Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 26 минути, _ramus_ написа:

По-горе ми написа доста смислени положения - като "отговор" на въпроса ми. Още опитвам да ги осмисля, защото виждам в тях много сериозни положения, някои от които не бях синтезирал в тази посока. така, че - не е като да "не прочетох" отговора ти. А и ще имам още въпроси - като горния. Посоката която се отваря е много интересна за мен - дори в чисто практически план. Особено в него...

Отговорът ми беше малко объркан, т.е. опитах се да кажа много неща наведнъж. Понеже за кино говорихме, Джокер е страхотен филм. Препоръчвам.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 3 часа, dagpo19 написа:

Ми, не. Рамус изобщо няма намерение да става будист. И отношението ми към него не зависи от това.

 

Не четеш какво пиша. Това се отнасяше за друг.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, _ramus_ написа:

още

Истината боли, но вече усещам от къде идват затрудненията ти в живота.

Като малък си бил пройдоха. Ходил си много по барове и нощни заведения. Имал си безразборни контакти. Опитвал си някои вещества, но вече си прекратил употребата им. Сега много съжаляваш за тези неудачи, това се отразява на поведението в ежедневието ти. Много те е страх да не би наследниците ти да тръгнат по този път. Това, което имаш в материално отношение, се дължи на наследство и най-вече от половинката ти. Това действа на мъжкото ти самочувствие и ти я ревнуваш болезнено. Същевременно виждаш, че материално няма да успееш нищо да оставиш - това те комплексира, защото имаш преуспели приятели и ти им завиждаш.

Това, което написах по-горе, може би не е вярно, но сега ще ти разкрия действителният бъг в твоя характер.

Проблемът ти е, че си перфекционалист. Това качество е много трудно преодолимо. Нямаш даденост да го преодолееш. Може би си зодия Скорпион. Тази неизменна част от характера ти вътрешно те разрушава и пречи на нормалното ти поведение в обществото. Ти полагаш много усилия - всичко, което правиш да е перфектно, но това не се получава - което те срива. Проблемът е, че желаеш и най-близките, с които живееш да са перфектни, но естествено, това е невъзможно и често им правиш забележки, какво и как да свършат у дома. Този ти недъг го изявяваш изобилно в нета, като анализираш пишещите и им вадиш душата. Това го правиш, защото имаш угризения на съвестта, получени от отношението ти към най-близките хора.

Иначе, ти дълбоко в себе си си добър човек, но перфекционизма ти ти пречи да живееш нормално.

Извинявай човече, че ти казвам истината право в очите, но не знам как ще я караш по нататък, защото животът е сложен алгоритъм. Всяко нещо, всяка мисъл са като бумеранг - всичко се връща обратно към извършителя им, а ти си затънал много в това да вадиш клечките от очите на хората, а не виждаш, колко много си затънал в битовизми и самозаблуди.

Още веднъж ти се извинявам /това го казвам съвсем сериозно и искрено/. 

П.П. Аз знам, че с това писание няма да постигна нищо, само ще се озлобиш повече, но живота ще те вкара в правия път.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, dagpo19 написа:

Казвам ти неща, които няма къде да прочетеш обяснени по този начин.

Що ли изпитвам особени затруднения да повярвам, че си вярваш - кога ли ще ти омръзне да си играйкаш на будизъм.

п.п. от всички луди, най- луди са онези, които осъзнават своята лудост.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Сидхартха написа:

Това, което написах по-горе, може би не е вярно, но сега ще ти разкрия действителният бъг в твоя характер.

Баси - дори вероятността да налучкаш не се получи - нито един елемент. Толкова нефелни опити - греда отсякъде, и продължава. Дори и измишльотините не стават за нищо. Невежество и неграмотност - в прогресия. Тъжна картинка, мислеща се че е весела, смешна, умна...

Това не ми пречи да се смея - дори и на простотиите, които заливат поредната парадна преходна искра на поредната сянка.

Смеейки се , се чудя дали чувам (из)кудкудяк(в)ане или (из)куку(о)ригване.

А може би странна смесица  от звуци на куку-вица и куку-ригане, на котенце - още с памперси. :) И то не знае какво е - да мяука ли, да грачи, кукурига или кудкудяка... 

Деца - искат внимание, закачки, шеги и приятни занимания. За друго не стават, но като са дечица - какви други да са. Надувките са част от детските игри, пък и съвсем първосигнални инстинктивизми. но пък по звуците го докарват на споменатия птичи микс.

Тема, след тема - объркани деца, изгубени сред фантазии и блянове и жадуващи да доказват колко са "истински". Но пък назубрили театрото, папагалят и изживяват сценки на дракони... Мечтаят за публика, за изява, за ценности, нахъсани за блясъка, който никога няма да имат отвъд театрото си.

Живот. Някои му казват самсара, и се надпират колко ги разбират "тия работи". Там сред фантазното си съществуване направо са вселенски експерти... Жалко че дори и там не са, но не че има значение.

преди 2 часа, insec написа:

Що ли изпитвам особени затруднения

много ясно що - очевидно е за всеки тук. Историята на форума е записала вече всичко - с твое лично, доброволно участие. Понякога напъните могат да доведат до изпускане - я на контрола, я на маниера, на театрото или на тоя, дето гледа от "огледалото". Правиш се че нищо не е станало, дори и да понамирисва ужасно... и до следващия път. Само изпражненията се множат, но като се правиш че ги няма - кво ти пука, като го играеш на непукист.

преди 4 часа, dagpo19 написа:

Джокер е страхотен филм.

мда, така казват. Ще го изчакам да излезе сред виртуала... Навремето един актьор от Австралия пропадна личностно с тая си роля (героя от батман). И същия си отиде от тоя свят.

Казват че видял нещо от себе си, в героя си. Луднал по ролята... и се помина. Слухове - колкото щеш... Но добрия артист е сериозен риска от изгубване в дадена роля... Защото когато артистът е дълбок и влиза надълбоко. И потъва - надълбоко. Рискът да не изплува става висок... Вероятно будист бил казал "карма, кво да прайш" :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _ramus_ написа:

....

Пак се опитваш да кажеш нещо - още много опити ти предстоят, но ....... ти не губи надежда, все някога би трябвало да успееш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, _ramus_ написа:

Баси

Това е последният ми пост касаещ теб. Аз повече няма да се занимавам с твоята особа.

Истината е, че аз слязох много на ниско ниво /което не съм го правил от десетилетия/ за да се срещна с теб и да ти кажа истината за твоето битие. Аз си платих за това, но това си е мой проблем. Аз много внимавам, какво говоря пиша и мисля.

Сега рекапитулацията ми на физически план за теб е:

Ти имаш наднормено тегло, храниш се предимно с месо, пиеш бира и твърд алкохол, имаш бирено коремче. Ходиш небръснат на работа и не си миеш ръцете, след като ходиш до едното място. Къпеш се рядко...

В твоето човешко тяло, се вижда сянката на животно, родено за първи път под формата на човек. Ти нямаш понятие, що е духовност, тя липсва в съществото ти. От всички пишещи тук, ти стоиш най-ниско. Но това ти няма как да го проумееш - липсва ти опит като човек, но успокоителното е, че чрез страдания, ще се очовечиш.

Истината е, че ние с теб живеем на една планета, но в различни сфери на живот. Вижда се, че ти скоро няма да проникнеш в някои аспекти на битието, където размишляват хора с различно мислене. Едно от тези места е този форум, където пишат други духовни хора, но ти не ги разбираш, защото имаш все още животинско самосъзнание, с наченки на човешки първообраз.

Сега те оставям да си инволюираш на воля, да страдаш, защото само така можеш да станеш човек, но запомни, че трябва да осъзнаваш какво ти се случва и да помниш страданията, за да ги избегнеш по нататък.

Заръката ми е - да се бръснеш сутрин, да се къпеш по-често и да не нараняваш хората, с които живееш... и отношението ти към хората с които комуникираш е така сякаш се отнасяш към себе си. Стреми се да не ги нараняваш.

Аз разбирам, че този начин на общуване и морал е чуждо за човека-животно, но все пак имаш още много да живееш, да се мъчиш и страдаш - това е човешкият път на самоосъзнаване и евентуално извисяване.

Напомням ти, че ти позволявам да пишуркаш по мой адрес.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, dagpo19 написа:

Само ще кажа, че за теб шунята е просто концепция (викалпа)  т.е. етикет, който поставяш. В това смисъл няма.

Където няма смисъл, няма надежда, няма и мъка; там има празнота от смисъл, има щастие.

Звездите нашепват смисли. Явно астрологията и гаданията по празни кости са на мода тия дни и нощи.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Śūnyatā написа:

Явно астрологията и гаданията по празни кости са на мода тия дни и нощи.

To това е заразно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, insec написа:

To това е заразно.

Голословни бодхисатви;
сънуващи се нарциси
в градините на празнотата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Śūnyatā написа:

Където няма смисъл, няма надежда, няма и мъка; там има празнота от смисъл, има щастие.

В самсара няма смисъл, няма и надежда... явно според теб в самсара няма мъка, а има щастие.

Когато нещо те удовлетворява, не е нужно да се надяваш, че то може да се промени. Надява се този, който търси промяна, който е неудовлетворен. Който е удовлетворен си кара по инерция - ясно е в каква посока.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Shiniasu написа:

В самсара няма смисъл, няма и надежда... явно според теб в самсара няма мъка, а има щастие.

Не си ме разбрал, защото написаното беше насочено към друг, който е с друго ниво на осъзнаване.

В самсара има смисъл, има надежда, има раждане, страдание, остаряване и смърт; има мъка и илюзорно щастие.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Śūnyatā написа:

Не си ме разбрал, защото написаното беше насочено към друг, който е с друго ниво на осъзнаване.

В самсара има смисъл, има надежда, има раждане, страдание, остаряване и смърт; има мъка и илюзорно щастие.

Много добре те разбрах. Ти свързваш смисъла със самсара, както и надеждата, но те не са там. Затова и не можеш да ги оцениш. А Буда дали се надява, че и други след него ще продължат да достигат до просветление и дали вижда смисъл в това?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, Shiniasu написа:

Много добре те разбрах. Ти свързваш смисъла със самсара, както и надеждата, но те не са там. Затова и не можеш да ги оцениш. А Буда дали се надява, че и други след него ще продължат да достигат до просветление и дали вижда смисъл в това?

Не не си. Буда е състояние на съзнанието, а не личност. Личностите се надяват, будите действат без да се надяват.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Śūnyatā написа:

Където няма смисъл, няма надежда, няма и мъка; там има празнота от смисъл, има щастие.

Не знам дали разбра за какво говоря.

Имах предвид, че концептуализираш пустотата на ума и феномените, но тяхната природа е да са лишени от природа, според Мадхямака (нихсвабхаватта), нали? Пустотата не може да е природата (пракрити)на дхармите. Както казва Чандракирти в Мадхямакааватара: "Знаещите възприемат липсата на собствена природа във феномените (дхармите) като свободна от субстанционална пустотата. Такава пустота се именува пустота от пустотата (шуня-шунята) и възпрепятства възприемането на пустотата като нещо субстанциално." Или като викалпа, както написах.

Това е много важен момент, понеже, когато не се разбере се изпада в нихилизъм.Това е още по-проблематично от етернализма.

При Буда (пиша го повторно) има пълно съвпадание между познавателния акт и природата на феномена, т.е. праджня и шунята. В този смисъл, то това е нирвикалпа или свободно от викалпа (погрешна представа) възприятие. И в този смисъл, то няма дуалност между този, който възприема и това, което се възприема.

Това е теоретично обяснение, да отбележе за пореден път. Друго във форум не може да бъде дадено.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, dagpo19 написа:

Не знам дали разбра за какво говоря.

Имах предвид, че концептуализираш пустотата на ума и феномените, но тяхната природа е да са лишени от природа, според Мадхямака (нихсвабхаватта), нали? Пустотата не може да е природата (пракрити)на дхармите. Както казва Чандракирти в Мадхямакааватара: "Знаещите възприемат липсата на собствена природа във феномените (дхармите) като свободна от субстанционална пустотата. Такава пустота се именува пустота от пустотата (шуня-шунята) и възпрепятства възприемането на пустотата като нещо субстанциално." Или като викалпа, както написах.

Това е много важен момент, понеже, когато не се разбере се изпада в нихилизъм.Това е още по-проблематично от етернализма.

Хмм, мисля че разбрах. Субстанционална пустота - знам че звучи нелепо. Бях и в двете крайности, с етернализъм започнах, а после се разходих из безкрая на чистата празнота. Върнах се. Не мисля че е по-опасна от етернализма. От начало приех доктрината за празнотата като тотален нихилизъм, но сравнително бързо се освестих, защото въпреки възприетата погрешна гледна точка не извърших кармични действия, които да ме свалят много надолу. При мен нихилизма проработи като кратък път, не че съм просветлен, просто ми показа посоката по-ясно, без завесата на егото. Мисля, че това не е прецедент. Ако имаш някаква информация по въпроса, ще ми бъде от полза, ако я споделиш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, Сидхартха написа:

Аз повече няма да се занимавам с твоята особа.

О не, О неееееее. Миг спри... Каква "благодат" спря да се излива от отходния канал... :)  Смехуркото, той -  до смяната на памперса и други "духовни" изцепки са възможни. 

преди 5 часа, Śūnyatā написа:

знам че звучи нелепо

То и това след него - е още по-нелепо. Всеки житейски път е ..."накакъв си". Но е весело ник, който твори повторенията си за вярата как "няма аз"... пише от свое лице и разказва 'какъв бил пътят му'. не пътя, а поведението на един пътуващ, раздвоен между вярата и фантазията си... - е нелепостта. Играта с "егото" е най-нелепата част от всичко. И си продължава, без оглед на разказа "кой къде бил" - от първо лице. Което всъшност "не  съществува" и е илюзия.

Твърдението как се "минава" от някъде, през някъде, към другаде - как да кореспондира иначе с личната утвърдителна линия...  не става, и не кореспондира - но дори и това не е нелепост. Нелепост е съществуването на двата плана - в някакъв смисъл - едновременно. А единия е когнитивно отрицание на другия.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, _ramus_ написа:

То и това след него - е още по-нелепо. Всеки житейски път е ..."накакъв си". Но е весело ник, който твори повторенията си за вярата как "няма аз"... пише от свое лице и разказва 'какъв бил пътят му'. не пътя, а поведението на един пътуващ, раздвоен между вярата и фантазията си... - е нелепостта. Играта с "егото" е най-нелепата част от всичко. И си продължава, без оглед на разказа "кой къде бил" - от първо лице. Което всъшност "не  съществува" и е илюзия.

Твърдението как се "минава" от някъде, през някъде, към другаде - как да кореспондира иначе с личната утвърдителна линия...  не става, и не кореспондира - но дори и това не е нелепост. Нелепост е съществуването на двата плана - в някакъв смисъл - едновременно. А единия е когнитивно отрицание на другия.

Ако не те мързеше да се запознаеш със Средния Път в будизма, това най-вероятно нямаше да го напишеш, поне не по този начин, плоско и повърхностно. Нелепост е за теб, защото поддържаш упорито, вярваш в някаква твоя си, фундаментална заблуда, оттам неадекватните реакции и невъзможността да си взаимодействаш с другите, спазвайки поне някаква форма на вежливост, без да бъдеш арогантен и циничен с тях. Невъзможно ти е на този ти етап. Слаб играч си, но за нуждите на темата си полезен ;) Давам ти възможност от последното изречение да напишеш няколко дълги, безсмислени фермана.

Силните чувства, влияещи зле на разума ни, се пораждат основно от фундаменталната заблуда, която ни кара да възприемаме нещата като реални, независимо съществуващи. Затова етернализма не е безобиден. Негативните чувства и мисли нямат реална основа, нито в нашия опит, нито в реалността, нито в причинността. Когато го разбереш това, всичко ще спре да ти звучи "нелепо". Искаш "лепо" ли да ти звучи - добро, отлично не-глупаво? Тогава престани да се държиш като идиот :D

Егото съществува за Рамус - фундаментална заблуда! Егото не съществува за Шунята - фундаментална заблуда! Егото пише от първо, трето, пето лице, но то е осъзнало нещо, което ти не си. Празнота не означава липса на функционалност, тук бъркат нихилистите, но тогава какво означава? Това е празнота от реално или абсолютно съществуване, където се оплитат и затъват етерналистите. Обусловеният произход не налага вътрешната реалност, която ти сънуваш, или вътрешно самоопределение, но налага илюзорната, феноменална действителност. Затова в тибетските текстове се казва, че който приема реалността на феноменалната действителност е глупак, а който я отрича напълно, не се съобразява с нея - е още по-голям глупак. Държал съм се и по двата начина - полезен опит. Ако спра да дундуркам старите навици, може и да се просветля :D

П.П. Ще игнорираш обясненията и в този пост, както имаш навика да правиш с другите, които са ти неразбираеми, неудобни или нелепи, и ще продължиш по инерция...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Śūnyatā написа:

Ако имаш някаква информация по въпроса, ще ми бъде от полза, ако я споделиш.

По кой въпрос? Не те разбрах

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, dagpo19 написа:

По кой въпрос? Не те разбрах

Няма проблем. Не е толкова важно. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Śūnyatā написа:

Не не си. Буда е състояние на съзнанието, а не личност. Личностите се надяват, будите действат без да се надяват.

Сигурен ли си? Ти може да си уверен, че всички същества имат буда природа, един Буда може да е уверен в същото, но и ти и Будата можете единствено да се надявате, че тези същества ще постигнат просветление. Каквито и да са намеренията и действията ти те не могат да доведат до просветлението на някой друг, за което можеш само да се надяваш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, Shiniasu написа:

Сигурен ли си? Ти може да си уверен, че всички същества имат буда природа, един Буда може да е уверен в същото, но и ти и Будата можете единствено да се надявате, че тези същества ще постигнат просветление. Каквито и да са намеренията и действията ти те не могат да доведат до просветлението на някой друг, за което можеш само да се надяваш.

В какво да съм сигурен? Явно не схващаш непостоянството, но иначе будизма мъдриш с надяване за калпи и манвантари напред. След 5 мин., по-малко или повече, никой не знае, един от двама ни, който и да е жив човек, може да бъде мъртъв. Мога да умра докато пиша този пост и да не успея да натисна "добави отговора". На какво може да се надяваш? Дългосрочни планове ли си правиш? Толкова е смешно това, да се надяваш.

Може да имаш дълготраен стремеж, но не можеш да правиш дългосрочни планове, а само краткосрочни. Да се надяваш на каквото и да било е напълно безсмислено. 

Бодхичита, духът на просветлението, е стремежа да достигнеш просветление, изпълнен с безкористност, за да освободиш всички други живи същества от страданието. В една молитва-желание от VIII век това е изразено така: „Докато съществуват пространство и време, докато има още същества, които трябва отново и отново да преминават кръговрата на прераждането, нека да съм с тях и да поемам страданието им”.

Това е възможно, но само на теория; докато ние с теб сме под слънцето, това няма да се случи. Будизмът не може да бъде религия на цялото човечество, това е ясно като бял ден. По същия начин не могат да бъдат световни религии християнството, ислямът, атеизмът и което и да е друго учение. Можем само да пускаме семена от идеи във въздушното, безвъздушното и виртуалното пространства, а къде ще попаднат и дали ще се развият не ни е дадено да знаем. По-напреднали практици (не само будисти) могат да предвиждат в по-дълги периоди от време, но те са много малко на брой.

Цитата може да не го коментираш, докато не осъзнаеш всеобхватното непостоянство, причината за страданието и аната, как функционира илюзията за съществуването на аз-а.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Śūnyatā написа:

В какво да съм сигурен? Явно не схващаш непостоянството, но иначе будизма мъдриш с надяване за калпи и манвантари напред. След 5 мин., по-малко или повече, никой не знае, един от двама ни, който и да е жив човек, може да бъде мъртъв. Мога да умра докато пиша този пост и да не успея да натисна "добави отговора". На какво може да се надяваш? Дългосрочни планове ли си правиш? Толкова е смешно това, да се надяваш.

Може да имаш дълготраен стремеж, но не можеш да правиш дългосрочни планове, а само краткосрочни. Да се надяваш на каквото и да било е напълно безсмислено. 

Кой е казал, че плановете или надеждите ми задължително трябва да се осъществят? Аз мога да предполагам, да се надявам, но не винаги мога да знам. Надеждата е и за да се осъзнае възможността. След това тази възможност разбира се трябва да бъде използвана, т.е. надеждата да е съчетана с реални действия.

Начинът по който се изразяваш показва, че си твърде убеден в позицията си и не си склонен да я промениш. Това мен не ме касае. Понеже ми стана любопитно какво е отношението на будистите по въпроса, потърсих в нета. Мненията на които попаднах бяха доста противоположни. За който му е интересно намерих една дискусия с доста добре обосновани мнения, а на кой кое ще му допадне ми е все едно:

https://newbuddhist.com/discussion/25583/hope-and-buddhism

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Shiniasu написа:

Начинът по който се изразяваш показва, че си твърде убеден в позицията си и не си склонен да я промениш.

Не съм склонен. Пробвай с друг.

Будизмът се гради върху „четирите благородни истини”. Ние, будистите, живеем в свят без бог, за останалите бог е в центъра на учението. Но всички се обединяват около факта, че любовта и състраданието правят хората по-добри. За нашата религия махакаруна, великото лекуващо състрадание към всички живи същества, е най-важното нещо.

Ученията на Буда са логични.

Въпрос: Ако няма единен бог, на кого се молите тогава?

В монотеистичните религии вярващите се надяват на божията помощ, за да се справят с трудностите на живота. Представата за вездесъщността на бог не отговаря на въпроса, защо такъв всесилен и добър бог е създал страдание и несправедливост. Бихме си представили, че бог е жесток, защото позволява на хората да идват в свят, в който ги очакват мъка и болки. Буда обаче има за цел, всичко, на което учи последователите си, да обоснове логически. Сътворението, началото на всичко, няма нищо общо с логиката. Религиите, които си представят един бог, забраняват на последователите си да подлагат на съмнение „божието слово” или да го отхвърлят, дори то да противоречи на критичния им ум. Така съществува опасност да подчиняват вярващите само от сляпо преклонение пред божиите заповеди. Ние смятаме, че сляпата вяра не води далеч по пътя към просветлението.

Сдруги думи, при нас не бог, а просветлението е в центъра на учението. Човек сам е отговорен за живота си, той сам е творец на съдбата си. Буда нито е създал света, нито е отговорен за неговите недостатъци. Но той ни посочва пътища как да стигнем от сегашното състояние на страдание до пълно просветление. Поради тези и други причини Буда не споменава в учението си съществуването на бог.

Далай Лама

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване