Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 2 часа, .Alex&Vanko. написа:

Шуня с какво ти помага Будизма?

Будизмът с нищо не ми помага и нищо не ми дава. Но ми отне много неща. Лиши ме от много неестествени илюзии, за които си мислех че са част от моята природа. Будизмът отне вярата в изкуственото ми "аз", отне ми много възможности да пораждам ненавист, злоба и алчност. 

преди 45 минути, dagpo19 написа:

И ако пак някой напише, че нямал нужда от учител и буда се бил просветлил без учител, ще го квалифицирам като напълно неадекватен. :D

Вкопчването в учител, Буда и будизъм е самсаричен капан.

Будда совсем не хотел, чтобы люди зависали, цепляясь за что-либо, особенно за него и его учение. Он говорил, что такие люди глупы, и что таким образом не получится быть здоровым. Он утверждал, что даже если мы привязаны к пути бодхисаттвы, шести парамитам или тантрическому пути - по сути любой части философии буддизма - мы в ловушке.
Это очень просто. Будда не делал никаких исключений. Он говорил, что нам не следует цепляться ни за феномены самсары, ни за религию, даже буддизм. 

Лама Тубтен Йеше

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Ако и от това никой нищо не разбере, ще се откажа да го обяснявам повече. Щото го обясних около сто пъти по сто различни начина - с мой думи, с цитати от сутри и тантри, с примери и т.н. И ако пак някой напише, че нямал нужда от учител ...

Преди години на един друг форум (сега вече замрял напълно) имах подобен случай.
Изкуших се да опиша в общи линии едни практики.
Така и така, споменах за първата част - физически форми, за втората част - работа с енергията.
Още тук се намеси един от старите участници във форума, и попита с хитър вид приблизително така:
"ами ако са необходими физическите упражнения, как да се занимава някой, ако е инвалид?"
Замълчах си.
После гледам този човек с гордост казва "гледайте как ги затапвам!"

Той изглежда смяташе, че всичко става просто така само в ума.
Без връзка с нищо, нито с учител, нито с някакъв реален свят, камо ли с енергии и в никакъв случай нищо свързано с тялото.
Просто така.
Аз поне не знам никое сериозно учение, в което да са просто така нещата.
Иначе на приказки всичко може.

P.S. Извинявам се на другите участници за острия тон, най-не желая спорове и конфронтация, но така знам.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако някой почуства необходимост от учител, е съвсем в реда на нещата да си потърси подходящ такъв. Рано или късно това би следвало да доведе до срещата му с човек, отговарящ на стремежите му - дори и на илюзорните. 

От един момент нататък прякото ръководство от учител е необходимо. И тук говоря за постигнал просветление учител, а не такъв, който може да ни помогне донякъде, дори много, но не и до "края".

Всеки сам трябва да си реши дали, доколко и на кого да се довери. И това е общо правило, не само по отношение на учителя. 

Сега си мисля и за нещо друго. Ако някой е убеден, че в пътя си е достигнал етап, в който без учител не може да продължи. В мислите си и реално с действията си този човек може да търси учител, но очакването му, че нещата трябва да се случат точно по този начин е проблем. Той може да е на етап в който да има и други възможности пред него. А и не се знае точно каква е кармата му. Приемайки само възможността свързана с учител, той отрязва другите възможности. Правилният стремеж според мен е към просветление. Животът задължително ще ни предостави възможности. Какви не се знае. Дали ще ги забележим и използваме - също. Те може да са свързани със среща с учител на живо, но може и да не са. Всеки сам си решава. 

Много е вероятно амбицията и неумението за правилна преценка да ни доведат до "погрешния" човек. Всички вярват, че именно техния учител е "истинския". Че дори и за Христос или Буда може да го приемат. Но е ясно, че повечето само се заблуждават. Но това също е урок. Всъщност всичко в живота е - без значение дали го искаме и разбираме или не. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Вкопчването в учител, Буда и будизъм е самсаричен капан.

Будда совсем не хотел, чтобы люди зависали, цепляясь за что-либо, особенно за него и его учение. Он говорил, что такие люди глупы, и что таким образом не получится быть здоровым. Он утверждал, что даже если мы привязаны к пути бодхисаттвы, шести парамитам или тантрическому пути - по сути любой части философии буддизма - мы в ловушке.
Это очень просто. Будда не делал никаких исключений. Он говорил, что нам не следует цепляться ни за феномены самсары, ни за религию, даже буддизм. 

Лама Тубтен Йеше

И къде в цитата, който даваш откриваш потвърждение на тезата, че може да практикуваш Дхарма без учител от самото начало до постигането на просветление? Инак, разбира се, че всеки вид вкопчване е капан, но въобще не става дума за това. 

ОК. Нека да видим какво казва Тубтен Йеше Ринпоче, който цитираш, в книгата си "Енергия на мъдростта" като най-обща препоръка:

"Вступая на путь Дхармы, начиная медитировать и работать со своим умом, все мы нуждаемся в надёжных источниках информации. Книги, которые мы читаем, должны быть авторитетными, и по мере возникновения вопросов и сомнений нам следует обращаться за советом к квалифицированным учителям, достигшим высот в учёности и медитации. Это исключительно важно. Опираясь на книги, написанные без должного понимания предмета, мы рискуем последовать по ложному пути и потратить всю жизнь впустую. Ещё более важным является выбор подлинного духовного наставника, гуру, ламы. Такой учитель должен обладать правильными постижениями и, осуществляя на практике учение Будды, являться живым примером того, чему он учит других."

Болднах това, на което би следвало да обърнеш внимание, преди да започнеш отново да даваш цитати изведени от контекста, за да докажеш теза, която е в пълно противоречие с будистката традиция.

преди 26 минути, Shiniasu написа:

Ако някой е убеден, че в пътя си е достигнал етап, в който без учител не може да продължи. В мислите си и реално с действията си този човек може да търси учител, но очакването му, че нещата трябва да се случат точно по този начин е проблем. Той може да е на етап в който да има и други възможности пред него. А и не се знае точно каква е кармата му. Приемайки само възможността свързана с учител, той отрязва другите възможности.

Тъй де. Не съм казал, че човек не може да чете сутри и да се опитва да практикува по книги. Казвам само, че това не е достатъчно. Възможно е, човек да е в ситуация, когато не може да открие учител, да се срещне с него, да получи инструкции и тогава следва да прави каквото му е възможно. Но ако намирайки се в такава ситуация, човек тръгва да доказва, че учител изобщо не е необходим, то нещо фундаментално не е наред. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, dagpo19 написа:

Пренос може да бъде извършен винаги, ако условията са подходящи, като това каква форма има съществото е без значение. Историята за Тилопа и рибите, който ловял се отнася до това. Не мисля, обаче, че има смисъл да обсъждаме такива неща.

После старата грозна жена попитала Наропа дали освен буквалното значение, разбира и скрития смисъл на думите. Наропа бил самонадеян... В агиографиите има много образна символика. Рибите са символ, даже жабите, всички срещи на Наропа по пътя към неговия учител Тилопа са алегории, това, че намира махасидхата Тилопа във вид на печащ риба на жар мръсен старец или на рибар, който хваща риби край реката, пренася съзнанието им в чистите сфери (или друг елемент - въздуха) с щракване на пръсти, отхапва главите им и ги поставя настрана, а телата суши от водата на пясъка, символизират нещо. Ти си тази риба и онова, което единственият ти учител, явяващ се под всички тези срещи и външности, ще ти помогне да осъществиш, е трансформацията на съзнанието, и тя е съвсем телесна, тоест материална, а не само в ума... и т.н. Старата жена се натъжила от отговора на учения Наропа. 

В тази история има интересен паралел с последната  глава от Евангелие от Йоан, за който се е интересувал. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, witness написа:

 В агиографиите има много образна символика. 

Има, но тази свързана с Ваджраяна и намтарите на махасидхите не я познаваш и съответно не я разбираш. Измисляш твои си интерпретации. Има няколко типа пхова, т.е. най-общо пренос, който се отнася до нирманакая, самбхогакая и дхармакая. Аканишта, т.е. чистото измерение на Амитаба има отношение към нирманакая. Прераждането там не означава, че съществото постига просветление, а просто, че попада в условия, в които са благоприятни за практикуване. Пренос за животни се прави по различен начин от този за хора по причина, че тяхната енергийна конфигурация (ца-лунг-тигле) е различна, т.е. ако е човек, то имаме централния канал, през който се изстрелва тигле и сричката. И т.н. Какъв смисъл има да спориш с мен за нещо, което няма къде да прочетеш и никога не си практикувала?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, dagpo19 написа:

Прераждането там не означава, че съществото постига просветление, а просто, че попада в условия, в които са благоприятни за практикуване. Пренос за животни се прави по различен начин от този за хора по причина, че тяхната енергийна конфигурация (ца-лунг-тигле) е различна, т.е. ако е човек, то имаме централния канал, през който се изстрелва тигле и сричката. И т.н. Какъв смисъл има да спориш с мен за нещо, което няма къде да прочетеш и никога не си практикувала?

Не съм практикувала (макар че кой знае, не само в Тибет се случват разни неща), но четох някаква обща информация. И че опитът по време на смъртта е подобен при хората и само част от животните, но не за риби, птици и пр. Каквото и да е, нищо не може да ме убеди, че обикновена истинска риба ще стане бодхисатва с едно щракване на пръсти. Ако беше възможно, да нащракат за всички ни будите и махасидхите и готово. Ако беше възможно, Дзонгкапа нямаше да напише толкова пространна молитва към Буда Амитаба за пораждане на стремеж за служене и бодхичита. Всъщност не искам да споря с теб, но ти приемаш всички учения, и твоите и страничните твърде буквално. И други са така, а от буквализма идват фундаментализма и нетърпимостта, които по правило човек не забелязва в себе си. Даже във връзка с разделението покрай Дордже Шугден, понеже действието поражда подобно противодействие, и от двете страни се е оформила нетърпимост. Впрочем Пабонка ринпоче е цитиран и сега от всички в Гелугпа, не само от Новата Кадампа, навярно заради приноса в трудовете си. Попадала съм случайно. 

А сламка на темето забучиха ли ти? :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, witness написа:

Каквото и да е, нищо не може да ме убеди, че обикновена истинска риба ще стане бодхисатва с едно щракване на пръсти.

Значи в Индия са правили експерименти по време на мистично преживяване. Поставяли електроди на съответния йога. Електродите не отчитали никаква интелектуална дейност, също като при мозъчна смърт. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Реджеп Иведик написа:

Значи в Индия са правили експерименти по време на мистично преживяване. Поставяли електроди на съответния йога. Електродите не отчитали никаква интелектуална дейност, също като при мозъчна смърт. 

Добре, но каква е връзката с цитираното не разбирам. Че ако поставят електроди на риба, обект на пхова, напротив ще се отчете бурна интелектуална дейност, или че йогите тренират да прекратяват умишлено вълненията на материята в различните си фини тела, за което сме чували? Електродите не могат да отчетат всички душевни движения. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, witness написа:

Добре, но каква е връзката с цитираното не разбирам.

По време на преживяване няма интелектуална дейност. Няма това, чрез което човека отличава себе си от животните.

И чисто философски, нали говорим за преживяване на обективната реалност, която като такава, не би следвало да е различна в зависимост от това, представител на кой биологичен вид я преживява.

Затуй му се вика директно преживяване. Божие откровение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, witness написа:

 но четох някаква обща информация.

Да де. Затова говорим.

преди 24 минути, witness написа:

Каквото и да е, нищо не може да ме убеди

Нищо не се опитвам да те убеждавам. Нямам никакъв мотив да убеждавам никого. Просто представям това, което се преподава в тибетската будистка традиция, пък кой как го приема, дали вярва или не, е негова работа. 

преди 31 минути, witness написа:

 нищо не може да ме убеди, че обикновена истинска риба ще стане бодхисатва с едно щракване на пръсти.

Нищо такова не съм писал.

преди 32 минути, witness написа:

А сламка на темето забучиха ли ти? :) 

Не, но са го проверявали всеки път. Мястото е много чувствително в началото... При всяка пхова външният знак се появява на малко по-различно място, понеже зависи от това как седиш, т.е. някой, който е правил тази практика много пъти има много такива знаци, които с времето зарастват и изчезват.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 12 минути, Реджеп Иведик написа:

По време на преживяване няма интелектуална дейност. Няма това, чрез което човека отличава себе си от животните.

И чисто философски, нали говорим за преживяване на обективната реалност, която като такава, не би следвало да е различна в зависимост от това, представител на кой биологичен вид я преживява.

Затуй му се вика директно преживяване. Божие откровение.

Рибата живее във водния елемент, следователно символизира емоционалната природа, емоционалния ум, грубата основа на същността. Тъкмо той, а не разсъдъчните функции подлежат на пълна трансформация и той е основата на всички замърсявания. Той и интелекта и двата вида "мисли", възникващи почти едновременно в нас имат различна субстанциална основа. Това не си го измислям, а е част и от будисткото учение. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Реджеп Иведик написа:

 Електродите не отчитали никаква интелектуална дейност, също като при мозъчна смърт. 

Това е просто вид самадхи, когато умът е неподвижен и не е знак за просветление. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, witness написа:

Даже във връзка с разделението покрай Дордже Шугден, понеже действието поражда подобно противодействие, и от двете страни се е оформила нетърпимост.

Нетърпимостта е свързана с приноса на този гялпо за анексията на Тибет от КНР, казано накратко.

преди 2 минути, witness написа:

:) 

Ми, да. Прочете ме, но не разбра написаното. В Девачен можеш да се родиш и в състояние, което се нарича "затворен лотос". Едно животно ще е в това състояние, когато бъде извършен пренос за него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, dagpo19 написа:

Нетърпимостта е свързана с приноса на този гялпо за анексията на Тибет от КНР, казано накратко.

Ми, да. Прочете ме, но не разбра написаното. В Девачен можеш да се родиш и в състояние, което се нарича "затворен лотос". Едно животно ще е в това състояние, когато бъде извършен пренос за него.

Щом казваш. А зад всяко мое прегрешение, волно или неволно, стои Дявола и бесовете му. Както многократно сте обсъждали тук, с вярвания и вярващи не се спори. Щом за някого преносът в Девачан може да е страдателно действие, защо изобщо хората да се мъчат да практикуват съзнателно. Според Реджеп пък просветлението е просто безмислено животинско състояние, без нужда да се пречиства и трансформират емоциите - а последното е част от твърденията на бонския учител, общо взето, така че няма защо да му противоречиш. 

Когда вы достигаете осознания, что нет никакого различия между страстями и чистым состоянием ума, это есть состояние просветления... 

Именно на этой стадии мы становимся свободными. Ничего не беспокоит нас, и мы действуем согласно "безумной мудрости". Как гласит текст, мы "ведем себя подобно свинье или собаке", которые свободны от дуалистических взглядов. Хорошее, плохое, чистое, грязное — все воспринимается как имеющее "единый вкус".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, dagpo19 написа:

И къде в цитата, който даваш откриваш потвърждение на тезата, че може да практикуваш Дхарма без учител от самото начало до постигането на просветление? Инак, разбира се, че всеки вид вкопчване е капан, но въобще не става дума за това. 

Никъде. Но Дхарма може да се практикува без учител. Инак точно за вкопчването става дума.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, witness написа:

 Щом за някого преносът в Девачан може да е страдателно действие

??? Нищо не разбрах от това твърдение.

преди 8 минути, Śūnyatā написа:

Но Дхарма може да се практикува без учител. 

Може. Никой не забранява. Но дали ще е дхарма или нещо, което сами си конструираме? 

преди 30 минути, witness написа:

Когда вы достигаете осознания, что нет никакого различия между страстями и чистым состоянием ума, это есть состояние просветления... 

Това е толкова далеч от нивото на всеки от пишещите тук, колкото е нашата планета от центъра на галактиката. Нивото "един вкус" в махамудра се отнася до седмото и нататък бодхисатва-бхуми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Може. Никой не забранява. Но дали ще е дхарма или нещо, което сами си конструираме? 

Твърдиш че без учител няма как да практикуваме правилно Дхарма. Правилно ли те разбрах?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Śūnyatā написа:

Будизмът с нищо не ми помага и нищо не ми дава. Но ми отне много неща. Лиши ме от много неестествени илюзии, за които си мислех че са част от моята природа. Будизмът отне вярата в изкуственото ми "аз", отне ми много възможности да пораждам ненавист, злоба и алчност.

Нямаш връзка с учител в Индия не ходиш. Губиш си времето.

Неква самоподготовка от вкъщи.

Къде е Рамуско?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Твърдиш че без учител няма как да практикуваме правилно Дхарма. Правилно ли те разбрах?

Не аз твърдя това. Това е, което твърдят всички будистки учители. Причината е много проста и съм я посочвал безброй пъти. Причината е, че без учител, който да е изминал поне част от пътя, то нямаме коректив, когато сбъркаме и лесно ще се отклоним. В резултат, ще започнем да си измисляме собствена версия на Дхарма, според както му е удобно на егото. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, .Alex&Vanko. написа:

 не се е отървал от егото. 

Не може да се отървеш от нещо, което не няма присъщо съществуване. Но илюзията за съществуването на его, субстанционален аз или перманентна душа, е много натрапчива и отвъд нея не се минава, просто когато прочетем няколко сутри или култивираме спокойно, индеферентно състояние на ума, когато медитираме. Това е тупик, т.е. улица без изход. По друг начин казано, това е отново халюцинация. Има много такива различни състояния, които възникват в резултат на медитация и само квалифициран учител може да ни преведе през това. Хора, които се опитали да практикуват без учител, би следвало да разберат какво казвам. 

Намирам общ език с хора, които искрено следват дадена традиция. Намирам общ език и с хора, които не следват никаква традиция, а са поели по пътя на самоизследването. Това е ОК. Това е техен избор, в който не виждам нищо погрешно.

Не намирам общ език с хора, които твърдят, че следват дадена традиция, но всъщност не го правят, а я изкривяват и нагаждат към собствената си кармична ситуация. Това е липса на елементарна съзнателност, т.е. това е невежество. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо се хвали тогава,че са го повищили в работата? Кефи ли го това? На егото и аза ли е постижение това? И после ще ги елиминираме.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, witness написа:

Според Реджеп пък просветлението е просто безмислено животинско състояние, без нужда да се пречиства и трансформират емоциите

Нали не очакваш да коментирам всяка глупост, която някой изписва тук?

Емоциите се трансформират директно само във ваджраяна, когато работим с каналите и ветровете (ца-лунг). Инак, то се случва по друг начин, както е описано в сутрите и лам рим.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...