Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


И аз забелязах че си играе на Будизъм и исках си играеме двамата. Тук е прав Рамус.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, .Alex&Vanko. написа:

Защо се хвали тогава,че са го повищили в работата? Кефи ли го това? На егото и аза ли е постижение това? И после ще ги елиминираме.

Всяка пиеса има нужда от шут и ти си избрал тази роля в пиесата. Понякога ти се получава, но друг път не, понеже това е една от най-сложните роли в спектакъла.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, .Alex&Vanko. написа:

Тук е прав Рамус.

Той е прав за много неща, ако не реагирате емоционално и прочитате това, което пише. Не е нужно да се съгласявате с всичко, което пише, но поне го четете внимателно преди да отговаряте. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, .Alex&Vanko. написа:

Като съм анонимен нямам аз и не се излагам дефакто.:D

Ти се излагаш де юре

току-що, dagpo19 написа:

но поне го четете внимателно преди да отговаряте. 

Ти четеш ли го ?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Реджеп Иведик написа:

Ти се излагаш де юре

Да писах до всички противопожарни бази,че издирвам един Будист.:D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Реджеп Иведик написа:

Ти четеш ли го ?

Да. Отне ми време. Той не може да пише синтезирано, все още. Много разхвърляно пише... Ще го обясня специално за теб и него, ако го прочете. Вчера гледах "Към звездите" с Брад Пит. Чудесен филм, страхотна актьорска игра на Брад Пит и Томи Лий Джоунс, режисура и операторска работа, но много некадърен монтаж. И поради некадърния монтаж, то идеите не са изведени докрай. Формата е не по-малко важна от съдържанието.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, .Alex&Vanko. написа:

Да писах до всички противопожарни бази,че издирвам един Будист.:D

Е те в базите по- скоро ще ти отговорят, че вече няколко мандата ръководи държавата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dagpo19 написа:

Причината е, че без учител, който да е изминал поне част от пътя, то нямаме коректив, когато сбъркаме и лесно ще се отклоним. 

В тибетския будизъм гуруто се възприема като Буда. Какво разбираш под "учител изминал поне част от пътя" и понятие си нямам. Сам цитира че да намериш напълно реализиран учител е много трудно. Иначе "автентични" бол.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

http://www.theravada.ru/Teaching/Canon/Suttanta/Texts/sn22_115-dhamma-kathika-sutta-sv.htm

Такъв учител още не съм срещал. Повечето разправят притчи от тибетския бит и култура, които са чужди на българина. Напълно различни светове.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, dagpo19 написа:

Не аз твърдя това. Това е, което твърдят всички будистки учители. Причината е много проста и съм я посочвал безброй пъти. Причината е, че без учител, който да е изминал поне част от пътя, то нямаме коректив, когато сбъркаме и лесно ще се отклоним. В резултат, ще започнем да си измисляме собствена версия на Дхарма, според както му е удобно на егото. 

Доста нагласена фантазия на егото, която не отговаря на действителността.

Поиск учителя

Наиболее полно идея добрых друзей на пути воплощается в лице монахов и учителей, как наиболее подготовленных и опытных практиков. Новичку часто советуют «найти учителя» или «обратиться к учителю», который сможет дать сверхценный совет, чудесным образом решающий все проблемы. Такое мнение распространилось, во многом, благодаря влиянию тибетского и дальневосточного буддизма, а также индуизма, в которых очень высока роль гуру.

В традиции Тхеравады роль учителя также значима. Но, всё-таки, не стоит её переоценивать. Не рассчитывайте на то, что монах или учитель сделает всё за вас и волшебным образом ускорит вашу практику. Не рассчитывайте на то, что он скажет вам нечто такое, чего вы никогда не сможете узнать сами, или же что вам дадут «именно то наставление, которое предназначено специально для вас».

Чтобы получить от опытного учителя более-менее стоящий совет, нужно прожить рядом с ним бок о бок долгое время – возможно, несколько месяцев, а может быть даже и лет. Если же вы увидели монаха в первый, или пусть даже в пятый раз, не ждите, что он сможет дать исчерпывающий ответ на все ваши вопросы и проблемы. Скорее всего, вы услышите от него только лишь самые общие наставления. Поэтому не рассчитывайте сверх меры на результативность подобных встреч, а лучше прикладывайте усилия к самостоятельному продвижению в пути. Этот совет не отрицает значимости встреч с каким-либо опытным мастером, но, как правило, глубокие рекомендации, полученные от таких учителей, нужны только на весьма продвинутых уровнях практики, не освоив которые, вы, возможно, даже и не сумеете оценить качество рекомендаций.

Стоит также отметить ещё и тот факт, что даже старый, уважаемый монах или известный учитель, имеющий широкую известность, могут иметь неправильные воззрения или заблуждаться в некоторых вопросах, до тех пор, пока они не стали Архатами (полностью просветлёнными). Поэтому не стоит сразу всецело доверять всему, что говорит учитель. Если у вас возникают сомнения, лучше сравнить его слова с наставлениями самого Будды, которые дошли до наших дней в Палийском Каноне и помнить о том, что при расхождении между суттами и словами учителя, больший авторитет имеют слова Будды.

Дхамма-Виная – наш Учитель

Ныне учениями Будды считается Типитака или Трипитака, хотя они именуются «Дхамма-Винаей» в лекциях Будды. В Ангуттара Никае 4.180 Будда обозначает свои лекции (сутты) как Дхамму. Виная – дисциплинарные правила для монахов и монахинь. В Никаях Будда также именует сутты как «саддхамма», что означает «подлинная Дхамма».

Истинная Дхамма заключена в беседах Будды, что записаны в четырёх ранних никаях, которые в целом принимают все школы буддизма как подлинные учения Будды, в отличие от других книг (например махаянских сутр, Абхидхаммы и так далее), которые имеют ряд противоречий с четырьмя никаями. Ранние четыре никаи хорошо согласуются друг с другом и содержат вкус освобождения от страданий.

В Махапариниббана сутте (ДН 16), которая повествует о кончине Будды, Будда советует монахам брать в качестве своего учителя Дхамма-Винаю после того, как он оставит этот мир. Это крайне важное утверждение, на которые многие буддисты не обращают внимания. Поскольку многие не слышали этого совета или же не осознали его значимости, они ищут тут и там учителя; учителя, которым могут гордиться, хвастаться о его достижениях и так далее. Некоторые даже объезжают пол мира в поисках такового.

Такие люди создают культ личности, основанный на восприятии добродетелей учителя, а не на самой Дхамма-Винае. Бывает так, что через многие годы их учитель умирает, оставляя их у разбитого корыта. Несмотря на прошедшее время, ученики не сильно продвинулись и не смогли ухватить суть Дхаммы. В этом случае они почувствует себя опустошёнными. Поэтому мы всегда должны помнить, что наш Учитель – это Дхамма-Виная.

Опять-таки в Дигха Никае 26 Будда говорит: «Монахи, будьте сами себе светильниками, будьте сами себе прибежищем, не имея иного прибежища. Берите Дхамму в качестве своего светильника, берите Дхамму в качестве своего прибежища, не имя иного». Другими словами, мы должны полностью положиться на самих себя и на слова Будды.

Слова Будды имеют первостепенную значимость

Рассмотрим что произошло после кончины Будды. Примерно через 100 лет после его смерти среди монахов разгорелся конфликт. Чтобы разрешить спор был созван Второй Буддийский Собор, на котором обсуждались «10 пунктов». Один из этих пунктов заключался в том, стоит ли всегда следовать совету нашего Учителя. В этом случае было решено, что если учения и наставления монаха соответствуют Учениям Будды (т.е. ранним 4 никаям и Винае), то тогда нужно поступать в соответствии со словами монаха. Если же его наставления противоречили Учениям Будды, то их нужно было проигнорировать.

Таким образом на Втором Соборе данный вопрос был решён очень ясно и однозначно: Слова Будды имели первостепенную значимость над словами любого монаха. Поэтому буддист должен быть знаком с суттами, так чтобы быть способным рассудить, согласуются ли наставления монахов или других учителей с Учениями Будды или нет. Вот почему буддисты должны всегда помнить о том, что Дхамма-Виная – это их Учитель.

Прибежище принимается только в Будде, Дхамме и Сангхе

В суттах Будда называет монахов «калаянамитта» (хороший друг). Монах – это хороший друг, который открывает вам Учения Будды и воодушевляет на следование по духовному пути, однако именно вы принимаете тройное Прибежище в Будде, Дхамме и Сангхе. Но сегодня люди добавили четвёртое прибежище (т.е. прибежище в монахе или учителе), что противоречит Учениям Будды. Об этом очень чётко сказано в суттах.

Например, в Маджхима Никае 84 и 94 рассказывается об архате, который был очень хорошим учителем и один человек попросил дать ему в нём прибежище. Архат ответил, что прибежище не может быть принято в нём, но только в Будде, Дхамме, Сангхе. Человек спросил, где можно найти Будду, поскольку хотел пойти и принять прибежище в Будде. Архат объяснил, что Будда ушёл в Ниббану без остатка, но даже в этом случае всё ещё следует принимать прибежище в Будде, Дхамме, Сангхе. Это свидетельствует о том, что мы всегда признаём Будду как нашего Учителя, который ныне воплощён в его Учениях (Дхамма-Винае). Дхамма – это его лекции. Сангха – это община монахов, являющихся Благородными (Арья).

Известнейший Учитель может иметь Неправильные Взгляды

Очень трудно определить кто является арьей, а кто не является, и мы не можем опираться только на молву. Утверждения о том, что такой-то и такой-то известный монах имеет большие достижения и т.д. очень ненадёжны. Как сказал Будда в Ангруттара Никае 5.88, может быть так, что очень известный монах с большим статусом, с большим числом учеников – как монахов, так и мирян, хорошо знающий тексты – может иметь неправильные взгляды. Будда дал предостережение на будущее, поскольку видел и знал, что на таких монахов нельзя положиться. Поэтому сутты (и Виная для монахов) должны быть нашим самым первостепенным учителем. Другие учителя могут быть только хорошими друзьями.

В Ангуттара Никае 4.180 Будда говорит о Великих Авторитетах. Он советует, что когда какой-либо монах утверждает, что учения Будды таковы или таковы, нам не следует ни порицать его слова, ни соглашаться с ними, а нужно сравнить их с суттами и Винаей. Если они не согласуются с ними, нужно отбросить их.

Опять-таки это показывает насколько важно изучение сутт и Винаи для того, чтобы знать чему Будда учил на самом деле. Это знание позволяет нам выявить учителя, который учит подлинной Дхамме, и того, кто обладает ложными воззрениями.

Значимость "Саддхаммы"

В Саньютта Никае 16.13 Будда предупредил, что чистая Дхамма просуществует 500 лет после его смерти. Затем станет очень трудно выявить подлинное Учение, отделив его от фальшивки. Почему? Потому что хотя во всех этих многочисленных книгах содержится много Дхаммы, тут и там в них добавлена адхамма (т.е. противоположность подлинной Дхамме). Эти искажения разбросаны в текстах и заметны только тогда, когда вы очень хорошо и очень точно знаете ранние четыре никаи. В противном случае вам будет очень трудно отличить поздние книги от ранних.

В Саньютта Никае 45.1.8 также утверждается, что человек с Правильным Взглядами понимает Четыре Благородные Истины. Если человек полностью понимает эти истины, то он становится архатом или паччьека-буддой или даже самма-самбуддой. Даже поверхностное понимание Четырёх Истин позволяет стать арьей, благородной личностью. Правильные Взгляды – это врата во вступление-в-поток (сотапанна, первый уровень благородного ученика). Ангуттара Никая 9.29 и 10.63, а также Саньютта Никая 13.1 подтверждают, что сотапанна обладает Правильными Взглядами. Соответственно, первое, что вы должны обрести в практике Благородного Восьмеричного Пути – это Правильные Взгляды. Правильные Взгляды исключительно важны.

Дхаммавуддхо Тхера

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

Другими словами, мы должны полностью положиться на самих себя и на слова Будды.

Това написаното изглежда просто обяснено и ясно. Но само изглежда. Словата на Буда може да са си ок, но въпросът е, как ние ще ги разберем? Вторият съществен въпрос е, кои сме самите ние? Защото това "разчитай на себе си", съчетано с илюзорността на аза, предполага някаква степен на освобождаване от тази илюзия. Тези думи от никаите е много вероятно да бъдат интерпретирани погрешно, ако не се обърне внимание на горните два въпроса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Чтобы получить от опытного учителя более-менее стоящий совет, нужно прожить рядом с ним бок о бок долгое время – возможно, несколько месяцев, а может быть даже и лет. Если же вы увидели монаха в первый, или пусть даже в пятый раз, не ждите, что он сможет дать исчерпывающий ответ на все ваши вопросы и проблемы. Скорее всего, вы услышите от него только лишь самые общие наставления. Поэтому не рассчитывайте сверх меры на результативность подобных встреч, а лучше прикладывайте усилия к самостоятельному продвижению в пути. Этот совет не отрицает значимости встреч с каким-либо опытным мастером, но, как правило, глубокие рекомендации, полученные от таких учителей, нужны только на весьма продвинутых уровнях практики, не освоив которые, вы, возможно, даже и не сумеете оценить качество рекомендаций.

 

Е, точно затова ти препоръчах Тхеравада, в която човек може да измине част от пътя сам, ако (потретвам го) има остър интелект и дисциплина. Но дори там в крайна сметка учителят е необходим и в цитата, който даваш е посочено защо (болднах го). Какво по-различно съм казал? Обяснявал съм за ролята на учителя в сутраяна и ваджраяна, както и за значението на термина калиан митра или добродетелен приятел в Тхеравада и сутра Махаяна. Дхаммавуддхо Тхера обяснява същото, когато казва: 

Поэтому сутты (и Виная для монахов) должны быть нашим самым первостепенным учителем. Другие учителя могут быть только хорошими друзьями.

Но той не казва, че учителят е излишен и че можеш да изминеш целия път без него. Има и друго. Там, където Тхеравада е разпространена имаш достъп до различни учители, до монашеската сангха и до други практикуващи миряни. Това също играе роля на коректив. Но ако всичко това отсъства, то оставаш само с превода на Пали-канона и книжки на учители от тази традиция, което е доста различна ситуация.

преди 33 минути, Shiniasu написа:

Словата на Буда може да са си ок, но въпросът е, как ние ще ги разберем?

Затова съществуват авторитетните коментари написани от учители, които са признати и уважавани в дадена традиция. Инак, ако една сутра бъде прочетена от пет различни човека, то ще има пет различни интерпретации. И тук отново учителят е полезен като дава допълнителни пояснения и ни насочва към подходящи текстове. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Śūnyatā написа:

В тибетския будизъм гуруто се възприема като Буда. 

Вече обясних, че това се отнася само до учител, който ти дава ваджраяна инициация (абхишека), а не до всеки учител. Също така, това е метод (упая),  т.е. ти не можеш да възприемаш учителя като буда и дори самия Буда като буда, ако не си поне на пътя на виждането (1-то бодхисатва бхуми). Напр. как можеш да прецениш, че Гаутама Сидхартха наистина е постигнал просветление дори и да го срещнеш? Можеш да съдиш по някакви външни знаци като поведение, как реагира в различни ситуации и подобни, но това не е достатъчно надеждно, понеже може да е просто харизматичен и да е добър актьор, който да те заблуди. Остава опосредствания подход, т.е. да анализираш ученията, които дава и да приложиш инструкциите. Ако установиш, че те работят за теб, то доверието ти ще нарасне. Това е постепенен процес.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Препоръчвам, макар че определени неща не могат да бъдат разбрани, ако човек не практикува ваджраяна. https://m.youtube.com/watch?v=NH0kC1IHDqA

 

преди 14 часа, Śūnyatā написа:

. Повечето разправят притчи от тибетския бит и култура, които са чужди на българина. Напълно различни светове.

Ето едно съвсем традиционно учение, което не кореспондира с тибетската култура: 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При лекаря:
– Докторе, нямам търпение да ми кажете какви са ми изследванията. Аз не пия, не пуша, по жени не ходя. Ще живея ли, докторе?
– Вие че ще живеете е ясно, ама дали има смисъл?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Препоръчвам, макар че определени неща не могат да бъдат разбрани, ако човек не практикува ваджраяна.

Така съм по-съгласен. Хубаво е да говориш от гледна точка на традицията която практикуваш и да не се изказваш от името на будистките учители на всички традиции.

 

преди 4 часа, dagpo19 написа:

Но той не казва, че учителят е излишен и че можеш да изминеш целия път без него.

Не го казва и не съм твърдял че будистките учители са излишни. Информативно посещавам почти всички будистки учители които идват в България, но много внимавам и не се хвърлям в краката на първия срещнат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Хубаво е да говориш от гледна точка на традицията която практикуваш и да не се изказваш от името на будистките учители на всички традиции.

Спекулираш. Винаги спазвам дискурса, т.е. никога не съм обяснявал ролята на учителя или нещо друго в Тхеравада от гл.т. на Ваджраяна или обратно. 

 

преди 3 часа, Śūnyatā написа:

 

Не го казва и не съм твърдял че будистките учители излишни.

Всъщност твърдиш това, макар да го изразяваш имплицитно, непряко. Затова и не успяваш да създадеш връзка с никой учител, макар да си срещнал няколко, които сам оценяваш високо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, dagpo19 написа:

Всъщност твърдиш това, макар да го изразяваш имплицитно, непряко. Затова и не успяваш да създадеш връзка с никой учител, макар да си срещнал няколко, които сам оценяваш високо.

Не съм твърдял че будистките учители са излишни, това, за втори път повтарям, няма как да го твърдя и непряко дори, защото ако го твърдя наистина, както ти си мислиш, то трябва да отрека всичко което съм научил досега, да отрека Буда като учител и да се откажа от будизма.

преди 15 часа, dagpo19 написа:

Спекулираш. Винаги спазвам дискурса, т.е. никога не съм обяснявал ролята на учителя или нещо друго в Тхеравада от гл.т. на Ваджраяна или обратно.

Моята теза е следната Ш: Дхарма може да се практикува без учител.

Вече обясних защо мисля така, това го извеждам от личния си опит. Но горното го пиша, защото в България няма трайно пребиваващ автентичен будистки учител, който да е запознат с българския бит, култура и език, за да може адекватно да ни предаде Дхарма. Цитатът който давам най-долу е от една от любимите ми книги издадени на български "Проникновен ум" на Далай Лама, която е преведена адекватно на английски от Геше Тубтен Дгинпа, който е завършил Кеймбридж. Тази книга плюс "Сърцето на будисткото учение" на Тик Нят Хан, който също живее трайно на запад (Плъм Вилидж - Южна Франция), за мен всеки практикуващ будист трябва да има винаги под ръка, ако искрено се стреми да върви по Пътя.

И те попитах Ш: Твърдиш че без учител няма как да практикуваме правилно Дхарма. Правилно ли те разбрах?

Ти отговори Д: Не аз твърдя това. Това е, което твърдят всички будистки учители. Причината е много проста и съм я посочвал безброй пъти. Причината е, че без учител, който да е изминал поне част от пътя, то нямаме коректив, когато сбъркаме и лесно ще се отклоним. В резултат, ще започнем да си измисляме собствена версия на Дхарма, според както му е удобно на егото. 

След това писах: Ш: Хубаво е да говориш от гледна точка на традицията която практикуваш и да не се изказваш от името на будистките учители на всички традиции.

Ти писа Д: Винаги спазвам дискурса, т.е. никога не съм обяснявал ролята на учителя или нещо друго в Тхеравада от гл.т. на Ваджраяна или обратно. 

Ако не съм те разбрал, поради невежеството което ме обуславя, моля за извинение. Според мен ти дори и от гледна точка на Ваджраяна не можеш да се изказваш, понеже практикуваш само Кагю, доколко успешно отговарят твоите учители. Разбирам желанието ти да се докажеш пред тях като пламенен последовател, но според мен в устрема си използваш методи, които не са много чистоплътни. Според твоята теза, пречупена през моето невежество, Далай Лама и много други учители от други традиции, пишат разни неща които подвеждат хората да смесват познанието и невежеството чрез посредственото си разбиране за удобство на егото, вместо да хванат първия самолет и да пият Дхарма от извора. Би трябвало да си осъзнал за толкова години практика, че 5-10 дни годишно (които максимум можем да си позволим, за целта, работещите всеки ден, хората с активни семейства) няма да променят коренно ситуацията, защото все за толкова идват будистки учители в България.

Прав си за много от нещата които пишеш, защото имаш реален опит. Не се опитвам да омаловажавам постиженията ти, радвам се че имам възможност да комуникирам с теб в интернет. Често придаваш смисъл на много теми, в които някои пишем за будизъм, но допускаме сериозни грешки, които ти съвсем безкористно се опитваш да коригираш, да ни помагаш. Благодаря приятелю и хубава седмица ти желая!

Искрено се надявам посредством настоящата книга да вникнем в неподправените будистки възгледи и така да разпръснем всяко погрешно възприятие. Ако откриете нещо, което бихте поискали да въплътите в практиката си, убеден съм, че ще съумеете да го направите. С времето би следвало да започнем да прилагаме наученото. Според една тибетска поговорка между мисловната ни нагласа и учението не трябва да има пукнатина, толкова широка, че да пропаднем в нея. 

Ако материята, която искам да изложа, остава неясна за мен, как ще съумея да предам смисъла й на другите? Макар да не претендирам за голяма вещина в обсъжданите от мен проблеми тук, дори посредственото тълкуване на една толкова важна според мен тема е далеч по-добро от отсъствието на всякакво тълкуване. Все пак с прочита си на книга, плод на моето посредствено разбиране, вие бихте постигнали разбиране, което ще е наполовина познание и наполовина невежество. Но и то е по-добро от отсъствието на всякакво разбиране!

Далай Лама - Въведение - Проникновен ум

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

, понеже практикуваш само Кагю

 

Сега сектант ли ще ме изкараш? Последните два клипа, които споделих са на учител, който е от Нийгма (термите на Чогюр Лингпа) и Баром Кагю, и на геше от Гелугпа. Един от учителите ми преподава Кагю и Сакя, а други двама Кагю и Нийгма. Тъй че...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, dagpo19 написа:

Сега сектант ли ще ме изкараш? Последните два клипа, които споделих са на учител, който е от Нийгма (термите на Чогюр Лингпа) и Баром Кагю, и на геше от Гелугпа. Един от учителите ми преподава Кагю и Сакя, а други двама Кагю и Нийгма. Тъй че...

Не. Сам писа, че текстове и практики, които не са ти предадени чрез инициация от учителя, не ги четеш дори. Това има своите предимства. Докато аз чета и често практикувам без система, взимам информация от всички традиции, което има своите недостатъци. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Śūnyatā написа:

 Но и то е по-добро от отсъствието на всякакво разбиране!

А! какво съвпадение - за малко да се объркам, че Далай Лама ме е цитирал. 😉

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 22.09.2019 г. в 14:49, dagpo19 написа:
на 22.09.2019 г. в 14:20, witness написа:

Щом за някого преносът в Девачан може да е страдателно действие

??? Нищо не разбрах от това твърдение.

Понеже не се изразих добре, звучи като оксиморон. Страдателно като в страдателен залог, понеже и ти използва израза "обект на пхова". После като се замислих, ми се стори че не мога да реша как трябва да е, защото просто нямаме спомени от умирането. Дали и докога е нужно да се извършва нещо активно,  дали има изключения и по време на преноса съзнанието може да е субект, тоест активно и самоосъзнаващо се, или винаги е "обект"... Иначе имах предвид, че животното или друго безсъзнателно същество винаги е "претърпяващо", а не извършващо действието. То не участва, вместо него друг извършва преноса на съзнанието и така имаме страд. залог - "пренесено" в... 

на 23.09.2019 г. в 12:58, dagpo19 написа:

Препоръчвам, макар че определени неща не могат да бъдат разбрани, ако човек не практикува ваджраяна. https://m.youtube.com/watch?v=NH0kC1IHDqA

Нищо неразбираемо няма, какво конкретно е свързано само с ваджраяна? Всичко ми беше познато. Между другото дали така ми се стори, или той изчакваше звукът от купата да се "завърти" седем пъти всеки път? 

Да кажем примерът с реката, която виждаш, докато си извън нея , но не виждаш, когато си в нея, във връзка с емоционалните реакции. Това наистина трябва да си го правил и наблюдавал. Или за опита с "присъствието", или че трябва сам да го намериш (часовника) и така винаги ще ти е под ръка. 

на 22.09.2019 г. в 21:32, dagpo19 написа:

Емоциите се трансформират директно само във ваджраяна, когато работим с каналите и ветровете (ца-лунг). Инак, то се случва по друг начин, както е описано в сутрите и лам рим.

Ами, в Дзогчен доколкото разбрах трансформация няма, или поне е изместена от нещо, което наричат "интегриране" на енергията. Не целя да обсъждам  практики, които не познавам, само ми се струва неподходящо за повечето хора, за разлика от лам рим и най-сигурното, пораждане на бодхичита.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Śūnyatā написа:

Не. Сам писа, че текстове и практики, които не са ти предадени чрез инициация от учителя, не ги четеш дори. 

Това се отнася само до садхани (текстове за медитация) от Ваджраяна. Всички те изискват три неща - инициация (санскр. абхишека, тиб. уанг), предаване чрез чуване (тиб. лунг), което дава разрешение за практикуване на дадената садхана и устни инструкции как да се практикува (тиб. три). Понякога последните две се обединяват в едно, което се нарича гом-лунг или водена медитация. Някои буда-аспекти могат да се правят дори без абхишека, т.е. само с лунг и това са Авалокитешвара и Тара в най-разпространените им форми. Техните мантри, които са Ом Мани Падме Хунг и Ом Таре Ту Таре Туре Со Ха, могат да се казват дори и без лунг, т.е. предаване чрез чуване. Но в останалите случаи това не е възможно. Що се отнася до сутрите и коментарите (шастрите) те не изискват лунг (предаване чрез чуване, т.е. прочитане на текста от учителя, но това е желателно да се направи, според тибетската традиция). Но не е задължително. Понеже, когато учиш в тази традиция, то изучаваш тези сутри и шастри, които са ти преподали, то се фокусираш основно върху тях. Просто за друго не остава време. Имаме лунгове върху толкова сутри и шастри, че и няколко живота няма да ни стигнат да ги изчетем. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...