Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Малко е лошо заглавието ама както и да е. Здравейте хора, тъкмо завършил балък на 18 тук, трябва ми помощ със решаване на този проблем: дали да поправя старата кола на баща ми, която е Ford Escord (нещо си нещо със C май и един Х) от 90-та година, 1,4 литров, май май, със газова уредба. (Извинявам се за мъглата която поставих но пиша от телефон докато съм извън моето село и тук съм във един град и докато съм тук мога да купя разни неща за колата) Колата не беше карана от край време, 4 години от както сме взели един опел. Но наскоро я стартирахме със... не твърде много усилия... работи това е. Баща ми казва че двигателят работи като часовник и мога да му повярвам. Проблема е останалата част от колата, боята на някой места е избледняла, например  целия багажник и капака. Джантите са доста ръждиви, задният калник малко се разпада, от типа на "Упс това падна когато го бутнах". Уплътненията за в лошо или липсващо състояние. И трябваше да залепя ключалката на багажника със лепило защото беше паднала. 

Не мога да взема снимки точно сега, но може би утре или други ден. Също така новата кола която мисля да взема е Honda Civic (хеч или седан, по-скоро хеч), честно казано бих искал CRX или Toyota Cellica но сивика ще е по практичен. Имам, или по-скоро ще имам (зависи от лятната работа и др.) Бюджет от около 5хил. За всичко, кола, застраховка и др... това е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бутай Форда 1-2 години, докато се разпадне и след това се оглеждай за нова. Но да тръгнеш да я боядисваш, джанти да сменяш :angry: "Ремонта" ще ти е в пъти по-скъп от таратайката. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, N1K17Y написа:

Бутай Форда 1-2 години, докато се разпадне и след това се оглеждай за нова. Но да тръгнеш да я боядисваш, джанти да сменяш :angry: "Ремонта" ще ти е в пъти по-скъп от таратайката. 

Форда ще трябва на ново да се вкарва в движение, ще е по-ефтино от нова кола, да, но ако ще го карам искам поне да изглежда прилично, не можеш да ме съдиш че не искам да изглежда сякаш карам кола която съм изкарал от вторични, защото на там се е запътила ако не я взема аз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, VecZen написа:

Форда ще трябва на ново да се вкарва в движение, ще е по-ефтино от нова кола, да, но ако ще го карам искам поне да изглежда прилично, не можеш да ме съдиш че не искам да изглежда сякаш карам кола която съм изкарал от вторични, защото на там се е запътила ако не я взема аз.

Хвърляй я на вторични тая стара кола. Пак ще вземете някой лев. Значително по-нова и сравнително прилична, може да се намери евтино, примерно Alfa Romeo 156 , 1,9jtd струва между 1000-2000лв. което никак не е много. Гледай само турбината и дюзите да са ок, ако ходовата се е разтропала, нормално е (не е за нашите пътища) и се прави евтино. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, VecZen написа:

Форда ще трябва на ново да се вкарва в движение, ще е по-ефтино от нова кола, да, но ако ще го карам искам поне да изглежда прилично, не можеш да ме съдиш че не искам да изглежда сякаш карам кола която съм изкарал от вторични, защото на там се е запътила ако не я взема аз.

Прав си. Не може да сравняваш кола за 5000 лева с кола, която трудно ще мине ТП. Не че тая Сивик няма да има нужда от поне 2 хилядарки, но ако намериш Сивик за 3 и вложиш 2 за разни неща, би трябвало да е по-добрия избор. Ескорт и то от 90-та, си е паяжина. Чудно, как още съществува.   Е, малко съм скептичен, че 5000 лева ще стигнат за добра покупка, но всеки си знае. То ако го вземеш за 5000, добре, ще има външен вид и много кит, ама пак ще трябват поне 2 хилядарки. Трябва да смениш ремъци, масла, филтри. Сигурно ще излезе и някой дребжен или не толкова дребен проблем. Няма да ти е приятно, ако след седмица примерно се появи голям дефект и се наложи колата да е на трупчета месеци, докато намериш пари за ремонт. Аз съм имал и такива случаи. Дори акт имам от КАТ, задето закъснях с прехвърлянето 6 месеца. Е как да отида на време, като колата спря да върви ;)  Обяснявам му на началника на КАТ така така, ама той не. Акт. 

преди 7 минути, Soviet Soldier написа:

Хвърляй я на вторични тая стара кола. Пак ще вземете някой лев. Значително по-нова и сравнително прилична, може да се намери евтино, примерно Alfa Romeo 156 , 1,9jtd струва между 1000-2000лв. което никак не е много. Гледай само турбината и дюзите да са ок, ако ходовата се е разтропала, нормално е (не е за нашите пътища) и се прави евтино. 

Ти от един кенеф го прати на друг, хаха. Алфа на старо. О, Боже, ела си пребери вересиите. Язък, дет съм фен на Алфа. 

 

Всъщност, Сивика е 10 пъти по-добър вариант от коя и да е Алфа. 


  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Прав си. Не може да сравняваш кола за 5000 лева с кола, която трудно ще мине ТП. Не че тая Сивик няма да има нужда от поне 2 хилядарки, но ако намериш Сивик за 3 и вложиш 2 за разни неща, би трябвало да е по-добрия избор. Ескорт и то от 90-та, си е паяжина. Чудно, как още съществува.   Е, малко съм скептичен, че 5000 лева ще стигнат за добра покупка, но всеки си знае. То ако го вземеш за 5000, добре, ще има външен вид и много кит, ама пак ще трябват поне 2 хилядарки. Трябва да смениш ремъци, масла, филтри. Сигурно ще излезе и някой дребжен или не толкова дребен проблем. Няма да ти е приятно, ако след седмица примерно се появи голям дефект и се наложи колата да е на трупчета месеци, докато намериш пари за ремонт. Аз съм имал и такива случаи. Дори акт имам от КАТ, задето закъснях с прехвърлянето 6 месеца. Е как да отида на време, като колата спря да върви ;)  Обяснявам му на началника на КАТ така така, ама той не. Акт. 

Ти от един кенеф го прати на друг, хаха. Алфа на старо. О, Боже, ела си пребери вересиите. Язък, дет съм фен на Алфа. 

 

Всъщност, Сивика е 10 пъти по-добър вариант от коя и да е Алфа. 

Мерси за отговора. Наистина баща ми имаше доста проблеми със форда и за това взехме опел който за 4 години не ни е правил проблеми. Иначе сивици гледам ляво и дясно за под 1000 и нагоре, с други думи има колкото искам, пък и дори без газово баща ми вика че може поне бутилката от форда да взема ако мисля да слагам. Само трябва да намеря някой във добро състояние, че и ако аз не мога сам да преценя, имаме механик който е много дружелюбен да помогне... макар че той май е по-наклонен към мазда, не че имам нещо против.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Ти от един кенеф го прати на друг, хаха. Алфа на старо. О, Боже, ела си пребери вересиите. Язък, дет съм фен на Алфа. 

Всъщност, Сивика е 10 пъти по-добър вариант от коя и да е Алфа. 

Ако си я подбере с читави дюзи и турбина, изобщо няма да е кенеф. Ремонтите по ходовата са им евтини. 

Колкото до Сивик, баш от всяка не е по-добър, 159 са доста здрави машини, и за малко над 5 бона може да се намери. Като интериор и екстериор са далеч пред Сивик в този ценови диапазон. 
 

преди 12 минути, VecZen написа:

Мерси за отговора. Наистина баща ми имаше доста проблеми със форда и за това взехме опел който за 4 години не ни е правил проблеми. Иначе сивици гледам ляво и дясно за под 1000 и нагоре, с други думи има колкото искам, пък и дори без газово баща ми вика че може поне бутилката от форда да взема ако мисля да слагам. Само трябва да намеря някой във добро състояние, че и ако аз не мога сам да преценя, имаме механик който е много дружелюбен да помогне... макар че той май е по-наклонен към мазда, не че имам нещо против.

Мазда 6 е доста разпространена и евтина, но са масово гнилочи. иначе от японските за млад човек Lexus IS е супер, красива, практична, и най-вече здрава машина, но за такава трябва да си приготвите между 4 и 5 бона. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шо да не го оправиш форда? 

Малко Ескорти останаха и цените ще ходят нагоре. 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Ivelin _ написа:

Шо да не го оправиш форда? 

Малко Ескорти останаха и цените ще ходят нагоре. 

Ако не си прочел казах че баща ми имаше проблеми с него и за това го сменихме, също така си има сравнително прогресирала ръжда. Но в края на крайщата ще кача снимки скоро и ако някон е останал ще реша дали да му бия шута на форда.

преди 22 минути, Soviet Soldier написа:

Ако си я подбере с читави дюзи и турбина, изобщо няма да е кенеф. Ремонтите по ходовата са им евтини. 

Колкото до Сивик, баш от всяка не е по-добър, 159 са доста здрави машини, и за малко над 5 бона може да се намери. Като интериор и екстериор са далеч пред Сивик в този ценови диапазон. 
 

Мазда 6 е доста разпространена и евтина, но са масово гнилочи. иначе от японските за млад човек Lexus IS е супер, красива, практична, и най-вече здрава машина, но за такава трябва да си приготвите между 4 и 5 бона. 

Ако говориме за каква японска кола имам на ум, може да се каже че във началото започнах със тойота и субару, след което видях че тойота изглеждат твърде "нормални", простички и направени индустриално сякаш нямат душа, просто нямат този огън който търся когато карам кола (освен селиката, мк и супрата) и искам да ми харесва какво карам, нещо като обувки. Субаруто пък ми казаха че двигателя не е от най-издръжливите и тъй като не е простичък, ще струва да се поправи ако му стане нещо. Но иначе съм отворен и към други опции от япония, не знам защо само от там, но просто сега там ми е интереса. (Преди беше бмв, порше и де да знам още какво) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, VecZen написа:

Ако не си прочел казах че баща ми имаше проблеми с него и за това го сменихме, също така си има сравнително прогресирала ръжда. Но в края на крайщата ще кача снимки скоро и ако някон е останал ще реша дали да му бия шута на форда.

Ако говориме за каква японска кола имам на ум, може да се каже че във началото започнах със тойота и субару, след което видях че тойота изглеждат твърде "нормални", простички и направени индустриално сякаш нямат душа, просто нямат този огън който търся когато карам кола (освен селиката, мк и супрата) и искам да ми харесва какво карам, нещо като обувки. Субаруто пък ми казаха че двигателя не е от най-издръжливите и тъй като не е простичък, ще струва да се поправи ако му стане нещо. Но иначе съм отворен и към други опции от япония, не знам защо само от там, но просто сега там ми е интереса. (Преди беше бмв, порше и де да знам още какво) 

Субару доставя удоволствие, управляема е заради разпределението на тежестта при боксеровия двигател, но е крайно неудобен за ремонт. Иначе казано, трябва да се сваля целия двигател за де се прави нещо по него. Една проста замяна на свещите при Субару си е цяло приключение и не са сред най-надеждните. Харчат адски много, със сигурност повече от колкото вървят. Лексуса е доста по-подходящ за всекидневен автомобил, обслужва се лесно и на нормални цени, здрав е ,не харчи кой знае колко и е с задно, което е важно, ако се търси автомобил със спортен дух. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Давай я за суровини. Гледай някое Audi например A4 Quattro след 00год. Добри са и возят конфортно. Като мощност си е добре, но на теб няма да ти трябва. Наблегни на 1.9TDI двигателя 116 или 131hp.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, iAppleBeats написа:

Давай я за суровини. Гледай някое Audi например A4 Quattro след 00год. Добри са и возят конфортно. Като мощност си е добре, но на теб няма да ти трябва. Наблегни на 1.9TDI двигателя 116 или 131hp.

Първо, немските коли сега напълно съм ги изключил, освен може би опел. Второ, дизел няма да си купя, искам да дигам обороти и да ги използвам като алтернативен клаксон, не само защото е гъзарско, но и защото ще имам повече контрол над децибелите. И трето, след 101 коня данъка става от досаден на много досадно скъп.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен си си решил какво да правиш. А и винаги е добре да имаш нещо собствено, а не взето от някой, особено от баща ти.  Сега се усещам, че каквото и да купя, майка ми гледа на него, все едно е мое. Примерно хладилник. Сякаш аз съм собственика и я е страх да го пълни както и дойде ;)  Така е с всичко. Не си ли дал ти пари за него или поне не се ли води твое, щото може парите да не са лично изкарани от теб, не е работа. Като сираче си е. 

 

Аз на времето като бях малко над 20, си купих сам кола. Тогава бяха гладни години и никой пари не ми даваше, щото и нямаше. Затова си събрах 1000 лева от заплати и тръгнах да търся кола. Исках все пак да е нещо, дето не е толкова зле прието в обществото, но като се замислих, на мен ми трябваше кола за работа. Затова зарязах тая работа да давам 1000 лева за кола и после да се чудя какво да правя с ремонтите и бензина, та си взех за 300 лева кола, да ми останат и за други работи ;)  Ама това си бяха мои пари и се налагаше сам да си правя сметката. Не да искам и да не мога.  Всъщност обаче се оказа, че в мен надделя носталгията и си взех Запорожец, какъвто баща ми караше 11 години.  От тогава, ако не и от по-рано, аз винаги искам да имам нещо, което другите нямат, не биха си купили или изобщо  искам да съм първи в покупките. Не някой да си купи, пък аз да чуя, че било хубаво и така нататък. Или пък някой харесвал Алфа, давай и аз да харесвам Алфа или Голф. Голф не харесвам, точно щото много хора го харесват. Алфите ми са присърце, щото и малко хора ги харесват, още по-малко купуват. Ама ако съм реалист, просто бих си взел едно БМВ М3 Е30. Класика. Нищо че навремето тая кола ми бе отвратителна като нова.  Разбира се, Е30 бих си взел сега, когато имам пари да я поддържам. Не на 20. Това вече си е класика и цените скачат. Ако ще е класика, нека е Е30, нищо друго. Хем и за дрифт става. 

 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, VecZen написа:

Първо, немските коли сега напълно съм ги изключил, освен може би опел. Второ, дизел няма да си купя, искам да дигам обороти и да ги използвам като алтернативен клаксон, не само защото е гъзарско, но и защото ще имам повече контрол над децибелите. И трето, след 101 коня данъка става от досаден на много досадно скъп.

Ха ха под 100кс. ако ще и бензин да е, читав звук няма да извадиш. Дизелът е по-добър за един икономичен автомобил, защото разполагаш с почти всичките си коне още от ниски обороти, а при бензина пика на въртящия момент идва при високите обороти, а с тях разходът ти скача до небето. Една дизелова Алфа 1,9jtd харчи между 6 и 8 на 100, в зависимост дали я настъпваш. Бензина като го настъпваш с под 100кс. спокойно ще качи 13-15 и нагоре. Много по-удобен за изпреварване е малолитражния турбо дизел, в сравнение с атмосферния бензин и е много значително по-икономичен. На бензин е изгодно да се кара, само ако колата има газ, а с газта отпиши 10 - 15% от мощността. 

Един съвет, преди покупка тествай и дизеловите варианти, за добиване на по реалистична представа за нещата. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Soviet Soldier написа:

Ха ха под 100кс. ако ще и бензин да е, читав звук няма да извадиш. Дизелът е по-добър за един икономичен автомобил, защото разполагаш с почти всичките си коне още от ниски обороти, а при бензина пика на въртящия момент идва при високите обороти, а с тях разходът ти скача до небето.

Е това не го разбирам. Лично аз съм попадал на добър звук и под тая мощност. Примерно Фиеста 1.4 л. и Голф 2 от време оно с 1.6 литров мотор. Звук си има, особено ако колата не е разработена още ;) Вярно, после се променя и жалко. Друго си е буталата още да не са смазани добре. Това се получава зимата, когато моторът е студен. Даваш газ и не можеш да си познаеш мотора :P   Звукът е нещо относително, но аз винаги се кефя, когато се поотпусна и сменям предавки на 6000-6500 об/мин. Само гледам дизелите, как с въртящия си момент се налага да превключат предавка, а аз си развърта ли развъртам обороти.  Това понякога е по-важно, щото едно превключване на предавка може да ти загуби и секунда, ако не нацелиш предавката или си нескопосан при смените им.  И сега не ми обяснявай, как дизелът дърпал от ниски обороти. дърпа, ама не чак опт толкова ниски. Ако сравняваме съвременен дизелов и турбиниран бензинов  мотор, то там бензинът си има предимството и при по-ниските обороти и с по-високите. Отделен е въпросът, че въртящият момент по принцип е по-нисък,но реално винаги бензинов мотор с еднаква мощност, има леко по-добро ускорение от дизелов, въпреки по-високият въртящ момент на дизела. Там си имаме и по-високото тегло, което влияе. Имаме и по-тежка предница, водеща до недозавиване в остри завои. Изобщо, недостатъци много за дизела, ако говорим за по-спортно шофиране. 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Е това не го разбирам. Лично аз съм попадал на добър звук и под тая мощност. Примерно Фиеста 1.4 л. и Голф 2 от време оно с 1.6 литров мотор. Звук си има, особено ако колата не е разработена още ;) Вярно, после се променя и жалко. Друго си е буталата още да не са смазани добре. Това се получава зимата, когато моторът е студен. Даваш газ и не можеш да си познаеш мотора :P   Звукът е нещо относително, но аз винаги се кефя, когато се поотпусна и сменям предавки на 6000-6500 об/мин. Само гледам дизелите, как с въртящия си момент се налага да превключат предавка, а аз си развърта ли развъртам обороти.  Това понякога е по-важно, щото едно превключване на предавка може да ти загуби и секунда, ако не нацелиш предавката или си нескопосан при смените им.  И сега не ми обяснявай, как дизелът дърпал от ниски обороти. дърпа, ама не чак опт толкова ниски. Ако сравняваме съвременен дизелов и турбиниран бензинов  мотор, то там бензинът си има предимството и при по-ниските обороти и с по-високите. Отделен е въпросът, че въртящият момент по принцип е по-нисък,но реално винаги бензинов мотор с еднаква мощност, има леко по-добро ускорение от дизелов, въпреки по-високият въртящ момент на дизела. Там си имаме и по-високото тегло, което влияе. Имаме и по-тежка предница, водеща до недозавиване в остри завои. Изобщо, недостатъци много за дизела, ако говорим за по-спортно шофиране. 

Тук говорим за икономични, малолитражни автомобили. И при бензиновия може да се добие висок въртящ момент още от ниски обороти, примерно с V8 компресор, но това вече са съвсем различни автомобили. 

Със стария ми автомобил Е38 730d съм се дърпал срещу Е38 728i , и двете са 193кс заводски, но дизелът е 430нм срещу 280 при бензиновата. По документи моята бе с 90кг по-тежка, но той имаше и сравнително голяма газова бутилка, така че разликата в теглото почти я нямаше. И двете коли са автоматик. Доста убедително го дръпнах. За разход на гориво изобщо няма смисъл да говорим, при 728-цата ми каза собственикът, че доближава 20-ка като настъпва, иначе казано с повече от 5 литра по-висок разход от моята. И къде му е смисъла на тоя бензинов мотор? Нито върви повече, нито е икономичен. Плюс това Е38-ците са малко под 2 тона и въртящия момент си е доста важен. Точно образците с 3 литровия дизел за най-търсени при Е38/39 и вървят на доста високи цени, в сравнение със 725tds и 728i. 

За звука си прав, относително понятие е, има хора дето се кефят и на спуканото гърне на жигула. Аз се кефя на буботещете V8-ци. Като цяло няма смисъл да си изуродва малолитражката, и без това в тях рядко се среща читава шумоизолация, а звука кефи до едно време, като е за ежедневно ползване това бучене в салона почва да дразни. 

Колкото до студения старт, трябва да си мразиш колата, че да я форсираш веднага след стартиране при ниски температури. Маслото е гъсто, не циркулира добре по двигателя и ще надере цилиндрите, после ще се чуди, защо гори масло. 


Ето една леко пипната 730д, не бих казал, че този турбо свист звучи зле: 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С този Форд да тръгнеш да го възстановяваш, в такова приключение ще се видиш, че на шестия месец вече ще съжаляваш защо изобщо си се родил и всичките 5К да налееш в него, пак ще си остане чупарляк, който предвид как си се заканил да го експлоатираш, я доживее, я не макс една година, пък от там насетне може да живее с непрестанен допинг по сервизите - то е, като черна дупка. В даден момент ще се откажеш от цялата занимавка и ще го пратиш на боклука.

Със Сивика - за тези пари ще намериш що годе приличен екземпляр, който пак ще яде по някой ремонт в продължение на две години, но в крайна сметка пак ще придобие относително подобен вид и състояние, като на форда, ала със шанс да го джитнеш за някоя хилядарка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Soviet Soldier написа:

Тук говорим за икономични, малолитражни автомобили. И при бензиновия може да се добие висок въртящ момент още от ниски обороти, примерно с V8 компресор, но това вече са съвсем различни автомобили. 

Със стария ми автомобил Е38 730d съм се дърпал срещу Е38 728i , и двете са 193кс заводски, но дизелът е 430нм срещу 280 при бензиновата. По документи моята бе с 90кг по-тежка, но той имаше и сравнително голяма газова бутилка, така че разликата в теглото почти я нямаше. И двете коли са автоматик. Доста убедително го дръпнах. За разход на гориво изобщо няма смисъл да говорим, при 728-цата ми каза собственикът, че доближава 20-ка като настъпва, иначе казано с повече от 5 литра по-висок разход от моята. И къде му е смисъла на тоя бензинов мотор? Нито върви повече, нито е икономичен. Плюс това Е38-ците са малко под 2 тона и въртящия момент си е доста важен. Точно образците с 3 литровия дизел за най-търсени при Е38/39 и вървят на доста високи цени, в сравнение със 725tds и 728i. 

За звука си прав, относително понятие е, има хора дето се кефят и на спуканото гърне на жигула. Аз се кефя на буботещете V8-ци. Като цяло няма смисъл да си изуродва малолитражката, и без това в тях рядко се среща читава шумоизолация, а звука кефи до едно време, като е за ежедневно ползване това бучене в салона почва да дразни. 

Колкото до студения старт, трябва да си мразиш колата, че да я форсираш веднага след стартиране при ниски температури. Маслото е гъсто, не циркулира добре по двигателя и ще надере цилиндрите, после ще се чуди, защо гори масло. 


Ето една леко пипната 730д, не бих казал, че този турбо свист звучи зле: 

 

Така така, нека започна от това че са ме карали насам натам във турбо дизел и мога да кажа че наистина много дърпат, обаче турбото дори и да е в ок състояние когато го взема пак ще се развали първо. Един познат кара ауди със 130 коня, някаде, и си смени турбото, ама след това свеща му разбила мотора, и тъй като дизелите не са толкова простички като един мотор на хонда, да кажем, му излезе доста солено. Че и чувам че искали да махат дизелите заради многото вредни емисии. И ако ми кажеш че такива няма, обясни ми черния облак зад особен брой камьони, знам, знам камьонът не е равен на кола, но мисля че виждаш на къде бия. За икономия пък, няма да я карам особено много колата, освен когато ще се местя, газта е на половин цена от бензина, макар и със различно качество от различна безиностанция. Така че спокойно мога да джиткам из градът на газ когато само това искам да правя. И още нещо, сивикът си е лека кола, което значи че нормално ще има по-малък разход, но пък и да имаше по-голям, пак ще съм по-зает да уча от колкото да карам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, VecZen написа:

Така така, нека започна от това че са ме карали насам натам във турбо дизел и мога да кажа че наистина много дърпат, обаче турбото дори и да е в ок състояние когато го взема пак ще се развали първо. Един познат кара ауди със 130 коня, някаде, и си смени турбото, ама след това свеща му разбила мотора, и тъй като дизелите не са толкова простички като един мотор на хонда, да кажем, му излезе доста солено. Че и чувам че искали да махат дизелите заради многото вредни емисии. И ако ми кажеш че такива няма, обясни ми черния облак зад особен брой камьони, знам, знам камьонът не е равен на кола, но мисля че виждаш на къде бия. За икономия пък, няма да я карам особено много колата, освен когато ще се местя, газта е на половин цена от бензина, макар и със различно качество от различна безиностанция. Така че спокойно мога да джиткам из градът на газ когато само това искам да правя. И още нещо, сивикът си е лека кола, което значи че нормално ще има по-малък разход, но пък и да имаше по-голям, пак ще съм по-зает да уча от колкото да карам.

Не бой се, никой няма да маха дизеловите МПС-та. Колите са най-малкия проблем, от гледна точка на екологията. Камиони, автобуси, Селскостопанска техника, Локомотиви, Плавателни съдове, и много други нямат алтернатива на дизеловото гориво. Това е пълна спекулация, и към днешна дата е напълно невъзможно да се забранят дизеловите двигатели. Да предположим, че ги спрат, стоките с какво ще се превозват, като камионите до един, (с изключения на машини над 50 години) всички останали са дизелови? С ГАЗ 53 и Зил 130 с разход на гориво, колкото 2 тира и товароподемност четвърт тир ли ще превозваме стоките си? 
Колкото до ремонтите и износването, това го има при абсолютно всеки автомобил. Да, дизелите са малко по-скъпи от бензиновите за поддръжка, но не е нищо страшно. Разликата в парите за гориво, обичайно избива по-скъпия ремонт. Дизеловия двигател при леките автомобили средно харчи с 2-3 на 100 по-малко от бензиновия при икономично шофиране, и с 5-6 на 100 по-малко, при агресивно шофиране.
Да, и газта е алтернатива, но тя е налична и при дизеловите мотори. Алтернативните горива са отделна тема, и те си имат своите предимства и недостатъци. 

Та общо взето, всичко с плюсовете и минусите си. 

Ето едно интересно сравнение на два спортни автомобила от едно и също поколение, едната в бензинов вариант, другата в дизелов- BMW M3 vs BMW Alpina D3:

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 5 часа, VecZen написа:

Че и чувам че искали да махат дизелите заради многото вредни емисии.

ха.ха
туй шъй некой виц
бензиновите са ненадминати по вредни емисии, а дизълът фърля ногу сажди, ку нема добро изгаряне

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте отново другари, време е да се върна обратно към оригиналната тема. Не знам баща ми какво е правил, и когато го попитах, той просто ми каза че не знае и че колата сигурно е хванала тен. Ще видите от снимките за какво говоря.

Пс. Изглежда че камерата ми снима с 2мб на снимка, така че ще трябва да пусна по няколно поста

Ппс. Не мога даже и друга да кача с различен пост...

DSC_0324.JPG

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Soviet Soldier написа:

Разликата в парите за гориво, обичайно избива по-скъпия ремонт.

Че и отгоре - според случая.

Не случайно няма селскостопански машини на бенз - преди двайсетина години бях чел за едни разработки на Ламборджини, имаха такъв трактор, но си остана прототип: както и се очакваше, ясно е защо. Искам да го видя този бензинов двигател със параметри сходни на дизелов, как ще оре двуцифрено число редове на 40+ градуса жега и да пъпли там с 30 км/ч, колко няма да се чупи, колко ще му е поддръжката и ремонтите, и колко по- малко ще харчи от дизела, за да излезе по- изгодно.

При тежкотоварните - ако разхода е по две, пак ще е добре.  Един нормален съвременен ДВГ за тир е нещо от рода на: 6-8 цилиндъра, 10К кубатура, 400-500кончета, 2-3К въртящ момент и всичката тази тяга я получаваш на макс 3000 оборота. Разход на гориво - до 40л. Едно на страна, че не виждам как ще изкарат същите характеристики от бензин, но да ми се обадят, когато постигнат този разход - ще има яко в червената зона и почваме да отчитаме от 100л. нагоре. Прочее - обслужването на тези двигатели се прави на около 200К, а до милион и половина са им гаранциите. Така, че .........

При леките коли нещата са вече по- сравними. Вярно е, че дизела е по- скъп откъм поддръжка и ремонти, НО и много зависи какъв преход имаш - както и да го смята човек, при дълга експлоатация и голям пробег, като удариш калема дизела излиза победител. При сходни двигатели - да речем 3000цц и 6 цилиндъра - дизела ще харчи в диапазона 7-10, бензина ще започва от 10. При яко настъпване - първия я стигне, я не 15, втория 20 ще ги няма за нищо. Колкото по- голяма кубатура визираме, толкова по- големи разлики ще има в разхода. Няколко пъти съм споменавал за един приятел, с АудиS8 - първата генерация, осмак 4200цц, мисля, че беше битурбо. Върви на омраза, но под 15 разход не знае - ако натискаш до ламарината 40 на сто. Един друг тип от компанията има Е70 3,5 дизел, битурбо - за да харчи над 15 треа караш на състезание или софийско градско час пик, 7 му е икономията, инак до десет литра се побираш без никакви грижи и що годе нормално каране т.е. да се разбира, че пак ще нарушаваш ограниченията на скоростта. Вярно, че едното е с по- голяма кубатура, но купето му е поне половин тон по- леко и гумите с пет пръста по- тесни. Казано с други думи - при келешарско каране, Аудито ще ти гори 20- 25 литра, бавареца 12- 13. (за 15 наистина отиваме в гаврата) Така, че едно 10 литра разход разлика м/у двете - поне на моето каране е съвсем резонно да се отчетат. И какво излиза - при половин милион километра  пробег, това са 50 000л или 100 000лв. Хайде сега да си говорим ще ли има нужда от ремонти за сто бона на бавареца? Да не са сто, 50 бона разлика да ги сложим, пак ги няма тези ремонти + че хайде да не е Аудито без хич никакви повреди за този същия пробег. Инак спор няма - Аудито е по- голяма бегачка, но пича с бавареца казва така: на бас, че няма да намериш улица в града, на която да не направя 100км/ч. До сега никой не е посмял да се обзаложи.

Да оставим моделите от тези класове. Бащата има Гранд Сценик 1,6 - с гуми тръгвам и седем разход не мога да прескоча, на тоз големия бидон. Къде го бензиновия двигател на това купе със същия разход, че не ми е ясно? Ма щели да заминат дюзите на 150- 250К километра - ма верно ли ..... няма и хиляда лева с ремонта. Земи си бенз с пет литра разход отгоре и ходи го смятай - в кратце 100лв на хиляда километра. Ся който може да смята, да се сеща колко ще ми дреме за ужасно скъпия ремонт на дюзи и турбо. О, ама разбира се - газчица ..... и след третата зима, карта с абонамент за отстъпка в сервиза: мерси.

 

п.п. към автора на темата - да го хвърляш у кофата тоз ръждилник, че не за спиране от движение, ами си направо за панделата с него. ((:

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Soviet Soldier написа:

Със стария ми автомобил Е38 730d съм се дърпал срещу Е38 728i , и двете са 193кс заводски, но дизелът е 430нм срещу 280 при бензиновата. По документи моята бе с 90кг по-тежка, но той имаше и сравнително голяма газова бутилка, така че разликата в теглото почти я нямаше. И двете коли са автоматик.

Не споря за конкретния случай. Аз сравнявам технически данни на производителите. където дизелите почти винаги имат леко по-слабо ускорение до 100 км/ч от бензинови модели с аналогична мощност. Въпреки по-големия въртящ момент, според техническите данни на производителя, дизела доста често изостава при чисто ускорение от място. Вече при доускорението от 60-100 да кажем на пета предавка, дизелът винаги бие заради големия въртящ момент при ниски обороти. Дори турбиниран бензинов е леко по-слаб, макар да се доближава до дизел. Но това са чиста проба статистика при точно определени ситуации. На пътя има много други ситуации, дето примерно може да ти свърши предавката и да се наложи да превключиш. Тогава губиш време и аз, дето развъртам от 2000 до 6500 об/мин, има вероятност и да те бия или поне да съм равен. Много пъти съм наблюдавал в баир, дето всеки ден минавам, как някой се пъне с дизелово Ауди да кажем, превключва на по-висока предавка, а аз тръгвайки на трета вече съм на 130 Ако е с трансмисия с два съединителя или модерен автоматиик, нямам шанс естествено. Но всичко е относително. Много по-голям е кефът обаче, когато тръгнеш от 2000 и чак до 6500. Това предизвиква и уау ефект, ако има някой до теб. Ей така от нищотъо колата ускорява и ускорява, а не се налага да се превключва предавка на 4500, дори ускорението тогава да е по-голямо заради големия въртящ момент. Атмосферния мотор ако го държиш над 4000 оборота, дизелът няма никакъв шанс. А то по принцип така се кара спортно, не да ускоряваш от 2000 оборота. Да, ефектно е - пушилка черен дим и дизелът изчезва ;)

 

преди 3 минути, sound написа:

При леките коли нещата са вече по- сравними. Вярно е, че дизела е по- скъп откъм поддръжка и ремонти, НО и много зависи какъв преход имаш - както и да го смята човек, при дълга експлоатация и голям пробег, като удариш калема дизела излиза победител.

При малки модели това не е така. Затова и дизелите поизчезнаха при малки автомобили като Поло или Фиеста. да, има ги още за цвят, но се купуват много по-малко. Причината е, че един дизел струваше при Фиеста с 2500 лева отгоре. А това е над 10% от цената на базова версия Фиеста. Нямат избиване тия пари. Е, може би при препродажба и да има някакъв плюс, но като цяло трябва много каране. Малка кола се кара много само в България, не и в Германия. Там примерно средния пробег за 4-5 години на една Фиеста е 57 000км според данни от техническите прегледи на TUV. Тоест, там няма смисъл да се купува дизел. Тук да, има доста служебни Фиести - на Метро, на Виваком и така нататък. Там е оправдан дизелът, въпреки по-високата цена.  Но сега дълготрайността на дизелите не е онова, което беше преди. Причината е доста прозаична - наличен е турбокомпресор, комън рейл и друга сложна и чуплива техника. Затова един атмосферен мотор  е по-издръжлив. Ако не бяха усложненията при дизелите, да, щяха да са доста по-издръжливи, но на практика не са. Дизелът и товари повече трансмисия, окачване. От там и по-чести проблеми със скоростна кутия, съединител и окачване. Бензиновият мотор е лек, няма голям въртящ момент и по принцип щади съединителя, скоростната кутия, амортисьорите и като цяло окачването. Теглото на предницата е доста по-ниско, от там и недозавиването в остри завои по-малко. Разпределението на теглото като цяло е по-добро, а това означава и по-пъргава кола в завоите и при промяна динамичния център на тежестта. Не случайно има много критики към автомобилите с V8 мотори отпред, които въпреки кефа и  мощността, водят до голяма инерция на предницата и тромавост на колата в завои.  Това не спира никой да купува V8, щото V8  се купува за друго - звукът. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Успявам сега да кача още някоя снимка, но сериозно хора, не мисля че някой от нас ще си смени мнението само защото го защитаваме със факти или какво ли още не. Няма, и не искам, да се карам със никой за дизел и бензин. И двете ди имат плюсове и минуси, всичко е така, ако искам просто мога да кажа "Защо няма дизели във формула 1?" Или някоя такава глупост. Вие си знаете повече от мен и единственото което получавам във момента са знания за разни неща които не са много свързани със темата, но пак благодаря за интереса. 

Пс. Мазда замислят двигател със бензин и дизел.

Ппс. Някой ще коментира ли реално по колата или само аз виждам снимките? 

DSC_0336.JPG

DSC_0335.JPG

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Не споря за конкретния случай. Аз сравнявам технически данни на производителите. където дизелите почти винаги имат леко по-слабо ускорение до 100 км/ч от бензинови модели с аналогична мощност. Въпреки по-големия въртящ момент, според техническите данни на производителя, дизела доста често изостава при чисто ускорение от място. Вече при доускорението от 60-100 да кажем на пета предавка, дизелът винаги бие заради големия въртящ момент при ниски обороти. Дори турбиниран бензинов е леко по-слаб, макар да се доближава до дизел. Но това са чиста проба статистика при точно определени ситуации. На пътя има много други ситуации, дето примерно може да ти свърши предавката и да се наложи да превключиш. Тогава губиш време и аз, дето развъртам от 2000 до 6500 об/мин, има вероятност и да те бия или поне да съм равен. Много пъти съм наблюдавал в баир, дето всеки ден минавам, как някой се пъне с дизелово Ауди да кажем, превключва на по-висока предавка, а аз тръгвайки на трета вече съм на 130 Ако е с трансмисия с два съединителя или модерен автоматиик, нямам шанс естествено. Но всичко е относително. Много по-голям е кефът обаче, когато тръгнеш от 2000 и чак до 6500. Това предизвиква и уау ефект, ако има някой до теб. Ей така от нищотъо колата ускорява и ускорява, а не се налага да се превключва предавка на 4500, дори ускорението тогава да е по-голямо заради големия въртящ момент. Атмосферния мотор ако го държиш над 4000 оборота, дизелът няма никакъв шанс. А то по принцип така се кара спортно, не да ускоряваш от 2000 оборота. Да, ефектно е - пушилка черен дим и дизелът изчезва ;)

Дизелите имат по-слабо ускорение до 100, само в случай че конските сили на двигателите са по-малко. При два автомобила с равна максимална мощност, няма как бензина да е по-бърз, при положение, че дизелът има почти 2х по-висок въртящ момент, или иначе казано реализира максималната много по-голяма мощност още от най-ниски обороти. Като цяло нещата са силно относителни, скоростите се отличават, при дизела е необходима по-масивна конструкция за да издържи на високия въртящ момент, в сравнение с бензина. 
Колкото до мъченията по баирите, какво да кажа . . . колкото и висок да е въртящия момент, при ниска максимална мощност и висока маса на автомобила, ще се мъчи. Повечето вагаджийки у нас са дърти , малолитражни и с ръчни скорости, което пък ще рече, че водача има доста значителна роля. 

"Атмосферния мотор ако го държиш над 4000 оборота, дизелът няма никакъв шанс." Говориш за бензинов атмо двигател ли? Пак казвам, зависи от максималната мощност на двигателя. Ако дизелът е с по-висока максимална мощност, бензина няма шанс. Виж горе клипа с алпината и М3-ката. М-ката е почти 100 коня над алпината, но като въртящ момент силно отстъпва. На драг М3 бие алпината със съвсем малко, но на писта алпината направи по-добро време. Това е лесно обяснимо, при положение че примерно намаляваш на за да вземеш завой, с високия въртящ момент по-бързо ще ускориш след излизане от завой до максималната скорост, която позволява отсечката. 
Ако на алпината максималната мощност бе, колкото на М3 ,и на драг щеше да я скъса, по простата причина, че ще набере значително по-бързо. Нещата винаги са силно относителни, но в днешно време дизеловите двигатели не отстъпват на бензиновите, като съвкупност от качества. (При автомобилите) При крупната техника, дизелът е незаменим лидер. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от ostavime
      Доста дълъг пост, който писах (писал съм го и на друго място) и копнах тук. 
      Ако на някой му е интересно, може да го изчете, стига да не му доскучае. 
      Отбелязвам, че говоря само за бензин, защото харесвам бензин и ще си карам бензин.
      Не съм пристрастен към Мазда, напротив, до сега карах Фoрд, просто в бюджета който си отделям тя се оказва най-добър вариант. 2.5 върви доста добре, автоматика е добър но най-добре става ясно след тестдрайв - проблема на мондеото (за мен) е че е много тежко, подобно на инсгниата, и това губи в известен смисъл ефекта на турбото - маздата е с около 200 кг по-лека. Говоря за 1.5 екобууст, защото 2-ката мотор вече отива на космически пари сравнено с Мазда. Доста по-добра в завои, (напр. в по-острите завои на Хемус стои като залепена въпреки бабуните), а и маздата има по-голямо междуосие, което помага в завоите а и дава по-добър комфорт. 19" са базови, а при Форда се доплащат. Другото е интериора - вътре в мазда 6 ultimate ми харесва много повече от мондео титаниум, за мен ергономията и дизайна на интериора са важни понеже са ми пред очите непрекъснато. Според мен не си заслужава мондео под 2.0 турбо, много е тежка кола и ще е тромава (не коментирам дизела понеже карам само бензин) - за мен сигурната кола на дълъг път в БГ е тази, с която мога бързо да изпреваря напр. камион в границите на видимостта без да поемам рискове, т.е. трябва не да е супер мощна а да ускорява бързо. А за Мондео 2.0 турбо трябва да се доплати, но вече споменах това по-горе. За тази цел е добре да е по-лека, иначе трябва да е доста по-мощна и в това отношение маздата стои добре (особено в режим спорт - не че ми се е налагало да го ползвам много често до момента). Има и някои предимства, но не накланят везните чак толкова, че да те накарат да го купиш. Поне мен не успяха. Например, ако си с деца мондеото има вариянт хечбег - багажника е доста по-удобен за товарене в този случай, новата мазда 6 има голям багажник (имам предвид седана, каквато е тази, която карам), но е малко нисък и тясна врата, аз съм с бебе и за пътуване няма никакав проблем да събера багажа, но някои модели детски колички влизат трудно. Разбира се има и вариянт комби, но аз не си падам по товарните модели а и при мазда 6 комбито е с 6 см по-късо междуосие, което има значение за возията и за седящите на 2-рия ред. Може би по-добре при мондео е, че има повече възможности за персонализация, докато при мазда има няколко пакета и всичко е вътре, като при последния има някои неща, които в Мондеото ги няма. Има много хубави неща - кожените седалки са удобни (добра опора, ще видим кожата колко ще издържи все пак, трябват си грижи, при мондеото кожата се плаща), автоматика е добър (за хидротрансформатор - и е здрав, същия мазда слага на 2.2 дизел-а с 420 НМ), от екстрите си заслужават много фаровете, особено адаптивните лед дълги - караш на дълги и не ти пука за останалите, маздата сама гаси сегменти за да не заслепява (тествал съм го), ергономията в салона е много добра (като на BMW), аудиото е дорбо и лесно за работа, както и навигацията, RVM-a също върши перфектна работа. Haed-up дисплея е полезен, но не толкова, колкото очаквах - единствената удобна полза която съм забелязал е като ползвам навигациа, в този случаи на хеад-уп-а показва следващия завой и разтоянието до него в момента, удобно е. Мен лично ме радва много и безключовия достъп, който осигурява много лесен достъп. Ако си с два ключа може да се настроят 2-та ключа към позицията на седалката - с който ключ се отвори колата седалката сама се позиционира спрямо него на съответната позиция. За i-stop-a не съм много сигурен дали си заслужава, по-скоро ме дразни но не може да се изключи перманентно. 
      Това е най-общо. Мога да пиша и още, яко някой изобщо ще го чете.
      Изброил съм доста основни неща, като за някои съм писал, че се доплащат при Форд, за други не съм споменал, но е лесно да се провери или да се сетите кои къде ги има. Ако имате желание, ще теглим чертата и ще направим равносметка. 
      Все пак всичко е въпрос на личен избор, но все пак Мондеото не се вижда често по улиците, просто, защото е прекалено скъпо, а и Мазда намалиха цените преди месец, което е още един допълнителен плюс в тяхна полза. 
      За качеството не мога да кажа много, защото съм правил 1 тестдрайв (от Люлин до Перник), за да може да се усети автомобила и на дълъг път, а не 2 преки градско, както беше при покупката на първия ми Форд. Тогава дилъра ми беше г-н Бояджиев. За него мога да ви разказвам много, но няма смисъл, така или иначе той вече не работи там. Карах 1.5 екобууст, който чаках месец и нещо да го докарат от Младост или от незнам си къде. 2-ка... изобщо няма. Говорих с една жена, имена няма да споменавам, защото все още работи там младата дама. В Люлин тест автомобила е/беше дизелов. Накрая, когато вече повиших тон и казах, че е несериозно аз да ги юркам, а не те мен (защото ще им давам около 60К), ми се обадиха след 2-3 дни и се организирахме. Имах желание да взема колата за 24 часа, като щеше дори да си платя все едно е рен-а-кар, но не ми позволиха. Нямало такава практика. 
      Та за качеството не мога да споделя много. Има и твърда пластмаса по вратите, щипките (мисля, че са на щипки корите) на места в горната част, където е стъклото не прилепват плътно. И на Фокуса ми беше така. Вратите в долната част също не са меки. На него (фокуса) имам снимки и може да кача, за да видите за какво говоря, ако не можете да се сетите. Но за 20-30 мин. каране не мога да споделя много впечатления, защото нямам такива преки. Колата върви иначе, но има един лимит, който не е голям. След него просто нищо не се случва. Пак казвам, че съм карал 2.0. Там може и да е друго. За мен беше малко необичайно да сляза от кола с турбо в такава с атмосферен двигател, но сега не съжалявам. 
      Иначе както да ви кажа, мога да направя просто сравнение и дано някой от дилърството чете тази тема и да се вслуша, защото на тия хора наистина не им пука. Вместо да искат да продават и да правят всичко възможно, те просто махат с ръка и казват: Ами ако искаш. 
      Е, аз поисках друга и така и стана. Те са губещите. 
      Ще сравня 2.0 Екобууст и 2.5 на Мазда. Струва ми се, че са най-близки като мотори. За Мазда ще вземем Ултимейт (това е моят избор, защото едва там се появяват ел. седалки и адаптивен автопилот, неща, които аз искам) и ще конфигурираме един Форд, който да има екстрите на Маздата в това ниво (и които искам и ме устройват). На Форд много от нещата могат да се добавят по отделно, което дава възможност за сравнение. Ще ползвам и пакетите с екстри на Мондео, които включват дадени екстри от тези на Мазда, защото са по евтини, когато са комбинирани. 
      Ще започна с Мазда, защото е по-лесно: 
      Мазда - 60980 лв. 
      Бял металик - 980 лв. (харесвам този цвят) 
      Общо - 61960 лв. Това е. Взимаш я и караш. 
      Мондео 2.0 – 203 к.с. – 54050 лв. Това е базовата цена. И от тук се почва. 
      1.    Бял металик – 1470 
      2.    Джанти 19“ – 1980 
      3.    Лед светлини – (те ще са в пакет 2) (Само да вметна, че така лансираните завиващи светлини ги карах на Ауди А8 преди 6-7 години)
      4.    Паркторник – 990 
      5.    Камера заден ход – 1320 
      6.    Ел. седалки – 1560 
      7.    Асистент лента – (ще го вкарам в пакет 1) 
      8.    Безключов достъп – 810 
      9.    Следене мъртъв ъгъл – (Пакет 1) 
      10.    Адатптивен автопило – 3720 
      11.    Система против сблъсък градско – 870 
      12.    Дисплей – 960 
      ПАКЕТ 1 – 2610 лв. (7, 9, 11, + надуваеми колани, които са 450 лв. отделно) 
      ПАКЕТ 2 – 4500 лв. (ПАКЕТ 1 + ЛЕД светлини „№3 от листа горе“)
      Ако теглим чертата имаме следното… но само до тук. 
      МAЗДА ~ 62000 лв. 
      ФОРД ~ 73300 лв. (без кожа и по-добро удио!!!)
      Кожен салон на Форд е 6660 лв. !!!дори частично кожен е 4350 лв. Има и други глезотии, но не ми се смята вече.  
      Като допълнение ще спомена неща, които Форд изобщо няма.
      Хеад ъп дисплей, за който писах предишния пост. Добавяме и системата Rear SCBS – система против сблъсък за заден ход от 2 до 8 км. Слагаме и аудиото BOSE. При Форд хубаво аудио би било около 1500 лв. Мазда има отопляеми задни седалки, което е чудесно, когато имаш дете и жена ти се вози отзад. Накрая, но не на последно място, ако сложим и кожата, която Мазда има нещата съвсем загрубяват. Пера за смяна на скоростите, SBS система и т.н. 
      С други думи, Мондеото ще отиде около 80 000 хил., че и нагоре, което за мен е БЕЗУМИЕ. 
      Дори и да съм сбъркал някъде в сметките (защото може би има и малко по-удачни комбинации на пакети при Форд), защото все пак не съм дилър/продавач/консултант, нещата са несравними. 
      Ако Форд имаше адаптивно окачване в седан, може би нямаше да е лошо, но то със сигурност щеше да е майка си и баща си като цена. Не ми го предложиха изобщо като вариант. Като някакъв плюс мога да сложа изцяло електронният километраж на Мондео. 
      За сега толкова конкретно по цените. Дано да е било полезно някому. 
      Иначе, може да се пише и за вървеж и разход, както и комфорт, но... може би друг път.
    • от VaKY Lyubenov
      Здравейте.
       
      Нов съм във форума, но видях че темите за автомобили са популярни и често събират много отговори.
      Аз имам нужда точно от отговор и малко помощ при избора на малък семеен хечбек, в която ще се вози дете на годинка и половина. Автомобилът ще се използва предимно за извънградско шофиране, но тъй като живеем на тясна уличка в Пловдив ми трябва да е компактен. На година едва ли ще се минават повече от 2 - 3 000 километра. Спрял съм се на Mazda 3 (2004 - 2006) 1.6 HDI, Suzuki Swift 1.4 (2005-2008), Honda Jazz 1.4 (2004-2007). Последните две са бензинови.
      Може ли някой да сподели впечатления от тях. Някой да е шофирал две от тях? За Мазда-та четох че проблем са ръждите, впечатления от двигателя 1.6 HDI? Наистина ли Хонда-та е толкова здрава колкото пише навсякъде? Приемам с удоволствие всякакви съвети относно поддръжката на тези марки.
       
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.