Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, колеги, 

Днес към 15:00 часа ме спря полиция.Левият ми фар на къси беше изгорял.Съответно аз имам резервна крушка, смених я, но въпреки всичко ми беше съставен акт и ми беше отнет синия талон към книжката.

Въпросът ми е каква е процедурата по обжалването и има ли смисъл да се занимавам.
Възражения в акта не съм попълвал.

Благодаря предварително! 

 

ПП:Също да кажа че полицаят ме уведоми че разговорът се записва със звук и видео, ако има някакво значение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знаех, че все още пишат акт за неизправни светлини.. принципно е фишче.
Принципно е трябвало да напишеш в акта, че на място си отстранил повредата. Имаш право до 3 работни дни да отидеш в МВР и да подадеш възражение, независимо дали си подписал акта или не. Но доста мои познати са го играли този филм и заминават 5 точки и около 100лв.
Ти не успя ли малко да поиграеш театър? Казваш колата ми няма такава индикация, откъде да знам, че е изгоряла?!
Най-добре се консултирай с познат полицаи(всички имаме такива).

Можеше спокойно да ти пусне фишче за 20лв, че не си пуснал фаровете и щеше да си доволен, вместо акт.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Явно само аз не познавам полицаи, затова пиша тук за съвет какво да правя : )
Мисля че е смешно за една изгоряла крушка да ми напишат акт, при положение че преди да почнат да пишат я бях сменил :))

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, niksantwiksan написа:

Явно само аз не познавам полицаи, затова пиша тук за съвет какво да правя : )
Мисля че е смешно за една изгоряла крушка да ми напишат акт, при положение че преди да почнат да пишат я бях сменил :))

Съмнявам се, че ще ти обърнат някакво внимание. Държавата се чуди как да щипне пари. Според мен няма смисъл да се занимаваш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То в България, правата си търсят само виновните и престъпниците....така че си изчакай наказателното постановление и си плати акта.

Горното в кръга на шегата, въпреки че, е вярно :)  Моя съвет е, да обжалваш.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще обжалвам, но какво трябва да направя за целта, да отида веднага в кат или да изчакам да излезе наказателното постановление ? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, niksantwiksan написа:

Ще обжалвам, но какво трябва да направя за целта, да отида веднага в кат или да изчакам да излезе наказателното постановление ? 

Не познаваш полицай, но поне адвокат познаваш ли? Ако да, питай него. Той ще ти каже най-добре какво можеш и какво не можеш да направиш в случая.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, niksantwiksan написа:

Ще обжалвам, но какво трябва да направя за целта, да отида веднага в кат или да изчакам да излезе наказателното постановление ? 

 

Според мен, е по-добре да обжалваш наказателното постановление, защото се разглежда в съда. Но наистина е по-добре да се посъветваш с някой юрист.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, моля ако още някой е попадал в подобна ситуация да си даде мнението : )

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За какво е акта? За въобще несветещи фарове или изгоряла лампа? Член и параграф на нарушението?

Обжалваш всичко. Най-вече акта. Наблягаш че няма индикация за неизправност, станало е по време на движение и е отстранено на място. Можеш дори да напишеш че автомобилът е стар, не е конструиран за непрекъснато каране на фарове и вследствие на дупките има контактен проблем. На наказателното се оспорва параграфа и размера на наказанието. След като е описано нещо в констативната част и не си го обжалвал няма много въъзможности за интерпретации.

 

  • Харесва ми 1
  • Любов 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Филипов написа:

За какво е акта? За въобще несветещи фарове или изгоряла лампа? Член и параграф на нарушението?

Обжалваш всичко. Най-вече акта. Наблягаш че няма индикация за неизправност, станало е по време на движение и е отстранено на място. Можеш дори да напишеш че автомобилът е стар, не е конструиран за непрекъснато каране на фарове и вследствие на дупките има контактен проблем. На наказателното се оспорва параграфа и размера на наказанието. След като е описано нещо в констативната част и не си го обжалвал няма много въъзможности за интерпретации.

 

На акта, доколкото разбирам почерка, пише че е констатирана повреда - не свети лява крушка на къси, с кото автомобилът НЕ застрашава движението на пътя.
Моя грешка е че не вписах нищо в графата с възражения, а директно си подписах акта, но не знаех как се процедира в подобна ситуация.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, niksantwiksan написа:

Благодаря за отговорите, моля ако още някой е попадал в подобна ситуация да си даде мнението : )

Ето ти информация какво трябва да се направи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре, въпросът ми е актът ли да обжалвам или издаденото в последствие постановление?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Какво не разбра - всичко! На малкото място в бланката не може да се напише мотивирано възражения. А и не всеки ве юридически грамотен да го направи на място.. Имаш 3 днии да го направиш. И разчети кай член/параграф е нарушен!

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 15 минути, Филипов написа:

Какво не разбра - всичко! На малкото място в бланката не може да се напише мотивирано възражения. А и не всеки ве юридически грамотен да го направи на място.. Имаш 3 днии да го направиш. И разчети кай член/параграф е нарушен!

Цитирам :

При проверка е установено:

1. На автомобила не му свети ляв фар на къси светлини и не застрашава безопастността на движение, с което виновно е нарушил чл.139 ал.1 т.1.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако не обжалваш в НП ще пише:

(6) (Нова - ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г.) Който управлява технически неизправно пътно превозно средство, се наказва с глоба от:
1. петдесет лева - при констатирани незначителни неизправности;
И няма да подлежи на обжалване.
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Филипов написа:

Ако не обжалваш в НП ще пише:

(6) (Нова - ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г.) Който управлява технически неизправно пътно превозно средство, се наказва с глоба от:
1. петдесет лева - при констатирани незначителни неизправности;
И няма да подлежи на обжалване.

Ако обжалвам има ли шанс положението да стане по-зле? Извинявам се за може би глупавият въпрос, но за пръв път попадам в такава ситуация. . . 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-лошо няма да стане.

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
 
В правилника за неизпавност се брои цялостно несветене на светлини - т.е. и двата фара. За една изгоряла лампа не е предвидено и максимално може да е 20 лв като за неупоменато конкретно нарушение.
 
В обжалването наблягаш че при започване на движението двата фара са светили и ако е изгоряла (а може и да е лош контакт във фасунгката) следствие от дупка и подобни, нямаш индикация и няма как да се установи по всеме на движение. Отстранено е на място.
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много благодаря !! 
Последен въпрос - щом актът е съставен на 8.01.2019 около 14:30 часа, срокът да обжалвам е до 11.01включително, нали? 
Тъй като съм извън града и на 11 се прибирам. . .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичките текстопве са на 2 клика. ДВ не е както едно време само на хартия. Всичко е събрани актуално.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, niksantwiksan написа:

издаденото в последствие постановление?

ей това, заеби сега тези 3 дена, опит;)

не е верно, светиха / това не е моя подпис

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колеги във възражението мога ли също да опиша факта че полицаят ме спря с ръкомахане ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не.
Чл. 170.  (3) При спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят от органите за контрол подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка. През нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина. Униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка. Сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет.
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, днес си пуснах възражението, ако на някого му е интересно ще ъпдейтвам темата с информация какво е станало.

Благодаря на всички, които помогнаха и най-вече на Филипов.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.