Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 31 минути, sound написа:

Не става само със зубрене.

С изхвърляне на хора през прозореца на третия етаж също. Темата придоби практическа насоченост, което е много полезно :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 14.06.2019 г. в 13:28, Сидхартха написа:

Съществува възможността егото да не желае да се преражда => според теб какво се случва - има ли прераждане или не?

Не, няма такава възможност. Една от характеристиките на егото е, че се привързва към всичко и иска да се "среща" отново с него. А и защо да не иска да се преражда?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Текила сънрайз написа:

А и защо да не иска да се преражда?

Например, щото му е омръзнало.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Текила сънрайз написа:

Не, няма такава възможност. Една от характеристиките на егото е, че се привързва към всичко и иска да се "среща" отново с него. А и защо да не иска да се преражда?

преди 20 часа, NoMeJodas написа:

И тук няма никакви, разрушаване, никакво разпадане, никакво изчезване на аз, его и темп подобни. Има най обикновено, научаване на каквото има нужда човек. Малко дисциплина, малко ментални упражнения, и постепено изграждане на един суверен и независим Ум. Независим от нищо външно и вътрешно.

Нищо лошо няма в такива изказвания, само дето не са нито будизъм, нито имат каквато и да е връзка с духовността, в смисълът който се влага и в будизма и в християнството. Целта на тези религии е една - себеотрицание. Християнският практик влиза дълбоко навътре в себе си и убива в самото сърце гнездящата змия - себелюбието. Точно защото егото се привързва към всичко, to се явява обект на отрицание и в будизма. Само така може да се отсече коренът на Самсара и  да се освободим от страданието (dukha) когато се откажем от страстите и жаждата. Това е възможно само след като се осъзнае, че "аз", "мое" "его" е празно от същност, от себе, от независим Ум. Само когато целта е постигната, човек може да живее искрено, да обича другите и да изпитва състрадание към тях. А дотогава "идиотизма" ще продължава се шири. Егоизмът, страстите, унищожителните емоции в постовете на Димитър просто разцъфтяват, но той не ги вижда, въпреки че Скепс му посочи (деликатно) къде бърка и защо още е в капана на егото си. Това е нагледно духовно ослепяване. Такъв човек не може да прости, дори да му се извинят. Такъв човек не може да обича, докато не се промени. 

Духовните хора практикуват кенозис. Или изобщо не практикуват.

Ке́нозис (греч.Κένωσις - опустошение, истощение; κενός - пустота) - христианский богословский термин, означающий Божественное самоуничижение Христа. Термин взят из Фил. 2:7:«Уничижил [εκένωσεν] Себя Самого, приняв образ раба…» Кеносис – Это Мощь, превозмогшая Саму Себя.

Kenosis In Christian theology, kenosis (Greek: κένωσις, kénōsis, lit. [the act of emptying]) is the 'self-emptying' of Jesus'.

Etymology is from Greek κενόω (kenóō) "to empty out". The Liddell–Scott Greek–English Lexicon gives the following simplified definition simplified for the noun: emptying, depletion, emptiness (of life) (e.g. Vettius Valens).

Etymology From Proto-Hellenic *kenwós, from Proto-Indo-European *ḱen-. (PIE is estimated to have been spoken as a single language from 4500 BC to 2500 BC.)

/ke.nós/ → /keˈnos/ → /ceˈnos/

κενός (kenós) m (feminine κενή, neuter κενόν);

empty

vain, fruitless

exhausted, void, destitute

κενεών, ῶνος, ὁ [κενός]. The hollow under the ribs on each side.

(R.J.CUNLIFFE - A Lexicon of the Homeric Dialect)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пък останалите не сме в капана на егото си - какво следва ..... "нека да те е яд, куче за обяд" или нещо такова?! От това, което наричате будизъм, освен за хокане на другите, някаква друга файда има ли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, sound написа:

Пък останалите не сме в капана на егото си - какво следва ..... "нека да те е яд, куче за обяд" или нещо такова?! От това, което наричате будизъм, освен за хокане на другите, някаква друга файда има ли.

Аз също съм в този капан, но го осъзнавам в някаква степен, което ми дава стимул да практикувам, иначе се изпада във всякакви крайности. Файда за кого?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, Śūnyatā написа:

Нищо лошо няма в такива изказвания, само дето не са нито будизъм, нито имат каквато и да е връзка с духовността, в смисълът който се влага и в будизма и в християнството. Целта на тези религии е една - себеотрицание. Християнският практик влиза дълбоко навътре в себе си и убива в самото сърце гнездящата змия - себелюбието. Точно защото егото се привързва към всичко, to се явява обект на отрицание и в будизма. Само така може да се отсече коренът на Самсара и  да се освободим от страданието (dukha) когато се откажем от страстите и жаждата. Това е възможно само след като се осъзнае, че "аз", "мое" "его" е празно от същност, от себе, от независим Ум. Само когато целта е постигната, човек може да живее искрено, да обича другите и да изпитва състрадание към тях.

Не съм сигурен защо ме цитираш, подозирам, че не разбираш какво пиша. Възможно е и аз да не разбирам ти какво пишеш.

Не бива да смесваш будизъм с християнство, тъй като са различни. Християнинът разчита, че като си изживее живота, както трябва, и заминава за царството небесно, което е вечно. Будистът няма такива надежди. Ще спра дотук, разликите са доста повече от това.

Нека обаче се върна към онова, което казваш, как "егото е предмет на отрицание в будизма". Не е точно така: да отричаш нещо за мен означава, че не вярваш, че го има. Егото обаче си е налице и си действа независимо дали вярваш или не вярваш в неговото съществуване. Целта на будизма е по-скоро да се постави егото под контрол, което, разбира се, си е ежедневна много продължителна работа. Не бих искал да вярваш и дори да мечтаеш, че като осъзнаеш нещо и егото като по магия ще почне да те слуша и ще спре да прави глупости - не е толкова просто! Това е причината да не могат да се прескачат етапите - спазване на предписанията, практикуване на парамитите и т.н. и вместо да практикуваме, както трябва, да се надяваме, че ще имаме "директно изживяване" (какъвто и смисъл да влагаме в това) и то като по магия ще ни реши всички проблеми и грижи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Текила сънрайз написа:

Будистът няма такива надежди.

Ако не знае защо да не иска (егото) да се преражда, си остава в неговия си илюзорен капан, който се нарича жажда, желание, танха.

Напълно съм съгласен, че процесът е постепенен и има ефект само при наличие на определени условия и при отсъствие на определени пречки. Иначе става като при мен, крачка напред, две назад. Това внимателно го наблюдавам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, sound написа:

Tи си поклонник на авторитета badr - и не само ти, но си изключително подходящ пример за снобско разбиране на духовността въобще.

Така си решил - тъй да бъде.Съгласих се че съм самонадеян, арогантен и так далее.

 

преди 20 часа, sound написа:

Щото Шунята го казва за това не ти се вярва, но ако някой ден имаш късмета да попаднеш на будистки монаси цитиращи християнски богослови, друга песен ще запееш - пак казвам не само ти

Само че аз не съм Шунята и познавам православието далеч по-добре от него.Затова и няма как да се съглася с подобно твърдение.

Будистки монаси може  да цитират християнски богослови. Не виждам нищо чудно в това.Но отношението към света на будисткият монах е до невъзможност различно от това на християнския монах.

Първия вижда света като лишен от каквато и да е онтологична стойност.Докато за втория  - света е волеизява и творчески акт.Светът не просто е, а  всяка негова частица се явява напомняне и акцент в/у своя създател.

Ако това не е разлика, то на мен  ми е трудно да  се досетя за други, така разминаващи се,  идеи.     

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мога схвана посоката на разговора. Разбира се, че има разлики между будизма и християнството, такива има и между самите будистки школи. За пример ще дам махаяна, при която акцентът в практиката не пада върху Четирите Благородни Истини , а се препоръчва практикуване на празнотата и идеалът на бодхисатва, като по-кратък път. Посочих че християнството и будизмът имат обща цел, но никъде не съм твърдял че методите и практиките им са напълно индентични. 

Няма значение. Тъй или иначе няма какво да добавя повече към темата. Тя изпълни практическото си предназначение.

Искрено желая успехи на всички. Излизам в много дълга ваканция*. Ах, колко хубава дума :)

*от лат. vacatio «освобождение, отдых», далее от гл. vacare «быть свободным, незанятым; пустовать», далее из vanus «пустой, порожний», далее из праиндоевр. *wan- «пустой»

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

 Посочих че християнството и будизмът имат обща цел

Нямат. Как да имат, когато имат различен възглед? В първия случай е теистичен и етерналистичен, а във втория е нетеистичен и минава отвъд четирите крайности на етернализма, нихилизма, съчетаването и отричането им. Прочетох какво си писал за егото и смущаващите емоции. Има съвпадение, разбира се, но разликите в случая са по-важни. В христянството егото е корен на пороците, които ни отдалечават от божествената ни природа, понеже сме сътворени по негов образ и подобие. В будизма егото е просто превратно възприятие за природата на субекта и обекта като присъщо съществуващи. И т.н.

преди 2 часа, badr написа:

Първия вижда света като лишен от каквато и да е онтологична стойност.   

Това е опростено, шаблонно разбиране за т.нар. пустотата, както и за будизма изобщо. Но това е дълъг разговор, който предпочитам да не започваме, понеже едва ли ще завършим.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сякаш, ако си променя името в паспорта, ще ми се промени и кръвната група. Твърде голямо значение се отдава на думите, ама .....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Śūnyatā написа:

Не мога схвана посоката на разговора. Разбира се, че има разлики между будизма и християнството, такива има и между самите будистки школи. За пример ще дам махаяна, при която акцентът в практиката не пада върху Четирите Благородни Истини , а се препоръчва практикуване на празнотата и идеалът на бодхисатва, като по-кратък път. Посочих че християнството и будизмът имат обща цел, но никъде не съм твърдял че методите и практиките им са напълно индентични. 

Няма значение.

Напротив има значение и то голямо. Махаяна изобщо не е по-кратък път, но е единственият начин да се стане буда. Иначе нито целите, нито методите са едни и същи в християнството и будизма.

В същото време, имам едно подозрение, което ще споделя с теб, а ти ми кажи дали греша - ако се придържаш към личния си възглед, че всичко свършва със смъртта и съответно прераждане няма и разбира се, няма и отиване в рая, то за теб християнството и будизма наистина са много подобни. Проблемът е, че всъщност ти не следваш нито християнството, нито будизма по този начин, но пък това си е твоя работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, badr написа:

(1)Първия вижда света като лишен от каквато и да е онтологична стойност.

(2)Докато за втория  - света е волеизява и творчески акт.Светът не просто е, а  всяка негова частица се явява напомняне и акцент в/у своя създател.

Съжалявам , че се налага да започна от :

(2) Християнството в основата си произлиза от І-ви закон за всяко Живо : " Усвоява неограничено за целите на собственото си съществуване " ............................................аз си му казвам за по-кратко Лакомия .

Съсредоточава се върху въпроса " Какво прави ? "  - усвоява неограничено . При това Агресивно .

(1) Будизмът в основата си произлиза от ІІ-ри закон за всяко Живо : " Усвоява с минимум усилие за максимум резултат " ................аз си му казвам за по-кратко Мързел .

Съсредоточава се върху въпроса " Как го прави ? " - усвоява с минимум усилие . При това Пасивно 

С това искам да кажа , че Будизмът не е лишен от онтологична стойност - Светът си съществува ! 

Т.е. предметът на изследване е различен !

Казано иначе , Християнството се стреми към благоденствие чрез Лакомия , Будизмът се стреми към щастие чрез Мързел.......

Заб. : ІІІ-ти закон за всяко Живо : " Усвоява активно " , т.е. повече или по-малко Агресивно ...............аз си му казвам за по-кратко Агресия .

Sound ! Не се хили , ами осмисляй какво съм писал....:nono:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

.....Никак не е случайно , че през хилядолетията религиозните парадигми се преосмислят и променят ! Променят се съобразно развитието на цивилизациите във всяко отношение .... :nono:

Казано с други думи :

Християнството се съсредоточава върху външния свят на човека - какво прави . Вътрешният е зает от Бог .

Будизмът се съсредоточава върху вътрешния свят на човека - как мисли . Външният е някъде "там" и не ни засяга пряко.

Поради тези причини , будизмът се явява като психология на древността......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, by_chechi написа:

Sound ! Не се хили , ами осмисляй какво съм писал...

По- добре разкажи някой виц ...... :nono: хаххахахахах

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, sound написа:

По- добре разкажи някой виц ...... :nono: хаххахахахах

Да ти разкажа , ама ти и вицовете няма да разбереш.....:lol6:. Пък виж там в съответната тема.....

Ха ! Какво съвпадение ! Виж тук :

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, by_chechi написа:

Съжалявам

И аз съжалявам, че си толкова необразован и ограничен, но нищо не може да се направи. Ако човек е просто необразован, може да се образова, но ако е тъп, то шанс няма. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dagpo19 написа:

И аз съжалявам, че си толкова необразован и ограничен, но нищо не може да се направи. Ако човек е просто необразован, може да се образова, но ако е тъп, то шанс няма. :)

Хайде острия ! Заемай се с вица от предния ми пост ........да ме просветлиш ! :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, sound написа:

Сякаш, ако си променя името в паспорта, ще ми се промени и кръвната група. Твърде голямо значение се отдава на думите, ама .....

Не разбрах коментара ти.

преди 1 минута, by_chechi написа:

Хайде острия ! Заемай се с вица от предния ми пост ........да ме просветлиш ! :lol6:

Теб и господ, ако съществуваше, не може да просветли. Ти не помръдваш от мнението си, каквото и да ти кажат. Вероятно считаш това за качество. Всъщност е недостатък, понеже, както казва другарят Пушкин, то само едно магаре не променя възгледа си.  :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, dagpo19 написа:

Не разбрах коментара ти.

Теб и господ, ако съществуваше, не може да просветли. Ти не помръдваш от мнението си, каквото и да ти кажат. Вероятно считаш това за качество. Всъщност е недостатък, понеже, както казва другарят Пушкин, то само едно магаре не променя възгледа си.  :)

Пък ти се пробвай до където се справиш...Нали си с претенции за остър ! Май само с претенциите си оставаш......:nono:

Чакам за просветление ! Ама никой няма нито куража , нито силите....:)

С малки изключения - само дърдорковци ! Той , и оня другия напъваше , ама му омекнаха мускулите в мозъка.... :lol6:

Те всички ще гледат .........сеири ! :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, by_chechi написа:

 

Дали разбираш, че свръхползването на емотки, подчертавания и болдване, без нужда, издава липса на грамотност и е знак за инфантилност?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dagpo19 написа:

Дали разбираш, че свръхползването на емотки, подчертавания и болдване, без нужда, издава липса на грамотност и е знак за инфантилност?

Това е за ограничените умове.......като твоя ! :)

Ако твърдението ти беше вярно , човекът нямаше да има емоции и Душа която да ги поражда......но , ти си далеч от тези неща.....за да имитираш и даваш Акъли ! :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Чечи, че ни просветли.Откъде иначе щях да разбера, че

Цитат

Християнството се съсредоточава върху външния свят на човека - какво прави . Вътрешният е зает от Бог .

Будизмът се съсредоточава върху вътрешния свят на човека - как мисли . Външният е някъде "там" и не ни засяга пряко.

Не го слушай Скепса, той не може да разбере как деликатно и същевременно есенциално, ти, разбираш религиите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...