Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 1 час, sound написа:

За будизма ясно, че не е.

 за някои - е ясно. За други - не е. Свят широк - хора всякакви.

Но винаги е странно-весело, когато се надпреварват да се играят взаимно няколко традиционни театрала. Просто подобни теми са като витрина на суетата с будистко-духовен привкус. А други теми има с друг привкус, но витрината е налице. И суетата - също.

Форумното писане спомага за делегиране на изживявания през фантазните лични елементи. И типичното дразнене, когато някой не влиза в предоставената му роля на резонантен на сценария, читател.

Да, дразнят се - естествена човешка реакция, с атавистичен произход. Дразненето води до припознаване на дисониращия сигнал, до Издаващия го - като дразнител. И му се реагира защитно. А иначе - в приказките и личните сънища - са толкова нахакани, високо-летящи... и задължително - с мнения. Нагласациите са издокарани в личен план и на изживяващия му приличат на "стабилна основа". И ги снася с лекота в публично пространство... Какво снася - който каквото е докопал от готовата народна конфекция.

Народни гении могат да са всякакви - защо не и будисти. При това - не прости последователи, щото такава роля е твърде сивичка - нужно е блясък, друго си е да звучиш наставнически, да съветваш - просто не съм виждал ШИНИАЦУ толкова дълбоко потънал... Но и няма как - все някъде маските падат и показват къде точно, и от какво е напукана черупчицата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Сидхартха написа:

И това го казва човек претендиращ, че е будист!

Наблюденията ми са, че белият човек /западняка/ ще сложи последният пирон в ковчега на будисткото учение.

Колегата не е точно будист, той всъщност е ламаист, а за тях подобно поведение не е нещо необичайно. Освен това всички там се оправдават със "състрадание" - някой убие и изяде някое животно противно на всички предписания на бодхисатвите - състрадание. Напива се всеки ден и накрая умре от цироза на 48 години като Трунгпа ринпоче - състрадание. Преспи с неизвестен брой свои ученички както Трунгпа ринпоче или Согиал ринпоче - състрадание. Всеки трябва сам да прецени дали подобни хора или техните последователи имат нещо общо с будизма.

И още едно нещо, като се извинявам, че използвам отговора на поста ти, за да отговоря задочно на колегата dagpo19 - 52-та етапа са описани в Аватамсака сутра, т.е. твърдението му, че никъде ги няма, не отговаря на истината.

Бих желал още веднъж да повторя, че това, че например че патриарсите на Чан (и не само, разбира се) са били просветлени, не означава, че са били буди. Следващият буда, който ще дойде тук, ще бъде Буда Майтрея, точно както беше написал.

преди 3 часа, _ramus_ написа:

за кого е "явно", колега? Вие наясно ли сте какво означава 'мания', в какъв смисъл ползвам думичката, аз, сред какъв контекст...?

Да Ви кажа честно не особено. Не съм наясно и със сложните думички като "когнитивни дефицити", но признавам, че звучат хубаво и хващат окото.

Чудя се обаче дали да пишеш вече повече от 10 години все едно и също, упорито да вадиш думите от контекста само и само да завъртиш всичко към собствените си интереси и идеи, както и натрапчивото повтаряне на думи като "скърцане на биберони", "детска градина" и изразяването на непрекъснати съмнения в интелектуалните и други качества на "събеседниците" си не е мания? Вие ми кажете!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Текила сънрайз написа:

Вие ми кажете!

вие въобще не се чудите - това е обикновен изказен трик.

А иначе - в думичките ви е наличен съвсем прост пример за когнитивен дефицит - като цяло с изказа ви са налице доста проблеми, но можете да видите и сам -  в предпоследното си изречение - освен че е нагласено да звучи помпозно, с дължината и подчинените изречения - а не ви се отдава. Но видимо в опита си да коментирате нещо си, смесвате двете форми на обръщение - ВИЕ и ТИ... :) Само в 3 изречения - 1, и 3-то ВИ, дори с главна буква. Второто, дългото - вече е "ТИ"... Доста дълго се опитвахте да сте "над нещата", но както вече написах - няма маска, която да не падне сред условия за които тя не е направена. 

Във псевдобудистките си напъни е същото положението - което показва че дори сте нямали качествата да си съставите достатъчно прилична версия на лична картина от безбройните заемки. В замяна на това - сте тръгнали да се легитимирате сред виртуала като "познавач". А сценария издиша - и сред контекст на по-сериозен познавач просто гърмите на всички нива. НОООО - вие пък сте над тия неща... А и - къде да сте.

Елементарния човек преди всичко е насочен към манифестацията и делегацията на своите лични варианти. Това е заявка за сред група. Без група не важи заявката. Но за нивото на заявката може да се изведе нивото на Заявителя й - защото са в сила прости зависимости изведени в реверсивен план - от типа, вида и особеностите на проявлението (вкл. и сред контекста от достатъчни "мостри' от него" ) до Проявителя и особеностите на вътрешното му поле.

Всичко това са елементаризми, но проблемът е че нямате шанса да настоявате за каквото и да е - ако не сте го чели, чули, видели, запомнили, обяснили други... В този смисъл обикновения религиозен последовател затова е такъв - той вижда себе си като "повторител;' на това, което други са обяснили да са направили, мислили, търсили... И му остава само сивата роля да повтаря, като по специфичен начин си присвоява чуждият опит, като свой собствен. За пример във вашите думи на точно това - може да се зачете - вие представяте твърдения, без всякакъв условен уклон - категоричността им е съвсем характерна и съвсем естествена за религиозен последовател, който си присвоява стигналото до него, за собствените си проекции... Ето това имам предвид:

преди 32 минути, Текила сънрайз написа:

Следващият буда, който ще дойде тук, ще бъде Буда Майтрея,

Същите елементи изобилстват и сред "партийните речи" на Шим както и на няколкото религиозни последователя тук, без оглед на това сред коя религия са избрали да намерят търсеният път към "спасение" и решение на житейските им дисонанси. 

В този смисъл никой религиозен последовател няма каквато и да е възможност да разглежда критично онова, което е избрал да вярва. От друга страна - се представят разни версии на "мислене", на съждения -но проблемът е че винаги и задължително са в рамката на предварително приетото. Рамката е с висш приоритет и всяко ментално действие се насочва далеч от тази рамка, за да не се получи версия на критично разглеждане...

Парадокса е че именно в будизма е налична система от подходи, насочени към пробиване на естествената и задължителна рамка. В този смисъл - няма как това да реализира никой религиозен последовател... Разбира се това е условно и общо извеждане - повече принципно. За детайлите няма никаква възможност да ги дискутирам с вас. А и за вас - детайлите са твърде далечни цели... може би - след още "доста животи".

А най-интересното от всичко е, че... дори и според собствените ви настоявания и приетости - тия, които играят на будизъм - си създават сами допълнителни пречки. Само заради един прост и личен капан - изживяващия се, се отдалечава фактически точно от това - което играе че е "много приближен" - но само в неговия сън.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пусть он и читает мало священных текстов, но действует в соответствии с Дхаммой, 
Укрощая страсть, злобу и невежество, ясно понимающий Дхамму, 
Очистив разум от моральной нечистоты, 
не имея привязанностей ни в этом мире, ни в следующем, 
Жизнь монаха принесет ему много пользы.

Дхаммапада 20

Если мысли человека свободны от страсти, ...(tanha) ~ dukkha
Если он свободен от злобы, ...(upadana) ~ dukkha
Если он отказался как от доброго, так и от злого, ...(avijja) ~ dukkha
Если он бдителен, то для такого человека нет ничего опасного. ...(arya-satya) ~ (paramārtha-satya)

Дхаммапада 39

Не нужно задумываться над ошибками других, 
Над тем, поступили ли они правильно или неправильно. 
Нужно задумываться только над тем, 
Поступил ли ты сам правильно или неправильно.

Как прекрасный цветок, который не пахнет 
И не может своим ароматом усладить путника, 
Так и хорошо проповедуемые слова Будды 
Не принесут пользы тому, кто не практикует Дхамму.  

Дхаммапада 50, 51

Если человек, ищущий попутчика, не может найти такого, 
Который был бы лучше него или равен ему, 
Пусть лучше он идет дальше в одиночестве, 
С глупым не может быть дружбы. 

Дхаммапада 61

Глупец, хоть и находится 
Всю свою жизнь среди мудрых, 
Не понимает Дхамму, 
Как ложка не понимает вкус супа. 

Умный человек, даже если он всего мгновение 
Общался с мудрецом, 

очень быстро поймет Дхамму, 
Как язык сразу же узнает вкус супа. 

Дхаммапада 64, 65

Умения глупца могут только навредить ему, 
Они убивают его добродетель и мудрость.

«Пусть миряне и монахи думают, что все происходит из-за меня; 
Пусть слушают они меня во всех вопросах, как маленьких, так и больших». 
Таковы мысли глупца, 
Растут его гордость и жадность. 

Дхаммапада 72, 74 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, _ramus_ написа:

Да, дразнят се - естествена човешка реакция, с атавистичен произход. 

Добре, това го доказа многократно. Не мога обаче да разбера, дразнещият от не-атавистична позиция ли се изказва? Словоблудството също има атавистичен произход, тоест, само по себе си то нищо не може да докаже. Или се цели някакво приравняване, чрез системно омърсяване?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само да ти напомня нещо просто - дразненето е обикновена човешка реакция, но неовладяна показва най-малко две неща:

1 - че дразнещия се е с емоционален приоритет в психичното си отражение и нивото в развитието му е "относително ниско"

2 - че въз основа на горното неговата мимикрия е да компенсира с образ на духовен, на знаещ, на можещ, на разбиращ... и да имитира всичко това чрез доста наивни подредени от всеки стъкмистики с цел избягване на дисонансите.

Ти по-напред в разприте си с "бейбито" спомена че "рамус, скепсис и мохини" са усетили неговите вътрешни хомосексуални уклони ( и как ли не, при положение че бяха толкова очевидни а той толкова първосигнален дори в маскирането им)... Но как мислиш - за теб дали "същите" не са усетили" твоите уклони какви са?

Сега - в твой план, при наличие на известни обобщения от написаното - емоционалния приоритет е съвсем задължителен за всеки религиозен последовател. Налице са всички елементи на ползвател на концепциите на будизма, просто като смяна на търсената удобна платформа за намиране на личен изход. Налице са цитиране и позоваване и обосноваване - съвсем точно като в модела на християнския последовател, пример за което е детето, нарекло се "РЕАЛНОСТ".

В съжденията си, изразните си средства, приетите постулати - всичките са елементи на религиозен индивид, при това от тия, които са в трескаво търсене на нужното. А най-важното е - активното ти поведение издава че още не си го намерил и търсенето и нагласянето продължава. Няма как - при положение че идваш от една християнска религиозна основа, в която отново си търсил пристан и спасение... Търсиш за да ползваш. И това е също като дразненето - съвсем човешки положения от живота. Но активността ти спрямо будизма... показва че нивото на утвърждение е високо. Това пък показва че нуждата от него е с високи стойности. И че някъде там, надълбоко нещо непрекъснато напира да получава нужната за него наркотична "доза" от успокояване... докато се приспи... Но после пак... и пак... и пак. Така започваш тази тема, така пишеш навсякъде из форума... това е твоят личен "автограф"

Въобще каноничността при последователя е на първо място и нейната роля е в написаното слово, прието за свещено. Ти си толкова далеч от будизма, колкото си далеч и от християнството... Просто те интересува изход и пристан за вътрешните терзания... За теб е лакмус именно това - ако намалява вътрешния натиск - значи "е правилна посоката" "даааа - това е истината".

Нищо от това не е негативо или позитивно, ти не си сам в това - милиарди хора правят същото и темата, както и всички други теми са си манифестация на мнозинството от последователи, ползващи каквото и да е от готовата конфекция, предлагаща се навсякъде сред социума. Особено сега - с повишаването на достъпността на информацията от всякакво естество. Но в това ти си повече самоук.

Софийската ПАЛЮЛ са всички в същото положение и това е толкова очевидно при няколкото ми срещи с тях (не само на морето). Дори и направих и известен личен принос за "къщата", преди години и използвах момента внимателно да добия впечатления,, да усетя сам , да видя хората в избраната от тях "естествена" среда. Всички са в театър в който могат да си позволят да покажат добрите си страни, особено помежду си. И това им носи лично удовлетворение и намалява естествения иначе фон от лична тревожност. Всички са проблемни хора, с лични и житейски дисонанси и в предлагането и намирането на подходяща кауза всеки "драпа" към своят си заветен илюзорен пристан.

Чудно ми е дали въобще е възможно хора, които нямат вътрешен дисонансен емоционално-чувствен натиск въобще да се обърнат за "спасение" от него към религиозността...но това е за други теми и е съвсем мой личен казус...

Именно хората с емоционален психичен приоритет са хората с проблеми, защото няма други проблеми, освен в изживяването на който и да е човешки субект. Няма проблеми в концепции, защото концепциите са лесни за изменение и моделиране. Но човека... там това не върви. Маскира, лавира, но емоционалните и чувствените му отпечатъци го приковават да е сред техния свят и той няма контрол над това... И световните религии и техните концепции са направени именно за този масов тип човешки същества и те са таргета.  

Така, че за теб онова, което привиждаш в будизма е просто естествена за теб религиозна среда, сред която да намериш нужното за теб, по нужния ти начин. Цялото ти поведение жадува за тази игра, защото тя ти е съответствена на "душата". Не можеш да спреш да търсиш... и да привиждаш намиране. Ако изчерпиш будизма... ще ровиш за друго... И пак... и пак...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _ramus_ написа:

 

Благодаря за искреността. Какъв ли процент от това може да се нарече "реалност"? Точно за думата "манифестирам" си мислех тази сутрин. А сега я срещнах и в поста ти. Мислех си, че манифестацията - проявлението, видимостта, образът на това което възприемаме за "аз" е в резултат на много съвкупности, които само по себе си няма как да са "аз". "Аз съм" е дигитална проекция на физически явления и обратно. Дигитален пръст, който сочи луната. Трудно е да се мине отвъд видимото, чувстваното, говореното, мисленото. Нужно е съзнателно усилие, много повече въображение, нужно е очистване от много представи... Накрая е възможно да усетиш как манифестираната двойственост (дигиталност, показност), на това което наричаме съществуване,  се разтваря в пространството, а отдолу се явява истинската природа на цялото това шоу от въображение и заблудата, изразяваща се в покой и просветление. Частично е възможно, напълно - не знам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 25.06.2019 г. в 22:19, _ramus_ написа:

А иначе - в думичките ви е наличен съвсем прост пример за когнитивен дефицит - като цяло с изказа ви са налице доста проблеми, но можете да видите и сам -  в предпоследното си изречение - освен че е нагласено да звучи помпозно, с дължината и подчинените изречения - а не ви се отдава. Но видимо в опита си да коментирате нещо си, смесвате двете форми на обръщение - ВИЕ и ТИ... :) Само в 3 изречения - 1, и 3-то ВИ, дори с главна буква. Второто, дългото - вече е "ТИ"... Доста дълго се опитвахте да сте "над нещата", но както вече написах - няма маска, която да не падне сред условия за които тя не е направена. 

Да, прав си и за да не се обърквам повече, минавам изцяло на "ти". Лошото е, че на всеки може да се направи подобен анализ, включително и на теб, и в крайна сметка, цялата работа на мен ми изглежда като чисто заяждане. Впрочем има ли някой с когото да не си се заяждал тук? Ти си истински експерт в това отношение и аз, разбира се, много се сгреших, че изобщо се опитах да се меря с теб. Впрочем и ти си имал случаи, в които се е налагало модераторите да те спасяват от "народната" любов, а и по едно време се хвалеше, че определени потребители ги филтрираш и изобщо не ги четеш - може да са те дразнели нещо. Очевидно всеки издиша понякога и не съм сигурен, че има с какво да се гордееш, макар че, както казах, като опит във виртуалното заяждане и участие във виртуални конфликти си много нива над мен.

Големият проблем в конкретния случай е, че ти си съвършено некомпетентен що касае будизма, но за сметка на това имаш самочувствието и увереността да обясняваш кой разбира от будизъм и въобще какво е будизмът. Мисля, че дори не успяваш да си дадеш сметка за това и предполагам, че се дължи на прекомерно развито его, но ти си знаеш най-добре. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 25.06.2019 г. в 22:47, Текила сънрайз написа:

за да  52-та етапа са описани в Аватамсака сутра, т.е. твърдението му, че никъде ги няма, не отговаря на истината.

 

Дай линк към точно този текст, понеже това не е просто сутра, а сборник или компилация от различни сутри. И аз никога не съм имал възможност да я изчета цялата, понеже обемът и е огромен. Изучавал съм части от нея като Гандавюха сутра. Дай линк, където се казва това, за да видя какво се казва и после да го коментираме. Инак, то тайванския учител, който следваш виртуално, не е разпознат като будистки учител от никой будистки учител, който да принадлежи, към някоя традиция. Напр. дзен или тази „чистата земя” . Този човек просто се е обявил за просветлен, без никъде да посочи, при кого е учил. Подобни псевдо-учители, които нямат приемственост и чиято реализация не е потвърдена от никого, се срещат под път и над път. Но, както съм ти казвал и преди, то такива хора и техните групи от фанатизирани последователи, нямат влияние. Все пак, те могат да обогатят техния учител финансово. Но промотирането на такива неща извън Тайван е безмислено. Дори там не им обръщат внимание, но на запад съвсем. И т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dagpo19 написа:

Дай линк към точно този текст, понеже това не е просто сутра, а сборник или компилация от различни сутри. И аз никога не съм имал възможност да я изчета цялата, понеже обемът и е огромен. Изучавал съм части от нея като Гандавюха сутра. Дай линк, където се казва това, за да видя какво се казва и после да го коментираме. Инак, то тайванския учител, който следваш виртуално, не е разпознат като будистки учител от никой будистки учител, който да принадлежи, към някоя традиция. Напр. дзен или тази „чистата земя” . Този човек просто се е обявил за просветлен, без никъде да посочи, при кого е учил. Подобни псевдо-учители, които нямат приемственост и чиято реализация не е потвърдена от никого, се срещат под път и над път. Но, както съм ти казвал и преди, то такива хора и техните групи от фанатизирани последователи, нямат влияние. Все пак, те могат да обогатят техния учител финансово. Но промотирането на такива неща извън Тайван е безмислено. Дори там не им обръщат внимание, но на запад съвсем. И т.н.

Мисля да не ти давам линк - помниш ли какво ми каза миналия път? Че признаваш Шурангама сутра, но било можело после Буда да е казал нешо тайно, с което очевидно да разреши на ламаистите да нарушават моралните предписания, както си искат. Ще оцениш много повече знанието, ако си го намериш сам.

Не знам защо говориш за финансово обогатяване - имаш предвид финансовите злоупотреби на Согиал ринпоче и кой знае колко още знайни и незнайни герои на тибетския будизъм? Ти лично сигурно също си се поохарчил? Мен всъщност ме изненадва, че продължаваш да цитираш тук един безкрайно компрометиран учител като Трунгпа ринпоче например и в същото време се опитваш да клеветиш други учители.

Особено смешна е тази мания за приемствеността сякаш има някакво доказателство, че тибетските лами имат каквато и да била приемственост с Буда Шакямуни. Аз бих казал дори обратното - нямат никаква. За сметка на това тази история с приемствеността е важна за гурутата в Индия, които обаче, забележи, нямат общо с будизма. 

И накрая, аз дори не твърдя, че ти не си искрен - сигурно наистина си вярваш, че учиш при "реализирани" учители, но все пак е жалко, че не си даваш сметка, че няма как някой да е "реализиран", ако не спазва моралните предписания. Това го пише изрично в Шурангама сутра (нали няма да ми искаш линк?) и вие я признавате за истинска сутра. Не разбирам какво има да се шикалкави оттук-нататък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Текила сънрайз написа:

Мисля да не ти давам линк...

Колега, тази сутра наистина е много голяма, това са 22 сутри, 30 000 стиха и не всички можем да си я преведем. Прояви малко състрадание и ни просветли, а не ни оставяй сами да се мъчим и да губим време. Не бъди егоист, така ще има полза и за теб. Нали така учи Аватамсака сутра:

Все живые существа - это корни дерева; все Будды и бодхисаттвы - это цветы и плоды. Водою великого сострадания приноси пользу живым существам и тогда сможешь взрастить цветы и плоды мудрости всех Будд и бодхисаттв.

Почему? Потому, что если все бодхисаттвы будут водою великого сострадания приносить пользу всем существам, то смогут свершить аннутара самьяк самбодхи. Поэтому бодхисаттва относится к живым существам, как к своим родственникам. Если бы не было живых существ, то никто из бодхисаттв никогда не смог бы достичь наивысшего истинного просветления.

Благой муж! Тебе следует так понимать смысл этой [притчи]. По причине того что [бодхисаттва] одинаково относится к живым существам, он может полностью исполнить [практику] великого сострадания. По причине того что он, [обладая] сознанием, преисполненным сострадания, исполняет желания живых существ, он может свершить подношение Татхагатам. Вот так бодхисаттва следует желаниям живых существ. 

Интересна компилация от сутри и будистки учения. Явно само Чандракирти не харесват, щото им отрича алая-виджняната, но Нагарджуна би трябвало да го признават според цитираното долу.

В «Аватамсака-сутре» объединено понимание учения двумя ранними школами Махаяны — Мадхьямикой и Йогачарой. В частности, из учения мадхьямиков было позаимствовано понятие пустоты как предельного состояния всего сущего, а из йогачары было взято понятие «только ум», утверждающее, что все сущее — иллюзия. Это объединение двух концепций, известное как «всё в одном и одно во всём», является уникальным вкладом в буддийское учение.

преди 11 часа, Текила сънрайз написа:

 но било можело после Буда да е казал нешо тайно, с което очевидно да разреши на ламаистите да нарушават моралните предписания, както си искат.

Това е несериозно. Не може ей така, някой сънувал нещо, като колегата от друга тема, Бог му казал че променя едната си заповед, специално за него, че не му е егоугодна :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Колега, тази сутра наистина е много голяма, това са 22 сутри, 30 000 стиха и не всички можем да си я преведем.

Не знам с какво подобни занимания ще са ти полезни, но все пак:

https://archive.org/stream/TheFlowerOrnamentScriptureATranslationOfTheAvatamsakaSutraByThomasClearypdfdtyxxytd/The+Flower+Ornament+Scripture+A+Translation+of+the+Avatamsaka+Sutra+by+Thomas+Cleary+[pdf]+{dtyxxytd}_djvu.txt

от 530 стр. нататък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Śūnyatā написа:
преди 16 часа, Текила сънрайз написа:

Мисля да не ти давам линк - помниш ли какво ми каза миналия път? Че признаваш Шурангама сутра, но било можело после Буда да е казал нешо тайно, с което очевидно да разреши на ламаистите да нарушават моралните предписания, както си искат. Ще оцениш много повече знанието, ако си го намериш сам.

Това е несериозно. Не може ей така, някой сънувал нещо, като колегата от друга тема, Бог му казал че променя едната си заповед, специално за него, че не му е егоугодна :D

Да, съгласен съм. И аз това му казвам на колегата dagpo19, че не може да отрича онова, което не му изнася, или да твърди, че го признава, но може по-късно да е казано друго, което да отменя първото, и така на "реализираните" учители на ламаизма да не им се налага да спазват елементарни морални норми.

Впрочем тогава бях питал и теб и ти категорично заяви, че не признаваш никаква Шурангама сутра. Да не си си променил мнението?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, Текила сънрайз написа:

Мисля да не ти давам линк - помниш ли какво ми каза миналия път? Че признаваш Шурангама сутра, но било можело после Буда да е казал нешо тайно, с което очевидно да разреши на ламаистите да нарушават моралните предписания, както си искат. Ще оцениш много повече знанието, ако си го намериш сам.

 

Очаквано, понеже не си изучавал този сборник, а просто  си прочел написаното от Сяо Пин Шъ, ако не бъркам името му. Понеже, следваш учител, който твърди, че е просветлен или поне така пише в анонсите към книгите, които е издал, а друга страна, той критикува тибетската традиция, която датира от края на седми и началото на осми век, то предлагам да обсъдим накратко възгледите на Сяо Пин Шъ от Тайван, понеже те са непознати извън тесния кръг негови последователи. Имам няколко въпроса, на които ако желаеш може да отговориш:  1) Към кой от познатите в будистката махаяна възгледи се придържа този учител -йогачаря/читтаматра, мадямака, някаква комбинация от двете или нещо друго, макар да нямам идея какво би могло да е то? 2) Как обяснява Татагатагарба? 3) Какво е отношението му към Праджня-парамита сутрите? Отделно, то имам и четвърти въпрос, макар да казваш, че приемствеността не е важна. Все пак, кои са учителите на Сяо Пин Шъ, ако има такива и кой, освен той самия и неговите последователи, е потвърдил твърдението му, че е просветлен. Имам предвид, някой друг будистки учител, който е признат за авторитет в някоя будистка школа, без значение коя. Не целя да се заяждам, а просто инфо. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Текила сънрайз написа:

Впрочем тогава бях питал и теб и ти категорично заяви, че не признаваш никаква Шурангама сутра. Да не си си променил мнението?

Мнението ми се променя непрестанно в зависимост от нивото ми на осъзнаване и разширяване познанията ми относно будистките учения. Колкото по-надълбоко навлизам, толкова повече сходства намирам. Колкото повече се пускам от представата, че "моят" възглед е най-правилен, толкова повече съм отворен за разбиране възгледите на другите. Шурангама сутра е доста по-нова от пали канона, но въпреки че не се явява канонична книга за древния будизъм в нея намирам доста полезни неща. Например:

Затем со своего места поднялся Шарипутра и, склонившись перед Буддой, сказал:
Однажды я находился на некой дороге и встретил братьев Кашьяпы, которые объяснили мне принцип учения Будды о том, что всё возникает из-за причин и условий, а потому всё пусто и преходяще. Тогда я понял бесконечную сущность чистого разума. С этого времени я последовал за моим Учителем, моё восприятие в умственном зрении стало трансцендентальным и совершенно просветлённым. Так внезапно обрёл я достижение великого бесстрашия, великого доверия.

А ти промени ли си мнението за Чандракирти и Далай Лама, че не са никакви будисти и възгледите им са достойни за съжаление? Понеже той пише същото, което цитирах от Шурангама сутра:

Просветления вижда нещата като променливи и празни
– лишени от собствено битие,
подобни на отражението на луна във вода.

Чандракирти

Бодхисатвите (просветлените) виждат, че има две идеи, обясняващи собствената същност (на явленията), а именно: непостоянството във всеки миг и празнотата – отсъствието на собствено битие.

Роденото от условия е неродено, защото е лишено от същност. 
Зависимото от условия се явява празно.
Осъзнаващия тази празнота пребивава в покой.

От китайския будизъм любима ми е Сутра за Съвършеното Пробуждане, защото в нея се обясняват и Четирите Благородни Истини и концепцията празнота-състрадание. Тази сутра е като Сърдечната, в нея смисълът се дава пряко, ясно и окончателно. Но за съжаление не всички са дорасли да се докоснат до тези учения. За другите има постепенни учения за освобождаване от илюзиите. Тази сутра признава ли се от твоя учител?

«Сутра Совершенного Пробуждения, или Просветления» — один из наиболее популярных канонических текстов китайского буддизма. Ее полное название — «Великая сутра широкого распространения о ясном смысле обретения Совершенного Пробуждения» (Да фан гуан юань цзюэ сюдоло ляо и цзин). Это название указывает на присвоение ей традицией статуса нитартха, т. е. сутры, возвещающей истину прямо и окончательно.

Затем, чтобы вновь прояснить сказанное, В Мире Величайший сложил гатху:
«Маньджушри, ты должен знать,
Что все Татхагаты
Происходят из своего истока.
Все они через пробужденную мудрость
Преодолевают неведение
И понимают, что окружающее есть цветы пустоты.
Так им удается избежать сансары.
Того, что видишь во сне,
Пробудившись не увидишь вновь.
Пробуждение же как пространство —
Равно само себе и неподвижно.
Пробуждение охватывает десять сторон света,
И через него обретается Путь Будды.
Видения исчезают, им нет места,
Путь также не ведет к обретению.
Изначальная природа совершенна,
Бодхисаттва через нее
Сможет устремиться к пробуждению,
А живые существа времени конца Закона,
Совершенствуясь на этом пути, избегнут ложных взглядов».
....

«Благие мужи! С безначальных времен живые существа подвержены любви, жадности, желаниям. Из этого возникает сансара. Все виды существ во всех мирах — рожденные из яйца, из утробы, из влажности или в результате превращений — получают жизнь из порочных желаний. Следует знать, что корнем сансары является любовь, а остальные желания лишь помогают проявиться природе любви. Поэтому и длится цепь рождений и смертей. Желания возникают из любви, а жизнь существует благодаря желаниям. Живые существа любят жизнь и поэтому вновь возвращаются к корню желания.


Затем,   желая   прояснить  смысл  сказанного,  В Мире Величайший сложил гатху:
«Майтрея, ты должен знать,
Все живые существа
Не обрели пробуждения
Из-за жадности и желаний.
Они попали в сеть рождения и смерти.
Если они преодолеют ненависть и любовь,
Вместе с жадностью, гневом и глупостью,
То, несмотря на различия в своей природе,
Все станут Буддами.
....

«Благие мужи! Совершенное Пробуждение не есть природа, но природа обладает [им]. Она проявляется в соответствии со множеством природ, но в ней нет привязанности и обретения. В отношении истинного свойства [следует сказать, что] в действительности нет ни бодхисаттв, ни живых существ. Почему? Бодхисаттвы и живые существа — все есть плод заблуждения и иллюзии. Поскольку иллюзиям и заблуждениям свойственно исчезать, то и не существует ни привязанности, ни обретения. Так, например, орган зрения не в состоянии наблюдать собственную природу, а то, что само по себе равностно, не в состоянии осознать свою равностность. Живые существа пребывают в заблуждении, поэтому они не могут преодолеть иллюзии; уничтожая, они ничего не уничтожают, усилия их тщетны. Благодаря этому и проявляются различия [между живыми существами и Буддой]. Если обрести умиротворение Татхагаты и следовать ему, то не будет ни умиротворения, ни того, кто умиротворяется. Благие мужи! Поскольку живые существа с безначальных времен привержены ложному представлению о Я и преисполнены любви к себе, они не понимают, что [сами] возникают и гибнут благодаря движению мысли. Поэтому возникают любовь и ненависть, и живые существа предаются пяти желаниям.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, dagpo19 написа:

...

Да, вярно е, че не съм го изучавал, но пък ти самият каза, че си го изучавал, така че съм сигурен, че ще се справиш прекрасно и сам, ако целта ти е да напреднеш поне малко в будизма. Ако целта ти обаче е друга, там вече не знам.

Да ти кажа нямам желание да отговарям на въпросите ти - ти самият заяви, че отговаряш на каквото ти самият решиш и аз ще се придържам към същата политика. Само ми стана любопитно как тибетската традиция, която датира от края на седми и началото на осми век доказва приемствеността си с учението на Буда Шакямуни, но подозирам, че любопитството ми ще си остане незадоволено. 

Не знам дали се заяждаш или не - на мен повече ми изглежда на заяждане заради някои думички, които умело вмъкваш, но това е твое право. Ти например би могъл да кажеш, че и аз се заяждам, като непрекъснато напомням, че няма как някой да е будистки учител и да не спазва моралните предписания или да казва, че може да не се спазват моралните предписания, ако си много напреднал.

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Мнението ми се променя непрестанно в зависимост от нивото ми на осъзнаване и разширяване познанията ми относно будистките учения. Колкото по-надълбоко навлизам, толкова повече сходства намирам. Колкото повече се пускам от представата, че "моят" възглед е най-правилен, толкова повече съм отворен за разбиране възгледите на другите. Шурангама сутра е доста по-нова от пали канона, но въпреки че не се явява канонична книга за древния будизъм в нея намирам доста полезни неща. Например:

Затем со своего места поднялся Шарипутра и, склонившись перед Буддой, сказал:
Однажды я находился на некой дороге и встретил братьев Кашьяпы, которые объяснили мне принцип учения Будды о том, что всё возникает из-за причин и условий, а потому всё пусто и преходяще. Тогда я понял бесконечную сущность чистого разума. С этого времени я последовал за моим Учителем, моё восприятие в умственном зрении стало трансцендентальным и совершенно просветлённым. Так внезапно обрёл я достижение великого бесстрашия, великого доверия.

А ти промени ли си мнението за Чандракирти и Далай Лама, че не са никакви будисти и възгледите им са достойни за съжаление? Понеже той пише същото, което цитирах от Шурангама сутра:

Просветления вижда нещата като променливи и празни
– лишени от собствено битие,
подобни на отражението на луна във вода.

Чандракирти

Бодхисатвите (просветлените) виждат, че има две идеи, обясняващи собствената същност (на явленията), а именно: непостоянството във всеки миг и празнотата – отсъствието на собствено битие.

Роденото от условия е неродено, защото е лишено от същност. 
Зависимото от условия се явява празно.
Осъзнаващия тази празнота пребивава в покой.

Не, не съм си променил мнението - всеки може да каже нещо, което е вярно, но трябва да се види и какво друго е казал - например отричането на съществуването на алаявиджнана.  Да не говорим, че в случая Чандракирти не казва точно онова, което казва Шарипутра: "которые объяснили мне принцип учения Будды о том, что всё возникает из-за причин и условий, а потому всё пусто и преходяще. Тогда я понял бесконечную сущность чистого разума." 

Причини и условия и следствия - всяко действие предизвиква последствия - биеш ученика си - има последствия, ядеш месо - има последствия, спиш с ученичките си - пак последствия и т.н. Всъщност всеки, който нарушава моралните предписания или твърди, че няма страшно да се нарушават, не вярва в причинно-следствените връзки и това го определя като ичхантика (Махапаринирвана сутра). Впрочем отричането на алаявиджнана е същото - ако няма алаявиджнана защо да има причинно-следствени връзки? Какъв е механизмът?

преди 1 час, Śūnyatā написа:

От китайския будизъм любима ми е Сутра за Съвършеното Пробуждане, защото в нея се обясняват и Четирите Благородни Истини и концепцията празнота-състрадание. Тази сутра е като Сърдечната, в нея смисълът се дава пряко, ясно и окончателно. Но за съжаление не всички са дорасли да се докоснат до тези учения. За другите има постепенни учения за освобождаване от илюзиите. Тази сутра признава ли се от твоя учител?

Не знам, ще се осведомя и ще ти отговоря. Предполагам обаче, че разбираш, че има разлика когато сутрата се чете на класически китайски и когато се разчита на превод - ако човек не е просветлен, много трудно ще разбере дали преводът е правилен или не и като се има предвид, че често става дума за нюанси, нещата стават доста сложни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Текила сънрайз написа:

 

Да ти кажа нямам желание да отговарям на въпросите ти 

Разбира се. Безсилието да кажеш нещо повече от назубреното, е очевидно. Що се отнася до тибетската традиция,то целия Канджур и Тенджур, т.е. тибетския канон, който съдържа сутрите, шастрите и тантрите е преведен от санскрит с някои изключения, които се отнасят до дзог чен. Оригиналите на санскрит са запазени и е исторически установено, че те идват в Тибет от Индия. Ако ще оспорваш, че те не са преподадени от Буда, то тогава трябва да приемеш и критиката на хинаяна школите към махаяна сутрите. Прочие, поне пробвай да отговориш на последния въпрос - кои са учителите на твоя тайвански учител и кои други учители от други будистки школи го признават за учител? Другите въпроси явно те затрудняват, тъй че няма да ти ги задавам пак.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Текила сънрайз написа:

Впрочем отричането на алаявиджнана е същото - ако няма алаявиджнана защо да има причинно-следствени връзки? Какъв е механизмът?

Това може да се критикува от много страни, но няма смисъл, защото така няма да стигнем доникъде. Нужно е пояснение, защото не мога да схвана какво пишеш. Искаш да кажеш, че Чандракирти, Далай Лама и други будистки учители не признават пратитясамутпада, защото не вярват в алаявиджняна ли? Какъв е механизмът за съществуване на причинно-следствените връзки без наличието на вяра в алаявижняна ли? Те си функционират и без нея, както светът съществува без наличието на Бог, а човек без наличието на вечна индивидуална душа. Ако нещо не съм разбрал, относно методите за правилно установяване достоверността на някои концепции, понеже не ги разбирам в дълбочина, моля да ми дадеш насока за размисъл. В крайна сметка, нали търсим поглед към реалността от по-висока форма на знание? Мога да опитам, и ако това ми помогне да преобразувам отрицателните си проявления в положителни, мога дори да го приема за реалност :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Śūnyatā написа:

В крайна сметка, нали търсим поглед към реалността от по-висока форма на знание? 

Дали? Но това са неща, които Рамус е обяснявал много пъти, т.е. да праеим разлика, между това което наистина търсим и това, което твърдим, че търсим. Говоря по принцп, а не кпнкретно за някого.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Дали? Но това са неща, които Рамус е обяснявал много пъти, т.е. да праеим разлика, между това което наистина търсим и това, което твърдим, че търсим. Говоря по принцп, а не кпнкретно за някого.

Старая се да говоря от позицията на своя опит. Разлика между концепция и реалност винаги ще има, но без концепции не може да се извърши правилен анализ на реалността. Затова не мога да ти отговоря от позицията на Рамус.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, dagpo19 написа:

...

Не знам доколко е безсилие и зазубряне, но всъщност може и да си прав. Докато човек не е просветлен, общо-взето повтаря като папагал взета назаем мъдрост.  

Разбира се, че са преведени от санскрит, но специално тантрите нямат общо с будизма. За шастрите - зависи на кого са и така нататък.

Впрочем тъй като се изживяваш като авторитет в будизма и предполагам, че нямаш проблеми да излезеш извън назубреното, искам да те попитам защо считаш Трунгпа ринпоче или Согиал ринпоче за реализирани учители, въпреки че безобразията им влизат в противоречие с Шурангама сутра. Ако, разбира се, междувременно си си сменил мнението, и вече смяташ, че няма как да се мине без спазване на моралните предписания, моля, да приемеш извиненията ми.

преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Това може да се критикува от много страни, но няма смисъл, защото така няма да стигнем доникъде. Нужно е пояснение, защото не мога да схвана какво пишеш. Искаш да кажеш, че Чандракирти, Далай Лама и други будистки учители не признават пратитясамутпада, защото не вярват в алаявиджняна ли? Какъв е механизмът за съществуване на причинно-следствените връзки без наличието на вяра в алаявижняна ли? Те си функционират и без нея, както светът съществува без наличието на Бог, а човек без наличието на вечна индивидуална душа. Ако нещо не съм разбрал, относно методите за правилно установяване достоверността на някои концепции, понеже не ги разбирам в дълбочина, моля да ми дадеш насока за размисъл. В крайна сметка, нали търсим поглед към реалността от по-висока форма на знание? Мога да опитам, и ако това ми помогне да преобразувам отрицателните си проявления в положителни, мога дори да го приема за реалност :)

Хаха, виж не знам Далай лама какво признава и какво не. Сигурен съм, че dagpo19 е много по-наясно от мен, може би и ти също. Специално Далай лама ме притеснява, тъй като похапва месце и приказва странни неща - ту заявява, че няма прераждане, ту че половият акт и ловът и убиването могат да са методи за просветление и изобщо такива едни неща. Всичко това може да се намери в Гугъл, не е някаква голяма тайна.

За Чандракирти ти каза, че отрича алаявиджнана и аз ти вярвам.

Всъщност ако ти самият вярваш в причинно-следствените връзки и смяташ, че е първостепенно да не изпитваш омраза и гняв, а напротив състрадание и че няма как са избягаш от последствията, които си посял днес, то не мисля, че има проблем, т.е. що ме касае мен самия, ти си на прав път. Разбира се, аз съм просто един начинаещ, така че моето мнение не е толкова важно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Текила сънрайз написа:

За Чандракирти ти каза, че отрича алаявиджнана и аз ти вярвам.

Преди 20-на дни бях споменал Въведение в Мадхамяка 6:62-63, където има обяснения за алая виджняна. Разбира се в превода използваният термин е друг. Не знам как е в оригинал. Всеки може да си намери и прочете текста. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Текила сънрайз написа:

Хаха, виж не знам Далай лама какво признава и какво не. Сигурен съм, че dagpo19 е много по-наясно от мен, може би и ти също. Специално Далай лама ме притеснява, тъй като похапва месце и приказва странни неща - ту заявява, че няма прераждане, ту че половият акт и ловът и убиването могат да са методи за просветление и изобщо такива едни неща. Всичко това може да се намери в Гугъл, не е някаква голяма тайна.

За Чандракирти ти каза, че отрича алаявиджнана и аз ти вярвам.

Всъщност ако ти самият вярваш в причинно-следствените връзки и смяташ, че е първостепенно да не изпитваш омраза и гняв, а напротив състрадание и че няма как са избягаш от последствията, които си посял днес, то не мисля, че има проблем, т.е. що ме касае мен самия, ти си на прав път. Разбира се, аз съм просто един начинаещ, така че моето мнение не е толкова важно.

Информацията от Гугъл не е 100% достоверна. Но фаталният край на Трунгпа ринпоче е 100% достоверен. Той можеше да преподава още 40 години, като Далай Лама например, който очевидно познава причинно-следствените връзки много по-добре. Месце може да се похапва и поради здравословни причини. Сестра ми около 2 години бе твърда вегетарианка, но се отключиха много здравословни проблеми. Когато отново включи малко месо в менюто си (много рядко го прави, понеже е много състрадателна към животните) всички проблеми изчезнаха. Също има професии в които се горят много калории и без месо не може. Отсъствието на месо в менюто ни не ни прави будисти автоматично и обратно.

Алаявиджняна според Чандракирти няма независимо и самостоятелно битие, това се утвърждава като отрицание относно не-абсолютната й природа. Но понеже тази концепция се свързва с помненето тя не може да се отрече напълно. Феноменалният свят според Мадхямака е динамична, а не статична концепция. Това се влага и в концепцията за "шунята". Буда никъде не е утвърждавал абсолютно съществуване на каквото и да било, нито абсолютно несъществуване. Празнотата от такива утвърждения се нарича Среден Път. Вкопчени ли сме в който и да е възглед, като абсолютна реалност - не е ок. Това е пътят на чистотата, обяснен и в ранните сутри от Буда. Красотата на Мадхямака е в нейната чистота. Йогачара взима концепцията за празнотата от Мадхямака и я модифицира, влагайки положителна конотация в смисъла й. Тантра също я взима от Мадхямака и я модифицира още повече.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, Текила сънрайз написа:

 

На зададените от мен въпроси не можеш да отговориш, което е очаквано. Това не е беда, ако просто кажеш, че не знаеш как да отговориш. Вместо това, лицемериш, когато пишеш: 

 

преди 15 часа, Текила сънрайз написа:

Не знам доколко е безсилие и зазубряне, но всъщност може и да си прав. 

И в същия пост даваш следната оценка: 

 

преди 15 часа, Текила сънрайз написа:

 

Разбира се, че са преведени от санскрит, но специално тантрите нямат общо с будизма. За шастрите - зависи на кого са и така нататък.

И откъде знаеш това относно тантрите? И как преценяваш кои шастри са достоверни, когато казваш: 

 

преди 15 часа, Текила сънрайз написа:

Докато човек не е просветлен, общо-взето повтаря като папагал взета назаем мъдрост... Разбира се, аз съм просто един начинаещ

Не виждаш ли фрапиращия дисонанс между двете заявление, както и чудовищната преструвка, с която егото защитава своята територия? Ако не се научиш да разпознаваш тези неща, но не за пред другите, а наистина, то дхарма ще бъде напълно безполезна за теб игра. Инак, то относно Трунгпа Ринпоче и Далай Лама тук сме дискутирали многократно и безмислено да пиша едни и същи неща по сто пъти. За Согиал Ринпоче никога не съм имал високо мнение като учител, за което също съм писал. Мога да имам мнение, понеже познавам някои от учениците и накои от учителите на всеки от тримата. Но не отклонявай темата. Нека се върнем към този, който считаш за просветлен учител от Тайван - Сяо Пин Шъ. М?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сяо Пин Шъ - тези в Тайван така ги 'апи кучето, че все ми е на акъла, колко са просветлени, колко са будисти.

https://shanghai.ist/2019/02/16/buddhist-master-blesses-temple-by-spinning-around-over-150-times-throws-up-on-carpet/?fbclid=IwAR0etTcmZ13hd5elH9V4kiOuyBtsc5irFzt-jBZ1EaFW0Z1qkW9nYi4zaLQ

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...