Премини към съдържанието
Zisto

Нуждая се от помощ при закупуване на първият си автомобил

Препоръчан отговор


Здравейте, искам да закупя първия си автомобил ,но се нуждая от помощ с изборът му.Искам автомобилът да е с малкия данък и да е сравнително бърз (близо 100 коня ,ако това може да се нарече бързо) поради факта ,че ще бъде използван предимно извънградско и почти винаги с 2-3 човека с багаж в него. Досега не съм имал автомобил и затова нямам и много опит с тях. Целта ми е да влезе в сумата до 6000лв. ,като всичко да е включено (платени данъци ,регистрация ,обслужване). Надявам се на автомобил с по-евтина поддръжка (студент съм ,нямам големи доходи :/ ).Благодаря предварително !

 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разрови из форума, има поне 10 подобни теми. От тази сума 70 - 80% за автомобил, останалите за да се вкара в ред.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Задължително гледай външно да няма следи от удари, и интериора да не като на казан за боклука вътре, нали се сещаш че щом някой не се  е грижил за чистотата и интериора на колата, то и не е полагал грижи и за техническото й състояние. Огледай волана и педалите, както и скоростния лост. Ако са много изтъркани значи тази кола е карана МНОГО и не си заслужава да взимаш, защоно скоро след това ще дойдат скъпите ремонти! Слушай как работи двигателя, ако неравномерен звука или чуваш стържене на метал или виене...бягай! Задължително я пробвай как е на возия, така ще провериш и ходовата част. Не вярвай на прикаките, че колата е карана от някоя баба и е само на 100к км., в България масово се карат и продават коли на 300+к км. Това е което можеш да направиш ти...като си харесаш кола и тя отговаря на горните условия, тогава намираш някой читав сервиз и си записваш час да прегледат колата за по фрапиращи и скирити повреди или удари, задължително и една диагностика да й пуснат! Гледай й като подадеш гас на място дали от ауспуха не хвърля масло, ако го прави то значи има сериозен проблем с двигателя и ще трябва в най-скоро време основен ремонт, който е....Доста пари! Като я вемеш задължително сменяш всички филтри и маслото на двигателя и спирачната течност! Може и да провериш тампоните на двигателя и задния мост! Няма коли с евтина поддръжка, а такива с малки или големи проблеми! Може да вземеш някое VW Golf за 2 бона и да хвърлиш още 4к лв. в ремонти, а може и да си вземеш някой мерцедес за 5000лв и да не бараш нищо по него освен консумативи като масло и ремъци! Не робувай на марки, а ибери тази която на теб ти допада като визия и возия, но все пак провери преди покупката какви мнения има за този модел и кои са му слабите страни!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глупости. За 6000 лева каквото и да се вземе сега, ще изисква още инвестиции. Това са главно боклуци, особено ако е от среден клас нагоре. За тия пари само малка кола, още повече, че си и студент. Не се хвърляй на коли над 4 метра ;)  Ще попаднеш в засада за тия пари, особено ако са с обслужването и ремонтите, както би искал. 

 Отностно износването...изобщо не е вярно това. Кола и на 30-40 000 км може да е с изтъркан волан или паднали гумени вложки на педалите. Скоростния лост може да се изтърка също след тоя пробег, ако е от изкуствена кожа. а и от естествена да е, все тая, пак се изтърква. Мит е, че кола с изтъркан волан и педали е над 150-200 000 км. Воланът и педалите се изтъркват доста по-рано, а изкуствената кожа се напуква и при много нисък пробег, ако колата е на доста години. Кво  да ти кажа. Моята кола е на 60 400 км, изминах ги за 7 години и половина, а скоростния лост вече е загладен. Воланът също, там дето съм го държал. Коженият кожух на скоростния лост е нацепен. А, да, седалката и тя ми се цепна леко вече, дето се опира колана на гащите ми. Е и? Колата си е на 64 000 км и е 1000 пъти по-добра от ония по автокъщите, с чисти салони и мотори!!!!!!!! Не се връзвай на тия неща, щото и търговците знаят за тях! Вземаш кола с история, без значение в България или не. Останалото е ташак и измама на търгаша!!! 

 

Пък това за Мерцедеса ме хвърли в тъч. За 6000 лева Мерцедес...и при комунизма го нямаше. 

 

И между другото, 6000 лева за кола бяха пари преди 15 години, сега са просто пари, хвърлени на вятъра. Само си прави сметката, студент си. Преди 15 години средната заплата бе 300 лева, сега е 1000 лева. Как искаш 6000 лева да са същото и за тях да вземеш и кола?

 

И един съвет. Пази се от коли с неизтъркан скоростен лост и волан, дето са минали само малко над 100 000 км и ти ги дават за 5000 лева :)  Като бонус ти дават и измит мотор + изчистен интерисор. 

 

Аз ако купувам кола, винаги искам мотора да не е мит, за да се види има ли течове на масло или други проблеми. Измита ли е колата, надалеч от нея!!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те щото волана, скоростите, бутоните и т.н не могат да се подменят...Гледаш да няма ръжда и да е в добро състояние откъм мотор и ходова част.В днешно време колите са на късмет.Каквото ти се падне.Взимаш някой дето знае какво да гледа и това е.Мене оня ден ми гръмна радиатора на парното та 2 дена се мъчих като грешен дявол...То кола дето да не се чупи няма.Все някога се налага подмяна на някои части.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Zisto написа:

Искам автомобилът да е с малкия данък и да е сравнително бърз (близо 100 коня ,ако това може да се нарече бързо)

Сегашната ми кола е към 300 коня и пак е тромава. Някой бръмбъзък с 80 коня може да ме скъса. С пътници и карго обаче нещата се изясняват.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, zemonti написа:

Сегашната ми кола е към 300 коня и пак е тромава. Някой бръмбъзък с 80 коня може да ме скъса. С пътници и карго обаче нещата се изясняват.

Теглото е най големия враг на конските сили.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Zisto написа:

Целта ми е да влезе в сумата до 6000лв.

За тези пари VW Polo или Golf ....

преди 9 часа, Филипов написа:

Разрови из форума, има поне 10 подобни теми. От тази сума 70 - 80% за автомобил, останалите за да се вкара в ред.

По мое мнение трябва да са 60% за автомобила и 40 за доволно обслужване.

Важните неща са двигател и ходова част, и естествено да не е претърпявал автомобила тежка катастрофа.

Помисли и за "обувки" - гуми де ..... понеже е, и иде зима - вземи си нови .... а догодина събери пари и си вземи нови летни и втори джанти ....

Говоря от личен опит - карал съм и Поло и Голф .... (Голфа бе "втора ръка", а Полото - нов).

При спретнат автомобил годишната поддръжката е поносим разход. Заделял съм около стотина лева на година в която цена е включено пролетна и есенна проверка с цел превантивност и увереност, че преди и след зимата всичко ОК. Относително резервните части са "евтини".

Дали Дизел или Бензин - хм .... Като че ли за теб ще е по удачно дизел .... Повечето които взимат Бензин им слагат газови уредби, а те ще те вкарат в приключение и допълнителни разходи ....

Успех!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само аз ли не разбирам тази тенденция да се дават 5000лв(даже и повече) за първа кола?
Според мен няма смисъл, защото все ще я чукнеш някъде, ще иде боята и после пак разходи. Аз като изкарах книжка преди години баща ми ми взе Opel Astra F(1.6 75к.с), не беше кой знае к'во, визия нулева, НО евтина поддръжка, самата кола е евтина и дори и да стане нещо няма да ти е толкова на сърце.
Моят съвет е вземи си някоя евтина количка, даже газ/бензин и да ти е евтина и поддръжката. 

Знам, че сега повечето гледат първо визията на колата(да може някое пиче да ги загледа) и после гледат останалите неща, но к'во толкова първо се научи да караш и да свикнеш, пък след време си купувай по-скъпа и хубава кола.
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 26.11.2018 г. в 15:15, BG-Team-DRIFT написа:

Глупости. За 6000 лева каквото и да се вземе сега, ще изисква още инвестиции. Това са главно боклуци, особено ако е от среден клас нагоре. За тия пари само малка кола, още повече, че си и студент. Не се хвърляй на коли над 4 метра ;)  Ще попаднеш в засада за тия пари, особено ако са с обслужването и ремонтите, както би искал. 

 Отностно износването...изобщо не е вярно това. Кола и на 30-40 000 км може да е с изтъркан волан или паднали гумени вложки на педалите. Скоростния лост може да се изтърка също след тоя пробег, ако е от изкуствена кожа. а и от естествена да е, все тая, пак се изтърква. Мит е, че кола с изтъркан волан и педали е над 150-200 000 км. Воланът и педалите се изтъркват доста по-рано, а изкуствената кожа се напуква и при много нисък пробег, ако колата е на доста години. Кво  да ти кажа. Моята кола е на 60 400 км, изминах ги за 7 години и половина, а скоростния лост вече е загладен. Воланът също, там дето съм го държал. Коженият кожух на скоростния лост е нацепен. А, да, седалката и тя ми се цепна леко вече, дето се опира колана на гащите ми. Е и? Колата си е на 64 000 км и е 1000 пъти по-добра от ония по автокъщите, с чисти салони и мотори!!!!!!!! Не се връзвай на тия неща, щото и търговците знаят за тях! Вземаш кола с история, без значение в България или не. Останалото е ташак и измама на търгаша!!! 

 

Пък това за Мерцедеса ме хвърли в тъч. За 6000 лева Мерцедес...и при комунизма го нямаше. 

 

И между другото, 6000 лева за кола бяха пари преди 15 години, сега са просто пари, хвърлени на вятъра. Само си прави сметката, студент си. Преди 15 години средната заплата бе 300 лева, сега е 1000 лева. Как искаш 6000 лева да са същото и за тях да вземеш и кола?

 

И един съвет. Пази се от коли с неизтъркан скоростен лост и волан, дето са минали само малко над 100 000 км и ти ги дават за 5000 лева :)  Като бонус ти дават и измит мотор + изчистен интерисор. 

 

Аз ако купувам кола, винаги искам мотора да не е мит, за да се види има ли течове на масло или други проблеми. Измита ли е колата, надалеч от нея!!!!

Не знам от къде си и какви коли караш, но масово в България се карат коли точно в този ценови диапазон и далеч не са трошки и нито скъпи за поддръжка, стига преди това да са обслужвани редовно! Не всички можем да си позволим коли за по 15-20к лв. втора употреба модел 2010 и един банален ремонт да ми струва колкото основен ремонт на кола от 2005г, сори и никой не може да ме убеди в другото. За износването мога да се съглася частично с теб, но аз говоря за серизно иносване, където педала да е почти загладен! Масово в автокъщите освен да ги измият отвътре и отвън, и да сложат някоя добавка в двигателя, за да спрат някой шум, докато бъде купена колата, друго не правят защото си представи колко скъпо ще му излезе на джамбазина ако веме да сменя такива неща на 100 коли примерно!? Това го очаквам от някой частник дето е решил да продава колата и да я стегне в по представителен вид! Като цяло купуването на автомобил втора ръка независимо то автокъща или частник си е късмет! Има хиляди начини да бъде замаскиран някой сериозен проблем и първият месец всичко да е наред и след това да започнат магариите! За това моят съвет към момчето е да отиде в читав сервиз и да я преглед майстори и задължително диагностика и също така да пробва да я покара, като я натисне стабилно ако има замаскиран проблем в двигателя, след като вдигне оборотите до червено ще се види на какво дередже е реялно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.