Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Glenarvan

Взех си лаптоп с регистриран сериен номер към производителя

Препоръчан отговор


От известена на всички и реномиран сайт си взех лаптоп - Hp Probook 450 G5. Лаптопа е с добри параметри на промоция и в сайта се предлагат и различни други версии на същия лаптоп съответно с по-добри или по-слаби параметри. 

След като си го взех, му инсталирах Уиндоус (както му е реда) и за драйверите направо дръпнах HP support center и той сам си актуализира драйвърите до последния. При секцията за батерията в HP Support Center, ми изписа, че батерията е на 208 дни. А в секцията със серииния номер ми пише, че му оставт 7 месеца гаранция. Звъннах им да ги питам, но те твърдят, че това нямало нищо общо. Гаранцията ми към фирмата, от която взех лаптопа си ми важи и тя е 2 години от датата на закупуване.

Лаптопта работи нормално. Като параметри е по-мощен от други варианти на същия лаптоп, които са на по-висока цена и за около 100лв повече. Въпроса е какво да правя. Аз не знам дали не е ползван и колко е ползван. Реално погледнато ако стане нещо, лаптопта няма ли да се носи в HP Bulgaria? Където е и представителството и сервиза им? И ако е така тогава как ще важи?

Ето и когато чекна лаптопа в сайта на HP какво ми изписва: Снимка

 

Между другото скоро го взех и все още мога да го върна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тоя лаптоп за мене е втора ръка.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Silvering написа:

Тоя лаптоп за мене е втора ръка.

Ами... В такъв случай да го връщам така ли? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А защо не говориш с HP за да чуеш и тяхното становище.  Реално ако е ползван лаптопа и това като информация ти е спестено имаш не само законово,  но и морално право да го върнеш.  И разбира се, да кажеш кой е търговеца.  

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На промоции най-често се пускат мострите, или поне те се пробутват в началото на продажбите. Това е доста гадно от страна на търгашите ни. Всъщност дори не само мостри, ами самите консултант продавачи, често си ползуват известно време и за лични нужди от техниката, която после пробутват за нова.


  • Харесва ми 1
  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Може да се окаже върната стока или refurbished(върната заради дефект и ремонтирана)
А в гаранционната карта какво пише? 
Видими следи от ползване на машината има ли? Какъв е статусът на твърдия диск  - колко работни часа има?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте отново момчета. Твърдия диск пише, че е работил 17 часа, а SSD-то 1 час. Което реално не ме бърка много много, защото може и да са ги сменили. Дори и да пиша на HP. Ще трябва да чакам няколко дни. А така ще изтекат тези 14 дни и няма да мога да го върна. Харесва ми като лаптоп. Фирмата е Лаптоп БГ (известна на всички). Когато го вземах от тях в офиса на куриера имах опция преглед и тест. По него нямаше никакви следи от употреба. 

Когато го поръчвах ми се обади техен консултант и изрично питах дали ще е отварян и те ми казаха "да, ще бъде отворен, за да му бъде поставена допълнително 4GB рам". Което май дава представа за ситуацията. До колкото съм чувал това е начин да пробуташ върнат лаптоп. Ако е върнат държа да ми се каже. Вечеря като звънях ме уверяваха, че е нов. 

А са сериозна фирма. Не им отива. 

преди 1 час, DarkEdge написа:

Може да се окаже върната стока или refurbished(върната заради дефект и ремонтирана)
А в гаранционната карта какво пише? 
Видими следи от ползване на машината има ли? Какъв е статусът на твърдия диск  - колко работни часа има?

Гаранционна карта не ми пратиха на хартия. Имам я електронно, но там пише, че си има гаранция 2 години. И не пише нищо друго. Някакъв PDF документ е в профила ми в техния сайт. Но в него няма никаква въведена информация в полетата на документа. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Glenarvan написа:

те твърдят, че това нямало нищо общо.

Кое? Батерия на 7 месеца? Но от друга страна щом си имаш гаранция от 2 години...Да не се окаже, че за батерията не е тази гаранцията!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Кое? Батерия на 7 месеца? Но от друга страна щом си имаш гаранция от 2 години...Да не се окаже, че за батерията не е тази гаранцията!

А ми дамата ми каза, че в завода ако правели тестове или бла бла...но аз си имам 2 години гаранция при към тях. Което реално е странно, защото лаптопа ако дефектира или има някакъв проблем си ходи в представителството на HP България. Няма те като търговци да ми го оправят. Което означава, че с тези 7 месеца няма да ми я зачетат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Glenarvan написа:

лаптопа ако дефектира или има някакъв проблем си ходи в представителството на HP България. Няма те като търговци да ми го оправят.

при дефект отива при търговеца, защото трябва да се заведе в дневника за рекламации и те по служебен път си го пращат на оторизиран за гаранционна поддръжка сервиз!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Glenarvan написа:

От известена на всички и реномиран сайт си взех лаптоп - Hp Probook 450 G5. Лаптопа е с добри параметри на промоция и в сайта се предлагат и различни други версии на същия лаптоп съответно с по-добри или по-слаби параметри. 

След като си го взех, му инсталирах Уиндоус (както му е реда) и за драйверите направо дръпнах HP support center и той сам си актуализира драйвърите до последния. При секцията за батерията в HP Support Center, ми изписа, че батерията е на 208 дни. А в секцията със серииния номер ми пише, че му оставт 7 месеца гаранция. Звъннах им да ги питам, но те твърдят, че това нямало нищо общо. Гаранцията ми към фирмата, от която взех лаптопа си ми важи и тя е 2 години от датата на закупуване.

Лаптопта работи нормално. Като параметри е по-мощен от други варианти на същия лаптоп, които са на по-висока цена и за около 100лв повече. Въпроса е какво да правя. Аз не знам дали не е ползван и колко е ползван. Реално погледнато ако стане нещо, лаптопта няма ли да се носи в HP Bulgaria? Където е и представителството и сервиза им? И ако е така тогава как ще важи?

Ето и когато чекна лаптопа в сайта на HP какво ми изписва: Снимка

 

Между другото скоро го взех и все още мога да го върна.

виж смарт-а на диска - там пише на колко часа работа е... но може и той да е сменян. за КЗП трябва касова бележка, иначе не можеш да предявиш претенции за измама или отказана от търговеца гаранция... ако батерията с възможност за изваждане без разглобяване има гаранция колкото лаптопа, ако е външна и може да се сменя лесно, се води консуматив и гаранцията е 1 година...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, ами а ако им го връщам какво трябва да представя като документи? Фактурата е достатъчна предполагам. Или касова бележка? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

за връщане не знам, би трябвало да се прати с г.к. и фактурата, ако има и касов бон и той (ако е платено по банка само фактурата е достатъчна), за да сторнират плащането... КЗП защитава само часни лица, не и фирми... тоест ако търговеца ти откаже гаранция отиваш с гар. карта и касов бон и подаваш жалба, те ще се занимаят с търговеца, ако си фирма и си го взел с фактура - отиваш в съда и подаваш съдебен иск...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами нямам гаранционна карта. Електронна е гаранцията. А в документа на профила ми на сайта им, не пише нищо. Фактура и касова бележка имам. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Звъниш им, казваш им, че искаш да развалиш сделката и да ти върнат парите, те ще ти пратят куриер да го вземе. Ще трябв да си платиш куриерските разходи и също няма да ти възстановят разходите за доставка, освен ако не е била безплатна. След това ще си чакаш парите по банкова сметка, ако не си им дал, ще трябва да им дадеш да ти ги преведат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като работи нормално го ползвай. Това може да е от датата на производство, ония откъде да знаят че гаранцията според нашия закон е 2 години и се предявява пред търговеца, на когото си дал парите? То преди няколко години Apple се напънаха че тяхната гаранция била една година, от ЕС ги напънаха че ако искат да продават тук ще поемат 2 години и толкова.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малка поправка - гаранцията не е 2 години, може и да няма такава, но всяко физическо лице има право да си направи рекламация до 2 години от датата на покупката, като съответно предостави доказателство за това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Raze написа:

Малка поправка - гаранцията не е 2 години, може и да няма такава, но всяко физическо лице има право да си направи рекламация до 2 години от датата на покупката, като съответно предостави доказателство за това.

Точно за гаранцията става въпрос, за физическите лица е 2 години минимум, ако няма по-дълга от производителя, тогава е повече. Респективно, ако търгаша гарантира 2 години, за стока която производителя гарантира примерно за 5 години, тогава търгаша трябва да бъде оплют от всякъде и да фалира от липса на клиенти. .

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В такъв случай какво да правя момчета? Да го връщам ли? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е по европейски правила, а все пак всяка държава си има отделно законодателство. Реално можеш за всяка стока да си предявиш рекламация, има неща, които не са само техника и нямат гаранции или е ограничена. Става въпрос за това:

https://kzp.bg/data/content/u/6/upload/Laws/zzp.doc

Цитат

Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.

 (2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.

и по-надолу:

Цитат

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, the professor написа:

за КЗП трябва касова бележка

Тази от куриера, заедно с другите документи, също върши работа.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ми аз не мисля да се занимавам с КЗП. А просто да върна лаптопа на Лаптоп БГ. Реално не ме интересува, че гаранцията ми е към тях. Не искам ползван лаптоп. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами връщай го тогава.  Пишеш им мейл,  че искаш да се откажеш от договора от разстояние и искаш адрес на който да им пратиш лаптопа.  Ако си го платил в брой можеш да им го пратиш с наложен платеж, а ако им имаш доверие може да им го изпратиш с банкова сметка и да ти преведат парите. Ако се правят на ощипани чак тогава КЗП,  но точно те не вярвам да ти направят проблем.  

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ако реша да го оставя... какво може да стане в крайна сметка? Ако.. .да кажем дефлектира продукта или има каквито и да било проблеми?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Затова е най добре да говориш с HP, в крайна сметка е техен продукт и е редно да ти дадат съвет. Относно гаранцията, реално си я имаш от датата на покупката според мен,  ако производителя откаже нещо поради по ранен старт на компютъра отговорността минава към търговеца. Ако се ослушват си има законов път.  Остава неприятното усещане,  че са ти пробутали ползвана стока за нова,  което при някои хора би натежало за по нататъшното решение за действие.  Ако компютъра работи добре,  отговаря на очакванията ти и батерията си държи можеш и да си го ползваш,  изборът е твой.  А можеш и сериозно да повдигнеш въпроса пред търговеца,  да настояваш за извинение и компенсация  (връщане на част от сумата), което да позакрепи поразклатеното им (поне в моите очи) реноме. Пак е твой избор. 

Между другото,  тези дни се канех да си поръчвам лаптоп точно от тях,  сега съм малко разколебан. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.

×
×
  • Добави ново...