Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 2 минути, dagpo19 написа:

... провокация от моя страна....

А тази практика от махамудра ли е или от мадхямака.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3,5k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Шунята сам ти го е казал това. Въпроса е дали да се споделя с такива като тебе и другите отбор юнаци? Защото всичко, което се споделя се използва срещу него. Колко е раним, колко е несъвършен, колко е

За хубаво посмелите се нещо няма ли да кажеш?

и на Вас какво знаете! Бъдете щастливи! Явно не знаете какво Любов. Но, Ну, ... ех не помните това:   Но, Вие сте достатъчно вулгарен и си живиете в  своята суета. Няма лошо!

Публикувани изображения

преди 12 минути, sound написа:

А тази практика от махамудра ли е или от мадхямака.

И в хинаяна я има. 

ОК. В поста ми нямаше нищо лично към никой потребител.

Това, че някой реагира, макар, че не съм го назовал или цитирал, е негов проблем, който трябва да изследва. 

Аз не мога да го направя вместо него.

 

ПП Основното съдържание на поста ми се отнасяше до разликата между ноумените и универсалиите,  както и между трансенденцията и трансенденталното, но това никой не коментира, понеже не схвана точно за какво говоря. Сори.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dagpo19 написа:

И в хинаяна я има.

Бравос - то значи форумите били пълни с будисти, а и изобщо, на където и да се обърне човек, будисти под път и над път.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, sound написа:

Бравос - то значи форумите били пълни с будисти, а и изобщо, на където и да се обърне човек, будисти под път и над път.

Не се дръж инфантилно. Нищо подобно не съм казал.

Буда-дхарма не е религия, а процедура от методи за разпознаване на природата на ума. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, dagpo19 написа:

Нищо подобно не съм казал.

Не си ти, аз го казвам. От провокация до провокация разликата може да бъде диаметрално противоположна, както предполагам мислиш и ти, но тази която се опитваш да правиш, според мен изключва раздаването на оценки и присъди - без значение от тяхното естество. Така, че има разминавания, дето ..... направо нема оправия. 🙂


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Буда-дхарма не е религия, а процедура от методи за разпознаване на природата на ума. 

Ре-лигия не означаваше ли "обратна връзка". 

 

преди 22 минути, sound написа:

според мен изключва раздаването на оценки

Предлагам направо да се въведе в будистките теми оценъчна система, време е да решим дали ще е шестобална или друга. И оценките да се пишат с червено. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Религия означава съвкупност от представи. Следователно будизмът е религия. 

В тази връзка важни термини са:

Пратисанкхья-ниродха (санскр. अप्रतिसंख्य निरोध, pratisamkhyā-nirodha) – необусловленная дхарма — сознательное, волевое освобождение от привязанностей, в том числе через развитие праджни практикующего.

Апратисанкхья-ниродха (санскр. अप्रतिसंख्य निरोध, apratisamkhyā-nirodha) — необусловленная дхарма. В общем смысле, апратисанкхьяниродха обозначает освобождение (отсутствие привязанностей), достигнутое не путём прозрения или рационального опыта, а простым отсутствием объективных причин возникновения привязанностей, либо отсутствием любых феноменов, омрачающих восприятие Абсолюта.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, dagpo19 написа:

но това никой не коментира

че как ще го коментира. :) Как да го "коментира" като не стигат мозъчетата и това не е написано, за да се прочете така наготово.

преди 1 час, Denitsa55 написа:

Нали беше философия ся пък било религия.

ма всичко което да става за грухтене. И за дъвка с привкус на 'будизъм" някакъв си. И философия, и религия, и "работещи убеждения" дето да се тестват дали носят наслада, щастие, утеха... Будизма е и исихазъм, и исихазма е будизъм, всичко е едно, зад всичко стои бог, или "голямата сила"... Всякакви глупости и лъжи се изписаха, но пък - темата е за идиоти, така, че идиотизмите нямали проблем да се грухтят. Ясно е - за кого.

Но един елемент в личните признания се повтаря - това е сутрешното кафенце. Изглежда това е духовен почин, освен будистки и исихастки, освен и на йогите ала-бала - за начало на дневната порция от дозата на личното фантазиране и "проба на личните убеждения колко са правдиви и стабилни".

Алековия народен герой и изгубилият се просветлен, също се обобщават и с личното си пристрастие към геополитиката и кръчмарските препирни по "фили:" и "фоби". И покрай личните си пристрастия - те разбират и от средните пътища, духовността и просветлението. Дори - и музиката физиката, философията - за добавка... И кафенцето, разбира се.

Въобще - личното матрично ежедневие си върви... някак си. И за нужната гарнитура към него - са и хобитата на някои към фантазни летежи с духовен привкус и боички.

И да - пълна идиотщина.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, _ramus_ написа:

И да - пълна идиотщина.

Пълен тъпак си Рамусе, заслепен от илюзията, че си нещо повече от другите. Това не е обида или критика, а само констатация; в тези думи няма нищо лично или насочено към друга личност :D

Конечно, мы все дураки.

Но когда мы это распознаём, начинаем ясно видеть свой идиотизм – мы пробуждаемся.

И когда, отдавая себе отчёт в том, что мы дураки, тем не менее, совершаем над собой усилие и сострадаем другим дуракам – мы бодхисатвы.

Шунрю Судзуки

преди 14 часа, dagpo19 написа:

Буда-дхарма не е религия, а процедура от методи за разпознаване на природата на ума. 

И ти си пълен тъпак dagpo, в сравнение с Бандзан Ходжаку, който е бил един от великите дзен наставници. Той казва:

Няма дхарми (тоест предмети) в тричастния свят, тъй че къде да търсим ума? Четирите елемента са поначало празни, тъй че къде би могъл Буда да намери обител? Небесната ос остава неподвижна, всичко е спокойно и никакви слова не се произнасят. Това се представя право пред лицето ви и не е нужно да правите нищо повече.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Śūnyatā написа:

Пълен тъпак си

затова става въпрос - простащината и идиотщината са си в реда на фантазьорите. И пъпката с която са някъде зад маската си - си проличава честичко, щото и маските омръзват и понякога, докато се навлече отново нужната маска, докато се наложи грима и се извикат нужните сценарии, сцени и реплики... лъсва обикновения народен задник и кочинката си проличава чудесно. Колкото и до будизъм и исихазъм да се фантазира някой, колкото и да се напъва да показа той "отзад" си остава обикновен идиот. И си грухти за свойския си "будизъм" или алабализъм.

Тази безпомощност как да я скриеш зад каквито и да са цитати? Как да скриеш глупостта, невежеството, неграмотността и лентяйството... как да прикриеш празнодушието и страхът... как да стане... Затова и не става... Просто не става.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, sound написа:

От провокация до провокация разликата може да бъде диаметрално противоположна

🙂

Така е. В дзен се ползват провокации с цел освобождаване от привързаностите и осъзнаване на празнотата. Един дзен будист може да изгори статуя на буда, свещен текст или тялото си (да се самозапали), защото за него няма аз, свещени предмети и идоли на които да се кланя; няма бог, няма буда, няма дхарма, а само чисто осъзнаване. Това осъзнаване умее да почита, да изпитва състрадание, да обижда или унищожава, стига да запази необходимата искреност и чистота (незамърсеност от празно умуване).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Един дзен будист може да изгори статуя на буда, свещен текст или тялото си (да се самозапали), защото за него няма аз, свещени предмети и идоли на които да се кланя; няма бог, няма буда, няма дхарма, а само чисто осъзнаване. 

Въпросът е ти конкретно кое от изброените неща можеш да направиш? Да изгориш статуя или книга, едва ли ще те затрудни, макар че не виждам защо да го правиш. Но да се самозапалиш ми се вижда като нещо, от което си твърде далеч. И трите изброени неща са неща, които никой разумен човек не би направил. Нито някой будист. Будист, който да унищожава изображения на буда, неговите учения или себе си? Нещо не е съвсем наред с теб, че да пишеш такива неща, друже. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

чисто осъзнаване

Ригпа? Но ти нямаш никакъв достъп до това, без учител.  Просто фантазии. Сори. Тъжно. 

преди 3 часа, Śūnyatā написа:

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dagpo19 написа:

Просто фантазии.

Ама всичко знае - какво правил будиста, какъв трябва да е, какво можел да прави, защо го прави... Луда работа... и става все повече луда, къртят се висини, падат завеси и маски. Иначе пък 'приятелю'-то много подхожда на "ти си тъпак". Лицемерието просто много подхожда на зад-ника

Нещо убежденията се портят и ги мързи да слугуват на празни фантазьори.  Язък, но пък сутрешното будистко кафенце... си е екстра. Душата е в поредната порция наслада, докато спряга глупостите от "възгледите на тоя или оня", привидени като "лични".

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

«Я не придерживаюсь никаких взглядов на патриархов. Нет никаких патриархов и будд. Бодхидхарма — старый вонючий чужак. Шакьямуни — сухой кусок дерьма. Манджушри и Самантабхадра — носильщики навоза. Так называемое «понимание тайны» — не что иное, как постижение жизни обычного человека. Просветление и Нирвана — шест для привязывания осла. Двенадцать классов священных писаний — дьявольские тексты, просто бумага для протирания гниющих нарывов. Все эти четыре реализации, изначальное сознание и десять стадий — просто призраки, охраняющие кладбище. Они никогда не спасут вас!»

«Когда в вас больше ничего нет, не занимайтесь бесполезным поиском. От того, что можно найти благодаря бесполезному поиску, нет никакого проку. Когда в вашем сознании нет ничего и вы представляете собой не-сознание, тогда вы свободны и духовны, пусты и удивительны».

Все глубокие учения есть не что иное, 
как пылинки в безмерной пустоте.
Все великие мировые события есть не что иное, как капля воды, упавшая в бездонную пропасть.

Дэшань Сюаньцзянь (782—865)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, _ramus_ написа:

Иначе пък 'приятелю'-то много подхожда на "ти си тъпак". Лицемерието просто много подхожда на зад-ника.

Когато разбереш че си "глупак", ще разбереш защо подхожда и "приятелю". Дотогава безспирно ще подскачаш като топка насам-натам из темите.

Рёкан проявлял огромное человеколюбие и сострадание к другим людям. Он писал в своих личных заметках: 

«Когда вы сталкиваетесь с грешными, нечестивыми, глупыми, тупыми, испорченными, порочными, хронически больными, одинокими, неудачниками или инвалидами, вы должны подумать: «Чем я могу помочь им?». Даже если вы ничего не можете сделать для них, по крайней мере вы не должны допускать чувства высокомерия, превосходства, насмешливости, презрения или отвращения. Вы должны немедленно проявить сочувствие и сострадание. Если вы не сможете этого сделать, вы должны глубоко устыдиться самого себя».

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Śūnyatā написа:

Дэшань Сюаньцзянь (782—865)

Въпросът е, че това не са твои думи, нито твое осъзнаване. 

преди 9 часа, _ramus_ написа:

 Иначе пък 'приятелю'-то много подхожда на "ти си тъпак".

И друг дисонанс наблюдавам. По-рано обсъждахме Трунгпа Ринпоче (ти прочете една от книгите му преди време) и Шунята застъпваше тезата, че този учител е имал неадекватно поведение, понеже пиел и спял с ученичките си. Тогава опитах да обясня, че има такъв стил на съчувствено поведение (т.нар. "луди йога" или "луда мъдрост"), когато някой напълно реализиран учител се държи по напълно неконвенционален начин, който би бил пагубен за един обикновен практикуващ. Дадох пример с махасидхите Другпа Кюнгле от Бутан, Тилопа, Марпа, Шанг Ринпоче и др., както и оценката, която такива авторитетни фигури в тибетския будизъм като Далай Лама, Дилго Кхйенце или Шамар Ринпоче, както и моите учители дават за Трунгпа Ринпоче. Шунята не прие моите аргументи.

Сега, обаче, цитира думи на един от най-известните Дзен-будистки учители, който е бил известен имено с подобен тип неконвенционално поведение. Всъщност ето я тази част от историята (сходна с историята на Наропа донякъде), която колегата удобно пропусна:

"Когда Дешань путешествовал на юг, вооруженный рукописями ученых комментариев к Алмазной сутре, ему пришлось остановиться у лавки одной старухи, продающей на обочине легкие закуски. Обслуживая Дэшаня, она спросила его, что он несет в своей связке. Когда он ответил ей, что несет комментарии к Алмазной сутре, она сказала, что у нее есть к нему один вопрос. Если он сможет удовлетворительно ответить на него, она накормит его бесплатно.

Затем старуха задала следующий вопрос: «В Алмазной сутре говорится: «Невозможно достичь прошлого сознания, невозможно достичь настоящего сознания и невозможно достичь будущего сознания». Я хочу узнать, которое из сознаний вы подкрепляете прямо сейчас?» Чтобы правильно понять этот вопрос, следует учесть, что идиоматическая китайская фраза, переводимая словом «закуска», буквально означает «подкрепление сознания».

Дэшань молчал. Вскоре он понял, что вопрос, поставленный перед ним в лавке, был из тех, по поводу чего шла его борьба с учителями юга. Видя замешательство Дэшаня, старуха предложила ему пойти на встречу к учителю по имени Лонтань Чжонсинь.

 

няв совету старухи, Дэшань отправился к монастырю Лонтань. Сразу после прибытия туда он пошел на встречу с учителем, чтобы побеседовать с ним. Был уже вечер, и солнце зашло за горизонт. Когда Дэшань вошел в комнату учителя, Лонтань сказал: «Уже поздно, так что уходи сейчас же».

Немного озадаченный, Дэшань пожелал Лонтаню доброй ночи и хотел было выйти из комнаты, заметив: «На улице темно».

Тогда Лонтань зажег свечу и предложил ее Дэшаню. Но как только Дэшань протянул за ней руку, Лонтань погасил свечу.

Смысл этой короткой встречи поразил Дэшаня, словно молния. Он тут же пережил взрыв пробуждения. В свете этого опыта Дэшань понял, как многие и до и после него, что хранимые им книги были маловажными в сравнении с непосредственным переживанием реализации.

Ученики дзэн-буддизма интерпретировали эту встречу следующим образом. Когда Дэшань проговорил, что на улице уже стемнело, Лонтань решил воспользоваться этим высказыванием как возможностью преподать урок. Он зажег свечу и предложил ее Дэшаню, дав ему понять, что темноту можно рассматривать как метафору, означающую неведение Дэшаня. Протянув к свече руку, Дэшань показал этим, что осознает темноту своего неведения и что он принимает то, что Лонтань может научить его пути и осветить темноту. Но, задув свечу, Лонтань также дал понять Дэшаню, что тот не должен полагаться на внешние решения, ибо только внутренний свет может осветить темноту его неведения.

На следующий же день Дэшань сжег свои комментарии к Алмазной сутре перед Залом Дхармы, прокомментировав это следующим образом:

«Все глубокие учения есть не что иное как пылинки, в безмерной пустоте.

Все великие мировые события есть не что иное, как капля воды, упавшая в бездонную пропасть».

Освен всичко останало, то от историята е видно, че Дешан постига осъзнаване в резултат на срещата си с учителя Лонтан. Впрочем, в България има дзен-будистка група и те редовно организират ретрийти с различни учители. Ако би искал да практикува Дзен, то Шунята би се свързал с тях. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎27‎.‎11‎.‎2019‎ г. в 11:29, Śūnyatā написа:

За разлика от будизма, в християнството няма пълно освобождение, защото има страх, страх от бога, страх който е породен от една представа, една вяра, която не се основава на никакъв личен опит, а се основава на различни, непостоянни опитности, които се приемат за неизменна реалност и... - греда, самсара продължава да се върти, има рай, ад, борба със сатаната и т.н.; а истински покой - няма.

При православното християнство няма страх. То стъпва върху една основа: Човек да разбере, че е богоподобен. Образно Бог е основата върху която човек изгражда своята личност. Там няма спор дали е богоугодна или не. Лукавия не се разглежда като материал от този свят, а в следствие на мисълта какво да правим с него. Праведния взема частица от този свят и я ползва по негово усмотрение. Когато е гладен - се храни, когато му е студено - се топли и т.н. Има два начина да прави тези неща: по-труден или лесен. Учението на Христос показва определен начин да станат нещата по лесния път, т.е. да не се отрича опита натрупан от човешкия род. Благата от историята на човешкия род са за всички, а не за определен възгордял се индивид или възгордяла се група от индивиди.

С личния си пример Христос вдъхва съответната вяра, че вярвайки в божественото начало, то всеки е достоен да разполага с материалния свят сътворен от Бог.

В това отношение будистите отричат началото и края на този свят, което е лъжа. Този свят има начало и ще има край, защото е материален. Един будист не може да проумее вечността и безкрая. Той свежда своя дух само и единствено до материалната обвивка в която съществува. За един будист е непонятно какво е Светия дух, какво представлява и затова го отрича. За него е важно какви процеси трябва да има в ума му. Образно казано посредством ума му да контролира материалното, включително своето тяло. Пътят който е избрал е самовнушението. Това не е заблуда, а начин по който живее. Дали е по-лесен начин от другите начини, то това подлежи на доказателство. Да се спори по кой начин човек може да опознае себе си е малко смешно. :) 

В основата на християнството е продължаване на човешкия род, а в основата на будизма е нищото. Будизмът счита, че всичко е нищо, т.е. отрича нещото, а то съществува в този свят, т.е. може да го видиш, да го помиришеш, да го чуеш и т.н. Според техните представи въпросните усещания могат да бъдат подтиснати, но не казват защо. Крайната им цел е нищото, само и единствено това  е от значение.   

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, dagpo19 написа:

Ако би искал да практикува Дзен,

мисля че се вижда съвсем ясно, че сутрешното кафенце е далеч по-притегателна практика отколкото разните там дзен-ала-бала.

Та той ги ползва всичките тия само заради фантазията в която се изживява на духовен. Толкова е елементарна играта му и в нея си играе да обикаля по всякакви текстове, за които е достатъчно само да си направи интерпретационен мост според някаква негова си представно сходство. Ползва текстове които никога няма да разбере, но си ги шляпа щото така си доставя дозичката от която има нужда.

Не считам че е важно да му се обръща достатъчно внимание и това да отнема повече време отколкото заслужава. Това е личност, която е вкопчена сред фантазния си свят и същия за нея има основната стойност за живота й. Съввсем ясно е кои личности екзистинцират по този начин, ясно е защо и как го правят, запълвайки една сериозна празнота в себе си.

Той се състезава да пише глупости и доста често това го забавлява. Още повече че по този начин играе да привлича внимание на други хора. Завързва се една игра - вторична - с тенденция да стане приоритетната.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, dagpo19 написа:

Въпросът е, че това не са твои думи, нито твое осъзнаване.

Ако би искал да практикува Дзен, то Шунята би се свързал с тях. 

В думите няма осъзнаване, а в осъзнаването няма думи. Това би трябвало да си го разбрал, след толкова години практика, или не, понеже и в практиката няма осъзнаване.

Нагледах се на групи и учители. За какво са ми? За да практикувам дзадзен и да им слушам глупостите за прераждане в Швейцария ли? Мерси, няма нужда :D

Позже, когда Линьцзи сам стал учителем, он критиковал медитацию как пустую трату времени: 

«Даже если вы что-то и получите от медитативной практики, она все равно — просто карма рождения и смерти... Если вы фиксируете свой ум и созерцаете неподвижность, поддерживаете свой ум для внешнего осознания и сохраняете сосредоточение ума для внутренней реализации, замораживаете свой ум и входите в устойчивое сосредоточение, все это — надуманные хитросплетения... Вы сидите, прижав к стенке нёба свой язык, сидите неподвижно и в глубокой ясности. И вы думаете, что это — путь патриархов. В таком случае вы глубоко ошибаетесь!»

Учитывая все это, неудивительно, что у Линьцзи не было времени на традиционные буддийские техники, нацеленные на развитие добродетели. Он писал: 

«Они говорят, что просветление может быть достигнуто... если вы воздерживаетесь от порочных действий тела, языка и ума, но такою рода пустословие подобно весенним ливням».

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ДИоNД написа:

В това отношение будистите отричат началото и края на този свят, което е лъжа. Този свят има начало и ще има край, защото е материален. Един будист не може да проумее вечността и безкрая. Той свежда своя дух само и единствено до материалната обвивка в която съществува. За един будист е непонятно какво е Светия дух, какво представлява и затова го отрича. За него е важно какви процеси трябва да има в ума му.

ооо, не - нови рекорди... 🤣 Браво, бравооо!!!

преди 1 минута, Śūnyatā написа:

В думите няма осъзнаване, а в осъзнаването няма думи

и заради това ти цитираш думички за осъзнаването, от Осъзнати... Цитираш си ги така... щото ти звучат закачливо, така и така не ги разбираш...  :)

преди 1 минута, Śūnyatā написа:

Нагледах се на групи и учители. За какво са ми? За да практикувам дзадзен и да им слушам глупостите за прераждане в Швейцария ли? Мерси, няма нужда

разбира се. Защо да си разваляш сутрешното кафенце и дозичките фантазии, като в тия групи ще трябва да оставиш всичко това... дето иначе "не съществува". Важното е че разни там... "учители" стават да ги ползваш за фантазирането си. И за разни форумни игри. Това е къде-къде по-важно, от "разни там групи и учители"... Те тия са само заблудени и неграмотни и няма как да разбират от широтата която предоставят "разни възгледи, дето се пробват дали работят"... :)

Егати простотията която постепенно се разкрива в "задния план"... Как толкова елементарен матричен човечец само с фантазия може да стигне до друго, освен до тотална щета, с идеята колко е светнат, чрез брътвежи, повторения и папагалене... 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, ДИоNД написа:

Праведния взема частица от този свят и я ползва по негово усмотрение. Когато е гладен - се храни, когато му е студено - се топли и т.н.

Тук има сходство между будизма и християнството. Другото не е задължително.

преди 21 минути, ДИоNД написа:

В основата на християнството е продължаване на човешкия род, а в основата на будизма е нищото. 

С това продължение замърсихме природата и скоро няма да има какво да ядем, пием и дишаме.

"Нищота"; "нищо" - няма постоянна същност, "та" - съ-съществува само във взаимна зависимост с другите "нищота".

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Śūnyatā написа:

Другото не е задължително.

В смисъл приоритетно или какво?!

Другото, то какво е?

Примерно: За християните е децата им да им е по-лесно, т.е. на човешкия род да му е по-лесно.

Какво влагаш в задължително? Има необходими и достатъчни условия, да, но въпросните са задължителни, за да се случи нещо.

Да се изхожда, че всичко е нищо и нищо не може да стане нещо, то това е лъжа. Има нещо което от което става друго нещо. Не било задължително и спрямо кого?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

«Я не придерживаюсь никаких взглядов на патриархов. Нет никаких патриархов и будд. Бодхидхарма — старый вонючий чужак. Шакьямуни — сухой кусок дерьма. Манджушри и Самантабхадра — носильщики навоза. Так называемое «понимание тайны» — не что иное, как постижение жизни обычного человека. Просветление и Нирвана — шест для привязывания осла. Двенадцать классов священных писаний — дьявольские тексты, просто бумага для протирания гниющих нарывов. Все эти четыре реализации, изначальное сознание и десять стадий — просто призраки, охраняющие кладбище. Они никогда не спасут вас!»

«Когда в вас больше ничего нет, не занимайтесь бесполезным поиском. От того, что можно найти благодаря бесполезному поиску, нет никакого проку. Когда в вашем сознании нет ничего и вы представляете собой не-сознание, тогда вы свободны и духовны, пусты и удивительны».

Все глубокие учения есть не что иное, 
как пылинки в безмерной пустоте.
Все великие мировые события есть не что иное, как капля воды, упавшая в бездонную пропасть.

Дэшань Сюаньцзянь (782—865)

Може да се следват различни пътища. Някои са свързани с отдадеността към учител и към постигналите просветление. При други следването на нечий пример не е важно, стремежът към идеали - също, - а всичко се изпитва самостоятелно. Този автор изглежда е по-близо до последния тип. Но аз поне виждам проблем със следването и на двата метода едновременно. На мен лично написаното горе не ми допада. Да, виждам идеите на автора, но виждам и проблеми свързани с написаното. И не ми допада не защото може да звучи шокиращо - това е част от идеята: да се изкара четящия от стандартното мислене, да погледне от друг ъгъл, да не се привързва към определени възгледи... Основният проблем е, че подобни пътища може да се окажат по-бързи, но рискът да се омотаеш още повече е по-голям. Вече преминалите пътя познават трудните и рискови моменти по него. Те знаят през какво трансформации се преминава и как това може да рефлектира на живота на ученика. Да преминеш сам изисква повече качества и сила.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Śūnyatā написа:

С това продължение замърсихме природата и скоро няма да има какво да ядем, пием и дишаме.

Остава само да кажеш точната дата. :) 

Определено ме развесели ... :) 

Отивам да продължавам да замърсявам природата, т.е. да си насека дърва и да си стопля стаята.

:) 

Нищо, нищо ще стане тъй както казваш ти. Спокойно, се, какво се притесняваш за този свят, я по-добре отиди да медитираш, че виждам, как Рамус се опитва да те нарани. :) Бягай от тук ... Рамус носи страдание ... :)  

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване