Премини към съдържанието
Mr.n0b0dy

Възстановяване на изтръгнати писти за запояване

Препоръчан отговор


По невнимание повдигнах две от пътечките на които лежат пиновете на микро усб порт и искам да питам сребърен епоксид би ли могъл да помогне в такъв сличай? Или някакъв друг тип електро проводимо лепило? Знам, че ако изтъркам покритието мога да направя мостче от усб пин в по-горна част от платката, но бих искал да възтановя самият пад.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само повдигнати/отлеени или откъскъснати писти?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Със сребърна електропроводима паста ще стане, цената и за 3гр е около 20лв.
Най-евтиния вариант е да направиш мост, ако пистата е скъсана.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, DarkEdge написа:

Само повдигнати/отлеени или откъскъснати писти?

Ами пистата е откъсната и се вижда медния слой на който е лежала, понякога успявам да закрепя тинол като нагрея, но в този случай не става.

Та и преди съм чувал за тази паста, но не съм имал възможност да я пробвам. Върху нея може да се запоява след като засъхне нали?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Mr.n0b0dy написа:

 

Та и преди съм чувал за тази паста, но не съм имал възможност да я пробвам. Върху нея може да се запоява след като засъхне нали?

Като изсъхне би трябвало да можеш да запоиш отгоре, макар да се ползва тази паста само за мост на прекъсната писта.Колко ще е здрава пистата направена с тази паста е друг въпрос.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, AAUUXX написа:


Най-евтиния вариант е да направиш мост, ако пистата е скъсана.

Не само най - евтин вариант, но и най - сигурен! Но за да направи мост, да запои между участъците, ще трябва да почисти добре от лака пистите и да използва флюс при запояването за по - добър ефект.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И как предлагаш да се запои към платка, на която няма писта? И как ще фиксираш конектора, който най-вероятно се крепи към платката с помощта на спойката? Къде ще направиш мост, като няма втори остров, на който да запоиш втория край на моста?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DarkEdge написа:

И как предлагаш да се запои към платка, на която няма писта? И как ще фиксираш конектора, който най-вероятно се крепи към платката с помощта на спойката? Къде ще направиш мост, като няма втори остров, на който да запоиш втория край на моста?

 ПИТАЙ зето

 пробива се с бормашината пистата от двете места и се мушка жичка и се запоява 

  • Харесва ми 2
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Yvan Sergeеv написа:

ПИТАЙ зето

пробива се с бормашината пистата от двете места и се мушка жичка и се запоява

С боркорона нали? ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, DarkEdge написа:

С боркорона нали? ;) 

тц

 с перфоратор

 бургия 10 за бетон  

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще се запася за в бъдеще с тази пастичка от Алито ама знаете ли къде от България мога да поръчам за сега?

Флюс слагах, смесих запойката с оловен тинол, ама още се чудя защо ги фабриковат микроелектрониките с без-оловен тинол.. Иначе аз съм си виновен, че дръпнах така.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, DarkEdge написа:

И как предлагаш да се запои към платка, на която няма писта? И как ще фиксираш конектора, който най-вероятно се крепи към платката с помощта на спойката? Къде ще направиш мост, като няма втори остров, на който да запоиш втория край на моста?

Прави се, правено е и пак ще се прави! Въпрос на познания сръчност и остър ум. Сам си го казвал - "винаги има решение"

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Mr.n0b0dy написа:

Ще се запася за в бъдеще с тази пастичка от Алито ама знаете ли къде от България мога да поръчам за сега?

Флюс слагах, смесих запойката с оловен тинол, ама още се чудя защо ги фабриковат микроелектрониките с без-оловен тинол.. Иначе аз съм си виновен, че дръпнах така.

Тук има, може да потърсиш и на други места ако ти е скъпа.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Колев60 написа:

"Ако от всяко дърво ставаше свирка, от моя х*й щяха да направят кавал."

А те това е поговорка! Безспорно е/е бил мъдър човек въпросният дядо Митьо. 

И да - нека Mr.n0b0dy снима платката да се види какво точно й има и да се прецени как да се действа. Разбира се, най-удобното решение е запояване на кабелче на засегнатия обект, ама ако е много фино е филм. Друг е въпросът дали ще може успешно да се изчисти диелектрика и да се запои.

Специалистът пише, нека чуем неговото мнение и тогава да дискутираме.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, DarkEdge написа:

И как предлагаш да се запои към платка, на която няма писта? И как ще фиксираш конектора, който най-вероятно се крепи към платката с помощта на спойката? Къде ще направиш мост, като няма втори остров, на който да запоиш втория край на моста?

Затова се прекарва мост от началото до края на цялата писта. За целта се използва намотъчна жица с подходяща дебелина, като в началната спойка се сгъва на ухо с помощта на клечка за зъби, върха на клемата на мултимера, парче тел и други предмети. Жицата не се оголва цялата, а само в местата на спойките. След което ухото се запоява на елемента  в началото на пистата, а жичката се извива по чупките на пистата по цялата й дължина, ако по дължината й има няколко спойки се прекарва около тях на зиг-заг и така до самият край на пистата и тогава жичката се отреже с макетно ножче. След което се отпоява от началната спойка и се оголва другият край на жичката, като се внимава да несе развали направената й форма и след което се запоява от двата края. Ако останалата част от пистата е останала здрава, добре е въпреки това да положим моста върху цялата й дължина, за да може да я предпази от евентуално отлепване и от другият й здрав край. Не е добре да се обелва и калайдисва цялата писта, тъй като запояването и оформянето на моста върху нея е по-трудно. Пистата се обелва само в началото, ако е по-дълга, може и да се обели и една точка в средата, в която спойка  да се държи моста. Накрая мостът се залива с епоксидна смола, с изключение на спойките и се нагрява със сушоар докато смолата се втечни добре и се оставя едно денонощие да се втвърди. При по-къси и широки писти не е нужно мостът да се залепва. Ако краят на пистата се свързва с друг фабричен мост към друга писта, е добре този мост да се извади и на негово място прокараме краят на жичката която използваме за моста. Затова трябва жицата да я оставим по дълга и предварително прегледеме за фабрични мостчета. Ако следваща писта е доста къса е добре да я шунтираме цялата или ако и тя се свързва към втори фабричен мост е добре да подменим и него докато направим един цялостен шев върху платката само с едно парче жица. Ако пистата е разклонена можем да прекараме моста първо към разклонението, като на краят на разклонението завием около извода на елемента на спойката и се върнем обратно по пистата и продължим към другият й клон. Така на единият клон мостът ще стане на два ката, затова трябва предварително да се избере подходяща дебелина на жицата, но поне няма да правим  снадки за разклонението.

По същият начин се поправят и пукнати платки. Грешно е и по-трудно е да се поставя мост само върху пукнатината, ако близо до нея има спойка, защото не можем да изпънем и наместим жичката ако не я захванем някъде. Така че първо я запояваме за най-близката спойка и я опъваме и запояваме върху пукнатината и накрая върху следваща спойка ако има такава. Понякога най-лесното и бързо, става най-трудно и бавно и с доста лош резултат. Така че е по-добре да направим по-трудното и бавно за да стане както трябва. Запоява се само с киселинен флюс, който после се измива със спирт и в пукнатината на платката налеем епоксидна смола. Така при достатъчно дебели мостове и добре залепено, счупената платка може да стане здрава колко цяла платка. По-широки писти могат да се поправят като отрежем пластина от винтова капачка за буркан.

Ако не се разбира добре, тук в една стара тема съм го описал по-различно:

 

Редактирано от peppone1
допълнение (преглед на промените)
  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, peppone1 написа:

 

Затова се прекарва мост от начало до края на цялата писта. За целта се използва намотъчна жица с подходяща дебелина, като в началната спойка се сгъва на ухо с помощта на клечка за зъби, върха на клемата на мултимера, парче тел и други предмети. Жицата не се оголва цялата, а само в местата на спойките. След което ухото се запоява на елемента  в началото на пистата, а жичката се извива по чупките на пистата по цялата й дължина, ако по нея има няколко спойки се прекарва около тях до на зиг-заг и така до самият край на пистата и тогава жичката се отреже с макетно ножче. След което се отпоява от началната спойка и се оголва другият край на жичката, като се внимава да несе развали направената й форма и след което се запоява от двата края. Ако останалата част от пистата е останала здрава, добре е въпреки това да положим моста върху цялата й дължина, за да може да я предпази от евентуално отлепване и от другият й здрав край. Не е добре да се обелва и калайдисва цялата писта, тъй като запояването и оформянето на моста върху нея е по-трудно. Пистата се обелва само в началото, ако е по-дълга, може и да се обели и една точка в средата, в която спойка  да се държи моста. Накрая мостът се залива с епоксидна смола, с изключение на спойките и се оставя едно денонощие смолата да се втвърди. При по-къси и широки писти не е нужно мостът да се залепва. Ако краят на пистата се свързва с друг фабричен мост към друга писта, е добре този мост да се извади и на негово място прокараме краят на жичката която използваме за моста. Затова трябва жицата да я оставим по дълга и предварително прегледеме за фабрични мостчета. Ако следваща писта е доста къса е добре да я шунтираме цялата или ако и тя се свързва към втори фабричен мост е добре да подменим и него докато направим един цялостен шев върху платката само с едно парче жица. Ако пистата е разклонена можем да прекараме моста първо към разклонението, като на краят на разклонението завием около извода на елемента на спойката и се върнем обратно по пистата и продължим към другият й клон. Така на единият клон мостът ще стане на два ката, затова трябва предварително да се избере подходяща дебелина на жицата, но поне няма да правим  снадки за разклонението.

По същият начин се поправят и пукнати платки. Грешно е и по-трудно е да се поставя мост само върху пукнатината, ако близо до нея има спойка, защото не можем да изпънем и наместим жичката ако не я захванем някъде. Така че първо я запояваме за най-близката спойка и я опъваме и запояваме върху пукнатината и накрая върху следваща спойка ако има такава. Понякога най-лесното и бързо, става най-трудно и бавно и с доста лош резултат. Така че е по-добре да направим по-трудното и бавно за да стане както трябва. Запоява се само с киселинен флюс, който после се измива със спирт и в пукнатината на платката налеем епоксидна смола. Така при достатъчно дебели мостове и добре залепено, счупената платка може да стане здрава колко цяла платка. По-широки писти могат да се поправят като отрежем пластина от винтова капачка за буркан.

Като цяло си прав само това с епоксидната смола ми идва по хард.Ако скъсаната пистата е за куплунга и той е запоен за нея, мост не върши работа особено.
Защо е нужно да изписваш толкова много, когато не го изисква темата, и много се отплесваш като се разпишеш така.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, peppone1 написа:

 намотъчна жица

Научи се да използваш правилното наименование - бобинажен проводник.

преди 12 минути, peppone1 написа:

По-широки писти могат да се поправят като отрежем пластина от винтова капачка за буркан.

А станиол от цигарена кутия не става ли? За един прЕАтел питам.

Пак казвам - можеш да напишеш мнението си в рамките на няколко изречения. С тия фермани губиш и своето, и на четящите ги времето, а даже 95% дори не ги изчитат целите.

  • Харесва ми 3
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Колев60 написа:

Аз намирам мнението на пепоне за правилно и много добре обяснено. Може би заради самото обяснение се налага и многото писане, което никой не приема за грешка. Процедирам почти по същият начин, като на ползването на епоксидна смола ползвам капка каноконлит положен по дължината на спуканата част. Що се касае до куплунга, както е в случая бих написал коментар само и единствено ако видя куплунга(макар че го зная какво представлява) и платката от двете и страни, там където последният е прихванат към нея.Ако питащият даде снимки на мястото бихме предложили вариант, който предполагам че съществува.

Много ще се радвам, ако Пепи да се пречупи и стане един пич, с когото да си лафим сериозно и на всякакви теми. Да осъзнае, че никой не му е враг, а просто той си предизвиква всичко напълно сам. Силно се надявам най-накрая да спре с тъпотиите си и да влезне в релси.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Деянчо написа:

Много ще се радвам ако Пепи да се пречупи и стане един пич, с когото да си лафим сериозно и на всякакви теми. Да осъзнае, че никой не му е враг, а просто той си предизвиква всичко напълно сам. Силно се надявам най-накрая да спре с тъпотиите си и да влезне в релси.

:offtopic_s:
Той ги разбира някой неща, грешката му е когато не разбира нещо и почне да спори и да си държи на неговото макар да е в грешка, но сам ще види че когато е прав е прав и никой не може и няма да му го оспори.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, AAUUXX написа:

:offtopic_s:
Той ги разбира някой неща, грешката му е когато не разбира нещо и почне да спори и да си държи на неговото макар да е в грешка, но сам ще види че когато е прав е прав и никой не може и няма да му го оспори.

Това и още други неща, които няма и тук да изброяваме. Той си знае какви са и се надявам да се поправи. А че го бъзичкаме - бъзичкаме го, ама това не означава, че трябва така да се пали. Трябва да можеш не само да се майтапиш, а и да приемаш майтапи отправени към теб. Пък виж вземе та се промени и дори след време почнем заедно да ходим на п*челов, там в Пловдив има много готини попадения! :)

  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, AAUUXX написа:

Като цяло си прав само това с епоксидната смола ми идва по хард.Ако скъсаната пистата е за куплунга и той е запоен за нея, мост не върши работа особено.
Защо е нужно да изписваш толкова много, когато не го изисква темата, и много се отплесваш като се разпишеш така.

Пропуснах да кажа че смолата е добре да се нагрее със сушоар за да се втечни добре. Прокарвал съм мост и под VGA букса на дънна платка за компютър. Затова се използва намотъчна жица, която е много мега и с много тънка температуро и киселинно устойчива изолация. Няма такава писта която да не може да се поправи, където и да се намира. За по-тънки неизолирани и къси мостчета може да се използват жичките от многожичен проводник.

 

 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, peppone1 написа:

Пропуснах да кажа че смолата е добре да се нагрее със сушоар за да се втечни добре. Прокарвал съм мост и под VGA букса на дънна платка за компютър. Затова се използва намотъчна жица, която е много мега и с много тънка температуро и киселинно устойчива изолация. Няма такава писта която да не може да се поправи, където и да се намира. За по-тънки неизолирани и къси мостчета може да се използват жичките от многожичен проводник.

 

 

Разбирам, но VGA буксата има повече крачета които да държат, а в случая не е така, говорим за USB  порт.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виж, Пепе, дал съм ти и аз лайкче:

 image.png.60034d6210b03bfe2d13aeeaea4a3096.png

Това чудо отдавна не съм го правил. А защо го правя сега? Ами, защото искам да те поощря и подкрепя, защото усещам малък проблясък в теб. Дано се задържиш така, силно се надявам в това. Гледай сега да не вземеш пак да се отплеснеш...

Имаме напредък и дано това не е моментно и временно явление! Похвално е това, че никъде в твоето мнение не почна да развиваш простотиите си от рода на "Аз съм специалист, а другите са невежи и им наливам безплатни знания с фуния" и т.н. Имаше на 1-2 места пак пипонщина, но с времето се надявам да изчезнат напълно. Но пак казвам - браво!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, AAUUXX написа:

Разбирам, но VGA буксата има повече крачета които да държат, а в случая не е така, говорим за USB  порт.

В конкретния случай на автора, буксата се държи за корпуса, така че първо той се е отпоил и след като се запои отново, не е нужно да се залепват пистите под крачетата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.