Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Взех си лаптоп с регистриран сериен номер към производителя


Препоръчан отговор

преди 21 минути, Michigan111 написа:

Затова е най добре да говориш с HP, в крайна сметка е техен продукт и е редно да ти дадат съвет. Относно гаранцията, реално си я имаш от датата на покупката според мен,  ако производителя откаже нещо поради по ранен старт на компютъра отговорността минава към търговеца. Ако се ослушват си има законов път.  Остава неприятното усещане,  че са ти пробутали ползвана стока за нова,  което при някои хора би натежало за по нататъшното решение за действие.  Ако компютъра работи добре,  отговаря на очакванията ти и батерията си държи можеш и да си го ползваш,  изборът е твой.  А можеш и сериозно да повдигнеш въпроса пред търговеца,  да настояваш за извинение и компенсация  (връщане на част от сумата), което да позакрепи поразклатеното им (поне в моите очи) реноме. Пак е твой избор. 

Между другото,  тези дни се канех да си поръчвам лаптоп точно от тях,  сега съм малко разколебан. 

Ами... моят модел е с 12GB RAM (8+ 4 добавени от тях), с i5 процесор и с 1TB HDD и 256 SSD NVMe за 1100лв на промоция. Гледам, че в сайта пишат, че имат няколко оставащи бройки. След като сканирах и двата - HDD-то е работил 17 часа, а SSD-то - 1 час. Така пишеше след като ги видях с един софтуер данните им - колко са работили и тн. Същият модел обаче на същия лаптоп го има със 100лв повече, но с по-ниски параметри: i5, 8GB RAM, 256SSD. А моято е с допълнителни 4ГБ и 1ТБ хард. Което е на далавера. Но пък батерията е на над половин година. 208 дни са си 208 дни. По принцип са реномиран магазин в БГ. Регистрирания сериен номер не е окей. Аз нали ви цъкнах скриин от сайта на HP. Ето го пак. Какво означават тези данни: Снимка

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Glenarvan написа:

А ако реша да го оставя... какво може да стане в крайна сметка? Ако.. .да кажем дефлектира продукта или има каквито и да било проблеми?

В крайна сметка - никой не знае!

Но ако дефектира в рамките на 2 години и повредата е фабричен дефект или казано глобално отговаря на гаранционните условия - то до 30 дни лаптопа ти ще бъде отремонтиран иначе рискуват първо да се занимават с КЗП, а след това като ги оплюеш поименно и в поне двата големи форума ... такава анти реклама мислиш ли, че им трябва за някакъв лаптоп дето не е нещо нечувано, дори и HP да им откажат гаранционна поправка, ТЕ ще си им платят - и отива в графата пресметнат риск.

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Звъниш, обясняваш ситуацията, питаш:

HP Inc.

Business Park Sofia“ 10
B10, Mladost district
Sofia 1766
Bulgaria
Phone: +359-291-49-600
  • Харесване 5
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Говори с търговеца, кажи им какво си установил за батерията и настоявай да ти пратят нова, ако не им кажи, че ще им върнеш лаптопа и ще си искаш парите. Най-вероятно е върнат от някой клиент, може и той да е сменил батерията, понеже това е консуматив и е с ограничена гаранция.

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Raze написа:

Говори с търговеца, кажи им какво си установил за батерията и настоявай да ти пратят нова, ако не им кажи, че ще им върнеш лаптопа и ще си искаш парите. Най-вероятно е върнат от някой клиент, може и той да е сменил батерията, понеже това е консуматив и е с ограничена гаранция.

Батерията е капсулована. Не е външна, както си беше едно време. Иначе говорих с тях и ми казаха, че гаранцията ми към тях си е 2 години и че батерията е на 208 дни, защото можели производителите в завода да са правили тестове или нещо да е тестван... неща от тоя род ми казаха. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това на снимката наистина е най добре да ти го обяснят от HP,  звънни, обясни ситуацията за 5 мин и ще имаш по голяма яснота.  Това обяснение за тестове в завода за мене са кьорфишеци,  щото той компа може една година да стои по складове,  ще го продават без гаранция от hp ли. Кога ти изтича 14 дневния срок за връщане?

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, Glenarvan написа:

В такъв случай какво да правя момчета? Да го връщам ли? 

Имаш гаранция, макар че тя е за хардуера, а за батерията като консуматив е 6 месеца, в някой случай няма никаква. Ползвай си го щом всичко работи. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Говори и с HP дали това е нормално за батерията. Ако това отчита кога е включвана за пръв път батерията, напълно е възможно да дава дори и повече време, ако някой някъде е тествал лаптопа. За ниво на износеност имаш ли данни?

  • Харесване 2
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, Michigan111 написа:

Това на снимката наистина е най добре да ти го обяснят от HP,  звънни, обясни ситуацията за 5 мин и ще имаш по голяма яснота.  Това обяснение за тестове в завода за мене са кьорфишеци,  щото той компа може една година да стои по складове,  ще го продават без гаранция от hp ли. Кога ти изтича 14 дневния срок за връщане?

Изтича в Четвъртък на 11.07 мисля. Има време да се обадя и да питам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 часа, DarkEdge написа:

при дефект отива при търговеца, защото трябва да се заведе в дневника за рекламации и те по служебен път си го пращат на оторизиран за гаранционна поддръжка сервиз!

И от какъв зор да го носиш на търговеца? За да го държи в магазина 3 седмици докато се усети че ще неще трябва да занесе устройството в сервиза в който така или иначе трябва да е един оторизираните?

Преди време счупих дисплея на един от телефоните ми, викам ясно нали че ще трябва да си платя щото това гаранцията не го покрива,и понеже го взел от мобилен оператор реално трябвапе там ида, е отидох и какво  мислиш стана? Един заспал дебелак ми рече че трябва да се обади в сервиза и ще се свържат с мен...

А познай и до днеска дали някой ми се е обадил.

Занесох си телефона още същия ден в оторизирания сервиз на Сони, хората го оправиха за 2 дни, платих си и точка.

А колкото до темата : Лаптопа има гаранция 2 години? Моя има 3. Ся не знам дали има някакъв отвърден стандарт за гаранциите на тези неща или всякак марка и модел е с различен срок, но ми се стори добра идеята да го споделя. Иначе май батерията отделно се гледа.

Ако си от София, разходи се до преставителството на HP за България където в непосредствена близост се намира и сервиза им - На ул. Лерин се намира в в близост до бул. Дойран, хората са доста приветливи и културни и мисля че ще ти помогнат най добре, иначе тук можем само да гадем. :)

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Bubbles написа:

И от какъв зор да го носиш на търговеца?

И кой ако не търговецът ще ти зачете повредите, ако са повече от веднъж повторила се еднотипна повреда? Сервизът ли ще ти върне парите или подмени устройството? 

преди 28 минути, Bubbles написа:

Преди време счупих дисплея на един от телефоните ми, викам ясно нали че ще трябва да си платя щото това гаранцията не го покрива

Щом шси философстваме - има застраховка за целта, която покрива това събитие - изпускане...

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, DarkEdge написа:

И кой ако не търговецът ще ти зачете повредите, ако са повече от веднъж повторила се еднотипна повреда? Сервизът ли ще ти върне парите или подмени устройството? 

Щом шси философстваме - има застраховка за целта, която покрива това събитие - изпускане...

Миии всъщност точно сервиза да.

Преди време имах един пронет канон който работи 2-3 месеца и даде фира, закарахме го в сервиза, там казаха че не могат да го оправят и директно ми дадоха друг, даже по-добрия модел от моя, щото моя нямаше wifi нито дисплей а този имаше, чисто нов, в кашон с нова гаранция и т.н.

А търговеца си е търговец, той продава, но НЕ поправя, има някаква криворазбрана приумица, че видиш ли търговеца трябвало да занесе устройството в сервиза, но признавам си никога не съм го разбирал това.

В сервиза ти описват повредите, и евентуално ги поправят, вече от там нататък какъв им е мухабета с търговеца идея нямам а и не ме топли особено.

 

П.П.

Това за застраховката го чувам за първи път, благодаря, ще го имам напредвид за напред... ама дето се вика по-добре да не се налага... 😛

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Bubbles написа:

ама дето се вика по-добре да не се налага... 😛

Надявай се на йа-доброто, но бъди подготвен за най-лошото!

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, Bubbles написа:

Миии всъщност точно сервиза да.

Преди време имах един пронет канон който работи 2-3 месеца и даде фира, закарахме го в сервиза, там казаха че не могат да го оправят и директно ми дадоха друг, даже по-добрия модел от моя, щото моя нямаше wifi нито дисплей а този имаше, чисто нов, в кашон с нова гаранция и т.н. 

А търговеца си е търговец, той продава, но НЕ поправя, има някаква криворазбрана приумица, че видиш ли търговеца трябвало да занесе устройството в сервиза, но признавам си никога не съм го разбирал това. 

В сервиза ти описват повредите, и евентуално ги поправят, вече от там нататък какъв им е мухабета с търговеца идея нямам а и не ме топли особено. 

  

П.П. 

Това за застраховката го чувам за първи път, благодаря, ще го имам напредвид за напред... ама дето се вика по-добре да не се налага... 😛

Точно за да не седи гаранционния уред в севиза с месеци, се прави рекламация пред търговеца. Той по закон има едномесечен срок да даде решение/становище по проблема. Ако изтърве този срок, клиента има право да иска разваляне на договора и да му се възстанови заплатената сума за стоката. Прочети закона! Вече търговеца какви отношения си има със съответните производители и сервизите му си е негова работа.

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Писах вече - ползвай си лаптопа и не търси под вола теле! Какво очакваш - като си купуваш нещо да е произведено предния ден ли? Само контейнерите пътуват на кораба 2 месеца.

  • Харесване 2
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, Филипов написа:

Писах вече - ползвай си лаптопа и не търси под вола теле! Какво очакваш - като си купуваш нещо да е произведено предния ден ли? Само контейнерите пътуват на кораба 2 месеца.

Ами, той така или иначе е с 2 години гаранция. А между другото значи дори и да дефлектира, пращам го на търговеца и те се оправят.. така да разбирам... аз работа с HP Bulgaria нямам и с техните сервизи и тн?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Уиндоуса легален ли е :) ?Щото ако е пиратка ако се скапе /дано не с случва де/ фирмата мое ти покаже среден пръст 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи това? Windows дори и да не е оригинален, може да се ползва неограничен период без да се активира. Проблема е, че някои функции/настройки няма да работят, както и не се знае колко и докога ще се обновява, но това винаги може да се направи ръчно. А ако лаптопа се връща за ремонт и е в работещо състояние, ако е бил без ОС и има нелицензиран софтуер, софтуера се маха, ако трябва диска се форматира и така се праща. Ако е в неработещо състояние, може да се изпрати така или диска да се закачи на друга машина и там да се форматира.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ,че тия в сервиза могат да кажат "Ето ,ползвате нелицензиран продукт и за това ви се е скапала машината " :) 

  • Ха-ха 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Ивайло Димов написа:

Проблема ,че тия в сервиза могат да кажат "Ето ,ползвате нелицензиран продукт и за това ви се е скапала машината " :) 

И к'воо - пробната версия, която си е съвсем законна, поврежда машината? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А докажи ,че е бил с пробна версия :)  .В сервиза могат да ти откажат гаранция само щото си решил да форматираш диска .Цун-гуш и си в джаза отвсякъде .

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Ивайло Димов написа:

Проблема ,че тия в сервиза могат да кажат "Ето ,ползвате нелицензиран продукт и за това ви се е скапала машината " :) 

Решат ли да търсят причина за да откажат гаранция ще я намерят, но това в нормален сервиз няма да се случи. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Двама търговци съм питал относно гаранцията,  и двамата ми отговориха, че уиндоуса няма отношение,  дори пиратка да е,  гаранцията си важи.  Поне на думи естествено,  в действителност как е дано не се налага да разбираме. 

  • Харесване 1
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дано не се налага .....щото са изроди 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Ивайло Димов написа:

Дано не се налага .....щото са изроди 

Случвало ми се е броени пъти да се възползвам от гаранция и всичко е било точно ,но повечето случай при проблем се правя на майстор и не се занимавам със сервизи. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.
  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване