Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 8 часа, _ramus_ написа:

че той будизма е просто бледа версия на Юнг.

Някак си не ми се връзва това, по-логично ми изглежда да е обратното ;)

преди 9 часа, dagpo19 написа:

Буда и бодисатвите са давали дори тялото си. Ние тва не сме способни да направим. Дана-парамита трябва да се практикува постепенно...

Това в идеални условия, на практика може и да нямаме време. Няма как да забравя един случай преди много години, в който трябваше да намерим двама пострадали в масивна полуразрушена конструкция, която можеше да се досрути всеки момент. Понеже ситуацията беше изключително сложна имаше щаб и всякакви експерти, включително и от планинска спасителна служба със специално обучено куче. Кучето се разходи, но нищо не откри и преди да пуснат багерите ни пуснаха трима да установим визуално, че тези които се търсят не се виждат никъде, следователно са затрупани. Вървим си ние, върху каските пада мазилка, едни разкривени бетонни трегери гледат отгоре, а същия този "аз" не спира да ми дава инструкции как да се обърна и с леки стъпки да се върна там откъдето съм дошъл, защото всеки миг може да се случи най-лошото, но свършихме работата, никой не се уплаши, останахме спокойни. Какво ли не прави един стих от Сърдечната сутра повтарян на ум :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

Някак си не ми се връзва това, по-логично ми изглежда да е обратното

отнася се до друг човек, а СКеп го е разбрал.

 

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Какво ли не прави един стих от Сърдечната сутра повтарян на ум

Нищо не прави - ти му придаваш значението. Написаното слово е просто знаци и нищо повече. А запомнянето му и мнемоничните следи - са просто нагласени остатъци...  Цялата работа е в интерпретацията и Интерпретатора.

Затова е толкова нелепо, като пляскате тук текстове, в които всъщност всеки гледа през тях личната си интерпретация, дори и във вид на групова договорка кое какво означава. Това важи най-много именно в текстове, касаещи високо ниво на абстракция и символизъм...

Най-елементарната самозаблуда е когато интерпретацията не се различава от самият текст. И усещането че са едно и също. Заради това усещане става веселата част за "настояването" кое какво е написано... пък цялата работа е - "спрямо кого, и според кое".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _ramus_ написа:

отнася се до друг човек, а СКеп го е разбрал.

Нищо не прави - ти му придаваш значението.

Това не променя историческите факти, преклонението пред авторитета на Юнг и зле прикритите "благоприличие" и "непорочност".

На абсолютно ниво не прави, но на нивото на което се намираме зависимите феномени са си напълно функционални. Така изказано е погрешен възглед, нихилистична гледна точка. Знаците нямат присъщо съществуване, но от това не следва че са напълно несъществуващи, неефективни и не трябва да се занимаваме с тях. В зависимост от знаците и интерпретацията им възниква съзнание, което не e различно от знаците, не е еднакво, не е двете заедно, нито е нито едно от двете. Повтарянето в ума на мантра или част от сутра на относително ниво се отразява на съзнанието добре или зле понеже не можем да отречем (освен на думи в случая) съществуването на условни истини и закони. Използването на каламбури няма да ни направи по-добри човеци. Тези които мислят че нищо "нищо не прави" и че всичко е без всякакво значение, освен субективното значение което се придава, възприелите такъв възглед като цяло могат да се нарекат нихилисти с уклон към его-етернализъм. Не могат да се нарекат чисти нихилисти, защото не могат да се откъснат от собственото си его. Егоизма и нихилизма им дават фалшива увереност, че те са създателите на този субективен свят и могат да го разрушат когато пожелаят, което ги отдалечава от намирането на покой, понеже все има нещо за критикуване и разрушаване, едно бутнеш - появят се две нови :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Śūnyatā написа:

Това в идеални условия, на практика може и да нямаме време.

Говорим за различни неща.

Исках да избегне цитирането на авторитети, но явно в случая може да е полезно. Това е обяснено от Кангюр Ринпоче (1897-1975), който е наречен така, понеже петнадесет пъти през живота си е рецитирал и дал обяснения върху Кангюр (тибетския будистки канон, който в различните си версии съдържа малко над 100 тома). Думите са прости, ясни, но разбирането им е работа на интерпретатора, както посочи Рамус. Ако някой (нямам предвид теб Шунята) иска да си фантазира, че е велик бодисатва, който спасява съществата, то това е просто инфантилно. Цитатът е от Matthieu Ricar, Chemins Spirituels, NiL editions, 2010, Paris:

"Най-същественото в щедростта е откъсването от всички материални богатства, придружено от желанието да се разделим с всичко, за да го дадем на другите. Има три форми на щедрост: даряване на благородната дарма, даряване на материални обекти и даряване на защита против страх.

Докато практикува действията на бодисатвите, и в частност щедростта, начинаещият рискува обзет от алчност, да бъде затруднен дори да даде храна. Следователно, той трябва да практикува постепенно, както в случая с човека, който прехвърлял от едната в другата си ръка някакъв незначителен предмет, като си казвал, че дава, и по-късно могъл наистина да развие велика щедрост.

...

Начинаещите трябва да практикуват щедрост доколкото им позволяват способностите, защото ако все още не могат да дарят нещо, което наистина е трудно да бъде дадено, и го направят без да помислят, а после съжалят, то това – когато става дума за бодичита – ще доведе до увреждане [на обета на бодисатва - бел. моя]"

Когато говоря за дарма, не си позволявам да пиша просто така, каквото ми дойде на ум в момента. ;)

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Т.е. къде е проблема? Колегата в друга тема изпляска, че трябва да даряваме без очакване, което е така, което обаче е инструкция, която той не разбира. И в това е един от проблемите, когато дарма се учи по нета, понеже няма кой да обясни и да коригира превратните интерпретации. Да даряваш без очаквания не означава просто да даваш, без да очакваш нищо, а означава да превърнеш даряването в парамита. А как всяка от петте, които са щедрост, поведение, търпение, усърдие и концентрация, се превръща в парамита? Оттук може да продължиш сам. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

"Най-същественото в щедростта е откъсването от всички материални богатства, придружено от желанието да се разделим с всичко, за да го дадем на другите. Има три форми на щедрост: даряване на благородната дарма, даряване на материални обекти и даряване на защита против страх.

Не познавам такива хора, които да попадат едновременно и в трите категории. Може би има такива монаси някъде по планините и горите, но не съм ги срещал лично. 

преди 1 час, dagpo19 написа:

И в това е един от проблемите, когато дарма се учи по нета, понеже няма кой да обясни и да коригира превратните интерпретации.

Не съм съгласен че човек сам не може да се поучи от грешките си и да коригира превратните си интерпретации. Разбира се рискът и подводните камъни са много повече, както и вероятността за пълен провал. С учител е много по-лесно, но сам е много по-ценно, защото ще знаеш и как не се прави. Затова за Буда се казва че сам се е просветлил и открил Средния път, след като учителите му не успели да разрешат проблема със страданието и го довели на границата на самоунищожението.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Śūnyatā написа:

Не познавам такива хора, които попадат едновременно и в трите категории. Може би има такива монаси някъде по планините и горите, но не съм ги срещал лично. 

Акцентирам само върху първата форма на дана-парамита, т.е. материалната щедрост. За другите две форми е излишно да говорим, ако дори практикуването на първата е проблем за някой или значението и не се разбира.

ОК. Имаме това, което Будата е преподал за карма, причина и резултат. Нека за малко забравим казаното в Праджняпарамита-сутрите, в Мадямака, т.е. че карма е илюзия, че между причина и резултат всъщност няма връзка. Това и Бъртранд Ръсел напр. го е разбрал и доказал по свой начин в неговите парадокси, много след Нагарджуна, Чандракирти и т.н. Оставяме тези неща на страна и се опитваме да видим как работи даването като практика. Даването е най-простия метод за това да се отпуснем и отворим. Когато това започне да се случва, то хоризонтът ни се разширява, а възприятието ни се променя. Там, където сме виждали пречки, започваме да виждаме възможности. Това, че всичко, което преживяваме е наша проекция, не е метафора. И има методи и процедури да работим с тези проекции до момента, когато сме готови да минем отвъд тях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, dagpo19 написа:

Оставяме тези неща на страна и се опитваме да видим как работи даването като практика. Даването е най-простия метод за това да се отпуснем и отворим. Когато това започне да се случва, то хоризонтът ни се разширява, а възприятието ни се променя. Там, където сме виждали пречки, започваме да виждаме възможности. Това, че всичко, което преживяваме е наша проекция, не е метафора. И има методи и процедури да работим с тези проекции до момента, когато сме готови да минем отвъд тях.

Не отричам ефекта на тези практики. Сам се старая да ги практикувам когато са налице необходимите условия. И ти и учителите ти не дарявате Дхарма под път и над път, ей така от алтруизъм, а който колкото прецени толкова да даде. Преди да давали само храна за учение, но сега нещата не стоят така.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

преклонението пред авторитета на Юнг

Съвсем характерно е нещо важно - авторитета не е светия. Само религиозния субект има потребност от преклонение, за да придаде неизменност чрез идеализация  на образ който да е за него с ранг на свят.

Сред рационалните хора авторитетът е успял в някакво направление субект, който за времето си има особено значение и принос в дадена сфера на познанието. Защото ПОЗНАНИЕТО е основната територия на рационалния индивид.

Юнг не е никакъв авторитет за прекланяне. Пет пари не давам за да се прекланям пред каквото или когото и да е. Той е човек във всяко отношение - и според заблудите си в личен план, в социален план, сред конкретния си исторически и културен контекст. Последното е особено важно, за да се схване ролята и значението на Юнг, както и направлението и особеностите по които е известен след смъртта си.

Що се отнася до конкретиката - просто не си наясно с някои особености в биографията на въпросния Юнг. Не че това е осъдително, но това е и отношението на рационалния човек - не оставя нищо само в идеалното, само защото за него това е нужно.

А що се отнася до транформаторката - за нея същия Юнг е идеал и в нейната лична религия той е идол. Писах вече че дамските фенки на Юнг са били основната му таргет група... Има причина за това - Юнгианството е много подходящо за определени натури, в което припознават подходяща територия за проекции, обяснения, провидения и си играят със всичко това. Юнг е живял едновременно с Гурджиев и за мен това има важно значение - за ония, които имат интерес да погледнат в широка картина всяко явление, субект и процес.

За феновете и фанатиците:

Ако не е Юнг - ще е друг. Ако не е будизма, ще е друго - както и е...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Śūnyatā написа:

Не съм съгласен че човек сам не може да се поучи от грешките си и да коригира превратните си интерпретации. Разбира се рискът и подводните камъни са много повече, както и вероятността за пълен провал. С учител е много по-лесно, но сам е много по-ценно, защото ще знаеш и как не се прави. Затова за Буда се казва че сам се е просветлил и открил Средния път, след като учителите му не успели да разрешат проблема със страданието и го довели на границата на самоунищожението.

Good luck, за пореден път пожелавам!

Само не знам защо мислиш, че с учител е по-лесно?

С учител, всъщност, е много по-трудно.

Учителят, ако е истински такъв, изобщо не е някой, който ще те спасява и предпазва от грешки. Неговата роля не е тази. Ролята му е да те шокира по начин, който да ти позволи да минеш отвъд обичайните си концепции и вярвания. И ако е истински учител, то ще бъде умел, ще постъпва с теб според ситуацията, ще те учи как да си дисциплиниран, как да медитираш, как да си добър човек и подобни. Но ако останеш с него достатъчно дълго, то ще разбереш значението на словосъчетанието "безжалостно съчувствие".

И стига с тези сравнения с Буда, щото едно, че не са точни (което е обяснено в сутрите и джатаките) и второ, че 2500 г след Буда не виждам друг да е направил същото.

преди 9 минути, _ramus_ написа:

Юнг

Тръгнах да му обяснявам поста ти, но се отказах. Просто не го е прочел внимателно и се хваща за първото изречение, както понякога прави и с моите писаници.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, dagpo19 написа:

Good luck, за пореден път пожелавам!

Само не знам защо мислиш, че с учител е по-лесно?

С учител, всъщност, е много по-трудно.

Учителят, ако е истински такъв, изобщо не е някой, който ще те спасява и предпазва от грешки. Неговата роля не е тази. Ролята му е да те шокира по начин, който да ти позволи да минеш отвъд обичайните си концепции и вярвания. И ако е истински учител, то ще бъде умел, ще постъпва с теб според ситуацията, ще те учи как да си дисциплиниран, как да медитираш, как да си добър човек и подобни. Но ако останеш с него достатъчно дълго, то ще разбереш значението на словосъчетанието "безжалостно съчувствие".

И стига с тези сравнения с Буда, щото едно, че не са точни (което е обяснено в сутрите и джатаките) и второ, че 2500 г след Буда не виждам друг да е направил същото.

Добре. Имам въпрос към теб, как можеш да обясниш факта, че на територията на цяла една държава не пребивава постоянно нито един истински будистки учител?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 1 минута, Śūnyatā написа:

Добре. Имам въпрос към теб, как можеш да обясниш факта, че на територията на цяла една държава не пребивава постоянно нито един истински будистки учител?

Коя държава имаш предвид? На Марс също няма будистки учители. Шега. За България ли говориш?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dagpo19 написа:

Коя държава имаш предвид? На Марс също няма будистки учители. Шега. За България ли говориш?

Да, България не е на Марс. Не изглежда невъзможно, но защо не се случва? Не е ли по-алтруистично един учител да реши да се жертва и да дойде да ни просветли? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Śūnyatā написа:

Да, България не е на Марс. Не изглежда невъзможно, но защо не се случва? Не е ли по-алтруистично един учител да реши да се жертва и да дойде да ни просветли? 

хахха. Е, не.

ОК. Схващам какво питаш. В САЩ, Франция и други страни има учители, понеже там хората имат пари да ги поканят. Но забележи, че в Непал, Индия или Сиким, то хората са бедни, но учителите има и там. Учители има в Русия, която не е сред богатите страни. Всичко е въпрос на отношение към дарма. Това е като примера с езерото. Когато има езеро, когато има интерес, когато има заслуга, то лебедите ще долетят. Не правете нещата наобратно. Създайте езеро, създайте предпоставки и условия и тогава лебедите сами ще долетят. Инак, просто мислите наопаки, т.е. наопаки на това, което Буда е обяснил за карма, причина и ефект. И се чудите що не се получава. ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, dagpo19 написа:

хахха. Е, не.

ОК. Схващам какво питаш. В САЩ, Франция и други страни има учители, понеже там хората имат пари да ги поканят. Но забележи, че в Непал, Индия или Сиким, то хората са бедни, но учителите има и там. Учители има в Русия, която не е сред богатите страни. Всичко е въпрос на отношение към дарма. Това е като примера с езерото. Когато има езеро, когато има интерес, когато има заслуга, то лебедите ще долетят. Не правете нещата наобратно. Създайте езеро, създайте предпоставки и условия и тогава лебедите сами ще долетят. Инак, просто мислите наопаки, т.е. наопаки на това, което Буда е обяснил за карма, причина и ефект. И се чудите що не се получава. ;)

Не мисля че схващаш напълно. Не е до парите и условията, защото ще се намерят хора кой с каквото може да осигурят постоянния престой на един учител. Лично мога да му дам оборудван апартамент без пари да ползва. Да не би Саунд, Шунята и много други да нямат нужда и да нямат интерес? Точно за алтруизма и жертвоготовността говоря. Какво значи "лебедите сами ще долетят"? Като техен познайник пиши на мейла да долетят няколко състрадателни будистки учители и ние да си изберем един. Тук ще го подслоним, храним, ще го водя на минерално езеро в Сапарева баня да се цопне, така или иначе ще водя и двете деца, защо да не го взема и него? Колко ще изяде, силно се надявам да не пие. Тези неща ги пиша съвсем сериозно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

Не мисля че схващаш напълно.

не мисля че схвана какво ти отговори Скеп. Това е то - думичките....

Будистките учители ако се налага могат и без храна, вода, място за нощувка... Не е до условията за които ти написа... Съвсем друга е причината да ги няма.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, _ramus_ написа:

не мисля че схвана какво ти отговори Скеп. Това е то - думичките....

Будистките учители ако се налага могат и без храна, вода, място за нощувка... Не е до условията за които ти написа... Съвсем друга е причината да ги няма.

И каква е тя според теб?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Добре. Имам въпрос към теб, как можеш да обясниш факта, че на територията на цяла една държава не пребивава постоянно нито един истински будистки учител?

Не е на една - това, че "откъдето мине комунизъм и коза, трева не никне" не е казано току така. Българите бягат от България, дори бежанците от Сирия се хващат за главата с условията тук, а ние очакваме будистки учител - е как да стане.

А и все пак да не забравяме, че всеки учител в крайна сметка е човек и като такъв попада в обичайните за всеки човек ограничения. Няма как да пребивават по целия свят, на практика до преди само век на територията на Европа не е стъпвал будистки крак. (а само Европа ли е) Не всяко езеро става убежище на лебеди - нали все критикуваме крайните възгледи: не разбирай крайно максимата, че когато ученика е готов, учителя сам ще се появи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, sound написа:

Не е на една - това, че "откъдето мине комунизъм и коза, трева не никне" не е казано току така. Българите бягат от България, дори бежанците от Сирия се хващат за главата с условията тук, а ние очакваме будистки учител - е как да стане.

А и все пак да не забравяме, че всеки учител в крайна сметка е човек и като такъв попада в обичайните за всеки човек ограничения. Няма как да пребивават по целия свят, на практика до преди само век на територията на Европа не е стъпвал будистки крак. (а само Европа ли е) Не всяко езеро става убежище на лебеди - нали все критикуваме крайните възгледи: не разбирай крайно максимата, че когато ученика е готов, учителя сам ще се появи.

Не е точно така, защото в много соц. страни има автентични учители. От България бягат слабите, алчните и тези които имат възможност за професионална реализация навън, защото условията тук не са от най-добрите, но не е и невъзможно да се живее относително нормално. Проблемите се решават на място, а не като мислиш само за себе си или бягаш от тях, защото след нас тук остават децата и близките ни. Не могат всички да емигрират успешно. Колко му трябва на човек да живее и да бъде щастлив тук? Много малко, ако спре да мрънка и не го мързи да работи. Синът ми е на 17 и не спира да работи, макар и за 30лв. на ден. И то не защото му липсва нещо или аз го карам, а защото вече е достатъчно зрял и е решил да трупа опит.

Питах защо, понеже летят във въздуха едни идеали, едни Бодхисатви, но какво правят реално за тези, които имат най-много нужда от тях? Ако наистина сме най-зле, то първо тук трябва да дойдат. Знам че около Казанлък са искали да направят будистки манастир, но общината им е отказала. Не виждам обаче пречка да пребивава постоянно тук истински учител и без официално разрешение да строи манастир. И понеже Дагпо е запознат го питах защо. Рамус явно също е запознат. Ти също си запознат. Да се съберем 10 души и да поканим един учител. Вместо да крадеш аз ще поема твоя дял, ти само трябва да участваш в мероприятието понеже търсиш учител.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Като техен познайник пиши на мейла да долетят няколко състрадателни будистки учители и ние да си изберем един. 

Конкурс ли ще направим?

Наистина не разбираш. Това не е критика. Ще обясня.

Учителят е този, който има капацитета да избере ученика, не обратно. Ученикът МОЛИ за учение в замяна, на което предлага не просто материални неща като пари, подслон и храна, а себето си, т.е. комплексите, привързаностите си, т.е. всичко, което се сетиш. Ученикът не изисква от учителя. Той не се опитва да манипулира или принуди учителя да му даде учения... Ученията, които може да даде един такъв учител са без цена. Той ги е получил от своя учител, практикувал ги е и те са се смесили с него, както вода се смесва с вода.

От къде може да хрумне на някой, че такива неща могат да бъдат дадени просто така. Като просто му платите самолетния билет или обеда?

Има ли нужда от допълнителни обяснения?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, dagpo19 написа:

От къде може да хрумне на някой, че такива неща могат да бъдат дадени просто така. Като просто му платите самолетния билет или обеда?

Има ли нужда от допълнителни обяснения?

Например от древния будизъм. Просещите монаси са обикаляли и давали учения на най-обикновени хора, а в замяна са получавали храна. Или тези будисти нямат общо с онези будисти? Наистина ли според теб е невъзможно да се даде учение така?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко се разминавате и двамата - в темата, която подхвана Шунята има резон, но според мен ще е по- добре за известно време да не я обсъждаме.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Śūnyatā написа:

Например от древния будизъм. Просещите монаси са обикаляли и давали учения на най-обикновени миряни, а в замяна са получавали храна. Или тези будисти нямат общо с онези будисти? Наистина ли според теб е невъзможно да се даде учение така?

Може. Защо не? Това ли пиша?

Марпа как и срещу какво дава учения на Миларепа?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, sound написа:

Малко се разминавате и двамата - в темата, която подхвана Шунята има резон, но според мен ще е по- добре за известно време да не я обсъждаме.

Е нали търсиш учител? Аз се чудя как задружно и за да има полза за повече хора да дойде будистки учител в България, да ни даде учения които да практикуваме, а не всеки самостоятелно да се мъчи и да търси пари за билети. Получавам отговори как това не може да се случи, а не как е възможно. Даже и Рамус се включи с критика на проблема, разбира се без да има отговор, както си е по традиция :D

преди 11 минути, dagpo19 написа:

Може. Защо не? Това ли пиша?

Марпа как и срещу какво дава учения на Миларепа?

Нямам представа. Не съм запознат с тибетските истории. Чета предимно сутри напоследък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Śūnyatā написа:

Нямам представа. Не съм запознат с тибетските истории. Чета предимно сутри напоследък.

Ето: http://skydharma.com/животът-на-миларепа

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, dagpo19 написа:

Благодаря. Имам я вкъщи печатна книгата, просто съм забравил историята. Ще я прочета и ще коментирам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...