Премини към съдържанието
Dreamzzz

Препоръчайте ми автомобил до 7000лв.

Препоръчан отговор


Здравейте, препоръчайте ми автомобил (седан или джип не харесвам комбита) до 7000лв.
За сега съм се спрял на passat b6 highline 2006/avensis 2004/rav4 2002-2006/
Гледах и bwm e90 няколко обяви до тази цена, но там ме притеснява подръжката главно.
Ще се радвам за мнения и препоръки от хора които имат или са имали такива коли или поне близък досег и мнение за тях.
Интересува ме повече информация за моделите, често срещани дефекти, информация за поддръжка и т.н.
Отворен съм и за други предложения в същия клас (комфорт-екстри).
Благодаря на всички които ще се отзоват! :):emoji_orte-58:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бягайте далеч от тия VAG-ове. Такива са трошляци в последните години, а цената поддръжката им никак не е "народна". Изобщо да не ви притеснява поддръжката на БМВ, те поне имат сравнително здрави модели. Ако успеете да намерите читав Е60 с 3 литровия дизел, взимайте го. Хубав салон, външно е красив, возията е добра, а добрия стар 3 литров дизел е бонбон, много корав двигател, ако се гледа добре. Лично аз ползвах дълги години 7-ца с този двигател и съм много доволен. 

Второто ми предложение е Мерцедес E-клас W211 с 3,2 литровия V6 много корав двигател и става на газ. Някои смятат тази очиларка за чичарска, но мерцедес е царят, що се отнася до комфорт. 

3-то Volvo S-80 здрави и комфортни машини, но за тия пари 2-ра генерация няма да намерите. Както и Lexus IS 2-ра генерация е страхотен автомобил, но с този бюджет ако намерите ще е убит и с десен волан. 

П.С. За тия пари може да намерите читава Toyota Avensis. Лично на мен не ми харесват, нито като интериор, нито като екстериор, но за сметка на това са много здрави, надеждни машини. Сравнително големи и комфортни са.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Soviet Soldier написа:

..........

Ти хубави модели му предлагаш, ала как ще ги намери за седем хиляди лева ми е чудно. :Д

За тези пари според мен Авенсиса е най- оптималния избор от изброените дотук - макар, че досега не се бях замислял за първата S80, на слухове и на поглед, изглежда ми добър избор пак предвид, че са паднали вече на тези цени - а пасата вероятно е със най- скъпата поддръжка, обслужване, ремонти, може би и най- много гориво харчи.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, sound написа:

Ти хубави модели му предлагаш, ала как ще ги намери за седем хиляди лева ми е чудно. :Д

Еее тук вече е относително. Цените в сайтовете 90% са максималното, което се надяват да вземат, но ако умееш да се пазариш свалят. Пък ако имаш човек, който да ти съдейства с избор и внос на автомобил отвън, най-добре. Без да даваш възможност да заработват прекупвачи. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Офф: Чудя се, не ви ли гъделичка да карате чисто нова кола на 15 километра. Като прочета, че някой искал кола за 7000, не знам какво ми става. Вие клошари ли сте, или какво? Е90 му се карало. Виждаш ли как манго по 2 бабички на тротоара събаря и взема за адвокат Марковски? Това ли искаш?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, BG-Team-DRIFT написа:

Офф: Чудя се, не ви ли гъделичка да карате чисто нова кола на 15 километра. Като прочета, че някой искал кола за 7000, не знам какво ми става. Вие клошари ли сте, или какво? Е90 му се карало. Виждаш ли как манго по 2 бабички на тротоара събаря и взема за адвокат Марковски? Това ли искаш?

Я се върни в реалността, Република България, минимална заплата 510лв. средна 900. Колко хора могат да си позволят нов автомобил у нас? Пък и те евтините нови са пълни кокошарници, и за комфорт дума не може да става. Човека разполага със седем бона и иска съвет за автомобил. Темата не е "нов или стар автомобил да взема". Мнението ти хич не е на място. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Soviet Soldier написа:

Я се върни в реалността, Република България, минимална заплата 510лв. средна 900. Колко хора могат да си позволят нов автомобил у нас? Пък и те евтините нови са пълни кокошарници, и за комфорт дума не може да става. Човека разполага със седем бона и иска съвет за автомобил. Темата не е "нов или стар автомобил да взема". Мнението ти хич не е на място. 

Абе ако имаш 7000 спестени, значи имаш  и за нов. Не се пестят току така 7000, освен ако не си продал десетина декари ниви и искаш тотално да закопаеш и нивите и парите от нивите. 

 

Ето, аз кола от 3 години почти не изплащам и имам спестени 5000 лева :) А не мога да се оплача, че вземам малка заплата, макар че може и да е малка, погледнато от друга гледна точка.  Как се пестят 7000 лева и за колко години? За много!!!! Това е истината и когато аз имам 7000 спестени, веднага отивам в магазина и си купувам нова кола! Ако не мога да спестя 7000, си вземам таралясних за 2-3000. Всичко друго са празни приказк!  Имате пари за нови, ама се правите на умрели  лисици!

преди 36 минути, Soviet Soldier написа:

Пък и те евтините нови са пълни кокошарници, и за комфорт дума не може да става.

Ти в нова возил ли си се бе? Возил ли си се в нова, излязла последните 2-3 години? За какъв комфорт ми говориш? Или апроксимираш с таралясника си на 20 години и предполагаш, че и сегашните нови предлагат тоя комфорт???

преди 36 минути, Soviet Soldier написа:

Темата не е "нов или стар автомобил да взема". Мнението ти хич не е на място. 

Бягай се скрий. Мнението ми е точно на място, щото ми писна от клошари.  И то клошари с хилядарки и милиони, а не клошари, дето се чудят как да се нахранят днес!

преди 3 часа, Soviet Soldier написа:

Бягайте далеч от тия VAG-ове.

Това показва компетентността ти по темата. А като човек види и Калашника, му става ясно. 

 

Момче, бягай в магазина и си вземай нова! Стига с тия трошляци, дето трепят баби по тротоарите!!!!

  • Харесва ми 3
  • Еха 1
  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, BG-Team-DRIFT написа:

и когато аз имам 7000 спестени, веднага отивам в магазина и си купувам нова кола!

и къде са тия нови коли за 7000лв бре?

На лизинг ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Eто едно предложение за марка и модел-https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11541862744237571&slink=8roxv3 -здрава турбина,комфортна возия,нормален разход.....и ако намериш да е с читав демпфер...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Офф: Чудя се, не ви ли гъделичка да карате чисто нова кола на 15 километра. Като прочета, че някой искал кола за 7000, не знам какво ми става. Вие клошари ли сте, или какво? Е90 му се карало. Виждаш ли как манго по 2 бабички на тротоара събаря и взема за адвокат Марковски? Това ли искаш?

Зависи,всеки си има мироглед.Аз ако трябва да избирам между нова дачия,кия или форд и 10 годишно бмв, бих предпочел бумера.Чисто и просто защото съм карал и нова кия и нов форд и удоволствието от шофирането е в светлинни години на зад спрямо 10 годишно бмв.Просто едните са си каруци,дори и като чисто нови,другите са каляски дори и като 20 годишни.Хората в днешни времена,си купуват втора употреба жилища,телефони,че дори и дрехи, не виждам защо да не си купуват и коли,дори и да имат пари за нови.Важното е като се качиш да ти е кеф.Единствено незнам къде са тия бмв-та Е90 по 3500 евро(7000лв)  тука почват от 5000 евро, а за 3500 евро се предлагат  прелични Е46.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Абе ако имаш 7000 спестени, значи имаш  и за нов.

Я, я пак, че не разбрах как го правиш този номер - искам и аз така да събера 7000лв., и изведнъж да се окаже, че са ... колко? 20 000лв? :Д

Инак прав си - до 60- 70 000лв. нов автомобил аз не бих си купил. Вече от 80К нагоре напускаме категорията на пластмасовият комфорт.

преди 1 час, franchesko написа:

.....

Наскоро един познат си продаде Х5- цата, Е70 '08г. - той си е първия собственик - за 25 000лв. Значи просто не виждам коя чисто нова кола до 30 000лв. може да ми предложи този комфорт ..... то не комфорт, то лукс, разкош даже. Предлагаше бас, че не можеш да намериш улица в града, в която да не развие 100 от място. Е ново, ново, ама съжалявам :Д - колкото и да е ново, то бледнее просто ..... по всички параграфи. Със вързани очи да вкарам някого в тази кола и пак ще направи огромна разлика в нейна полза. Ако има човек сто бона е това да си го купи ново - като има 50, ще е на пет години, пак няма нова кола за тези пари, която може да му стъпи на нещо - като има 25 каква нова кола ще си купи дачия, корса, поло, щото дори най- евтиния голф е над 30 бона ..... сега му гледам цените, средната цена на голфа е над 40 000лв., еваси и голфа 50К за голф, мерси честно. :Д 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Абе ако имаш 7000 спестени, значи имаш  и за нов. Не се пестят току така 7000, освен ако не си продал десетина декари ниви и искаш тотално да закопаеш и нивите и парите от нивите. 

 

Ето, аз кола от 3 години почти не изплащам и имам спестени 5000 лева :) А не мога да се оплача, че вземам малка заплата, макар че може и да е малка, погледнато от друга гледна точка.  Как се пестят 7000 лева и за колко години? За много!!!! Това е истината и когато аз имам 7000 спестени, веднага отивам в магазина и си купувам нова кола! Ако не мога да спестя 7000, си вземам таралясних за 2-3000. Всичко друго са празни приказк!  Имате пари за нови, ама се правите на умрели  лисици!

Ти в нова возил ли си се бе? Возил ли си се в нова, излязла последните 2-3 години? За какъв комфорт ми говориш? Или апроксимираш с таралясника си на 20 години и предполагаш, че и сегашните нови предлагат тоя комфорт???

Бягай се скрий. Мнението ми е точно на място, щото ми писна от клошари.  И то клошари с хилядарки и милиони, а не клошари, дето се чудят как да се нахранят днес!

Това показва компетентността ти по темата. А като човек види и Калашника, му става ясно. 

 

Момче, бягай в магазина и си вземай нова! Стига с тия трошляци, дето трепят баби по тротоарите!!!!

Абе пешеходец, стига си спамил всяка тема, изобщо не желая и да коментирам тоновете глупости, които ръсиш. Вози се на чисто новите МАН-ове в градския и не давай акъл за неща, дето никой не те пита. Егаси и форумния трол . . . всезнаещ. Пак ти повтарям професоре, човека иска да му те ПРЕПОРЪЧА кола до 7000лв, а не да му се философства, колко удачно е да дадеш 30 бона за нова бюджетна барака. 

Не знам калашника, къде ти бърка, и като цяло оформлението на профилът ми. Само виждам, че спамиш темата със супер неадекватните глупости които пишеш. 
И да возил съм се на нов автомобил, карал съм, мой приятел преди няколко години си взе нов фокус. Е няма такова полимерно царство, салона само за 2-3 години стана на гъз, заради супер некачествените материали, които се ползват в бюджетните модели. За тия пари втора ръка можеше да си вземе в пъти по-читав автомобил, и той самия съжалява. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Офф: Чудя се, не ви ли гъделичка да карате чисто нова кола на 15 километра. Като прочета, че някой искал кола за 7000, не знам какво ми става. Вие клошари ли сте, или какво? Е90 му се карало. Виждаш ли как манго по 2 бабички на тротоара събаря и взема за адвокат Марковски? Това ли искаш?

Баш за тебе ще си взема милионник и ще му изтърбуша всичко по изпускателната система, ще заваря права тръба и ще го карам на масло.

Ей така, за да дразня такива идиоти като тебе. 

 

Избии си от главата тая глупост че нова дачия е по-добре от по-старо бмв или мерцедес или каквото и да е. Нито има същата динамика, нито сигурност, нито визия. Едни километри и нищо друго. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз лично бих избрал Пасата. От години не съм карал нищо от VAG групата, но се замислям за следващата живи здрави. Може Шкода, може Сеат... 

Тойота изобщо не ми харесва, но си е въпрос на личен избор. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 12.11.2018 г. в 19:23, BG-Team-DRIFT написа:

Абе ако имаш 7000 спестени, значи имаш  и за нов. Не се пестят току така 7000, освен ако не си продал десетина декари ниви и искаш тотално да закопаеш и нивите и парите от нивите. 

 

Ето, аз кола от 3 години почти не изплащам и имам спестени 5000 лева :) А не мога да се оплача, че вземам малка заплата, макар че може и да е малка, погледнато от друга гледна точка.  Как се пестят 7000 лева и за колко години? За много!!!! Това е истината и когато аз имам 7000 спестени, веднага отивам в магазина и си купувам нова кола! Ако не мога да спестя 7000, си вземам таралясних за 2-3000. Всичко друго са празни приказк!  Имате пари за нови, ама се правите на умрели  лисици! 

 

Наскоро почнах нова работа и това стана повод да си направя една сметка.

Та така карам Опел Вектра Ц 2002 1.8 бензин. До новата работа ми се налага да пътувам с нея. Грубо 20км на ден отгоре или около 5000км повече на година. Сега на година ще минавам около 14 000 и реших да направя груба сметка колко ще ми струва да продължа да карам Вектрата, и колко ще ми струва да взема едно Сандеро с малко екстри. Сметката е за 5 години напред, колкото е лизинга на 1 нов автомобил.

Вектра:

- цена в момента около 4000лв, в края на периода 2000лв и 2000лв обезценяване;

- за 1 година 2800-2900лв за бензин (14000км среден разход 9/100 градско и извънградско и използвана цена на бензина около 2.20 не си спомням колко точно в момента) - 14 500лв;

- за обслужване за 5-те години 2000лв;

- за гуми 800лв;

- за ремонти до 1000лв на година (подсигуряване с доста по-голяма от нужното сума, все пак колата е стара), 5000лв до края на периода;

- за данъци винетки, годишен преглед (без каско, досега не съм си правил каско на никоя моя кола все стари са) до 400лв на година, 2000лв в края на периода;

Равносметка - в края на периода ще имам актив 2000лв и ще съм направил разходи между 2400 и 27 000лв;

Сандеро:

- цена на колата в деня на покупката 20 000лв (Сандеро с най-високо ниво на оборудване, каталожна цена, ще има някаква отстъпка но лихвата ще я изяде), предвидено около 50% обезценяване - приблизително 10 000лв;

- 20 000лв лизинг по груба сметка 4000лв първоначална вноска (колкото мога да взема за Вектрата в момента) и около 265лв на месец.

- обслужването в официелен сервиз на Рено вероятно ще излиза малко по-скъпо от това на Вектрата - да речем 2500лв;

- гуми 800лв

- за извънгаранционни ремонти, които не се покриват и от каско - 2000лв да си вържем гащите за вески случай;

- 2000лв за данъци и винетки, допълнително 2000лв за задължително каско;

- според интернет данни за среден разход за 70000км за 5 години ще отидат около 9000лв;

Равносметка - в края на периода ще имам актив от 10 000лв (стойността на колата) и ще съм направил разходи близо 40 000лв

 

На практика чисто новата кола, от доста по-нисък клас ми излиза почти два път по-скъпо, нищо че на година ще ми спестява по 1000лв от бензин. Е къде ми е сметката? С един познат сметнахме че за неговата чисто нова Шкода Октавия ще му излезе около 65000 за 5 години при моя начин на ползване...

Мога да си взема и Сандеро и Октавия, но не виждам каква ми е ползата да си взема чисто нова кола освен за кеф. При това доста скъпо излизащ кеф.

Не случайно ако се разровиш в нета ще видиш, че е често срещано мнение за новите коли, че са една от възможно най-лошите инвестиции.

 

Редакция -  бях объркал една сметка

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Игнатов, прав си, но нали не очакваш с покупката на нова кола да изкараш някакви пари след 3-4 години?!? 

Нова кола се купува за удоволствие, сигурност, понякога за престиж и самочувствие, доста често, както казваш и самия ти... просто за кеф. Е така, щото искаш и можеш да си го позволиш. Друг е въпроса дали това са последните ти пари, които евентуално ще дадеш за нова кола. Тогава е ясно, че никой не би го направил и разхода е неоправдан. 

А кой изобщо мисли покупката на автомобил за инвестиция?!? Трябва да си болен мозък, ако имаш такова мислене. И на мен ми беше ясно, че с изкарването от шоурума съм 15% надолу. Следващата година още 15%... следващата 10%, после 5% и т.н. 

И като се обърнеш след някоя година си на 50+ и вече не ти пука какво точно караш. С други думи, карай това, което ти прави кеф в момента и което можеш да си позволиш. Това е моята философия. Всичко с времето си. 

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Обезценяването е най- скъпото перо на един нов автомобил, така че никак не излиза толкова изгодно, колкото обичайно се тиражира. Да можеш да си позволиш едни минус 10-15000лв за пет години, означава, че си много по- напред от ниво, при което успяваш да събереш за три години пет хиляди лева.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Игнатов написа:

Наскоро почнах нова работа и това стана повод да си направя една сметка...

Направи сметката за 15 години, а не за 5. Щото ако през 5 години сменяш старата кочина, за 15 години ще си с четвъртата. С новата кола за 15 години ще си минал по твоите сметки 75000 км!!! Не знам защо все правите сметки, че една нова кола трябва да се кара 5 години и да се купи пак нова! Няма такова нещо. Аз моята я карам вече осма година и съм на 60 000км!!!  Има и друго. Да купиш 4  15 годишниколи на риск, си е голям риск ;) Айде, една ще уцелиш, втора ще уцелиш, ама 4 за 15 години? Как ще нацелиш точната кола, която няма да те вкара в голям преразход? Само една сметка. Ако караш дизел, купиш стар дизел на десетина години, ето ти риска да смениш 4 дюзи по 1000 лева! Къде ти е сметката тогава? а ако окотиш турбо или мотор заради масло, какво правим? Това са примери от действителността! Или и ти като оня с Пасата на 30, дето си правил ремонтите и сметките сам. Такива са 1 на 100 в България. 

 

преди 9 минути, sound написа:

Обезценяването е най- скъпото перо на един нов автомобил, така че никак не излиза толкова изгодно, колкото обичайно се тиражира. Да можеш да си позволиш едни минус 10-15000лв за пет години, означава, че си много по- напред от ниво, при което успяваш да събереш за три години пет хиляди лева.

Излиза евтино, ако е лична и я караш 15 години примерно. Правите си грешните сметки. Щото след 15 години новата кола ще е на 15 години, а ти за 15 години вече ще купуваш четвърта кола на 15 години! Това са правилните сметки!

 

Дори на Запад хората купуват не таралясници на 15 години, дето в Германия няма как да минат TuV  още след десетата си година, а купуват кола на 4 години, когато е и най-евтина за покупка. Ама тук нали сте тарикати, 2000 лева са ви много. И ако някой купува 4 годишна кола на Запад, той дава 20-30 000 лева за по-висок клас, вместо за нова нисък клас. Това е разлиакта с нашенската клошарска история!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, BG-Team-DRIFT написа:

 Ама тук нали сте тарикати, 2000 лева са ви много. И ако някой купува 4 годишна кола на Запад, той дава 20-30 000 лева за по-висок клас, вместо за нова нисък клас. Това е разлиакта с нашенската клошарска история!

Е тука преповтаряш горните ни коментари и противоречиш на себе си - от една страна ни убеждаваш колко по- добре било да се предпочете нова кола за 20-30 бона, а накрая завършваш, че е по- добре да се купи по- стар автомобил, но по- висок клас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sound написа:

Е тука преповтаряш горните ни коментари и противоречиш на себе си - от една страна ни убеждаваш колко по- добре било да се предпочете нова кола за 20-30 бона, а накрая завършваш, че е по- добре да се купи по- стар автомобил, но по- висок клас.

Не четеш. Доказано е, че след 4 години колата е най-изгодна за покупка. А 4 годишна кола за 7000 лева няма, освен ако не е някоя Тата без климатик.  И да ми говорят хора, дето само си правили сметки, а не са си купували нова кола...

 

Кога съм казал, че е по-добре да се купи стар автомобил? Казах, че на Запад една част от хората купуват коли на 4-5 годни за 20-30 000. Това не означава, че те са правите, но тяхна си работа. Дори автомобил на 4 години си е рискова покупка - няма гаранция нито от производител, нито има гаранция, че колата е добър екземпляр, карана и поддържана добре. Обикновено такива коли са карани като служебни, платили са си 100 или 500 евро за заличаване на километража и по тоя начин цената скача с 5-8000 евро. И вместо купувача да даде реалните 10 000 лева за кола на 300 000 км, той дава 20 000  за кола на 150 000 и дори по-малко. Ауто Билд си направиха експеримент преди няколко години, върнаха километража на своята C-класа, дето бе изминала 200 000 км  на 80 000 и дори специалист не може да познае. Само че така цената скочи с няколко хиляди евро. А ние тук си мислим, че даваме реалните 7000 лева за кола на 150 000 км :) Смях.  Дори колата да има още живот, което е доста спорно след 300 000 км. То ти си прецакания с парите, които плащаш. Купи си нова, малко повече дай ако се наложи, но няма да си излъгания. Щото и гаранция ще си имаш за няколко години. Ще си я караш както знаеш, ще си избереш екстрите и цвета и не на последно място, ще пръднеш пръв в нея ;)

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И още една сметка, направена не точно от мен, а от сайта spritmonitor.de.  Там общата картинка за последната ми кола за почти 8 години показва, че 62% е цената на колата, останалото са разходи. Или ако колата е 26 000 лева, то общите разходите за почти осем години са 42 000 лева. Тоест, имаме отделни разходи 16 000 лева за гориво, застраховки, данъци, обсужвания, гуми  и ремонти. Или средно досега имам около 5-5500 лева на година. Забележи, че аз смятам да карам колата още точно толкова време. Ще се увеличат разходите за ремонти вероятно, разходите за гориво ще зависят от цената на горивата, ще се увеличат разходите за застраховки, така както вървят нещата, разходите за обслужвания дори намаляха при мен като редовен клиент и то с доста. Като цяло да сложа още 20 000 лева, защото Каското е по-ниско, а и след десетата година няма каско, но пък може да има разходи за ремонт.Стават 62 000 лева за 15 години. Тогава да кажем мога да шитна колата за 4000 лева, щото има и инфлация, колата ще е на 120 000 реални километри и ще е почти фул екстри за модела, щото аз съм си ги поръчвал. Значи, имам 58 000 лева разходи за 15 години.  да сложим още малко за течности за чистачки, някои други консумативи като аеробиони и ги закръгля на 60 000 лева. Това прави по точно 4000 лева на година или по малко над 300 лева на месец. Това е да кажем една четвърт от средната заплата за България за тоя период.  Правя изчисленията така, както трябва да бъде, а не както мисли клошаря - няма да правя Каско, ще направя застраховка в Кипърска компания, ще купя гуми на старо за 50 лева, ще взема стари джанти, ще ги шлайфам със старата си дрелка, ще ги боядисам със спрей, от ОЛХ ще търся калници, ще намеря познати, дето имат отстъпки в магазини за авточасти, зимата няма да карам, щото да не ми заемат мястото пред блока, няма да чистя снега, да не би комшията да ми заеме мястото, лятото пак няма да карам, а ще ползвам служебен и обществен транспорт и така нататък. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Направи сметката за 15 години, а не за 5. Щото ако през 5 години сменяш старата кочина, за 15 години ще си с четвъртата. С новата кола за 15 години ще си минал по твоите сметки 75000 км!!! Не знам защо все правите сметки, че една нова кола трябва да се кара 5 години и да се купи пак нова! Няма такова нещо. Аз моята я карам вече осма година и съм на 60 000км!!!  Има и друго. Да купиш 4  15 годишниколи на риск, си е голям риск ;) Айде, една ще уцелиш, втора ще уцелиш, ама 4 за 15 години? Как ще нацелиш точната кола, която няма да те вкара в голям преразход? Само една сметка. Ако караш дизел, купиш стар дизел на десетина години, ето ти риска да смениш 4 дюзи по 1000 лева! Къде ти е сметката тогава? а ако окотиш турбо или мотор заради масло, какво правим? Това са примери от действителността! Или и ти като оня с Пасата на 30, дето си правил ремонтите и сметките сам. Такива са 1 на 100 в България. 

 

Излиза евтино, ако е лична и я караш 15 години примерно. Правите си грешните сметки. Щото след 15 години новата кола ще е на 15 години, а ти за 15 години вече ще купуваш четвърта кола на 15 години! Това са правилните сметки!

 

Дори на Запад хората купуват не таралясници на 15 години, дето в Германия няма как да минат TuV  още след десетата си година, а купуват кола на 4 години, когато е и най-евтина за покупка. Ама тук нали сте тарикати, 2000 лева са ви много. И ако някой купува 4 годишна кола на Запад, той дава 20-30 000 лева за по-висок клас, вместо за нова нисък клас. Това е разлиакта с нашенската клошарска история!

Първата ми кола я карах 9 години преди да се замисля да я сменя. Като се замислих и един с Мерцедес взе че я блъсна странично, та я смених със сегашната Вектра. Взех си я април 2017-та и ако нямам причина да я сменя (нужда от друг тип кола, прекалено  много пари за ремонти или просто печеля 3-4 пъти повече и реша да си направя кефа), определено няма да я сменя на петата година. Ако си купя нова кола, също едва ли ще я сменя на петата година. Та сметката ми е такава заради периода на лизинга. 

Сега разликата между двете коли ще ми е 15-тина хиляди. Колкото първоначална вноска за апартамент.  Та новата кола ми е излишна на тоя етап.

Впрочем, моята кола си я взех с  TUV валиден за още 1,5 години. Тогава беше 15 годишна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Дори автомобил на 4 години си е рискова покупка ....

За мен риска си струва - не ме вълнува особено какво показва километража, макар и на 200К този Мерцедес явно е бил поддържан автомобил, щом и специалист не може да познае 120К върнати. Този трик с новите коли до 30 бона няма как да стане - не можеш да излъжеш толкова километри, именно защото Мерцедеса е направен; Мерцедес, а не Дачия, нали, те това тъкмо е разликата, на Дачията и да й върнеш толкова километри пак ще си прилича на кошник изминал 200К.

До 30 000лв има 4-и годишни и тройки, и цедки, А4, авенсис, акорд, 3008, избор да искаш. Извинявай, но за 30 бона де факто не мога да си купя, дори голф и фокус - е как да се навия? Само за да пръдна пръв в една смотана кола разбираш ли, която после да я дундуркам 15 години, че инак съвсем не ми идва на фитка, ако я продам до десета година. Има риск - е има наистина, но за мен е оправдан този риск, минимален е, а ако си умен и търпелив, ще го сведеш още повече.

п.п. прочее аз бих търсил още по- висок клас и по- стара година производство за тези пари - ама фиат панда, опел корса, форд фиеста, рено клио ...... то трябва да си изтръгна душата, аз както съм 1,90м. и се нуждая от повече багажно пространство, какво да ги правя тези въшки, без значение от марка и модел, новите до 30 бона всичките са ми едни и същи, като мина сто километра с такова и почват да ме болят колената. Да съм с пари и за втора кола, градска - 30К за някоя нова въшка може и да дам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.