Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,днес направих една малка беля и се чудя дали ще има последствия. Отидох на SHELL, и си налях  вместо ''V - Power Diesel'' налях  ''V-Power Racing 100'' което е бензин. Не погледнах и започнах да наливам докато не ми замириса малко по различно и не изкарах маркуча и тогава забелязах , че сипвам бензин , бях сипал 5 литра и 800 грама.От преди това имах към 10 литра дизел в колата , и след като сипах бензина  веднага смених маркучите с този на дизела и я налях колкото се може до горе с дизел към 50 литра. Общия обем на резервоара ми е 65 литра.Колата е ауди а4 2011 година ,  двигателя е 2.0 TDI 170 коня ,дяза помпа.  Прибрах се от бензиностанцията без проблем около 3,4 км е пътя до вкъщи всичко беше наред. Някой от вас правил ли е подобна грешка и дали ще има последствия според вас ? Ако не съм се изразил както трябва , не съм палил колата докато не я допълних с дизел след като забелязах че сипвам бензин.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, stoian32 написа:

Здравейте,днес направих една малка беля и се чудя дали ще има последствия. Отидох на SHELL, и си налях  вместо ''V - Power Diesel'' налях  ''V-Power Racing 100'' което е бензин. Не погледнах и започнах да наливам докато не ми замириса малко по различно и не изкарах маркуча и тогава забелязах , че сипвам бензин , бях сипал 5 литра и 800 грама.От преди това имах към 10 литра дизел в колата , и след като сипах бензина  веднага смених маркучите с този на дизела и я налях колкото се може до горе с дизел към 50 литра. Общия обем на резервоара ми е 65 литра.Колата е ауди а4 2011 година ,  двигателя е 2.0 TDI 170 коня ,дяза помпа.  Прибрах се от бензиностанцията без проблем около 3,4 км е пътя до вкъщи всичко беше наред. Някой от вас правил ли е подобна грешка и дали ще има последствия според вас ? Ако не съм се изразил както трябва , не съм палил колата докато не я допълних с дизел след като забелязах че сипвам бензин.

Малко си в горната граница на съотношението ама мисля че няма да имаш проблеми.
Ако не ти се свидят парите източи половината резервоар така както е омешан и го допълни с дизел само и малко по малко издухай източения дизел с бензин  в бъдеще.
Има хора редовно след като си заредят колите с дизел слагат и няколко литра бензин в него.
Аз лично веднъж ми се случи по погрешка бензанджията да ми обърка и докато се усетя вече 5 литра бяха заредени и после нямах проблеми като го заредих до горе ама моя резервоар е 90 литра.

Редактирано от BMW Маниак (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма да имаш проблеми, не се притеснявай.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@stoian32, не се притеснявай! Просто гледай, да не "насилваш" екстремно мотора известно време. Може да забележиш минимално повишение на температурата, но ако не караш "рейс", не е голяма белята :)

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 за 10 кинта нов двигател

  продавай я  като изхарчиш бензина че ще те остава по пътя след някоя година 2-3.


  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Yvan Sergeev написа:

 за 10 кинта нов двигател

  продавай я  като изхарчиш бензина че ще те остава по пътя след някоя година 2-3.

Сергеев, моля споделете вашия опит с автомобилите ?

  • Харесва ми 3
  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кво има да питаш след свършен факт! Правилното действие е да долееш максималното количество дизел - бензина в случая не е много. Хората бутат в "нафтовите печки" кво ли не т.е. олио било сурово или от фритюлник, разни отработени масла, кондензи и пр. боклуци. Омешано в в правилните пропорции не е проблем макар,че .............

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето какво се случва (в други съотношения) като сложиш бенц, вместо нафта:

Хората с фордове да не гледат!

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-опасно е да налееш дизел в бензинова кола, защото температурата на изгаряне е значително по-висока и може да се появят проблеми. Бензин в дизела не би трябвало да е особен проблем. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Купи 1 литър двутактово масло и сипи в резервоара 300 грама,без да източваш горивото.

Бензина ще направи по-твърда работата на помпата,а маслото ще омекоти въздействието на бензина върху елементите на помпата и на дюзите.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, stoian32 написа:

Здравейте,днес направих една малка беля и се чудя дали ще има последствия. Отидох на SHELL, и си налях  вместо ''V - Power Diesel'' налях  ''V-Power Racing 100'' което е бензин. Не погледнах и започнах да наливам докато не ми замириса малко по различно и не изкарах маркуча и тогава забелязах , че сипвам бензин , бях сипал 5 литра и 800 грама.От преди това имах към 10 литра дизел в колата , и след като сипах бензина  веднага смених маркучите с този на дизела и я налях колкото се може до горе с дизел към 50 литра. Общия обем на резервоара ми е 65 литра.Колата е ауди а4 2011 година ,  двигателя е 2.0 TDI 170 коня ,дяза помпа.  Прибрах се от бензиностанцията без проблем около 3,4 км е пътя до вкъщи всичко беше наред. Някой от вас правил ли е подобна грешка и дали ще има последствия според вас ? Ако не съм се изразил както трябва , не съм палил колата докато не я допълних с дизел след като забелязах че сипвам бензин.

По принцип няма да имаш проблем, защото си сипал после голямо количество нафта. Понякога се слага малко бензин в нафтата, но все пак внимавай. Съвременните автомобили не обичат такива изпълнения.  Иначе ако напълниш резеровара с бензин вместо с нафта ще трябва да го източиш. Вече имахме подобен случай добре, че моя познат не запали колата да тръгне, че щеше да стане страшно.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, BMW Маниак написа:

Сергеев, моля споделете вашия опит с автомобилите ?

возят ме.

 

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Yvan Sergeev написа:

возят ме.

 

Виждам че ги разбираш та за това попитах.

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, BMW Маниак написа:

Виждам че ги разбираш та за това попитах.

Е ти все едно не познаваш колегата Yvan Sergeev.

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Между бензин и дизел има голяма разлика. Дизелът е съвкупност от циклични въглеводороди, а бензинът -от отворени. Дизелът има цетаново число, а бензинът-октаново. Двете горива имат съвсем различно поведение в цилиндрите на двигателя. Дизелът иска висока степен на сгъстяване ( над 18х1), бензинът не допуска повече от десет-започват детонации. Дизелът е по-гъст (има по-високо относително тегло-1литър тежи повече от бензина) и нещо много важно-има смазващо действие, благодарение на което горивните помпи издържат на износване много дълго. Бензинът, попаднал в цилиндър със степен на сгъстяване 22, веднага ще детонира. Така, че това количество бензин, попаднало в резервоара, ако няма детонации ( звънко чукане), няма да е опасно. Остава въпросът със смазването-едва ли някой може да каже какви последствия ще има върху горивната апаратура. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, B3M2W0 написа:

Между бензин и дизел има голяма разлика. Дизелът е съвкупност от циклични въглеводороди, а бензинът -от отворени. Дизелът има цетаново число, а бензинът-октаново. Двете горива имат съвсем различно поведение в цилиндрите на двигателя. Дизелът иска висока степен на сгъстяване ( над 18х1), бензинът не допуска повече от десет-започват детонации. Дизелът е по-гъст (има по-високо относително тегло-1литър тежи повече от бензина) и нещо много важно-има смазващо действие, благодарение на което горивните помпи издържат на износване много дълго. Бензинът, попаднал в цилиндър със степен на сгъстяване 22, веднага ще детонира. Така, че това количество бензин, попаднало в резервоара, ако няма детонации ( звънко чукане), няма да е опасно. Остава въпросът със смазването-едва ли някой може да каже какви последствия ще има върху горивната апаратура. 

Пишем си ей така май!
Само да попитам ти правиш ли разлика между степен на сгъстяване и степен на компресия ?
Единия е постоянен параметър който не се влияе от амортизацията на мотора за разлика от другия.
Бензина започва детонации в зависимост от компресия и октаново число а не от степен на сгъстяване.
Та дизела не се ли самовъзпламенява също кога бъде впръстнат под налягане ? Та дори и смесена с бензин сместа няма как да се самовъзпламени много  преди ГМТ понеже нагнетателната помпа я впръсква в точния момент кога трябва да се самовъзпламени сама.Така че ми е чудно как ще чуеш детонации.
Отделно смесен в съотношение 1/10 почваме да се чудим дали ще може да се маже помпата !!!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

BMW Маниак

, моля споделете вашия опит с автомобилите ?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, BMW Маниак написа:

разлика между степен на сгъстяване и степен на компресия ?

Нещата, които си написал, прилягат за качествата на "Москвич". При автомобилите, направени в нормалните държави, не се прави подобна квалификация. Може би си искал да кажеш, че има разлика между налягането в края на сгъстяването и степента на сгъстяване- та това го знаят и пионерчетата. Това налягане зависи от много фактори, от обороти, състояние на въздушния филтър, обороти на турбокомпресора ( ако го има) и пр. Не си струва да те ограмотявам повече, не си на ниво.

  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, B3M2W0 написа:

Нещата, които си написал, прилягат за качествата на "Москвич". При автомобилите, направени в нормалните държави, не се прави подобна квалификация. Може би си искал да кажеш, че има разлика между налягането в края на сгъстяването и степента на сгъстяване- та това го знаят и пионерчетата. Това налягане зависи от много фактори, от обороти, състояние на въздушния филтър, обороти на турбокомпресора ( ако го има) и пр. Не си струва да те ограмотявам повече, не си на ниво.

Няма как да е инак.  Те за автомобилите правени в  нормалните държави фактора амортизация не важи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, BMW Маниак написа:

Те за автомобилите правени в  нормалните държави фактора амортизация не важи.

за тва от голф ни заблуждаваха че дизела бил еко и си потрошиха краката   по запада да купуват дизели.  могло ако им свърши дизела  да  си сипят загорялата мазнина от цацата .

  • Харесва ми 1
  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, B3M2W0 написа:

Не си струва да те ограмотявам повече, не си на ниво.

Като си толкоз на ниво, странно как не правиш разлика м/у конструктивен параметър и диагностичен такъв. Пък с твърдението как в нормалните държави не се правила подобна квалификация ...... мда, грамотен си бако, мхм.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Yvan Sergeev написа:

за тва от голф ни заблуждаваха че дизела бил еко и си потрошиха краката   по запада да купуват дизели.  могло ако им свърши дизела  да  си сипят загорялата мазнина от цацата .

Зарежи, ама и ауди ги сгащиха. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, sound написа:

Като си толкоз на ниво, странно как не правиш разлика м/у конструктивен параметър и диагностичен такъв. Пък с твърдението как в нормалните държави не се правила подобна квалификация ...... мда, грамотен си бако, мхм.

Това важало само при Москвич.  Смятай !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, BMW Маниак написа:

Това важало само при Москвич.  Смятай !

На мен ми е ясно, че конкретно този човек сам ще се усети, как "уеко" е омазал понятията, ма ми е интересно да видя, дали ще си признае. Не е фатално - много хора допускат тази грешка при разговор, защото поради незнайни за мен причини се е наложила в жаргонния език, но така или инак, когато се предявявят някакви претенции е нелепо да се допуска и бива човек да си признае, съответно и да се коригира.

А все пак, колкото до опасенията на автора - и аз не мисля, че пет литра бенз в 60л. дизел ще му направят беля. Но ми е странно, защо лично той си е зареждал горивото - поне аз, на която и бензиностанция да спра, дори да нямат свободен човек, който да ми зареди колата, само да посегна към маркуча и ми се провикват, че нямам право и трябва да изчакам: така било закон (признавам си, че не съм проверявал дали е така).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.