Премини към съдържанието
Putorius

Семейна кола до 6000 лв. - препоръки

Препоръчан отговор


Здравейте, планирам до идната пролет да купя семейна кола, която да замени иначе симпатичната ни, но порядъчно изгнила Вектра Б от 1995 г.  Търся нещо достатъчно голямо, за да побира количка и багаж, така че да можем спокойно да предприемаме и дълги пътувания с жена ми и детето. Като големина си представям нещо по-голямо от голф и не по-дълго от Вектра, както и да е произведено от 2006 г. нататък. В момента събираме парите и се надяваме да се вместим в 5000, най-много 6000 лева, евентуално с лизинг за част от сумата. Та ще съм благодарен ако можете да ми дадете някои насоки, например:

Европейски или азиатски производител - кои части са по-евтини и кои коли като цяло са по-лесни за поддръжка?

Марка и модел - пак като горе, но по-специфично. :D

Засега сме хвърлили око на Paugeot 407, Renault Megane като ето това, както и на Opel Vectra C. Не съм сигурен за опела обаче, тъй като сме се напатили на ръждясващи ламарини, а не знам дали тези на моделите от 2006 г. нататък са по-добри. 

 

Благодаря предварително± :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей, аз имах и бях доста доволен от Toyota Corolla Verso 2.2D D-4D - 136 коня. Продадох я защото вече не ми трябваше толкова голяма кола, а по-скоро товарна, каквато карам сега.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В този бюджет и с тези изисквания аз лично бих се насочил към Toyota Avensis. Достатъчно голям, комфортен и преди всичко надежден автомобил. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Предвид, че аз не си търся семеен автомобил, а комфортен такъв, комби и с автоматични скорости, то за сега фаворита ми е именно Авенсиса, но малко се съмнявам, че ще се побере до сумата от 6000лв. - каквото ми е хващало окото, все около 8000лв се въртим.

Инак и Пежото 407, като цяло изглежда добър и на мен ми харесва, а и се харчи по- евтино, та 6К според моите наблюдения ще стигнат, че и ще останат.

Реното лично на мен ми е тясно и дискомфортно, което бе последното нещо, което очаквах от този модел, наистина ме изненада изглежда голямо купе пък .... - и някак не го чувствам сигурен на пътя.

А за Орела, доколкото съм чувал! някои двигатели са пълен шит, та бива да проучиш предварително кои и какво - инак на мен много ми хареса даже, но .... бе доста недоволни хора съм срещал, които все някакви проблеми по двигателя са имали, инак другото ок.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1000 остави за обслужване,тоест 5000 лв трябва да тие бюджета, за кола след 2006?Че дори и за пежо и за рено след 2006  малко са тия пари.Смисъл, ако искаш да си возиш смейството, а не да си на пълен абонамент при майстора.По миналата година продадох една джипка 2007 Хюндай Санта-фе, което си е също доста непретенциозна марка, но идеалния семеен автомобил.Дизелче 7-места,последния и собственик ходи 2 пъти с нея до Мароко.Обаче гледана обслужвана,без грам забележка и за 4 хил евро замина за източния бряг.И това беше минимума на минимума,на други места тогава и искаха 5-5500 имаше и разни луди които и 6000 и търсеха.Според мен по-разумното би било да свалиш малко годината смисъл да ли ще е 2004 или 2006 е точно все тая за състоянието на колата, но от към пари си има разлика.До 2004 можеш да вземеш за тия пари нещо доста по запазено от колкото от и след 2006.Аз под семейна кола разбирам,комби,ван или джип,седаните не.Пежа,Рена Опели тия тоалетни ги забравяш.За тия пари според мен се намира чудесно запазено комби Алфа ромео 156 2.4 JTD фейслифт 175 коня имаш и 1.9 JTD 140 коня, което е пак добър и икономичен мотор.И в двата случе даже ще ти останат пари да си заведеш семейството някъде на кратка почивка, и си взел и читава кола.Доста алфи съм видял от тия години,но никога с ръжда.Моторите са доказано здрави.Вече другото е божа работа:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ford Fusion - след 2008 година.  Най-надеждния Форд - вече 8 години карам един такъв.Надявам се бюджетът да стигне.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш Ford C-MAX ? Бюджета ще ти стигне за да вземеш втората генерация-след2007г. 

Аз карам модел от първата серия Ford Focus C-Max ( 2006 г) и съм доволен и от комфорта и от разхода и от поддръжката.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, моля, не спирайте! :)

Забравих да уточня за скоростите - търся кола с ръчни. За Тойота Авенсис се опасявам, че няма да ми стигнат парите, иначе и аз ги харесвам. Королата Версо също изглежда доста приятно, но май и тя е по-скъпа. По принцип се надявам до идната пролет за тези пари да може да се намери нещо по-ново отколкото в момента, но да, трябва да си предвидя поне 1000 лв. за ремонт, смяна на консумативи и прочие. Иначе от години се кефя на дизайна на алфите, но малко се притеснявам да взема италианска кола. Вярно, че не са ФИАТ, но...

Всъщност това ме навежда на следващия ми въпрос. какви са ви като цяло впечатленията от конкретни марки за коли от да кажем 2005 г. насам?

Опел - старите ръждясват със скоростта на светлината, но пък частите им са евтини. По-новите дали още са така?

Пежо - скъпи ли са им частите?

Рено - същото.

Форд - пак това за частите и чупят ли се много?

Алфа Ромео - същото.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, Putorius написа:

Благодаря за съветите, моля, не спирайте! :)

Забравих да уточня за скоростите - търся кола с ръчни. За Тойота Авенсис се опасявам, че няма да ми стигнат парите, иначе и аз ги харесвам. Королата Версо също изглежда доста приятно, но май и тя е по-скъпа. По принцип се надявам до идната пролет за тези пари да може да се намери нещо по-ново отколкото в момента, но да, трябва да си предвидя поне 1000 лв. за ремонт, смяна на консумативи и прочие. Иначе от години се кефя на дизайна на алфите, но малко се притеснявам да взема италианска кола. Вярно, че не са ФИАТ, но...

Всъщност това ме навежда на следващия ми въпрос. какви са ви като цяло впечатленията от конкретни марки за коли от да кажем 2005 г. насам?

Опел - старите ръждясват със скоростта на светлината, но пък частите им са евтини. По-новите дали още са така?

Пежо - скъпи ли са им частите?

Рено - същото.

Форд - пак това за частите и чупят ли се много?

Алфа Ромео - същото.

 

При Alfa Romeo проблемни бяха бензиновите двигатели Twin Spark и ходовата част на 156 и 147 определено не бе за нашите пътища. Най често биалетките при тях заминават. Не са скъпи и ремонта не е особено сложен, но не всеки може и му се прави редовно ходовата. Дизелите и 1,9jtd и 2,4jtd са доста здрави , както и новото поколение бензинови, слагани при 159, но в България не ги харесват, защото не са подходящи за газови уредби. Ходовата част на 159 е здрава. Има разни дреболии, обтегачите на вратите с времето започват да припукват, ако това не ви дразни, не е проблем и не пречи особено. Има едни защитни лепенки по калниците, които предпазват от пескоструенето, те при светлите коли с времето пожълтяват и започват да личат, дреболия е, прави се лесно но да си знаете. По салона по-евтините комплектации са с полимерни панели примерно централната конзола, при по скъпите са алуминиеви и доста износоустойчиви. Като поддръжка не са скъпи, само като купувате, ако се насочите към дизела гледайте дюзите да са читави и турбината, както и премахнете или заменете вихровите клапи. Това е в общи линии. Аз лично съм ползвал автомобили на Алфа Ромео и мога да кажа, че по нищо не отстъпват на вагаджийките, от към надеждност. Плюса при алфите е че за 5 бона може да се намери значително по-нова и запазена машина, в сравнение с ВАГ, както и с доста по читав дизайн. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За пет  бона не знам какъв луд късметлия трябва да си, за да си намериш 159, пък и не бих казал, че този модел е подходящ за семейство - дизайна на купето лъже окото, много по- тясна е.

На Пежо и Рено частите никога не са били по- скъпи от на Опел и, като цяло, ако частите на такива марки ти идват скъпи, то по- добре си карай каквото имаш под ръка - щото по- евтино няма. Инак при Опел, понеже бях хвърлил око на Инсигнията - оказа се, че и тя ръждясва, за другите им модели не знам, но ..... аман, докога ще правят ръждилници. И да - изглежда, че Мерива им е значително по- успешен модел.

За С- мах доста положителни отзиви срещам - приятна кола за каране е, удобна и широка.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За 159 определно са малко 5000 лв.Иначе е невероятно красива.И си държи цена все още.Ако толкова се държи да не ръждясва, може да се погледнат и аудита, до колкото ми е известно техните карусерии са поцинковани и не ръждясват.Но за модели след 2006 с тая пара,не може да се класира за читав екземпляр.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.