Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 15 часа, _ramus_ написа:

Вие още не сте разбрали че някои теми не са селска седянка или кръчма, отпреди два века.

Това в пълен смисъл важи и за Вас, т.е. че някои форуми не са научни или специализирани, от преди две хилядолетия.

Що се касае за кръчмата или на някоя селска седянка, то във въпросната или въпросната се повдигат какви ли не теми, т.е. много разнообразни теми, и се обсъждат не само от важните хора в селото.

Важните хора си имат свои затворени къщи и дворове, където канят само тези които могат да помогнат с разрешаване на някакъв проблем по някаква тема.

Пак ще Ви напомня, че форума дава възможност да се създават затворени групи, където било то гости на форума или членове на общия свободен форум не могат да влязат.

За Бога .... направете си затворена група и никой Бай Ганьо не ще Ви пречи. Толкова ли сте прост, че даже невежа как се прави, а?!

Да, във свободния форум е така, има и простаци като мен. На Вас аз Ви преча, а не Вие на мен. Ваш е проблема драги, а не мой.

Бъди щастлив!

п.п. Май Вие не сте разбрали нещо, защото не искате да разберете, а да наложите нещо. Не става така драги. Научи се как става!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 13 часа, dagpo19 написа:

Преводът на Федотов, с целия ми респект към него, е напълно погрешен. Той не е проследил смисъла от няколко предни стиха и затова се е объркал.

Добре, да оставим настрана превода на проф. Федотов, като приемем, че напълно се е изгубил в текста на Шантидева. Той обаче предизвика интерес към по-задълбочено изследване на смисъла му. За мен най-важната глава е преведена много добре, сравнявайки различните преводи. Лично не виждам проблем да се схване смисъла и без да се ходи до Индия. Като пример ще дам руския и английския преводи на някои моменти от последната глава в текста, разясняваща илюзорността на явленията, тяхната пустота и плода от реализацията им.

Глава девятая Парамита мудрости

5. Воспринимая явления, обычные люди считают их реальными, а не подобными иллюзии. Именно в этом состоит различие между йогинами и обычными людьми.

*****
30. “Даже если мы признаем, что все подобно иллюзии, разве это избавит нас от клеш? Ведь страсть к иллюзорной женщине может возникнуть даже в сотворившем ее чародее”.
31. [Такой] чародей не искоренил в себе склонность к порождению клеш в отношении объектов зрения. Поэтому, когда он видит [иллюзорную женщину], его склонность к восприятию ее пустоты слаба.
32. Благодаря взращиванию тенденций к восприятию пустоты, склонность воспринимать бытие как истинную реальность исчезает. А вследствие упражнения в мысли: “Ничто не существует”, исчезнет и тенденция к восприятию пустоты.
33. “Если утверждается, что явления не обладают подлинным бытием, значит, их невозможно постичь. Как тогда не-бытие, лишенное опоры, может предстать перед умом?”
34. Пред умом не предстает ни бытие, ни не-бытие. А поскольку нет иной возможности, ум, лишенный объектов, достигает глубокого умиротворения.
___________________

9. Wisdom

5.
When ordinary folk perceive phenomena,
They look on them as real, and not illusory.
This, then, is the subject of debate
Where ordinary and yogis differ.

*****

30.
“Even if we know that all is like illusion,
How,” you ask, “will this dispel afflictive passion?
Magicians may indeed themselves desire
The mirage-women they themselves create.”
31.
The reason is they have not rid themselves
Of habits of desiring objects of perception;
And when they gaze upon such things,
Their aptitude for emptiness is weak indeed.
32.
By training in this aptitude for emptiness,
The habit to perceive real things will be relinquished.
By training in the thought “There isn’t anything,”
This view itself will also be abandoned.
33.
“There is nothing”—when this is asserted,
No thing is there to be examined.
How can a “nothing,” wholly unsupported,
Rest before the mind as something present?
34.
When something and its nonexistence
Both are absent from before the mind,
No other option does the latter have:
It comes to perfect rest, from concepts free.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

When something and its nonexistence
Both are absent from before the mind,
No other option does the latter have:
It comes to perfect rest, from concepts free.

Когато в съзнанието бъде намерена точката на баланс между осъзнаването на съществуването и несъществуването на феномените, се поражда осъзнаването на нещо различно, намиращо се отвъд концепциите за съществуване и несъществуване. Това е средният път.

Свободен си от концепции, когато не си привързан към тях.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Shiniasu написа:

Когато в съзнанието бъде намерена точката на баланс между осъзнаването на съществуването и несъществуването на феномените, се поражда осъзнаването на нещо различно, намиращо се отвъд концепциите за съществуване и несъществуване. Това е средният път.

Свободен си от концепции, когато не си привързан към тях.

Акаунта да не откраднат от някой будист? :D Или това е поредната форма на лицемерие?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Denitsa55 написа:

Какво е феномен и той или съществува или не.

Феномен в случая е всяко едно явление, което може да възникне в следстсвие от действието на определени причини. Доколкото въпросният феномен не може да възникне без да бъде породен от съответните причини, той се счита, че няма самостоятелно съществуване. Самата възможност да се прояви или да не се прояви един феномен при наличието на съответните условия, не зависи от тези условия и може да се каже, че съществува като потенциал. Това е ноуменът. В действителност ноуменът е много по-реален от феномена, доколкото самото му съществуване не зависи от условия, а от условия зависи само проявлението му като феномен.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

suñña (adj.), suññatā (noun)

void (ness), empty (emptiness).

As a doctrinal term it refers, in Theravāda, exclusively to the anattā doctrine,.i.e. the unsubstantiality of all phenomena: "Void is the world ... because it is void of a self and anything belonging to a self" (suññam attena vā attaniyena vā; S. XXXV, 85); also stated of the 5 groups of existence (khandha, q.v.) in the same text.

See also M. 43, M. 106. - In CNidd. (quoted in Vis.M. XXI, 55), it is said: "Eye ... mind, visual objects ... mind-objects, visual consciousness ... mind-consciousness, corporeality ... consciousness, etc., are void of self and anything belonging to a self; void of permanency and of anything lasting, eternal or immutable.. They are coreless: without a core of permanency, or core of happiness or core of self."

In M. 121, the voiding of the mind of the cankers, in the attainment of Arahatship, is regarded as the "fully purified and incomparably highest (concept of) voidness". 

See Sn.v.1119; M.121; M.122 (WHEEL 87); Pts.M. II: Suñña-kathā; Vis.M. XXI, 53ff.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, ДИоNД написа:

членове на общия свободен форум

да поясня за идиотите, че за тях е нужно да се обяснява "на техния език":

не ме интересуват предложенията, мненията и представите на идиотите. това интересува само на сродните на тях.

Когато идиот претендира някой да му говори на неговия език, не означава че някой му е длъжен. На идиотът не е длъжен никой, който не е идиот.

Арогантността на идиота, най-ясно личи, че на всеки опит той да срещне различно от идиотското му ниво, той претендира че е нужно "да е на неговото', защото той имал права, в "свободите форуми". Но той няма права, защото няма задължения. Заради това никой не му е длъжен на идиота.

Всеки средно интелигентен човек, намира подходящото място за него. това са социални основни умения, и са част от нормалното израстване сред социума. Всеки намира сродна среда на нивото сред което е той самия. Когато някой претендира че неговото ниво е "някакво" а то не е по нищо сходно на неговите претенции, то той има определен проблем със самооценката си. Поради същото всеки идиот, който поради самозаблуда и неадекватно отражение, не разбира за неадекватността си спрямо определен негов познавателен или друг социален контекст, проявява типичната при такива случаи арогантност. Твърде характерно е като явление за някои комплексирани личности, с известни характерови девиации, при които силната компенсация на комплексите се проявява поведенчески като упорито и настоятелно изискване да се 'вкопае' сред неадекватна когнитивна среда, въпреки явните признаци за разминаването.

Това проличава не само в тази тема, а и в няколко други... под предлог че 'товва било свободен форум" и той "имал право", означава че неговите психични неадекватности е задължен да понася всеки друг. И поради това че доста други хора са прекалено възпитани, а други - ги задължават известни свои отговорности и лични и форумни правила и обещания, то въпросните ароганти нямат преграда да завземат с идиотизма си каквато тема си решат. Именно това е съвсем явен признак  - когато няма преграда, когато няма сигнали които да подадат не мек или пасивен сигнал, въпросните личности са с маниери и сборни характеристики, добре описани в сборния народен образ на Алековия герой.

За децата и идиотите няма спирачка. Свободата и демокрацията - спомагат всякакви форми на спирачки да отпаднат. И заради това свободата в експанзията - остава като единствения показател.ю

Толкова много други хора във форума - когато имат интерес към тема, първо зачитат, осмислят - всеки по своя си начин. Повечето от тях разбират с лекота за общото ниво,  което заварват с прочита си. Интересът им е налице, ако е налице. Ако не е - намират си подходящи теми. Но арогантните идиоти - за тях всяка тема, всеки контекст, е чудесна територия на която те да сложат "печата" на идиотизма си. Няма проблем за идиотите да пишат за каквото и да е, без какато и да е компентенция, защото те "имали права" и "свободи"....

Поради това идиотщината със специално избиране, търси именно теми, в които тя да се прояви в нужния за идиота, негов личен блясък, с цел да си докаже величието, а така лъсват простащината и невежеството... Така сред виртуала напълно невежи и неграмотни идиоти, могат да си спорят за квантова физика, астрономия, еволюционна генетика, геология и космология - защото са гледали клипчета, прочели са сред форум или са видели сред ФБ фейк-новини.

но пък идиотът имал мнение, и той силно вярва че светът е покорен от него и вселената си е напълно идиотска и некви там измикяри дето се правят на по-велики от него - и той имал съвети към тях, имал предложения кой какво трябвало да прави, да каже, да напише, на какъв език... Ето това е народната арогантност на обикновения комплексиран простак, жадуващ да лети на великия си образ на умник, на успял, на важен - все неща, в които той неизменно вярва и непрекъснато парадира и декларира с думите си.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, _ramus_ написа:

да поясня за идиотите, че за тях е нужно да се обяснява "на техния език":

...не ме интересуват предложенията, мненията и представите на идиотите.

Когато идиот претендира някой да му говори на неговия език, не означава че някой му е длъжен. На идиотът не е длъжен никой, който не е идиот.

Арогантността на идиота, най-ясно личи...

Скоро не бях се зачитал, докъде са стигнали рекордите. Поне може да се посмее човек. :D

Жив Буда! Не бил той идиот, защото не бил длъжен на никой :D

asmimāna самонадеяност, надутост, гордост

asmita - егоизъм

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, ДИоNД написа:

Като извод: Разбрах кои са идиотите - руснаците.

😂 а е пич - що не си стоиш в "политиката",  ами си мъчиш мозъчето с напълно чужди за тебе теми. Тука русофило- русофобския казус и геополитическите пристрастия, нямат благодатна почва за развитие.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, _ramus_ написа:

не ме интересуват предложенията

и на Вас какво знаете! :)

Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:

 

Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

:)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ДИоNД написа:

не знаете какво Любов.

разбира се 'че не зная".

Това е нещо дето "го знаят" само по селските кръчми, сред ФБ, розовите сайтове и форуми като бг-мама. Ааа - пропуснах и пътешественичките по вселената, с метлите и говорещите им ДНК... :) Пък и любов е чудесна думичка за внуци, деца, съпруги  - заради социалните ценности и идеали. Също така е много предпочитана думичка за фантазиращи тийнейджъри и подрастващи. Но - проблемът е само това, че с тая думичка всеки си говори нещо негово си - много подобно на "бог" . В този смисъл - "знаенето" на значението на тая думичка, си е просто част от личната митология на всеки емоционар и фантазьор.

А вие толкова други нещица не знаете... но пък "знаете какво е любов" :)

А иначе - явно вие "помните" и Кобзон. Аз пък помня други, щото не съм по победите, армиите и войните... и военщината. Идиотизма на всичките тия - няма граница. няма граница и вашият идиотизъм , защото например в тема за будизъм, вие продължавате да споменавате някой си бог, да му заповадвате, да си играете на "разговори" със същия. И с християнството е идиотско положението, но за вас това няма никакво значение.

Имате ли още от казуса 'идиотите - за будизма'? Някак си секнаха изискванията за речника и чуждиците, дори и така "кат за обикновени орица от оримага". 

Намекват ви и че идиотите са силни и в геополитиката и като всеки типичен породист представител - си имат своите си лични пристрастияи задължителни правди и истини. Разбира се - докато оправят духовните и будистки казуси - нищо не пречи да внесат и яснота с маниерността и театралната изисканост - я за психология, за философия, защо не и за политика, футбол, житейските мъдрости, баналните матрични и социални идеали на които всеки добросъвестен идиот е изначално богат и пропит. Въобще няма тайни за един народен Ганьо....

Единствената ви утеха е, че някак си подходящо резонирахте с автора на темата - съвсем свойски се "разпознахте" . И по съвсем свойски си начин , се използвахте взаимно за да си препотвърди всеки рецитациите.

той, автора, си е същия, но за него не е селската пивница "храмът му". Той си има свой храм вкъщи и в главата си. Понякога го гарнира с насладата от сутришното кафенце, подлсадено с поредния благ будистки цитат - като поредна житейска порция антистрес и антистрах. Той също разполага със "свободията" да  пише фантазиите си, под предлог че имали будистки етикет. След легендата за исихазма, сега е време за легендата за будизма и за зрялото му разбиране. Кофти само че не можа да случи на подходяща идиотска публика от сродни души, но сред вас намери нужния си мизансцен, за да се изиграе на буди(стки просвети)тел.

Покрай него и няколко от същата 'хорова партия" и те се обадиха щото като напира отвътре - и само си чакаш тригъра от Резонансни. Поне край нямат - така, че не чакат безкрайно.

Това е свободата... да. Но тя е и показателна - кой как я разбира и на какво тя му е била "спирачка"... Свободата - по ганьовски (идиотски).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _ramus_ написа:

...той, автора, си е същия, но за него не е селската пивница "храмът му"... Кофти само че не можа да случи на подходяща идиотска публика от сродни души, но сред вас намери нужния си мизансцен, за да се изиграе на буди(стки просвети)тел.

О, случих, случих на публика. Моите възможности са твърде ограничени, не са големи, затова не мисля че мога да донеса полза на другите. Единственото което правя е да упражнявам възгледите си, сравнявам ги, тествам ги как работят. А днес докато се ровех в глосата на Васубандху към Абидхарма Коша Бхашям, за който стана на въпрос в първия пост по темата, където се опитвам да изтълкувам и понятието идиот, открих тази дума:

nirgrantha - свободен от връзки или препятствия; без притежания; буд.: глупак, идиот, непукист.

Та, публиката си е екстра, помага много, особено представящите се в светлината на идиотизма. Не се ли покаже нагледно - никаква полза няма.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

където се опитвам да изтълкувам и понятието идиот

наистина ли ти трябва да "тълкуваш" чак до будистка думичка... докато "упражняваш" възгледите си...? 

Знаеш ли - за публиката... ? Всичкото е едно обикновено шоу някъде сред главата ти. Съвсем обикновено... Будистките боички са само пудрата и грима.

Дали прочете някъде сред Абидхарма, за това че възгледите не са "за да работят за някого'. на теб ти трябват... за защита, за представяне, за да поемат една изгубена идентичност, която се чудиш къде да привидиш и припознаеш.

Възгледите са били нужни на практикуващите хора не за да ги ползват за да се крият сред тях. Не да "работят" докато не им стиска да посветят живота си... Били са нужни само за да обобщят една гледна точка и отношение - към живота, света. Гледна точка, която да е израз на самия им начин и избор на живот, на посвещението и практиката. Не са умирали за възгледи, нито са им били кауза и не за да вярват в тях.

Никога не са "работили" възгледите  - само в главите на личностите с проблеми в идента. И публиката и светлината и ползите и спасенията - всичко е най-обикновен мизансцен в твоята глава - като пълнеж на много празно място, което няма как да запълниш. Тръгнал си погрешна посока, но пък - нито ще спреш, нито смееш да се осъзнаеш, най-вече защото не ти стиска да признаеш грешките и грешните посоки... 

Пак до ползите опря, с последното си изречение - за пореден път. И братския ти бай-ганя - и той с ползи започна изкачването на поредните си върхове, в поредната тема. Пак ползи и ползички - жалко че за тях няма да прочетеш сред изброените имена и свещени писания на Абидхарма... И не ти стиска да се посветиш... защото рискуваш да се откажеш от толкова фантазен труд, толкова похабена енергия - заради пълнежа на някакви си "възгледи"... Не смееш да си намериш учител - защото веднага ще забележи, няма какво да му покажеш... отвътре. И си живееш така - с някакви си възгледи. Самотно и някак си - със сутрешното кафе и дозичката удобно четиво като поредната фантазна инжекция. И театъра, с будистка маска.

И ако по принцип гледаш филми, а не живееш в тях, недей да попадаш на "ЖОКЕРА" - ще рискуваш твърде много без всякакви ползи. С реализма и дълбочината на проникването в механизмите на психичните отклонения... това е един шедьовър. Но не е за всеки... И добре че не е.

Въпреки това - все някога маската пада и приземяването от летящите фантазии и припознаване по възгледи, става възможно повече болезнено и неприемливо... И невъзможно... Но маските падат - все някога. Дано си спомниш за моментите които все още си имал шанс... макар че това ще е без всякакво значение...

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, _ramus_ написа:

...със сутрешното кафе...

И ако по принцип гледаш филми, а не живееш в тях, недей да попадаш на "ЖОКЕРА" - ще рискуваш твърде много без всякакви ползи. С реализма и дълбочината на проникването в механизмите на психичните отклонения... това е един шедьовър. Но не е за всеки... И добре че не е.

Добро утро. Сутрешното кафе, отпуската, да гледам някой филм - съм си ги заслужил. "Жокера" го обсъдихме вече четирима участници в темата, но си разсеян и не помниш. Гледах го в деня на премиерата на IMAX, понеже вече рядко излизат качествени филми. Нищо не рискувам като гледам един филм, защото цял живот съм бил на огневата линия и съм виждал, чувал и усещал неща които ти не си, а въображението ти е слабо, за да ги осмисли. Относно психичните отклонения... - всеки има такива; противоречивостта на самсара няма да прости на никой :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Толкова много обяснения, за да се каже, че някой не харесва някакъв потребител във форума.
На това, някои хора му казват словоблудство, а за мен е простотия.
Простотията не се състои в това, да се изразиш с някакъв диалект, граматачно или семантично грешно.
Простотията се състои в това, с много думи да не кажеш нищо.
Баси интелегенсиътъ...
:no-no:

Цитат

Законите на Мърфи за простотията:
1. Простотията е болестно състояние на духа, при което притежателя на това състояние е напълно доволен от себе си.
2. Притежателят на това състояние се нарича простак.
3. Простотията е силно заразна.
4. Заразяването на група от хора с простотия се нарича изпростяване.
5. Масовото заразяване на хората с простотия чрез медиите се нарича опростачване.
6. Няма измислено лекарство против простотията.
7. Няма напълно излекувал се от простотия.
8. Може даден човек да прояви симптоми на простотия без да се разболее, но е малко вероятно.
9. Простотията не води никога до смъртен изход, но това не е успокояващ факт.
10. Болният от простотия никога не ползва болнични.
11. Болният от простотия никога не осъзнава своето заболяване.
12. Индивид, който генетически е наследил това заболяване се нарича биологически прост човек.
13. Простотията е непобедима.
14. Простотията в някои случаи предизвиква адмирации и симпатия.
15. В младежката възраст простотията е пример за подражание.
16. В зрялата възраст простотията е оправдание на болни амбиции.
17. В старческа възраст простотията се нарича оглупяване.
18. В първия случай е тъжно, във втория е фрапиращо, в третия е смешно.
19. Въздействащата сила върви винаги в посока от простака към останалите, и никога обратно.
20. Няма регистрирана най-голяма простотия, нейните възможности са безгранични.
21. Колкото е по-голяма една простотия, толкова по-лесно може да бъде извършена.
22. Индивидуалната простотия е смешна, колективната простотия е тъжна, а простотията, облечена във власт е пагубна.
23. Простотията винаги е за сметка на другите.

Да, виц, но пък колко вярно казано.

http://www.vicove.biz/6187a2dd0856dbe373ee04cbf3da5bbc

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Denitsa55 написа:

Термин, въведен от Кант, който в противоположност на феномен означава схващана само чрез ума същност, нещото само по себе си.

Явно това е ноумен по будистки.

Будизмът не борави точно с тези термини. Ако ти имаш представа за това какво е маса, можеш да създадеш колкото си искаш маси и също така ще познаеш една маса, без значение от конкретната и форма. Феноменът е конкретната маса. В случая това, което е противоположно на феномена е не мисловната представа за конкретната маса, а идеята за маса по принцип. Тя няма строго-определена форма, а по-скоро предназначение. В случая под ноумен визирах по-скоро идеята за нещо. И както казах, то от определена гледна точка е по-реално, отколкото самото нещо. 

Тук много се приказва за илюзии, но илюзорността зависи от гледната точка. Това води до абстрактни разсъждения, които в определен смисъл са верни, но нямат никаква практическа полза. От гледна точка на непроявеното всичко е илюзия, включително и идеите. Но пък от гледна точка на съзнанието, непроявеното не може да бъде осъзнато, възприето, не може да се определи по никакъв начин, така че не може да се каже, че съществува. Така се стига до парадокса познаваемото да се определя като илюзия, докато непознаваемото като истина.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Чepeн Пeтъp написа:

Толкова много обяснения, за да се каже, че някой не харесва някакъв потребител във форума.

Няма нехаресване. Име потребност и канал за удовлетворяването й. Ако каналът не е този потребител, ще е друг.

 

преди 2 часа, Чepeн Пeтъp написа:

Простотията се състои в това, с много думи да не кажеш нищо.

Ами тя темата е заявена като за идиоти. Това също е потребност, въпреки че отричайки нещо, много често го затвърждаваме. А и да се обявиш за идиот е в известна степен проява на гордост, освен че пак си е заявяване на себе си. Безпристрастието изключва самоопределянето и в двете крайности. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Тук много се приказва за илюзии, но илюзорността зависи от гледната точка. Това води до абстрактни разсъждения, които в определен смисъл са верни, но нямат никаква практическа полза.

Осъзнаване илюзорността на феномените, включително тази на съзнанието, не носи никаква практическа полза за обикновения човек, потънал в мрежите на неведението и илюзията за реалността на представите. За такива хора в будизма има термин pṛthagjana - обикновен човек, глупак. За тези които се стремят да достигнат просветлен ум, има други термини: prasanna - чист, ясен, блестящ; prasrabdhi -  спокойствие; радостно, леко и блажено телесно усещане, което съпътства дълбоките нива на медитация; умен, лек и приспособим ум. Те достигат плода padma - лотос. А тези които са привързани (неосъзнаващите пустотата) към parāmarṡa-saṁyojana - привързаност към крайностите (вечност и небитие), се въртят на въртележката на самсара безспирно, без мир. Може да се погледне също и praśrabdhi-saṃbodhyaṅga.

Колега, представяш за теософ-будист, мъчиш някакви системи, но ако не изоставиш погрешните представи, не практикуваш това изоставяне, това погасяване, никога няма да разбереш какво се крие зад будистките термини; ще си останеш на нивото на което си. В християнската аскетика думата спокойствие, например, има сходно, но и различно значение (спрямо метода) от това, което се дава в будизма. Усещането е едно и също, но само един Буда може да го направи устойчиво. При християнските аскети, исихастите, това спокойствие се постига чрез пълно отхвърляне на света, дори аскеза (понасяне на болки и отказ от храна), която се отрича (подобно аскезата на индусите) от Буда още в първата му проповед. Пустинниците, безмълвниците, достигат до спокойствието благодарение на пълно смирение, бъди смирен и ще бъдеш спокоен - Авва Пимен; бъди смирен, отхвърли волята си (частично себеотречение, непълен отказ от "аза") и ще бъдеш спокоен - Авва Сисой; научете се от мен, защото съм кротък и със смирено сърце, и ще намерите покой за душите си - Мт. 11:29. За разлика от будизма, в християнството няма пълно освобождение, защото има страх, страх от бога, страх който е породен от една представа, една вяра, която не се основава на никакъв личен опит, а се основава на различни, непостоянни опитности, които се приемат за неизменна реалност и... - греда, самсара продължава да се върти, има рай, ад, борба със сатаната и т.н.; а истински покой - няма.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, Śūnyatā написа:

Осъзнаване илюзорността на феномените, включително тази на съзнанието, не носи никаква практическа полза за обикновения човек, потънал в мрежите на неведението и илюзията за реалността на представите.

"Феномени на съзнанието" - това мислите и представите ли трябва да са? Но ако те са илюзорни, то как може посредством самите тях да осъзнаем, че не са илюзорни? И как така едновременно човек може да е "потънал в мрежите на неведението и илюзията за реалността на представите" и да е осъзнал "илюзорността на феномените, включително тези на съзнанието"?

Останалото ще го прочета после. Сега ще пия кафе и ще се разходя по плажа, докато съм в обедна почивка. Но няма как да не ми направи впечатление, че написаното от мен, което беше насочено и към теб, но не само, прие доста лично. И побърза да отговориш. Приемаш въпроса за илюзорността за толкова важен, че едва ли не всичко зависи от него. Но така в ума ти не остава място за много други неща.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Shiniasu написа:

...и ще се разходя по плажа

Приемаш въпроса за илюзорността за толкова важен, че едва ли не всичко зависи от него. Но така в ума ти не остава място за много други неща.

Приятна разходка. Харесвам разходките в парка и да виждам планини наоколо, въздухът е по-чист. 

Ако не осъзнаваш илюзорността, празнотата на ненаситното желание, как ще го унищожиш, как ще освободиш съзнанието си за много други неща, например, да се научиш да го успокояваш, да бъде открито и сияйно? Или не е толкова важно, можем напълно да му се отдадем телесно и умствено, да мислим за вечността, прераждането и да мълвим непрестанно иисусовата молитва :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Ако не осъзнаваш илюзорността, празнотата на ненаситното желание, как ще го унищожиш,

Илюзорен е плодът от удовлетворяването на желанието. Самото желание, възможността да помислиш и пожелаеш нещо, винаги е налично. Изборът да пожелаеш или да не пожелаеш винаги съществува. Никой не може да те лиши от възможността да си мечтаеш как ще преядеш с пици или с торта. Илюзорна е насладата, представата, че може да се задържи тя, че владееш ситуацията... Една мисъл - ти можеш да я подхранваш до безкрайност, да я поддържаш жива и тя да се връща отново и отново към съзнанието ти. Можеш да си я наричаш илюзорна колкото си искаш, но това няма да я накара да престане да се връща в ума ти за да й придадеш още жизненост. Какво като всичко е илюзорно от абсолютна гледна точка? Нима това ще доведе до някакво различаване тук и сега?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Shiniasu написа:

Какво като всичко е илюзорно от абсолютна гледна точка? Нима това ще доведе до някакво различаване тук и сега?

Ако не се практикува, не води до различаване тук и сега; ако се практикува, води до различаване тук и сега. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Shiniasu написа:

а идеята за маса по принцип. В случая това, което е противоположно на феномена е не мисловната представа за конкретната маса, а идеята за маса по принцип

Това е съвсем друга категория, която се именува "универсалия" (обобщена идея за конкретен предмет, за която са водили спорове схоластиците през Средновековието; тази тема е дискусионна и в индийската философия).

Ши, с цялото ми уважение и приятелско отношение към теб (абстрактно, понеже не се познаваме в реала), то смесваш две категории, които имат различни топоси в епистемологията и философията като цяло, т.е. универсалиите са трансцендентални спрямо обекта, т.е. те го надхвърлят и обощават като категория в дадена систематика. Ноумените са трансцендентни, т.е. са непознаваемата същност на явленията по Кант. По Кант, понеже той въвежда понятието "ноумен" в употреба.

Т.е. има същностна разлика между трансндентно и трансцендентално в западната философия, както и между ноумен и универсалия.

Това не го пиша, за да влизам в дискусия или спор. 

Преди да напишем нещо е добре да проверим за какво иде реч. Ако всеки просто пише каквото му дойде на ум, не разбира значението на понятията в даден контекст и ги ползва, както му дойде, то резултатът е пълна каша.

Разбира се, никой не пише просто така, а поради нужди (компенсаторни механизми), за които обяснява Рамус. Но това е негова тема, в която дава добри обяснения и не виждам смисъл да го допълвам. 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, dagpo19 написа:

Разбира се, никой не пише просто така, а поради нужди (компенсаторни механизми), за които обяснява Рамус. Но това е негова тема, в която дава добри обяснения и не виждам смисъл да го допълвам.

Съгласен съм че има добри обяснения, но те не са негови, както ги представя; ползва чужди знания, лъже, лицемерничи, често е разсеян и дезориентиран, "украсява" всичко с негативните емоции и егоизма (идиотизма) си. Зад обясненията седи личност, която няма никакъв подход към другите - емпатия нулева. Разбира се, абсолютна нула няма, все ще се намери някой сроден, подобен, с който да си правят гъдел заедно, виждате ли колко сме умни, отдадени, уникални и неповторими идиоти. Добре че има поне един последовател, че без това гориво съвсем ще угасне, няма да може да задоволява нуждите си и много ще страда от факта, че никой не го разбира (обича), а той бил милия - "ебати пича". :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Śūnyatā написа:

Съгласен съм че има добри обяснения, но те не са негови, както ги представя; ползва чужди знания, лъже, лицемерничи, често е разсеян и дезориентиран, "украсява" всичко с негативните емоции и егоизма (идиотизма) си. Зад обясненията седи личност, която няма никакъв подход към другите - емпатия нулева. Разбира се, абсолютна нула няма, все ще се намери някой сроден, подобен, с който да си правят гъдел заедно, виждате ли колко сме умни, отдадени, уникални и неповторими идиоти. Добре че има поне един последовател, че без това гориво съвсем ще угасне, няма да може да задоволява нуждите си и много ще страда от факта, че никой не го разбира (обича), а той бил милия - "ебати пича". :D

В мнението ти избликват толкова много афекти или смущаващи емоции, че дори не си заслужава да ги коментирам.

Но ти твърдиш, че практикуваш мадхямака и махамудра. Абсурд. Нямаш дори елементарна представа за какво става дума. 

Отново да кажа, че това не е критика, а констатация. Няма нищо лично към теб в думите ми. 

–––––––––––––

Ши, не реагира на тази провокация от моя страна, за което поздрав. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване