Премини към съдържанието
Пунта мара

Windows 10 губи свързаност с мрежата всеки ден по едно и също време

Препоръчан отговор


Проблемът е както следва:
На работното си място имам две отделни мрежи с интернет от два различни доставчика. Едната мрежа се използва за видеонаблюдение (М2), а в другата са вързани всички компютри, сървъри, принтери и прочие (М1). Всеки ден около 17:30 часа само аз и един колега губим LAN и интернет свързаност с М1, като получаваме IP адреси, които не са от DHCP диапазона на рутера. Windows 10 казва: "невалидна IP конфигурация".

Пробвах:

1.Различни Lan карти;
2.Различни драйвери за някои от тях;
3.Различни суичове;
4.Различни кабели;
5. Команди в cmd (release, renew и прочие).

Нищо не се промени.

Вързах се към другата мрежа (М2) и отново в 17:30 се получава същия проблем. Отново само при нас двамата.

Ако някой има идеи за справяне с проблема ще е много хубаво.
Поздрави!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сложи ръчно статични IP адреси извън DHCP обхвата и виж какво ще се случи в 17:30.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Утре сутринта си премести часа на системата на 17:29 и виж какво ще стане след минута.

Резервирайте си IP адреса в рутера по MAC адрес.

Пуснете пинг към локален и външен ресурс да върви преди времето на спиране на мрежата.

Кои IP адреси получавате?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това също го пробвах, но съм забравил да го спомена. Нищо не се случи. Пак спира...

преди 23 минути, Емил Костов написа:

Сложи ръчно статични IP адреси извън DHCP обхвата и виж какво ще се случи в 17:30.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Пунта мара написа:

Това също го пробвах, но съм забравил да го спомена. Нищо не се случи. Пак спира...

 

А през този период рестартира ли се мрежово устройство в мрежата - рутер, суич и прочие?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, plamen_petrov_80 написа:

Утре сутринта си премести часа на системата на 17:29 и виж какво ще стане след минута.

Резервирайте си IP адреса в рутера по MAC адрес.

Пуснете пинг към локален и външен ресурс да върви преди времето на спиране на мрежата.

Кои IP адреси получавате?

Резервирането също не помогна. Ще пробвам това с пинга и часовника на системата. Получаваме IP-та, които не са от DHCP диапазона (който е 192.168.1.хх), а започващи с 165.ххх.и тн. В момента не мога да ги кажа с точност.

преди 2 минути, Емил Костов написа:

А през този период рестартира ли се мрежово устройство в мрежата - рутер, суич и прочие?

Нищо не се рестартира. На суича са вързани 20 компютъра, но само при нас двамата спира. Рестарт на мрежовото оборудване също не помага. Склонен съм да мисля, че проблемът е в ОС.

преди 2 минути, Емил Костов написа:

А през този период рестартира ли се мрежово устройство в мрежата - рутер, суич и прочие?

Нищо не се рестартира. На суича са вързани 20 компютъра, но само при нас двамата спира. Рестарт на мрежовото оборудване също не помага. Склонен съм да мисля, че проблемът е в ОС.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Двете мрежи са конфигурирани на един рутер  предполагам. В неговите логове има ли нещо съмнително. Не мисля, че проблема е в 10, защото ако беше нямаше да се получава само 17:30.  Прегледай си машината за някакъв софтуер, на който в 17:30 да му е зададено да прави някаква операция. В крайна сметка ако трябва сложи една тестова седмица и виж дали ще се случи този прецедент.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... а може и да заредиш просто един Linux от USB и да видиш там какво ще се случи в уреченото време.

Тези адреси дето ги получавате да не са стандартните на Win като няма кой да му даде адрес?

В рутера може да се види колко е живота на даден адрес, т.е. през колко време трябва да го обновява.

Вие двамата да не сте на един и същ проблемен суич или кабела ви да минава от едно и също проблемно място?

А след това как се оправя проблема?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Емил Костов написа:

Двете мрежи са конфигурирани на един рутер  предполагам. В неговите логове има ли нещо съмнително. Не мисля, че проблема е в 10, защото ако беше нямаше да се получава само 17:30.  Прегледай си машината за някакъв софтуер, на който в 17:30 да му е зададено да прави някаква операция. В крайна сметка ако трябва сложи една тестова седмица и виж дали ще се случи този прецедент.

Рутерите на двете мрежи са два отделни, от различни производители. В логовете няма нищо различно. На моя компютър имам инсталиран и Windows 7, ще го заредя по това време, за да проверя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Пунта мара написа:

Рутерите на двете мрежи са два отделни, от различни производители. В логовете няма нищо различно. На моя компютър имам инсталиран и Windows 7, ще го заредя по това време, за да проверя.

Тоест ти използваш само едната мрежа така ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, plamen_petrov_80 написа:

... а може и да заредиш просто един Linux от USB и да видиш там какво ще се случи в уреченото време.

Тези адреси дето ги получавате да не са стандартните на Win като няма кой да му даде адрес?

В рутера може да се види колко е живота на даден адрес, т.е. през колко време трябва да го обновява.

Вие двамата да не сте на един и същ проблемен суич или кабела ви да минава от едно и също проблемно място?

А след това как се оправя проблема?

На същия суич сме 20 човека, но проблемът е само при нас.  Всеки си има розетка на стената, като всички розетки отиват в пач панел, а след това в суича. Проблемът не се оправя. В 18:00 часа ни е края на работния ден. На сутринта всичко е наред. Проблемът се появи преди седмица при нас двамата, като преди това нищо ново не е инсталирано и не са правени проблеми по настройките на OS или други софтуери.

току-що, Емил Костов написа:

Тоест ти използваш само едната мрежа така ли?

Всички ползваме едната мрежа за работа, другата е за видеонаблюдение. Просто се вързнах на нея, за да видя дали ще се случи същото, и то се случи. В същото време колегата, който си беше вързан на първата мрежа отново загуби връзка заедно с мен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Десен клик по старт бутона, избери Command Prompt as admin.
В черния прозорец напиши
schtasks /query /FO CSV /V >%userprofile%\desktop\schtasks.csv 

и натисни Enter

Внеси съдържанието на файла schtasks.csv от работния плот в програма за работа с таблици (примерно Excel) и търси час 17:30

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, DarkEdge написа:

Десен клик по старт бутона, избери Command Prompt as admin.
В черния прозорец напиши
schtasks /query /FO CSV /V >%userprofile%\desktop\schtasks.csv 

и натисни Enter

Внеси съдържанието на файла schtasks.csv от работния плот в програма за работа с таблици (примерно Excel) и търси час 17:30

Това също ще го пробвам, но принципно съм спрял всички ненужни задачи в Scheduled Tasks.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Пунта мара написа:

Това също ще го пробвам, но принципно съм спрял всички ненужни задачи в Scheduled Tasks.

Виж какво се случва в лога на скапания рутер в 17:30.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като възникне проблемът, стартирай Troubleshooter и направи анализ на проблема. Копирай и покажи тук резултата от сканирането.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, Емил Костов написа:

Виж какво се случва в лога на скапания рутер в 17:30.

Както казах, нищо не се случва.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Друго прави ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, DarkEdge написа:

Друго прави ли?

Направих часовника 17:20, сега вече е 18:20 и все още има интернет.

В лога на Sheduled Tasks има следните редове, около 17:30 часа на 12.11.2018:  

\GoogleUpdateTaskMachineUA - 17:27 - дали е възможно това да спира интернета?

 \Microsoft\Windows\Work Folders\Work Folders Logon Synchronization - 17:35 - тук проблемът вече е на лице

\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Schedule Scan - 17:36

\Microsoft\Windows\PushToInstall\Registration - 17:36

След това има и разни други, но е ясно, че не са релевантни.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, plamen_petrov_80 написа:

Домейн контролер имате ли?

Не.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 25 минути, Пунта мара написа:

Work Folders Logon Synchronization

А в eventvwr в system и в application какви грешки са регистрирани по това време (17:20-17:40)?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, DarkEdge написа:

А в eventvwr в system  и в application каква грешка е регистрирана в този момент?

Има следните записи:

Certificate for local system with Thumbprint 5a 9a 00 bd 41 28 e2 67 32 bc 3c 4f f5 ce 12 c0 e1 7d 27 41 is about to expire or already expired. - 17:30

The rules engine reported a failed VL activation attempt. Reason:0xC004F074. AppId = 0ff1ce15-a989-479d-af46-f275c6370663, SkuId = b322da9c-a2e2-4058-9e4e-f59a6970bd69. Trigger=NetworkAvailable - 17:30 (Но това се случва през целия ден)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така, направих следното.

На моя компютър заредих Windows 7. На колегата на компютъра заредих дистрибуция на Linux. В 17:33 отново се получи същото, едновременно и на двата компютъра.

Диагностиката на Windows дава следното:123.PNG.644a82160dd05cf7c6c7ad59368d5961.PNG

А мрежовата карта приема тези стойности:

Connection-specific DNS Suffix:
Description: Realtek PCIe GBE Family Controller
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.253.95
IPv4 Subnet Mask: 255.255.0.0
IPv4 Default Gateway:
IPv4 DNS Server:
IPv4 WINS Server:
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes

 

В момента на съм на Wi-Fi в същата мрежа и имам интернет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Оказа се, че в тавана има суич... Не знам кой идиот го е сложил, при положение, че разстоянието от сървърното помещение до крайната розетка е 25 метра, но го подмених. Ще видим какво ще се случи в 17:30 довечера.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Суичът, ако не е управляем, не е фактор за проблема.
Намери точката, в която са свързани САМО двете машини.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.