Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 32 минути, Śūnyatā написа:

Ако си доволен и щастлив с живота си, то нямаш особена причина да търсиш промяна.

Чудесна фраза, байдъуей. Много показателна за нивото ти.

Такаааа - да напиша нещо съвсем просто... ама съвсем простичко: Тоя, дето търси промяна щото нещо не му е кеф, е да си докара кеф. Това е търсене на промяна в средата му, защото той се приема за константа съвсем първосигнално и несъзнателно. Това е поведение от амебата, до висшите животни и ХОМО вкл.

Промяната в развитието на съзнание НЕ ИЗИСКВА УСЛОВИЯ. Осъзнатият индивид не му е нужна промяна на средата, а той вече е стигнал до натрупванията че в неговото собствено отражение всичко се свежда до промяна там. Не зная дали си в състояние да схванеш разликата, защото това не зависи от тия думи, а от главичката която ги чете.

Всеки търси изменение в посока на нужното му. Но когато става въпрос за отвътре - не е нужно УСЛОВИЕ и ПРИЧИНИ за да е налице РАЗВИТИЕ. И това развитие не се търси, а се осъзнава чрез вътрешни процеси и тяхното набюдение, регистрация, осмисляне, синтез и после - експерименти по пренареждане и внимателни активни или пасивни вмешателства в механизмите които са опознати, на нивото на което са възприети и вникнати. Като практическата страна е едновременно вплетена в осъзнаването и вникването и всяко има своята роля в общите движения. И всяко катализира движение в другото (условно, защото субектът се цялостира и тия двете са само два негови аспекта, които се самодопълват). 

така, че горната ти фраза е чудесна и с нея се самоописва цяло сборно ниво в екзистенцията. Етапно, да, с това е относително, но за конкретиката на изказа и смисъла - е такова.

Доволния и щастлив от живота ... е доволен или щастлив, докато стане обратното, защото той няма как да различи кое какво е. На това ниво няма шанс само за едното. Нито другото е спасение или изход от първото.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 12 часа, witness написа:

Теорията за дискретността на дхармите изключва причинността. Излиза, че не може да има зависимост даже на грубо ниво на причина и следствие, въпреки че за нас е очеизвадна. 

Би ли разяснила какво разбираш под дискретност, понеже думата има две различни значения, едното от френски, другото от латински?

преди 5 часа, _ramus_ написа:

Чудесна фраза, байдъуей. Много показателна за нивото ти.

Такаааа - да напиша нещо съвсем просто... ама съвсем простичко: Тоя, дето търси промяна щото нещо не му е кеф, е да си докара кеф.

След болднатото няма необходимост да се чете останалата част от поста ти. Това което си написал просто не е вярно. Че е простичко съм съгласен. Нищо не си докарваш, просто отстраняваш причината, коренът на страданието. Това засега не го осъзнаваш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Śūnyatā написа:

След болднатото няма необходимост да се чете останалата част от поста ти. Това което си написал просто не е вярно. Нищо не си докарваш, просто отстраняваш причината, корена на страданието. Това засега не го осъзнаваш.

Той е прав и посочва една от Благородните истини свързани със страданието и произхода му - че е налице желанието поради неудовлетвореност, както и идеята за "аз".

Ето ти не си удовлетворен и имаш желание за друго.

Кой е неудовлетворен? Ти ("аз").

Какво правиш?

Искаш/желаеш.

Дори желанието да не желаеш е отвово желание.

Дори желанието да видиш и пракратиш желанията и обуславянето, дори желанието да угаснеш, са все желания и всичките са поради неудовлетвореност.

Както се казва - преследва се онова, което мислим, че ни прави щастливи и избягваме, опитваме да избягнем онова, което мислим, че ни носи болка, страдание.

Прилепяме се към приятното и избягваме неприятното.

Дори към будизмът всички се прилепят по този причина.

Дори желанието да излезеш отвъд тази двойственост, е пак поради тази причина - неудовлетвореност и аз-ност.

Затова Сталин го е казал добре - има човек, има и проблем; няма човек, няма проблем.

Защо да премахваш желанието? Премахни аз-ността! Но кой да я премахне? Мога ли аз да премахна аза? Не. Все аз остава. Аза, който премахва аза, е същия този аз.

Затова будизмът е да видиш отвъд аза и така да видиш, че дори виждащия, този който отбелязва виждането и вида на вижданото, сиреч ти ("аза"), да угасне.

Това е пълното истинско угасване.

Няма човек, няма проблем. Само Пустота, пуста от самсаричност. Не е вакум, не е нищо/нихио. Просто там* няма самсаричност.

Значи не трябва да търсиш промяна на желанията, сиреч не трябва да търсиш прекратяването им, а трябва да търсиш прекратяването си, защото когато угаснеш, угасват и те.

До тогава неизменно ще си в привличането и отблъскването.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, rurk написа:

Той е прав и посочва една от Благородните истини свързани със страданието и произхода му - че е налице желанието поради неудовлетвореност, както и идеята за "аз".

Ето ти не си удовлетворен и имаш желание за друго.

Кой е неудовлетворен? Ти ("аз").

Какво правиш?

Искаш/желаеш.

Дори желанието да не желаеш е отвово желание.

Дори желанието да видиш и пракратиш желанията и обуславянето, дори желанието да угаснеш, са все желания и всичките са поради неудовлетвореност.

Както се казва - преследва се онова, което мислим, че ни прави щастливи и избягваме, опитваме да избягнем онова, което мислим, че ни носи болка, страдание.

Прилепяме се към приятното и избягваме неприятното.

Дори към будизмът всички се прилепят по този причина.

Дори желанието да излезеш отвъд тази двойственост, е пак поради тази причина - неудовлетвореност и аз-ност.

Затова Сталин го е казал добре - има човек, има и проблем; няма човек, няма проблем.

Защо да премахваш желанието? Премахни аз-ността! Но кой да я премахне? Мога ли аз да премахна аза? Не. Все аз остава. Аза, който премахва аза, е същия този аз.

Затова будизмът е да видиш отвъд аза и така да видиш, че дори виждащия, този който отбелязва виждането и вида на вижданото, сиреч ти ("аза"), да угасне.

Това е пълното истинско угасване.

Няма човек, няма проблем. Само Пустота, пуста от самсаричност. Не е вакум, не е нищо/нихио. Просто там* няма самсаричност.

Значи не трябва да търсиш промяна на желанията, сиреч не трябва да търсиш прекратяването им, а трябва да търсиш прекратяването си, защото когато угаснеш, угасват и те.

До тогава неизменно ще си в привличането и отблъскването.

В първата проповед на Буда какво пише: Тази благородна истина за произхода на страданието следва да бъде изоставена.

В Милиндапанха какво пише: Милинда: Как е името ти?

Нагасена: Известен съм като Нагасена, но Нагасена е само израз, название, определение, просто име, празен звук, защото тук не съществува личност.

Милинда: Слушайте ме петстотин гърци и осемдесет хиляди монаси. Нагасена току що каза, че тук не съществува личност. Можем ли да се съгласим с това? Но, ако не съществува личност, кой тогава ви е дал на вас монасите, роба, храна, подслон, лекарства, ако някой се разболее? Кой спазва наставленията на Буда? Кой изоставя тези наставления и извършва грях? Кой прелюбодейства? Кой изговаря лъжи? Кой пиянства? Кой извършва петте гряха, които влекат непосредствена разплата след себе си? Ако няма личност, няма нито добро, нито зло. Ако някой ви убие Нагасена, то той не е извършил убийство.Той не е убиец и вие монасите, не може да имате учител, наставник или посвещение. Отговори ми, не съществуват ли твоите нокти, кожа, плът, Нагасена? Не съществуват ли твоите чувства, усещания, волеизявления, познания, Нагасена? И когато казваш Нагасена ме наричат моите братя, кой тук е Нагасена? Значи ти говориш погрешно, ти лъжеш като казваш: „Няма никакъв Нагасена.“

Нагасена: Ти си с благороден произход господарю и ако ходиш пеш по обед, по горещия пясък, това няма да е добре за краката ти, за тялото и за ума ти. Кажи, ти пеш ли дойде, или с колесница?

Милинда: Аз не ходя пеша Нагасена. Дойдох с колесница.

Нагасена: Ако си дошъл с колесница, обясни ми, какво е колесницата? Тя тегличът ли е?

Следват въпросите дали колесницата е оста, колелата, рамката и пр. Цар Милинда се съгласява, че нито едно от тези неща не е колесницата.

Нагасена: Когато каза, че си дошъл с колесница, ти каза неверни неща – лъжа. Няма колесница.

Мелинда: Аз не те лъжа Нагасена. Следствие на теглича, следствие на осите, следствие на колелата, следствие на рамката се използва наименованието, знакът, обозначението, името – колесница.

Нагасена: Отлично господарю. Ти знаеш какво е това колесница. По същия начин и при мене, вследствие на космите по тялото, вследствие на усещанията, вследствие на разпознаването, вследствие на съзнанието се използва наименованието, знакът, просто името – Нагасена, обаче в истинския смисъл тук няма никаква личност.

___________________

Няма как да е прав, защото посочва благородната истина за кефа :D Когато той, ти или който и да е се доближи поне, до това висше ниво на съзнание, ясно осъзнае че тази азовост в действителност не съществува, себичното поведение ще отслабне, дори може да се прекрати напълно, вътрешно присъщата наклонност да се постъпва по начини причиняващи по-нататъшни злощастия ще се изпари, цялостното поведение ще се промени, защото посредством Третата Благородна Истина всички страдания ще бъдат преустановени, понеже всички причини за тях ще бъдат отстранени.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Śūnyatā написа:

 

Няма как да е прав, защото посочва благородната истина за кефа :D Когато той или ти се доближите поне, до това висше ниво на съзнание, че тази азовост в действителност не съществува, себичното ви поведение ще отслабне, дори може да спре, вътрешно присъщата наклонност да се постъпва по начини причиняващи по-нататъшни злощастия ще се изпари, цялостното ви поведение ще се промени, защото посредством Третата Благородна Истина всички страдания ще бъдат преустановени, понеже всички причини за тях ще бъдат отстранени.

Напротив, прав е и именно така трябва да практикуваш.

Повтаряш това, което писах, че причината не е в жанието, че някой желае кефа, а че въобще има желаещ.

Така че, тъй трябва да практикуваш - от теб нищо за не остане.

Но до тогава, щеш не щеш, ще си воден от желанието за щастие и избягване на страдание.

Желанието да избягаш в Нирвана е желание, себично желание, егоистично желание.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, rurk написа:

Желанието да избягаш в Нирвана е желание, себично желание, егоистично желание.

Нирвана не е физически обект, че да искам да бягам в нея. :D

Нирвана обозначава прекратяване на желанието и последващото освобождение, спокойствие, умиротворяване на дхармите. Вие сутри не чете ли бе хора?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Śūnyatā написа:

Нирвана не е физически обект, че да искам да бягам в нея. :D

Нирвана обозначава прекратяване на желанието и последващото освобождение, спокойствие, умиротворяване на дхармите. Вие сутри не чете ли бе хора?

Нирвана не е прекратяване на желанието, а прекратяването на самсара, а самсара е Скандхи и Клеши, Аятани и Дхату.
Не обяснявай на другите какво са чели, а прочети каква неточност си написал. 

Прекратяването на желанието е мигновенно следствие - няма "аз", няма желание.

Сканхите са, убедеността че имаш:
- тяло
- сетивност
- възприятия
- памет
- съзнание/съзнателност

Клешите са:
- неведение
- желание/страст/привързаност
- гняв/яд/омраза/агресия
- ревност/завист
- гордост/високомерие

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, rurk написа:

Нирвана не е прекратяване на желанието, а прекратяването на самсара, а самсара е Скандхи и Клеши, Аятани и Дхату.
Не обяснявай на другите какво са чели, а прочети каква неточност си написал. 

Самсара е дуалният възглед, невежеството относно това как се случват нещата в действителност. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Именно.
Затова първата клеша е невежеството, а чак втората е желанието.

Невежество за това какво си и защо си.
Прекратяването на невежеството, прекратява желанието, затова т.н. воали са когнитивен, емоционален и кармичен. При отпадането на невежеството, те отпадат.

Друго имахме в предвид!
Че желанието да прекратиш желанията и неведението, е пак желание и то е свързано с обусловеното разбиране, че търсиш щастието и избягваш страданието.

То е правилно желание от една гледна точка, защото ако го нямаш, няма да отиваш към разбирането, към прекратяването, към изучаването и практиката.
Не всички желания носят проблеми. Но неведението, цялото е проблем, затова то е и коренна причина за/на Самсара.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, rurk написа:

Друго имахме в предвид!
Че желанието да прекратиш желанията и неведението, е пак желание и то е свързано с обусловеното разбиране, че търсиш щастието и избягваш страданието.

Желанието, търсенето на щастие или кефа ни държат в самсара. Това е омагьосан кръг в който се въртим всички, и глупавите и високоинтелигентните, докато не разберем как работи. Разбрах те, но ти не ме разбра, защото бързаш да отговориш и не осмисляш, дори не четеш всичко което се пише. Усещаме страдание, осъзнаваме страданието, причините, отстраняваме невежеството, отстраняваме желанието и т.н. и страданието пада, осъзнаваме - то също не съществува в действителност. Разбира се, за да се стигне до този момент ... Тази благородна истина за пътя, водещ до прекратяване на страданието, беше развита. Прочети суттата и коментирай в контекста й.

https://theravadabg.files.wordpress.com/2016/06/sn_56-18_dammachakapavatana_sutta.pdf

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Śūnyatā написа:

Желанието, търсенето на щастие или кефа ни държат в самсара. Това е омагьосан кръг в който се въртим всички, и глупавите и високоинтелигентните, докато не разберем как работи. Разбрах те, но ти не ме разбра, защото бързаш да отговориш и не осмисляш, дори не четеш всичко което се пише. Усещаме страдание, осъзнаваме страданието, причините, отстраняваме невежеството, отстраняваме желанието и т.н. и страданието пада, осъзнаваме - то също не съществува в действителност. Разбира се, за да се стигне до този момент ... Тази благородна истина за пътя, водещ до прекратяване на страданието, беше развита. Прочети суттата и коментирай в контекста й.

https://theravadabg.files.wordpress.com/2016/06/sn_56-18_dammachakapavatana_sutta.pdf

А Рамус какво писа и ти с какво не се съгласи тогава? Влизаш в позицията да повтаряш като папагал онова, което вече ти е казано, но по твой си начин, отричайки първоначално.
Не било врат, а било шия.

Напротив, неразбиращия си ти. Не разбра какво ти писах, нито разбра какво ти писа Рамус.

Опитай да си отговориш на тези въпроси: Кой е този, който усеща и отстранява?
Какъв е мотивът?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, rurk написа:

Опитай да си отговориш на този въпроси: Кой е този, който усеща и отстранява?
Какъв е мотивът?

1. Илюзия. 2. Не бих го нарекъл желание, по-скоро любопитство.

Можеш да разсъждаваш и с по-хладен ум. Но това на този етап явно ти е невъзможно. Бързаш, подскачаш, следователно не разбираш. 

Хубав ден!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Śūnyatā написа:

1. Илюзия. 2. Не бих го нарекъл желание, по-скоро любопитство.

Ти си този, който се опитва да отстранява и този който усеща. Ти, сиреч идеята ти за "аз", цялата завихрена обусловеност, която наричаш "аз". 
"его" от латински и гръцки е "аз".

Пак не разбра въпроса!

Опитай да вникнеш!
Ако ти прекратяваш "аз"-ността, не оставаш ли пак ти накрая, сиреч същата тази "аз"-ност.
С други думи - да прекратиш е невъзможно, парадоксално е. "Аз"-ът не може да прекрати себе си.
Все "аз" остава.

Затова начинът, по който го изразяваш, е абсолютно глупав и наивен. Ясно е какво се опитваш да кажеш, но не можеш да го изразиш правилно, защото все още нямаш разбиране. Това е нормално. Не е да се сърдиш, или да се обиждаш или да влизаш в реваншизъм.

Толкова много думички научи да повтаряш тук като папагал - от този, от онзи, започна да се държиш като тях, като събеседниците си, а кой си всъщност ти - не знаеш. Това е тъпото. Ставаш имитатор. Нищо друго.

преди 20 минути, Śūnyatā написа:

2. Не бих го нарекъл желание, по-скоро любопитство.

Ааа, имаш прово да го кръщаваш с какви ли не думи, в отказа си да го признаеш, но то си е такова - абсолютно желание за щастие.

Описано е в Зависимият произход, като 1-ви и 2-ри нидан - неведение и желание.

_______

Ако ти си илюзия, значи възникването и прекратяването не съществуват, илюзия са. Тогава какво прекратяваш?!

Твоето е като онзи виц за житното зърно.
Един луд човек бил убеден че е житно зърно и го прибрали за лечение в психиатрията... Минали години и видимо поправен, човека се явил на комисия пред психиатри. Председателят на комисията го попитал:
- Какво си ти?
- Човек. - отговорил пациента.
- Сигурен ли си? - попитал отново доктора
- Да, разбира се, но не съм сигурен дали кокошката знае! - отговорил пациента.

Та и ти тук твърдиш, че си се познал като илюзия и в същото време идваш всекидневно да убеждавеш кокошкато, че не си житно зърно, да убидиш себе си, че си илюзия.

Норбу Ринпоче казваше приживе, че просветлението е когато изчезнат абсолютно всички съмнение.
И ето - ужким си разбрал, че си илюзия, но все още търсиш и искаш да я прекратиш! Парадокс.

Това не е разбиране.
Разбиращият няма какво да прекратява, защото при него нищо никога не е възниквало, защото дори той не съществува. Няма съществуващ, няма възникване, няма и прекратяване.

Това се казва в Праджняпарамита сутра.

Докато говориш и търсиш прекратяване, ти се издаваш, че не си сигурен, че не си житно зърно. Кокошката се върти около теб застрашитнелно!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, witness написа:

Мисля, че не ме разбра. Теорията за дискретността на дхармите изключва причинността. Излиза, че не може да има зависимост даже на грубо ниво на причина и следствие, въпреки че за нас е очеизвадна. 

Дхармите са само условно разделение на Дхарма. Както и миговете са само условно разделение на времето. Засагяме тема, която е извън възможностите ни за нещо повече от повърхностно разбиране. Това може да послужи като отправна точка:

преди 19 часа, dagpo19 написа:

феномените са свободни от четирите крайности при възникването си (самопораждане, пораждане от друго, съчетанието на двете или без причина)

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

Когато той, ти или който и да е се доближи поне, до това висше ниво на съзнание, ясно осъзнае че тази азовост в действителност не съществува, себичното поведение ще отслабне, дори може да се прекрати напълно, вътрешно присъщата наклонност да се постъпва по начини причиняващи по-нататъшни злощастия ще се изпари, цялостното поведение ще се промени, защото посредством Третата Благородна Истина всички страдания ще бъдат преустановени, понеже всички причини за тях ще бъдат отстранени.

Докарваш си говорене на архат, напълно фантастично говорене, папагалено чрез запомнени от прочит думички. И са пълни глупости, защото ти нямаш нищо общо с тях.

А веселата част е думичките "ясно осъзнаване, че азовост в действителност не съществува и "себичното поведение".... :) Алабалчо, та твоето поведение сред темата е образецът за себичност. Ти имаш наглостта да обясняваш какво и кое е... като правиш точно обратното. :)

Интересно е какво би било папагалче на религиозен християно-будист обяснява кой и какво "не осъзнава". Но когато някой говори за това - той има предвид религиозната си фантазия че разбира какво говори...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, rurk написа:

Ако ти си илюзия, значи възникването и прекратяването не съществуват, илюзия са. Тогава какво прекратяваш?!

Тази илюзия (себичността) е доста упорита. Прекратяваш илюзията че себичността възниква и се прекратява сама по себе си, че има постоянна същност, че е независима от причините които я обуславят, които на свой ред също имат причини (възникват и се прекратяват) и така до безкрай (видението на Нагарджуна за ступите, които са една в друга). Буда обяснява дхарма основно с Дхармача́кра-праварта́на-су́тра и пратитясамутпада (пали: paticcasamuppāda). Осъзнава се, разбира се, "аз в действителност не съществувам", следователно няма кой да страда. Страданието което изпитва една илюзорна личност също е илюзорно, страданието в действителност не съществува. Прекратяваш илюзията, вярата, че страданието съществува само по себе си. Появява се усещане за свобода, безбрежност и безметежност. Продължава се да се практикува :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Śūnyatā написа:

Тази илюзия (себичността) е доста упорита. Прекратяваш илюзията че себичността възниква и се прекратява сама по себе си, че има постоянна същност, че е независима от причините които я обуславят, които на свой ред също имат причини (възникват и се прекратяват) и така до безкрай (видението на Нагарджуна за ступите, които са една в друга). Буда обяснява дхарма основно с Дхармача́кра-праварта́на-су́тра и пратитясамутпада (пали: paticcasamuppāda). Осъзнава се, разбира се, "аз в действителност не съществувам", следователно няма кой да страда. Страданието което изпитва една илюзорна личност също е илюзорно, страданието в действителност не съществува. Прекратяваш илюзията, вярата, че страданието съществува само по себе си. Появява се усещане за свобода, безбрежност и безметежност. Продължаваш да практикуваш :)

Кокошката се навърта наоколо, нали?! :-)
Филмът продължава. Продължаваш със себеубежденията...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, rurk написа:

Филмът продължава. Продължаваш със себеубежденията...

Себеубежденията не са изчистени напълно. Има върху какво да се работи. Затова коригирах последното изречение, защото понякога пиша по инерция, понеже с обикновените хора не говоря така, както пиша тук, иначе нищо няма да разберат. Коригирах го бързо, но ти си още по-бърз :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Śūnyatā написа:

Себеубежденията не са изчистени напълно. Има върху какво да се работи. Затова коригирах последното изречение, защото понякога пиша по инерция. Коригирах го бързо, но ти си още по-бърз :D

:-)
Знам, че е така. Това е нормално.
Затова практикуващите не практикуват само с години, а даже и с животи. Нещо като наработване на ниво.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, dagpo19 написа:

Уважавам и се съобразявам с препоръката ти, макар че никъде в Правилата на форума да не открих такава разпоредба.

Цитат

2.16 Забранено е публикуването на лична кореспонденция (лични съобщения) във форума без съгласието на двете страни, участвали в кореспонденцията, както и всякаква форма на лични данни извън официално публикуваните в настоящия форум (снимков или друг материал, засягащ личния живот), когато това може да е в ущърб или да служи за дискредитация на някоя от двете страни. Ако това стане, то по желание на ощетената страна такива постове ще бъдат трити без предупреждение.

Името на потребителя са лични данни!

Редактирано от barbuncela (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 

преди 16 минути, rurk написа:

Темата е за Будизма, а не за лични данни и аватари. :-)
Нито е за разпри и междуличностни латино-американски уточнявания.

Разбира се. Просто безплатен съвет 14-3.

Това, което пише Шунята издава неговото неразбиране, но това, което пишеш ти е в пъти по-неадекватно. Назобил си се с учения от всякакъв тип (индуизъм, суфизъм, будизъм, христянство и какво ли още не) и правиш някакъв абсурден микс между тях.

преди 3 минути, barbuncela написа:

Името на потребителя са лични данни!

А откъде знаеш, че това е името на потребителя?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dagpo19 написа:

А откъде знаеш, юе това е името на потребителя?

Забележката от колега не ти е направена без основание!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, rurk написа:

Опитай да вникнеш!
Ако ти прекратяваш "аз"-ността, не оставаш ли пак ти накрая, сиреч същата тази "аз"-ност.
С други думи - да прекратиш е невъзможно, парадоксално е. "Аз"-ът не може да прекрати себе си.
Все "аз" остава.

Правиш фундаментална грешка, оттам цялата ти мисловна система се компрометира. "Аза" не може да бъде дхарма, защото той е просто номинална конструкция. Той е представа която обозначава дадена съвкупност, в случая отделно психо-физично същество. 

Какъв е смисълът да се видим и да ти кажа в очите, че не разбираш от будизъм, а изопачаваш негови основни положения, нагласяйки ги към етерналисткия си мироглед? Никакъв. Мога да ти го кажа и тук.

При настъпване на тежки увреждания в мозъка при изменено състояние на съзнанието (осъзнаване), при форми на тежка мозъчна декомпенсация, при „мозъчна декортекираноност“  (в крайните фази на деменцията), терминалните фази на повечето заболявания, при изменени форми на осъзнаване и себеосъзнаване, нарушава ли се субектността. Субекта при тези състояния съзнава ли себе си като субект, и субект  на страданието или не? И може ли да се говори при подобни състояния за наличието на „Аз“ и субект?

Възможно ли е съществуването на неосъзнаващ себе си субект? Субект които възприема без да осъзнава собствената си себестност на субект на възприемането? Да усеща без да осъзнава себестността на усещането? Да страда без да осъзнава себестността на страданието?

_______________________

Васубандху следва аргументите, издигнати във „Ваджира сута“ (СН. 5.10). Това е кратка сута където демонът на злото Мара се промъква в съзнанието на монахинята Ваджира като й задава въпросите за човешкия „Аз“: Как е бил създаден той? Къде се намира неговият създател? Къде е възникнал? Къде ще отиде, когато изчезне?

Монахинята Ваджира разбира, че тези въпроси й са зададени от Мара, който желае да породи в нея съмнение, страх и ужас, желае да наруши нейната съсредоточеност и спокойствие. Тя му отвръща така: Защо ти предполагаш, че това е някакво същество? Така ли мислиш ти, Мара? Това са просто групи скандхи и никакво същество няма тук. Нали самата дума колесница означава също и сбор от части, колесница е просто наименование.
Когато казала всичко това, демонът на злото разбрал, че Ваджира го е познала и разстроен и опечален изчезнал.

http://cebudiz.blogspot.com/

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На мен анекдота с Нагасена винаги ми е стоял недовършен. Има някои твърде съществени разлики м/у органичното и механичното цяло, за да бъдат пренебрегнати просто ей така, а във въпросния анекдот няма, дори и намек за тях.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, sound написа:

На мен анекдота с Нагасена винаги ми е стоял недовършен. Има някои твърде съществени разлики м/у органичното и механичното цяло, за да бъдат пренебрегнати просто ей така, а във въпросния анекдот няма, дори и намек за тях.

Какви са тези разлики? Органичните съединения са по-сложни, фини и съдържат въглерод. Механичните (примера с колесницата) са по-прости и по-груби, те са сътворени от органично същество - човека.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване