Премини към съдържанието
Volvo26

Колело за ходене на работа.

Препоръчан отговор


Здравейте.Наскоро имах ицидент с колата както и да е ремонта беше бърз и тн.Но се замислих ако недай си боже нещо стане с  колата по-сериозно аз няма със какво да ида на работа.Живея в едно село което е на 6км. от града а от работа ми е 9км.Първата ми мисъл беше да си направя старото колело което е типично планинско и да ми е като резерва но то е толкова старо вече.И още нещо като се замислих че 9км. не са много голямо ръзстояние се запалих да ходя редовно до работа с колело.Тъй като не съм чичко паричко и просто да ида за ново колело ще търя някое втора ръка или нов внос от Германия има един магазин в града дето предлага такива.Та въпроса ми е какво колело да си взема като тип и какви гуми са най-добри.Мършрута по който ще минавам е главно асфалт със изключение до селото ми един селски път и близо до работата е малко чакалист.Не искам много тежко колело защото пък навръщане има голям байр който трябва да се изкачва и като човек който не е карал колело от 2г.няма да ме олесни по-тежко колело.Тежа около 100кг.Също така бих искал да му сложа и багажник или кош за да мога и да пазарувам нещо ако се наложи.За сега разглеждам градски тип колелета или хибридни.Благодаря предварително за вниманието.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

9км с колело за работа си е тегаво, скутер изглежда по на оферта за това което искаш. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гледах и възможности за сутери,моторни колела и тн.Целта е и спорт да добавя повече към ежедневието си.Знам че няма да е лесно и не очаквам да ида до работа без капка пот.За това съм го измислил.И заради това питам какъв тип колело да взема.Шосейните са леки и бързи но колкото гледах и четох не стават за селски пътища и поради високото налягане в гумите ще чуствам всяка малка   дупка по нашите хубави  пътища.А планинско ми е твърде тежко и гумите са му със големи грайфери и на асфалта ще дават голямо съпротивление.Заради това питам какъв тип колело точно бихте препоръчали и какви гуми тъй като предимно ще бъде карано по адфалт и по-малко по неравни пътища но ги има във мършрута за да не става твърде дълъг пътя

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изборът не е лесен и най-вече рамката. За колелото от значение най-вече е височината ти, а не килограмите. Рамка не по твоя размер ще превърне колеезденето в мъчителна и болезнена агония, а може и до повреда (например ако не е достатъчн вкарано колчето за седалката, може да спука рамката). Колкото по-големи (диаметър) гуми, толкова по-добре. Колеезденето не е като возенето в кола и удобствата са несъвместими с усилията. Колкото по-дебела гума, толкова по-малко се помпа и по-трудно движи. Съответно и шансът за пукане е доста голям. Ако искаш хубаво, леко колело, което ще ти доставя удоволствие от колеезденето, ще трябва да се изръсиш доста солено. Може сам да си сглобиш или да търсиш нещо готово (било то втора ръка или ново). Не маловажно - седалката. Шансът да ти изтръпва зад**кът е много голям. Та, за да имаш удобно колело ще трябва да съобразиш размер на рамка, размер на кормилна лапа, размер на курбели, вид на седалката. После поне основно регулиране. Колкото по-ефтино колелото, толкова по-тежко. Колчета за седалки, дори седалки, шайби за кормилни лапи, капли - вече ги произвеждат от въглерод. Доста по-здрави от стоманата и по-леки от пластмасата, ама на цената на златото (особено каплите). Поглеждай за модел на шлизи, а не на резба отзад. Да не кажа, че е задължително за тежък човек. 

Какво аз препоръчвам за неопитни колеездачи с въпросителна относно ентусизма:

1. Рамка - най-важното нещо. Стандартна сайкълкрос рамка, с място за калници и поне едно ухо отзад за калник (най-добре с две). Ест, по размер на тялото. Обезателно с дискови спирачки като ухото да е в триъгълника. Така ще могат да бъдат монтирани всички модели багажници. Междуосие за 8 скорости. 

2. Вилка - твърда. Амортисьорните вилки са тежки, адски скъпи и в работен режим "крадът" от натиска върху педалите, защото колелото леко прикляква. Хубавото им е, че при неравен път обират вибрациите и на неопитни колеездачи не им изтръпват ръцете. Аз карам доста по-голямо разстояние всеки ден и предпочитам твърда вилка. 

3. Кормило - извито. Позволява хем висок, хем и нисък захват. Изключително удобно при силен насрещен вятър или при висока скорост. 

4. Дискови спирачки TPR - да скъпи са, но стискат и от двете страни, регулират се лесно и дефакто наистина спират.

5. Гуми 700x25c с грайфер. Тънки, много напомпани, на размер като състезателните, но с грайфер. Може и 700x35c, което вече си е дебеличка гума. Може и междинне размер 700x28c.

4. Капли съобразени с главините. 36 спици е добре за неравни пътища. Какви да е Шимано главини за диск и куик релиз - подходящи. 

5. Скорости 2х8 предостатъчно. Ако баирът е много голям, то задния венец с повече зъби на голямото колело.

6. Калници - по избор.

7. Пластмасово колче за седалка, багажник по избор. 

8. Касета.. Не съм доволен от Холотеч.. Старата с четвъртита ос е здрава, холотеч смених 3. Ама за сметка на това доста по-леко.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговора,но въпросно гумите те ще понесат ли селски път??.И пределно ми е ясно че не е същото като да се возиш в автомобила.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е задължително колелото да е хубаво за да е скъпо.Аз доста колелета съм сменил,най-добри впечатления имам от колелета с до 7 скорости най-много.Да имат амортисьори на седалката,както и на предната вилка.Гумите обезателно широки.Абе трябва да се пробва, при всеки е индивидуално.Аз имах едно,беше само с амортисьор на седалката и широки уми.Аве паветата не ги усещаш.Возеше и вървеше уникално,но бързо ми го откраднаха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Volvo26 написа:

Първата ми мисъл беше да си направя старото колело което е типично планинско и да ми е като резерва но то е толкова старо вече.

Оправи си старото колело и виж как ще ти понесе пътуването. Ако след това решиш да си купуваш ново, вече ще имаш впечатления какво е подходящо за пътя и условията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, franchesko написа:

хубаво за да е скъпо.Аз доста колелета съм сменил

А, де... Това е идеята - да си купи едно. Аз пък ни едно не смених. За 3 години навъртях 8 хил. мили. Смених спирачки, 3 пъти верига, 3 пъти задна касета, 1 път задна глкавина (първата бе с колелото Formula), жила, гуми и т.н. 1 път предни венци наедно с касетата (сега съм на Шимано холоутеч 2) и 3 пъти касета. 

Заради това писах, важна е рамката. Оси, верига, касети, жилки и т.н . - смеят се и подлежат на ремонт.  Колеезденето не е безплатно, нищо че няма гориво. Износват се един куп елементи. 

До автора, ако иска действителен съвет от човек с интенсизвно колеездене и избор на велосипед в БГ и чижбина, да пише. Така да гадаем кое е "по-добре", какво му е "старото колело" и т.н. е само пълнеж за Калдата и рекламата на Гугъл за форумците. От 10 години карам ежедневно колело, минъл съм през ада да нямам пари  за хляб и автобусни билети и да искам колело, та до моментът колелото ми да струва повече от автомобил. Изпробвах и изкупих доста части, модели. Ако авторът сериозно иска съвет за избор на велосипед с минимални разходи, ще му отговоря на лично съобщение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичко е до  как на него  индивидуално ще му допадне и естествено колко е готов да плати.Че всичко се износва това е ясно.Тука в Холандия най-много са тачат марки като ,,Batavia,,  ,,Gazelle,, и  ,,Sparta,,  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване