Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 2 часа, NVJ написа:

 

Моят учител Ляо Жан и чанският наставник Ляо Кун казват:
"В началната работа по усъвършенстване на Природата и Съдбата, първо усъвършенствай Природата.
Всеки път преди "тихото седене" задължително е необходимо да се отхвърлят безпорядъчните мисли.
Дрехите и пояса разпусни, тялото не бива да бъде сковано, кръвта циркулира естествено без пречки.
По време на "седенето" тялото трябва да е подобно на изсъхнало дърво, сърцето - като изстинала пепел
Очите гледат надолу към върха на носа, не трябва напълно да се затварят, ако ги затвориш напълно 
Шън и Ци ще изпаднат в помрачение;
но и не трябва да се отварят прекалено широко, тогава "светлината на очите" ще избяга навън.
Трябва през спуснатите клепачи да се гледа върха на носа, мисълта да се държи постоянно в мястото между очите, това ще бъде
най-доброто.
След изминаване на много време "светлината на мъдростта" ще се появи естествено. Това е начален метод
за събиране на мисълта при "усъвършенстването на елексира".
Дочакай докато Сърцето и Ци се съединят а после "прибери" погледа, съсредоточи слуха, с език подпри небцето,
уравновеси дишането.
Ако дишането не е уравновесено, боя се, че ще стане недъга на застоялото и объркано дишане.
Урегулирайки дишането, тялото и сърцето изцяло ще се забравят.
Отхвърли страстите и бъди по цели дни наред като глупчо."

Това са незавършени, непълни инструкции за шамата.  От седемте точки на Вайрочана има само една, т.е. тази за погледа. По-никакъв начин не можете да практикувате според написаното. Отделно от това, то в текста има смес между чан и даоската техника и традиция, в което няма нещо погрешно, но няма пояснения до какво се отнася чан и до какво даоизма. Напълно безполезен текст, според мен.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 1 час, Iznaga написа:

Това се е случвало много пъти и преди, напълно съм ти разбивал всякакви представи тук. И съм ви показвал, че са само приказки всичко което дрънкате, нищо повече от това. А, че е грозна картинка, извратено даже да гледам гаврите на такива лукави към себе си същества, е все едно гледам порно. Но мега перверзно и ме отвръщава.

Да, грозна картинка описваш. Чак се радвам, че не я виждам. Явно понякога невежеството може да ни предпазва.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Iznaga написа:

Практикувал ли си випасана? Имаш ли я предадена от учител? 

Имам я преподадена на ниво сутра-махамудра и на ниво тантра-махамудра.

На ниво есенциална-махамудра я нямам. 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Iznaga написа:

Където ме видите и двамата прострации да ми правете, и дълбок поклон пред великото ми състрадание. В името на което ви набивам шушоните, да ви пробудя и събудя от съня в който сте изпаднали. Хахаха 😂😂😂

Казваш, че сме грозна картинка, свързваш ни с перверзия и изродщина, ама прострации ни е позволено да ти правим. Но трябва да се примириш, че освен състраданието ще ти е нужно и адски много търпение. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Iznaga написа:

Какво

Е, не е съвсем коректно да задаваш такъв въпрос. Соджонг, шамата, идам-практики и други неща. Такива въпроси не се задават между хора, които наистина практикуват.

 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Iznaga написа:

Ирония, сърказъм? 

Не. Без значение дали го осъзнаваш или не, показа предостатъчно. Тъжна картинка. Не виждам смисъл да продължавам този разговор.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Iznaga написа:

Предаване на практика в действие, предаването на състоянието. Това не може да бъде заместено с нищо. Това е и смисъла на непрекъсноста на традицията, предавана от учител на ученик.

 

Да. Разбира се, то няма да спомена името учителя, който ми преподаде това преди три години.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Iznaga написа:

Защо не? Какво нередно има? 

Всички ваджраяна-садхани са свързани с обети (самая). Няма как да се обсъждат във форум. Могат да се обсъждат само с учител, който е дал съответната инициация, или с хора, които са получили тези инициации, ако разбират значението им.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Iznaga написа:

Буда всъщност не е измислил нищо ново, някаква нова медитация.

Хм... Не е е съвсем така. Ако е така, то защо искаш да се ученик на Буда, а не на Патанджали или на Шанкарачаря? Това, което пишеш означава, че нямаш истински респект към трите скъпоценности – Буда, Дхарма и Сангха. Това не е критика, а констатация. Не казвам, дори че грешиш, т.е. може и да си прав, т.е. може Буда нищо ново да не е дал. Моето мнение е различно, но да спорим не виждам смисъл.

преди 12 минути, Iznaga написа:

Как въобще без основа от медитация ще направиш Сатхана правилно, това е невъзможно. От мен да го знаеш, аз лично съм го изпробвал. 

Напълно съм съгласен, макар да има примери като Миларепа, когао това е възможно. Но в обичайния случай, то не е възможно. Съгласен съм с теб.

 

преди 9 минути, dagpo19 написа:

Хм... Не е е съвсем така. Ако е така, то защо искаш да се ученик на Буда, а не на Патанджали или на Шанкарачаря? Това, което пишеш означава, че нямаш истински респект към трите скъпоценности – Буда, Дхарма и Сангха. Това не е критика, а констатация. Не казвам, дори че грешиш, т.е. може и да си прав, т.е. може Буда нищо ново да не е дал. Моето мнение е различно, но да спорим не виждам смисъл.

Напълно съм съгласен, макар да има примери като Миларепа, когао това е възможно. Но в обичайния случай, то не е възможно. Съгласен съм с теб.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Iznaga написа:

Будизма в практическата си част, е много лесен. 

Сигуно е така. В моята практическа част на практиуването на дхарма е 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Iznaga написа:

Защо мислиш че е така?

то пък си намерил точно кой да попиташ

преди 11 часа, ДИоNД написа:

ко питаш един християнин за неща де не го касаят

И християнин не си, ами само ганьовски самозванец дето напира да погрухти само и само да му обърнат внимание, ако ще и с простотия да е.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, _ramus_ написа:

то пък си намерил точно кой да попиташ

И християнин не си, ами само ганьовски самозванец дето напира да погрухти само и само да му обърнат внимание, ако ще и с простотия да е.

:) Какво да кажа ... хм ... :) Ай ... и теб те обичам ... :) Ти също си ми от любимите ИИ-чета ... :) 

Ой Рамо, Рамо друже мой ... :) Та, така ... хм ... имам си другарчета тука ... с тях си раздаваме шамари из нета ... :) 

Цял форум ни гледа и се смее ... :) Как и за какви неща се чепкаме ние ... :) 

Покръстен съм! Това ме прави християнин. Грешен съм. Това ме прави човек. Изповядвам истината. Това ме прави личност.

Във форума съм. Това ме прави потребител. Давам мнения. Изразявам човечността си. Изповядвам мисли. Това ми прави някакъв имидж.

Та, не бъркай тукашния ми имидж с моята личност. ;) 

Кратко: На някой им харесва този мой имидж, на други не.

Рамусче ... нали ти казах нещо ... нямаш ли по интересни неща да правиш в реалността, че си се уврял тук сред едни имиджи бе ... :) 

Това ще навреди на твоята личност!!!

Прави хубави неща там където си в реалността, бъди щастлив. Аз и тук и в моята реалност съм си такъв - щастлив!!! Няма какво друго да правя и затова съм тук.

Толкова е елементарно, че даже не може да го проумееш, защото мислиш сложно.  

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, Iznaga написа:

Като гледам тук представителите на знанието и мъдростта до какво ги е довело, да искам и аз така ли? Да ми е толкова скучно и постно в живота че да съм станал житейски отчелник? Да няма на какво да си изградят личност и се чудя как да се продам и изпълня със смисъл и значе. Игри на аза, храната на невежество. 

Когато те пращат за 2 лева да правиш свирки на гарата, а в следващия момент говори като светец, така ли да правя. 

Ами точно за будистите е типично да правят свирки не само по гарите. Щом се споменава, явно е научено от съответния будистки учител. И явно това е опитът, който се предава в традицията. И на какво друго да отдам тези думи, ако не на медитацията, която толкова упорито се споменава. Явно има някаква причинно-следствена връзка между випасана и порнографията. С настоящото си мнение не целя да обидя никого, а просто констатирам това, което виждам.

И един съвет, който също не е отправен към никого тук конкретно: Два лева са твърде малко. Вземайте поне малко повече. То бива състрадателност и добродетелност, но чак пък толкова....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Iznaga написа:

Ти си един от най плоските и посредствени пичове тук, както казах по зле си и от шунаята. Докато той е просто елементарен и няма какво много да изненада, ти си за мен по особен начин, прост. 

За пръв път споменаваш, че съм по зле от шунята. Вече започна да обиждаш открито.

Като говорим за шамата и випасана, то имам усещането, че се пренебрегва едно основно правило. Преди да се започнат подобни практики, особено випасана, е необходимо медитиращият да има нужната интелектуална и морална основа. Без съответните знания и възможности за разбиране, без безпристрастност, при наличието на силни егоистични пориви, при липса на достатъчно отговорност, добронамереност и добродетелност, то да се медитира е вредно. Медитацията може да е мощен инструмент за развитие на психиката, но тя не е магическа пръчица и няма да превърне отрицателните импулси в положителни. Тя може да задълбочи разбирането, но само ако има нужната основа върху която да се надгражда.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте. Набързо прегледах какво сте писали дотук и видях че се спомена випассана. Пускам за сваляне инструкциите за випассана практика, която бе преведена наскоро и я няма никъде в интернет, дори на сайта който е посочен. Тоест, вие сте първите които имат възможност да го прочетат на чист български, благодарение усилията на преводача, който е и практикуващ будист. Обърнете внимание на текста в началото:

Тази книга се разпространява безплатно и може да бъде копирана, цитирана и отпечатвана при условие, че не се продава.

Приятно четене, успешна практика и до другата седмица.

 

Vipassana-practice-bg.pdf

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, dagpo19 написа:

Това са незавършени, непълни инструкции за шамата.  От седемте точки на Вайрочана има само една, т.е. тази за погледа. По-никакъв начин не можете да практикувате според написаното.

Благодаря за пояснението.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Śūnyatā написа:

Набързо прегледах какво сте писали дотук

Малииии - как можа да прекратиш "медитирането"? :) Пък и е пример как думичките ти нищичко не значат, вкл и за самия теб.

Не че някой се е вързал на поредния фейк, в собствената ти тема. Както и че -  "медитирането' е като "будиста"

-----

В тая връзка - още от началото на въпросния "текст", се зачитат някои много познати нещица - като тия за "инструктора" и "ученика", условията и предпоставките за... "медитацията"...

например:

трябва лично да се извините на
него или нея или да поднесете извиненията си с помощта на вашия инструктор по
медитация.

Мдааа. Изглежда че авторът на текста не е дочувал за 'самоинициацията в будист'.

-----------

Както вече и по-нагоре се спомена в друго дадено описание - и по този текст не е възможно да се практикува само с четене, дори и да се научи наизуст и да се изфантазират "изживявания" че всичко това е "познато".

Между другото - има и някои проблеми по текста, както и това че съвсем ясно си личи когато "въпросния САЯДО" е изнесъл... "лекция". Обръщението към много хора е леко странен похват - когато се касае за "медитация" с конкретните описания. Както и изборът на думичката "инструктор", пред "учител" ... и т.н.

Всъщност описанията са чудесни и в рамките на възможното - са условно... коректни, вкл и постъпково... Но каквито и да са,  са напълно невъзможни за практикуване по текст. Описанията са коректни само за хора които вече са част от практиката. Когато не са такава част - тия описания преминават неусетно в техни лични фантазии и проекции.

Не става ли ясно че думичките на лектора са за неговите "студенти" и че всичко това е само част от обща работа и служат за някаква форма на "подготовка", като част от една обща система от много други "форми"... 

А когато тия думички се извадят от общият им контекст от дела и значение на подготовка и основа за съвместна практика, под ръководството на... и се спуснат към хора които не са сред същия контекст, нямат нужните... 'предпоставки', нямат нужните за практиката дадености и възможности за задържането на вниманието... Както и че дори и да е развито задържането на вниманието има и други вътрешни характеристики, които са нужни да са налице... И няма как да "се изфантазират" . И да се - това няма никаква стойност, освен за фантазьора.

В моят опит, групова работа по такава форма на вътрешна практика, е напълно неадекватно. Нещо повече - такава работа не е възможна. Хората са толкова различни и заради това е толкова различно протичането на огромен набор от особености при всеки един от тия вътрешни "действия". Един... "инструктор" да води всичко това за "много хора", е за мен "мисия невъзможна" и при всички положения някъде се налага сериозен компромис. За мен това са основания за огромен набор от капани, при положение че съвсем условно сред 50 човека , условно поне 40 от тях ще са със "блокажи" на различни места и че за всеки такъв блокаж се налага всеки един да се отработва по специфичен начин, чрез точно конкретните особености на самия практикуващ ... В този смисъл имам обосновани съмнения че "груповата работа" водена от един инструктор - би била смислено начинание.

Естествено е, че примерите с "АНАНДА" във втората част на текста (лекцията) са вдъхновителни и са за пред публика. Подобен пример с "особен човек", без да се вземе предвид вътрешните качества и дадености, предварителни наслагвания на АНАНДА - са най-малкото некоректни и в този си вид внасят сред "слушателите и читателите" само фантастична проекция. Като част от борбата със съпротивите, страхуването, дори на ниво несъзнавано... - може да се приеме условно като похват.
 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 6.02.2020 г. в 16:37, _ramus_ написа:

В този смисъл имам обосновани съмнения че "груповата работа" водена от един инструктор - би била смислено начинание.
 

Всъщност, в приложението в края е даден отговор на това каква е методологията на обучение в центъра на почитаемия Махаси Саядо. Цитирам:

"Изисква се всички обикновени медитатори (не монаси) да спазват Осемте Предписания през цялото време на престоя, като те ще им бъдат обяснени от Учителя по медитация в деня на приемането. Спазването на тези морални правила спомага развиването на проницателно (випассанà) знание. В началото на всеки медитиращ се пуска запис за самата Сатипаттхана Випасанà Медитация – нейната цел, метод на практикуване и ползите, които се получават от практиката.

Дневна програма: Денят започва в 3 ч. сутринта и продължава до 11 ч. сутринта с прекъсвания за хранене, къпане и др. Почти целият ден преминава в мълчалива индивидуална медитационна практика, която се редува с групова седяща медитация в залата за медитации. Индивидуалните разговори с учителя по медитация са разпределени в редовни интервали, за има възможност медитиращите да споделят своите преживявания и да получават необходимите напътствия от техния учител за постигане на напредък. В допълнение се провеждат беседи за Дхамма, водени от старшите учители по медитация. По този начин се обръща внимание на всеки медитиращ и той бива ръководен по време на целия курс по медитация, за да получи възможност да придобие лично знание и опит в медитацията Сатипаттхана випасанà."

Това е точно, за което писах, когато казах на колегата, че и в Тхеравада сериозната практика изисква взаимодействие с учител.

Инак, добър анализ си направил.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, dagpo19 написа:

Това е точно, за което писах, когато казах на колегата, че и в Тхеравада сериозната практика изисква взаимодействие с учител.

Преподавали ли са ти Калачакра тантра? Можеш ли общо да ми кажеш какво представляват неподвижните тигле в централния канал?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, dagpo19 написа:

Това е точно, за което писах, когато казах на колегата, че и в Тхеравада сериозната практика изисква взаимодействие с учител.

Никога не съм твърдял, че будистките учители са ненужни. Но когато в България няма будистки учител, то човек не бива да практикува изобщо ли, защото щял да практикува погрешно и не можел да се учи от грешките си? Не бива да чете и да практикува нищо, което не му е преподадено от учител. Но това е според някои тибетски секти. Не мога да приема твърдението на когото и да било, че практикуването на Дхамма без учител е несериозно. В пали-канона Буда никъде не казал: докато не си намерите учител, няма да видите Нирвана. Това е несериозно. Човек може и сам да чете, да практикува нравственост, концентрация и да развива мъдрост (анича, дукха, аната). Може да има пряко преживяване на Дхамма; може да унищожава жаждата, ненавистта и заблудите си; може да изпита нива на спокойствие, които не е изпитвал никога преди това; може да продължи да практикува. Ако в България дойде теравада учител, задължително ще се срещна с него, както съм срещал будистки учители от други традиции, посещавали за кратко България.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Śūnyatā написа:

Човек може и сам да чете

В тази връзка - МОЖЕ... не означава нищо. Теоретично, заради фантазното и на ужким - всичко "може" - това или онова, за да се реши задача, или да се зададат условия, да се представи конструкция, или пък реторични игри. Но на практика - ти самият си точния пример за проблемите със "самобудизма".

В Пали-Канона... Буда не е "казвал" каквото и да било. Никога няма да разберем какво наистина е "КАЗАЛ БУДА" - по една много проста причина :) . Отгоре на всичко ако го е казал, като го е казал - на кого го е казал, защо го е казал по един или друг начин. някакви хора обясняват и внушават кое какво било "казано", но те самите не са БУДА.

Но е поредната закачка в темата, аргумента "БУДА НИКЪДЕ НЕ Е КАЗАЛ..." нещо си. :) И тия игри само и само да оправдаеш и обясниш на другите и себе си, че няма как да не си правилен, да не е правилно онова, което правиш, което изповядваш, в което вярваш и което изживяваш. Всеки фантазьор, в самозаблудата си прави това, защото не може да не го прави - затова е самозаблуда и той е потопен сред нея. Именно в будизма... самозаблудата... но не и за теб. В твоя вариант самоазаблудата ти за будизъм, се бори да се докаже че именно това е будизъм. После, след известни аргументи от доста хора в темата борбата се сведе че "И това е будизъм, щото нямало как да не е" - ти си въвеждаш условията и си го извеждаш според стъкмистиката си... Проблемът не е само че "в душата си", си още фантазен християнин, но и защото фантазирането и въображението си имат особености, характеристики и ограничения. И тях не ги пише в речниците, нито "буда ги е казал"... 

Приемането чрез вярване  е религиозен акт. Фантазните залитания започват именно след едно "дълбоко, канонично и крайно приемане" . С тях се замества изследването и опитването... и критичния му анализ. Защото всичко тече, всичко се изменя, ако е налице развитие има промени и те рефлектират на всякакво ниво. Но повярването задава фундамент за идентичността, и така - граница на "развитието" защото се ограничават посоките и нивата в него. Дълбокото и крайно повярване - блокира развитието и това е не само концептуален и принципен казус, а се извежда именно от наблюдения и примери като теб самия, в поредната ти тема.

преди 24 минути, Śūnyatā написа:

Не мога да приема твърдението на когото и да било,

Разбира се че "ти не можеш да приемеш някакво си твърдение". :) Други неща приемаш, и то с приоритет, радост, щото ти носят ползи, но критичните дисониращи положения спрямо предварително приетите от теб - няма как :) Можеш - теоретично и ако това ще оправдае нещо си - но на практика няма как да стане. Пишеш го всеки път и това е примерът който даваш и който е чудесен за поучителност спрямо личния консерватизъм и психологическите товари докъде водят и как кривят мирогледа и засилват самозаблуждата.

С психичните товари и няколко други участника се опитват да ги неглижират с идеята че ако може да "си направят някак си шорткът"... все едно че ги няма. На определени нива в която и да е практика, психичните блокировки, особено когато са дълбоко-прикрити, стават проблем, понякога просто изригват и силата им е мачкаща. Няма как практикуването на медитация да излекува психичните проблеми - ако ще и мегавселенска да е. Щото горния текст си реди основните положения, но той е написан с общи положения и по-скоро "разказва", както се случва, ако се прави това или онова, но хилядите вариации си остават напълно неспоменати. А фантазното възприемане си остава основния проблем за фантазьора.

Заради всичко това ти послъгваш че медитираш и си играеш на някакви лични игри - не само в темата. Играеш на будист, което си е твоя работа, щото живота си е твой и си носиш отговорността за него. Но не разбираш въобще какво правиш, какво се случва и най-вече едно упорство и инат като на булдог, издава колко е сложно всичко и колко ти е важен бента с който подпираш тежкия вътрешен страх от който бягаш. Всеки от пишещите тук, ти го показа в някаква степен, бягаш от това упорито и систематично, дори с фантазията си, че "пробваш възгледите си, дали работили". Но това не са твои възгледи - нито са твои, нито са възгледи. Това е религиозна вяра, която може да се нагласи за каквото и да е, и нито си първия, нито си последния... "будист", който меши размислителности и религиозност, до степен че не е в състояние да ги различи.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, witness написа:

Преподавали ли са ти Калачакра тантра?

Не. Трябва да отбележа, че там има някои допълнителни обяснения, които не присъстват в другите цикли от анутара-йога тантрите.

преди 2 часа, witness написа:

 Можеш ли общо да ми кажеш какво представляват неподвижните тигле в централния канал?

Най-общо, това е най-финната енегрията, която е неотделима от ума на ясната светлина (или рикпа, макар че има известна разлика между двете). При поуа напр. тя се символизира от сфера от светлина, върху която се намира съзнанието във вид на определена коренна сричка и двете се насочват (изстрелват) нагоре през централния канал. 

Хм... Темата не е за тук.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Хм... Темата не е за тук.

Сега прочетох, че Уит пише за "неподвижнИТЕ (а не неподвижната) тигле", което малко променя въпроса. Вероятно визира тигле, които се намират в центровете на челото, гърлото, сърдечния център, пъпа и тайния център. Най-общо отговорът е сходен с този, който дадох като може да се добави, че тези тигле имат различни функции при фазата на завършване със знаци в анутарайога (шестте йоги и техните аналози в други цикли като Калачакра), т.е. тигле в гърлото има отношение към практиката на сънуването, в сърцето – към практиката на ясната светлина, в пъпа – към практиката на вътрешната топлина и т.н. ... 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване