Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


преди 1 час, Shiniasu написа:

Тази задача си мисля, че е удачна за първи клас, само ако се решава за конкретни случаи - примерна от едната кутия да се взема точно определен, предварително зададен брой бонбони, а не произволно количество. Т.е. да се реши нагледно задачата в няколко конкретни варианта. Диаграмите също са абстрактни, а това мислене не е развито при първокласниците. Могат да се ползват кутии с топченца, ако на учителите им се свидят бонбоните.

Целта е да се развиват представите , свързано с това въображението и творческото мислене...........По-висша форма на мислене от усещане и възприятие .

Представата е преход от сетивното към абстрактно-логическо мислене .....

Сега . Не съм специалист-педагог и не знам до колко е подходящо за възрастта....Но все някога трябва да стане . При някои цял живот не се случва - понятие -> съждение -> умозаключение ......! Най-зле стои въпросът с понятията - опитват без понятия да мислят и постоянно глупости се получават , ........даже при изтъкнати мислители ( разбира се там нивото и високо.....! )....:nono:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, by_chechi написа:

Съвсем си отговаря на реалното ! :nono:

Въпросът тук е кой какво вижда - отделното , общото или и двете заедно...

За теб може и да отговаря и на божественото, ама за мен не струва.
А кой какво вижда и по какъв начин е интересно наистина.

В девети клас изкарала даскалицата две съученички да решават две отделни задачи на дъската, с цел да си били повишили оценката. Нарочно го прави така, та ако не ги решат после да не ѝ досашда класната за двете нейни протежета.
А задачките по-засуканки такива, като са талантливи дечица или зубрили яко дълго време.
Момичето отляво се отказва и си сяда почти разревано. А другото от дясно успя, което си беше изненада, ама всички видяха че сама реши задачката и даскалицата бдеше зорко да не ѝ се подсказва. Малко беше кисела даскаличката, щото май не искаше да ѝ пише по-висока оценка, ама нямаше начин. И като се чудеше как да не я похвали, ни пита другите дали правилно си е решила задачата. Тя вижда че е правилно, ама като не знае как да излезе от тъпата за нея ситуация и пита нас.
Аз вдигам ръка и заявявам че мога да напиша в другата половина на черната ( зеланата ) дъска правилното решение.
И гледат тъпо съученици и съученички, особено тези които разбират че е правилно. Даскалицата обаче вика да заповядам. 
Излизам аз и я решавам, ама по друг начин и излиза същия отговор. А сега де ! Даскаличката гледа внимателно и накрая излиза същия отговор. 
Горката съученичка, изкара си акъла дали не ѝ подлях вода и дали даскаличката няма да каже че нейния начин не е правилен. Обаче си беше заслужила повишаването на оценката и си я получи.
А на мене ми каза, че да може и така. Седни си. Обаче не изтри писаното по дъската, така си остана чак докато излязохме от стаята, не знам кога го е трила.
После ми се караха съучениците, че съм предлагал друго решение.
Било трябвало да си трая, щото те не са го намерили. Не могло така аз да им се фукам на тях.
Не било свързано с послединя видян материал и т.н.
Е па аз като мога и без последното учено, да стигна до правилния отговор, кво съм им виновен че те не могат ?
Та да, не виждаме еднакво действителността, но това си е нормално.
Ако двама човека трябва да прекосят София от единия край до другия и единият е с GPS пък аз карам по спомени от картата и пристигнем едновременно, що трябва да се ползва електроника.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, by_chechi написа:

Целта е да се развиват представите , свързано с това въображението и творческото мислене...........По-висша форма на мислене от усещане и възприятие .

Представата е преход от сетивното към абстрактно-логическо мислене .....

Сега . Не съм специалист-педагог и не знам до колко е подходящо за възрастта....Но все някога трябва да стане . При някои цял живот не се случва - понятие -> съждение -> умозаключение ......! Най-зле стои въпросът с понятията - опитват без понятия да мислят и постоянно глупости се получават , ........даже при изтъкнати мислители ( разбира се там нивото и високо.....! )....:nono:

Задачата е за след трети - четвърти клас. В първи се усвояват основни логически операции. Емоционалността преобладава и за предпочитане се ролеви игри, т.е. влизане в конкретна роля, отколкото децата да си представят условни ситуации с неопределени параметри (броя на бонбоните, които се вземат от всяка кутия).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не подценявайте дечурлигата. :) Могат неща, които и ние сме можели, ама вече не можем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да бе вярно, могат да се напикават от страх, а ние не го можем, язък.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎27‎.‎2‎.‎2019‎ г. в 12:49, NVJ написа:

по-ясно

 

на ‎27‎.‎2‎.‎2019‎ г. в 13:33, Белгиеца написа:

не отговаря на реалното

 

на ‎27‎.‎2‎.‎2019‎ г. в 14:40, by_chechi написа:

Съвсем си отговаря на реалното ! 

Задачата е вид абстракция спрямо една единствена реалност: Имаме по две купи (органи наречени крайници) .... Сбора от пръстите от горните е 10, а така и от долните също. Общия сбор е 20 ... та ... тъй ... реално ... разперваме всичките си пръсти ... после свиваме няколко от горните крайници и останалия брой от вдигнатите ги свиваме от долни крайници и броим общия сбор на вдигнатите пръсти от горните и долни крайници ... Затова задачата е за първи клас!!! Защото децата трябва да опознаят множествата и по какъв начин да се структурират данните от наличните им особености на тялото ... :)

Дг ва и и фил се ум нещ пиш ба я не уд и та тъ об на об ез кът 4г дете ... :)

т.е. Много сте умни бе хора ... я сега го обяснете на едно четиригодишно дете, за да се види за какво иде реч ... :)

п.п. За мен като особен индивид по по по най са важни първите четири години, а не седем... ;) Д В Г бе Драйвери ... :) Щадете го бе ... са Ви поотреебе по някое време кът остааалеете .... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, A.com написа:

Не подценявайте дечурлигата. :) Могат неща, които и ние сме можели, ама вече не можем.

Никой не ги подценява. Но си има възрастови етапи в развитието на децата, свързани с различните видове мислене, възприемане на света, себевъзприемане и т.н., които са добре описани от различни автори. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 16.02.2019 г. в 17:44, A.com написа:

Задачката е за първи клас.

  Затвори скритото съдържание

Съмнявам се.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване