Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 1 час, Śūnyatā написа:

Каква е целта на тази практика?

има ли друга цел на една практика - освен нейното практикуване? А не плямпането й.

Целите на една практика касаят само практикуващите я. А не нейните размислители.

В общ смисъл нещата чрез този въпрос, стоят така:

" аз съм толкова специален, че ми е много важно да ми обясните целите, смисълът значението, точните стъпки и постижения в една практика... за да се навия да я практикувам.  Ако тия всичките не са ми ясни и не си ги изфантазирам - няма да се навия да правя тия практики, няма да имам мотив че това е точната практика, че ще ми донесе онова, което ми е нужно. А ще си практикувам онова, които вече съм си съчинил и си го карам, както си знам, щото вече съм сигурен че ми е донесло преживяване за спасение, облекчение от тегобите и ми носи спокойствие и сигурност. "

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 1 час, dagpo19 написа:

Не искам да звуча надменно.

Можеше да напишеш, че целта на трекчьо е разсичането на всички илюзии, както нож расича на две парче масло, за да се открие естествената чистота и простота на природата на ума, например.

В Сутра отрицателната карма се отстранява чрез съзерцание, насочено към намиране на успокоение на ума, при което мислите повече да не ни изкарват от равновесие. 

преди 1 час, _ramus_ написа:

докато някой е жив, важното е как живее. А не как да живее, като умре. 

Избяга от фокуса на разговора, относно емпатията, типично в твои стил, понеже лъснаха пропуски и пълна подмяна на смисъла, който се влага в будизма. Премина на готови, шаблонни речи.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, Śūnyatā написа:

Можеше да напишеш, че целта на трекчьо е разсичането на всички илюзии, както нож расича на две парче масло, за да се открие естествената чистота и простота на природата на ума, например.

В Сутра отрицателната карма се отстранява чрез съзерцание, насочено към намиране на успокоение на ума, при което мислите повече да не ни изкарват от равновесие. 

С цялото ми уважение, но пишеш глупости и дори не схващаш защо са такива. Подобни свободни интерпретации не водят до друго освен до разочарование от дхарма след време. Но когато и ако това се случи, спомни си, че това не е заради дхарма, а заради това, че разбирането и е било погрешно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, dagpo19 написа:

Подобни свободни интерпретации не водят до друго освен до разочарование от дхарма след време.

Дхарма бива да бъде разбрана и изоставена. Като всяко нещо и тя и учителите могат да бъдат предмет на вкопчване в конкретната реалност, която за огромно съжаление на някои реагиращи, илюзорни, чезнещи, призрачни същества не е нещо повече от сън. Някои хора делят съзнанието денем и нощем на реалност и сън, но това което сънуваме нощем е само сън в съня. На абсолютно ниво нищо от това което се пише тук няма никакво значение, на относително има, само доколкото страданието и смъртта се приемат за нещо ужасяващо реално. Пълен майтап. Затова в будизма отречението заема възлово място, като относителен антипод на желанието, привързаността към каквото и да било ;)

Знайте, что все вещи подобны миражу, воздушному замку, сновидению, призраку, без сути, но с видимыми качествами. Знайте, что все вещи подобны луне, что сияет в ярком небе, и отражается в ясном пруду, хотя луна никогда не погружалась в него. Знайте, что все вещи подобны эху, которое вторит музыке, звукам, плачу, и всё же в этом эхо нет мелодии. Знайте, что все вещи подобны фокуснику, который показывает свои трюки, с помощью лошадей, волов, тележек и прочего. Ничто не бывает таким, каким кажется.

Наше существование мимолётно как осенние облака. Воспринимайте рождение и смерть существ как движения танца. Срок жизни подобен молнии в небе. Жизнь проносится мимо, словно ливень по крутой горе.

Гаутама Будда

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, Śūnyatā написа:

пълна подмяна на смисъла, който се влага в будизма

В будизма няма понятие ЕМПАТИЯ. Това е термин, нямащ нищо общо с будизма и понятието, значението и смисъла на ТАЯ ДУМИЧКА, няма нищо общо с будизма. като ползваш думички наготово, дори нямаш идея какво, кои са и откъде идват. Но си ги плямпаш така... безотговорно и верски... 

Ти от тази думичка ЕМПАТИЯ  си нямаш никакво понятие. Нагласяш си толкова произволно значения и копираш аналогии и смисли... В случая не си само ти, защото преводите от други езици, и чужди култури все пак е нужно да се опират на аналогии и сходства - някакви. Това не снема, обаче отговорността. И то от човек който напира да празноговори за съзнание, пустота и алабализми само заради които да си поддържа личния си цирк.

Толкова глупости пишеш, че просто не зная как въобще се виждаш в огледалото. Комбинацията от надменност и невежество, си върви по съоветствие и по-чист пример за нея няма как да се забележи сред форума.

И накрая - ФОКУСИТЕ НА РАЗГОВОРИТЕ, ги определям аз. Не ти, или филанкишиев. Особено когато невеж се пробва да пръска около себе си невежество няма как да задава фокус, някакъв си. За него фокусите са неговите фикции, докато те няма как да ме интересуват с нищо.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, _ramus_ написа:

И накрая - ФОКУСИТЕ НА РАЗГОВОРИТЕ, ги определям аз.

Наистина вярваш във фикциите, които поражда това илюзорното съзнание, което наричаш "аз". Точно по темата :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, _ramus_ написа:

И накрая - ФОКУСИТЕ НА РАЗГОВОРИТЕ, ги определям аз.

Амин !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, Śūnyatā написа:

Точно по темата

в същата тема вече колко пъти написа лъжи и своите самозаблуди. Какво общо има "темата" с вярванията ти? за мен - няма общо. За твоите потребни "фокуси" - не ме интересува и не съм длъжен, още по-малко и като са неграмотни. например:

нещо прескочи въпроса в собствения си фокус - тоя за емпатията. Поредния си въпрос, за който е налице проблем и невежество. Да видим - какво означава, какъв е произхода на думата, точното й значение и с какво значение го употребяваш ти, дори в контекста на личния ти будизъм. А какво е значението и съдържанието на историята с "чувстващите същества и посвещението на всеки медитиращ и практикуващ", след като няма нищо общо с емпатията, няма и общо с тия дето не практикуват, а си измислят и фантазират

Ти нямаш нито едно компетентно мнение дори сред собствената си тема, човеко. Повторенията на мантрите от вярванията ти нямат никаква връзка с будизма, въпреки че се скъсваш да ги крепиш с цитати и извадки от "евангелието си". Нямаш нито една осмислена позиция, нито едно лично извеждане и когато те надуе шубето и почваш наредените си мантри  - няколко на брой. Измисляш си, нагласяш, комбинираш, фантазираш и илюзираш - всичко е с една едничка цел - на религиозния вярващ в нещо си, дето си нарича "будизъм". И в него не си компетентен, а извън него - е тотална катастрофа. все едно че си учил някъде в неделно училище отпреди 100 години и си замръзнал в религиозната си приказка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, Śūnyatā написа:

Дхарма бива да бъде разбрана и изоставена.

Четеш разни неща, но без никакво разбиране.

Когато станеш Буда, то дхарма, която преподаваш е твоята активност в полза на другите. Не че изоставяш дхарма, а просто си постигнал плода на практикуването на дхарма. Ти си източник на дхарма, понеже си буда.

После, то написах:

преди 23 часа, dagpo19 написа:

С цялото ми уважение, но пишеш глупости и дори не схващаш защо са такива. 

В предния си пост писа:

на 6.10.2019 г. в 21:33, Śūnyatā написа:

Можеше да напишеш, че целта на трекчьо е разсичането на всички илюзии, както нож расича на две парче масло, за да се открие естествената чистота и простота на природата на ума, например.

Например, то четеш лоши преводи и не си си направил труда да получиш инструкции на това ниво, но ми даваш съвет какво да пиша. ОК. Допускам, че си добронамерен и ще обясня. На тибетски трег  означава нещо, което завързано с въже, канап, тел и т.н. Напр. шинг трег  означава завързани дърва, а ца трег -  завързани треви. В контекста на дзог чен или есенциалната махамудра, то този термин се ползва със значението, че сме напрегнати, стегнати, не сме отпуснати.

На тибетски има две думи, които имат различно значение, но звучат почти еднакво.Kато казваме сhöd [gcod] не издишваме, но когато казваме chöd [chod] издишваме. Първото има значението, което си написал, т.е. "разсичане". Ако искаме да кажем, че ще сечем дърва с брадва ползваме този глагол. Тантраническата практика дадена от Мачиг Лабдрьон, която се нарича Чьод или отсичане идва от същата думичка. Обаче, в трегчо от дзог чен, се ползва другата думичка или chöd [chod], която означава, че структурата се разпада от само себе си, когато присъстваме в ригпа, т.е. това е значението на т.нар. самоосвобождение, както е в примера със змията, която се саморазвързва или с крадеца, който влиза в празна къща. Това са метафори, но и инструкции за практика, които трябва да ти бъдат обяснени от квалифициран учител и не по интернет.

на 6.10.2019 г. в 21:33, Śūnyatā написа:

В Сутра отрицателната карма се отстранява чрез съзерцание, насочено към намиране на успокоение на ума, при което мислите повече да не ни изкарват от равновесие. 

И в този коментар показваш, че не разбираш какво казвам, когато говоря, че сутра подхода работи с противодействие или противоотрова, но стана много дълъг поста ми, а и нямам повече време да обяснявам днес.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, _ramus_ написа:

в същата тема

От личен опит. Разказвал съм го, но ще го разкажа пак. Имал съм няколко случая в живот си, когато хора, които бяха много по-умни от мен, ми казаха, че говоря и правя глупости – мои дхарма учители, дхарма приятели и други съвсем обикновени хора. Всеки път, питах ЗАЩО, считате така? Къде бъркам? След като човек мине през тийнейджърския си бунт срещу системата, то следва да задава тези въпроси винаги, когато общува с другите. Ако не е надраснал нивото на тийнейджър, то следва да го премине по някакъв начин. Понеже, не може от първа група в детската градина да прескочиш в първи курс в университета. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 8.10.2019 г. в 18:41, _ramus_ написа:

Ти нямаш нито едно компетентно мнение дори сред собствената си тема, човеко.

Къде в темата се указва, че в нея ще се публикуват компетентни мнения? Тя няма такива претенции, нито създателят й претендира за някаква автентичност. В нея се изследват афектите породени от вярата в собствено самостойно съществуване на "аза" или егото, вроденият ни идиотизъм. Изследва се също илюзорността на фикциите една спрямо друга.

В контекста на темата, "твоята" личност е най-ценния екземпляр. Няма опасност да се възгордееш, защото вече си изминал пътя от гъсеницата на тщеславието до пеперудата на надменността. Понякога пълзиш, но в повечето случаи пърхаш гордо из разни теми, не харесвайки нищо от другите. Надменният се мисли за най-достоен, най-умен, най-съвършен. Той унижава и осъжда другите, презира ги и ги отрича. 

Темата няма нищо общо с каквато и да е автентична Дхарма. Тя единствено забелязва конкретни феномени, анализира ги, разкрива ги (пеперудките се саморазкриват) и прави хербарий от тях. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Śūnyatā написа:

Къде в темата се указва, че в нея ще се публикуват компетентни мнения?

Що се отнася до Дхарма и Буда да дойде, не може да публикува компетентно мнение. Ся, има един тука, дето може, но това е друга тема. 

Що се отнася до текстове, традиции и автентичности, сигурно има компетентни, които могат да кажат, кое как е.

И все пак, на мен ми е по интересно да си говорим за неизговоримото

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

 В нея [в темата - бел. моя] се изследват афектите породени от вярата в собствено самостойно съществуване на "аза" или егото, вроденият ни идиотизъм

Без да имам отношение към разговора между теб и въпросния потребител, който цитираш, то наивно се чудя как точно  в темата "се изследват афектите породени от вярата в собствено самостойно съществуване на "аза" или егото, вроденият ни идиотизъм"? Подобни неща се изследват в сутрите и шастрите (коментарите към сутрите) по начин, който ти е познат. В постовете, които тук се пишат не откривам нищо, което да ми напомни за някоя сутра или шастра. 

преди 1 час, Śūnyatā написа:

 Изследва се също илюзорността на фикциите една спрямо друга.

В това изречение не открих смисъл и след третото прочитане. Предполагам, че не си се изразил ясно. Поне за мен е неясно.

преди 54 минути, Реджеп Иведик написа:

И все пак, на мен ми е по интересно да си говорим за неизговоримото

"Неизговоримото" в тибетските будистки традиции е ригпа, дхармакая или природата на ума, т.е. това, което е свободно от воалите на карма, афектите и концепциите. Естественото състояние, което, както казват в шангпа кагю, е прекалено близко, за да бъде видяно и прекалено просто, за да бъде разбрано. Какво има да обсъждаме за това състояние, което сам казваш, че е "неизговоримо"? Все едно, да обсъждаме дишането, вместо да се научим да дишаме.

Допускам, че не съм разбрал какво имаш предвид в цитираното изречение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, dagpo19 написа:

Допускам, че не съм разбрал какво имаш предвид в цитираното изречение.

Разбрал си.

Подминавай разговорите, ако не ти харесва.

Текстовете в сутрите за какво са ? Само за медитативни техники ли ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Mежду другото, то понеже с някои колеги в темата имах спор за връзката между карма в будизма и етиката, то ето един цитат. На руски е. Нямам време да превеждам, но ще го раберете:

Дзонгсар Джамьянг Кхьенце Норбу Ринпоче:

Это не теория, все это очень практические вещи.

Представители запада считают, что их драгоценные и тщательно охраняемые ценности вроде «человеческих прав», по природе своей универсальны и потому могут быть справедливо перенесены буквально на азиатскую и другие незападные культуры.

Однако при ближайшем рассмотрении эти «права» весьма индивидуальны и глубоко связаны с христианской этикой. Как сказал один уважаемый ученый: «Сами корни идеалов человеческих прав идут не откуда-нибудь, а из библейской традиции» .

Сегодня, таким образом, от самых ярых светских западных атеистов до азиатских буддистов такие простые понятия, как «хороший», «плохой» и «счастливый» определяются в западных понятиях, растущих из христианской этики.

И, когда их применяют к терминам «хорошая карма» или «плохая карма», то буддийское воззрение кармических причин и плодов, которое вообще не связано с нравственностью и этикой, тонко, но опасно извращается...

преди 2 минути, Реджеп Иведик написа:

Подминавай разговорите, ако не ти харесва.

Опитвам...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, dagpo19 написа:

Без да имам отношение към разговора между теб и въпросния потребител, който цитираш...

Повярвах ти...

преди 12 минути, dagpo19 написа:

В това изречение не открих смисъл и след третото прочитане. Предполагам, че не си се изразил ясно. Поне за мен е неясно.

Достатъчно ясно е. Виж етимологията на думата фикция.

преди 14 минути, dagpo19 написа:

Подобни неща се изследват в сутрите и шастрите (коментарите към сутрите) по начин, който ти е познат.

Запознат съм само повърхностно с подобни неща.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Реджеп Иведик написа:

Текстовете в сутрите за какво са ? Само за медитативни техники ли ?

Не само. Те са и за възгледа и поведението. Но прочети внимателно някоя сутра, която предава крайното значение като Праджняпарамита сутра и ще разбереш какво казвам. Какво пита Шарипутра. какво отговаря Авалокитешвара.

преди 31 минути, Śūnyatā написа:

Запознат съм само повърхностно с подобни неща.

Това е така. Заслужава уважение, че го признаваш.

преди 32 минути, Śūnyatā написа:

Достатъчно ясно е. Виж етимологията на думата фикция.

Етимологията я знам. Не разбрах какво значи ''една спрямо друга'...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, dagpo19 написа:

Това е така. Заслужава уважение, че го признаваш.

Не заслужава. Подведох те, като писах че съм запознат повърхностно, подхлъзна ме егото, да му повярвам. Всъщност, чета разни неща, без да имам никакво разбиране.

преди 47 минути, dagpo19 написа:

Етимологията я знам. Не разбрах какво значи ''една спрямо друга'...

Една позиция опитваща се да изрази конкретна реалност, спрямо друго такова формирование, образувание.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Śūnyatā написа:

Тя единствено забелязва конкретни феномени, анализира ги, разкрива ги

значи тя...- темата прави... нещо си... :) А друго може ли да "прави" - кафе, понички, айрян... или бели облаци и розови перли..,.? Всъщност фантазьорите на форума чудесно се вписват в тази тема, с идеята че си говорят за будизъм. Нито си говорят, нито е будизъм, но това не им пречи с нищо да си дращят всеки своето си.

тя темата е просто една територия на която фиксираните си дращят за фиксациите си.

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Достатъчно ясно е. Виж етимологията на думата фикция.

на кого - на теб не ти е ясно.

Освен етимологията на думата ФИКЦИЯ е налице и пълнеж спрямо определен контекст. Едно е за правен, философски, друго е за психонаучен аспект. Адлер го внася за първи път, но след това то придобива и по-широко значение. Естествено че в употребата на това понятие аз имам предвид именно последното.

А от време на време се пише и за "фиксация", но за теб тия нямат разлика. А тя е качествена. А ти - не си наясно въобще точно какво е значението на тия. Обикновено се захващаш с етимологиите, щото с гугъл е лесно... и дотам си. :) 

Ако сега познаеш кое, какво е, и как се съотнася до теб самия, и си направиш задълбочен самоанализ - направо си затварям профила и напускам калдата за вечни времена.

Само да напомня че и досега не коментира нищичко и за ЕМПАТИЯТА. както и това че тече тотално осиране и това че цитираш непрекъснато будистки текстове с нищо не те доближава дори с косъм разстояние, до проумяването им. няма и как - ти си си научил няколко готови рецитации и това ти е достатъчно за ползичките по спасението и душевното облекчение.

Да напомня също и че както се цитира от Скепси, напълно неволното и произволно аналогизиране на неразбираемото в будизма, с типично западно-социални и религиозни значения и понятия, прави от будизма един обикновен западно-културен народен  фейк. От друга страна - аматьорите това им е напълно достатъчно за да градят фантазите си светове.

Едно от тия аналогизирания е пренасянето на западни значения и понятия от будистки значения. Например - психология в будизма не може да има. Никое от психологическите понятия, значения, смисъл, стойности и концепции - няма как да й се търси будистки произход или значение. Самата идея за ПСИХЕ - в будизма е напълно некоректна и не съществува нито концептуално, нито в практиката.  ( тя и в самата психология я няма, но това е съвсем друг казус) Тия неизбежни аматьорски недомислици в аналогизирането, възникват от невежество и са крайно погрешни и произхождат/въвеждат в заблуди и самозаблуди. Ето това също чудесно се опримерява с тема като тази, макар че не само в нея.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, _ramus_ написа:

 Всъщност фантазьорите на форума чудесно се вписват в тази тема, с идеята че си говорят за будизъм...

...не им пречи с нищо да си дращят всеки своето си... дращят за фиксациите си.

От друга страна - аматьорите това им е напълно достатъчно за да градят фантазите си светове.

Не виждам нищо лошо в това, приятелю. Не е забранено от правилата на форума, за разлика от някои твои коментари, които се трият. Защо нещо да ни пречи, защо нещо да не ни е достатъчно?  Виж, ако лекар по време на операция или човек от друга професия изискваща висока степен на концентрация, фантазират и се разсейват, може да се определи като престъпно. Но тук претенциите ти за сериозност нямат сила, още повече че ти често си противоречиш, не отговаряш и бягаш от неудобните въпроси, от неудобните наблюдения, които не се вписват във фантазните ти, скалъпени оттук-оттам теории, за които нямаш адекватни отговори. Когато сбъркаш, не можеш да се извиниш дори. Психоанализата отдавна не е силата и коректива, за който се е приемала в миналото, та да настояваш да се приемат значенията и етимологиите на думите измислени от психолозите. Просто поредната мода, която отминава. Все още не разбирам, защо различните мнения се налага да се определя като "осиране", като се има предвид че изписващите ги не претендират да са светила нито в психологията, нито в будизма, нито в която и да било друга сфера.

Не виждам нищо лошо и в измислиците, плодовете на въображението и фантазните светове. Подигравали са се на фантастите, че са пишели за космически пътешествия още преди първите космически полети. И какво от това? Питали са ги, как е възможно да се пише за нещо несъществуващо, ами измисляли са си. Откъде са черпели информация? От въображението. В по-голяма част от случаите са грешали, но... ей това но понякога преобръща светове, реализира се и прави живота ни интересен и поносим, а не сух и предвидим, приятелю.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Śūnyatā написа:

Не виждам нищо лошо

и аз не виждам - нито лошото, нито доброто. Тия не ме интересуват с нищо и нито съм им говорител, нито изразител.

Фантазьор ме видял като него самия защото това е единствения начин да си обясни някого си - това е стар изтъркан номер за оправдание.

Целият текст е обикновен оправдаделно-обяснителен и защитно обслужващ личните уклони на някого си. Вече тия филми сме ги гледали и прочели - имаше и летящи фантазни мохинита, философско-мистични просветлени, някои се опростачиха, други се изтролиха... трети - се въчкаха с цитати, обяснения и описания на просветления, мандали, пустоти и независими съществувания и псведофилософски изцепки, бълбукания за егото, наставления едни към други, послания в множествено число (като естествен задължителен елемент на личния ораторски мизансцен)...

Всъщност има всичко, освен будизъм. някой си бил чел нещо си, като комбинация от евангелие и комикс - и така фантазно да си играе на будист. То така - фантазьорския детински етап някои никога не го изживяват и си карат с него цял живот.

дали било забранено от правилата на форума - не ме интересува. дали някой обяснявал че никой не бил задължен да е сериозен и рамус имал такива претенции към други... Всъщност рамус има претенции само за себе си. Другите и игрите им - не ме интересуват особено. Това че пиша за тях - всъщност не ми е основната цел сред форума. това как те се били чувствали, дали пишат или не, глупости, дали изпадат сред фанатизма си и губят разликата между фантазията и извън нея - това касае само изгубения за себе си фантазьор, който обаче е герой, щото той не можел да е изгубен, след като 'себе си'... било ала-бала, сред будистките си комикси и риказните герои в тях.

някой си НЕ виждал, друг - виждал, един не можел да разбере... Ама той говорил думички за които настоява, дори ще им търси етимологиите, но иначе смисълът им не знае, защото няма как да знае неща, за които не е написано в комиксите, коментарите и приказките на един или друг - дето за него са части от личната му библия. И с клипчетата на просветления, които били дори в 4 части и някой си бил говорил нещо си в тях. А друг - написал нещо си друго - в друго си...

Когато един несериозник се изцепва да изглежда сериозно и да се взима сериозно... а после обяснява че форумът, темата правила едно или друго, разделите били...

Всичко е само и единствено с една едичка цел - да се обслужи личния интерес и потребност от фантазен елемент и фантазни дози. И именно такива фантазьори си намерили да фантазират за нефантазирания свят и за нефантазираните вселени, както е и примерът по-долу:.

преди 4 часа, Śūnyatā написа:

но понякога преобръща светове, реализира се и прави живота ни интересен и поносим, а не сух и предвидим

Точният изказ е - понякога преобръща ФАНТАЗНИ СВЕТОВЕ, щото световете фантазни са много, но отвъд тях - светът е един и единен. същият свят нито е "интересен", нито  е сух или предвидим, скучен или драматичен. Същият свят не го интересува с нищо фантазьора, който си измисля собствени светове, за да може в тях да се играе на интересен, драматичен, поносим, да си измисля зло или добро, богове или демони, ангели или бели учители, да си измисля смисли, каузи и построения и да си вярва в тях...  или останалото фантазьорско бла-бла.

Сравненията с фантастите... от младините ти - нямат никака връзка с твоето или форумно фантазиране - повечето от тия фантасти от златната ера на научната фантастика, бяха изкллючително образовани хора, с образования и научни титли, огромни знания и визия за бъдещето, която извеждаха по един доста добре изложен фантастическо-научен подход. Строяха своите си светове, и някои от тях бяха прогностици. но днес вече ги няма. Повечето от нещата им, така си и останаха фантазии. Както и с твоите лични ще се случи. както ще се случи и умирането, щом си се раждал.

Много ясно е защо толкова огромен брой хора още от малки се изгубват по магията на фантазните си творения и не го надмогват да ги напуснат. От страх... с обяснения, с оправдания, с описания как и защо не може, не трябва, кое е хубаво, лошо, кое ги карало или не им давало... - винаги някъде извън тях, но винаги сред фантазията им... И винаги с огромната съпротива срещу това да останат без фантазия, сред толкова обикновения свят - свят, който всъщност е чудесно и магично място, изпълнено с безкрайно движение, свят сред който тлеността и преходността е нещо обикновено и естествено, докато фантазното се скъсва да се бори ... защото зад него стои едно малко изпшашено и изгубено същество, борещо се да оцелява и съществува някак си...

И да напомня - че имам отвращение към лицемерието. А лицемерието в тема за будизъм, сред будистки изцепки, тези, доказателства, декларации и настоявания, доста добре граничи с личните театри пред огледалото - пред които в сценария понякога рамус е 'приятелю', а най-често е с описания, етикети, обяснения които нямат нищо общо с каквото и да е приятелство.

Всъщност до такава степен фантазното е всмукало фантазьорите си... че няма никакъв проблем каквото се вижда в невронното вътрешно огледало, с него да се живее. Понякога там е враг, понякога изглежда 'приятелю', понякога гледа буда или исус, понякога демон или сатана...

Щото и "приятелю"... е стигнало едно несериозно дъно, сред театрите от фантазьори... каквото дъно е и всичко останало - защото те самите са там.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _ramus_ написа:

и аз не виждам - нито лошото, нито доброто. Тия не ме интересуват с нищо и нито съм им говорител, нито изразител.

Фантазьор ме видял като него самия защото това е единствения начин да си обясни някого си - това е стар изтъркан номер за оправдание.

Целият текст е обикновен оправдаделно-обяснителен и защитно обслужващ личните уклони на някого си. Вече тия филми сме ги гледали и прочели - имаше и летящи фантазни мохинита, философско-мистични просветлени, някои се опростачиха, други се изтролиха... трети - се въчкаха с цитати, обяснения и описания на просветления, мандали, пустоти и независими съществувания и псведофилософски изцепки, бълбукания за егото, наставления едни към други, послания в множествено число (като естествен задължителен елемент на личния ораторски мизансцен)...

Всъщност има всичко, освен будизъм. някой си бил чел нещо си, като комбинация от евангелие и комикс - и така фантазно да си играе на будист. То така - фантазьорския детински етап някои никога не го изживяват и си карат с него цял живот.

дали било забранено от правилата на форума - не ме интересува. дали някой обяснявал че никой не бил задължен да е сериозен и рамус имал такива претенции към други... Всъщност рамус има претенции само за себе си. Другите и игрите им - не ме интересуват особено. Това че пиша за тях - всъщност не ми е основната цел сред форума. това как те се били чувствали, дали пишат или не, глупости, дали изпадат сред фанатизма си и губят разликата между фантазията и извън нея - това касае само изгубения за себе си фантазьор, който обаче е герой, щото той не можел да е изгубен, след като 'себе си'... било ала-бала, сред будистките си комикси и риказните герои в тях.

някой си НЕ виждал, друг - виждал, един не можел да разбере... Ама той говорил думички за които настоява, дори ще им търси етимологиите, но иначе смисълът им не знае, защото няма как да знае неща, за които не е написано в комиксите, коментарите и приказките на един или друг - дето за него са части от личната му библия. И с клипчетата на просветления, които били дори в 4 части и някой си бил говорил нещо си в тях. А друг - написал нещо си друго - в друго си...

Когато един несериозник се изцепва да изглежда сериозно и да се взима сериозно... а после обяснява че форумът, темата правила едно или друго, разделите били...

Всичко е само и единствено с една едичка цел - да се обслужи личния интерес и потребност от фантазен елемент и фантазни дози. И именно такива фантазьори си намерили да фантазират за нефантазирания свят и за нефантазираните вселени, както е и примерът по-долу:.

Точният изказ е - понякога преобръща ФАНТАЗНИ СВЕТОВЕ, щото световете фантазни са много, но отвъд тях - светът е един и единен. същият свят нито е "интересен", нито  е сух или предвидим, скучен или драматичен. Същият свят не го интересува с нищо фантазьора, който си измисля собствени светове, за да може в тях да се играе на интересен, драматичен, поносим, да си измисля зло или добро, богове или демони, ангели или бели учители, да си измисля смисли, каузи и построения и да си вярва в тях...  или останалото фантазьорско бла-бла.

Сравненията с фантастите... от младините ти - нямат никака връзка с твоето или форумно фантазиране - повечето от тия фантасти от златната ера на научната фантастика, бяха изкллючително образовани хора, с образования и научни титли, огромни знания и визия за бъдещето, която извеждаха по един доста добре изложен фантастическо-научен подход. Строяха своите си светове, и някои от тях бяха прогностици. но днес вече ги няма. Повечето от нещата им, така си и останаха фантазии. Както и с твоите лични ще се случи. както ще се случи и умирането, щом си се раждал.

Много ясно е защо толкова огромен брой хора още от малки се изгубват по магията на фантазните си творения и не го надмогват да ги напуснат. От страх... с обяснения, с оправдания, с описания как и защо не може, не трябва, кое е хубаво, лошо, кое ги карало или не им давало... - винаги някъде извън тях, но винаги сред фантазията им... И винаги с огромната съпротива срещу това да останат без фантазия, сред толкова обикновения свят - свят, който всъщност е чудесно и магично място, изпълнено с безкрайно движение, свят сред който тлеността и преходността е нещо обикновено и естествено, докато фантазното се скъсва да се бори ... защото зад него стои едно малко изпшашено и изгубено същество, борещо се да оцелява и съществува някак си...

И да напомня - че имам отвращение към лицемерието. А лицемерието в тема за будизъм, сред будистки изцепки, тези, доказателства, декларации и настоявания, доста добре граничи с личните театри пред огледалото - пред които в сценария понякога рамус е 'приятелю', а най-често е с описания, етикети, обяснения които нямат нищо общо с каквото и да е приятелство.

Всъщност до такава степен фантазното е всмукало фантазьорите си... че няма никакъв проблем каквото се вижда в невронното вътрешно огледало, с него да се живее. Понякога там е враг, понякога изглежда 'приятелю', понякога гледа буда или исус, понякога демон или сатана...

Щото и "приятелю"... е стигнало едно несериозно дъно, сред театрите от фантазьори... каквото дъно е и всичко останало - защото те самите са там.

Да. Да му мислят близките и приятелите ти. Тук повечето не те познават лично и слава Богу. Не че е от значение за теб, но след това написаното повече не виждам смисъл от каквото и да е "общуване" с теб във форума. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Shiniasu написа:

повече не виждам смисъл от каквото и да е "общуване" с теб във форума

Ама като звъни без да го натискаш ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Shiniasu написа:

повече не виждам смисъл от каквото и да е "общуване" с теб във форума. 

за кой път - поредното повторение. Един не виждал, друг виждал нещо си... И как някой да види нещо, което никога не го е имало - нито смисъл, нито общуване. как да е налице общуване, на какво точно 'общо"?

Това е тема за будизъм бре - не за фантазиите на един или друг. Проблемът е че нито един от фантазьорите не разбира нищо от будизма, за който декларира. И няма как, защото будизъм не е фантазията на един или друг или повторителните мантри нагласени от цитати в интернет. не е философия, не е религия... будизма не е създаден за да е удобен на някого, да намира утеха, спасения или да припознава изживяванията и бляновете си.

преди 2 часа, Shiniasu написа:

слава Богу

благодаря, нямаше нужда.  :) но няма проблем и някой да ме "слави" - той дори не знае какво говори, но изразява чувство и отношение. :)

------------------------

няма как, нали - то битовото ниво няма отърване от него. Само малко да изпусне театъра човек и... лъсва веднага. В тема за будизъм, философски,  окултни и езотерични заявки и дори 'ала-бала-йога'... и накрая пак се стигна до 'слава богу'. :)

Просветлените в темата още се дразнят и тук-там си говорят празни лафове и общи приказки за разтуха. дори и... спорят оживено и яростно за антикомунизма и путлер.

благите души сред темите са благи само докато са в театъра и пиеските си. Ако нямат подходящите си утвърдителни сигнали наоколо - почват защитите чрез словоблудството и идейните изнасилвания - само и само  да се задържи статуквото отвътре.

Това е цялата работа в темата - тоталното непокритие между заявки, декларации, театро и сценарии... и това зад него... и тия, зад маските на героите .

След Мохини вече и ода за фантазиите и фантазьорите е вече на мода. какви ползи, какви добрини - това фантазията. Какви добри хора са фантазьорите, щото живота бил ала-бала-ница и без фантазия бил...

На няколко пъти имаше и ода за вярването, за религиите, за бог, за ... който каквото му изнася. Щом има полза - с битка, но няма спирка - нали "сме били живи хора, това било човешко, така било програмирано... това е извън нас" и други от дежурните удобни оправдания... Момченца и тук-там момиченца се надпират да си играят и си играят без оглед на какво, с кого, как - щом става за игри, чрез които ще се доставят преживявания и вътрешно разтоварване...

Какво да се очаква, след като в целия форум, най-активната пишеща част са именно фантазьорите. Като се загледа човек в "блоговете" вижда два напълно изтрещели индивида и там, особено едната е вече с години. Добре че поне те нямат 'будистки уклони', но не и че "будистите" дето иначе са много светнати, преживели и опитни...  също трещенето не ги зове, стига да се получи подходящият сигнал и да се излезе от заучения предварително подбран и подготвен личен коловоз.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване