Премини към съдържанието
Филипов

За наглите застрахователи и рекета им с ГО.

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Да открия теми за поредните напъни на пожарникарската команда в услуга на застрахователното лоби. Като се почне от оная нагла твар, ТРЗ на автокомбината в Хаскопо и понастоящем гласяща бюджета на държавата, пробутваща през "задния вхох" в НС някакви идиотизми против народа.

Последната що годе официална информация отпреди 10 години е след въпрос на Минчо Христов (заради него НЕ плащате месечна такса електромер от 5 лв.) При събрани премии около 300 милиона по щети са изплатени около 130 милиона. След това вдигнаха застраховките двойно за да се изравнели с европейските отговорности и покрития. Вижте си ги в полиците - до 2 милиона за имуществени щети и до 10 милиона за неимуществени. Да, ама сега тая оценява живота на максимално 20000, а в случаите , когато и цялото семейство е загинало по-ниско, защото били братя, сестри и по-далечни роднини или не били в брак. Интересни ми е ако има щета с европейски гражданин, примерно германец дали ще се измъкнат с 10000 евро? Или европейските съдилища пак ще осъдят всички нас? И още нещо - оная фирма и влакът и, където срина половин село Хитрино и уби хора, въобще няма ГО. Нататък с половин уста казаха че някаква компания-майка имала за 100000. Несериозно, вече написах на всеки автомобил колко е.

Слагам и една статия

Как власт и медии мачкат българина за по-висока автомобилна застраховка. И лъжат в сметката

Потискащо впечатление оставят българските телевизии, като препредават безкритично лобистките позиции на шефове в МВР, финансов надзор и застрахователни шефове. Всички синхронно припяват как трябва да се вдигнат застраховките за автомобили. Няма репортери и водещи да зададат резонни въпроси, да поставят под съмнение.
Целта на цялата операция е да се увеличи значително задължителната Гражданска отговорност. Поставят потребителя пред свършен факт, без избор, без алтернатива.
Законодателят, в лицето на мнозинството в парламента, вече прие на първо четене закон, в който се предвижда таван на застраховките при смъртни случаи на пътя до 20 000 лева.
Застрахователите излязоха с официална позиция, че ако не се приеме този таван, застраховка „Гражданска отговорност” ще се вдигне на 1000 лева годишно.
Откъде накъде? Застрахователите са нагли и алчни. Шантажират обществото, обслужвани от законадателната, изпълнителната власт и големите медии.
Само проста сметка – годишно при автопроизшествия в България загиват 600-700 души. И да има обезщетение за всеки загинал (а това е невъзможно, голяма част от шофьорите се пребиват сами, без участие на друг автомобил), дори по 50 хил. лева за всеки загинал, това са към 30 млн. лева годишно. А застрахователите събират само от „Гражданска” около 1 млрд. лева годишно

И по техни признания изплащат от тази сума около 250 млн. лева. А останалите отивали за големите разходи на структурите на застрахователните компании. Разбирай – и за заплати, и премии на шефове, за офиси, автомобили и прочее.
В България има към 4 млн. автомобила, които подлежат на застраховка. Голяма част от тях не се в движение, не им плащат застраховка. Но както и да го смятаме, при 1000 лв. „Гражданска отговорност” застрахователите ще съберат над 3 млрд. лева. Що за нахалство е това?
И в момента „Гражданска отговорност” е достигнала 250-300 лева за лек автомобил. Това е адекватна цена за България, където по правило обезщетенията са ниски и потребителят винаги е прецакан.
Застраховката „Гражданска отговорност” в страните в Западна Европа варира в широки граници и се определя от много фактори, но 300 евро е нормално, ако шофьорът няма много нарушения и не кара прекомерно колата си. Нормално е за България тази сума да е по-ниска, което се обуславя от стандарта като цяло.
На какво отгоре българските застрахователи плашат, че ако не се приеме таван за обезщетения при смърт, застраховката ще трябва да скочи на 1000 лева (500 евро)? Ами те и по 100 хил. на загинал да плащат (което не се е случвало) пак имат достатъчно приходи във фонда за обезщетения, при сегашните цени на застраховките.
И тази законодателна глупост, която са измислили от ГЕРБ – таван за обезщетение – освен че е вид комунизъм, който определя с декрет цени на загинал, е и правно недоразумение. Защото, ако български шофьор направи катастрофа в чужбина, и загине австриец или германец, и за него ли ще се изплаща застраховка до 20 хил. лева?
Другата страна на застрахователния казус с автомобилите, е механичното побългарено въвеждане на т. нар. система „бонус – малус”, която се прилага в западни страни.
От телевизиите едва ли не радостно изчуруликаха – до 400% увеличение на „Гражданска отговорност” за шофьорите с нарушения на пътя. Айде, бе. И за какви нарушения? Някой описа ли ги, и как ще се отчитат? Всесилните телевизии зададоха ли въпроси на чиновниците, които предлагат системата? Заслужава си да се подчертае – за шофьор без нарушения щяло да има 25% намаление, а за шофьор с нарушения до 400% увеличение. Е, така ли е в цивилизования свят? Така ли безкритично ще го приемем в България? Ще надрусат двойно увеличение на половината от шофьорите за дребни нарушения, нищо друго не може да се очаква.
Как точно КАТ проверява и регистрира нарушенията? Пътните полицаи са като подвижни касички. И не само пътните, всякаква охранителна полиция спира и проверява шофьори, съставя актове, които можеш да избегнеш само с рушвет.

Актове и фишове за щяло и нещяло, щом не искаш да плащаш. За измислени неспазени предимства и прочее трудно доказуеми казуси. Кои от тези нарушения ще определят цената на застраховката? Че нямаш светлоотражателна жилетка в багажника? Че си влязъл в затворена улица, защото съседната е разкопана и няма откъде? Че са те хванали на гюме на магистрала преди да са намалил достатъчно скоростта след знак, че има неравности?
Полицаи спират коли и без нарушение и започват по устав, като в казармата – имаш ли това, имаш ли онова, дай да те проверим за алкохол. За да може шофьорът да кихне нещо. Българският шофьор е много по-проверяван и глобяван от западния. Всеки, пътувал на Запад из Европа е забелязал, че почти никъде не се виждат полицаи на пътя, и за хиляди километри никой не те спира. Щом влезеш в България през границата, те спират до всяка табела за населено място, до всеки храст, в който се крият. И със, и без причина.
Тази система в България е само инструмент, с който ще одерат кожата на шофьорите с по-високи цени на застраховки. А няма да раздадат справедливост в застраховането.
32% от шофьорите са агресивни, 133 хил. от шофьорите са терористи на пътя, съобщи назидателно пред телевизиите зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. Демек – „Сега ще ви увеличим застраховките, като сте непослушни”. Всички шофьори трябва да се чувстваме виновни. Получава се така, че КАТ тормози всички шофьори, а агресивните продължават да са агресивни, защото не са хващани или са се измъквали с рушвет.
Според СБА 80% от шофьорите правят нарушения, но половината не са хващани на пътя. Това означава следното – половината от всички са хващани. И тази половина от шофьорите трябва да се готви да плаща два-три-четири пъти по-високи застраховки.
Ето това трябва да обяснят от телевизиите. Ако има там някой, който служи на обществото, а не е стойка за микрофон.

715116d0a3be.jpg

За бонусите и малусите:

Ето първоизточника: http://www.fsc.bg/d.php?id=24717

Приложение № 1 –Класове бонус- и коефициенти за коригиранена застрахователната премия: 
Клас за бонус-малус Коефициентът за бонус-малус, прилаган към застрахователната премия – изразен в проценти (%) 
1 75% 
2 76% 
3 77% 
4 78% 
5 79% 
6 80% 
7 90% 
8 100% 
9 110% 
10 120% 
11 130% 
12 160% 
13 190% 
14 220% 
15 250% 
16 280% 
17 310% 
18 340% 
19 370% 
20 400%

Приложение № 2 - Класификацията на инцидентите и произтичащите от тях промени в класа бонус-малус: 
2.1. Класификация на инцидентите и наказателни точки 
 
1. Превишаване на ограничението на скоростта с 10 км/ч за моторни превозни средства за обществен транспорт на пътници и опасни товари (чл. 182, ал. 3, т. 1 ЗДвП) 
Превишаване на ограничението на скоростта извън населено място с 10–30 км/ч (чл. 182, ал. 2, т. 1-3 ЗДвП) 1 

2. Превишаване на ограничението на скоростта извън населено място с 31–50 км/ч (чл. 182, ал. 2, т. 4-5 ЗДвП) 
Превишаване на ограничението на скоростта с 11–30 км/ч за моторни превозни средства за обществен транспорт за пътници и опасни товари (чл. 182, ал. 3, т. 2-3 ЗДвП) 2 

3. Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с 10–30 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 1-3 ЗДвП) 
Нанесени вреди на имущество, причинени поради непредпазливост, в размер до 300 лв. на база ДКП 3 

4. Изпреварване (чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП, както и чл. 179 ал.2 във вр. с (чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП) 
Превишаване на ограничението на скоростта извън населено място с над 50 км/ч (чл. 182, ал. 2, т. 6 ЗДвП) 
Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с 31–50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 4-5 ЗДвП) 
Превишаване на ограничението на скоростта с 31 км/ч или повече за моторни превозни средства за обществен транспорт и опасни товари (чл. 182, ал. 3, т. 4-6 ЗДвП) 4 

5. Управление на МПС в нетрезво състояние със съдържание на алкохол в кръвта по-малко от 1,2 на хиляда. (чл. 174 ал.1 
, ал.2 и ал.3 от ЗДвП) 
Отнемане на предимство (чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП), както и чл. 179 ал.2 във вр. с (чл. 179, ал. 1, т. 5 от ЗДвП 
Опасни маневри (чл. 5 ал.2, т.4 от ЗДвП; чл. 25 ал.1 и ал.2 от ЗДвП. 
Неспазване на дистанция чл.179, ал.2, пр.2 от ЗДвП 
Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с над 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6 ЗДвП) 
Хулиганско поведение при управление на моторни превозни средства (Чл.325 ал.3 вр.чл.325 ал.1 НК) 
Хулиганско поведение при шофиране на моторни превозни средства и съпротива срещу орган на властта (Чл.325 ал.3 вр.чл.325 ал.2 НК) 
Нанесени вреди на имущество, причинени поради непредпазливост, в размер над 300 лева (Чл. 343 ал.1 б. „а“ 
НК или установено със запис в регистъра за предявените и изплатените претенции на ГФ по чл. 571, ал. 1, т. 2 от 
КЗ) 
Управление на моторно превозно средство, в срока на изтърпяване на наказание лишаване от правото да управлява моторно превозно средство, след като е е наказан за същото деяние по административен ред (Чл. 343В ал.1 НК) 
Управление на моторно превозно средство без съответното свидетелство за управление, в едногодишен срок от налагане на наказание за същото деяние по административен ред. (Чл. 343В ал.2 НК) 
Управление на моторно превозно средство, в срока на изтърпяване на принудителна административна мярка за временно отнемане на свидетелство за управление на МПС(Чл. 343В ал.3 НК) 
Управление на моторно превозно средство, което не е регистрирано по надлежния ред (чл.345 ал.2 от НК) 
Противозаконно отнемане на моторно превозно средство. (Чл.346 ал.4 НК) 7

6. Умишлено причиняване на значителни имуществени вреди при управление на МПС. (Чл. 342 ал.3 б. „а“ НК) 
Телесни повреди причинени по непредпазливост, но извършителят е помогнал на пострадалия. (Чл. 343а ал.1 б. „а“ НК) 
Телесни повреди причинени по непредпазливост на повече от едно лице, но извършителят е помогнал на пострадалите. (Чл. 343а ал.1 б. „в“ НК) 
Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)
Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда, след като е осъден с влязла в сила присъда за управление на МПС концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.2 НК) 
Управление на МПС след употреба на наркотични вещества или техни аналози (Чл.343б ал. 3 НК) 
Повторно управление на моторно превозно средство след употреба на наркотични вещества или техни аналози (Чл.343б ал. 4 НК) 10

7. Телесни повреди, причинени от умишлено причинено ПТП (Чл.342 ал.3 б. „б“ НК) 
Телесни повреди, причинени поради непредпазливост; (Чл.343 ал. 1 б. „б“ НК) 
ПТП когато деянието е извършено в пияно състояние или след употреба на наркотични вещества или техни аналози, или деецът е избягал от местопроизшествието, или е управлявал без да има необходимата правоспособност, или на пешеходна пътека и е причинена смърт. (Чл. 343 ал.3 б. „а“ НК) 
При ПТП умишлено причиняване на смърт на едно или повече лица (Чл.342 ал.3 б. „в“ НК) 
При ПТП по непредпазливост е причинена смърт; (Чл.343 ал. 1 б. „в“ НК) 
При ПТП по непредпазливост е причинена смърт, но деецът е направил всичко, зависещо от него за оказване помощ на пострадалия или на пострадалите. (Чл. 343а ал.1 б. „б“ НК) 
при ПТП е причинена смърт на повече от едно лице, но деецът е направил всичко, зависещо от него за оказване помощ на пострадалия или на пострадалите. (Чл. 343а ал.1 б. „г“ НК) 
- ПТП когато деянието е извършено в пияно състояние или след употреба на наркотични вещества или техни аналози, или деецът е избягал от местопроизшествието, или е управлявал без да има необходимата правоспособност, или на пешеходна пътека и е причинена смърт (Чл. 343 ал.3 б. „б“ НК) 
 ПТП когато деянието е извършено в пияно състояние или след употреба на наркотични вещества или техни аналози, или деецът е избягал от местопроизшествието, или е управлявал без да има необходимата правоспособност, или на пешеходна пътека и е причинена смърт на едно или повече лица или телесна повреда на едно или повече лица. (Чл. 343 ал.4 НК) 19

2.2. Изтичането на референтен период без регистриран инцидент по т. 2.1 води до преминаване в една степен по-нисък клас за бонус малус съгласно Приложение 1 (една бонус точка) до достигане на минималния клас. След достигане на минималния клас бонус точките не се натрупват. 
2.3. Регистрирането на всеки отделен инцидент съгласно таблицата по т. 2.1 води до начисляването на съответния брой наказателни точки, предвидени в третата й колона. 
2.4. Всяка начислена наказателна точка води преминаване в една степен по-висок рисков клас за бонус малус до достигане на максималния клас. След достигане на максималния клас наказателните точки не се натрупват. 
2.5. Когато едно деяние съставлява едновременно административно нарушение (или престъпление) и е довело до причиняване на вреди, за които е изплатено обезщетение по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, същото се квалифицира като два инцидента и за всеки от тях се начисляват съответният брой 
наказателни точки съгласно таблицата по т. 2.1. съответно от датата на влизане в сила на наказателното постановление (или присъдата) и от датата на изплащане на застрахователното обезщетение. 
2.6. Максималният клас за бонус-малус за МПС от категория М3 и N3, регистрирани на юридически лица е 13. Минималният клас за бонус-малус за МПС от категория М3 и N3, регистрирани на юридически лица е 6.

Първо впечатление: За минимално превишение от 10 км/ч, което по принцип е безрисково и се наказва с 20 лв те праскат и с +75% на гражданската. Да живеят хранилките на корупция. 
При минимална щета до 300 лв дали ще регистрираш ДКП и плащаш + 77% години напред или ще дадеш пари на ръка и застрахователите няма да плащат нищо?
Любимия параграф "неспазване на дистанция", което може да се дължи на лош път, разлени течности и други носи + 90% направо двойно, което е повече от превишение с над 50 км/ч.
Същото е приравнено със щета над 300 лв. агресивно поведение, вкл. и срещу контролен орган, управление след отнето СУМПС (обикновено за алкохол)

Втори прочит:  Почва се от ниво 8 - 100%

Превишение с 10 в населено място, което по принцип се наказва с 20 лв. ти дава + 30% в застраховката. Ха сега снимай всички по бул. Ленин (Цариградско) да видим има ли някой с < 20 отгоре. Че и повече. Второ такова ти става 220%, трето - 310%. Примерно във Варна няма улица/булевард с разрешени повече от 50. По Аспаруховия мост всичко е с над 90 и става страшно. В други населени места сигурно е подобно. Въпрос на организация за "хранилки" - разбирай корупция. И - К'о шъ пра'им?

При минимална щета до 300 лв дали ще регистрираш ДКП и плащаш + 30% години напред а и повече, когато те хванат на някоя "хранилка" или ще дадеш пари на ръка и застрахователите няма да плащат нищо?

Любимият им параграф "неспазване на дистанция", което може да се дължи на лош / непочистен път, разлени течности и други носи + 250%  Към същото е приравнено и управление с алкохол до 1,2 превишение в населено място с над 50 км/ч, хулиганско шофиране, вкл. съпротива, щета над 300 лв. рецидив при управление без СУМПС.

Да се отбележи и т. 2.5.

Аман ти наглите боклуци. По адрес на натворилите тези глупости - цитат от Ботев:

Цитат

а вий... вий сте идиоти!

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Харесва ми 9

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти явно си  поредният джигит който не иска бонус малус за да не плаща гражданска 1000 лв. Но все пак ако не я въведат те пак ще я вдигнат на 1000 лв хехеех

  • Еха 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разкарах колата преди година. Като дойде време да купувам друга ще търся само нов внос, че знае ли се.

  • Харесва ми 2
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

него НЕ плащате месечна такса електромер от 5 лв

Но пък има такса достъп до разпределителната мрежа, който достъп става именно през електромера. Просто се изхитриха да го направят по друг начин. Цената на достъпа е около половин стотинка за 1KWh, примерно при моят разпределител се натрупва около 5.16лв за 1000KWh, при други може и да е повече и горе-долу покрива въпросните 5лв. месечно, от които Минчо Христов  уж ни е спасил.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, sliderum написа:

Но пък има такса достъп до разпределителната мрежа, който достъп става именно през електромера. Просто се изхитриха да го направят по друг начин. Цената на достъпа е около половин стотинка за 1KWh, примерно при моят разпределител се натрупва около 5.16лв за 1000KWh, при други може и да е повече и горе-долу покрива въпросните 5лв. месечно, от които Минчо Христов  уж ни е спасил.

Важен е резултата. Народа е доволен, че не плаща електромер, но схемата е същата.

Нещо подобно е и с правителството. Сваля го народа и избира друго, но всички работят по една схема. Ама народа доволен, млъкнал и се прибрал от уличните стачки.


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

    Над 400 милиона ! Ей ,няма граница човешката алчност! И още искат!!

    Едно време на село имаше една баба Гина и всички се бояха от нея:ohmy:Някой като направи нещо лошо ,най -много се боеше тя да не научи. Хората казваха ,че пишела някакви клетви ,слагала ги под някакъв специален камък , който бил на силно проветриво място! Още щом задухал първият силен вятър  ,клетвата се случвала.В селото беше чудо някой да открадне, да набие някой старец и т.н.:)Такъв заклинател изглежда ни трябва на нас в БГ.Невиждам друга управия! До там опряхме.ДО БАБА ГИНА!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 застраховките се вдигат за да има повече хора  в железниците и автобусния транспорт.

  и да се поизчисти въздуха

и да се освоботят тротоарите от паркирани автомобили и улиците 

и така трябва да бъде

 личното мпс да е лукс.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Yvan Sergeеv написа:

 застраховките се вдигат за да има повече хора  в железниците и автобусния транспорт.

  и да се поизчисти въздуха

и да се освоботят тротоарите от паркирани автомобили и улиците 

и така трябва да бъде

 личното мпс да е лукс.

Да, всичко се прави с идеална цел. Не за да тлъстеят застрахователните мутри. Ти на коя планета живееш :D

  • Харесва ми 3
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Личното МПС отдавна е необходимост. Особено напоследък като няма обществен транспорт. Изключвам дългите линии, паралелни на БДЖ и принадлежащи на ДПС. Давам пример със селото, където имам вила на 10 км от Троян. Преди имаше автобуси сутрин и вечер, а в четвъртък и неделя - и обеден. Сега са само 2 в седмицата - един в четвъртък и един в неделя. Мога да дам примери и с други места. Това обрича живеещите там предимно възрастни хора без медицинско, административно и друго обслужване. Проблем е да се напазарува и много други неща.

Тъпунгерите не ги интересува реалното замърсяване. Иначе щеше да има отстъпки за каращите на газ, които цапат по-малко от измислените ЕВРО 5-6 с пипнат софтуер за да минат тестовете.

Примерно една от възможните причини: 17 братовчеди на загинал на пътя човек от малцинствата получили от съд по 50 000 лв. обезщетение за всеки от тях.

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/11/08/3342481_lavinata_ot_dela_za_obezshteteniia_pri_smurt_na_putia/

Уж имало и много румънци, каращи с наши номера и регистрации и застраховки. Аз лично видях в Румъния единици нашенски автомобили, не би трябвало да е масово.

Не знам обаче какво количество нашенски TIR бръмчи из европата и колко щети има. Защото там плащанията не са като нашенските, а европейски. У нас ПТП ги правят предимно турски, украински и подобни, поне според TV репортажите.

Има и (поне) двама застрахователи с недобро състояние и се наливат пари, за да не стане като с Олимпик.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ам аз освен някак да бъдат вкарани в затвора, друго не знам какво.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Филипов написа:

Застраховката „Гражданска отговорност” в страните в Западна Европа варира в широки граници и се определя от много фактори, но 300 евро е нормално, ако шофьорът няма много нарушения и не кара прекомерно колата си. Нормално е за България тази сума да е по-ниска, което се обуславя от стандарта като цяло.

300 евро вевроятно имаш предвит на година,което е горе-долу толкова.Но при положения,че нямаш никакви щети за целия си стаж като шофьор,иначе ако имаш, тука скача кански,колко точно нямам идея, понеже аз нямам щети.Даже моето застрахователно,не приема клиенти,които са имали в историята си някаква щета.Така,че и тука е адски затегнато със застраховките.Аз лично дори много внимавам при отваряне на вратата да не закача на  съседната кола парикрана до моята.И според мен добре е намислено,тия със щетите да плащат много,защото хората в България масово  нямат уважение към вещите на другите,и много хора по големите градове страдат от паркинг щети, именно заради такива кретени,който най-нагло и бягат.Тука е нужно само да му знаеш регистрационния номер и веднага можеш да предявиш иск за обезщетение към неговото застрахователно.Нормално е като чупиш една броня тая година на някой,догодина да няма как да минеш само със 120 лева гражданска за цялата година.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може да не ти се вярва, но и тука искаме да е затегнато по начина, по който е затегнато в Холандия, както е направено там, да го пренапишат дословно и буквално, и да го направят по съвсем същия начин в България, да копират едно към едно. Пък, ако сторят същото и за всички останали закони/ правила/ наредби - значи нямам против цял живот да управляват.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, sliderum написа:

Да, всичко се прави с идеална цел. Не за да тлъстеят застрахователните мутри. Ти на коя планета живееш :D

 имаш вариант да не платиш

и да си ползваш грацкия трянспорт

 с 1000 лв колко билета ще си купиш

заедна година 

няма да мислиш за гуми  бензин газ боядисване джанти вериги крикове

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Цитатът не е мой, а от статията.

Цитат от HWBG. Всеки да си го смята спрямо заплатите.

Цитат

Мога да дам пример за Австрия, по ето този калкулатор; при 10 нива на бонус/малус, 0 е най-доброто - 9 най-ниското, най-евтината "гражданска" за конкретно моята кола е:

- за ниво 0 - 22,01 евро месечно (ниво 0 от 5 години, ако е от съвсем скоро е 2 евро по-скъпо на месец);
- за ниво 9 - 62,90 месечно;

Отделно независимо от нивото около 65 евро е данъка, който се плаща на застрахователя заедно със застраховката, а те си го превеждат на държавата, и не зависи от нивата на бонус/малус, или при кой застраховател си. Застраховката важи за мен и жена ми. Застраховката важи за законовия минимум от 7,6 милиона евро неимуществени вреди, и 140 000 евро имуществени (в моя случай, не знам дали има законов минимум).

 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Yvan Sergeеv написа:

 имаш вариант да не платиш

и да си ползваш грацкия трянспорт

 с 1000 лв колко билета ще си купиш

заедна година 

няма да мислиш за гуми  бензин газ боядисване джанти вериги крикове

Примерът е толкова неудачен, че дори няма да го коментирам по същество. Има смисъл само за големите градове.

  • Харесва ми 2
  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А преди 2 години си беше голям лукс да плащаш вноски по 33 лв .Защо тогава не изнесоха доклади да се види  какво е състоянието на компаниите по 33 лв вноска :D 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мммм-да. Овцете са затуй, за да се скубят. Очаква се да се приеме закон, при който ако закупите автомобил в който е правен секс, да станете законен баща на детето.

  • Харесва ми 3
  • Ха-ха 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако в автомобил е правен секс, новият собственик ще бъде ли баща на детето, резонирам системата ФалУс - Малус?

  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като гледам качването на малуса е много лесно. Връщането към бонус - мисия невъзможна. И ще има "а мне похуй" и никакъв превъзпитателен ефект.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Филипов написа:

Да открия теми за поредните напъни на пожарникарската команда в услуга на застрахователното лоби. Като се почне от оная нагла твар, ТРЗ на автокомбината в Хаскопо и понастоящем гласяща бюджета на държавата, пробутваща през "задния вхох" в НС някакви идиотизми против народа.

Последната що годе официална информация отпреди 10 години е след въпрос на Минчо Христов (заради него НЕ плащате месечна такса електромер от 5 лв.) При събрани премии около 300 милиона по щети са изплатени около 130 милиона. След това вдигнаха застраховките двойно за да се изравнели с европейските отговорности и покрития. Вижте си ги в полиците - до 2 милиона за имуществени щети и до 10 милиона за неимуществени. Да, ама сега тая оценява живота на максимално 20000, а в случаите , когато и цялото семейство е загинало по-ниско, защото били братя, сестри и по-далечни роднини или не били в брак. Интересни ми е ако има щета с европейски гражданин, примерно германец дали ще се измъкнат с 10000 евро? Или европейските съдилища пак ще осъдят всички нас? И още нещо - оная фирма и влакът и, където срина половин село Хитрино и уби хора, въобще няма ГО. Нататък с половин уста казаха че някаква компания-майка имала за 100000. Несериозно, вече написах на всеки автомобил колко е.

Боко тиквата и гербавите са просто едни измамници и лъжци и най-хубавото е, че тъпите им избиратели ще го научат по трудния начин, когато тиквата им стъжни животеца и им обере парите. В цяла Европа вече знаят, че тиквата и гербавите са правителство на мафията и затова не ги пускат нито в Шенген, нито в еврозоната.

Отдавна се знае, че боко тиквата с проклетата му партия лобира за монополите и олигарсите, които го крепят на власт и през това време си правят каквото си искат.

А относно застрахователите, ясно е, че изплатените премии по гражданска отговорност са много по-малко от събраните приходи от застраховки.

След като гербавите лобират за драстично увеличение на застраховката, защо публично не покажат отчети с изплатените обезщетения по гражданска отговорност и сумите събрани от застраховки за миналата година?

Защо не покажат публично отчетите на застрахователите за изплатените обезщетения? 

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Застрахователите също тряба да печелят нещо.Няма как някой да инвестира една шапка пари за да си отвори застрахователно,да се обвърже с толкова отговорности, и да живее в панелка в Люлин,и да таркаля голфф 4-ка,защото на някой му е скъпо.Вече доколко печалбите са почтенно придобити е друг въпрос.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Yvan Sergeеv написа:

 застраховките се вдигат за да има повече хора  в железниците и автобусния транспорт.

  и да се поизчисти въздуха

и да се освоботят тротоарите от паркирани автомобили и улиците 

и така трябва да бъде

 личното мпс да е лукс.

Това си е евтин пладнешки обир, нищо общо с екологията и свободните тротоари. Отнемат мобилността на хората, и ги правят мобилни само в определени граници. Така народът обеднява, а както знаем, бедните и слабите по-лесно се контролират.

преди 2 часа, sliderum написа:

Примерът е толкова неудачен, че дори няма да го коментирам по същество. Има смисъл само за големите градове.

Точно. Те и без това набутаха мнозинството от хората там, и все повече ги притискат, правят ги изцяло зависими. А в по-отдалечени райони без автомобил не става, освен ако не си хванал гората. Нека ни дадат право да избираме, защо ни налагат калпавите си услуги? Ами защото така са свикнали, наготово. С декрети да си гарантират продажби за милиони всяка година, и то за едно нищо - някакви полици. Поне нещо полезно или реално да получавахме в замяна. Но нищото се произвежда по-лесно и по-евтино от нещото.

преди 1 час, skalata_73 написа:

Овцете са затуй, за да се скубят.

Е тоя лаф не го бях чувал? Как се скубе овца?! Това да не е някакво пернато?

Овце се стрижат, доят, колят.

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, gagodrago написа:

В цяла Европа вече знаят, че тиквата и гербавите са правителство на мафията и затова не ги пускат нито в Шенген, нито в еврозоната.

В цяла Европа знаят, че всяко правителство е на мафията - неприятната новина за нас е, че на европейците не им пука, а нацията е безсилна пред мафията и нищо не може да промени. Тука още дълго време ще е територия разпределяна м/у групировки и, ако някой рече да възрази - да погледне първо актуалната тема тези дни, гражданските застраховки. Дупе и гащи. Щото много добре знаем кои държат застрахователния бизнес - едни бизнесмени нали.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, Lumberman написа:

Това си е евтин пладнешки обир, нищо общо с екологията и свободните тротоари. Отнемат мобилността на хората, и ги правят мобилни само в определени граници. Така народът обеднява, а както знаем, бедните и слабите по-лесно се контролират.

Цитат
  • дървен философ

 

преди 2 часа, sliderum написа:

Примерът е толкова неудачен, че дори няма да го коментирам по същество. Има смисъл само за големите градове.

 от 6 милионанаселение 2 милиона живеят в софия

 това прави минимум 33 % намаляване  на вредните емисии

има и други  големи градове ....

 около 80  живеят в големи градове 

 нали се говори за обезлюдяване на селата 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.