Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте!

Наскоро закупих 27" монитор - Lenovo ThinkVision S27i 27" . В магазина разпечатахме кашона и включихме монитора, за да проверим за изгорели пиксели. Нищо подозрително не видях! За първи път, когато купувам монитор му правя проверка в магазина и по ирония на съдбата след като го включих вкъщи забелязах на три места по един (вероятно) блокирал пиксел. Въпросните пиксели се виждат само на определен цвят фон и променят цвета си. На бял фон 2 от тях не се виждат, като играя игри също не се виждат.

Давам пример с този, който най-много ми бърка в съзнанието: на бял фон няма и следа от него. На тъмно син или тъмно сив фон свети червено. На много светло син фон не се забелязва. На червен фон изглежда тъмен, но не точно черен. На жълт фон е бледозелен. Когато играя игра не се забелязва???

Пробвах с Rizonesoft Pixel Repair да го поправя като пусна в  този участък на екрана прозорче с бърза смяна на цветове.  Пробвах с http://www.jscreenfix.com . Пробвах с разни видео в YT, където сменят много бързо цветове на цял екран - за около час. Не помогна! Пробвах леко да притисна екрана там където е пиксела, но се оказа че дисплея има допълнително стъкло отгоре, което го пази от натиск.

Има ли шанс да изчезнат с времето според вас?

Мислех да върна монитора, но за подобна забележка едва ли ще уважат, а и в магазина уж го тествахме, но основно на светъл фон и затова нищо не сме забелязали.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първото действие в такава ситуация винаги е да се обърнеш към търговеца, ако откаже тогава се търси план Б. Друг път като ще тестваш за пиксели се подготви за това!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Svetlio88 написа:

Здравейте!

Наскоро закупих 27" монитор - Lenovo ThinkVision S27i 27" . В магазина разпечатахме кашона и включихме монитора, за да проверим за изгорели пиксели. Нищо подозрително не видях! За първи път, когато купувам монитор му правя проверка в магазина и по ирония на съдбата след като го включих вкъщи забелязах на три места по един (вероятно) блокирал пиксел. Въпросните пиксели се виждат само на определен цвят фон и променят цвета си. На бял фон 2 от тях не се виждат, като играя игри също не се виждат.

Давам пример с този, който най-много ми бърка в съзнанието: на бял фон няма и следа от него. На тъмно син или тъмно сив фон свети червено. На много светло син фон не се забелязва. На червен фон изглежда тъмен, но не точно черен. На жълт фон е бледозелен. Когато играя игра не се забелязва???

Пробвах с Rizonesoft Pixel Repair да го поправя като пусна в  този участък на екрана прозорче с бърза смяна на цветове.  Пробвах с http://www.jscreenfix.com . Пробвах с разни видео в YT, където сменят много бързо цветове на цял екран - за около час. Не помогна! Пробвах леко да притисна екрана там където е пиксела, но се оказа че дисплея има допълнително стъкло отгоре, което го пази от натиск.

Има ли шанс да изчезнат с времето според вас?

Мислех да върна монитора, но за подобна забележка едва ли ще уважат, а и в магазина уж го тествахме, но основно на светъл фон и затова нищо не сме забелязали.

Връщаш начаса.! Как така няма да уважат гаранцията?? КЗП и си търсиш правата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виж в гаранционната карта, как стои въпроса с пикселите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Твоят пиксел не е умрял ами 'запецнал' (заседнал/блокирал).
Вземаш един МОЛИВ С леко изтрита гумичка. Гумичката трябва да е сравнително ( но не МНОГО ) мека. Върху екрана може да подложиш нещо (например лист фолио,) и започваш леко да "масажираш" пиксела и околонего в радиус на няколко мм. ( и да не забравиш да изтриеш леко гумичката на лист чиста хартия за да няма случайно графит останал по нея)
Постепенно увеличаваш натиска. В същото време може да пуснеш въпросната или друга програма която бързо да сменя цветовете.

(ако случайно нямаш молив под ръка може да ползваш гума за триене или друг подходящ предмет дори и пръст, освен ако пръстите ти не са като македонки 😁
Това е единственият начин за възстановяване на блокирал пиксел. (ако дефекта е в зоната на самият пиксел) В редки случаи има дефект който засяга цял ред/колона пиксели и тогава горещо проепоръчвам да се смени монитора.

Разбира се, аз ти препоръчвам първо да върнеш монитора(което е малко вероятно предвид факта че сме в Булгаристан и търгашите едва ли ще се съгласят), и да получиш нов, като този път си носи лаптопа и пусни видео/слайдшоу на което се сменят основните цветове за да провериш дали всичко е наред.

Различните производители/препродавачи/търговски марки на монитор имат различна политика относно връщане на монитор в случай на запецнали или напълно умрели пиксели. Ако имаш само 1-2 дефектни пиксела, а мониторът ти не е професионален, можеш просто да забравиш за смяна с нов, защото повечето производители признават дефекта ако имаш повече от 3 или 4 пиксела.
Направи това което колегата по горе е казал.
Това е в общи линии.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Емил Костов написа:

Връщаш начаса.! Как така няма да уважат гаранцията?? КЗП и си търсиш правата.

За един пиксел ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, petie1 написа:

За един пиксел ли?

За три и то точно след няколко дена. Мамата и е вавам на такива боклуци.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
За един пиксел ли?
Глупости, отдавна матриците се покриват изцяло за проблеми с пиксели и рекламацията трябва да бъде уважена - КЗП е крайна форма на натиск върху недобросъвестни търгаши. Връщай смело и гледай сеира на съветниците тук.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, vasettoo написа:
преди 14 минути, petie1 написа:
За един пиксел ли?

Глупости, отдавна матриците се покриват изцяло за проблеми с пиксели и рекламацията трябва да бъде уважена - КЗП е крайна форма на натиск върху недобросъвестни търгаши. Връщай смело и гледай сеира на съветниците тук.

Естествено че ще бъде уважена.  Аз в това не се съмнявам. Да не говорим, че съм имал подобни рекламации.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил Костов написа:

За три и то точно след няколко дена. Мамата и е вавам на такива боклуци.

Е тогава да го връща

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, petie1 написа:

Е тогава да го връща

По силата на търговския закон всяка стока може да бъде върната без рекламация и не сте длъжни да давате причина за това. Мисля, че беше до 14 дни от покупката, ако е направена от разстояние. В конкретния случай е нужно да се изтъкне като причина дефекта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо не го ползваш две години /или там колкото му е гаранцията/ и да идеш последния месец от гаранцията, да ти го заменят с нов?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, B3M2W0 написа:

По силата на търговския закон всяка стока може да бъде върната без рекламация и не сте длъжни да давате причина за това. Мисля, че беше до 14 дни от покупката, ако е направена от разстояние. В конкретния случай е нужно да се изтъкне като причина дефекта. 

Мислиш ли, че има смисъл да го пишеш това в случая?

преди 13 часа, Svetlio88 написа:

Здравейте!

Наскоро закупих 27" монитор - Lenovo ThinkVision S27i 27" . В магазина разпечатахме кашона и включихме монитора, за да проверим за изгорели пиксели.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ходих в магазина да проуча как стои въпроса и резултата не ми хареса. Според консултантите трябва да има поне 5 пиксела с дефект и да са близко един до друг... нещо такова :(

Стоката е купена от магазин, т.е. изпробвана е пред мен и опция за връщане няма. Избягвам да купувам от магазин, винаги онлайн пазарувам, но този монитор ми хвана окото и извадих кофти късмет.

Принципно не е болка за умиране, защото изглежда това са дефектни субпиксели - погледнато под лупа изглежда като чертичка, част от пиксел която свети в определен цвят. Гадното е, че погледа ми все там се  спира и е супер изнервящо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://support.lenovo.com/bg/en/solutions/migr-69226

 

Ми те се смяха на човека който предложи да изчакаш почти до края на гаранцията и да го рекламираш, ама май ще ти се наложи - чакаш и се молиш още някой пиксел да сдаде багажа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, Svetlio88 написа:

ходих в магазина да проуча как стои въпроса и резултата не ми хареса. Според консултантите трябва да има поне 5 пиксела с дефект и да са близко един до друг... нещо такова :(

Стоката е купена от магазин, т.е. изпробвана е пред мен и опция за връщане няма. Избягвам да купувам от магазин, винаги онлайн пазарувам, но този монитор ми хвана окото и извадих кофти късмет.

Принципно не е болка за умиране, защото изглежда това са дефектни субпиксели - погледнато под лупа изглежда като чертичка, част от пиксел която свети в определен цвят. Гадното е, че погледа ми все там се  спира и е супер изнервящо.

Няма такова нещо. Имате право да върнете стоката в 14 дневен срок. Можете да подадете оплакване онлайн пред Европейската комисия за защита на правата на потребителят, какво и през българската Комисия за защита на потребителя.
Върнете монитора НЕЗАБАВНО, като позовете горе споменатите институции, и законови рамки.
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_bg.htm


 

 

Цитат

 

14-дневен срок за отказ

В ЕС имате право да върнете покупки, направени онлайн или чрез друг метод за продажби от разстояние, например по телефона, с поръчка по пощата или от амбулантен търговец, в рамките на 14 дена и да ви бъде възстановена пълната заплатена сума. Можете да направите това по каквато и да е причина, дори ако просто сте променили мнението си.

14-дневният срок за отказ не важи за всички покупки. Някои от изключенията са:

  • билети за самолет и влак, както и билети за концерти, резервации за хотели и за автомобили под наем, а също и за кетъринг услуги за определени дати;
  • храни и напитки, които ви се доставят редовно (например доставки на млекар);
  • стоки, изработени по поръчка или явно персонализирани (например костюм, ушит по поръчка);
  • аудиозаписи, видеозаписи или компютърен софтуер (напр. на DVD) в запечатана опаковка, която сте отворили след получаването на продукта;
  • онлайн цифрово съдържание, ако вече е започнало изтеглянето или стрийминга и сте дали съгласието си, че губите правото си на отказ след започването на този процес.
  • стоки, закупени от физическо лице, а не от дружество;
  • договори за неотложни дейности за ремонт или поддръжка — ако повикате водопроводчик за поправка на душ, който капе, не можете да отмените поръчаната работа, след като сте се споразумели за цената на услугата.

Моля, имайте предвид, че този списък не е изчерпателен.

Срокът за отказ изтича 14 дни след получаването на стоките. Когато става дума за договор за услуги, срокът за отказ изтича 14 дни след сключването на договора. Ако той изтича през неработен ден, срокът се удължава до следващия работен ден.

Лична история

Отказът от някои видове покупки не е възможен

Джейн си купува билет онлайн за концерт на U2 в Ирландия. На следващия ден открива, че ѝ се налага да пътува извън страната в деня на концерта и се опитва да се откаже от поръчката си. Онлайн търговецът обаче отказва да анулира поръчката и да ѝ върне парите, тъй като 14-дневният срок за отказ не важи за покупките на билети за концерти.

Ако купите стоки в магазин, съгласно разпоредбите на ЕС нямате право да ги върнете (за замяна или възстановяване на заплатени суми), освен ако не са дефектни. Въпреки това много магазини доброволно позволяват на клиентите да връщат или заменят стоки в рамките на определен период от време при представяне на касовата бележка. За повече информация вижте вашата касова бележка или политиката за връщане на стоки на магазина, в който сте направили покупката си.

 

Как да се откажете от покупка

Трябва да информирате търговеца за решението си да се откажете от покупката. Не е достатъчно само да върнете стоките. Търговецът трябва да ви предостави стандартен формуляр за отказ, който можете (но не сте длъжен) да използвате, за да го уведомите за решението си. Можете едновременно да информирате търговеца и да върнете стоките, например като добавите писмена декларация към стоките, които връщате по пощата, като изпратите електронно писмо или като попълните онлайн формуляр на уебсайта на търговеца.

Трябва да изпратите неизползваните стоки на търговеца в рамките на 14 дни, след като сте го информирали, че искате да се откажете.

Някои търговци може да не поискат да заплатите разходите по връщането на стоките. Те обаче трябва да ви уведомят предварително (преди да поръчате) дали ще трябва да платите разходите, ако решите да върнете съответната стока. Ако не направят това, те ще трябва да заплатят тези разходи. Не трябва да поемате никакви други разходи, за които не сте били уведомен.

За обемисти стоки (като например големи домакински уреди или мебели) търговецът трябва да ви информира поне за приблизителните разходи за връщането им. Обемисти стоки, които са закупени извън търговски обект, например по каталог или от амбулантен търговец, и са доставени незабавно, трябва да бъдат взети от търговеца за негова сметка.

Възстановяване на заплатена сума

Търговецът трябва да ви върне заплатената сума в срок от 14 дни от получаването на уведомлението за отказ. Той обаче може да отложи възстановяването на сумата, ако не е получил стоките или доказателство, че сте ги върнали.

Възстановената сума трябва да включва всички разходи за доставка, които сте платили, когато сте направили своята покупка. Търговецът обаче може да ви начисли разходи за доставка, ако изрично сте поискали нестандартна доставка (например експресна доставка). 

 

Докато българинът не се научи да си иска правата, търгаши и мошенници ще го КЛАТУРЯТ, и Бълхария ще бъде Бълхаристан!!!
Заради такива като тебе с наведени глави въпросният търговец има самочувствието че може да прави каквото си поиска!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

У нас си има ЗЗП, като отиде в европа, там ще се пробва с тези общи правила, които все пак са различни за всяка страна.

https://www.kzp.bg/novini/vrashtaneto-na-stoka-bez-defekt-e-vapros-na-dobra-targovska-praktika-do-14-dni-mozhe-da-bade-varnata-edinstveno-pokupka-ot-razstoyanie

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На българистанска комисия и закон не вярвам! На българистански политик също! На българистански търгаш и мошенник - НЕ! На лекар - още по малко!

http://www.ebay.co.uk
http://www.dostavka-anglia.com/как-да-пазаруваме-от-англия/
Намираш си монитора, купуваш си го 40% по евтино, плащаш 12-16 лв  (в зависимост от теглото)на тези пичове да ти го докарат и си свиркаш.
Аз си купих монитор от Англия на половин цена и съм много доволен. Нямаше запецнали пискели нямаше нищо!
Единственото нещо което трябва да направиш е да отсечеш щепсела и да сложиш българистански бакелитов боклук, или да си купиш китайски преходник от качествена и жилава пластмаса който никога няма да се счупи!!
Може и сам да си сложиш хубав щепсел след като отсечеш английският, но бълхаристанският търгаш иска между 5 и 7 лева за такъв направен от качествена жилава пластмаса!!
Затова по добре отиваш в магазин за 1 лев и си вземаш хубав преходник. Вървят между 1 -1.5 лв.
Освен това английският щепсел има вграден предпазител!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какъв е смисъла от твоя пост, при условие, че стоката вече е закупена? Не се пита "от къде да се купи монитор".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Raze написа:

Какъв е смисъла от твоя пост, при условие, че стоката вече е закупена? Не се пита "от къде да се купи монитор".

За да знае да не се прекара 2ри път...
 

Цитат

У нас си има ЗЗП, като отиде в европа, там ще се пробва с тези общи правила, които все пак са различни за всяка страна.

За ваше сведение България се намира в ЕС, и тези директиви важят за всички страни. Освен това континентът Европа продължава до планините Урал.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

5d22lM6.png

Това как го тълкувате?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...