиеста гори средно под 7 л/100 км, което няма как да се постигне с автомобили, които даваш за пример, освен ако не се влачиш по пътя. 

преди 12 часа, franchesko написа:

Имах предвит ,кола която вече е върната от лизинг на над 50 000км.Тука поне в Холандия се юркат яко.Защото всичко ти влиза в месечната такса, и ти си наясно, че тая кола,първо не е твоя,второ,какво и да стане  и тоталка да я направиш лизинговата фирма се оправя с каското и теб никой не те занимава и това не ти бие по джоба по никакъв начин.Ако си я платил вече в кеш и е чисто нова и си е вече твоя,ше имаш доста по-ралично отношения към това мпс.

Логично е да се мисли това, но никой няма желание след 2-3 месеца юркане да влезе в сервиз за седмици и да остане без кола. Освен това лизинга означава и друго - изплащаш и след това придобиваш колата ако решиш. Когато аз си купувах моите ги купувах с идеята, че може и да останат мои по-дълго време. Не е вярно това, че като е лизингова ще я разтривам повече и ще скачам из дупки и легнали полицаи.  Стига да е частна разбира се, не фирмена. Но и да е фирмена, не всеки кара като идиот колата, която му е зачислена. А да намериш лизингова Фиеста на Запад ми се струва леко съмнителна работата. Там лизингови са точно автомобилите от среден клас, особено в Германия. И като тук се нашиеш с такъв лизингов нов внос...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Това са глупости. Че има евтини материали, има. Пластмасите не са толкова добре на всички места, а стелките  си заминават за 50 000 км. само че ако една скъсана стелка за теб е разпадащ се автомобил и ако 2-3 отлепени пластмаси са проблем, няма какво да добавя.  Това, че автомобилът е некомфортен, не е вярно. дай пример с друг автомобил в тоя клас, дето да е по-комфортен. Все пак зависи какво разбираш под "комфортен". Ако за теб комфорта е да се люлееш наляво-надясно без да докосваш нещо встрани, не, не е комфортен, щото е тесен. Но примерно за мен комфорт озна1ава да вози меко. Фиеста това го може, макар и заради късата база по-клатещо се. За мен комфорт е и да мога да сложа 1.5 литрова бутилка минерална вода във вратата и да нямам проблем по време на движение с една ръка да си отвия капачката, да пия (без да се опира в тавана), да затворя и поставя на мястото бутилката. Комфорт е и да имам 5-6 места за чашки кафе и бутилки с по-малък размер. Комфорт е да си пусна темпомата и да не се занимавам с газта. Комфорт е воланът да се върти много леко когато трябва и да е по-твърд с висока скорост, та да не шаря по пътя. Комфорт е да си имам дори дръжка над вратта, дето да се хвана с лявата си ръка. Не всички коли имат такава, дори и от доста по-висок клас. КОмфорт е и скоростите да се включват леко и отчетливо. Комфорт е седалката да има регулировка във височина и особено в лумбалната област. КОмфорт е да си имам безключов достъп и безключово стартиране на мотора. Комфорт е затъмняващото се нощем огледало против заслепяване. Комфорт е и предното подгрявано стъкло зимата, каквото нямат много, ама много други автомобили от по-висок клас.  Всеки разбира различно комфорта и ако да ти е по-широко около раменете и по-дългата база да ти осигурява по-малко люлеене, да прав си. Некомфортна е по тия показатели. Но това си е малък автомобил. За тия пари би взел много голяма морга от класа, който даваш за пример. Да не говорим, че ремонтите ще ти излязат през носа, а както и сам каза, 400 лева данък не е 18 лева като на Фиеста. Отделно Фиеста гори средно под 7 л/100 км, което няма как да се постигне с автомобили, които даваш за пример, освен ако не се влачиш по пътя. 

Разбира се, че са проблем при кола, дето няма и 3 години и е още в гаранция. Интересно това фордче след 10 години, как ще изглежда. И как ще да не е вярно, че е некомфортен? Качи на читава пълноразмерна кола и пак ще си говорим. Двама едри мъже трябва да се блъскат сядайки един до друг по време на път в това тясно яйце. 

"За тия пари би взел много голяма морга от класа, който даваш за пример." Би бил прав, ако предлагах от новите немци в този ценови клас. Обаче аз предлагам Toyota/Lexus, които към този момент няма кой да ги бутне от към надеждност. Япония още преди години отне лидерството на американския автопром на "родна земя" и го държи, и ще продължава да го държи, защото автомобилите, които правят японците си заслужават. Аз персонално предпочитам 10 годишна Toyota Avensis или Lexus IS, пред 5 годишен Ford Fiesta и съм убеден, че в процеса на експлоатация проблемите с 10 годишната Тойота, ще са многократно по-малко от тези, които тепърва започват при Ford Fiesta. Да, разходът на гориво, данъци, обслужване са малко по-скъпи, но пък за сметка на това получаваш значително по-надежден и комфортен автомобил. Какво да кажа, за комфорта и за качеството се плаща. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Когато дойде ред да си търся и аз кола първото, което си помислих беше да хукна по автокъщите и да търся от там да си купя кола.. Но доста хора ми препоръчаха да разгледам в интернет и да я купя от собственик, а не от автокъща.. Препоръчвам ти да разгледаш онлайн обяви за коли отколкото да обикаляш по къщите, а и мисля, че когато я вземеш от автокъща няма вероятност за пазарлък на цената :D Разгледай тука https://bazar.bg/обяви/авто/област-монтана?price_from=5000&price_to=10000 имаш голям избор за този бюджет, а и има голяма вероятност да ти спаднат от цената от тези обяви! Аз самата се спазарих и на доста добра оферта взехме кола.. :D 

п.с За какво ти е колата за всеки ден или? Ако е за всеки ден и ще прекарваш повече време в нея, защо не потърсиш някоя по-голяма и по-удобна и да вози хубаво?! :D Дано съм помогнала малко или много :biggrin: УСПЕХ! 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само немско! VW Polo, Golf, Opel Astra или Corsa. Това е, не прави компромис с друго! Японските са хубави, но адски бързо гният, а и гараж щом нямаш направо забравяш за тях. Само да ти кажа, че малкия двигател се износва и по бързо и гори повече от големия, освен това и е много скучен за каране. Защо не качиш поне на 1.4 или 1.6? Не си казал къде ще караш повече. Градско ли, извън града ли?! За извън града дори 1.6 е малко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 14.05.2018 г. в 19:48, franchesko написа:

Естествено, че по-добре нов дакел или някоя фиеста на 1-2-3 години от колкото някой батал на над половин милион километра ....

Чакай да видим как ще излезе тази математика.

Като за начало за три годишна фиеста, почваме да броим от 15К нагоре - разбира се най- вероятно може и да се намери някоя за 10К, но със сигурност собственика й ще я плати още един път, за да каже, че въобще има автомобил. Сетне за 10К читава фиеста, слизаме м/у '09- '11г., ей го годината почти я преполовихме, брой го 2019г и се оказва, че отиваме на близо десет годишна фиеста ..... за десет бона - ми не, мерси. Само след 3-4 години макс и тази кола не може я продаде и на половина, а ще е вече завършен барутник.

После - 15 годишен батал, сдухан от каране за десет бона се подразбира, че говориш за S- класи, седмици и А8. Значи, ако не е фиеста, ще е S класа - нещо логиката ми се губи, сякаш няма никакви други модели м/у двете крайности, които да си струват десетте бона.

Комфорт, удобство, екстри, качество и фиеста - ми това е някакъв пошъл виц. Не са много моделите, които са по- некомфортни от фиеста, ако на нея й викате комфорт, то не знам какво ще кажете, ако се качите в по- висок клас модел. Градска кола - градска кола, ок. Ясно е, че се търси малолитражка някаква, колкото да върви и да е удобна за маневриране, и навиране в претрупани паркинги, която и да я нагънеш, и каквото да стане, нема ти пука много, щото ремонтите й са евтини. Но фиестата не е нищо повече от това - до едно море да идеш, два- три часа да пътуваш, тази фиеста си е живо мъчение, просто нищо общо със всеки един по- висок клас модел без значение от марката. За сигурност и безопасност няма и смисъл да говорим - туй със 60 да се цапнеш и си в Пирогов спешното.

В обща сметка, класа на фиестата са все едни и същи кучешки пластмасови колиби, която и да вземеш все едно, разликата е незначителна. Да се хвърля човек на някакви по- нови, бива разбира се, щом  има излишни пари, но де факто всяка една лагерна количка за пет бона - че и по- малко -  ще ти върши съвсем същата работа. Да не казвам, че ако наистина навърташ максимум 500км на месец, въобще и не ти трябва кола - да ползваш такси, ще ти излезе в пъти по- икономично, безпроблемно и няма да береш никакви ядове с граждански, винетки, катаджии, що нямаш аптечка, някакъв те чукнал на паркинга, единия стоп изгорял, зимни гуми, летни гуми, антифризи, ремъци, нещо не ще да пали, прекъсва, предницата ми хлопа, препоръчайте ми добър сервиз, че ми писна от майстори и прочие, и прочие ангажименти, които неизменно съпътстват притежанието на собствен автомобил.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, respekt86 написа:

Само немско! VW Polo, Golf, Opel Astra или Corsa. Това е, не прави компромис с друго! Японските са хубави, но адски бързо гният, а и гараж щом нямаш направо забравяш за тях. Само да ти кажа, че малкия двигател се износва и по бързо и гори повече от големия, освен това и е много скучен за каране. Защо не качиш поне на 1.4 или 1.6? Не си казал къде ще караш повече. Градско ли, извън града ли?! За извън града дори 1.6 е малко.

Повечето обяви за VAG са разни трицилиндрови миксери или tsi, fsi дето им е взета душата с неприлична цена за поддръжка.На опели съм се нагледал, не благодаря:D BTW мой колега  скоро  продаде зафирата си(1.8 бензин2004та), след пътуване София -Пловдив с разход 2 литра масло.После взе същата но 2.2 дизел, и хоп 1500 лв за някаква електроника по нафтовата помпа.Комшията с инсигния закупена чисто нова  преди 4 години, вече 3-ти път гаранционно му сменят някаква платка за отварянето на багажника.По негови думи била над 600лв...

преди 4 часа, sound написа:

Да не казвам, че ако наистина навърташ максимум 500км на месец, въобще и не ти трябва кола - да ползваш такси, ще ти излезе в пъти по- икономично, безпроблемно и няма да береш никакви ядове с граждански, винетки, катаджии, що нямаш аптечка, някакъв те чукнал на паркинга, единия стоп изгорял, зимни гуми, летни гуми, антифризи, ремъци, нещо не ще да пали, прекъсва, предницата ми хлопа, препоръчайте ми добър сервиз, че ми писна от майстори и прочие, и прочие ангажименти, които неизменно съпътстват притежанието на собствен автомобил.

Ами работното ми време е плаващо, таксита автобуси отпадат. Живея на 30 км от София, и за съжаление на работното ми място стават все по -лоши условията за работа.Т.е колкото и да не искам най- вероятно трябва да се връщам пак в гадната столица. Затова мислих за някаква по -нова малолитражка за да няма много ремонти, но нещо май ме отказахте.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, qrtddt написа:

Затова мислих за някаква по -нова малолитражка за да няма много ремонти, но нещо май ме отказахте.

@sound е прав, че тези малолитражки с времето съвсем се разтропват и цената пада значително с всеки изминал ден. Пак казвам, нормален японски седан е най-практичния избор, доволно комфортен, много надежден, пък и те се обезценяват значително по-бавно. 
 



 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, qrtddt написа:

Повечето обяви за VAG са разни трицилиндрови миксери или tsi, fsi дето им е взета душата с неприлична цена за поддръжка.На опели съм се нагледал, не благодаря:D BTW мой колега  скоро  продаде зафирата си(1.8 бензин2004та), след пътуване София -Пловдив с разход 2 литра масло.После взе същата но 2.2 дизел, и хоп 1500 лв за някаква електроника по нафтовата помпа.Комшията с инсигния закупена чисто нова  преди 4 години, вече 3-ти път гаранционно му сменят някаква платка за отварянето на багажника.По негови думи била над 600лв...

Тва че някой не си е поддържал колата не може да е критерий. И аз познавам собственици фордове и рена(каквито са и дачиите), които реват от тях, кво правим тогава? За дизела на Опел съм съгласен, че е зле, но тук не говорим за дизели, нито пък за коли 2004г. VW имат и с повече от 3 цилиндъра. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.