Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Versace

Избор на hi fi система от дома

Препоръчан отговор

Гост

Нали ще вземеш тези които са с преден басрефлекс, те нямат нужда от голямо разстояние назад от стената. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами повече от 5см не мога да ги изкарам и отсрани им остава по 7 8см. И не зная, аз рядко слушам и музика, но понякога ми се иска и... 

Чудя се, повечето и филми гледаме. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

За колони с преден басрефкекс разстоянитето е приемливо, ако се държи на филми 5.1 е по правилният избор. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, AAUUXX написа:

За колони с преден басрефкекс разстоянитето е приемливо,

За никакви колони разстояние 5см до стената зад тях не е приемливо.

За много хора бюджетът, споменат в темата, е сериозен. Покупка на такава система, макар и в съвсем начално ниво, за някои е сериозна стъпка и дългосрочна инвестиция. Да заблуждавате хората с такива изказвания, подтикнати от некомпетентност или нехайство, надали би помогнало на някого.

Може да звучи странно, но за да постигне човек прилични резултати - трябва да се осигурят прилични условия за слушане. Ако такива няма и няма как да бъдат осигурени, може би е по-добре да се търси друго решение, вместо човекът да похарчи една сериозна за някои сума и да получи крайно посредствен резултат.

Отдавна не бях влизал в този форум... виждам че нещата не са станали по-добре :)

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 час, Evlampi написа:

За никакви колони разстояние 5см до стената зад тях не е приемливо.

За много хора бюджетът, споменат в темата, е сериозен. Покупка на такава система, макар и в съвсем начално ниво, за някои е сериозна стъпка и дългосрочна инвестиция. Да заблуждавате хората с такива изказвания, подтикнати от некомпетентност или нехайство, надали би помогнало на някого.

Може да звучи странно, но за да постигне човек прилични резултати - трябва да се осигурят прилични условия за слушане. Ако такива няма и няма как да бъдат осигурени, може би е по-добре да се търси друго решение, вместо човекът да похарчи една сериозна за някои сума и да получи крайно посредствен резултат.

Отдавна не бях влизал в този форум... виждам че нещата не са станали по-добре :)

 

И защо да не е приемливо 5см рзастояние? Басрефлекса е преден какъв е проблема? Сега че има хора които чуват звука като минава по кабела до колоните е друг въпрос, но едва ли в случая става въпрос за точно такъв! Точно с кое заблуждавам хората, конкретизирай се и защо? 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проблемът с поставяне на колони близо до стени и масивни предмети не се състои в положението на бас рефлекса и въздуха, който излиза от него, а с отраженията, които се получават от близкостоящите стени и масивни обекти - и най-вече отраженияра в ниските честоти.

Вероятно знаеш, че ниските честоти не се разпространяват линейно. С други думи - не пътуват само от лицето на колоната и говорителите към слушателя.

Колоната излъчва във всичките си посоки и разполагането и близо до стена твърде често води до разбумтяване на баса, което пък компрометира представянето на колоната в целия честотен спектър.

Дори да приемем, че колоните с бас рефлекс са най-податливи на такова разбумтяване (заради повдигането на ниските честоти породено от самата конструкция) и че задноразположеният порт допълнително усложнява ситуацията, то проблеми в звученето при поставяне близко до стени и масивни предмети се появяват и при колони със затворен обем.

Заблуждаваш с твърдението си, че 5см е достатъчно разстояние. Ако имаше опит с повече от 2 чифта нормални колони вероятно сам би осъзнал абсурдността на такова изказване. Дори самите производители, които в брошурите си често пишат доста оптимистични данни, препоръчват няколко пъти по-голямо Минимално разстояние до задната стена.

За да има някаква полза от темата - съветът ми към питащия е, ако няма никакъв друг вариант за разположение на колоните - да се замисли за колони, които възпроизвеждат възможно по-малко енергия в ниските честоти. Малък букшелф примерно, който да бъде подкрепен с по-разумно разположен добър събуфер. Така би могъл да постигне добро звучене, минимизирайки неприятните ефекти от компромисното разположение на колоните.

Ясно е, че всички искат максимално големи колони, за минимална сума... и в повечето магазини биха казали, че няма никакъв проблем да се разположат както реши клиентът - дори отгоре на гардероба (виждал съм и такива изпълнения).

Целта на такова питане обаче, обикновено е човек с ограничен бюджет да постигне максимално добро звучене в дома си, при условията, които има.

А в тези условия, купуването на стоящи колони и пъхането им между мебели на 5см от стената, би било добра рецепта за силно посредствен о звучене.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 22 минути, Evlampi написа:

Проблемът с поставяне на колони близо до стени и масивни предмети не се състои в положението на бас рефлекса и въздуха, който излиза от него, а с отраженията, които се получават от близкостоящите стени и масивни обекти - и най-вече отраженияра в ниските честоти.

 

Има резон в това което казваш, но тук говорим за качествени тонколони на сериозна марка, тоест резонанса от кутията е сведен до минимум, макар да са в бюджетен сигмент колоните. 

преди 22 минути, Evlampi написа:

 

Заблуждаваш с твърдението си, че 5см е достатъчно разстояние. Ако имаше опит с повече от 2 чифта нормални колони вероятно сам би осъзнал абсурдността на такова изказване. Дори самите производители, които в брошурите си често пишат доста оптимистични данни, препоръчват няколко пъти по-голямо Минимално разстояние до задната стена.

 

Имал съм доста повече тонколони от два чивта, експерементирал съм безкрайно много с букшелф, с преден и заден басрефлекс, с подови също със заден и преден басрефлекс като почнеш от Амфитон, Тонакс, Dlli, Quadral, Tannoy, Taga и др. И знам какво говоря. Който иска може и на средата на стаята да си сложи тонколоните никой не може да го спре да го направи. 

преди 22 минути, Evlampi написа:

 

А в тези условия, купуването на стоящи колони и пъхането им между мебели на 5см от стената, би било добра рецепта за силно посредствен о звучене.

 

 

Всеки има мнение! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз говоря за отражения от стените на помещението... ти ми казваш, че колоните били сериозни и нямало да има резонанси в кутията.  

Нямам планове да споря, а няма и смисъл, още повече, ако това са "Сериозни" колони за теб.

Като тема за размисъл - тези проблеми с разположението близо до стени и масивни предмети се наблюдават и при колони за стотици хиляди левове, с корпуси изработени от алуминии, където кутията е в пъти по-инертна :) 

Просто това не е проблем на корпуса на колоната, а на помещение и разположение. 

Всеки има право на мнение, но когато мнението е необосновано и заблуждава неподготвения потребител, като това, че 5см до стената са напълно достатъчно за колони с преден порт... правото може да се окаце криво :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
току-що, Evlampi написа:

Аз говоря за отражения от стените на помещението... ти ми казваш, че колоните били сериозни и нямало да има резонанси в кутията. 

Именно де, това дето се отразява му се казва резонанс! 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Versace написа:

Нещата май отиват към soundbar Sony xf9000 

Не правете грешката да вземате тонколони тип саундбар.

Не стават за музика.

Относно отстоянието от стената:

За Zensor 5, трябва да е от 20 -80 см.

Докато на Zensor 3 e от 5-30 см.

(не случайно ги дадох за пример по-горе).

Ако бяхте казали че разтоянието е "кът", нямаше изобщо да се предлагат 5-те.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ама 3те трябват и стойки, 40 см ми е секциятя, те са 30 мога да ги изкарам 10см.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Versace написа:

Ама 3те трябват и стойки, 40 см ми е секциятя, те са 30 мога да ги изкарам 10см.

Определено, ще е много по-добре от саундбара.

Стойките ако са Ви скъпи. Нови започват от 200 лв..

Може да си ги спестите и да си ги изработите сами.

Ако, Ви се отдава разбира се. Има достатъчно идеи в youtube, например.

А със останалите средства да инвестирате, във по-добър усилвател/ресийвър.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Zensor 3 звучат доста по - полоско в сравнения с Zensor 5, а до колкото съм разбрал ниските честоти са приоритет, тоест ще има нужда от субуфер за който съвсем няма да има място. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е не държа само на бас, ама искам като си пусна един хип хоп да ми напълни душата. Макс отстояние от стената на колоната с размери на сензор 5 е 20см

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 4 минути, Versace написа:

Е не държа само на бас, ама искам като си пусна един хип хоп да ми напълни душата. Макс отстояние от стената на колоната с размери на сензор 5 е 20см

Ако вземеш Zensor 3  не очаквай както казваш хип хопа да ти пълни душата. Малки са и няма как да се представят добре колкото големи тонколони в нискочестотния диапазон. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мне сензор 3 не ми харесват естетически, на снимка най харесах сензор 5

Въпроса е как свирят и с къв усилвател/ресийвър да ги съчетая. Бюджет 1200, да има пара и за кабел. Кабела ще е 6м и една оптика

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Versace написа:

Мне сензор 3 не ми харесват естетически, на снимка най харесах сензор 5

Въпроса е как свирят и с къв усилвател/ресийвър да ги съчетая. Бюджет 1200, да има пара и за кабел. Кабела ще е 6м и една оптика 

На вид аудио техника не се купува, а се слуша, задължително.

Относно усилвателя/стерео ресийвъра,  бяха дадени доста предложения.

(Nad, Denon, Marantz, Onkyo).

Все познати марки (за някои). Задължително трябва да има цифрови входове (оптика, coaxial), и изход за активен субуфер.

В случай, че трябва да се надгражда, щом ще се слуша хип-хоп.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Evlampi написа:

Вероятно знаеш, че ниските честоти не се разпространяват линейно. С други думи - не пътуват само от лицето на колоната и говорителите към слушателя.

Това не е вярно - справки Уикипедия.

 

преди 8 часа, Evlampi написа:

Колоната излъчва във всичките си посоки

Има и колони, които излъчват във всички посоки, но обсъжданите не са от тях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ZENSOR 5 and 7 are designed as floor standing speakers. they should be positioned minimum 10 – 20 cm (4 – 8”) from the rear wall. ZENSOR 1, ZENSOR PIcO, ZENSOR 3, ZENSOR PIcO VOKAL and ZENSOR VOKAL are designed to be positioned flat up against the wall.

 

10-20см дават за 5те

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

AGD, притеснително е, че уж се занимаваш с DIY, a остава впечатление, че не са ти ясни основни неща. Също е притеснително, че Уикипедия изглежда основен източник на информация за теб.

Ето четиво за размисъл: A Guide To Better Bass

И по конкретно - THE PHYSICS OF BASS:

Цитат

omnidirectional and high frequencies tend to beam. The higher the frequency, the more directional the sound. That’s because low frequencies have very long wavelengths that bend around objects that are a small fraction of their wavelength. In fact, objects of the size found in a living room, including loudspeaker enclosures, are essentially invisible to the long wavelengths of low frequencies. To give you an idea of just how great the disparity in wavelengths is within the range of human hearing, a 20Hz sinewave in air has a wavelength of 56.5 feet and a 20kHz sinewave has a wavelength of about half an inch. (Wavelength equals velocity [the speed of sound] divided by the frequency, or =v/f.)

If you had an aerial view of your loudspeaker and could see the speaker’s dispersion pattern, you’d see very low frequencies bending around the enclosure and reflecting off the rear and sidewall, midrange frequencies dispersed in a hemisphere in front of the speaker, and very high treble acting almost like a beam of light emanating from the tweeter. This is why speaker toe-in has such a huge effect on the treble balance you hear at the listening position but no effect on the bass response. Conversely, it’s why loudspeaker placement in relation to the room boundaries affects bass balance but not treble balance.

Bass from the loudspeaker, radiating omnidirectionally, is reflected from the room’s rear wall and sidewalls. This reflected energy combines with the direct wave from the woofer essentially in-phase, combining constructively to increase the bass amplitude. This is the common phenomenon known as “room gain”—a bass boost added by the room. The direct and reflected waves aren’t precisely phase-aligned, which causes some frequencies to be boosted more than others. In the upper bass, the direct and reflected waves can be out of phase, combining destructively to create a dip in the frequency response. This phenomenon colors the bass, adding an unnatural emphasis or de-emphasis to certain registers of certain instruments, particularly basses. Because the frequency at which this reinforcement or cancellation occurs is dependent on the distance between the speaker and the room boundaries, we can use good loudspeaker placement techniques to mitigate the deleterious effects of this phenomenon.

You can see the effects of “room gain” in Fig. 3, a loudspeaker’s anechoic frequency response (its response in a reflection-free room) and its response in a normal room. Not only is the low bass boosted because of room gain, but we now have peaks and dips in the response caused by the constructive and destructive combination of direct and reflected energy, along with room-resonance modes. Figure 4 is the same speaker in the same room, but at different distances from the rear and sidewalls. In this poor placement, caused by the speaker being the same distance from the rear wall as from the sidewall, the side-wall and rear-wall cancellations and reinforcements occur at the same frequency. If we move this speaker in the room so that the distances to the rear and side walls are staggered (by about a third), the response is much smoother (Fig. 5). Take a look at the vertical scale of Figs. 3–5; we’re talking about colorations of a whopping 15dB. This is why a loudspeaker designer once told me “I have 100% control over the sound of my speaker above 300Hz, 50% control from 150Hz to 300Hz, and 20% control below 150Hz.”

Proper loudspeaker placement—positioning the speakers different distances from the rear and side walls—can greatly reduce these colorations.

Надявам се, че повечето участници разбират добре английски и ще си направят труда да прочетат този кратък абзац. След което биха могли да си направят изводи за развитието на темата, за това доколко са стойностни съветите на съветващите... и уви доколко е смислено да се търсят съвети за аудио техника в този форум :)

 

Успех!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Добре прочетохме го, съвета ти какъв е да се сложат тонколоните на средата в стаята ли? Имаше един друг във форума дето съветваше че трябва да са на 1.20м от стената. От нашите съвети полза няма, нито от моите, нито от твоите в тази насока, защото всяко ухо е различно, всеки има различно изградена  база за това как трябва да звучи музиката която харесва, има значение стила музика който се слуша, тон - корекции които се ползват и т. н. Ние сме от полза да ориентираме човека в това дали си заслужава или не дадена аудио система според неговите изисквания и очаквания. След това къде ще си сложи тонколоните и те дали ще бъдат по Фън шуй не ни засяга. Има 5см от стената място и толкова, какво да направи, да си преустрои жилището за да може да се впише в някакви изисквания? Или защото няма място достатъчно според разбиранията на някой да не си купува никакво аудио, или да се набута за саундбар който не е за музика изобщо? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Versace написа:

ZENSOR 5 and 7 are designed as floor standing speakers. they should be positioned minimum 10 – 20 cm (4 – 8”) from the rear wall. ZENSOR 1, ZENSOR PIcO, ZENSOR 3, ZENSOR PIcO VOKAL and ZENSOR VOKAL are designed to be positioned flat up against the wall.

 

10-20см дават за 5те

Според официалния сайт разтоянията са други. По горе съм дал линк към тях.

П.П. Хубаво е като се цитира нещо да се линк към първо източника.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Versace написа:

Ми от сайта, които прати ти ги гледах. 

Горният ми коментар се отнасяше за AAUUXX, не за Вас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...