Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Юли 2017г закупихме телевизор на лизинг през TBI, който след по- малко от година дефектира. Занесохме го обратно в магазина и вече почти месец нямаме информация ще бъде ли оправен или ще ни върнат парите. Проблема е, че около 9 месеца плащахме лизинга, и след това го изплатихме на куп, което доведе до оскъпяване от продажната цена с около 700лв. Имаме ли право да претендираме за парите които сме загубили от лизинга, ако продавача реши да връща парите за стоката?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, radibojilov73@gmail.com написа:

Юли 2017г закупихме телевизор на лизинг през TBI, който след по- малко от година дефектира. Занесохме го обратно в магазина и вече почти месец нямаме информация ще бъде ли оправен или ще ни върнат парите. Проблема е, че около 9 месеца плащахме лизинга, и след това го изплатихме на куп, което доведе до оскъпяване от продажната цена с около 700лв. Имаме ли право да претендираме за парите които сме загубили от лизинга, ако продавача реши да връща парите за стоката?

Ами вижте какво сте подписали. В документите всичко пише.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, продавача ви връща само главницата. Щото лихвата е отишла в TBI, не в продавача. Демек колкото струва телевизора кеш, толкова ще ви върнат (евентуално, съмнява ме).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Срока за рекламацията е 30 календарни дни, така че трябва да изтекат за да се подава жалба в КЗП. Освен ако няма и друга причина освен не спазен срок.

За лизинга, колегата над мен е отговорил. Продавача не го интересува от къде си взел пари и колко ще върнеш след това. Лихвите отиват при кредитната компания. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта и, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
От ЗЗП как да го тълкувам?
 
телевизора е закупен от магазин, който предлага демонстрационни стоки и няма как да ни дадат същата марка и модел, съответно те не могат да ме обезщетят, а по тяхна вина аз търпя загубата към TBI

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако в твоя град има офис на КЗП отиваш там с всички документи, които имаш, включително и приемния протокол, който са ти дали, когато си оставиш телевизора. Те ще ти кажат какво може да се направи, но трябва да мине законовия срок. По закон търговеца има право да го държи 1 месец, ако след този период телевизора не е готов, дори и 1 ден да са закъснели, имаш право да искаш възстановяване на сумата или замяна на уреда с нов. Как така като си изплатил телевизора на куп се е оскъпил със 700 лв?!? Той да не струва 10 хиляди този телевизор, каква е тази лихва за 9 месеца? Реално търговеца няма отношение към лизинга, то си е към банката, прочети си договора. Те просто ти дават пари на заем, с който ти си купуваш телевизор, търговеца не го интересува от къде и какви са парите, той там няма отношение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, radibojilov73@gmail.com написа:
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта и, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
От ЗЗП как да го тълкувам?
 
телевизора е закупен от магазин, който предлага демонстрационни стоки и няма как да ни дадат същата марка и модел, съответно те не могат да ме обезщетят, а по тяхна вина аз търпя загубата към TBI

Ще ти заменят стоката с друга и ще коригират цената  това, което си платил до момента.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, radibojilov73@gmail.com написа:

Имаме ли право да претендираме за парите които сме загубили от лизинга, ако продавача реши да връща парите за стоката?

Не, нямате право. Ако се стигне до връщане на пари, ще ви върнат стойността, записана на касовата бележка/фактура.

Договорът за лизинг няма отношение към продавача. TBI са съвсем отделна фирма (по-точно банка).

преди 24 минути, radibojilov73@gmail.com написа:
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
От ЗЗП как да го тълкувам?

Пример - хладилник със заводски дефект беше причинил пожар в апартамента на купувача. Ето това е вреда.

Лихвата си е лихва. Ти си я поискал сам, като си кандидатствал за лизинг. Търговецът не ти я е натрапил.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дефакто никой не ти е виновен че ни се разбрал предварително за условията по погасяване на заема !

Такива условия с оскъпяване на заем при предварително погасяване бяха едно време при закупуване на стоки на лизинг !

 

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, radibojilov73@gmail.com написа:

Юли 2017г закупихме телевизор на лизинг през TBI, който след по- малко от година дефектира. Занесохме го обратно в магазина и вече почти месец нямаме информация ще бъде ли оправен или ще ни върнат парите. Проблема е, че около 9 месеца плащахме лизинга, и след това го изплатихме на куп, което доведе до оскъпяване от продажната цена с около 700лв. Имаме ли право да претендираме за парите които сме загубили от лизинга, ако продавача реши да връща парите за стоката?

Парите няма да ви върнат. Трябва до един месец от рекламацията на стоката да бъде ремонтиран. Ако не го върнат ремонтиран тогава предявяваш претенции за връщане на парите, но по закон след като са минали 6 месеца не могат да ти възстановят цялата сума. Ако от магазина се правят на ощипани тогава подаваш жалба до КЗП. Няма нужда да ходиш до офис на КЗП, а подаваш жалба през интернет до комисията като прилагаш снимков материал от всички фактури, касови бележки и притоколи....

За повече информация прочети от чл.122 до чл.129 Раздел Рекламации от ЗЗП https://lex.bg/index.php/laws/ldoc/2135513678

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Пешеходецът написа:

Парите няма да ви върнат. Трябва до един месец от рекламацията на стоката да бъде ремонтиран. Ако не го върнат ремонтиран тогава предявяваш претенции за връщане на парите, но по закон след като са минали 6 месеца не могат да ти възстановят цялата сума. Ако от магазина се правят на ощипани тогава подаваш жалба до КЗП. Няма нужда да ходиш до офис на КЗП, а подаваш жалба през интернет до комисията като прилагаш снимков материал от всички фактури, касови бележки и притоколи.... 

За повече информация прочети от чл.122 до чл.129 Раздел Рекламации от ЗЗП https://lex.bg/index.php/laws/ldoc/2135513678

"по закон след като са минали 6 месеца не могат да ти възстановят цялата сума" ?!? Това къде си го видял, няма такова нещо. Ако гаранцията е 5 години и са минали почти, пак можеш да си искаш цялата сума, стига да не са ти върнали уреда в законовия срок!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От КЗП. Понеже стоката се счита за нова до 6 месец, след това има отбив от цената....и не възстановяват цялата сума

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Пешеходецът написа:

От КЗП. Понеже стоката се счита за нова до 6 месец, след това има отбив от цената....и не възстановяват цялата сума

Съгласен съм. След 6тия месец, стоката е стара и цената е паднала. Можеш да претендираш за нов уред. Абе, авторе,  звънни на сервиза.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Пешеходецът написа:

От КЗП. Понеже стоката се счита за нова до 6 месец, след това има отбив от цената....и не възстановяват цялата сума

Няма такъв закон и не е имало. Получава се пълната сума. Чети закона!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де все едно аз си го измислям. В закона няма никъде такова нещо, но от комисията така го тълкуват и по този начин защитават търговеца на стоката...:speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Пешеходецът написа:

Добре де все едно аз си го измислям. В закона няма никъде такова нещо, но от комисията така го тълкуват и по този начин защитават търговеца на стоката...:speak:

Пак ти казвам - прочети закона! 5 години работих на рекламации в технополис, няма такива работи и не е имало! Ако в съответния град някой от комисията си е взел някаква сума от търговеца и е излъгал потребителя, това си е за негова сметка. В такива случаи има и сайт, където се подават онлайн жалби, там няма как да се тълкува закона според случая.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами вярно ли.....:hush:

а какво пише в чл.108 от ЗЗП

"Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето и, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието."

Може да съм на 19 години ама чета....:wors:

преди 23 минути, Raze написа:

Пак ти казвам - прочети закона! 5 години работих на рекламации в технополис, няма такива работи и не е имало! Ако в съответния град някой от комисията си е взел някаква сума от търговеца и е излъгал потребителя, това си е за негова сметка. В такива случаи има и сайт, където се подават онлайн жалби, там няма как да се тълкува закона според случая.

Мога и да ти го преведа. - Ако до 6 месеца се прояви несъответствие на стоката значи е дефектна, но след шестия месец ....:no-no:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така, и къде пише тук, че след 6 месец цената ще е по-ниска? Това и адвокат не може да ти каже какво значи, но нищо общо няма с твоята измищльотина. Виж примерно и това:

http://www.court-sh.org/os/dela/2013/0074d813_36192613.htm

За повече информация - горе съм дал сайт на КЗП, има и телефони - те ще ти обяснят това какво означава.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Еми нали точно това пиша, че от КЗП са ми казали това за шестте месеца...

А казуса, който си дал ето какво пише 

Цитат

Непосредствено след това, прибирайки се със закупения телевизор, установил, че корпусът му се клати, липсва болт, върху монитора има бели лъчи, насочени от долния десен ъгъл на екрана към центъра. Разбирайки за проблема и в рамките на половин час от вземането на вещта, се върнал в магазина

Върнал се половин час след закупуване, а не след 6 месеца....Чети какво пише :angry:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пак ти казвам - това, че на местно ниво някой от комисията си измисля тълкувания на закона, си е негов пролем, а и теб са те прецакали. Няма такова нещо, нито го пише в закона. Това е за несътветствия на стоката и то ПРИ ДОСТАВЯНЕ, което ще рече, че ако нещо са ти го доставили в рамките на 6 месеца и то в този срок прояви дефект, се приема, че дефекта го е имало и преди това, няма нищо общо с това, че цената се била променила. Ами тази цена след 6 месеца може и да се е вдигнала двойно - тогава какво правим?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пари няма да видите. Още повече лихви и разходи по заем. Изчакайте си срока за ремонт и се надявайте да го получите ремонтиран. Защото може да се окаже и че е изгорял при някоя скорошна гръмотевица и гаранцията е отпаднала. И да почерпите техника.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Филипов написа:

изгорял при някоя скорошна гръмотевица

Това пък е такова измъкване...Кой ще удостовери гръмотевица ли е, пренапрежение от Енерго ли е?
И това е констатация на заинтересовано лице...

И една лека поправка да внеса - покупка на изплащане и покупка на лизинг са сходни сделки, но не идентични.
При покупката на лизинг има възможности, липсващи при покупката на изплащане.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, DarkEdge написа:

заинтересовано лице

Аз ли? Захранване се ремонтира. Много често колегите предпочитат да вземат парите от ремонта вместо да пишат протокол за отказ. Защото отварянето и кьоравенерто за диагностика им става "вътрешно". Съвременните боклуци почти винаги са убити по HDMI. А за икономии дори и буферни чипове / ключове няма - всичко влиза директно в единствения голям "паяк". Понякога е трудно дори със софтуер за конкретната комбинация на Main и панел, вложени при производството. Изчакайте си срока, че и още малко за да са всички доволни.

Пари за заеми, лизинги, такси (че и селски нелегални) за превоз никой няма да възстанови.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нямах предвид конкретно теб, а гаранционния сервиз, който да напише констативния протокол.

преди 7 минути, Филипов написа:

Пари за лизинги

Не е точно така...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.