Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

Разбира се - няма проблеми всеки тъпизъм от нета да минава в тема с първа думичка "будизъм".

То се вижда  автора според  "подбраното" :)

 

на 12.08.2021 г. в 14:42, Shiniasu написа:

Не знам за Земята, но нито ти, нито рамус, нито един друг дето иначе много държи на езика, сте си на място в този форум.

на 12.08.2021 г. в 15:27, _ramus_ написа:

Искаш ли да кажеш, че като написа едно изречение успя да изразиш нещо с него, освен отношение?  :)

на 12.08.2021 г. в 15:39, Shiniasu написа:
 

Аз каквото съм искал да кажа, съм го казал. И не е само отношение, а и факти.

на 13.08.2021 г. в 0:23, _ramus_ написа:

твърдиш ли че във въпросните твои думи нещо от тях е "факти"... ? Даже и в "множествено число" при положение че няма нито един!

Мистър ФАКТиацу, може ли да намери начин да "поиска да се изкаже" с факти? Или да обясни собствените си думички - реалност, вяра, действителност и въпросния "ФАКТ".

Има известна разлика когато съдържанието на нечии думички е фантазно обособено. И автора им е с делюзията че понеже сам си списва срещу монитора той е "сам в главата и фантазния си свят". Но не е. И като лъснат съдържанията извън неговата глава... и става ясно какъв е материала за сънуване, с който СЪНУВАЩИЯ се преживява.

Иначе - на претенции, на изфучквания, декларации, "убеждения", твърдения - всеки фантазьор може да се докара. И няма никаква стойност. Стойност има само съдържанието, защото то се бавно наслагва с труд, внимание и постоянство... извън фантазиите. А фантазните мързеливци просто се заиграват да си създават приказки и да си ги преживяват - главно защото не им стиска да напуснат красивите си фантазни пещерички, докато те неадерталстват в тях.

 
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, _ramus_ написа:

Мистър ФАКТиацу, може ли да намери начин да "поиска да се изкаже" с факти? Или да обясни собствените си думички - реалност, вяра, действителност и въпросния "ФАКТ".

Не знам за какво настояваш. Не съм поемал никакъв ангажимент да направя нещо. Виждам единствено долни опити от долен човек да ме въвлече в поредната игричка на болния си мозък. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Счастье приходит через укрощение ума, без укрощения ума нет никакого способа, чтобы быть счастливым.

🍀 Далай-лама XIV

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 часа, Shiniasu написа:

Не съм поемал никакъв ангажимент

Разбира се, как ще поемаш ангажимент. Те думите ти са просто пилеене на слама и даст ин дъ уинд.

Долния човек - ок. А "горния човек" защо говори думички които са пълен буламач и нямат никакво покритие? И се оправдава че "не поемал ангажименти". :)

Това ли го прави 'горен', възвишен, с "горни игрички" за "здравия си мозък"... , а задаващия въпросите - долен човек, с долни игрички...?

Задавам ти поредния въпрос, за конкретен казус, образуван от твои думи. Всичко - от твои думи. Виж си оправданията и шикалкавенето - само защото въпросните твои думи са глупости. Това прави ли те "духовен" или просто си "духовен фантазьор"?

преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Счастье приходит через укрощение ума, без укрощения ума нет никакого способа, чтобы быть счастливым.

🍀 Далай-лама XIV

"Две калинки, с пъстри пелеринки...

под дъждец вървели, песничка си пели:

Тра-ла-ла лиии, нека да валиии"

🍀 Народна детска песен. ХХ век.

преди 16 часа, Śūnyatā написа:

lrZt8zVDjkk.jpg

236617557_1450710758635103_6606142019595

==========

п.с.

те спинкат милите. Понеже не са спали 3 часа следобеда, като рамус, спинкат нощем, та сутрин да почнат поредната калдатска шитня.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, _ramus_ написа:

Разбира се, как ще поемаш ангажимент. Те думите ти са просто пилеене на слама и даст ин дъ уинд.

Долния човек - ок. А "горния човек" защо говори думички които са пълен буламач и нямат никакво покритие? И се оправдава че "не поемал ангажименти". :)

Това ли го прави 'горен', възвишен, с "горни игрички" за "здравия си мозък"... , а задаващия въпросите - долен човек, с долни игрички...?

Задавам ти поредния въпрос, за конкретен казус, образуван от твои думи. Всичко - от твои думи. Виж си оправданията и шикалкавенето - само защото въпросните твои думи са глупости. Това прави ли те "духовен" или просто си "духовен фантазьор"?

"Две калинки, с пъстри пелеринки...

под дъждец вървели, песничка си пели:

Тра-ла-ла лиии, нека да валиии"

🍀 Народна детска песен. ХХ век.

236617557_1450710758635103_6606142019595

==========

п.с.

те спинкат милите. Понеже не са спали 3 часа следобеда, като рамус, спинкат нощем, та сутрин да почнат поредната калдатска шитня.

Това ли роди "порасналия" ти ум? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 14.08.2021 г. в 7:47, Śūnyatā написа:

Способността ти да разбираш какво пиша е много ниска, а привързаността ти към някакво "истинско аз", което не съществува е висока.

Страмежът е към самоосъзнаване и осъзнаване действителността такава, каквато е. Ако няма постоянна същност в нея, фантазирането на такава с нищо няма да ти помогне. И не ти помага.

А пък за мен е точно обратното: аз чудесно разбирам какво казваш и то не е по-различно от онова, което казват много други "учители", но няма общо с будизма. За сметка на това, ти изобщо не разбираш какво ти казвам аз, защото си зает да се бориш с вятърната мелница на постоянната същност. Казано иначе, от етерналист (когато си бил още християнин) си скочил с двата крака в нихилизма, т.е. в другата крайност, и сега пламенно браниш позицията си.

"Стремежът", за който говориш, е непостоянен според собствените ти думи и по някое време ще изчезне, за да бъде заменен от друг стремеж. Какво ще правиш тогава?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Соник написа:

"Стремежът", за който говориш, е непостоянен според собствените ти думи и по някое време ще изчезне, за да бъде заменен от друг стремеж. Какво ще правиш тогава?

От какъв друг стремеж може да бъде заменен? От стремеж към постоянство и алая-виджняна :D

Посмотрите на свое тело — 

Окрашенная кукла, бедная игрушка 

Сочлененных частей, готовых к краху, 

Больная и страдающая вещь 

С головой, полной ложных фантазий. 

Дхаммапада 147

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Това ли роди "порасналия" ти ум?

Не знам -  но "това" се поражда от малкия ти прочит.

Веселото започва с пълнежа от чуждици с който си пълниш темата само защото в главата ти е пълно с тях.

Веселото продължава с 'будистките" ти послъгвания, явно доста заразни и сред почитатели на различни други приказни фантазии.

преди 11 часа, _ramus_ написа:

сутрин да почнат поредната калдатска шитня.

И, разбира се - шитнята  се почна още от сутринта, с дежурните идиотщини.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Śūnyatā написа:

От какъв друг стремеж може да бъде заменен? От стремеж към постоянство и алая-виджняна :D

Или това, или някакъв друг стремеж - може пък да станеш мюсюлманин, не знам.

Питам те, след като стремежът ти е непостоянен, какво ще правиш, когато се промени?

Не е възможно да не разбираш въпроса ми. Или е възможно?

преди 17 минути, Śūnyatā написа:

Посмотрите на свое тело — 

Окрашенная кукла, бедная игрушка 

Сочлененных частей, готовых к краху, 

Больная и страдающая вещь 

С головой, полной ложных фантазий. 

Дхаммапада 147

Между другото и в Дхаммапада се говори за прераждане и по-конкретно за ада. Споменавам го, понеже гледам, че напоследък доста я цитираш. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Соник написа:

Питам те, след като стремежът ти е непостоянен, какво ще правиш, когато се промени?

Не е възможно да не разбираш въпроса ми. Или е възможно?

Нали ме пита вече и ти отговорих. Непостоянното няма как да стане постоянно, нито това, което няма неизменна същност няма как да се сдобие с такава. Това ми виждане няма как да се промени и не се е променило от много години насам. Такива са характеристиките на действителността: анича, дукха, аната. 

преди 27 минути, Соник написа:

Между другото и в Дхаммапада се говори за прераждане и по-конкретно за ада. Споменавам го, понеже гледам, че напоследък доста я цитираш. :)

Ада е в главата ти. Плашиш се от приказки. Само този живот на Земята е наличен.

Будда не учил о смерти и реинкарнации. Суть Учения Будды в том, что такое страдание и как от него избавиться.

Аджан Буддадаса

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Соник написа:

може пък да станеш мюсюлманин,

:lol6:Смях се до сълзи на тази закачка... която обаче е безсъщностна.

От друга страна - с тия фантазии няма никакво значение каква самоетикеция и спрямо коя социална религия ще си дири "спасението". Важното е все някъде да се привиди проекцията, да му доставя радост, да го прави 'добър', благ и спокоен, за да фантазира че 'вече вижда истинската истина и всички илюзии като такива'.

Не че случаите на религиозни менкания са изключение. Но някои хитреци понеже не се побират в рамките на една, си нагласят сборна картинка от подбрани фрагменти от всяка от религиозните идеологии, които те наричат "учения". Голямо учене, голяма нагласация - само за да се решат някои проблеми по бетониране на повярването.

За пореден път докопва даден автор, от който си е намерил вдъхновяването и днешната си доза "увереност по пътя към изход от илюзиите". И пляска глупостите на някого, без значение какви са, от кого са - важното е да му изглежда че е потвърден и така - по-уверен. Всъщност - вие правите същото, по сходен начин и форма.

преди 25 минути, Śūnyatā написа:

Будда не учил о смерти и реинкарнации. Суть Учения Будды в том, что такое страдание и как от него избавиться.

След китайския будистки гуру, на контра идва тайландски велик познавач на "буда". Въпросния направо е беседвал с буда и е бил свидетел какво бил учил и каква му била целта... РАзбира се - пак проповеди, клипчета, статии и нечии интерпретации... от името на будизма и буда.

Пак поредния шит, от повторяемия автор на шитове, (вкл и предпоследния "от Дхамапада")... в която и да е тема.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, _ramus_ написа:

След китайския будистки гуру, на контра идва тайландски велик познавач на "буда".

Показва се очевиден факт, без да е нужно да се познава лично Буда. В пали-канона няма сутра, която да започва, например: "Сега монаси ще ви уча за прераждането." То се явява анахронизъм в тази епоха. Процесът по отхвърлянето му е започнал отдавна, с отричането на "атта" от Буда, но някои все още са зависими от тази вяра, без да имат никакво разумно основание. 

преди 23 минути, _ramus_ написа:

За пореден път докопва даден автор, от който си е намерил вдъхновяването и днешната си доза "увереност по пътя към изход от илюзиите". 

Изход от илюзиите няма, рамусче. Те могат само да се осъзнаят като илюзии, а не като реалност, както правим. 

Осъзнаването и успокояването на илюзиите е доказателство за наличие на ясен ум. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Показва се очевиден факт, без да е нужно да се познава лично Буда.

Айде и тоя е 'фактолог'. :) За какво осъзнаване можеш да папагалиш, при положение че не можете да различавате "повярваното" от "факт" ?

Пак за пореден път пишеш лъжи или пълни глупости - като това, например:

преди 1 час, Śūnyatā написа:

успокояването на илюзиите

Ти голям магьосник бре - успокоител на илюзии. :lol6:Свириш им сиртаки или им играеш на пилон, щото те, милите, много напрегнати и нервни? А може да им четеш от тия глупости, дето ги ползваш за 'опорки'. Горките "илюзии"!!! :)

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Изход от илюзиите няма, рамусче.

Те могат само да се осъзнаят като илюзии, а не като реалност, както правим. 

Осъзнаването и успокояването на илюзиите е доказателство за наличие на ясен ум. 

И трите изречения са пълен фейк и пак да покажеш с тях колко е зле положението ти отвътре, когато се пробваш да списваш "със свои думи".

А папагаленето на натруфени думички - като "реалност", факт и доказателство - е част от илюзиите с които точно религиозните последователчета си доставят преживяване на "размислители". не за друго - трябва им подпирачка, за да се подпре повярването.

преди 1 час, Śūnyatā написа:

В пали-канона няма сутра, която да започва

За тая глупост да коментираме ли?

Кога е Гаутама, къде е живял, къде е говорил... къде  и кога е "пали-канона"? (колкото е общото между Никейския събор и Исус)

И какво общо да има пали-канона, с буда, освен че се настоява че това били негови думи? От кого, точно, се настоява и защо, след като ги делят някакви векове?

Освен това - обема на пали-канона колко е, и дали буда е изрекъл толкова думи, за няколкото години в които е предавал познанието?

Какво общо има коя сутра "как започва", за да се извади тая идиотщина като "аргумент"?

И защо е толкова важно да дрънкаш за пали-канон, след като ти си плющиш сред няколкото теми каквото ти падне от подборките?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, _ramus_ написа:

Айде и тоя е 'фактолог'. :) За какво осъзнаване можеш да папагалиш, при положение че не можете да различавате "повярваното" от "факт" ?

Не знам дали забелязваш, но в илюзорната реалност често повярваното се възприема за факт и обратно - във фактите се вярва, въпреки че може отдавна да са се изменили. 

В будизма под факти се разбират трите характеристики на действителността: непостоянството, отсъствието на трайно удовлетворение и отсъствието на неизменна същност у всички феномени. 

Ако се вярва в обратното (без да е налице емпирично основание) - то се явява заблуда, която води до страдание. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Śūnyatā написа:

... в илюзорната реалност често повярваното се възприема за факт

и обратно - във фактите се вярва, въпреки че може отдавна да са се изменили. 

Ти, човеко нямаш нито едно попадение. Нито едно. Пак списваш поредната си глупост.

виж си само изречението - 'често нещо си се възприемало"... А обратното - вместо възприемало, във фактите се "вярвало, въпреки"... :)  - демек "вярването" е нещо като сходно до "възприемането". И като се добавят глупостите за "вярването" и понятието ФАКТ и обвързването им за празноглавци и празнодумци, се стига до всичкото това невежество скрити романтично зад претенции за размислителство.

Делението на "реалности' е чисто условен акт, ти си шляпаш думички с безотговорността на невежия. Свързването на 'фактите" с Повярвано е религиозно бълнуване от когнитивно безсилие и нищета.

Всеки може да си играе на "възприемания" - на факти, на истини, на ала-бала-ници. Това не определя пълнежа на понятията, а само главичките на поредния невеж фантазник.

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Ако се вярва в обратното (без да е налице емпирично основание)

- то се явява заблуда, която води до страдание.

И поредната шитня - само в едно изречение си омешил повярването, с "емпиричното основание". :) Вярването няма никаква нужда от "емпирични основания", а само от потребности за преживяване, драги фалшив мадхямико.  Това са елементаристики, които обаче правят религиозните мечтатели да се не са в състояние да се оправдават заради двойкаджийството си.

И втората част на изречението след тирето - вярването винаги определя заблудата, а не се "явява" според нещо си. За заблудата - тя носи преживявания на радост и щастие в дадени моменти, за други - страдание, но винаги изменчиво-динамични и сменящи се едно с друго.

Цялата работа се върти около негативното преживяване, наречено страдание, сред което ти се играеш на 'спасен" и ломотиш всички тия глупотевини. Подборките ти на цитатчета също си ги наклонил в тая посока.

преди 1 час, Śūnyatā написа:

В будизма под факти се разбират трите характеристики на действителността:

Това е чиста лъжа. Ето - това е заблудата. В будизма ти какво разбираш и какво не - никой не го интересува. Но представяш личните си глупости зад паравана на нещо, в което ти просто се фантазираш.

Освен това - за пореден път "РАЗБИРАНЕТО" няма никаква основателна връзка с повярваното. Всеки може да си докара преживяване че "разбира" нещо си, защото вярвал че е така. Заради същото той имал усещане и за "фактите" и за възприемането на едно или друго. Заради същото си служи с разни натруфени думички - като "реалност", "действителност"... и цялата работа е обикновено празнодумство, заради празноглавство, в което повярваното играе главната роля.

А за "емпиричните основания"... :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, _ramus_ написа:

Ти, човеко нямаш нито едно попадение. Нито едно. 

Попадение в какво? Къде трябва да "попадна", според теб? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, Śūnyatā написа:

Къде трябва да "попадна", според теб? 

Никъде, а и няма как. :) Там, в главичката и фантазиите - си си ок.

Екстра си си така - с глупости и лъжи, напред към илюзорния "будизъм".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Нали ме пита вече и ти отговорих. Непостоянното няма как да стане постоянно, нито това, което няма неизменна същност няма как да се сдобие с такава. Това ми виждане няма как да се промени и не се е променило от много години насам. Такива са характеристиките на действителността: анича, дукха, аната.

Може пък наистина да не разбираш, но все пак се учудвам.

Да опитаме отново: в момента си твърдо привързан към възгледа, че няма нищо постоянно. Това означава, че и този възглед е непостоянен и в един момент ще имаш друг възглед, различен от него.

Разбираш ли какво ти казвам? Не става дума колко си убеден в момента, че си прав (ти беше съвършено сигурен, че си прав и когато вярваше в Бог, нали?), а че от сегашното ти вярване произтича, че то непременно ще се промени. Иначе излиза, че има най-малко едно постоянно нещо, а именно твърдението, че "няма нищо постоянно".

Сега разбираш ли какво имам предвид?

преди 11 часа, Śūnyatā написа:

 Ада е в главата ти. Плашиш се от приказки. Само този живот на Земята е наличен.

Будда не учил о смерти и реинкарнации. Суть Учения Будды в том, что такое страдание и как от него избавиться.

Аджан Буддадаса

Откровено противоречиш на будистките сутри и дори на онези от пали канона, от което следва, че не си будист. Какво повече да ти кажа?

Излишно е да ми пускаш мнението на този или онзи, тъй като първото и най-важно нещо е какво пише в сутрите. После всеки си носи отговорността за приказките си.

преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Показва се очевиден факт, без да е нужно да се познава лично Буда. В пали-канона няма сутра, която да започва, например: "Сега монаси ще ви уча за прераждането." То се явява анахронизъм в тази епоха. Процесът по отхвърлянето му е започнал отдавна, с отричането на "атта" от Буда, но някои все още са зависими от тази вяра, без да имат никакво разумно основание.

Тук съвсем ме разсмя: значи вече имаме условие, че сутрите трябва да започват с прераждането, че иначе няма прераждане. Какво още ще измислиш, за да докажеш колко си прав и не те ли е срам? Как си позволяваш така нахално да пренаписваш будизма???

преди 10 часа, _ramus_ написа:

И какво общо да има пали-канона, с буда, освен че се настоява че това били негови думи? От кого, точно, се настоява и защо, след като ги делят някакви векове?

Освен това - обема на пали-канона колко е, и дали буда е изрекъл толкова думи, за няколкото години в които е предавал познанието?

Това, че пали канонът бил записан много по-късно, е само една теория. Друга теория е, че просто по-старите записи са били върху бананови листа и не са оцелели. Както виждате, не е като да няма теории и всеки може да си вярва на каквото си иска.

А няколкото години, които споменавате, са всъщност 45. Направо е смайващо как напирате да коментирате, без да проверите и най-елементарните факти - това е някаква Ваша запазена марка впрочем.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, _ramus_ написа:

Никъде, а и няма как.

Да, няма как да е някъде. Знанието празнотата на живота е цвета на цялата човешка мъдрост. Будизмът може да се побере в една дума (sunnato), която означава състояние на ума.

«Как на пустоту взирай ты на этот мир. Разрушив обычное понимание себя, ты поборешь и смерть. Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир.» (Сутта-нипата, строфа 1118).

«Sunnato lokam avekkhassu mogharaja sada sato»

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Соник написа:

Може пък наистина да не разбираш, но все пак се учудвам.

Да опитаме отново

Смотреть на мир как на пустой

Дост. Па-Аук Тоя Саядо.

Как на пустой(suññato), взирай ты на этот мир, Могхараджа Будда говорит, что владыка смерти – Мара, не узрит того, кто так смотрит на мир. Однажды Он объяснил это отшельнику по имени Могхараджа. Тот спросил Будду, как ему следует смотреть на мир, чтобы спастись от смерти. [На что] Будда ответил ему стихами:

Как на пустой(suññato), взирай ты на этот мир, Могхараджа, всегда с памятованием;

Разрушив обычное понимание «себя», ты поборешь и смерть;

Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир.

[Под] миром (loka) [здесь имеются в виду] пять совокупностей, подверженных цеплянию. Как на пустой (suññato), взирай ты на этот мир: это означает, что ему следует смотреть на пять совокупностей, подверженных цеплянию, как на:

лишённые постоянства,

лишённые счастья,

лишённые личности (безличные),

лишённые красоты.

Всегда с памятованием: речь идёт о том, что человеку всегда необходимо помнить об этих четырёх видах пустотности, свойственных пяти совокупностям, подверженным цеплянию.

Созерцая таким образом мир, он разрушает обычное понимание «себя» (attanu•diṭṭhi) (убеждение в существовании постоянного «я» (sakkāya•diṭṭhi)), и так он сможет побороть смерть. Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир: владыка смерти (Мара) не сможет увидеть того, кто имеет такие взгляды на мир.

Когда практикующий снова и снова созерцает пять совокупностей таким способом, его прозрение усиливается так, что постепенно он отбрасывает и страх, и очарованность пятью совокупностями. Вместо этого он смотрит на них беспристрастно. Он больше не воспринимает их с позиции «я», или «моё», или моё «я». 

Так в нём зарождается так называемое Знание беспристрастности по отношению к формациям (Saṅkhāra•Upekkhā•Ñāṇa).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Да, няма как да е някъде. Знанието празнотата на живота е цвета на цялата човешка мъдрост. Будизмът може да се побере в една дума (sunnato), която означава състояние на ума.

«Как на пустоту взирай ты на этот мир. Разрушив обычное понимание себя, ты поборешь и смерть. Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир.» (Сутта-нипата, строфа 1118).

«Sunnato lokam avekkhassu mogharaja sada sato»

Мда, Буда е говорил толкова години, без да каже и дума, а ти побра целия будизъм в едно понятие, което само по себе си не съществува.

"Tака че ако наистина искате да разберете и развиете мъдростта, трябва първо да намерите вашата татхагатагарбха — тази виджнана, към която са прикрепени понятията за име и форма, това сърце, което бе посочено в сутрите праджнапарамита, това сърце без грижи, това сърце, което няма мисловна функция, това сърце без мисловна дейност. Това сърце не съдържа нито образ, нито мисъл и ако не разбирате неговата природа, никога няма да разберете истинската мъдрост.

Ако реалността на това сърце не се намира в света на дхарма, нирвана и пътят на освобождението на школата Теравада се превръщат в теории, подобни на онези на нихилистите, а практиката и учението на школата Махаяна — в едно смешно интелектуално изучаване на пустотата."

Откъс от книгата "Нежният дъжд на нектара на Дхарма" от учителя Сяо Пин-шъ

https://www.smashwords.com/books/view/986249

преди 22 минути, Śūnyatā написа:

Смотреть на мир как на пустой

Дост. Па-Аук Тоя Саядо.

Как на пустой(suññato), взирай ты на этот мир, Могхараджа Будда говорит, что владыка смерти – Мара, не узрит того, кто так смотрит на мир. Однажды Он объяснил это отшельнику по имени Могхараджа. Тот спросил Будду, как ему следует смотреть на мир, чтобы спастись от смерти. [На что] Будда ответил ему стихами:

Как на пустой(suññato), взирай ты на этот мир, Могхараджа, всегда с памятованием;

Разрушив обычное понимание «себя», ты поборешь и смерть;

Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир.

[Под] миром (loka) [здесь имеются в виду] пять совокупностей, подверженных цеплянию. Как на пустой (suññato), взирай ты на этот мир: это означает, что ему следует смотреть на пять совокупностей, подверженных цеплянию, как на:

лишённые постоянства,

лишённые счастья,

лишённые личности (безличные),

лишённые красоты.

Всегда с памятованием: речь идёт о том, что человеку всегда необходимо помнить об этих четырёх видах пустотности, свойственных пяти совокупностям, подверженным цеплянию.

Созерцая таким образом мир, он разрушает обычное понимание «себя» (attanu•diṭṭhi) (убеждение в существовании постоянного «я» (sakkāya•diṭṭhi)), и так он сможет побороть смерть. Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир: владыка смерти (Мара) не сможет увидеть того, кто имеет такие взгляды на мир.

Когда практикующий снова и снова созерцает пять совокупностей таким способом, его прозрение усиливается так, что постепенно он отбрасывает и страх, и очарованность пятью совокупностями. Вместо этого он смотрит на них беспристрастно. Он больше не воспринимает их с позиции «я», или «моё», или моё «я». 

Так в нём зарождается так называемое Знание беспристрастности по отношению к формациям (Saṅkhāra•Upekkhā•Ñāṇa).

Това по какъв начин отговаря на въпроса ми?

Пускаш цитат след цитат, а разбиране няма никакво. Не схващаш какво ти се пише и не успяваш да отговориш на въпросите, но това ни най-малко не те притеснява.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Соник написа:

Това по какъв начин отговаря на въпроса ми?

Какво да отговоря на човек, който плюе Теравада и Махаяна, наричайки ги небудистки школи, а себе си има за най-истинския будист в България? Нищо не мога да отговоря на такъв човек.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Śūnyatā написа:

Какво да отговоря на човек, който плюе Теравада и Махаяна, наричайки ги небудистки школи, а себе си има за най-истинския будист в България? Нищо не мога да отговоря на такъв човек.

Вместо да отговориш на съвсем конкретните въпроси, ръсиш нелепости - теравада и махаяна са будистки школи, а вече ако някой подменя смисъла им със собствените си погрешни възгледи, това си е негов проблем.

А ти за какъв се имаш, като в предишното си мнение обобщи будизма в една дума? Ти трябва да си направо царя на будизма в такъв случай. Страх те е от конкуренцията ли? :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, Śūnyatā написа:

Как на пустой(suññato), взирай ты на этот мир, Могхараджа, всегда с памятованием;

Разрушив обычное понимание «себя», ты поборешь и смерть;

Владыка смерти не узрит того, кто так смотрит на мир.

[Под] миром (loka) [здесь имеются в виду] пять совокупностей, подверженных цеплянию. Как на пустой (suññato), взирай ты на этот мир: это означает, что ему следует смотреть на пять совокупностей, подверженных цеплянию, как на:

Ще си позволя някои коментари върху написаното. Както е посочено, думата "свят" е превод на санскритското "лока". Преди всичко трябва да се има предвид, че докато в нашия език под "свят" често се разбира всичко съществуващо, то по отношение на "лока" това съвсем не е така. Лока е по-скоро някаква област, част от цялото. Но и "област" не трябва да се разбира буквално, защото става въпрос не за някаква пространствена локация. Точно за какви светова става дума в случая, няма да навлизам в подробности. По-важното е, че това са светове съставени от обекти (форми) и събития (феномени), т.е. те се намират в пространството и във времето. Но дори и пространството и времето са илюзия. Те са породени едното от взаимоотношенията и взаимодействието на обектите в него, а другото от протичащите феномени. Отделно от обектите не може да се говори за пространство, нито отделно от феномените да се говори за време. (Да, последното твърдение вероятно ще бъде оспорено от някои, но такова нещо като празно пространство или време съществуващо само по себе си няма. И двете са резултат, относително съществуващи. В контекста на казаното става ясно, че и цитирания откъс е верен. Важното обаче е точно да се разбере за какво се отнася то. В цитираното изобщо не е засегнато това, което е отвъд въпросните локи - тези състояние на съзнанието (защото тук вече не може да се говори за обективни светове), които са дотолкова непонятни за нас, че всякакви обяснения са невъзможни. Ако не се приеме съществуването им обаче се изпада в нихилизъм. Защото всичко обективно в познатото ни пространство и време наистина е илюзия. 

Много точно се казва и: "Побеждавайки обичайното разбиране за себе си, ще победиш и смъртта. Защото обичайната представа за себе си е свързана със съществуването в споменатите илюзорни локи, и така този "аз", който си представяме съществуващ в тях също е илюзорен. Истинският човек (умишлено не използвам думата "аз", защото в истинския човек "аз" няма, той не се възприема като нещо отделно от всичко останало) е нероден, извън раждането и смъртта, извън феномените и обективното съществуване. Безсмислено е да се опитваме да обясним нещо, което трябва да се приживее, а това става с изместване на фокуса от "обичайния човек", тази представа, която имаме за себе си, към истинския човек. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване