Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


току-що, dagpo19 написа:

Вярно.

Отчасти вярно, според мен.

Погрешно. Това се дава само в дзог чен или есенциалната махамудра. В никоя друга школа не се започва с това.

Преувеличаваш, но може и аз да съм субективен, понеже имам приятелка психиатър, която е много читава. С нея много спорим на подобни теми, но тя определено помага на пациентите си.

Ами ти чувал ли си, че Дзок Чен и Махамудра са вай висшите учения във Будизма? А и всички школи учат точно това, как да опознаеш себе си, а това значи собствения си ум. Дават ти и методи, различни медитативни практики. Какво дава психологията? Освен хапчета? Не казвам че не помага, не ме разбирай погрешно. Аз просто казвам, че говорим за две корено различни неща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, dagpo19 написа:

Има книга на Трунгпа Ринпоче, в която той разглежда паралелите, но и разликите между будистката и западната психология и психоанализта. Майка ми я подари миналата година, но съм я чел до полвината, признавам. Просто давам информация за тези, които не им се чете будистка психология. Не е едно и също, но има съвпадения в някои точки.

Да. Слушам те. Кажи, моля.

Ами казваш, че субекта - т.е. Ши - търси изход. Нещо, което никак не ми се вярва - завчера го каза много по- точно според мен, даже по- точно не може да бъде: че търси нещо светско. И не само той, на доста практикуващи търсенето е светско, а като такова, то не е търсене на изход.

А да кажеш коя е книгата?

 

п.п. Кьонинг недей така - има вече разработени доста психотерапевтични методи, без никакви хапчета и медикаменти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, sound написа:

Ами казваш, че субекта - т.е. Ши - търси изход. Нещо, което никак не ми се вярва - завчера го каза много по- точно според мен, даже по- точно не може да бъде: че търси нещо светско. И не само той, на доста практикуващи търсенето е светско, а като такова, то не е търсене на изход.

А да кажеш коя е книгата?

 

п.п. Кьонинг недей така - има вече разработени доста психотерапевтични методи, без никакви хапчета и медикаменти.

Знам Саунде, но нямат нищо общо с будизма. Само това казвам. 

И наистина това е много точно казано, търси се нещо светско само. Но и нещо друго, търси се нещо свръхестествено, нещо трансцедентално. А такова нещо няма. Това е голям проблем също за много от "практикуващите" уж. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, mecholari написа:

Аз бях спрял да го чета, някъде и 20 дена не писах във форума. Според мене чете някои по-долнопробни книги за психология, с нагласата там като види някакво заболяване и да го лепне на някой. Общо взето го приемам като преносител на зараза. Ето Юнг след анализ на сънищата си е направил нещо съществено ,написал е книга, чел съм от него например предговор за книга за дзен будизъм. 

Тука ако сум бил твърде груб с "долнопробна книга", имал съм в предвид например този цитат от предговора на Юнг:

Съвременната психотерапия е основана върху този принцип, доколкото е успяла да скъса с историческия си предразсъдък, че несъзнаваното приютява само инфантилно или нравствено непълноценно съдържание. Наистина има едно „срамно" ъгълче, склад за мръсни тайни, които обаче не са толкова несъзнавани, колкото скрити и полузабравени. Но то има толкова общо с цялото подсъзнание, колкото един развален зъб с цялата личност. Несъзнаваното е матрица, съставена от всички метафизически твърдения, от цялата митология, от цялата философия (доколкото тя не е само критика) и всички форми на живот, основани върху предварителните психологическите условия.

Увод в дзен-будизма
00760.jpg
Судзуки, Т.Т.
Изпратена от NomaD.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И името на ника ми е, NoMeJodas на испански, но ме ходас. Потърси какво значи, може и да намериш. Кьониг бях, вече не съм. Както казва Шунаята аз също нямам нищо общо със преди, не съм същия човек който съм бил. Хаха 🙂


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, NoMeJodas написа:

Ами ти чувал ли си, че Дзок Чен и Махамудра са вай висшите учения във Будизма?

Специално написах по този повод, че няма най-висшо учение абстрактно. За един това е Дзог чен или Махамудра, за друг Нюнгне, за трети е тонг-лен или просто да даде петте упасака обета. Акцентирах върху това, но може би не си го чел, щото беше по-назад в темата. И това го научих, когато попитах един от моите учители кое е най-висшето учение. И той ми каза: – Зависи. Понякога най-висшето учение за мен бяха петте пратимокша обета, т.е. да не убивам, крада, лъжа, да не наранявам другите сексуално и да не ползвам опиати. И това ми го каза учител, който имаше зад гърба си няколко тригодишни ретрита. Очевидно го каза за мен, не за себе си

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, mecholari написа:

Тука ако сум бил твърде груб с "долнопробна книга", имал съм в предвид например този цитат от предговора на Юнг:

Съвременната психотерапия е основана върху този принцип, доколкото е успяла да скъса с историческия си предразсъдък, че несъзнаваното приютява само инфантилно или нравствено непълноценно съдържание. Наистина има едно „срамно" ъгълче, склад за мръсни тайни, които обаче не са толкова несъзнавани, колкото скрити и полузабравени. Но то има толкова общо с цялото подсъзнание, колкото един развален зъб с цялата личност. Несъзнаваното е матрица, съставена от всички метафизически твърдения, от цялата митология, от цялата философия (доколкото тя не е само критика) и всички форми на живот, основани върху предварителните психологическите условия.

 

Увод в дзен-будизма
00760.jpg
Судзуки, Т.Т.
Изпратена от NomaD./

Всичко е так, ок. Но обърна ли внимание на най важното, това което поражда всичко?

Несъзнаването.......! Това е корена на проблема. А как се лекува, несъзнаване в психологията?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, NoMeJodas написа:

Всичко е так, ок. Но обърна ли внимание на най важното, това което поражда всичко?

Несъзнаването.......! Това е корена на проблема. А как се лекува, несъзнаване в психологията?

Всяко нахлуване на несъзнаваното е отговор на определено състояние на съзнанието и този отговор е следствие на съвкупността от налични идеи-възможности, т.е. от пълната диспозиция, която представлява, както бе обяснено по-горе, едновременен образ in potentia на психическото съществуване. Раздробяването на отделни части, едностранчивостта, фрагментарният характер подхождат на същината на съзнанието. Реакцията от диспозицията винаги се характеризира с пълнота, тъй като съответства на природа, чиято цялост е нарушена от предубедено съзнание[1].


[1] „Когато съзнанието анализира, нещата разкриват своята многозначност, а когато не го прави, то ги вижда." Suzuki, „Essays on Zen Buddhism", I, стр. 88

Малко продължение...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, dagpo19 написа:

Специално написах по този повод, че няма най-висшо учение абстрактно. За един това е Дзог чен или Махамудра, за друг Нюнгне, за трети е тонг-лен или просто да даде петте упасака обета. Акцентирах върху това, но може би не си го чел, щото беше по-назад в темата. И това го научих, когато попитах един от моите учители кое е най-висшето учение. И той ми каза: – Зависи. Понякога най-висшето учение за мен бяха петте пратимокша обета, т.е. да не убивам, крада, лъжа, да не наранявам другите сексуално и да не ползвам опиати. И това ми го каза учител, който имаше зад гърба си няколко тригодишни ретрита. Очевидно го каза, заради мен,

 

Еми ти сам си даваш отговора на въпроса, със примера за теб самия. Единствената разлика е в нивото на ученика, това ще му определи кое за важно ще приеме. Но със етапа на развитие идва все по задълбоченото познание, и така се стига до всичко. Има толкова много различни методи и подходи към едно и също нещо, само защото има много различни нива хора и ученици. Но не са различни ученията или школите помежду си. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, mecholari написа:

Всяко нахлуване на несъзнаваното е отговор на определено състояние на съзнанието и този отговор е следствие на съвкупността от налични идеи-възможности, т.е. от пълната диспозиция, която представлява, както бе обяснено по-горе, едновременен образ in potentia на психическото съществуване. Раздробяването на отделни части, едностранчивостта, фрагментарният характер подхождат на същината на съзнанието. Реакцията от диспозицията винаги се характеризира с пълнота, тъй като съответства на природа, чиято цялост е нарушена от предубедено съзнание[1].


[1] „Когато съзнанието анализира, нещата разкриват своята многозначност, а когато не го прави, то ги вижда." Suzuki, „Essays on Zen Buddhism", I, стр. 88

 

Е и? Мен ме интересува, твоя коментар и разбиране за това. Не ми говори с цитати. Има строго определен смисъл и контекст от Будизма, но дали така се разбира? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, NoMeJodas написа:

Е и? Мен ме интересува, твоя коментар и разбиране за това. Не ми говори с цитати. Има строго определен смисъл и контекст от Будизма, но дали така се разбира? 

Моят извод е с прости думи, не е необходимо да ти се търсят кусури, когато самия ти чувстваш пълнота. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dagpo19 написа:

А можеш да изчетеш цялата комерсия свързана с будизма, има всичко. Но само който практикува Будизъм, върви по пътя на медитацията и сам има познание за собствената си вътрешна среда. Знае и разбира, какво се има предвид. Иначе са само, комерсиални послания. 

току-що, mecholari написа:

Моят извод е с прости думи, не е необходимо да ти се търсят кусури, когато самия ти чувстваш пълнота. 

Да, на теория. Я ми покажи един такъв, който вече е станал такъв? Къде е? Няма, ама защо? Защото всичко е на теория, и ние сме омотани във съществуване. А докато се съществува, ще се страда. Колкото и облекчено да е съществуването, с помощта на психологията. Но не е освобождаване. Будизма учи на тотално просветление и освобождаване от сверите на съществуване. Ти даваш ли си сметка, колко по висша е тази цел от лекуването на някакво психично разстройство само? Модерната психология, учи ли те на освобождаване и просветление? Ми, не. 

Всичко това, само да подчертая разликите между и неоснователното им сравнение. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, NoMeJodas написа:

А можеш да изчетеш цялата комерсия свързана с будизма, има всичко. Но само който практикува Будизъм, върви по пътя на медитацията и сам има познание за собствената си вътрешна среда. Знае и разбира, какво се има предвид. Иначе са само, комерсиални послания. 

Да, на теория. Я ми покажи един такъв, който вече е станал такъв? Къде е? Няма, ама защо? Защото всичко е на теория, и ние сме омотани във съществуване. А докато се съществува, ще се страда. Колкото и облекчено да е съществуването, с помощта на психологията. Но не е освобождаване. Будизма учи на тотално просветление и освобождаване от сверите на съществуване. Ти даваш ли си сметка, колко по висша е тази цел от лекуването на някакво психично разстройство само? Модерната психология, учи ли те на освобождаване и просветление? Ми, не. 

Всичко това, само да подчертая разликите между и неоснователното им сравнение. 

Теорията е след това да стигнеш до задънена улица и съзнанието ти да включи на друго ниво. Много интересно наистина.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, mecholari написа:

Теорията е след това да стигнеш до задънена улица и съзнанието ти да включи на друго ниво. Много интересно наистина.

 

Няма смисъл след като знаеш и си чувал за Будизъм, да се занимаваш със нещо друго, каквото и да било. Той е достатъчно завършен и доказах с хилядолетия път.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, NoMeJodas написа:

А можеш да изчетеш цялата комерсия свързана с будизма

Не внимаваш. Това са учения на Трунгпа Ринпоче, не комерсия, братле.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, NoMeJodas написа:

Няма смисъл след като знаеш и си чувал за Будизъм, да се занимаваш със нещо друго, каквото и да било. Той е достатъчно завършен и доказах с хилядолетия път.

ммммм не - и проверих какво значи ника, та знаш ли ко: кога се озовеш в ръцете на будистки учител, речи му моля те, че с обувката нема да стане, ами да намери някоя кубинка хахахахаххаха ма по- здрава така ((((:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, dagpo19 написа:

Не внимаваш. Това са учения на Трунгпа Ринпоче, не комерсия, братле.

Знам, но са на комерсиален носител. И такава съпоставка може да прави само учител от такъв характер. Ама някой новобранец, да се занимава със психология и със будизъм, не намирам за правилно. От обща култура, да. Но за практикуването на Будизъм, психологията не помага. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, NoMeJodas написа:

Няма смисъл след като знаеш и си чувал за Будизъм, да се занимаваш със нещо друго, каквото и да било. Той е достатъчно завършен и доказах с хилядолетия път.

Уф... Бъркаш адресата. Този няма да разбере какво казваш, а и то не е съвсем така. Позволявам си да го твърдя, макар да считам, че учението на буда е съвършено. Не за всеки, обаче, е подходящо и полезно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, sound написа:

ммммм не - и проверих какво значи ника, та знаш ли ко: кога се озовеш в ръцете на будистки учител, речи му моля те, че с обувката нема да стане, ами да намери някоя кубинка хахахахаххаха ма по- здрава така ((((:

Учителите са до едно положение, просто етап от пътя ти на собствено опознаване. Аз да се науча вече, сам да се пера с кубинката в главата, ще е огромен напредък. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, NoMeJodas написа:

 Но за практикуването на Будизъм, психологията не помага. 

О, да. Така е. По-скоро е пречка. Съгласен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, dagpo19 написа:

Уф... Бъркаш адресата. Този няма да разбере какво казваш, а и то не е съвсем така. Позволявам си да го твърдя, макар да считам, че учението на буда е съвършено. Не за всеки, обаче, е подходящо и полезно.

Не съм казал никъде че е подходящо за всички, извинявай. То не е само, съвършено, но и завършено. Което значи че има всичко необходимо, нищо друго не ти трябва. Практикуваш само него и имаш точно начертан път. Какво повече може да иска човек. 

Проблемът не е учението, а в умовете на хората. Нивото на заблуда и невежество. Това определя, кой какво ще предпочете и предприеме. Или по скоро, каква Карма има, и дали е заслужил да разбере.

преди 1 минута, dagpo19 написа:

О, да. Така е. По-скоро е пречка. Съгласен.

Точно така. А то и без това има достатъчно, естествени пречки. Няма нужда да си създава човек сам допълнително. 

Най важното според мен е, смелост. Човек трябва да има смелост, да поеме този път със и за себе си. А там, ще види човек, много големи пречки, собствени. Които няма въобще да ни харесат, и ще има много съпротива. Голяма патаклама е да знаеш, да се пребори със един свой страх или параноя, по пътя. Страх и параноя за самия себе си, и това което ще види и научи. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, NoMeJodas написа:

 Или по скоро, каква Карма има, и дали е заслужил да разбере.

Да. Когато отсъства определен тип заслуга, която дава връзка с Дхарма, то просто не се случва нищо. Познавам много прекрасни, честни, умни, образовани и почтени хора, каквито несъмнено познаваш и ти, които просто нямат връзка с тези учения. Нали се сещаш историята за ученика на Буда, който не искали да приемат за монах, понеже дори архатите не виждали никакъв потенциал в него. И накрая, когато срещнал Буда, последният казал: – Той може да стане монах и мой ученик. Той ще стане архат. Той има заслуга, която не виждате. Преди много животи, в друг еон, той е бил прасе, което е било подгонено от куче. От страх и спонтанно търсейки закрила, това прасе е обиколило няколко пъти една ступа, която е символизира ума на буда. Така, този човек е създал заслуга да се срещне с мен и да стане мой ученик. ... Преразказвам го с мои думи. Ние нямаме капацитет да знаем тези неща. Дори архатите и бодхисатвите не ги познават изцяло. За нас какво да говорим. :)

Лека вечер. Интересно ми беше да поговорим.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, NoMeJodas написа:

Знам, но са на комерсиален носител. И такава съпоставка може да прави само учител от такъв характер. Ама някой новобранец, да се занимава със психология и със будизъм, не намирам за правилно. От обща култура, да. Но за практикуването на Будизъм, психологията не помага. 

Например Учителя дава метод,да допреш избраната книга до главата си и вътрешно да попиташ "Подходяща ли е за четене от мене или не?" . И ако интуицията ти казва "не" може да имаш нежелани последици ако я прочетеш. Образите оживяват и може да се натовариш психически. И след това трябва да се "чистиш".

Иначе аз например съм прочел 10-на книги от Ерих Фром, най-много от философите и психолозите. Той ги осъвместява позициите.

Винаги има какво да научиш, но пък Елеазар Хараш например казва, че има вирус вклинен и в информацията. Натоварването с много информация и преработката ѝ. И затова наистина трябва да се внимава и не всеки да чете всичко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, NoMeJodas написа:

 Практикуваш само него и имаш точно начертан път.

Не е съвсем така. Будизма всъщност е безумно широкообхватен поради, което да се изгуби/ обърка човек в него е повече от лесно. Точно начертан път имаш само, когато ти е даден от учител. Не случайно толкова хора изпадат в недоумение, когато се зачетат в будистката литература - в този форум примери бол и виждам как Скепса са опитва да им обясни, че това което правят е безсмислено, и отказва да им дава тълкуване, а те му се сърдят, че ги бил спирал да практикуват, че пазил инфото само за себе си и прочие от този род. Сега, като се замислих бих казал, че будистката литература може да бъде, дори опасна "за вашето здраве" - има моменти в нея, при които четящия може да стигне до положение "малко дете си играе с остър нож". 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...