Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Имам нужда от съвети от човек , запознат с покупката и вноса на кола втора ръка от Белгия . 

1.Може ли човек да се довери на предишния собственик относно поддръжката и сервизирането на автомобила ? 

2.Има ли много мошенници из автокъщите ? 

3. Какво е нужно за да се регистрира колата на мое име там , на място ? Къде се ходи , какво се прави за да се получат транзитни номера на мое име , валидни за цяла Европа ? 

4. Защо повечето номера от Белгия , които съм виждал са с червени цифри , а номерата на тази обява са със зелени ? Трябва ли да се притеснявам ? 

 

5. При прибирането си в България със колата ( снабдена с белгийски транзитни номера ) , мога ли да очаквам проблеми някъде ? 

 

Благодаря предварително 

 

5AB0C816-CDAA-4E84-AB7C-F53A67264509.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вяра на собственици - твърдо не. В автокъщите други хора освен мошенници нема. За да ти дадат транзитни номера не съм сигурен, Белгиеца трябва да каже, ама мисля обикновен договор за покупко-продажба трябва да свърши работа. Изниква ми въпроса обаче как белгииските документи ще са на твое име, тъй като ти нямаш нито белгииско егн, нито присъстваш в тяхната система. Та мисля, че може и да е невъзможно. От Швеция ги караме надолу с обикновените шведски номера, документите на колата и един ШопКонтракт (договор за покупко-продажба), като, когато колата пристигне на БГ територия й спирам застраховки, данъци и тн (тук става по телефона) с идеята, че веднага отива в КАТ.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В автокъщите е пълно с мърши,много по-големи от нашенските,нищо че е уж запада.В Холандия не малка част от автокъщите ги държат холандски цигани,те са още по-големи помияри.Само където няма как да ги познаеш, защото са бели и руси като самите холандци.Аз ги познавам по държанието.Държат се по аругантно и невъзпитано от баш холандците.Тяхните коли са доста нередовни с неясен произход и истинско състояние,и доста хора са изревали от тях.За транзитни номера има два вида във всяка държава.Такива за вътрешно предвижване в самата държава, които не въжат извън нея.И такива за международно предвижване, които важат и вътре в самата държава от където ще се изкарва колата и извън нея.За Германия жълтите са за вътре, червените за извън.Жълтите са 5 евро със застраховката и важат нещо от сорта на няколкод дена,червените 150 евро и важат две седмици.И много нашенци понеже да не се баутат със 150 евро до преди5-6-7 години докарваха колите със жълтите, които са само за вътре в Германия, понеже по източния бряг куките са неграмотни и хабер си нямаха, че тия номера са само за в Германия.Обаче след това се отвориха, и един път като се пребирах, на румънската граница бяха задържали двама нашенци с две коли с такива номера.Така, че си провери тия неща.Ако номерата са редовни за международен транзит, няма ядове.По Германия може да те спрат цоладжии(гранична полициция) за проверка,ама това е рутина нема се шашкакш.Все пак балкански субект в кола на път от западния бряг към източния, си е достатъчен повод, да те спрат,разпитат,претършуват колата, и да ти обърнат джобовете:D Специялно за Холандия договор за покупка продажба такъв бул шет не съществува.Ако ще се изкарва колата, отивате ти и собственика на пункта за транзитни номера.Там не ти тряба холандско егн ,че да се прехвърли на твое име, а само документ за самоличност.В повечето пъти,ако си я платил на място даже собственика не идва с теб до пункта ,ами ти дава големия и малкия талон и като отидеш на пункта за транзитни номера те само я отписват от регистъра в Холандия,издават ти времен документ, където пише , че колата е на твое име,застраховка, която важи две седмици, и големия и малкия талон си остават в теб,но там все още седи името на предния собственик, но това не е никакъв проблем да я регистрираш в бг.Аз последния път като докарах кола,направо я докарах с холандските си номера ,където са си стандартните, и след това я отригистрирах от тукашния кат.Спестих с едни ненужни 150 евро.Ако се свържеш с белгийския кат според мен можеш да получиш най-точна информация специално за експорт от Белгия.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Trichocephalus написа:

4. Защо повечето номера от Белгия , които съм виждал са с червени цифри , а номерата на тази обява са със зелени ? Трябва ли да се притеснявам ? 

 

 

 

5AB0C816-CDAA-4E84-AB7C-F53A67264509.png

Нема се шашкаш,това са джамбаски номера, с които разполагат всички легални автотърговци в Белгия.В Холандия ги има същите.По-малките автотърговци разполагат с по един чифт, които се слагат когато кола , която се продава от фирма трябва да движи по обществен път.Примерно ти сега искаш да го пробваш тоя мечок как движи,джамбазина ги слага с едни скоби,те си имат и отделен талон към тях,който е само към номерата, но не и към колата.Защото тия номера може да се ползват към всяка една кола ,която се води за продажба от фирма.Дава ти талона,палиш и мое си цъкаш из цяла Белгия  с тях.Примерно искаш да го тестваш мечока по магистрала,малко по павираните улички да ли има хлоп-троп и т.н.Капиш?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ясно :) 

Много благодаря за бързите отговори - ориентирах се чудесно и ми стана ясно защо продавачът шикалкави като циганин по телефона ( явно си е такъв )

Очевидно Белгия и Холандия остават като резервни страни за покупка - и други хора ми казаха , че местните са мърлячи и не си поддържат колите както трябва , а изманиците са малко в повече там . 

Още веднъж - благодаря :) 

Редактирано от Trichocephalus (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От където и да решиш да вкараш кола,никакво капаро.Един път един мой приятел така плати капаро, и му се обаждаме вече на продавача , че ще идваме да я взимаме, и пича най-нагло ни заявява, че колата е продадена.Е върна капарото,ама капара двойно се връща,ама мърдата го върна единично и не му пука, че изгуби на моя човек цяла седмица.Апа ,колко пъти съм ходил на сумата му и км далеко,лъжат като пазарджишки циганки по телефона, отиваш и установяваш, че колата има само един хубав външен вид за снимка, другото е  ,,трагедия,, Така, че си набележи 5-6 коли при всички положения,направи си уговорка с продавачите и все една трябва да е ок. Успех!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.