Премини към съдържанието
Търсещ истини

Ползата от това, хората да са типизирани. За зодиите и други потребни класификации

Препоръчан отговор


преди 2 часа, Търсещ истини написа:

Не разбирам.
"Общото в единичното"

Пример за осмисляне :

Единичните ябълка , круша (общо дървета).....къпина , малина (общо храсти).......диня , пъпеш (общо влачещи)... Още по-общо плодове .

Не е като за туршия от зеленчуци (при качествено превръщане) . Плодовете по-скоро за конфитюри , сладка стават .....:)

Ще питаш къде е тук вълната ? Търси в проявленията на общото !

Откриваш ли закономерност ? Тенденция за приложение ? Имаш ли предвиждане ? ....Даже екстраполация ....Това "прави" вълната !:)

........................................

Най-основната разлика в мисленето между частица и вълна е , че при мислене частицата "по правило" се абстрахира (пренебрегва се) от времето и пространството . Мисловно е по-просто , по-елементарно и е възможно да се прави ! Масово така се и прави . Но не винаги е вярно ! Явява се като частен случай , отделен кадър във филма за вълната .....Хубав пример е апорията за " Ахил и костенурката" , където времето и пространството мисловно се свеждат до "нула" - "унищожава" се вълната....!

Вълната не може да се мисли без време и пространство .............

Следствие При частиците , без време и пространство се раждат парадокси , възникват недоразумения каквито в същност , в действителност няма.....

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, by_chechi написа:

Откриваш ли закономерност ? Тенденция за приложение ? Имаш ли предвиждане ....за зимата ? ....Даже екстраполация за количество консумация....Това "прави" вълната !:)

Не мога да приема, че ВСЯКО циклично движение или промяна е вълново. Къде са дифракцията и интерференцията при ежегодния цикъл плод- буркан- консумация? Или някой има интерференчна картина на редичките с буркани и хапва последователно и закономерно корнишон, ягода, кайсия, печена-белена? :) Аз не виждам вълна и при цикъла зареждане- разреждане на акумулатор. Това ще е някаква друга закономерност. При войскови строй, който минал по мост се разгръща, условно приех дифракция, но и там ширината не е безкрайна, а само до приетия преди строй, пък при преминаване през два съседни моста не се получава интерференция, т.е. смесване на вълните, сиреч, както отбелязах, е съвсем условно и не отговаря на фактите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Търсещ истини написа:

Къде са дифракцията и интерференцията при ежегодния цикъл плод- буркан- консумация?

Приемайки твоя шеговит стил на изразяване - дифракцията/интерференцията са пред очите ти , но не си пожелал да ги видиш и обмислиш! 

Ежегодният цикъл (както го наричаш) в същност не е цикъл , а е развитието (раждане , продължителност и умиране ) на една вълна със затихване..... ! :nono:

В края на годината (условно година) бурканчетата са празни (пропускаш факти и важни моменти !) , т.е. съдържанието в бурканчетата се е "разсеяло" , изчезнало е в пространството и времето - дискретен разпад на вълната . Което аз лично наблюдавам с мое дълбоко съжаление . :( Нещо подобно се получава и с ракията от сливи , грозде , кайсии ....:lol6:....сега не споменавай магазина , жената , парите , че става още по-сложно - взаимодействие между множество различни вълни ! :nono:

Догодина следва нова , друга вълна......Т.е. цикличност има появяването на вълни , в тяхната последователност....Дай Боже да има ! :)

Нещо повече ! Самата цикличност от вълни , може да се разглежда като една вълна от по-висока степен на общност ...да кажем традиция . Т.е. вълна в продължение на много , много години.....

Сега сериозно , ако виждаш сериозното в несериозното ! :nono:

Разглеждаш вълната като съвкупност от частици , а не като процес ......Може , но по-горе вече обясних до какво води. Хайде да не е до противоречие или парадокс , а до неразбиране... При това тук е най-важна еднаквата степен на общност .

Още по-горе споменах , че е трудно за хора които не са тренирали този начин на мислене.....Резултатът е на лице .....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Я , да сме на ясно , когато говорим за вълна , да знаем за какво си говорим : (сега го намерих в Мрежата)

http://bgchaos.com/554/fractals/quantum-mechanics/вълна-основни-формули-и-зависимости/

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не може да се пропусне и тази класификация. 

Едни хора властват, други слугуват, трети са независими.

Дошли дорийците, превърнали местните в илоти, а те създали Спарта, в която мъжете смятали за унизително да работят, воювали и си убивали времето в мъжки приказки. Илотите загинали. Дошли елините, покорили пеласгите, занимавали се с търговия и учени разговори, докато ония работели и изчезвали. Не споменах, че освен с насилие, властващите здравата мамели в уж- взаимен интерес и уж- права, (вж. темата за Манипулацията) та хитрите елини останали в бъдещето, а манипулираните пеласги в миналото. Така че ролята на послушен будала е част от взаимоотношенията, но всеки що- годе жизнен, се стреми да бъде откъм властващите, иначе е обречен.

Като бягали от зависимостта на феодалите, стремящите се към независимост занаятчии направили свободни градове в Западна Европа и тия градове станали основа за индустрия и изкуство, а по- сетне надвили пазещи с оръжие властта си аристократи.

Та, това е още една класификация- класите. Който добие капиталец гледа да премине в друга класа. Колкото повече капитал и власт имаш, толкова по- добре. Иначе-  съдбата на пеласгите.

Пък сега информацията и информационните технологии дават възможност за относителна независимост. Дано българите не тръгнем по пътя на траките и пеласгите- под елини, римляни и който дойде. Това е на умирачка.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като стигнах до извода, че типизирането на хората е субективно- във връзка с конкретния интерес и дейност, ще погледна и към приложното значение:

Във всяка своя дейност, в която се среща с хора (а то е почти винаги), човек прави и трябва да прави още в самото начало на контактите си типология на другите!

Прим.

  • "Зарзаватчиите в квартала биват : Пешо удря в кантара, но цените са ниски. Гошо кара прясна стока, но е далече. Тошо ми е под носа, но е повлекан" Значи: за бързи покупки, отивам при Тошо, за специални случаи при Гошо, а като минавам задължително поглеждам при Пешо- ефтинкото- от там.
  • Колегите са Пешо - услужлив, ама не толкова. Гошо- темерут, ама компетентен, Тошо- търчи лъжи, ама приятен. За съвет ще се обръщам към Пешо, за специални случаи към Гошо, а за клюки- към Тошо
  • Колежки те в три категории ....

Универсалните класификации са нужни за учените, които си изкарват хляба с универсални класификации. Относителност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нормално е да съотнасяме нещата към нещо вече познато и да ги сравняваме. Оценките ни винаги са относителни и  класифицирането е следствие от това.

Проблемът с поставянето на рамки е, че в определен момент тези рамки ще се окажат пречка и може да не е лесно да излезем от тях.

Ние съотнасяме нещата към една или друга категория съгласно познанията си, но какво става с непознатото? Да се опитваме да го пригодим към старите класификации може да се превърне в сериозна пречка при опознаването му.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Търсещ истини написа:

Във всяка своя дейност, в която се среща с хора (а то е почти винаги), човек прави и трябва да прави още в самото начало на контактите си типология на другите!

Много увъртяно ...

Във всеки момент човек влизайки в контакт с някой или някоя група прави и/или трябва да прави типология на другия или другите с една единствена цел - да опознае за какво може да ползва другия и/или другите.

Примерно: Ако Гошо е мързел, Тошо е работохолик, Ваньо е бохем, а Пешо е лаладжия, то да не изисква от Гошо работа, от Тошо несериозност, от Ваньо сериозност, а от Пешо съвет.

Всичко това с въпросната типология е само и единствено приближена характеристика с основна функция по-бързо да получиш или да дадеш на другите ...

Пак ще се повторя: За да получиш нещо, замисли какво си дал преди това. В противен случай никаква дейност не може да осъществиш, а само си създаваш илюзия, че можеш да правиш, което е признака, че си покварен. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 25.05.2019 г. в 6:40, Търсещ истини написа:

Възразявам.

Рамката не е ортодоксална, а огражда мои виждания и възможности. Поради това не е единствена и правоверна, а субективна. Нито останалите, нито вие трябва нещо. Това, че защитавам някои позиции и критикувам други, отразява гледна точка. Тя може да е вярна или грешна, което се решава според фактите и аргументите.

Благодаря за мнението.

Не се приема. Питането е по същността на казуса. Уточнението Ви се приема, заедно с признанието, че все пак имаме "рамка", неортодоксална. Изследователска или експлоеърска.

Все пак я `поставяте на масата` за обдъждане, дали е вярна или грешна. Което включва и възможността да е грешна. Щом не е математически и логически доказана с теорема, формула.

Кой би се ангажирал да докаже, че е грешна, е въпрос на някакво желание, интерес или награда като за Хипотезата на Поанкаре, например. Нищо, че умникът, който е успял, не е пожелал да я вземе-получи-приеме. Но това не пречи да му се възхищавам на основанието мъ да откаже  „Аз знам да изчислявам празнотата, заедно с моите колеги знаем механизмите за запълване на социални и икономически „кухини“. Празнотите са навсякъде. Те крадено от непознатоцкраденоа от непознатео могат да бъдат изчислени и това дава големи възможности … Знам как да се контролира Вселената. И сега ми кажете – защо ми е един милион долара?“

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Една друга класификация- според основната култура.

Романската култура е повлияла на народите около и на запад от Рим и те са със сходни културни традиции.

Византийската култура е повлияла на народите около Константинопол и Егея.

Ислямската култура е повлияла на Близкия и Среден Изток и Магреба

Можем да мислим и за културата на социалистическите страни от преди падането на Берлинската стена, но това е доста политизирано и по принцип се игнорира. Вероятно няма съществено значение, не зная.

Културата на WASP Влияе на Северна Америка и Британия. 

Съобразно с това, когато общуваме с хора от тези земи имаме предразсъдъка, а и културното очакване за съответно поведение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Търсещ истини написа:

Съобразно с това, когато общуваме с хора от тези земи имаме предразсъдъка, а и културното очакване за съответно поведение.

Това ми звучи като вица:

Един попитал друг дали разбира от логика.

Другия казал - Не, обясни.

- Ето на, всички гейове имат за домашни любимци рибки, следователно ...

Другия го прекъснал - ... всеки който има за домашни любимци рибки е гей ... и се усмихнал широко, че е схванал логиката.

- Не, ето на, ти нямаш логика, а готови отговори.

Истината е, че ... следователно ... довърши ти мисълта ... за да видим дали наистина търсиш истината или не .... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, ДиоиД написа:

Това ми звучи като вица:...

Вицовете, смятам, в някакъв смисъл са познание за света. Каква е типизацията и кое е по темата в твоя виц? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Търсещ истини написа:

Съобразно с това, когато общуваме с хора от тези земи имаме предразсъдъка, а и културното очакване за съответно поведение.

Въпросът е доколко познаваме съответното поведение за да имаме очаквания относно него? По-скоро очакваме от другите общества поведението на собственото си общество, но когато се сблъскаме с другите общества разбираме, че тяхното поведение не е съвсем като нашето.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Shiniasu написа:

Въпросът е доколко познаваме съответното поведение за да имаме очаквания относно него? По-скоро очакваме от другите общества поведението на собственото си общество, но когато се сблъскаме с другите общества разбираме, че тяхното поведение не е съвсем като нашето.

Мисля,че по- добре би изразило явлението "очакваме от другите общества някакво поведение" (може на собственото общество или пък според стереотипът ни за друго, или според опита ни за някакво друго общество). Същото важи и за зодиите: въз основа на непълна индукция сме си създали някакво очакване за зодията (без значение адекватно или не). Когато се сблъскаме с нов случай, преценяваме и потвърждаваме или разклащаме доверието си в класификацията. То важи и за всички класификации и предразсъдъци. 

Казано иначе- ако искате адекватно да преценявате възможностите на колата си (скорост, габарити, мощност), карайте я, придобивайте опит. Ако искаме да добием реална представа за другите, да общуваме, да се срещаме с тях, да обогатяваме опита си!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Търсещ истини написа:

Вицовете, смятам, в някакъв смисъл са познание за света. Каква е типизацията и кое е по темата в твоя виц? 

Типизацията се изучава още в първи клас и се нарича множество.

Нямам намерение да преподавам първи клас и действия с множества и как може да се определи дали даден елемент се отнася към дадено множество или не.

преди 4 часа, Търсещ истини написа:

Романската култура е повлияла на народите около и на запад от Рим и те са със сходни културни традиции.

Определено на изток от Рим има народи които са повлияни от романската култура даже повече от народите на запад. 

преди 4 часа, Търсещ истини написа:

Византийската култура е повлияла на народите около Константинопол и Егея.

Това определено е отново Романска култура, т.е не врат, а шия ....

И изобщо типизирането по този начин на културата е твърде не само нелогично, а и неправилно.

Трябва да отбележа, че отъждествяването на културата с религията е неправилно. Да, във всяка религия има културни системи, но и други компоненти.

Цитат

Култура (на латински: cultura, идващо от colo, colere и означаващо възпитание, образование, развитие, култивиране)[1] е понятие с много нееднозначни дефиниции и поради тази многостранност и многопластовост се подлага трудно на единно определение.

от тук

В основата на всяка култура е ценностната система. На базата на която се сформират множества от хора с общи ценности и де факто се "типизира". Има ред субкултури и т.н., които съществуват в някаква култура.

преди 5 часа, Търсещ истини написа:

Съобразно с това, когато общуваме с хора от тези земи имаме предразсъдъка, а и културното очакване за съответно поведение.

Това ако може да го кажете малко по със смисъл ... ок, да имаме предразсъдъци, но някак си след запетаята стои висящо....

Да го разбирам ли така: Към хората които живеят извън територията които обитаваме ние, то ние имаме не само предразсъдъци,  а и някакво очакване за определено културно поведение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ДиоиД написа:

Да го разбирам ли така: Към хората които живеят извън територията които обитаваме ние, то ние имаме не само предразсъдъци,  а и някакво очакване за определено културно поведение.

Да, с уговорката: без определението "културно" преди поведение.

Имало е ред едно време... поне посрещали по дрехите. Дрескод. Гледаш го с чалма, мохамеданин ще е, ако има "менте до коленца"- шоп ще е. Има дрехи за моми и омъжени, няма да сбъркаш, дори да я гледаш от към гърба. 
Сега, ако не знаеш, че дънките са маркови, за скитник може да го помислиш по сцепеното. Във висшите кръгове се надхващат със скъпи и маркови дрехи, които на следващата година носят посетителите на аутлетите.
Но
дрехата си остава един от начините за подреждане и класифициране на хората. Както и грижата за външния вид. Просто са се променили групите- онзи с тридневната брада не е моряк, който трети ден не излиза от кръчмата, а говорител по телевизията; онази с коса с многоцветни кичури не е протестиращо срещу реда девойче, а модо- послушна майка на девойче; а пък онзи с татуировките, той не е бивш каторжник.
Сега тези видими белези не представляват надежден източник за класифициране. Стана дума, че могат да са многозначни- нали като видите дете с фанелка на която е името на топ футболист не мислите, че това е онзи същият като малък :) ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Търсещ истини написа:

Имало е ред едно време... поне посрещали по дрехите. Дрескод.

Е, то едно време по акъла ти та изпращаха, ама сега по платежоспособността.... Както се казва - парите не миришат....

От известно време наблюдавам котките. При тях, а така също и при кучетата е важна е миризмата.

В общия случай - има няколко компонента - вид, миризма, "акъл" и прочие.

Но, в днешно време човек класифицира другите по този начин: харесва/не харесвам; мога да го използвам/ може да ме използва; може да ми даде/ мога да му дам; за това .... / за онова ..., т.е преценява дали ще му "свърши работа" или не. Образно казано обществото ни е "консуматорско".

Вече моралът, етноса (родовата памет) и т.н. не са в ранг листата на ценностната система. Еснафското е на почит. В най груб и вулгарен смисъл човек не си играе да до типизира или прочие даден индивид, а ползва елементарна класификация - става/ не става.

Всичко се свежда до това - ти да се себе типизираш и намериш своята ниша за изява. Проблематиката е в Гилдията.

Навремето един мой преподавател каза: Момчета и момичета, запомнете, повечето от Вас когато завършите не ще работят по специалността си.

Настроението на днешните млади хора е да станат директори, но тази позиция е "окупирана".

Простичките хора нямат терзания - за тях е важно да имат някаква работа, която да им докарва прилични парички, докато "сложните" хора все искат с минимум средства максимални резултати.

Ето и една друга класификация - Амбициозни хора и не.

Понеже мислите ми започнаха да се "разводняват", то нека завърша така: В днешно време типизирането на хората придобива прагматизъм.

Тя е по-важна за хората които организират някакъв бизнес, а не за хората които организират свободното си време.

В основата на себе типизирането е - Можеш ли да си лидер и организираш група хора или търсиш лидера.  Трудно е да си лидер. Не е чак толкова трудно да намериш лидера. Просто изисква време. Най-важното е да си определиш критериите. Ето и една друга класификация: Ориентирани хора и не ориентирани.

п.п. Във всеки един момент ти трябва да преценяваш " в кой гьол с коя жаба как да се отнасяш". Да, клише е, но всеки трябва да умее да облече същото в някакъв си смисъл. И изобщо - във вицовете, басните, поговорките, народните пословици и т.н. има някакъв заложен смисъл и ти си този който да го откриеш или направи. Дали е правилен или не е без значение, по важното е да го използваш същия и извличаш полза от това ... ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...