Премини към съдържанието
Недко

Помощ за тестване и евентуален ремонт на мотор от електрическа бягаща пътека

Препоръчан отговор


Здравейте ! 

Пуснах същата тема и в раздел СПОРТ, като наглед по-уместен, но ми се струва, че специалистите по електродвигатели са при пералните и другата битова техника. Моля администраторите да преценят дали да оставят темата на двете места или да я изтрият от единия раздел.

Купих електромотор от бягаща пътека, заедно с платки, намотки и други елементи
с цел да го монтирам на механичната пътека, която имам от по рано.

Бившият собственик ми писа, че е липсвал пулта на пътеката и платката за регулиране на трудност.
Реших да рискувам и да купя каквото е останало, защото на мен НЕ МИ ТРЯБВАТ много режими и трудности,
а искам САМО една СПОКОЙНА ПЕШЕХОДНА СКОРОСТ ЗА РАЗХОДКА и се надявам с наличните елементи
или с някои поносими разходи да се получи.

Механичната работа няма да ме затрудни, да завинтя или за заваря каквито крепежи потрябват.

Въпросите ми са само относно електрическата и електронната част.
1. Как да пробвам мотора по безопасен за него начин ?

2. Как да тествам наличните елементи без риск да "изгоря" някой от тях ?

3. Какви данни да ви покажа за по-добра ориентация ? От етикетите и евентуално от мултиметъра, който мери напрежения, съпротивление, големина на тока (ампери).
Виждал съм и уред, който проверява и мери електрически вериги, като пуска ток по тях, но нямам такъв.

4. Още утре мисля да се обадя в сервиз, който работи с електродвигатели ... има ли значение, че основно се занимават с перални и др. битова техника ? 
(Сега просто не ми се чака до утре, за да разбера какво е състоянието на придобивката ми.)

Снимки има в обявата на този адрес :

Предварително Ви благодаря !

Как е изглеждал ел.мотора в работещо положение показвам на снимката

IMG-1-1.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те ще го тестват в сервиза (някак си). Но вие ще трябва да го ползвате със неговото си оригинално управление. А дали ще стане да работи със панела за управление на вашата пътека си е отделен въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, ice_lion__01 написа:

Те ще го тестват в сервиза (някак си). Но вие ще трябва да го ползвате със неговото си оригинално управление. А дали ще стане да работи със панела за управление на вашата пътека си е отделен въпрос.

Благодаря !
Моята е механична (без ел. мотор) и едва ли панелът и е за управление. По-скоро е само за отчет какво прави в даден момент.
Оригиналният панел не е наличен, така, че, вероятно, ще се приспособяват някакви елементи - универсални или от други уреди.
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма да се оправиш. Приказката за кочето и балтона.

Голяма част от експлоатираните тук пътеки са за американско захранване 110V. Не си дал данните на двигателя. Ако е с цифрово управление няма да се оправиш. Ако е аналогово ще стане тъпня с копче за регулиране на оборотите и толкова. Нито таймери, нито програми, нито елементарна защита за избягване на нещастни случаи. Недопустимо за употреба. По-лесно е да възстановиш оригиналната, от която е мотора. Ако управлението не подлежи на ремонт може да се поръча ново от производителя след като има марка и модел. В момента имам такова дефектно и ще се поръчва ново.

Стойността на упражнението "реализиране на кочина" ще е поне двойно спрямо купуването на цяла голяма работеща пътека. По магазините има и малки само по няколкостотин лева.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

Няма да се оправиш. Приказката за кочето и балтона.

Голяма част от експлоатираните тук пътеки са за американско захранване 110V. Не си дал данните на двигателя. 

Стойността на упражнението "реализиране на кочина" ще е поне двойно спрямо купуването на цяла голяма работеща пътека. По магазините има и малки само по няколкостотин лева.

Благодаря !
Данните на двигателя се виждат по снимките, в галерията на обявата в OLX.bg, в пред-предпоследното изречение на темата ми има линк в син цвят.
Навсякъде се вижда ясно 220 или 230 V. Ако не се вижда ясно - може да увеличите снимката от настройките на браузъра до 500 %.
(Затрудних се да приложа снимките в темата, защото са във формат *.webp . Чете ги само браузър. Има начин да се вкарат в темата, като се ползват линковете от оригиналното им хранилище в интернет, но съм забравил как ставаше и трябва да търся темата, в която го научих)
Марката е KETTLER, от сайта се вижда, че не само звучи като немска марка, а си е баш от държавата на немците.

За пореден път забелязвам разликите в мисленето, приоритетите, способностите и възможностите на хората от различните краища на България, както и между по-големите градове и малките градчета.
На някои места има универсални майсторчета, също и сервизи, които за малко пари ще направят чудеса, другаде няколкостотин лева може да се съчетаят с думата "само"....
Цялата работеща механична пътека съм намерил по обява за само 40 лв.
За 90 лв. купих двигателя, заедно с електро- и електрониката му, с доставката общо за 100,80 лв.
Засега не вярвам останалите ремонти да струват двойно спрямо голяма пътека, ако говорим за цените от 1200-1300 лв, които съм срещал. 
Няколкостотин лева за пътека мога да отделя в някакъв бъдещ момент, а на мен ми трябва още от "вчера", от преди месеци и дори години.

Пътеката е за лично моя употреба, и изобщо не ме интересува друго освен разходка без отделяне от работата ми в ателието с портретите.
Или с възможност да се гледа едновременно и телевизия.

Няма да се ползва от клиенти, в представителна фитнес зала и т.н. Аналогово регулиране с копче за мен изобщо не е тъпня, щом върши работа и струва малко.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нещо не разбираш. Да не си мислиш че СПЕЦИАЛИСТ ще ти разработва някакво устройство за под 100 лв надница?  Нали един прост зидаро-мазач прибира толкова. Или какъвто и да е. Дори неквалифициран да ти върже 3 контакта и 2  ключа с лампите. И след това като се нараниш да ходи да изписва кофи с мастило?

Това, че си купил жигула скрап за 200 лв  не означава че основен ремонт е по-малко. И в нея, и в кола за 100 пъти повече има точно същите бутала, сегменти, мотовилки и колянов вал. И труда като обем и сложност е еднакъв. Ама парите са различни.

Това я стане я не стане. Но не виждам кой ще утепе поне седмица за да ти бъде на теб "тънко".  И като се окаже с цифров интерфейс и команди? Кой ще ти програмира процесор за единична бройка за без пари?

Взимай цялата пътека и купувай от производителя само управлението. Така е най-добре като разход и функционалност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Един приятел взе такава - https://www.top-sport.net/productbg/512 , от свой човек за 400лв 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

image.jpg

image;s=800x600

image;s=800x600

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване