Премини към съдържанието
turbox

Заслужава ли си Пежо 307 с разход 5.0 литра дизел в сравнение с газова

Препоръчан отговор


В един блог авторът му много пътува в България и си хвали автомобилът си Пежо 307 Дизел с разход  5.0 литра на 100 км.  с голям багажник и голям автомобил с голям багажник. Поради голямата вместимост на резервоара му и ниският разход на гориво го прави много мобилен с автомобил закупен на старо.

Според Вас на старо дизелов автомобил с разход 5.0 литра на 100 км. пробег дали си заслужава в сравнение с бензинов с пропан-бутан.

Какви изненади мога да очаквам от дизела. Винаги мой роднини са ме съветвали да не си купувам дизелов автомобил.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дизела е скъп за ремонт. И това за 5-те лира са те метнали на върбите с тоя разход .  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

5.0 на 100 това са каталожни данни при идеални условия. Реален разход очаквай около 6.5 при 90, 7.5 комбиниран и около 8-9 градско, в София може и около 10 на 100.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1.6 HDI e напълно възможно да го даде тоя разход извънградско със скорост до 100 км/ч. От към ремонти - DPF филтъра е слабо място на тая каталяска. Иначе мотора с тва купе е доста пъргав. Карах същото в Стокхолм няколко месеца точно с 1.6 HDI и останах доста доволен. В града 8, извън града между 4 и 5.5, но тва при спазване на ограниченията. Минеш ли 125 км/ч разхода минава 7. В града не е кой знае кво, но за дълъг път е доста добре. С моето нормално каране извънградско дава 9.5 на 100, ама под 140 не падам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, AlkatrazBG написа:

Дизела е скъп за ремонт. И това за 5-те лира са те метнали на върбите с тоя разход .  

 

преди 25 минути, andreygg написа:

5.0 на 100 това са каталожни данни при идеални условия. Реален разход очаквай около 6.5 при 90, 7.5 комбиниран и около 8-9 градско, в София може и около 10 на 100.

Навремето през мен мина едно пежо 205 1,9 чист дизел говорим за 90те години. От тогава технологиите са доста напред.
Вървеше като бензинова кола. Можеше да поддържа скорост от 165 км. и никога не успя да мине разход над 5 литра /100км. а по принцип в мен всички коли горят ако не двойно то почти двойно.


  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те тия старите HDI или TDCI  при Форд, създадоха легенди за тия две марки + Ситроен :) Легенди в лошия смисъл разбира се. Обаче да се сравнява с газ...по-скоро бих си взел дизел, ако чак толкова нямам избор.

 

Разхода зависи от това, колко крака ти натиска педала и какви са навиците ти на каране. Ако са примерно постоянно натискане на спирачка дори при най-лекия завой, забрави да паднеш и под 7 на сто на дълъг път.  За града да не говорим. Първо поразучи как се кара икономично, после ще ти е лесно с коя да е кола, била тя и бензинова без газова уредба.  Ако имаш на кабеларката канала Аутомотор унд шпорт, може да си засичал едно предаване за десетте най-лоши навици при шофиране, които показват що за шофьор си. Една кола, била тя и дизелова, вероятно може да даде разлика в разхода при една и съща средна скорост при различни шофьори  в порядъка на два литра, ако не и повече.  Ето за това има легенди - моята гори 5, а моята не пада под 7. Като си некадърен шофьор, няма да пада под 7 разбира се. Говорим за дизел. 

 

Та според мен най-напред да прецениш какъв шофьор си, как караш, колко често ползваш спирачка, опитваш ли се да хванеш зелена вълна по светофари, движиш ли се по инерция често, спираш ли само с мотора при спускане... Ако нищо от това не ти е ясно и не си позлвал, забрави за тия 5 на сто. Иначе да. Може и по-малко, ако не минаваш ограниченията. Хората и 3 на сто постигат София-Бургас с 80 км/ч постоянна скорост без климатик ;)

 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BG-Team-DRIFT написа:

Разхода зависи от това, колко крака ти натиска педала и какви са навиците ти на каране

Това е най-точния коментар!!!

А по темата, всичко е много относително и зависи как и за какво ще се ползва колата. Имай предвид,че за да избиеш разхода по поставянето на газова уредба, ще ти трябват доста километри.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дизел под 1,9 кубатура си е пълен ташак.Харчии не върви.Карал съм 1,6HDi само, че в по-малко купе.А именно 206 .извънградско. 5,5/100л. до 100км/ч вХоландия къде апослютно равно и то с холандска нафта.В България където е почти само баири и с българска нафта, забрави за тоя разход.Отделно, че пежака си е доста лимбизарска кола+стар дизел= на малко каране с много разходи и много разправии по сервизи.От френските шансони винаги съм предпочитал реното,защото за парите си дават наистина много и е много по-надеждно от пежото.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз предпочитам да не съм камикадзе... 

Дизел (или чист бензин).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво значи това? Я да чуя поне 1 случай на гръмнала газова бутилка, но по съвременните изисквания. Не говорим за ръждива 20 - 30 годишна препълнена и необслужвана.

Въпросът е в нашите алхимици. Че чуждото дизелово гориво няма нищо общо с продаваното за такова по нашите бензиностанции е ясно. Сяра, парафин, вода и всякакви лайна, които убиват двигател, горивна помпа, катализатор, DPF и каквото се сетиш.

Като за газ - парите са наполовина. Примерно 9 ст/км спрямо 18 за бензин. Следователно приличен газов инжекцион се избива за под една година. Спад на мощността няма.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки добре запознат с автогазовите системи,много добре знае ,че ако газовата е поне от среден клас и газаджията наистина си разбира от нещата, то даже мошноста на автомобила ,не само, че няма да спадне, ами напротив ще се вдигне. Чисто и просто ,защото октановото число на газта е по-високо.Проблема към днешна дата с другите горива е заради европейските еконорми е, че вече няма чист бензин и чиста нафта,а са 90% чисто гориво и 10% еко лайняни добавки, които ебав/т  майката и то доста бързо на цялата кола.Примерно в доста западни държави ще видите бензин с индекса Е10 тоест 10% чист спирт бате, което освен че еба/а майката на колата дига и разхода с до 10%.Положението при нафтата е същото.Но таза дискусия е за друга тема защото е доста обширна.Та ,ако уважате себе си и автомобила си и искате утре децата да не се раждат масово болни сложете си една газова и са наслаждавайте на чист въздух и малък разход.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, franchesko написа:

Всеки добре запознат с автогазовите системи,много добре знае ,че ако газовата е поне от среден клас и газаджията наистина си разбира от нещата, то даже мошноста на автомобила ,не само, че няма да спадне, ами напротив ще се вдигне. Чисто и просто ,защото октановото число на газта е по-високо.

По добре запознатите знаем че газта е по ниско калорична от бензина. Октановото число е съвсем друг показател от характеристиката на горивото и по него се определя колко детонационно устойчиво е горивото.

преди 9 минути, franchesko написа:

.Та ,ако уважате себе си и автомобила си и искате утре децата да не се раждат масово болни сложете си една газова и са наслаждавайте на чист въздух и малък разход.

По малък разход от на бензин измерено в литри или килограми е невъзможен при една и съща свършена работа с автомобила. Елементарна математика.

И за газ задължително поне два пожарогасителя под ръка около шофьорското място или направо противопожарна система в колата като при състезателните автомобили че то празна пушка един път гърми.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, BMW Маниак написа:

По добре запознатите знаем че газта е по ниско калорична от бензина. Октановото число е съвсем друг показател от характеристиката на горивото и по него се определя колко детонационно устойчиво е горивото.

Именно, колкото по-слаб е октана толкова по-голям шанс има от детонации, което намалява мощноста.А това, че газта е по-ниско калорична няма никакво значение, при монтажа си има настройки, които са по-избор на клиента, които ги пипа газаджията със софтоуер, след като пита първо клиента в какъв режим иска да са. Икономичен, нормален или спортен.Повечето хора естествено предпочитат ,,икономичен,, от там има и до 10% спад на мощноста в повечето газифицирани автомобили.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

Какво значи това? Я да чуя поне 1 случай на гръмнала газова бутилка, но по съвременните изисквания. Не говорим за ръждива 20 - 30 годишна препълнена и необслужвана.

Въпросът е в нашите алхимици. Че чуждото дизелово гориво няма нищо общо с продаваното за такова по нашите бензиностанции е ясно. Сяра, парафин, вода и всякакви лайна, които убиват двигател, горивна помпа, катализатор, DPF и каквото се сетиш.

Като за газ - парите са наполовина. Примерно 9 ст/км спрямо 18 за бензин. Следователно приличен газов инжекцион се избива за под една година. Спад на мощността няма.

Имам 30-годишна руска газова бутилка, моля да ми кажете как да я ОБСЛУЖА!?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, nickolaycho написа:

Имам 30-годишна руска газова бутилка, моля да ми кажете как да я ОБСЛУЖА!?

Като цяло 10 години е давноста на бутилката според законите на Народна Република България.Явно до сега яко са си затваряли очите когато си минавал ГТП.Замения с нова, не са толкова скъпи,а и ще спиш спокойно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лично за мен най-добър избор е бензин -100 октана.  При Марешки литър струва 2,24 лв.  Не искам дизел, пропанбутан или метан по различни причини. Пежо 307  имат достатъчно много бензинови двигатели с лесно и евтино поддържане. С този бензин двигателите печелят мощност, пъргавина и икономичност.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, attj написа:

Лично за мен най-добър избор е бензин -100 октана.  При Марешки литър струва 2,24 лв.  Не искам дизел, пропанбутан или метан по различни причини. Пежо 307  имат достатъчно много бензинови двигатели с лесно и евтино поддържане. С този бензин двигателите печелят мощност, пъргавина и икономичност.

Печелят ама някой друг път... 

Сметнати са да работят на Х октана, при по-ниско октаново число ще има проблеми, при по-високо само си харчиш парите за глупости. 

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Ivelin _ написа:

Печелят ама някой друг път... 

Сметнати са да работят на Х октана, при по-ниско октаново число ще има проблеми, при по-високо само си харчиш парите за глупости. 

Правилно е да не коментирам мнения на съфорумци без личен  опит.   Няма смисъл.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Забелязвам, че много хора в България въобще не са наясно с термина ,,октаново число,, В България  често се налива на коли, на които двигателите са изчислени за 95 октана, 100 октана като си мислят, че ще я направят така по-мощна.Смях! Наливал съм и аз ей така за опита, и то даже 102 октана ,,компетишън,, за 2,10 евро литъра,  на двигател изчислен за 95 октана, който е 1,65 евро. И джанки, все едно си карам с 95, само където олекнах със 20-тина евро повече за един резервоар.За тия пари, човек може да си направи три вкусни вечери за двама, от колкото да пълни гушата на Марешки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бензиновите двигатели са проектирани за бензин с минимално октаново число  95.  Няма проблем да се кара с А98 или А100.     A 100 при Марешки го продават 2,24 лв за литър,  A95 e 2.09 лв за литър.   Разликата е само 15 стотинки.  Автомобилът обаче ми дава икономия  един литър бензин за всеки  100 км.    Карам с месеци само с А 100  бензинов Форд Фюжън  модел 2010 г. Колата е по-бърза, пъргава и по-икономична.  При този вариант най-малко ми се изпразва джоба за разход за гориво.  Пробвал съм с  всички бензини в България. Като шофьор съм с 30 години практика.  Служебните ми  коли все са били дизелови - защото не съм си ги избирал аз.  Наскоро например за текущ ремонт само за смяна на една дюза се похарчиха едни 1000 лв.    А дюзите са четири - може да се наложи и другите три да се сменят- автомобилът е 10 годишен.   Няма подобни скъпи ремонти при бензиновите автомобили.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 22.08.2018 г. в 21:32, turbox написа:

Според Вас на старо дизелов автомобил с разход 5.0 литра на 100 км. пробег дали си заслужава в сравнение с бензинов с пропан-бутан.

И ако ти гори 6л. толкова голям проблем ли ще ти е?

М/у 4,5 и 7 ще ти харчи - това са все до 15лв. на 100км. На газ ще ти е м/у 8 и 15 т.е. пак до 15лв. ще се класираш за 100км. Колко километра изминаваш годишно, че да ги смяташ +/- 2лв на 100км.

Дизела е по- добрия ти избор тука, защото първо, че дизелите на пежо са от успешните дизели и второ, защото на газ ще се вкараш във филми, в които няма смисъл. Газта е фитка, когато вземаш голям двигател - да е поне три хиляди кубика, няколко цилиндъра и вместо да наливаш 50лв. на 100км., да са 25-30лв.  И да навиваш километри. И да имаш под ръка добър газаджия. Инак на разните 1,6 - 2,0 убитаци на 10,15,20 години, само газ им трябва и вече почва да се моли богу - харчи, като за джиБ, автомобила се превръща в ароматизатор миришещ на газ, вечно разни проблемчета, не пали, нещо по дъртата електроника сдало багажа, прекъсва, губи обороти, гасне на свободна, зимата разхода скача дълбоко в джоба, ако имаш много градско така или инак пак ще караш на бензин ...... и като теглиш калема, къде ти е кирията от цялата занимавка с газта? Карал съм доста коли на газ - и лични, и служебни, и чужди, и на приятели и т.н. Газ, ако ще е, трябва или да си с много голям двигател, и/ или да навърташ много километри, над 30, че и 40 000 за година - инак просто няма смисъл, по- добре дизел или бензин без газ, и да ти е по- мирна главата.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Брей, как успя толкова реда да изпишеш и всичкото да са глупости ? Баш убита  1.6-ца карам. Купена за около 5к, газовата още 1к. може би малко повече. За над 5 години и над 100к километра, нищо по двигателя не съм правил. Не газовата, ами цялата кола съм изплатил от гориво, та даже и почти 2 пъти. Това, че има хора дето им се свидят да дадат пари за свястна газова и да платят на човек, който разбира как се прави е съвсем друга работа. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, N1K17Y написа:

.....

E  не мога, като теб - с два три реда да изпиша още повече глупости. Те ти какво казва математиката - на газ спестяваш максимум пет лева на сто километра. На сто хиляди километра са 5000лв - това в най- най- добрия случай, да не казвам идеален и да не казвам, че два пъти съм подчертал в коментара ми условието с много километри .... специално заради малоумници, като теб, ма явно два пъти е малко. Та ти си тръгнал да ми развиваш философии, как си бил изплатил колата с газовата почти два пъти, при положение, че само тя ти е излязла над хиляда лева - паляк, не си намерил на кого да разказваш такива басни.

За автомобил от 5К лева и пробег от 10-20К на година, газовата е тотално безмислена - освен за газаджиите по автосервизите хранещи се от кухи стотинкаджии, които вярват, че си изплащат колата само от гориво .... "почти два пъти". :Д 

п.п. същото относно и как нищо не си бил правил по двигателя - приказки за наивници. И аз ползвам един 20 годишен дарак на газ, който за 5 години нищо не съм му правил, ала това изобщо не означава, че няма какво да му се ремонтира.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, sound написа:

E  не мога, като теб - с два три реда да изпиша още повече глупости. Те ти какво казва математиката - на газ спестяваш максимум пет лева на сто километра. На сто хиляди километра са 5000лв - това в най- най- добрия случай, да не казвам идеален и да не казвам, че два пъти съм подчертал в коментара ми условието с много километри .... специално заради малоумници, като теб, ма явно два пъти е малко. Та ти си тръгнал да ми развиваш философии, как си бил изплатил колата с газовата почти два пъти, при положение, че само тя ти е излязла над хиляда лева - паляк, не си намерил на кого да разказваш такива басни.

За автомобил от 5К лева и пробег от 10-20К на година, газовата е тотално безмислена - освен за газаджиите по автосервизите хранещи се от кухи стотинкаджии, които вярват, че си изплащат колата само от гориво .... "почти два пъти". :Д 

п.п. същото относно и как нищо не си бил правил по двигателя - приказки за наивници. И аз ползвам един 20 годишен дарак на газ, който за 5 години нищо не съм му правил, ала това изобщо не означава, че няма какво да му се ремонтира.

За 100к километра, това са 10к литра гориво. Я ми обясни как едвам съм спестил 5к лева, в най-мега гига идеалният случай, при положение, че бензина е 2х цената на газта ? Чак двойно цената на автомобила може и да не съм изплатил (все още) но е далеч над 5к лева.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вие тук можете да спорите до безкрайност за стари возила - при новите няма нужда от спор. Защото те на бензин за 100 км   харчат 3-4 литра  бензин A95.   Тогава не Ви е нужна никаква АГУ!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.