Премини към съдържанието
turbox

Митът за образованието при социализма и други легенди

Препоръчан отговор


https://www.flagman.bg/article/164253

Митът за образованието при социализма и други легенди
Училището ни тъпчеше с информация, без да ни учи как да я анализираме и прилагаме
Комунистическото образование постигна това, което му трябваше - хора, които се страхуват да вземат решения и чакат команда отгоре

https://www.dnevnik.bg/ot_vas/chitatelski_dnevnik/2014/12/05/2431014_chitatelski_dnevnik_mitut_za_obrazovanieto_pri/

Всеки път когато чуя колко хубаво е било образованието и как всички заводи са работили, а селското стопанство било високо индустриализирано и бълвало продукция, започва да ми прилошава, казва Лилия Ланг - очевидец на социализма, цитирана от Дневник.бг

Образованието

По какви критерии то се определя като добро или лошо? Например какъв е продуктът, който дава на обществото - т.е. какви са възможностите и уменията на завършилия училище/университет да допринася за икономическото и духовното съществуване на обществото, както и да се ориентира в неговите механизми. Какъв продукт за обществото осигуряваше социалистическото образование? Завършвайки гo, ние бяхме практически неподготвени, неуверени в собствените си възможности и познания, неинициативни, непознаващи механизмите на обществото и държавата.

Учебната програма изобилстваше с ненужни предмети, чиято единствена цел беше да обърква децата и да не им оставя свободно време. Един от многото примери - "Устройство на автомобила", който май изучавахме в 9 или 10 клас. Става въпрос за общообразователни, а не специализирани училища. Самото автомобилно устройство се изучаваше по схеми, никога не отидохме да погледнем автомобил на живо. На изпита трябваше да чертаем схеми и да изброяваме с какви механизми е пълен автомобилният мотор. Курсът нямаше капчица практическа насоченост, не ставаше дума как да си поправиш автомобила, ако нещо се счупи или не работи както трябва.

Друг фамозен предмет беше "Основи на социалистическото производство", където трябваше да цитираме наизустени постулати за неясни икономически правила на планирането на "плановата" икономика. Родителите ми са ми разправяли как в 1961/2 г. в час по история са разучавали - пак наизуст - фрагменти от много важен конгрес на БКП - в различни отрасли какви количества на глава от населението ще се пада през 1981 г: стомана, мляко, вълна. Тогава май като виц е възникнал въпросът - по колко легла в лудницата ще се падат през 1981 г. и т.н. Интересно, ако се направи справка каква ще е разликата между очакванията и действителността, има ли такава статистика?

Цитирането и зазубрянето на всякакви дефиниции

бе основен принцип на социалистическото образование. Дори предмети като български език и литература и чуждите езици не бяха пощадени от този подход. Вместо да се упражняваме и да усвояваме на практика граматическите правила, ние учехме (наизуст) определенията за тях. Дори отговорите на литературен въпрос се учеха наизуст! Същото беше и по физика, математика и химия - вместо да ни учат как да извеждаме формулите сами или да ни показват опити, ние пак ги зазубряхме. Това безкрайно зубрене без връзка с някакво практическо прилагане на наученото, липсата на всякаква творческа мисъл и разнообразие в учебния процес беше потискащо и доведе до апатия, нихилизъм и объркване.

Признавам, социалистическото образование постигна това, което му трябваше - хора, които се страхуват да вземат решения и чакат команда отгоре, защото са неуверени в собствените си познания (и нямаше как да не бъдат, тъй като тези познания бяха повърхностни, обитаваха краткотрайната памет, без практическа подплата и връзка с реалността).

Училището ни тъпчеше с информация, без да ни учи как да я анализираме и прилагаме. Лошото е, че това днес рефлектира в обществото ни. Не е случайно, че образованието не се промени в своята същност за 25 г., на практика отпаднаха единствено идеологическите предмети, но безсмисленото зубрене си остана. Социалистическото образование не създаваше граждани, личности, а поданици.

Лошото е, че за 25 г. не се създаде смислена цел, идеал. Матрицата е същата, онази, която ни е излята от тоталитарнните демагози. Защото реформата в образованието се правеше и се прави от т.нар. дългогодишни опитни педагози, от хората, получили това потискащо, скучно до болка, неинициативно, непрактично и безсмислено запълване на мозъка с дефиниции.

Митът за доброто образование на социализма е много вреден и защото настройва хората срещу всеки опит за извършване на по-съществени промени в този процес. Време е да се отърсим от тоя мит и да създадем нов модел, който произвежда граждани, разбиращи механизмите на обществото и своята роля в него, които са професионално ориентирани и притежават необходимите умения и воля да създават физически и интелектуален продукт за обществото и за себе си, хора инициативни и способни да променят средата – физическа, емоционална и духовна, към по-добро за всички.

Процъфтяващото селско стопанство

- друг мит. Един малък пример: известно време след гимназия работих в зеленчукова бригада в с. Долна Малина. Имаше един трактор, който вечер паркираше надолу с главата, за да може да тръгне на сутринта. Оранжериите се оряха с магарешка тяга, поради липса на всякаква маломерна техника, бурените около тях ги надминаваха по ръст. Леля ми беше агрономка там, понякога ходеше на задължителни курсове за квалификация и побесняваше след това. Защото курсовете се провеждаха в образцови АПК-та /където обикновено водеха чуждите делегации/ и там им преподаваха върху техника, за каквато обикновените труженици дори не можеха да мечтаят.

Работещата промишленост

Тя може да се илюстрира дори само с един (мащабен) пример: комбинатът "Кремиковци".

Единственият реален и неоспорим продукт там беше отровата, която съсипа земята, въздуха и водата на цялото Софийско поле. Безспорно там работеха страшно много хора и взимаха много пари. За сметка на останалата част от населението. Защото за никого не е тайна, че тази гордост на родната индустрия - и на българо-съветската дружба - работеше с техника от времето на Пуническите войни, внасяше суровини от къде ли не по света /околовръст нямаше ни руда, ни енергийни източници като вода или гориво/, за нея работеше цялото БДЖ и Българският морски флот. И последствията от подобни "гордости" ще има да плащат много поколения след нас.

Администрацията

на заводите и ТКЗС бе огромна. Обратно на нормалната икономическа логика принципът бе да се намери работа за човека, а не човек за работата. На една позиция се назначаваха двама или трима души, които просто нямаха какво да вършат. Преди време една дама ме съжали, че отглеждам децата си в "сегашното" време. Сподели ми, че при бай Тошо били много сплотен колектив. Сутрин свършвали работата за 1-2 часа и после тръгвали по магазините, кой каквото намирал, купувал за всички, а тя отскачала до вкъщи да сготви топъл обяд на децата си след училище. А сега шефката й брояла пуш-паузите....

Лилия Ланг - очевидец на социализЪма
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, turbox написа:

Комунистическото образование постигна това, което му трябваше - хора, които се страхуват да вземат решения

А сегашното образование - решаваш дали можеш да си платиш и да минеш по-напред.

Кога ще се спрете с това копилефтърство?

  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

 Изповед на окаяния раб Божи Калансув:

"Извинявам се.  Моля Ви не ми обръщайте внимание. По- цял ден седя в къщи без работа и понеже няма с какво да се занимавам ми става скучно и почвам да пиша глупави коментари в Калдата форум и да отварям Безброй еднакви теми в Калдата форум. Простете ме мене Простака, че Ви наводнявам с флууд. От други форуми отдавна съм наритан. Виждам, че в Калдата форум хората разбират и дават компетентни съвети и завиждам. Почвам да си въобразявам, че и аз съм компетентен, и също така си въобразявам, че имам опит, което не отговаря на истината. Чрез заливане и удавяне на Калдата форум с флууд с еднакви и безсмислени теми и коментари аз си въобразявам, че въобще нещо разбирам. По- точка първа от настоящата тема мога да кажа, че с такива подобни на описания уред в точка № 1 имам предостатъчно в излишък в домът си. Като някой работят, а за други няма резервни части. И със сигурност имам нужда да изхвърлям в кофата за смет такива уреди в настоящия момент и за в бъдеще време отколкото да купувам нови подобни устройства и подобна техника. Извинявам, се че Ви наводнявам Калдата форум с безсмислени теми и безсмислени коментари, което се нарича флууд на Английски език, а в превод на Български според мен означава наводнение и  / или бедствие свързано с наводнение..."


 Изповед на окаяния раб Божи Калансув:

"Извинявам се.  Моля Ви не ми обръщайте внимание. По- цял ден седя в къщи без работа и понеже няма с какво да се занимавам ми става скучно и почвам да пиша глупави коментари в Калдата форум и да отварям Безброй еднакви теми в Калдата форум. Простете ме мене Простака, че Ви наводнявам с флууд. От други форуми отдавна съм наритан. Виждам, че в Калдата форум хората разбират и дават компетентни съвети и завиждам. Почвам да си въобразявам, че и аз съм компетентен, и също така си въобразявам, че имам опит, което не отговаря на истината. Чрез заливане и удавяне на Калдата форум с флууд с еднакви и безсмислени теми и коментари аз си въобразявам, че въобще нещо разбирам. По- точка първа от настоящата тема мога да кажа, че с такива подобни на описания уред в точка № 1 имам предостатъчно в излишък в домът си. Като някой работят, а за други няма резервни части. И със сигурност имам нужда да изхвърлям в кофата за смет такива уреди в настоящия момент и за в бъдеще време отколкото да купувам нови подобни устройства и подобна техника. Извинявам, се че Ви наводнявам Калдата форум с безсмислени теми и безсмислени коментари, което се нарича флууд на Английски език, а в превод на Български според мен означава наводнение и  / или бедствие свързано с наводнение..."


 Изповед на окаяния раб Божи Калансув:

"Извинявам се.  Моля Ви не ми обръщайте внимание. По- цял ден седя в къщи без работа и понеже няма с какво да се занимавам ми става скучно и почвам да пиша глупави коментари в Калдата форум и да отварям Безброй еднакви теми в Калдата форум. Простете ме мене Простака, че Ви наводнявам с флууд. От други форуми отдавна съм наритан. Виждам, че в Калдата форум хората разбират и дават компетентни съвети и завиждам. Почвам да си въобразявам, че и аз съм компетентен, и също така си въобразявам, че имам опит, което не отговаря на истината. Чрез заливане и удавяне на Калдата форум с флууд с еднакви и безсмислени теми и коментари аз си въобразявам, че въобще нещо разбирам. По- точка първа от настоящата тема мога да кажа, че с такива подобни на описания уред в точка № 1 имам предостатъчно в излишък в домът си. Като някой работят, а за други няма резервни части. И със сигурност имам нужда да изхвърлям в кофата за смет такива уреди в настоящия момент и за в бъдеще време отколкото да купувам нови подобни устройства и подобна техника. Извинявам, се че Ви наводнявам Калдата форум с безсмислени теми и безсмислени коментари, което се нарича флууд на Английски език, а в превод на Български според мен означава наводнение и  / или бедствие свързано с наводнение..."

 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 54 минути, turbox написа:

Образованието

По какви критерии то се определя като добро или лошо? Например какъв е продуктът, който дава на обществото - т.е. какви са възможностите и уменията на завършилия училище/университет да допринася за икономическото и духовното съществуване на обществото, както и да се ориентира в неговите механизми. Какъв продукт за обществото осигуряваше социалистическото образование? Завършвайки гo, ние бяхме практически неподготвени, неуверени в собствените си възможности и познания, неинициативни, непознаващи механизмите на обществото и държавата.

Учебната програма изобилстваше с ненужни предмети, чиято единствена цел беше да обърква децата и да не им оставя свободно време. Един от многото примери - "Устройство на автомобила", който май изучавахме в 9 или 10 клас. Става въпрос за общообразователни, а не специализирани училища. Самото автомобилно устройство се изучаваше по схеми, никога не отидохме да погледнем автомобил на живо. На изпита трябваше да чертаем схеми и да изброяваме с какви механизми е пълен автомобилният мотор. Курсът нямаше капчица практическа насоченост, не ставаше дума как да си поправиш автомобила, ако нещо се счупи или не работи както трябва.

Друг фамозен предмет беше "Основи на социалистическото производство", където трябваше да цитираме наизустени постулати за неясни икономически правила на планирането на "плановата" икономика. Родителите ми са ми разправяли как в 1961/2 г. в час по история са разучавали - пак наизуст - фрагменти от много важен конгрес на БКП - в различни отрасли какви количества на глава от населението ще се пада през 1981 г: стомана, мляко, вълна. Тогава май като виц е възникнал въпросът - по колко легла в лудницата ще се падат през 1981 г. и т.н. Интересно, ако се направи справка каква ще е разликата между очакванията и действителността, има ли такава статистика?

Образованието по времето на социализма бе пълна трагедия - нямаше чалга, нямаше разват, нямаше анархия, нямаше трева, нямаше ученички ч*кащи се още от 12-годишна възраст. За какво говорим изобщо. Тогавашното образование бледнее пред днешното, направо не може да му стъпи на малкия пръст.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пак ли бе? Колко профила имаш?


  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Деянчо написа:

Образованието по времето на социализма бе пълна трагедия - нямаше чалга, нямаше разват, нямаше анархия, нямаше трева, нямаше ученички ч*кащи се още от 12-годишна възраст. За какво говорим изобщо. Тогавашното образование бледнее пред днешното, направо не може да му стъпи на малкия пръст.

Сигурен ли си във всичко това ?:) От всичко си имаше и то по много . Ние като сме живели през соца да не сме били по - задръстени от сегашните ? Вярно тревица нямаше ама пък компенсирахме с промишлени количества алкохол. :)

 

 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

2018-08-15_152524.thumb.jpg.75b2bf01039bee910ad596d4f4a305b4.jpg

Заявявам публично, че този шот, от личните ми съобщения, ще бъде публикуван във всяка нова тема на тролът с многото имена.

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Той кара на месечни фази

преди 1 час, Деянчо написа:

Образованието по времето на социализма бе пълна трагедия - нямаше

ученици озъбващи се и посягащи на учителите си...

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесва ми 6

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 44 минути, lsmurf написа:

Сигурен ли си във всичко това ?:) От всичко си имаше и то по много . Ние като сме живели през соца да не сме били по - задръстени от сегашните ? Вярно тревица нямаше ама пък компенсирахме с промишлени количества алкохол. :)

Убеден съм, защото съм бил пряк свидетел на случващото се днес в училищата. Винаги си е имало и винаги ще си има нередности, но не е било това чудо, което е сега. Това, че ти си пил като смок не означава, че всички са били като теб.

преди 17 минути, DarkEdge написа:

Той кара на месечни фази

ученици озъбващи се и посягащи на учителите си...

И ученичките облечени като проститутки с 30-годишен стаж. Дори по бройка не им отстъпват. Ако някое момиче е на 16 и е девствено, това е невиждано чудо и неописуем срам и резил.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата е едностранен и крайно ограничен поглед върху Нещата от Живота

При това по същия начин е тема не по-малко актуална и днес .

Т.е. никак не е вярно от едната страна на везната да се слагат хубостиите , а на другата страна лошотиите !

Обективен критерий се явяват международните класации по различни , еднакви тогава и днес показатели  . А след това да се направи и сравнение на общото състояние на нещата . 

И като става дума за образование ..........никакво сравнение не може да става ! .......Достатъчно е тук в сайта , където уж всички са с претенции , да се понаблюдава грамотността да кажем .

При това да се научи да пише на пишеща машина може и почти неграмотен . Въпросът е как и какво е написал.....

За знания и дума не отварям . За това пък вярвания всякакви...! :bye1:

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, DarkEdge написа:

ученици озъбващи се и посягащи на учителите си...

В училището на синът ми, миналата година един пикльо удари една от учителките! Че и баща му дойде да го защитава!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Въпросният пикьо като порасне може да хване и да ремонтира някоя гимназиална млада учителка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знам докога ще се пишат подобни теми и глупости в този форум. Образованието ни беше на НИВО и то голямо. За сведение на господина постнал темата признаваха ни дипломите в чужбина. Имаме редица патенти и прочие. Интересно, защо сега не е така?

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Емил Костов написа:

Интересно, защо сега не е така?

Защото некадърното соц управление фалира.

Да го кажем с по нагледен пример.

Две семейства с две деца. И двете деца се учат в едно училищше и са добри ученици. Получават качествено и доброобразование.

Обаче  на едното родителите му са далновидни и умни хора, работят  и творят с мисъл и переспектива, а другото семейство затъва в кредити и дългове.

Накрая второто фалира и остава без нищо.

И на двете децата сега  работят и се трудят за своите си семейства, с тази разлика че се втълпява на едното , от фалиралото семейство, че трябва да помни во веки веков как е живяло при фалиралите си родители, и да следва тяхната ПОЛИТИКА и  НАЧИ НА ЖИВОТ.

Това последното е именно малоумната червена пропаганда , която се лее в момента. !

 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проблемът на сегашното образование е че повече се гледа на поведението,  характера, сексуалността, психиката на учениците, а не на самото образование.  Така се измества образованието и се акцентрира върху другите проблеми и няма време за образованието.

Сега аз не мога да различа училище от клуб, дискотека или бит пазар. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Деянчо написа:

Убеден съм, защото съм бил пряк свидетел на случващото се днес в училищата. Винаги си е имало и винаги ще си има нередности, но не е било това чудо, което е сега.

Забавното е че въпреки че си толкова млад звучиш като една стара моя учителка която умираше да обяснява точно същото преди около 50 години. :)

Истината е че това че сегашните ученици са просто продукт на тогавашните родители само че туингована версия :).

Митът за качественото българско образование по време на соца си е един от многото създадени с идеологическа цел. Трябваше да се покаже превъзходството на социялизЪма . Помисли малко . Ако наистина образованието е било качествено защо изоствахме толкова драстично в производсството , икономиката , управлението? Защо в крайна сметка социялизмът фалира вместо да процъфтява ? Учехме много - главно глупости и малко наистина полезни неща. Сега когато имаме база за сравнение , когато много българчета учат в наистина стойностни училища и университети лъсна истината че нашето образование не струва. Освен това сега най - кадърните деца заминават да учат в чужбина и нивото пада естествено.

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, miro20 написа:

Защото некадърното соц управление фалира.

Да го кажем с по нагледен пример.

Две семейства с две деца. И двете деца се учат в едно училищше и са добри ученици. Получават качествено и доброобразование.

Обаче  на едното родителите му са далновидни и умни хора, работят  и творят с мисъл и переспектива, а другото семейство затъва в кредити и дългове.

Накрая второто фалира и остава без нищо.

И на двете децата сега  работят и се трудят за своите си семейства, с тази разлика че се втълпява на едното , от фалиралото семейство, че трябва да помни во веки веков как е живяло при фалиралите си родители, и да следва тяхната ПОЛИТИКА и  НАЧИ НА ЖИВОТ.

Това последното е именно малоумната червена пропаганда , която се лее в момента. !

 

Говорим за образование. Сега, че комунизма се срина и върна държавата години назад е нещо съвсем друго. Но тогава образованието БЕШЕ качествено и на НИВО. И това никой не може да го отрече колкото и да се напъва.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 час, lsmurf написа:

Забавното е че въпреки че си толкова млад звучиш като една стара моя учителка която умираше да обяснява точно същото преди около 50 години. :)

Истината е че това че сегашните ученици са просто продукт на тогавашните родители само че туингована версия :).

Митът за качественото българско образование по време на соца си е един от многото създадени с идеологическа цел. Трябваше да се покаже превъзходството на социялизЪма . Помисли малко . Ако наистина образованието е било качествено защо изоствахме толкова драстично в производсството , икономиката , управлението? Защо в крайна сметка социялизмът фалира вместо да процъфтява ? Учехме много - главно глупости и малко наистина полезни неща. Сега когато имаме база за сравнение , когато много българчета учат в наистина стойностни училища и университети лъсна истината че нашето образование не струва. Освен това сега най - кадърните деца заминават да учат в чужбина и нивото пада естествено.

Добре, а защо тогава броят на скъсаните зрелостници на НВО е фрапиращо голям и нараства значително всяка следваща година? Това на какво се дължи според теб?

преди 1 час, acnekt написа:

Сега аз не мога да различа училище от клуб, дискотека или бит пазар. 

И публичен дом, не забравяй.

преди 2 часа, miro20 написа:

малоумната червена пропаганда , която се лее в момента. !

Това не е никаква пропаганда, нито червена, нито зелена, нито каквато и да била. Това са фактите, които ти очевидно не можеш да проумееш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, miro20 написа:

Защото некадърното соц управление фалира.

Да го кажем с по нагледен пример.

Две семейства с две деца. И двете деца се учат в едно училищше и са добри ученици. Получават качествено и доброобразование.

Обаче  на едното родителите му са далновидни и умни хора, работят  и творят с мисъл и переспектива, а другото семейство затъва в кредити и дългове.

Накрая второто фалира и остава без нищо.

И на двете децата сега  работят и се трудят за своите си семейства, с тази разлика че се втълпява на едното , от фалиралото семейство, че трябва да помни во веки веков как е живяло при фалиралите си родители, и да следва тяхната ПОЛИТИКА и  НАЧИ НА ЖИВОТ.

Това последното е именно малоумната червена пропаганда , която се лее в момента. !

 

Мирча Кришан и Сорина Дан - Краставицата_(480p).mp3

преди 1 час, lsmurf написа:

Забавното е че въпреки че си толкова млад звучиш като една стара моя учителка която умираше да обяснява точно същото преди около 50 години. :)

Истината е че това че сегашните ученици са просто продукт на тогавашните родители само че туингована версия :).

Митът за качественото българско образование по време на соца си е един от многото създадени с идеологическа цел. Трябваше да се покаже превъзходството на социялизЪма . Помисли малко . Ако наистина образованието е било качествено защо изоствахме толкова драстично в производсството , икономиката , управлението? Защо в крайна сметка социялизмът фалира вместо да процъфтява ? Учехме много - главно глупости и малко наистина полезни неща. Сега когато имаме база за сравнение , когато много българчета учат в наистина стойностни училища и университети лъсна истината че нашето образование не струва. Освен това сега най - кадърните деца заминават да учат в чужбина и нивото пада естествено.

 Лошият социализъм! Факти и анализи!!!

Социалистическа Народна Република България от 1944 г. до 1989 г само цифри и факти.
Живота от 1944 до 1989 който загубихме и това което "спечелихме" от 1989 до днес. Четете и разказвайте за да знаят хората истинската си история....

За периода 1979-1988 г. САЩ увеличава БВП на глава от населението със 182%, Япония с 275%, Германия със 158%, Франция със 157%, а България увеличава БВП на глава от населението с 234%. Това ще рече, че България по време на комунизма, дори и в годините на Перестройка, никога не е била в рецесия, камо ли фалирала, както поучава западната пропаганда.

По брутен вътрешен продукт на глава от населението през 1988 г. България е заемала 25-то място в света. През 2013 г. България заема 78-мо място в света, по брутен вътрешен продукт на глава от населението, по данни на международния валутен фонд (IWF).

Преди ПЕРЕСТРОЙКА България е произвеждала 40% от всички компютри, продавани по линия на "съвета за икономическа взаимопомощ".

В момента (2014) България е с най-ниския номинален брутен вътрешен продукт в Евросъюза, най-висока квота на мизерия - 21,8%, по данни на Международния Валутен Фонд и Евростат и най-много извънбрачни раждания в Европа.

Данните са взети от Националния статистически институт. Те са официални и общодостъпни. Така че всеки гражданин може да отиде и да си направи справка. Статостока в България по индустриални и селскостопански отрасли за периоди преди 10 ноември, 89 г. и миналата 2014 г. Крайния резултат от изследването е потресаващ! Ето и фактите:

ПРОИЗВОДСТВО:
Първа група показатели: Какво е произвеждала България през 88 г. Това е последната нормална година, преди да дойде така наречената псевдодемокрация. Сравнявам 1988 г. с миналата 2014 г. И ето какъв е резултата по отрасли:
Металообработващи машини: През 1988 г. сме произвели 17 440 броя. За сравнение, през цялата 2014 г. сме произвели едва 1930 броя.

Електрокари: През 1988 г. – 47 400 бр. – През 2014 г. – 180 бр.
Мотокари: През 1988 г. – 35 100 – През 2014 г. – 210 бр.
Домашни хладилници: През 1988 г. – 111 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Цветни телевизори: През 1988 г. – 124 300 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Памучни платове: През 1988 г. – 362 млн. кв. м. – През 2014 г. – 8 млн. кв. м.
Вълнени платове: През 1988 г. – 45 млн. кв. м – През 2014 г. – 2,4 млн. кв. м.
Месо: През 1988 г. – 565 600 тона – През 2014 г. – 150 000 тона Тоест- 4 пъти по-малко
Мляко: През 1988 г. – 2,5 млн. литра – През 2014 г. – 70 хил. литра. Тук спадът е потресаващ – 34 пъти по-малко количество!!!
Зеленчукови консерви: През 1988 г. – 344 000 тона – През 2014 г. – 67 000 тона.

ИЗНОС:

Електронни калкулатори: През 1988 г. – 46 700 бр. – Сега 2014 г. – 0 бр.

Електрокари: През 1988 г. – 44 700 бр. – През 2014 г. – 0 бр.

Телефонни апарати: През 1988 г. – 630 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Радиотелефони: През 1988 г. – 121 000 бр. – През 2014 г. – 0 бр.
Пресни плодове: През 1988 г. – 139 000 тона – През 2014 г. – 7 000 тона.
Домати: През 1988 г. – 78 900 тона – През 2014 г. – 1 100 тона.

КОНСУМАЦЦИЯ НА:

Прясно мляко – литри на човек за 1 година:
През 1988 г. сме консумирали 195 литра мляко на година – През 2014 г. – 20 литра
Месо: През 1988 г. – 75 кг. – През 2014 г. – 32 кг.
Яйца: През 1988 г. – 263 бр. – През 2014 г. – 143 лв.
Плодове: През 1988 г. – 109 кг. – През 2014 г. – 50 кг.
Захар: През 1988 г. – 35 кг. – През 2014 г. – 7 кг.

Тези данни са жестоки показатели за това как живеят хората и какво потребяват. Разрушителната политика на хората, които управляваха държавата от 89-та година, е само една от причините днес България да е страна от Третия свят. Идеалът на „демократичните“ ни политици след 10-ти ноември беше да се съкращават и разрушават заводите и предприятията, като символ на комунизма. Дори комисиите, специално създадени за ликвидацията на ТКЗС-тата бяха наречени официално с безумното име „Ликвидационни“. Това име е потресаващо.


Промишленост. В тези години от 1944 до 1989 г. се изграждат крупни производствени мощности в областта на машиностроенето, хранително-вкусовата, леката, строителната промишленост. Създава се нова материално-техническа база и се развиват отрасли, непознати за България до Втората световна война - нефтопреработваща промишленост, химия, фармацевтика, електроника. На тази база се изменят характерът и структурата на населението. Докато през 1939 г. в промишлеността работят около 105 000 души, то през 1989 година техният брой е вече 1 434 525 души.

Селско стопанство. Едва ли някой може да отрече, че през този период е изградено съвременно, модерно селско стопанство. ТКЗС обединяват разпокъсаните около 20 милиона частни нивички, обработвани по примитивен начин. Построяват се над 2000 язовира, напоява се над 12 млн. декара земя (около 25 на сто от обработваемата площ), повишават се средногодишните добиви около 3 пъти.

За съжаление една от престъпните грешки след 10 ноември 1989 година е т. нар. връщане на земята в “реални граници”, което довежда до ново раздробяване и неефективен начин на производство. Вероятно ще бъде необходим не по-малко от четвърт до половин век, за да се достигне нивото на 1989 година.

Здравеопазване. Не могат също да бъдат подценявани постиженията в медицинското обслужване - достатъчно е да се отбележи, че според статистическите данни преди Втората световна война средната продължителност на живота е около 52 години, през 1989 г. тя е 71 години. Няма да посочваме увеличението на броя на работещите лекари и средния медицински персонал, както и изградената огромна мрежа от болници, поликлиники, санаториуми и други здравни заведения.

Образовние и наука. Ликвидирана е неграмотността, младежите получават висока професионална подготовка. И днес България се слави с кадри с изключително високи качества и научна подготовка, получени през този период.

Жилищен фонд. Всяка година се строят около 70 000 жилища.

Безработица. Това е почти непознато явление през периода 1944-1989 г.

Жизнен стандарт. Ако индексът на реалните доходи на човек от населението през 1950 г. е сто единици, през 1989 г. той е 5 пъти по-висок.

Обществен продукт и национален доход. От данни на статистиката е известно, че общественият продукт през 1989 г. се увеличава над 25 пъти в сравнение с 1939 г., националният доход - над 15 пъти. Съществено изменено е и мястото на отделните отрасли в създаването на обществения продукт и на националния доход. С предимство нарастват произведеният обществен продукт и националният доход в промишлените отрасли. Оценявайки разходите, трябва да се направи извода, че всичко това е постигнато благодарение на пълната мобилизация и относително правилното използване на финансовите ресури на страната.

Българската енергетика

До средата на 20-и век бяхме последни в Европа по енергийни мощности. От 1945 до 1990 те нараснаха 120 пъти! Стигнахме Белгия и Австрия. Изпреварихме Дания, Португалия и Гърция. Изравнихме се с Европейския съюз. Енергийната ни стратегия, проектите, инженерната реализация се изпълняваха от забележителния научен център "Енергопроект". Създаден през 1948, той обедини творческите сили на няколко поколения специалисти и стигахме върховете на световната енергетика.

- АЕЦ "Козлодуй". Проектирана и строена съвместно от руски и наши специалисти, с мощността си 3760 MW осигури 45 % от електропроизводството на страната! Тя е една от големите атомни електроцентрали в света!
- ПАВЕЦ "Чаира". По мощност /861 MW/ и по проектно решение /турбопомпената зала е на 360 метра под земята, в каверна с размерите на зала 1 на НДК/ няма европейски аналог!
Каскада "Белмекен-Сестримо". С трите електроцентрали /първата от които е ПАВЕЦ/, с обща мощност 735 MW, е международна рядкост!

Заема водещо място между действуващите ВЕЦ и ПАВЕЦ в света.

- Каскада "Арда" - с обема на трите й язовира 1,15 млрд куб. м, е една от най - големите в Западна и Средна Европа!

- Източномаришкият енергиен комплекс. Горивната му база са лигнитни въглища с най-ниска калоричност - 1400 ккал/кг. По екологични изисквания две от централите са с железобетонни комини по 325 метра - най-високите в Европа!

/Сега абсурдът на капиталистическата непланова икономика е следният: "... Най-големият трън в очите на всички е проектът на ХХI век - АЕЦ "Белене" /започнат преди 89 и спрян след избухването на демокрацията/. Изграждането на 2000-мегаватова ядрена мощност обедини цялото антиядрено лоби не само у нас, а и в чужбина.

- Производството на водни турбини и генератори
До 1950 у нас са изработвани водни турбини с мощност до 10 КW. През 1954 произведохме турбина и генератор с мощност 700 КW.
В 1960 изнесохме в Китай 30 турбогенераторни комплекта за ВЕЦ. Към 1980 вече работеха 30 ВЕЦ с 80 български турбогенератори с обща мощност 840 МW. Венец на турбостроенето ни са трите агрегата за ПАВЕЦ "ЧАИРА", всеки с мощност 215 МW по чертежи на "Тошиба", Япония.

- Нашите енергетици проучваха, проектираха и строиха енергийни обекти за сложни геоложки, земетръсни и други условия в Ливан, Йордания, Кувейт, Сирия, Ирак, Алжир, Либия, Румъния, Чехословакия, Испания.
- Благодарение на енергийната ни стратегия през целия период 1950 - 1990 България беше сред европейските страни с най-редки и кратки сътресения в енергоснабдяването! Няколко поколения българи изнесоха на гърба си строителството на енергийния отрасъл, който към 1989 зае 18 % от националните промишлени фондове.

След 1990 управленската ни прислуга на чужди сили упорито подготви взривяването на енергетиката:
- Разруши мозъчния й център "Енергопроект". Старателно организира националното престъпление - закриване на АЕЦ "Козлодуй"
- Спря строителството на АЕЦ "Белене"
- Разпродаде /нацБг - практически на БЕЗЦЕНИЦА/ електроразпределителната система
- Ликвидира енергомашиностроенето. Днес дори 100-киловатова водна турбина трябва да се внася от чужбина! Чужди фирми, които трябва да се учат от нашите енергостроители, получават поръчки за строителство на енергийни обекти у нас. Каскадата "Горна Арда", 4 пъти по-малка от каскадата "Арда", която е българско инженерно решение и изпълнение, се възлага на чужденци, непостроили нито един енергиен обект!
Това е грозно унижение на нашия индустриален интелект!

МЕТАЛУРГИЯТА
До 1950 България няма металургия
Към 1989 вече произвеждахме 3 милиона и 300 хиляди т стомана и бяхме 27-ата металургична страна в Света.

"Стомана" - Перник
Мощни колективи от специалисти при металургичните комбинати в Перник, Кремиковци, Бургас, Пловдив, Пирдоп даваха живот на техните и на свои нови технологии и продукти:

- Корабна ламарина. От 1970 българското корабостроене работеше изцяло с местни метали
- Бронестомани. От 1972 металургията ни осигуряваше нуждите на танкостроенето с наши стомани
- Студеноогънати олекотени профили
- Валцовани стомани за транспорта и мините.
- Студеновалцована ламарина, в т.ч. с метални и пластмасови покрития
- Щранговани профили за кари и асансьори
- Радиални профили и тръби вкл. за цеви на стрелково оръжие и стволове на оръдия
- Центробежно ляти тръби, вкл. неръждаеми, по технология и оборудване на инж. Емил Петков

- Непрекъсната разливка на стомани.
- Електрошоково претоплени стомани в сътрудничество с института "ПАТОН" в Киев
- Прахова металургия и металокерамика, развивана десетилетия от колектива на проф. Радослав Тодоров
- Вакуумно леене на качествени отливки.

- Патентът на инж. Александър Вълчев за специална обмазка на електродите на електродъговите пещи, увеличаваща живота им с 30 %, бе закупен от много фирми, в т.ч. от Канада и Великобритания
- Изработихме от наша микролегирана с азот стомана 10Г2САФ за металните конструкции на сибирските заводи в зоната на вечния мраз. С тях участвахме в междудържавната интеграция за газ от Русия
- Получихме за тази стомана международен сертификат за производство на газопроводни тръби. Заваряването й успешно бе решено от д-р инж. Марин Белоев и от чл.-кор. проф. Любомир Калев

- Леенето с газово противоналягане по метода "Акад. Балевски - проф. Димов" е едно от забележителните открития в световното металолеене през изтеклия 20 век! По този метод:
- Произвеждахме сложни и дебелостенни отливки за военнопромишления комплекс.
- Член.-кор. проф. Янко Арсов създаде високояки отливки от азотирани стомани, в т.ч. и корабни винтове. Вече имаме стомани със съдържание на азот до 3 %, което е невероятен успех! В тях скъпият никел се заменя с най-срещания газ в земната атмосфера. С наши леярски машини и технологии работят най-големите световни производители на алуминиеви джанти. Над 600 машини за леене с противоналягане леят 50 % от кокилните алуминиеви отливки в света!

Всичко изброено вече е унищожено - или е пред рухване
Че това се прави по чужда поръчка, се вижда от следния пример: на наша територия са положени 70 хил т газопроводни тръби. От тях 50 хил т са от българска стомана, произведени от Завода за спиралошевни тръби в град Септември. Другите 20 хил т са вносни правошевни тръби. Всички досегашни 13 аварии по технически причини са при вносните тръби! Няма нито една авария с наша тръба! Въпреки това заводът ни бе разрушен под претекст, че бил с остаряла технология. А в Турция сега се строи нов завод точно по тази технология!

Българската химия

през 1945 беше в зародиш. Внасяхме дори сода каустик и син камък!

Към 1989 отрасълът вече произвеждаше годишно:
- 2,5 млн т минерални торове
- 1 милион тона калцинирана сода
- 400 хил т пластмаси
- 1,8 милиона броя автомобилни гуми
- 20 хил т химикали за растителна защита
- Преработваше 12 млн т суров нефт
- Имаше 11 % от националните промишлени основни фондове
- Даваше 8,5 % от националната промишлена продукция
- Осигуряваше 20 % от постъпленията от западна валута
- Поддържаше 100 000 работни места
"Химпроект" водеше инвестиционното развитие на отрасъла. Двадесет научноизследователски институти, много катедри във ВУЗ, БАН и развойни бази с 1500 научни дейци осигуряваха научната дейност. Те поддържаха тесни връзки със световния научен и делови свят.

Химпроект-Варна

- Българският карбамид имаше неограничени пазари
- Заемахме 4-то място в света по производство на калцинирана сода
- Държахме 17-а позиция по производство на пластмаси
- В изкуствените текстилни влакна изпреварвахме Франция, Италия, Белгия, Испания, Канада
- Произвеждахме или таблетирахме от български и вносни /под 50 %/ субстанции всички масови лекарствени средства
- Първи от източноевропейските страни организирахме производство на спринцовки за еднократна употреба
- Закупихме лицензи и марки за съвременна козметика
- Огромният износ в Русия ни направи първи в света по производство на пасти за зъби

Всичко това вече е ликвидирано.

Машиностроенето
най-ярко показва растежа на индустриалния ни интелект

В 1945 в България имаше десетина предприятия и 50 работилници с общо 4000 работещи и не повече от 200 инженери
В 1989 в отрасъла работеха 730 завода, 430 хиляди работещи и 35 000 инженери. 5000 научни дейци създаваха нови технологии и машини в 30 научноизследователски института

С 5 % от националните основни фондове машиностроенето осигуряваше 20 % от обществения продукт и 55 % от износа на България. Това бяха плодове на индустриалния ни интелект.
Първата конструкторска организация "Машпроект" заработи още в 1949 г. От нея излязоха проекти за преси, компресори, помпи, вентилатори, водни турбини, парни котли, дизелови двигатели, повдигателни кранове, минни машини.
Последваха - Централен научноизследователски институт по машиностроене, Институт за проектиране на машиностроителни заводи "Машелектропроект", отраслеви институти и развойни бази. Този научен комплекс изгради отрасъла.

Транспортното машиностроене

Първият български електрокар се появи в 1951 г. След 3 десетилетия изнасяхме годишно 83 хиляди електро- и мотокари. Три бяха световните фирми в тази област: "Кларк" - САЩ, "Тойота" - Япония и "Балканкар" - България.

/Тук не можем да не отдадем почит на култовата реплика на сините шамани, която ще остане като ярък бисер: че японците купували нашите мотокари, заради чугуна. Изглежда е имало голям глад за чугун по света, а в България се е намирало някакво извънредно находище, защото нашите мотокари се купуваха на 5 континента и то с десетки хиляди - включително и от най-развитите "демокрации"./

Корабостроенето
от Освобождението до 1945 е произвело 86 плавателни съда с обща товароподемност 15 500 тона. Най-големият кораб е бил с товароподемност 800 тона.
От 1945 до 1990 са произведени 1450 плавателни съда с обща товароподемност 5 милиона тона. От износ на кораби спечелихме $ 2 млрд /5 пъти повече от инвестициите за отрасъла/.

Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа.
Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера "Хан Аспарух" с товароподемност 100 хиляди тона.
С помощта на ООН /ПРООН/ във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации.
Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна техника.

Русенския кораб "Белокаменка" - 340000 брт /бруторегистър тона/

Корабостроенето бе създадено от блестящи специалисти. Ветераните инж. Саул Кючуков и инж. Стайко Стайков обучиха хиляди корабостроители. Инж. Петко Даракчиев и проф. Валериан Минков проектираха доковите камери при сложна геология. Инж. Матров и инж. Мураданларска са автори на сложните производствени технологии.
Отрасълът бе ръководен от талантливи стопански дейци: инж. Георги Георгиев, Панчо Петков, инж. Дочо Дочев, инж. Тодор Ганчев, инж. Иван Лазаров, инж. Слави Георгиев, инж. Злати Златев, инж. Петър Богданов, Тремол Иванов и много други.

След 1990 г. се постигна невероятното - корабостроителната индустрия бе доведена до фалит! Перлата на европейското корабостроене - КЗ, Варна бе продаден за $ 1!

Металообработващите машини
бяха основно направление на отрасъла. Започнало през 30-те години в 5-6 малки работилници, към 1980 то имаше 40 завода, произвеждащи 18 хиляди стругове, фрези, бормашини, агрегатни машини, обработващи центри, автоматични технологични линии, манипулатори, роботи. 90 % от тях се експортираха в десетки страни от Близкия изток до Западна Европа.

Научноизследователският институт и заводските му конструкторски бюра имаха огромен опит в създаването на нова техника. Развитието му е дело на инж. Щилян Петров, проф. Асен Вълев, д-р инж. Мойнов, д-р инж. Ярослав Генов, д-р инж. Илия Харампиев, д-р инж. Пенко Сомлев, инж. Божил Вучков.


Всичко това днес е забравено и унищожено от престъпниците, десидентите, капиталистите и фашистите.
Всичко това беше откраднато от българския народ. Беше ограбен съзидателния труд на милиони хора в условията на Социализъм.
Помнете историята си и я разказвайте от човек на човек.

- От 1989 до днес 2016 са унищожени над 91 % от всички производствени мощности в България, а населението н е най бързо изчезващото във света с почти 25 % редуцирано. Пример даден в доклад на ООН като прецедент в човешката история

- Капитала унищожи цялата икономика на България създавана от нашите родители с техния труд.

- Капитала ни принуди да живеем на ръба на оцеляването с най ниския стандарт на живот в Европа и на едно от последните места в света.

- Капитала роди около 100-на милионери и още няколко стотин управляващи парцала, но изгони над 3 милиона българи в чужбина, а останалите в БГ обрече на агония и нещастие.

- Капитала превърна живота в България в стока, където за да живееш трб да плащаш. Нямаш ли пари - умираш на улицата.

- Капитала унищожи историята ни, образованието ни, здравеопазването ни, промишлеността и индустрията ни. Унищожиха живота на поколения милиони българи.

- Капитала превърна България в длъжник с около 70 милиарда външен дълг и над 200 милиарда вътрешен такъв. От държава която беше на 27 място в света по икономическо развитие през 1988 г, сега България е напълно унищожена.

- Капитала прекъсна връзката между нас и братска Россия и ни насажда лъжи и манипулации за фашистите и престъпниците от САЩ, Англия и западна Европа, които ни унищожиха.

- Капитала превърна живота на милиони българи в робство, където човек е щастлив ако може да се нахрани през деня.

- Капитала роди безработицата, която преди 1/4 век беше непознато явление за БГ

- Капитала ограби и унищожи живота ви и продължава да го прави ежедневно.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Колев60 написа:

Ами той си ги е написал почти всичките профили в една друга тема, като моли администрацията  да му ги изтрие. Най интересното е, че пред форума обеща да не пуска повече глупости, но когато и те не му обърнаха внимание, забрави за обещанието си.

Може ли линк към темата, за да видя кои са му профилите и да ги блокирам.

Откакто блокирах пасквилите и на другия патологичен лъжец - Миро20 ментата, вече не ми е натоварващо, когато чета раздел политика.:)

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, до 1990 г в България имаше достатъчно "Научно-изследователски и проектно-конструкторски институти".Е, в някои от тях може-би имаше и "плява", но имаше кадърни и грамотни специалисти, които създаваха изделия, които се внедряваха в производството.Някой ще каже, че сме "копирали" западни образци, но в този свят всички копират, а някои привличат (крадат) подготвени специалисти.

Сега имаме няколко политически институти, финансирани от Америка за България от Сорос, които не са създали даже и едно копче.

 

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, miro20 написа:

Защото некадърното соц управление фалира.

Да го кажем с по нагледен пример.

Две семейства с две деца. И двете деца се учат в едно училищше и са добри ученици. Получават качествено и доброобразование.

Обаче  на едното родителите му са далновидни и умни хора, работят  и творят с мисъл и переспектива, а другото семейство затъва в кредити и дългове.

Накрая второто фалира и остава без нищо.

И на двете децата сега  работят и се трудят за своите си семейства, с тази разлика че се втълпява на едното , от фалиралото семейство, че трябва да помни во веки веков как е живяло при фалиралите си родители, и да следва тяхната ПОЛИТИКА и  НАЧИ НА ЖИВОТ.

Това последното е именно малоумната червена пропаганда , която се лее в момента. !

 

Честно, този ти пост счупи тъпомера!

преди 9 минути, gagodrago написа:

Може ли линк към темата, за да видя кои са му профилите и да ги блокирам.

Аз мога да ти ги кажа:

kalansuv; proexpert; turbox - възможно е да има и още.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Деянчо написа:

Това не е никаква пропаганда, нито червена, нито зелена, нито каквато и да била. Това са фактите, които ти очевидно не можеш да проумееш.

Виждам че много от вас хал хабер не могат да схванат от примера който дадох

 

преди 5 минути, Agentpat™ написа:

Честно, този ти пост счупи тъпомера!

Нали ? Щото едно цяло изречение не можеш да осмислиш, камо ли цял пост. Още повече пък образно и алегорично изказано.

Де толкова акъл ....

преди 30 минути, dedidi написа:

Лошият социализъм! Факти и анализи!!!

Ето за такава малоумна пропаганда говорим.

Чети документите и архивите приятелю, чети или поне гледай Антон Тодоров , че нагледно и систематизирано ви ги навира много яко на такива лъжци като теб :)

https://www.youtube.com/results?search_query=„Документите“+с+Антон+Тодоров

 

 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, miro20 написа:

Щото едно цяло изречение не можеш да осмислиш, камо ли цял пост. Още повече пък образно и алегорично изказано.

Де толкова акъл ....

Алегорията ти не чини и пет пари, когато е смесена с прословутата ти демагогия.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 10 минути, miro20 написа:

Виждам че много от вас хал хабер не могат да схванат от примера който дадох

Нали ? Щото едно цяло изречение не можеш да осмислиш, камо ли цял пост. Още повече пък образно и алегорично изказано.

Де толкова акъл ....

Ето за такава малоумна пропаганда говорим.

Чети документите и архивите приятелю, чети или поне гледай Антон Тодоров , че нагледно и систематизирано ви ги навира много яко на такива лъжци като теб :)

https://www.youtube.com/results?search_query=„Документите“+с+Антон+Тодоров

 

Ти и такива псевдо разбирачи като теб вместо да ломотите глупости и да гледате някакви евро лумпени като този, който си посочил (дори не го знам кой е, а и не ми и трябва), прочетете фактите, които е предоставил dedidi, че очевидно нямате понятие за нещата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.