Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


  Днес Виваком ме уведоми с СМС за предстоящи промени в общите условия за таксуване в ЕС. Мен, като дългогодишен служител в БТК ме смущава терминологията. Използван е терминът "повикване". В съобщенията, когато абонат А избере абонат Б и телефонът на Б започне да звъни, се нарича повикване. То никога и никъде не се е таксувало. Таксува се времето, когато абонат Б отвори телефона си и се осъществи разговорен път между двамата-това трае до като абонат А затвори и разпадне връзката (при цифровите връзки разпадане настъпва и при затваряне на Б). Това съобщение от Виваком поражда няколко въпроса. Ако аз избера абонат от Франция (примерно) и звъни десетина пъти, а той не вдигне-ще бъде ли таксувано? Или във Виваком се е напълнило с хора, дето си нямат хабер от връзки в съобщенията? Писах им, но при тях всички въпроси попадат в някаква фигура, дето първо нищо няма да прочете, после нищо няма да разбере и отговорът ще е повече от формален ( и от незнам от кога във тяхната форма за задаване на въпрос не работи инструмента за прикачване на файл-голям резил.

33.jpg

44.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Напълно прав си!  Но там, както и навсякъде вече у нас, работят некадърници.  Скоро при един приятел да попрамя стационарния му гелефон, който вече е със СИМ-карта, отишъл техник завършил ... ПЖИ!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Айдуци, Баварец, айдуци. И на всичкото отгоре неграмотни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
Цитат

(28)
В съответствие с принципа, че повикващата страна плаща, мобилните клиенти не плащат за получаване на национални мобилни обаждания и разходите за прекратяване на повикване в мрежата на повиканата страна са включени в пената на дребно на повикващата страна. Сближаването на цените за терминиране в мобилна мрежа в държавите-членки следва да пале възможност за прилагане на съшия принцип за регулирани роуминг повиквания на дребно. Тъй като обаче това все още не е гака, в случайте, посочени в настоящия регламент, когато доставчиците на роуминг имат право да прилагат надценка за регулираните роуминг услуги на дребно, надценката, прилагана за входящи регулирани роуминг повиквания, следва да не превишава среднопретеглените стойности на максималните цени на едро за терминиране в мобилна мрежа, установени в Съюза. Това се смята за преходен режим, докато Комисията не разгледаа този нерешен въпрос.

https://publications.europa.eu/bg/publication-detail/-/publication/8fdf5d08-93fc-11e5-983e-01aa75ed71a1/language-bg

На мен ми звучи като започваш да плащаш от момента на достигане на отсрещната страна и начало на сигнализиране. Т.е. започваш да чуваш сигнал свободно и започва да таксува. Интересно ако отсрещната страна говори и получиш сигнал заето пак ли ще бъдеш таксуван.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Направо са си за съд! Цацаров къде спи?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sliderum написа:

Направо са си за съд! Цацаров къде спи?

нали трябва някой да подаде писмен сигнал

нещо такова

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, Без умствен капацитет написа:

нали трябва някой да подаде писмен сигнал

нещо такова

Ами пусни де, нали ти си активната съвест на квартала форума.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, DarkEdge написа:

Т.е. започваш да чуваш сигнал свободно и започва да таксува

 Грубо казано, в изграждането на връзката има два контура-разговорен и сигнален. Повикването става по сигналния контур, по който се изпращат критериите на абонат Б и които се записват в регистър в отсрещната централа, който намира неговите координати и изпраща нужния сигнал. Когато абонат Б вдигне, по сигналния контур се изпраща един критерий (набор от импулси) до централата на абонат А , който се нарича "Начало на разговор" и който превключва и разговорния контур и задейства началото на таксуването. При затваряне на А или Б, идва друг критерий, наречен "Край на разговора" и таксуването спира, двата контура се разпадат.Това е в общи черти начинът за изграждане на връзка, независимо дали става дума за телефонна централа или мобилна връзка. В действитерност има много други неща и е по-сложно, но принципът е този. Така, че по никакъв начин не може да се приеме вивакомската формулировка за повикване и таксуване. И не на последно място, те дават едни суми, но не казват това еднократни суми ли са, таксуване за минута или нещо друго. Не може една телекомуникационна компания да напише подобно съобщение...

 А цитираното от горе не може да се приеме -до като трае повикването или сигнал свободно не може да има таксуване( или не бива).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, B3M2W0 написа:

 Грубо казано, в изграждането на връзката има два контура-разговорен и сигнален. Повикването става по сигналния контур, по който се изпращат критериите на абонат Б и които се записват в регистър в отсрещната централа, който намира неговите координати и изпраща нужния сигнал. Когато абонат Б вдигне, по сигналния контур се изпраща един критерий (набор от импулси) до централата на абонат А , който се нарича "Начало на разговор" и който превключва и разговорния контур и задейства началото на таксуването. При затваряне на А или Б, идва друг критерий, наречен "Край на разговора" и таксуването спира, двата контура се разпадат.Това е в общи черти начинът за изграждане на връзка, независимо дали става дума за телефонна централа или мобилна връзка. В действитерност има много други неща и е по-сложно, но принципът е този. Така, че по никакъв начин не може да се приеме вивакомската формулировка за повикване и таксуване. И не на последно място, те дават едни суми, но не казват това еднократни суми ли са, таксуване за минута или нещо друго. Не може една телекомуникационна компания да напише подобно съобщение...

 А цитираното от горе не може да се приеме -до като трае повикването или сигнал свободно не може да има таксуване( или не бива).

Да - това е "принципа". той никога не е бил друг!

Просто се възползват от вратичката "Тъй като обаче това все още не е така, в случайте, посочени в настоящия регламент, когато доставчиците на роуминг имат право да прилагат надценка за регулираните роуминг услуги на дребно, "

Т.Е - аз разбирам така нещата: В момента на "затваряне" на сигналния кръг, дължа 45 ст, независимо от резултата от "преговорите" м/у двете централи по протокол за отваряне на друг комуникационен канал! Един вид, еднократна такса за извършената вече услуга "намерихме другия" :)

 

Забележете, че виваком

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sliderum написа:

Ами пусни де, нали ти си активната съвест на квартала форума.

не ползвам мобилен телефон, не желая да ме намират навсякъде

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А аз мисля.че става на въпрос за това -

 

Фиксирани мрежи: Албания, Алжир, Андора, Армения, Беларус, Босна и Херцеговина, Естония, Грузия, Гибралтар, Исландия, Латвия, Либия, Литва, Малта, Молдова, Мароко, Палестина, Сан Марино, Тунис, Украйна.

Мобилни мрежи: Европа.

1,88 лв./мин.

Когато звъниш на някой от горе посочените държави ,но не на български номер,цената вече ще е 0,45ст.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Без умствен капацитет написа:

не ползвам мобилен телефон, не желая да ме намират навсякъде

бин Ладен, ти ли си

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 10 часа, dimi073 написа:

А аз мисля.че става на въпрос за това -

 

Фиксирани мрежи: Албания, Алжир, Андора, Армения, Беларус, Босна и Херцеговина, Естония, Грузия, Гибралтар, Исландия, Латвия, Либия, Литва, Малта, Молдова, Мароко, Палестина, Сан Марино, Тунис, Украйна.

Мобилни мрежи: Европа.

Въпрос - коя от изброените държави е член на ЕС? Никоя!
А Регламент 2015/2120 третира основно комуникациите в рамките на ЕС.
И тук се дискутира това как се измерва времето на инициирана връзка.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

  За да завърши цялата патардия, показвам какво ми отговориха от Виваком. Може пък да не е било напразно.

76.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, B3M2W0 написа:

  За да завърши цялата патардия, показвам какво ми отговориха от Виваком. Може пък да не е било напразно.

76.jpg

Твърде мътен отговор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, DarkEdge написа:

Твърде мътен отговор.

За жалост, всички тези неща се движат от хора, които нищо не разбират от съобщения и те не знаят какво да кажат и да направят. Ще видим какво ще стане в крайна сметка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много ми прилича на нещо, което ще мине в трета глуха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Няма да посмеят-когато става дума за пари, ще трябва много да внимават. Че после живи ще ги одерат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно когато става дума за много пари и съществуващата ситуация ги облагодетелства се ошумуляват до край.
Справка: 8-9 цифрените глоби, налагани от ЕС на M$, Google...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, B3M2W0 написа:

 Няма да посмеят-когато става дума за пари, ще трябва много да внимават. Че после живи ще ги одерат.

Одирането се прави, ама ето така, както с Google. За 2 години - 3 пъти за по над един милиард...Евро!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

А да си видял драстична промяна на политиката на Google? 
Да, юридически примерно има, но нещата ги закопават така хубаво, та САМО силно заинтересованите достигат до тях.
А масовката продължава да си ползва на практика старата политика на корпорацията.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мен вече са ме цакали по тази схема. И то преди 2 - 3 години. Подавах сигнали до КЗП и нищо. Лошото е че по разпечатка се отчита 1 сек. разговор, какъвто не се е състоял. Шурито беше в Англия и жената набираше английския номер, той отказваше и я набираше. Та 20-30 лв. така ми бяха начислили. Парите не бяха много и се задоволих само със онлайн сигнал до КЗП. С мейли си комуникирахме, та след проверката всичко било нормално. Та*ак... Лично тогава пробвах различни варианти. Шурито отказваше, аз затварях преди да е вдигнал, стреличка... При всички варианти отчиташе разговор какъвто не беше провеждан. В разпечатката фигурираше 1 сек. разговор и варианта беше лично с някой от КЗК да се видим и да му демонстрирам, ама не ми се занимаваше както казах.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, DarkEdge написа:

Въпрос - коя от изброените държави е член на ЕС? Никоя!
А Регламент 2015/2120 третира основно комуникациите в рамките на ЕС.
И тук се дискутира това как се измерва времето на инициирана връзка.

А надписа отдолу -Мобилни Европа не виждаш ли ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване