Премини към съдържанието
proexpert

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Препоръчан отговор


http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/32156-fatalni-za-avtomobila-greshki-koito-shofiorite-praviat/

На пръв поглед елементарни действия могат да спестят големи неприятности

Голяма част от собствениците на автомобили прибягват до услугите на сервиз, едва когато нещо се повреди. Как може да бъдат избегнати по-сериозните щети по колите? Много просто – проверявайте системите редовно, а не само когато усетите, че има нещо нередно. И не става дума само за проверка на състоянието на маслото в двигателя, но и за други действия, които могат да спестят редица главоболия и най-вече бъдещи разходи.

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Да сте виждали някой шофьор да подгрява своя автомобил при топло време?. Това се случва толкова рядко, колкото и да падне сняг през лятото. А именно подгряването преди тръгване позволява на мотора да достигне работна температура. Освен това при работа на празен ход маслото в двигателя лесно достига и до най-трудно достъпните места и така се предотвратяване триенето. С други думи – загрелият двигател по-лесно приема всички натоварвания, на които е подложен.

Същото важи и за автоматичната скоростна кутия. Тя обикновено е хидротрансформатор и трябва да заагрее. Това става, след като лостът се мести на позиция „D”, а кракът се държи на спирачката. Подобно действие само помага на автоматичната трансмисия да функционира без проблеми по-дълго време.

Като стана дума за трансмисия, не бива да се забравя и смяната на маслото в нея, независимо дали тя е автоматична или механична. Докато скоростната кутия работи нормално, почти никой шофьор не и обръща внимание. А експертите съветват маслото в нея (при автоматика най-вече) да се сменя поне веднъж на 4 години. Пренебрегването на това завършва с ремонт, който никак не е евтин.

Аналогично е и положението със смяна на антифриза. С времето то остарява и в системата за охлаждане на мотора започва активна корозия. Това обаче започва да вълнува собственика на колата, едва когато протече радиаторът. Далеч по-добре е охлаждащата течност да се сменява навреме.

Горе-долу същото внимание се обръща и на климатика. Желателно е поне веднъж годишно да се проверя дали в него има фреон. В противен случай рискувате да останете без климатик в най-големети жеги. Обикновено се поврежда компресорът, който е доста скъп.

Няма как да бъде пропуснат и гумите, които трябва винаги да бъдат в оптимално състояние, тоест налягането в тях да е посоченото от производителя. Повечето автомобилисти се сещат за това два пъти в годината – при сезонната смяна на гумите. И този контрол най-често се изчерпва с проверка на налягането.

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

А за контрол на състоянието на амортисьорите повечето шофьори със сигурност не са и чували и дори не подозират, че има такова нещо. Само че увреденият амортисьор увеличава риска да излетите от пътя, дори в безобидна ситуция, а също така повишава натоварването върху всички елементи на окачване и съответно ги износва повече.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бегом с пълна газ към сервиза, който е оторизиран (по закон) и не е тип квартален майстор да диагностицират автомобила.

по т.1 винаги, когато запаля за първи път през деня двигателя независимо в кой сезон сме изчаквам между 30-45 секунди.

т. 2 колата ми е автоматик и това не е вярно - не трябва да се чака да загрее автоматика. В нета има клипове с най-различни модели автомати и там с уреди, които струват колкото малолитражка показват, че за да загрее добре кутията трябва да се изминат около 5 км без издевателства.

т. 3  - който кара автомат и не сменя на около 45-50К км маслото или когато започне да те "рита" е ................ той си знае, спор няма

т. 4 ... 1+

т. 5 фреонът се сменя, когато започне на шуми при първоначално пускане на климатика, но задължително зимата е хубаво да се пуска за 1-2 минути, за да може компресорчето да се смаже

 за останалото съм съгласен.

поздрави!!!!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

тва са гумите са глупости, че трябва да се помпат, колкото е обозначено от производителите.Това е минимланото налягане, което трябват да имат гумите, което е нещо доста различно от  ПРЕПОРЪЧИТЕЛНОТО НАЛЯГАНЕ.Налягането на гумите след като загреят също се покачва с 0,2 атмосвери.Аз до 17 инчови им праскам 2,7 атмосвери на студени,  и 2,5 на топли гуми, така съм го изчислил горе-доу препоръчителното налягане.

преди 41 минути, chasovnik написа:

т. 2 колата ми е автоматик и това не е вярно - не трябва да се чака да загрее автоматика. В нета има клипове с най-различни модели автомати и там с уреди, които струват колкото малолитражка показват, че за да загрее добре кутията трябва да се изминат около 5 км без издевателства.

т. 3  - който кара автомат и не сменя на около 45-50К км маслото или когато започне да те "рита" е ................ той си знае, спор няма

 

 

Виждал съм автоматици, които като вдигнеш щеката, тя е разграфена от една страна за мерене в студено положение, от другата страна е разграфена да се мери когато е загрял автомата.Така ,че недейте да сравнявате вашите автобили със всички.Разликата от кола до кола  е толкова,  колкото от магаре до космос.Както и има коли,  които по книжка маслото в автомата се сменя не на 45-50 ,а на 100 000км.

преди 18 часа, proexpert написа:

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

 

Еми то вече днес всеки стана майстор и инжинер.Представи си колко трее де е неграмотен тоя и застрелян щом не може да монтира една гума правилно.Като на самата гума всичко си е обозначено и ако ще да си сакат с едната ръка и да си кьорав с другото око, пак не би трябвало да сбъркаш...ама ади де...?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, franchesko написа:

Виждал съм автоматици, които като вдигнеш щеката, тя е разграфена от една страна за мерене в студено положение, от другата страна е разграфена да се мери когато е загрял автомата.Така ,че недейте да сравнявате вашите автобили със всички.Разликата от кола до кола  е толкова,  колкото от магаре до космос.Както и има коли,  които по книжка маслото в автомата се сменя не на 45-50 ,а на 100 000км.

Те мерцедесите всички с щеки за мерене на нивото на маслото на автомата. Лично на моят автомобил на 90К км сменям маслата на раздатката и диференциалите, а на самата кутия на 45К. Френските автомобили по книжка им дават смяна на масла до/на 30 000 км, а кутиите необслужваеми.

Всеки има глава на раменете си сам да си преценява кога да си обслужи МПС-то.

Поздрави!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, chasovnik написа:

Те мерцедесите всички с щеки за мерене на нивото на маслото на автомата. Лично на моят автомобил на 90К км сменям маслата на раздатката и диференциалите, а на самата кутия на 45К. Френските автомобили по книжка им дават смяна на масла до/на 30 000 км, а кутиите необслужваеми.

Всеки има глава на раменете си сам да си преценява кога да си обслужи МПС-то.

Поздрави!!!

Никак да не си караш автомобила , добре е всяка година да се сменя маслото......

Иначе , в движение , всяка фирма производител дава своите препоръки на колко километра да се сменя маслото . Различно е ....

Зависи и от двигателя - марка и амортизация , какво да е маслото и времето за смяна .

Отделно различни подобрители.....

Подобно се отнася и за горивото.....

При всички случаи е работа за специалист ! 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, by_chechi написа:

Никак да не си караш автомобила , добре е всяка година да се сменя маслото......

Иначе , в движение , всяка фирма производител дава своите препоръки на колко километра да се сменя маслото . Различно е ....

Зависи и от двигателя - марка и амортизация , какво да е маслото и времето за смяна .

Отделно различни подобрители.....

Подобно се отнася и за горивото.....

При всички случаи е работа за специалист ! 

Моят е японски от "старата" школа 4х4, примерът с френските беше дотолкова, че има хора в БГ, които като чуят/видят 30К смяна на масло и забравят, че трябва да се обслужват.

Според мен маслото на двигателя на една година или 10 000 км. максимум, независимо от вискозитета.

Поздрави!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ей цялата страница в раздела от- до е напълнена с теми от тоа - не ми се поглеждаше на втора страница какво е. Не трол, ами напаст божия братче.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, chasovnik написа:

Според мен маслото на двигателя на една година или 10 000 км. максимум, независимо от вискозитета.

Поздрави!!!

Пробега посочен от производителите на масла както и тези на автомобили е много силно съкратен, с цел реализиране на по-високи продажби.Който иска да налива пари в бездънна кофа негова воля.Аз преди 40 000км и 3г. масло двигателно не сменям.От това двигател няма как да се счупиш,двигател се чупи от неграмотни майстори и тормоз системен от собственика му.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, franchesko написа:

Пробега посочен от производителите на масла както и тези на автомобили е много силно съкратен, с цел реализиране на по-високи продажби.Който иска да налива пари в бездънна кофа негова воля.Аз преди 40 000км и 3г. масло двигателно не сменям.От това двигател няма как да се счупиш,двигател се чупи от неграмотни майстори и тормоз системен от собственика му.

Смяната на масла зависи от много фактори като най вече климатичните условия в който се кара автомобила. 40 хил е лимита на най качествените синтетични масла. Не се препоръчват за автомобил над 200 хил понеже трябва да доливаш а са скъпи.
Аз моите масла на мотора ги сменям на 8-10 хил.
Едно масло с пресрочен пробег и със загуба във висикозитета става рядко като чорба и не може да държи налягането по маслената магистрала, отделно дори и с предписаното налягане може да скъса много лесно масления филм и да нанесе сериозни щети по мотора.
С две думи не си струва да си търсиш белята от подобна 100 доларова икономия на някакви 10 или 15 хил км.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, BMW Маниак написа:

Смяната на масла зависи от много фактори като най вече климатичните условия в който се кара автомобила. 40 хил е лимита на най качествените синтетични масла. Не се препоръчват за автомобил над 200 хил понеже трябва да доливаш а са скъпи.
Аз моите масла на мотора ги сменям на 8-10 хил.
Едно масло с пресрочен пробег и със загуба във висикозитета става рядко като чорба и не може да държи налягането по маслената магистрала, отделно дори и с предписаното налягане може да скъса много лесно масления филм и да нанесе сериозни щети по мотора.
С две думи не си струва да си търсиш белята от подобна 100 доларова икономия на някакви 10 или 15 хил км.

Официялните автодилъри и масло производителите именно с това държат хората за гушата  ,,Не си струва за 100 долара на 10 или 15 хил км  да си счупиш мотора,,  и хората от страх го прават.Страха е най-лесния инструмент да манипулираш стадото. Аз лично счупен мотор от пресрчоен интеревал за смяна на масло не съм виждал.От недостиг на масло или менте масло да, ама това е нещо друго. Ако маслото е  качествено и добре подбрано за климата без ядове може да изкара поне 3 пъти преко сили от обявения интервал.Ако навъртяш по 40-50 000км на година то тия 100 долара ще бъдат вече 500, за които се купува е добър домакински електроуред, който ще ти служи цял живот, а не да пълня гушата ня някой тарикат от горе, който ми се смее каква балама съм.Щом бившия директор на Кастрол за Холандия кара 350 000км още с първото масло което му е налято в колата, защо аз трябва да сменям на 10 или 15 хил км.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, franchesko написа:

Щом бившия директор на Кастрол за Холандия кара 350 000км още с първото масло което му е налято в колата,

Това може да е само за скоростната кутия или диференциала.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, BMW Маниак написа:

Това може да е само за скоростната кутия или диференциала.

За двигателно за двигателно https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1913-voormalige-castrol-baas-olie-verversen-onnodig

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е извинявай, ала на 3г. да си сменяш маслото, ако не е "системен тормоз от собственика му", то не знам кое Е. :Д

Но едвали разбра какво ти каза бавареца нали?  - и не е само това, има още редица съвсем технологически обосновани причини за такива редовни смени на маслото. Не си само ти, който размишлява по този начин и за това повечето коли на десет години заприличват на скрап - тука няма измама, не сменяш ли редовно маслото на този двигател му съкращаваш живота с много. А вече на теб, като на краен потребител, кой вариянт ще ти е на сметка - това е друг въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, sound написа:

Е извинявай, ала на 3г. да си сменяш маслото, ако не е "системен тормоз от собственика му", то не знам кое Е. :Д

Но едвали разбра какво ти каза бавареца нали?  - и не е само това, има още редица съвсем технологически обосновани причини за такива редовни смени на маслото. Не си само ти, който размишлява по този начин и за това повечето коли на десет години заприличват на скрап - тука няма измама, не сменяш ли редовно маслото на този двигател му съкращаваш живота с много. А вече на теб, като на краен потребител, кой вариянт ще ти е на сметка - това е друг въпрос.

Ами те утре, могат да ти кажат и на 3000км да го сменяш и да наливаш керамични масла за по 30 евро литъра, и ти като някакво кученце на каишка отиваш послушно и си изпразваш протмонето,щото били са обосновали технически.Така беше и некога с пълните синтетики които пишеха по етикетите ,то и сега е така де, и добре че бяха немците та ги разобличиха и Кастрол и Мобил, че това са реално полусинтетични масла.Ако отидеш в Германия да си купиш 5л Кастрол 10w 60 или 5w 40 на тубата пише ,,полу синтетично,, в другите страни ,,пълна синтетика,,  Но както е казал мъдрия български народ:  ,,До като има балъци, ще има и шампаснко,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сменям маслото  ,като слагам задължително това което е дадено по паспорта на колата. Имам индикатор на таблото 6 зелени по 5000 км и едно жълто 3000 км . При последното сменявам, т.е. след 30000 км.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, franchesko написа:

Ами те утре, могат да ти кажат и на 3000км да го сменяш и да наливаш керамични масла за по 30 евро литъра

Като не ти е по джоба , къде си се набутал ? :)

И аз искам F-35 , ама нямам летище.....! :lol6:

Който не кара много (!) и не иска да се задълбочава в проблема , сменя лятно и зимно масло , и повече няма какво да му мисли....А ! И да не забравя скоростната кутия , че да не му излезе през носа маслото......:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.