Премини към съдържанието
Без умствен капацитет

Ред за възстановяване на надвзетите суми при купуване на е-винетки

Препоръчан отговор


На потребителите, платили неколкократно за електронна винетка за един и същ регистрационен номер с един и същ период на валидност, ще им бъде възстановявана надвзетата сума.

Необходимо е потребителят да изпрати заявление в свободен текст, адресирано до председателя на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”, в което да опише казуса. Към заявлението трябва да бъде приложена следната информация:
•    При картово плащане – регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане – чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, моля да посочите обекта, в който се намира устройството;
•    Плащане в брой – разписка за плащане;
•    По банков път – платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.

Искането ще бъде разгледано и сумата ще бъде възстановена до 30 дни от постъпването.  Потребителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.

Заявления ще могат да подават потребителите, купили е-винетка от: специализирания сайт www.bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване и на каса в брой в Областните пътни управления. Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления.

Постъпилите към момента заявки за надвзети суми са 0,1 % от продадените електронни винетки, които към 10 януари са 131 737.  

Днес е възстановена надвзетата сума на деветима потребители, които са купили по две винетки за един и същ период и с един и същ регистрационен номер. Плащането е извършено след проверка на заявлението и приложените документи.

Напомняме, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват. В чл. 10а, ал. 3 от Закона за пътищата е записано: "Винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер, категорията на пътното превозно средство и периода на валидност и важи само за пътното превозно средство, чийто регистрационен номер правилно е бил деклариран от собственика или ползвателя му". Отговорността за правилното деклариране на регистрационния номер на превозното средство е на потребителите.

 

източник: www.bgtoll.bg

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малоумна работа - не можаха да въведат една проста проверка за плащане за номер и да отказват приемане на ново плащане за него.
Сега ходи се жалвай и чакай писмо от арменския поп.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отпуск ще дават ли да се  разкарваме до председателя на АПИ на крака. АПИ, ще изплаща ли тези допълнителни разходи, които ще се наложат за уведомяването.

ПС. Не знам дали и колко хора има, които по една или друга причина нямат банкови сметки...но операцията по менажирането на този превод и за изтеглянето му в кеш, за чия сметка ще е?

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, sliderum написа:

Отпуск ще дават ли да се  разкарваме до председателя на АПИ на крака. АПИ, ще изплаща ли тези допълнителни разходи, които ще се наложат за уведомяването.

ПС. Не знам дали и колко хора има, които по една или друга причина нямат банкови сметки...но операцията по менажирането на този превод и за изтеглянето му в кеш, за чия сметка ще е?

Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления.

каква параноя те гони

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Без умствен капацитет написа:

Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. “Македония” 3, Агенция “Пътна инфраструктура” или в Областните пътни управления.

каква параноя те гони

Гони ме параноята, че нищо не е споменато за пращане през пощата. Освен това загубата по пътя на документите(на оригиналите) не е невъзможно.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, sliderum написа:

за чия сметка ще е?

Не знаеш ли? В глобалния смисъл  - за твоя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

едно копие на документ е 10 стотинки, ако не желаете да плащате пощенски разноски идете в Областните пътни управления.

ако не желаете втората закупена винетка е оставете на държавата, вече сте е платили - всеки си преценя кое му е по евтино

а преди по евтино ли ставаше ?

колко време ви отнемаше да попълните данните в молбата

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Без умствен капацитет написа:

едно копие на документ е 10 стотинки, ако не желаете да плащате пощенски разноски идете в Областните пътни управления.

ако не желаете втората закупена винетка е оставете на държавата, вече сте е платили - всеки си преценя кое му е по евтино

а преди по евтино ли ставаше ?

колко време ви отнемаше да попълните данните в молбата

Администрациите изискват при приемане на копия да се пише на всяка страница от копието саморъчно "вярно с оригинала" и подпис, освен това, ако не се лъжа и печат заверка. Разкарването до областните пътни управления също струва пари и време, в моят град няма такова.

ПС, а и защо да трябва да губя дори секунда и стотинка от личното си време и пари, след като от нашите данъци са подарени вече 180 милиона на КАПШ?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, sliderum написа:

 

преди по малко ли време ти отнемаше да е извадиш на хартия

какви документи ти изискваха - дай да сравним нещата, като времето ти е по скъпа от втората винетка, винаги може да ги оставиш ще ти се приспадне от някой друг даняк

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Без умствен капацитет написа:

преди по малко ли време ти отнемаше да е извадиш на хартия

какви документи ти изискваха - дай да сравним нещата, като времето ти е по скъпа от втората винетка, винаги може да ги оставиш ще ти се приспадне от някой друг даняк

На хартия отивам в пощенската станция и си я купувам. Обикновено го правя, когато тъй или иначе имам път натам, примерно за да си платя битовите сметки и понеже ми е близо ходя пеша и не ми струва нищо. Грешки в системата няма. Не ми вземат пари за 2 винетки, нямам отказ от автомат за самообслужване и т.н. Плащам само колкото струва винетката.

ПС, обаче това не върши работа за хората, които примерно избират апарат за самообслужване или пазарят през сайта на АПИ и нещо им се бъгне софтуера на КАПШ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, sliderum написа:

На хартия отивам в пощенската станция и си я купувам. Обикновено го правя, когато тъй или иначе имам път натам, примерно за да си платя битовите сметки и понеже ми е близо ходя пеша и не ми струва нищо. Грешки в системата няма. Не ми вземат пари за 2 винетки, нямам отказ от автомат за самообслужване и т.н. Плащам само колкото струва винетката.

ПС, обаче това не върши работа за хората, които примерно избират апарат за самообслужване или пазарят през сайта на АПИ и нещо им се бъгне софтуера на КАПШ.

и сега ще идеш в пощата, когато ти е кеф, но ще пуснеш писмо

Постъпилите към момента заявки за надвзети суми са 0,1 % от продадените електронни винетки

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Без умствен капацитет написа:

и сега ще идеш в пощата, когато ти е кеф, но ще пуснеш писмо

Постъпилите към момента заявки за надвзети суми са 0,1 % от продадените електронни винетки

Нищо няма да пускам. Още не съм прецакан. Но има хора, които са.

Това, да те прецака собствената ти държава, хич не е хорошо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вече наистина се чувствам европеец, когато нещата са електронни....

  • Ха-ха 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, DarkEdge написа:

Малоумна работа - не можаха да въведат една проста проверка за плащане за номер и да отказват приемане на ново плащане за него.

FB_IMG_1547162767405.jpg

 

E: БГ Толл :D

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/268951

Някаква австрийска фирма лапа 180 милиона + 700 хиляди на година и то без евентуални анекси. Бюрократите измислиха хартиената да се конвертира,  оказа се че няма елементарни проверки дали има такава винетка, дали има такова МПС и имало ли е въобще, ни срокове на валидности. Като разбраха че всеки може да си напечата колкото броя иска без каквото и да е плащане набързо го спряха.

На фона на краденето от приближените на тиквата фирми и качеството на родните пътища сме с най-скъпите винетки. Преди години дадоха пример със Швейцария (40CHF ~ 70лв), видях че румънската е 28 euro. Словакия са като нас - 50 euro. Само при нас и Румъния е за всички пътища, в другите държави е само за магистралите, като има и паралелен безплатен път.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Голямата ТОЛ-измама

Със скандален анекс от края на септември държавата е пренаписала договора за електронната винетка и тол-системата.

18 септември 2018 г. - шефът на АПИ Светослав Глосов и представляващият "Капш" Михаел Вебер представят електронната винетка. По-малко от десет дни по-късно договорът между държавата и консорциума ще бъде променен значително

18 септември 2018 г. - шефът на АПИ Светослав Глосов и представляващият "Капш" Михаел Вебер представят електронната винетка. По-малко от десет дни по-късно договорът между държавата и консорциума ще бъде променен значително

© Надежда Чипева
Най-лесният и безопасен начин да не спазиш един договор е, като подпишеш анекс към него. Сагата с поръчката за 150 млн. лв. за винетките и тол-системата не прави изключение. Три месеца преди неразборията покрай електронните винетки да доведе до оставката му, председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов подписва допълнително споразумение към сключения осем месеца по-рано договор с австрийския консорциум "Капш трафик солюшънс". 

Месец и половина след като основните дейности трябва да са изпълнени, страните се предоговарят за основни моменти. Част от дейностите отпадат, други са изменени. Променят се сроковете за изпълнение, някои от които се удължават с близо година. Единственото непроменена остава цената, но не и начинът на плащане.

Груба оценка показва, че в резултат на анекса на изпълнителя ще бъдат спестени около 20 млн. лв. В същото време подобно мащабно изменение на договора влиза в конфликт със Закона за обществените поръчки и допълнително внася съмнения около действията на държавата.

Тези рамки няма нужда да ги правите

Сключеният между АПИ и "Капш" анекс предвижда промяна в 18 от дейностите, за които е сключен договорът. Повечето от тях създават впечатлението, че задълженията на "Капш" се разширяват, но същото време допълнителното споразумение предвижда отпадането на основни дейности, които имат голяма финансова тежест.

Така например "Капш" са освободени от задължението да преоборудват 125 съществуващи рамки за контрол, които се намират в населени места. Причината е логична - в населени места не може да се събира тол-такса. Това обстоятелство без съмнение е било известно на АПИ и преди да обявят поръчката.

За да мотивират изменението, от АПИ посочват проект за промени в Директива 2008/96/ЕО, в който се казва, "че не е възможно да бъдат налагани тол-такси на градските пътища". Въпросната директива наистина е в процес на изменение, но малката подробност е, че тя няма никакво отношение към тол-таксите, а регулира "управлението на безопасността на пътните инфраструктури".

Според източник на "Капитал", участвал в подготовката на заданието, дейността по преоборудване на рамките се състои реално в тяхната подмяна. "Цялата техника се маха и се сменя с нова. Единственото, което остава, е металната рамка, тя струва 2-3 хил. лв.", коментира източникът. Общият брой рамки, които е трябвало да бъдат преоборудвани, е 320, като след допълнителното споразумение техният брой е бил намален до 200. По информация на източника ни тази промяна е довела до икономия за над 10 млн. лв. за "Капш".

За сравнение - сключеният договор през 2014 г. за изграждането на 100 рамки с преброителни пунктове, които са на далеч по-ниско технологично ниво, е на стойност 4.8 млн. лв.

Тази оптика не ни трябва

"Капш" са освободени също така от задължението да поставят над 200 км оптични кабели до десетте най-натоварени гранични пункта в страната. Изпълнението на това задължение щеше да позволи не само на АПИ, но и на всички институции, които оперират на ГКПП (като МВР и митници), да получат оптична свързаност, която щеше да замени наети медни линии, чийто капацитет е силно ограничен и води до сривове на информационните системи.

АПИ мотивира причина за отпадане на тази дейност с писмо, което е получла от Държавна агенция "Електронно управление" (ДАЕУ), в което се казвало, че действащата комуникационна свързаност е напълно достатъчна и необходимостта от изграждане на оптична мрежа е отпаднало.

В отговор на запитване от в. "Капитал" от ДАЕУ опровергават подобно твърдение. "Писмо, приписвано на Държавната агенция, според това, което визирате, не съществува. На всички етапи на реализация на проекта на Агенция "Пътна инфраструктура" е оказвано в пълен обем поисканото от тях съдействие" отговори пресаташето на агенцията Веселин Нинов. "Нещо повече – Държавната агенция "Електронно управление" е заинтересована от разширяване на оптичната мрежа с цел последващото й използване за управление, интеграция и развитие на други инфраструктурни проекти за нуждите на електронното управление и за целите на националната сигурност" се казва още в отговора ДАЕУ.

По информация на "Капитал" цитираното в допълнителното споразумение между АПИ и "Капш" писмо съдържало справка за съществуващата свързаност по граничните пунктове, но в никакъв начин не и твърдението, че не съществува необходимост от изграждането на оптична мрежа до тях.

По груби оценки изграждането на 200 км оптична мрежа струва между 6 и 10 млн. лв. Участник в процедурата за избор на изпълнител коментира пред "Капитал", че когато са правили проучване, за да подготвят офертата си, те са предвидили за тази дейност 15 млн. лв. Прогнозната стойност, дадена от ДАУЕ е 7.5 млн. лв.

30 да се чете 7

Друга съществена промяна е, че предвидените 30 офиса по граничните пунктове, на които е трябвало да се санкционират неплатилите водачи, излизащи от страната, ще бъдат само седем. Причината за промяната е, че от Агенция "Митници" са изразили готовност да се ангажират с дейност по правоприлагане. Тук отново се появява въпросът защо тази сметка не е била направена още при обявяване на офертата. Отпадането на 23 контейнера ще спести на изпълнителя около 300 хил. лв.

Както става ясно от качения на сайта на АПИ договор, голяма част от дейностите, които "Капш" си спестява, трябва да бъдат изпълнени от подизпълнител на консорциума - българската фирма "Ита инженеринг", собственост на Васил Ботушаров. Ботушаров е стар играч в сектора поръчки за сигурност. През 2008 г. друга негова фирма - "Ентърпрайз комюникейшънс груп", участваше в консорциума по изграждането на телефона за спешни повиквания 112. Тогава възложител беше Министерството на извънредните ситуации, в което Делян Пеевски беше зам.-министър. Впоследствие фирмите на Ботушаров изпълняват обществени поръчки за МВР, НКЖИ, "Метрополитен", Центъра за градска мобилност, Държавния резерв и различни други институции.

Кон за кокошка?

В анекса е записано, че "страните безусловно приемат за установено, че промените нямат финансово отражение", т.е., че всички тези промени не водят до необходимост от промяна на сумата, която държавата ще плати на изпълнителя. "В потвърждение на това са докладите за оценка на обекти и строително-монтажни работи от независими лицензирани оценители, съгласно които заменяните дейности и доставки по договора като краен резултат не водят до промяна в цената за изпълнение по договора", се казва още в допълнителното споразумение. В превод това означава, че спестените дейности се покриват от допълнителните, които се предвиждат.

Въпреки че в анекса е записано, че въпросната експертна оценка е неразделна част от него, тя не е публикувана на сайта на АПИ. До редакционното приключване на броя от АПИ не изпратиха въпросната оценка, за да може да бъде преценено дали това, което се казва в нея, е вярно. Груба оценка обаче показва, че трудно може да се говори за припокриване на стойността на новите дейности с отпадналите.

Предвиденото закупуване на 50 нови лазерни датчика и допълнители камери например беше оценено от експерти, с които "Капитал" се консултира, на не повече от 1 млн. лв.

Нова дейност е и изискването "Капш" да оборудват и 55 автомобила с ПОС терминали. Това обаче едва ли ще доведе до допълнителен разход, защото една от практиките е устройствата да се предоставят от обслужващата банка. Дори и "Капш" да трябва да купят ПОС терминалите, това ще им струва не повече от 10 хил. лв.

В две от измененията се предвижда замяната на едно оборудване с друго, в друг случай - за промяна на местоположението на рамките. Друга от промените предвижда кутиите с оборудването по рамките да се поставя на по-голяма височина. Другите допълнителни дейности са свързани със закупуването на софтуерни лицензи и преработка на софтуера.

И още, и още

Сключеният анекс предвижда промяна в сроковете за изпълнение, като някои от тях (95 от стационарните точки за контрол) вместо до август 2019 г. ще могат да бъдат изградени до февруари 2020 г. Това поставя под съмнение пускането навреме на цялата тол-система, защото контролът е съществена част от нея.

Друга сериозна промяна, която се предвижда, е за начина на плащане. Оригиналният договор предвиждаше 40% от сумата да бъде платена чак след заработване на системата за електронна винетка и монтиране на всички точки за контрол. Изменението, което АПИ и консорциумът са подписали, предвижда 50% от сумата да бъдат платени още през май тази година.

Всички промени, които са направени в първоначално сключения договор, са мотивирани с текста в Закона за обществени поръчки (ЗОП), който казва, че това е възможно "поради обстоятелства, които при полагане на дължимата грижа възложителят не е могъл да предвиди, е възникнала необходимост от изменение, което не води до промяна на предмета на договора или рамковото споразумение."

Адвокат, специализирал в областта на обществените поръчки, коментира, че очевидно нито една от двете хипотези не е налице - първо, голяма част от корекциите са могли да бъдат предвидени предварително и, второ, промените са повече от съществени. Последното по смисъла на ЗОП е налице, когато "изменението въвежда условия, които, ако са били част от процедурата за възлагане на обществена поръчка, биха привлекли към участие допълнителни участници или кандидати, биха позволили допускането на други участници или кандидати, различни от първоначално избраните, или биха довели до приемане на оферта, различна от първоначално приетата" или пък води до "до ползи за изпълнителя, които не са били известни на останалите участници в процедурата".

"Капш" отказаха да отговорят на изпратените въпроси от "Капитал", като препратиха към съобщение до медиите, което не отговаря на нито един от тях. От АПИ също не отговориха на изпратените въпроси.

Източник

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Ядосан 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някой за пореден път ни изтръсква.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.