Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 1 минута, ДИоNД написа:

Тоест будизма се занимава с хората които страдат

Не. Будизмът се занимава с всички същества, не само с хората, но и с животните и т.н. 

Има ли хора или същества, които не страдат?

Според Първата благородна истина, няма. Но под "страдание" в будизма се разбира липса на осъзнаване , т.е. има три форми на страдание. Втората се нарича "страдание от промяната", т.е. дори да имаш приятно преживяване като това да си здрав, млад, красив, богат, влиятелен или уважаван и известен, то това не е нещо постоянно и ако си привързан към това състояние като към нещо постоянно, то неизбежно ще изпиташ страдание и разочарование, когато се промени. Правилният превод на дукха (санскр.), т.е. това, което превеждат като страдание, е неудовлетворение или вълнение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Shiniasu написа:

Да, това е ясно. Но ти можеш да устоиш или да не устоиш. А мислиш ли, че е възможно зад "изкушението" да стоят реални същества? 

Ти може да си привлечен от реални същества, но не знаеш техните помисли. Понякога дори въпросните реални същества не знаят, че лукавия им е въздействал посредством други и т.н., т.е. лукавия е доста коварен в своите намерения и използва неопределен брой средства и способи, за да те изкуши. С всеки свой неуспех, той става метежен и не се свени да ползва какви ли не способи само и само да те превземе. По не подготвените, т.е. тези в които не е "изградена" вярата се поддават по-лесно и затова е казано - всеки може да сгреши. Въпроса се свежда до това - да осъзнаеш своята грешка. Друг е въпроса дали ще поискаш прошка и т.н.

преди 4 минути, dagpo19 написа:

Има ли хора или същества, които не страдат?

Да!

???

Кое Ви кара да считате, че няма???

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, ДИоNД написа:

.... е грешно.

Няма как да не е грешно за колективния ум, но така или инак фактите не могат да се пренебрегнат - е туй им е лошото, колкото и да се опитваш да ги измамиш, не се получава и това е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dagpo19 написа:

Но под "страдание" в будизма се разбира липса на осъзнаване

Моля??? Извинявайте, будизма го изкарахте ветеринарна служба ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, ДИоNД написа:

Ако няма страдание, то будизма изобщо не взима отношение, така ли?!

Е, ако си много настоятелен .....


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ДИоNД написа:

Моля??? Извинявайте, будизма го изкарахте ветеринарна служба ...

И защо твърдиш това? 

Мисля си, че не четеш внимаателно какво пиша, а бързаш да отговориш. Това, което отличава будизма от други учения е т.нар. праджня, което го превеждат доста неточно като "мъдрост", както и т.нар. джняна, което го превеждат също доста неточно като "вродена мъдрост" или "изначална мъдрост". И двете думи на санскр. съдържат корена "джня", който означава осъзнаване, съзнателност. Оттам виджняна се превежда като съзнание. Прочие, то будизма е метод, който изследва съзнанието и го трансформира. Може и така да се каже накратко. Не че е точно и може да се схване без допълнителни пояснения.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, dagpo19 написа:

И защо твърдиш това?

Този израз "липса на осъзнаване" доста често шашка неподготвените уши. :Д

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, insec написа:

Този израз "липса на осъзнаване" доста често шашка неподготвените уши. :Д

Да... Будизмът, а и всяко друго нещо, което не познаваме, не може да бъде обяснено с две думи. Напр. не само квантовата механика, но и бокса напр. Днес гледах клипче, в което Майк Тайсън обясняваше на спортисти от ММА каква е неговата техника, тактика и стратегия. И те непрекъснато питаха за пояснения и го молеха да им покаже, макар че са се занимавали с такива неща с години. 

Най-голямата грешка е да се попита, когато имаш предрасъдък, после да не обърнеш внимание на отговора, а само да потърсиш в него нещо, което потвърждава твоя предрасъдък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, dagpo19 написа:

Най-голямата грешка е да се попита .....

то и само това е достатъчно. ((:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, insec написа:

то и само това е достатъчно. ((:

Да, ако не питаш, за да научиш нещо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В Маджима Никая е записано, че някой се приближил до Буда и го попитал, може ли с една фраза да обобщи учението си, Буда отговорил, че може:

«Sabbe dhamma nalam abhinivesaya»

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ДИоNД написа:

Не за първи път чувам въпросното просветление, т.е. нещо ти се явило. Един вид човек се ражда "сляп" духовно по рождение,

Не само се ражда, но продължава да е сляп. Идеята е, че има много неща, които остават скрити или погрешно разбирани от хората. Ние имаме една представа за света, която е доста бледо отражение на действителността. Затова се говори за липса на осъзнаване - не че сме напълно несъзнателни. Просветлението бележи момента на вдигане на воала пречещ на погледа ни. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Śūnyatā написа:

В Маджима Никая е записано, че някой се приближил до Буда и го попитал, може ли с една фраза да обобщи учението си, Буда отговорил, че може:

«Sabbe dhamma nalam abhinivesaya»

Да де, но въпросът не е този, а е дали само една фраза е достатъчна да бъде обяснено учението му на другите. Ако беше така, то нямаше да съществува канона със сутри и коментарите към тях, както и цялата жива традиция, а само една фраза... Просто така ли си пишеш или влагаш някакво разсъждение? ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, dagpo19 написа:

Да де, но въпросът не е този, а е дали само една фраза е достатъчна да бъде обяснено учението му на другите. 

Предостатъчна е. Когато умът е съсредоточен и спокоен и една дума е много. Опитът да се обясни Дхарма - не е Дхарма. В нито една дума от сутрите я няма истинската Дхарма. Дхарма е в тишината, само там може да се чуе гласът й, но не може да се предаде. Затова всички разговори за Дхарма тук са безсмислени. Разсъждения относно методите могат да се правят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, insec написа:

фактите не могат да се пренебрегнат

Кои факти?! Когато се визират някакви, то дайте ги! Споменаване на факти, без изричното им цитиране малко или много е измама...

Младежо, наличието на множество разтрогнати бракове не говори за това, че семейството е разклатено, а че са сключвани бракове на база емоции, а не чувства. В тоя случай не може да се говори за някакво семейство независимо, че е узаконено като такова.

Явно изобщо не сте запознати със семейните ценности, но това е друга тема. Вашите разбирания са на база определена дезинформираност.

Може да сте грамотни, но явно не сте достатъчно информиран. Не ми пречи, че сте дезинформиран, но ми е жално за Вас, защото не е хубаво млад човек да не се информира, а да цитира някаква дезинформация.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ДИоNД написа:

Ще прощавате, но моите откровения които са ми били споделяни говорят, че усилията да създадеш предпоставки и другите да станат духовно грамотни биват яросно подложени на облъчване от определени "светнати" хора. Има и друго - щастието може да го изпитваш и без усилия и трудности. Защо трябва да си усложняваш живота, за да изпиташ щастие, а?!

Леле ... това на сериозно ли ... :) Ще има почивки понякога ... :) Може би на онзи свят, а?! :) Кой определя ритъма на въпросните почивки, а?!

Не е много на сериозно, но пък и има нещо, което е вярно. Поне за мен. Не съм постигнал просветление и не мога да говоря от опит, но за мен в представата за безгрижно щастливо съществуване в състояние на мир и покой, има доста проблемни моменти. 

"Защо трябва да си усложняваш живота, за да изпиташ щастие, а?!" 

Не става въпрос толкова за усложняване, колкото за пълнота, за пълноценност. Това е естествено следствие от осъзнатостта, любовта и разбирането на това в какъв свят точно живеем. 

Иначе щастие изпитва всеки в някаква степен и за определено време при определени условия. Но то е преходно - идва и отминава. Не можеш да го задържиш при себе си, а трябва отново и отново да го търсиш, след което пак ще го изгубиш. Но това, което се разкрива пред човека с нарастването на осъзнатостта му, остава завинаги. Самият живот става по-пълен, разбирането - по-дълбоко и хоризонтът - по-широк. Не е нужна някаква специална награда, а просто е въпрос на перспектива. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dagpo19 написа:

И защо твърдиш това? 

На база Ваши твърдения.

преди 2 часа, dagpo19 написа:

Не че е точно и може да се схване без допълнителни пояснения.

Към момента вашите разсъждения приравняват човека към животното. Твърде остарели схващания имате по отношение на света.

Не можете да изразите по прост начин, като за идиот нещата, което просто Ви прави в един "папагал" на едно учение, което сред по цивилизационните общества  е архаично. Будизма е базиран върху определен идол, а не идея. Да се опитвате, да казвате, че само просветени може да я схванат е твърде пренебрежително към другите. Не така младежо! Не забравяйте, че тука всички сме идиоти и трябва да го обясните така, че и идиот да Ви разбере.

В противен случай лъха Вашата надменност.

преди 59 минути, Shiniasu написа:

Просветлението бележи момента на вдигане на воала пречещ на погледа ни. 

Пак ще попитам като идиот: Крайната цел, каква е?! Крайното благо?! Да се достигне съвършенството на Буда ли?! Това е идол, да, не е тотем, а идол, обаче си остава само такъв. Тук не виждам идеализъм, а само едно "адамово" мислене, който каквото "ева" му набута в устата това дъвче.

Познанието, та познанието ... слепота, та слепота, страдание та страдание ... И в действителност какво представлява познанието, а?! Това да станеш просветен, т.е. този който единствено вижда и трябва да води слепците... ???!!! Архаично мислене е това.... нищо не помага за развитие на цивилизацията, и да не кажа, че в дадени уклони вреди... Та, попитах за благата, кой отрежда какво е благо при будизма?

преди 28 минути, Shiniasu написа:

Иначе щастие изпитва всеки в някаква степен и за определено време при определени условия. Но то е преходно - идва и отминава.

Не бъркайте щастието с радостта.

преди 30 минути, Shiniasu написа:

Самият живот става по-пълен, разбирането - по-дълбоко и хоризонтът - по-широк. Не е нужна някаква специална награда, а просто е въпрос на перспектива. 

И каква е перспективата?! Хармонията и любовта са дадености. Усета да ги виждаш въпросните е умение. Не само чрез будизма обаче човек може да се научи да ги "вижда". При будизма се толерира познанието, но то е относително. Само просветлените могли, което не е вярно. Всеки може да получи въпросните откровения, за какво представлява света в който живеем. Начина е да признаеш своето невежество и попиташ. Друг е въпроса кой. Ако попиташ човек, то той може само и единствено да бъде откровен с теб или не, но в основата ще седи даден субективизъм. Будизма до колкото схващам отрича божественото. Така ли е?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Śūnyatā написа:

В нито една дума от сутрите я няма истинската Дхарма. 

Аха. Значи да не ги изучаваме и четем, а да култивираме 

преди 49 минути, Śūnyatā написа:

 тишината

Невъобразимо дълбоки съждения споделяш. Респект.

преди 31 минути, ДИоNД написа:

Към момента вашите разсъждения приравняват човека към животното.

Не опитваш да разбереш какво пиша. Не е мой проблем. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, dagpo19 написа:

Не опитваш да разбереш какво пиша. Не е мой проблем. 

Няма проблем. Защо мислите, че има проблем? Защо да се опитвам да Ви разбера? От какво се нуждаете?! От разбиране ли?! Страдате ли, че не намирате разбиране?
Защо в дадена дискусия мислите, че става въпрос за някакъв проблем? Изразявайте се така, че един обикновен идиот да Ви разбере.

Темата е "Будизма за ...."

на ‎10‎.‎6‎.‎2019‎ г. в 18:20, Śūnyatā написа:

Будизъм / за идиоти /

Това ме привлечи. Проявих любопитство, а Вие смятате, че имам проблем.

Но, нека предположим че аз имам проблем, то Вие какво направихте? Упреквате ме, че не разбирам какво пишете. Вие не се ли замислихте какво пишете и кой ще го чете?

Не може всички да сме просветени като Вас в будизма. Карате ме да чета неща, за да се ограмотя духовно ли или, за да Ви помогна ли? Дефинирайте си користната цел и ще помисля дали мога да Ви помогна, т.е. В случая Вие се нуждаете от нещо, а не аз.

Бихте ли простичко споделили Вашия проблем? Или пак не съм разбрал, че Вашия проблем е, че хората не Ви разбират. Изразявайте се простичко. Тук сме все прости хора с елементарна ценностна система в която се чувстваме комфортно и щастливо.

Будизма само за просветлени ли е? Кое води до просветление и т.н., т.е. все едни въпроси, на които вие един смислен отговор не желаете да споделите, а декламирате нещо в захлас. Какво очаквате, аз да почна да Ви цитирам Библията ли, а?

Тук не спорим, а събеседваме като равни. НО, Вашето отношение не е като такъв. Все едно да Ви кажа: Прочетете Библията, за да ме разберете.

Говорете на разбираем език, Това, че Вие също не ме разбирате, то това не е също мой проблем.

Успех!

п.п. Дано да намерите този който да Ви помогне.   

преди 9 часа, dagpo19 написа:

Правилният превод на дукха (санскр.), т.е. това, което превеждат като страдание, е неудовлетворение или вълнение.

Явно чувствате неудовлетвореност от това, че не Ви разбирам. Това ли е проблема Ви?

Пак ще Ви попитам, кое Ви кара да мислите, че всички страдат и само и единствено това ги вълнува?

Аз съм удовлетворен от моя живот. Получил съм си своите откровения и живея в хармония със себе си и заобикалящия свят, включително и с растенията, а не само с животните, а така също и обществото. Вече съм се уединил с божественото, но не съм ползвал будизма.

Тук не говорим за различията на нашите вярвания, а до колко истински изповядваме въпросните. До колко будизма показва пътя към истината. Истината по своята същност не е двумерна или тримерна. Тя е на база на нашето подобие на Бог. Да, съгрешили сме, но това не е довело до вечно страдание, а временно, което чрез изповядване сме премахнали.

Ето и друг въпрос: Изповядвайки будизма, то как въпросното премахва страданието? Разбирам егоизма Ви, но човек не живее сам. Ако искрено вярвате в будизма, то оттеглете се от светския живот и медитирайте до безкрай. Това обаче ще Ви лиши от споделяне. Ето това Ви е проблема млади човече: Споделяте но оставяте неудовлетворен от това, че не Ви разбират. За да Ви разберат трябва да вложите нещо от себе си, а не да ползвате наготово някакво писание или учение и то доста криворазбрано от Ваша страна.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ДИоNД написа:

Какво очаквате, аз да почна да Ви цитирам Библията ли, а?

Тук не спорим, а събеседваме като равни. НО, Вашето отношение не е като такъв. Все едно да Ви кажа: Прочетете Библията, за да ме разберете.

Говорете на разбираем език, Това, че Вие също не ме разбирате, то това не е също мой проблем.

Добро утро. Ще си позволя със сутрешното кафе да коментирам някои неща, които не са насочени конкретно към мен.

Съгласен съм с теб. Целта на дискусията не е да спорим, а да събеседване като равни. За да разбере човек друг обаче, двамата трябва да говорят на един език. Езика на Библията, не е езика който се използва в пали-канона, защото едни и същи думи имат различно значение в двете учения. Следователно, за те разбирам, трябва да съм чел Библията. Лично съм я чел в продължение на години, не само съм я чел, а и осмислял, не само съм осмислял, но и съм практикувал. А ти за да получиш поне минимална представа за будизма, те помолих да прочетеш Калама сутта, която е много по-кратка от Малкият принц, отнема 10-15 мин. Така ще се избегнат някои досадни недоразумения. Не виждам проблем в това да цитираш Библията.

преди 9 часа, ДИоNД написа:

Архаично мислене е това.... нищо не помага за развитие на цивилизацията, и да не кажа, че в дадени уклони вреди... Та, попитах за благата, кой отрежда какво е благо при будизма?

В Калама сутта са изложени още в началото десет принципа. Те се съгласуват напълно с научните принципи, научния метод и подход. Учените акцентират върху експерименталните доказателства, а не на собствени, чужди концепции, мнения, предположения. Същото се прави и в будизма. Експеримента и ползата са главен критерий за това, що е истина. Например, когато някъде пише, че алчността, ненавистта и неведението са опасни и носят зло, практикуващия будист веднага, достатъчно дълбоко осъзнава това, понеже от личен опит знае, че това е така. Вярва на себе си, а не на думите, които му говори някой друг. Това е практически метод.

преди 3 часа, ДИоNД написа:

Аз съм удовлетворен от моя живот. Получил съм си своите откровения и живея в хармония със себе си и заобикалящия свят, включително и с растенията, а не само с животните, а така също и обществото. Вече съм се уединил с божественото, но не съм ползвал будизма.

Искрено се радвам за постижението ти. Уединението с божественото е възможно, само когато напълно се осъзнае нереалността на егото, че всъщност няма кой да се уедини, защото вече е уединен.

Това, което исихастите наричат божествена благодат, до която достигат в тишина и пълното мълчание, не е различно от мира и спокойствието на нирвана.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

нереалността на егото

Егото е реалност спрямо моите разбирания.

Не мисля, че трябва дискусията да е на база само определени знания, т.е. академичността в свободната зона е препоръчително, но не задължително.

Поради това, че съм любопитен, то ще прочета въпросното нещо, след като е толкова кратко. Кога е друг въпрос. Благодаря за обърнатото повторно внимание.

Що се касае до недоразуменията, то аз лично не виждам проблем във въпросните. За мен е нормално да има такива, а друг е въпроса, другия дали желае да се "изгладят" въпросните или не. В случая аз подхождам като един невеж спрямо будизма. Опитвам се да видя свободната мисъл на другия, а за академичността по отношение на въпросното вероучение, то аз не съм теолог. В момента си обогатявам общата култура и изследвам до колко изповядващите будизма (говорим за обикновените хора, т.е. "идиотите") са запознати не само с въпросното учение и не само с него. Изнамирам някакъв общ знаменател, който се базира на обща култура, а не еднозначно "програмирано" мислене. И в християнството съм се сблъсквал с набожни хора, които не са разбрали, защо са повярвали в дадена идеология.

Образно казано първо анализирам частното, а кога ще го подложа на синтез е друга тема. Да, отчитам  реалността, т.е. че будизма се разпространява и набира все повече привърженици, но изследвам обикновените индивиди до колко проумяват и зачитат другите вероизповедания.

Нека така се изразя: Технологично и т.н. обществото е израснало доста за един кратък момент, но е за сметка на духовното. В момента има духовна "пустиня" в която някой се опитва да облагороди, но ме интересува какво засява.

Моите мисли са за общото благо, а не за благото на определена религиозна общност. До колко изповядващите будизма правят нещо за общото благо на човечеството, а не само за определен клир. Да, всеки е със съответната индивидуалност, но до колко афишира въпросната и до колко е искрен в своя егоизъм?!

Да се отрича егоизмът е грешно мислене спрямо моя мироглед.

Прощавайте, че изказа ми е бил рязък. Не съм подходил с цел друг да бъде наранен и да го въведа в някакъв вид страдание.

п.п. Ще ползвам клише: Идвам с мир!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, ДИоNД написа:

Егото е реалност спрямо моите разбирания.

Да се отрича егоизмът е грешно мислене спрямо моя мироглед.

Прощавайте, че изказа ми е бил рязък. Не съм подходил с цел друг да бъде наранен и да го въведа в някакъв вид страдание.

п.п. Ще ползвам клише: Идвам с мир!

Изказа ти не е рязък (извинявай че се обръщам към теб на ти, лошите навици често показват липсата на вежливост), в сравнение с доста необмислени изцепки, които се наблюдават наоколо.

Егоизмът не се отрича като феномен, а само неговото независимо съществуване, това осъзнаване в будизма се явява висша истина - липсата на самостоятелно съществуване (аната) или пустотата (шунята).

Това което възприемаш за свое его, може ли да съществува независимо от абсолюта - бог? Лукавия, например, мисли че може.

Мир и вам! Мирът означава липса на вражда, липса на омраза, липса на желание да обидиш другия, защото усещаш, че си равнопоставен с него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, ДИоNД написа:

Пак ще попитам като идиот: Крайната цел, каква е?! Крайното благо?! Да се достигне съвършенството на Буда ли?! Това е идол, да, не е тотем, а идол, обаче си остава само такъв. Тук не виждам идеализъм, а само едно "адамово" мислене, който каквото "ева" му набута в устата това дъвче.

Ако искаш да разбереш нещо, трябва да положиш някакви усилия, да потърсиш сам. Тогава ще можеш да зададеш правилните въпроси. Въпроси с които да се опиташ да запълниш неясните моменти, а не да ти дадат пълна представа. 

За да се отговаря адекватно е нужно да се отчете светогледа ти за да се намерят допирни те точки от които да се тръгне. Да се отчете какво вече знаеш за будизма и какво очакваш да постигнеш. Ти трябва да кажеш към какво се стремиш, за да ти се отговори, дали будизмът ще отговори на очакванията ти. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Целта на дискусията не е да спорим, а да събеседване като равни.

Ама наистина ли това е... "дискусия"? Равни!!!... :)

В известен смисъл, с безкрайна купчина условности - може би. Именно - според общият критерий за невежество.... 

----------------

той Гаутама целия е изтъкан от семейни ценности и цял живот е милеел за социалните му опори. :) Всички будистки първенци - всичките са със щастливи семейтва, деца, и социално щастие... Семейната медитация е една висша благодат - и още от бебета малките по света заживяват с медитативните си занимания, за да са щастливи и доволни в живота... :)

Винаги съм подозирал че в дългогодишните ретрити са налични сериозни семейни отношения, отглеждат се деца ( в почивките... ) и се участва осъзнато в социално-битовите общения и живот. :)

--------------------------

Социума и духовното развитие нямат нищо общо , ама съвсем нищо общо. В някакъв смисъл, те са като от "две вселени" без пресечна точка. Гаутама може и да е давал указания на някого си за семейните му ценности - просто защото е очевидно че той не е дорасъл да ги надмогне и отработи и продължи без тях. Не е нужно да е някой Гаутама, за да не се забележи тази невъзможност масово, сред темата тук.

============

Духовното развитие няма общо и със "сутрешното кафе", нито с "вкусния обяд", нито с "приятните занимания", с любовта и обичанията, чувствата или "народния моабет със "мир със себе си и живота", с което някой си се чувствал щастлив и удовлетворен (или пък нещастен или гневен... ) .

Никога не е имало начин, на един приземен народен субект, да му се обяснява каквото и да било за 'осъзнаване', за идеята за "страданието"... и това че думичката е подвеждаща и будисткото й значение е крайно различно от общонародното битово-селско "западно" значение. Разликата по ниво, не е възможно да бъде преодоляна, като се запази същността, дълбочината и значенията... Това е нерешим казус, известен още преди хилядолетия. И днес продължава да е нерешим.

Ако беше жив Алеко, би написал за приключенията на любимият му народен герой, сред "будизма" - щеше да си е съвсем сред темата. И на моменти - толкова точно да е изписано... :) - и на поучителите и обяснителите, и на основния "герой"...

От друга страна - неадекватностите на новодошлия в темата чудесно се калиброваха с нуждата на невежите да се изживеят като обяснители, пояснители и доказатели колко много ги разбират нещата. И всичко това само и само да се изживее за пореден път доказателството на личната идея за това колко за светнати, колко им е ясно - намирайки си в играта поредния народен "балък", да му обяснят толкова много, толкова далеч, толкова дълбоко...

Пък хич не става. И вместо да се изиграва нужното, лъсва колко много лична мъгла и кал са налични и колко много е затъването в тях.  

преди 1 час, Shiniasu написа:

Ти трябва да кажеш към какво се стремиш, за да ти се отговори, дали будизмът ще отговори на очакванията ти. 

ето това е есенцията на неадекватностите сред... "дискуриращите"... При положението, че "бай-ганя" си написа съвсем ясно че цялата работа за него е в ползичката, някой се фантазира за "очаквания" и стремежи...

Никой не чете, нито вниква, нито го интересува нещо встрани от следването на любимата си роля и форумен образ, сред виртуала.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, _ramus_ написа:

Ама наистина ли това е... "дискусия"? Равни!!!... :)

В известен смисъл, с безкрайна купчина условности - може би. Именно - според общият критерий за невежество.... 

----------------

Никой не чете, нито вниква, нито го интересува нещо встрани от следването на любимата си роля и форумен образ, сред виртуала.

Да, възможно е да дискутираш без да се палиш и възбуждаш неделя преди обед, да натъртваш колко си умен и колко невежи са другите. Или не е?

Ако можеш да комуникираш спокойно, няма да ти се налага да насищаш с негативни конотации речите си. Или не можеш?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...