Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

sliderum

Държавно гарантираната афера и рекет наречени "Гражданска отговорност"

Препоръчан отговор


преди 3 часа, sliderum написа:

Ох, толкова много е прав колегата от конкурентният форум, че дори няма какво да добавя от себе си.

Добре дошли в "свободния свят"! "Свободата" е робство! Демокрацията...

Материалът ли е толкова лош или просто хората не умеят да боравят с власт въобще?

Навремето Борисов за една разкървавена глава на Орлов мост подаде оставка; сега може да закрие/затрие застраховките "Гражданска отговорност" въобще. Който ял - ял, който направил гушка - направил. Щом се злоупотребява, преустановяваме услугата, докато се научат.

А веч' народът да се не плаши - нали е заСТРАХоване! Но защо ли си мисля, че ако не беше страхът от държавно отмъщение за неплащане на рекета (под формата на солени глоби), много малко хора биха се страхували достатъчно от възможни инциденти, че да плащат въпросните застраховки самостоятелно и по своя воля? А и какъв е проблемът да се вземат пари за изплащане на обезщетения не от общата каса, а от виновния в пътно-транспортното произшествие... и така доста хора непретърпели произшествия ще разполагат с парите си, за сметка на една банда мазни "бизнесмени".

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Lumberman написа:

ако не беше страхът от държавно отмъщение за неплащане на рекета (под формата на солени глоби), много малко хора биха се страхували достатъчно от възможни инциденти, че да плащат въпросните застраховки самостоятелно и по своя воля? А и какъв е проблемът да се вземат пари за изплащане на обезщетения не от общата каса, а от виновния в пътно-транспортното произшествие... и така доста хора непретърпели произшествия ще разполагат с парите си, за сметка на една банда мазни "бизнесмени".

Ами тази сутрин един обясняваше какво става когато караш без застраховка, и вече е имало доста  такива случаи . Хората те осъждат без да им мигне окото, и цялата щета , в пълен обем се стоварва въргу гърба ти . Включиелно казва, се предава и на наследниците и децата ти . И това заради "спестени" 200-300 лв.

Така че насоката на мисли трябва да е за това какви са реалните сметки на застрахователите, какво гарантират, и да не се прехвърля отговорността на клиента .

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, miro20 написа:

И това заради "спестени" 200-300 лв. 

Тия суми не са актуални вече. Сега вече са средно 400лв и продължават да се движат нагоре. Можеш все още да минеш малко по тънко, около ~300към момента(също и тези минимални цени както и останалите подлежат на повишение до края на годината, а може и растежът им никога да не спре) ако си шофьор с дълъг стаж без никакви произшествия, т.е. благонадежден) Ама колко са тези отговарящи на условието шофьори. 5%-10% от всички?!? Пък и не забравяй че сумата по ГО не я плащаш еднократно, а я цедят всяка следваща година, откакто за пръв път си придобиеш първото превозно средство. Ако имаш 5 коли в движение, трябва да плащаш и за петте, нищо че не можеш да се качиш и да управляваш и петте коли едновременно, нито да катастрофираш със всичките накуп по едно и също време.  Странно защо, ГО се зачислява към автомобил, а не към шофьора. След като автомобила не може самостоятелно на своя глава(все още, освен в тестови условия) да се самозапали и излезе от гаража, да тръгне по пътя и да предизвика катастрофа. Този който е направил тези неща е водачът който го управлява и на него, а не на автомобила се вменява вината и присъждат щетите. Следователно ГО трябва да е само една единствена за водача и да му позволява да има и управлява колкото си иска автомобили, без да застрахова всеки от тях поотделно по ГО. Виж с автокаското положението е друго, автокаското е задължително да си е за конкретният автомобил.

Та, ако си благонадежден шофьор в момента все още можеш да проминеш с едногодишна полица за около 300лв. Дори да приемем сумата за абсолютна и непроменяща се по-нататък във времето по никакъв начин 33 години шофиране дори с този размер на ГО бърка в джоба на благонадеждният шофьор с никак не малката сума от 10000лв. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, sliderum написа:

Ако имаш 5 коли в движение, трябва да плащаш и за петте, нищо че не можеш да се качиш и да управляваш и петте коли едновременно, нито да катастрофираш със всичките накуп по едно и също време.

А ако кара член от семейството ? А ако всички от семейството карат ? Или приятел без кола но с книжка  ? А са писани колите само на твое име ?

Не става.

преди 3 часа, sliderum написа:

Следователно ГО трябва да е само една единствена за водача и да му позволява да има и управлява колкото си иска автомобили, без да застрахова всеки от тях поотделно по ГО

 

Значи тези с книжка но без кола задължително им натрисаме ГО  ? Ама каква ? Днес се качиш да караш малък автомобил  на гаджето, утре караш  джипчето на тати ? ?

Или /особенно някои дами и домакини/  които мнооооого рядко карат, но имат книжки , всяка година да си плащат за нещо което не практикуват ?

Не става...

 

 

Редактирано от miro20 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 15.08.2018 г. в 10:00, sliderum написа:

Темата, е за следене на развитието по казуса и коментари на засегнатите от огромното спекулативно повишение на цените на рекета, наречен ГО(гражданска отговорност).

Защо е в политика? Ами политика е на ГЕРБ, затова.

200 000...избрали най-евтината или една от най-евтините застраховки в SDI. Аз никога не съм правил застраховка там и няма да направя. Отивам си до застрахователната компания на място и там си правя застраховка или застраховки. Е, причината е,че искам да ползвам и някакви отстъпки за Автокаско, ама нали българина тарикат...сега реве. Ще реве, няма как.  Друг е въпроса, че държавата е рекетьор и че една задължителна застраховка, трябва да е подсигурена от държавата в подобни ситуации с гаранционен фонд. Със сигурност, всички ние плащаме за тоя фонд десетина лева над реалната цена на ГО. Ако не плащаме, държавата е за еане и трябва да подпомогне тия хора, останали без застраховки.  обаче ей, Богу, аз не оправдавам хора, отишли да си направят в никому неизвестна Застрахователна компания застраховка! Това са хора, търсещи тънката лайстна и в един момент  заслужават да си научат урока!!! Като аз си го уча с евтината бира ;)

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, miro20 написа:

Значи тези с книжка но без кола задължително им натрисаме ГО

Да, трябва.  Който си е изкарал книжка не е задължително да има свой автомобил. Той може да кара колата на жена си, на друг роднина или приятел, може да кара служебна кола, или кола под наем и с нея да направи произшествие. Този който би си изкарал книжка, без намерение да кара кола, е някакъв странен екземпляр, който е решил явно да обогати, някой водещ на курс за шофиране за своя сметка и е някакво изключение от правилото, като изключение не може само за него да му се правят специални правила и трябва да се съобразява с общите за всички.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И каква да е тази натресена на всеки с книжка, ГО ?

За малка кола или  за камион ?  Реална ситуация - човек си изкарва книжка Ц категория, или по висока, и си кара камион или ТИР  на фирма. /не всеки може да си позволи собствен камион/

Прибира се у тях и кара колата на жена си. КАква ГО ще му сложиш на човека ??

Виж, може да редуваме варианти до сабахлем... но не мисля че си прав конкретно за това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, miro20 написа:

Виж, може да редуваме варианти до сабахлем... но не мисля че си прав конкретно за това

Прав съм, ама не съм удобен, защото автомобилите в движение, са повече от правоспособните водачи и ако ГО се запише към водача, а не към автомобила, това значи доста милиони надолу в приходите на застрахователите и по-малко луксозни яхти и лимузини за шефовете на компаниите.

ПС и по-малко пари за втръсналите ни се реклами на застрахователи по телевизиите и по-малко за лобизъм/корупция в посока на политици/чиновници.

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 20.08.2018 г. в 21:27, sliderum написа:

Прав съм, ама не съм удобен, защото автомобилите в движение, са повече от правоспособните водачи и ако ГО се запише към водача, а не към автомобила, това значи доста милиони надолу в приходите на застрахователите и по-малко луксозни яхти и лимузини за шефовете на компаниите.

А и както казах, "гражданска отговорност" значи отговорност на гражданите, не на автомобилите. Аз поне не знам човек, който да кара по няколко коли едновременно. Тъй че да го правят "автомобилна отговорност" и да си търсят парите от автомобилите, не от собствениците... В крайна сметка, трябва да имат поне някакво прилично основание да си събират рекета, ама дори не се напъват. Дори привидна законност няма, ама нали имаме мутри във властта, простено им е.

Миро, няма ли да извадиш някой фалшив речник да ни обориш като с "джендъра"? Нали не можеш да стоиш без някой автогол да си вкараш за норматива?

Иначе те могат да го направят на човек, не на автомобил, но преди това ще трябва да вдигнат цената неколкократно, та да не са на загуба. Въобще стриже се до корен, овцете търпят и това е положението. Че даже и се радват, че ги стрижат и се пълни бюджета, за да могат да правят шкембета вълците.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам чувството че тук коментират хора които нямат книжка и нямат автомобил :)

Аз въпросите си ги дадох по горе. И то на няколко пъти.Друго нямам какво да добавя.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Aз и за тебе се чудя кога караш автомобил като по цял ден киснеш във форума. Не би трябвало да ти остава време. На тебе и за семейство не ти остава време, но по-добре и да нямаш такова... да направиш един вид услуга на ближните.

Предполагам, че гражданската с кеф си я плащаш, както и данъка на колата, винетката и прочие? Ама то лесно изкарани пари лесно се и харчат. Пък ако са крадени и/или подарени, още по-лесно.
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според вас дали умишлено Ралица Агайн ли е ква е там е мълчала до ден днешен за олимпик ? А мислите ли дали е било правилно след като са отнели лиценза май месец да продължават да се събират вноски след май месец ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Румен Радев за "Олимпик" и Търговския регистър: Липса на отчетност

Най-после държавният глава реши да реагира на неразборията предизвикана  от неадекватната управленска политика. Според мен, твърде много време даде на калинките на Борисов да се освестят от мързела си и поне  да се опитат да си оправят бакиите. Всичките тези мизерии, дори поотделно да не изглеждат чак толкова страшни, с натрупването им, според мен се нарушава националната сигурност на РБ. За съжаление,  президентът все още не дава чак такъв коментар, по-скоро е твърде умерен в своето изказване.

преди 10 минути, adersa написа:

Според вас дали умишлено Ралица Агайн ли е ква е там е мълчала до ден днешен за олимпик ? А мислите ли дали е било правилно след като са отнели лиценза май месец да продължават да се събират вноски след май месец ?

Може и така да се изтълкува, в зависимост кой точно се изказва по въпроса и дали се опитва да прехвърли вината за собствената си безотговорност на Ралица. Според личното си мое мнение, в работата на Агайн не липсва професионализъм, само съвест и морал. Май тя ще се окаже единственият професионалист в КФН и дори единственият човек там, който все пак е вършел някаква работа. Проблемът не е , че евентуално, ако това въобще е вярно, че не е алармирала началничката си Карина, а това че не е алармирала направо Б.Б...Не че той би си признал, ако е получил такъв сигнал неофициално...

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дали Агайн си е вършела работата един бог знае . Но като я видях моето мнение е типична селска кифла без грам отговорност .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, adersa написа:

Дали Агайн си е вършела работата един бог знае . Но като я видях моето мнение е типична селска кифла без грам отговорност .

 

преди 1 час, sliderum написа:

Според личното си мое мнение, в работата на Агайн не липсва професионализъм, само съвест и морал.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Гражданска отговорност" и за неизползваните автомобили

Цитат
Автомобилите, които могат да се движат и не са със свалени табели, но въпреки това не се ползват от собствениците си и стоят паркирани дългосрочно, трябва да имат "Гражданска отговорност". Това следва от решение на Съда на Европейския съюз, взето на 4 септември. "Гражданска отговорност" се дължи от автомобили, които не са дерегистрирани и са годни, за да бъдат ползвани за придвижвдане, дори собственикът на автомобила да не възнамерява да го ползва и да го е паркирал в свой частен парцел, следва от решението. То трябва да се прилага от всички институции и съдилища в държавите членки на ЕС, съобщава mediapool.bg.
 
"Гражданска отговорност" и за неизползваните автомобили

Делото пред СЕС е образувано по случая на португалската гражданка Алина Хулиана, която преди години е притежавала возило, регистрирано в Португалия. Заради здравни проблеми тя спира да шофира и паркира автомобила в двора си, но не го дерегистрира.

През ноември 2006 г. синът на жената се качва на автомобила без знанието и разрешението ѝ. Возилото изхвърча от пътя, като при инцидента загиват синът на Алина Хулиана и неговите двама спътника. По това време жената не е имала валидна "Гражданска отговорност".

Националният гаранционен фонд на Португария изплаща обезщетения на роднините на загиналите пътници и впоследствие завежда дело срещу Хулиана с претенцията тя да възстанови на фонда сумата от 437 345 евро, която той е платил като компенсации.

Алина Хулиана претендира, че не е отговорна за инцидента и не е трябвало да сключва застраховка, защото е паркирала автомобила си в двора си и не е възнамерявала да го ползва.

За да реши спора, Върховният съд на Португалия, пред който е заведено делото срещу Хулиана, отправя тълкувателни въпроси до Съда на ЕС.

Съдът в Люксембург се произнася, че според първата директива на ЕС за автомобилното застраховане сключването на застраховка е задължително, когато автомобилът е регистриран в държава членка и е технически годен да бъде ползван, дори да е паркиран в частен парцел и собственикът му да не възнамерява да го ползва.

Съдът се произнася също, че във втората евродиректива, свързана с автомобилното застраховане, няма забрана националният гаранционен фонд да заведе дело не само срещу отговорния за даден инцидент водач, но и срещу собственика на автомобил без "Гражданска отговорност", дори последният да няма вина за инцидента.

Това означава, че няма никаква пречка държавите членки да уредят в законодателството си, че дело може да бъде заведено не само срещу виновния водач, но и срещу собственика на автомобил без застраховка, независимо дали последният има вина за инцидента.

Според българското законодателство, ако кола без "Гражданска отговорнсот" причини катастрофа, отговорност носи този, който е шофирал. Обезщетенията на пострадалите се изплащат от Гаранционния фонд, а той после си търси парите от водата на автомобила или неговите наследници, а не от собственика.

Източник: mediapool.bg

Нещастници! Дължала се "от" автомобили - да ходят да си ги събират!

Предлагам и всички депутати, които не са вземали думата в Народното събрание тоя мандат, да бъдат дерегистрирани (т.е. отзовани)  и да върнат обратно взетите заплати.

Как така колата хем е твоя, хем не я караш, хем дължиш нещо на някого за нея? Рекет за каране, рекет и за некаране. Понеже първият очевидно не е достатъчен...

преди 4 минути, Lumberman написа:

Според българското законодателство, ако кола без "Гражданска отговорнсот" причини катастрофа, отговорност носи този, който е шофирал.

Много ясно, че отговорността винаги е на шофиращия... не на автомобила, който е неодушевен предмет. Но нали трябва да е на автомобил, понеже колите са повече от водачите. А има и такива на трупчета от години, за които ще трябва гражданска да се плаща. А колко по-лесно е на се усложнява работата и отговорността да се търси у водача, който е виновен. Няма как колата да е виновна, дори да дефектира. Човекът носи отговорност за нея. Но не - не стига, че гражданите ще плащат за колите, които не карат (ако имат повече от една кола) едновременно, ами и за тези, които не са в движение или не желаят да използват.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Капитализма е така, автомобилът не може да си наеме адвокат, а човекът може. Също и да осъди корумпираната държава, използувайки  вратичките в законите, които политиците са оставили за самите себе си, да се измъкват от отговорност

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 11.09.2018 г. в 0:59, sliderum написа:

Капитализма е така, автомобилът не може да си наеме адвокат, а човекът може. Също и да осъди корумпираната държава, използувайки  вратичките в законите, които политиците са оставили за самите себе си, да се измъкват от отговорност

И къде ще осъди - в корумпирания съд, контролиран от същата корумпирана държава? Онези сами себе си ли ще осъдят? Те пишат законите. Нас "правят престъпници" и ни наказват, а себе си оправдават. И все пак има една приказка, че всеки народ си заслужава управниците...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Lumberman написа:

И къде ще осъди - в корумпирания съд, контролиран от същата корумпирана държава? Онези сами себе си ли ще осъдят? Те пишат законите. Нас "правят престъпници" и ни наказват, а себе си оправдават. И все пак има една приказка, че всеки народ си заслужава управниците...

Както обикновено става, в ЕС съдилище ще ни осъди. Точно така, грешка няма, ние с теб ще сме осъдени, защото присъдените обезщетения ще излязат от нашите портфейли през бюджета, а не от банковите сметки на провинени политици и чиновници.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Карина Караиванова, КФН: Обмисля се отлагане на системата "бонус - малус" с няколко месеца

Днес има "обществено" обсъждане. Което според мен трябваше да е вчера, когато хората, или поне достатъчно много хора не са на работа, за да могат да участват в това обсъждане. Едва ли е случайно, че обсъждането се провежда в работен ден и при това в работното време за поне 95% от професиите. Все пак, изглежда че има някакви резултати, колкото и незначителни да са и проформа демонстрация на фалшиво съобразяване с критиките на хората от народа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бе какво ти обсъждане :) Всички знаят , включително и тези които пропагандират тази система в този вид, че е пълна простотия !

В случая става въпорос за борба на застрахователното  лоби което иска да натресе своите пропуски, загуби  и тежина на застраховките върху  най лесните за "обуване" хора.

Били са източвали някои хора от чужбина по високи суми върху  щетие. Били карали чужденци и регистрирали у нас заради по ниските вноски . Ами уеднаквете ги де ! Защо прехвърляш отговорността върху уязвимо общество, а не промениш закона и не уеднаквиш принципно нещата ?

Забрани регистрациите от чужденци, забрани регистрация на стари коли,  промени закона че да стане неизгодно да ги точат по този начин .

Защото в този вид бнус-малус е просто "болен здрав носи" . И няма никакви стимули, а само по висока тежест върху хората.

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, miro20 написа:

Бе какво ти обсъждане :) Всички знаят , включително и тези които пропагандират тази система в този вид, че е пълна простотия !

В случая става въпорос за борба на застрахователното  лоби което иска да натресе своите пропуски, загуби  и тежина на застраховките върху  най лесните за "обуване" хора.

Били са източвали някои хора от чужбина по високи суми върху  щетие. Били карали чужденци и регистрирали у нас заради по ниските вноски . Ами уеднаквете ги де ! Защо прехвърляш отговорността върху уязвимо общество, а не промениш закона и не уеднаквиш принципно нещата ?

Забрани регистрациите от чужденци, забрани регистрация на стари коли,  промени закона че да стане неизгодно да ги точат по този начин .

Защото в този вид бнус-малус е просто "болен здрав носи" . И няма никакви стимули, а само по висока тежест върху хората.

 

 

 

Почнал си по-добре да разсъждаваш, ама решението което виждам е, не да се ощетяват пострадалите от чужбина, а да се вдигнат доходите на

Цитат

най лесните за "обуване" хора.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...