Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте,

Тази сутрин за мое учудване, когато опитах да запаля автомобила си, установих , че акумулатора е изтощен - без да е давал никакви признаци за това. Нов е няма и година, откакто съм го купил. Сега опитах да го заредя, но не мога да махна общата капачка за отделните клетки, за да проверя нивото на електролита. И накрая го включих така да се зарежда без да е отворен. Проверих волтажа с мултицет, преди да го включа да се зарежда беше 11,5, което значи че не чак изтощен, но не може да запали колата (дизел). Въпросът  ми е дали има някаква опасност да го зареждам затворен? И колко време да го зареждам? Страх ме беше да продължа да се мъча да го отварям, защото е още в гаранция и да не счупя капачката, и после да не ми признаят гаранцията, евентуално. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като е гаранция, защо не го върнеш там, откъдето си го закупил, да си го замерят и оправят? От къде си сигурен, че проблема е в акумулатора?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Raze написа:

След като е гаранция, защо не го върнеш там, откъдето си го закупил, да си го замерят и оправят? От къде си сигурен, че проблема е в акумулатора?

Няма как да съм сигурен, за сега, че е от него. Нямах време да ходя днес до магазина, за да проверят акумулатора. А колата ми трябва утре сутринта и реших да го заредя. :emoji_smiley-17:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е необслужваем акумулатор, няма нужда да махаш капачки, има си отдушници. Колко време ще го зареждаш, зависи от това колко амперчаса е и колко ампера подава зарядното. Провери дали не е забравен някакъв консуматор в автомобила, който да го е изтощил.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано да е това проблема. Колата успя ли да я запалиш изобщо?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, vetchnia написа:

Здравейте,

Тази сутрин за мое учудване, когато опитах да запаля автомобила си, установих , че акумулатора е изтощен - без да е давал никакви признаци за това. Нов е няма и година, откакто съм го купил. Сега опитах да го заредя, но не мога да махна общата капачка за отделните клетки, за да проверя нивото на електролита. И накрая го включих така да се зарежда без да е отворен. Проверих волтажа с мултицет, преди да го включа да се зарежда беше 11,5, което значи че не чак изтощен, но не може да запали колата (дизел). Въпросът  ми е дали има някаква опасност да го зареждам затворен? И колко време да го зареждам? Страх ме беше да продължа да се мъча да го отварям, защото е още в гаранция и да не счупя капачката, и после да не ми признаят гаранцията, евентуално. 

Ако си с дизел автомобил това е напълно нормално. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Емил Костов написа:

Ако си с дизел автомобил това е напълно нормално. 

Зимата още не е дошла, ясно е, че има и така наречените ,, летни дизели,,  ,но сме още лято,макър и циганско.

преди 3 часа, vetchnia написа:

Здравейте,

Тази сутрин за мое учудване, когато опитах да запаля автомобила си, установих , че акумулатора е изтощен - без да е давал никакви признаци за това. Нов е няма и година, откакто съм го купил. Сега опитах да го заредя, но не мога да махна общата капачка за отделните клетки, за да проверя нивото на електролита. И накрая го включих така да се зарежда без да е отворен. Проверих волтажа с мултицет, преди да го включа да се зарежда беше 11,5, което значи че не чак изтощен, но не може да запали колата (дизел). Въпросът  ми е дали има някаква опасност да го зареждам затворен? И колко време да го зареждам? Страх ме беше да продължа да се мъча да го отварям, защото е още в гаранция и да не счупя капачката, и после да не ми признаят гаранцията, евентуално. 

А, колко ампер часа е този акумулатор?На дизелите им трябва много голям акумулатор да заварти.Иначе чакай от умрял писмо.Аз лично взимам 10 ампер часа повече от колкото ми дава по-книжка,без начение за бензин или дизел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Акумулаторът се зареждаше цяла нощ и сутринта беше зареден до 13 V. Колата запали от раз. След това проверих дали зарежда и зареждаше на около 13,8 V, но без включени светлини. Иначе акумулатора е малко слабичък за дизел 63 AH, но миналата зима не съм имал никакви проблеми. 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, franchesko написа:

Зимата още не е дошла, ясно е, че има и така наречените ,, летни дизели,,  ,но сме още лято,макър и циганско.

А, колко ампер часа е този акумулатор?На дизелите им трябва много голям акумулатор да заварти.Иначе чакай от умрял писмо.Аз лично взимам 10 ампер часа повече от колкото ми дава по-книжка,без начение за бензин или дизел.

Зимата няма нищо общо. При дизелите акумулатора се изхабява по-бързо. Освен това при самото запалване на дизела му трябва повече ток

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Емил Костов написа:

Ако си с дизел автомобил това е напълно нормално. 

Ама и ти ги пишеш понякога едни глупости само колкото и да напишеш нещо.
Кое е нормално с дизелите ? Ей така от стоене една вечер и да не може да завърти ли ?
 

 

преди 56 минути, Емил Костов написа:

Зимата няма нищо общо.

Да ве, да. Нямала нищо общо.
Едно е да въртиш мотор с умряло от студ масло по лагерите а съвсем друго е да е с температура +20C.
Отделно от това имаш ли на представа какво означават и защо фигурират в техническите характеристики на всеки акумулатор тия параметри
CA , CCA, HCA ?

п.п.

Цитат

Стартерен ток (CA), е токът, който акумулаторът може да отдаде за 30 s при 0 °C, като запази 1,2 V/клетка (7,2 V за 12 V акумулатор).

Стартерен ток на студено (CCA) е токът, който акумулаторът може да отдаде за 30 s при –18 °C, като запази 1,2 V/клетка (7,2 V за 12 V акумулатор).

Стартерен ток на топло (HCA) е токът, който акумулаторът може да отдаде за 30 s при 26,7 °C, като запази 1,2 V/клетка (7,2 V за 12 V акумулатор).


 

 

преди 4 часа, vetchnia написа:

Иначе акумулатора е малко слабичък за дизел 63 AH,

Това няма нищо общо и е много погрешно смятан от шофьорите параметър за въртене на стартер. Може да добиеш някаква бегла представа за стартерния ток но не и окончателна понеже варира.
Та акумулатор ако ще е само и главно за палене се избира по горните параметри в цитата. Тоест по ток на разряд. По този параметър ти става ясно ще ти върти ли стартера или не за дизела.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

Ама и ти ги пишеш понякога едни глупости само колкото и да напишеш нещо.
Кое е нормално с дизелите ? Ей така от стоене една вечер и да не може да завърти ли ?
 

 

Да ве, да. Нямала нищо общо.
Едно е да въртиш мотор с умряло от студ масло по лагерите а съвсем друго е да е с температура +20C.
Отделно от това имаш ли на представа какво означават и защо фигурират в техническите характеристики на всеки акумулатор тия параметри
CA , CCA, HCA ?

п.п.


 

 

Това няма нищо общо и е много погрешно смятан от шофьорите параметър за въртене на стартер. Може да добиеш някаква бегла представа за стартерния ток но не и окончателна понеже варира.
Та акумулатор ако ще е само и главно за палене се избира по горните параметри в цитата. Тоест по ток на разряд. По този параметър ти става ясно ще ти върти ли стартера или не за дизела.

 

ДА! Точно така. Здрав, прав, работещ акумулатор без проблеми, без да е оставян да се изтощава, на другия ден просто беше умрял. И не беше само при мен. Имам доста познати с дизели и са имали същия проблем. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил Костов написа:

ДА! Точно така. Здрав, прав, работещ акумулатор без проблеми, без да е оставян да се изтощава, на другия ден просто беше умрял. И не беше само при мен. Имам доста познати с дизели и са имали същия проблем. 

Едно си баба знае, едно си баба бае.
Акумулатора умрял понеже бил сложен на дизел !!!
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, BMW Маниак написа:

Едно си баба знае, едно си баба бае.
Акумулатора умрял понеже бил сложен на дизел !!!
 

Не, не ме разбра. Просто ти казвам, че при дизела акумулатора умира отведнъж  и това е нормално. Едно, че акумулаторите са ни некачествени ( всеки гледа да вземе по-евтин), второ не на всеки автомобила е в гараж и трето на дизела при палене му трябва повече ток. Това съкращава живота на акумулатора по-бързо отколкото при бензиновия автомобил. 

Ти може и да не си съгласен с мен, но не говоря глупости.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

63 ампер часа определено са малко за дизел.Аз лично под 70 ампер часа бих сложил само на някоя бензинова въшка 1.4 кубатура и на долу.На дизела орепделено му тряба доста ток да завърти, но ако бенизновия е 2.0 литра кубатура и на горе и на него му трябва много ток да завърти тоя котор.Моя ориентир е упътването към колата+10 ампер часа от горе, дет са вика да има за недай се боже.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.