Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте ! След около 10 месеца ми предстой да навърша 18 години и следователно си търся кола.Към момента съм се ориентирал към голф 4 ,като по - специлно съм си харесал 131кс и 150 АРЛ.Моят бюджет е около 2500-3000 макс лв,като ценовата разлика м/жу 2-та мотора е сравнително голяма.Въпроса ми е дали има голяма разлика между 131 и 150,кой от 2-та мотора е по - здрав,като разход как са,и естествено кой върви повече :) Ще се радвам,ако ми помогнете защото все още не зная дали си заслужава да дам повече пари за АРЛ,отколкото за 131.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По спомени имаше един модел скоростна кутия на ГОЛФ 4 с проблеми.
Сещам се, че някакви нитове изпадаха вътре и се заменяха с болтове, но трябва да се обадя на един приятел да го питам по-подробно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, neroni написа:

По спомени имаше един модел скоростна кутия на ГОЛФ 4 с проблеми.
Сещам се, че някакви нитове изпадаха вътре и се заменяха с болтове, но трябва да се обадя на един приятел да го питам по-подробно.

Този проблем е при бензиновите 1,4l и 1,6l мотори.А на Голф-4 много им гният ламарините!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

131кс е най-здравия от всички помпа-дюза двигатели на VW. Аз лично бих избрал този. На АРЛ съм виждал износен разпределителен вал, проблем с охлаждащите перки (работи само втората степен). Разхода е относителна величина! Зависи къде го караш и колко ти е тежък десния крак, с нормално каране (в голям град около 8/100, извън 6/100) Проблеми и за двата двигателя - задръстване на геометрията на турбото със сажди - почиства се в сервиз и караш, дебитомер - сменяш с нов. При смяна на ремъци и ролки се сменя водна помпа - тя е към ангренажа. Преди да купиш може да ползваш някой да я закачи на диагностика.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За първо време си вземи този с 131 к.с. Знам че искаш да се правиш на състезател, но недей ... ;) Млад си още!!!

Успех!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, ДиоиД написа:

За първо време си вземи този с 131 к.с. Знам че искаш да се правиш на състезател, но недей ... ;) Млад си още!!!

Успех!

Разлика би се усетила ако ARL-a е 4х4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 ако не построят завода в българия

 саботаж

 да си ги карат в турция 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Износването на вала се отнася за всички ПД мотори - 101, 115, 131 и 150кс. Случва се при използване на Longlife масла, ненавременна смяна на моторното масло и използване на масла, непокриващи стандартите на VW, както и от ментета и не е гарантирано, че ще се случи. Валовете на тези мотори не са плашещо скъпи, ако случайно му се случи това. За "3000лв макс" бих погледнал 110кс версиите, ако държиш на Голф. Задължително с диагностика, където и да разглеждаш автомобил и с някой, който познава добре VAG, защото можеш да си навлечеш големи главоболия с такъв дърт туч ако не внимаваш. Диагностиката няма да улови проблеми като тракащи повдигачи, приплъзващ съединител, мотор смесващ нафта и дизел от уплътненията на дюзите, проблем с турбината и т.н. механични проблеми, които са възможни при тези мотори. А на кофа за 2500лв, да смениш съединител+маховик+труда, равностойни на половината покупна цена е за затвор. Готви още 500-700лв за обслужване, не пести от ангренажния комплект!

131 и 150кс са много далеч от моторите, с които може да се прави на състезател. Оставете ги накичените колици с челни кулерчета, пърпорещи по улиците...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Yvan Sergeеv написа:

 ако не построят завода в българия

 саботаж

 да си ги карат в турция 

Тук никой нищо няма да построи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Емил Костов написа:

Тук никой нищо няма да построи.

  лъжеш

аз ще посторя кошара 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Yvan Sergeеv написа:

  лъжеш

аз ще посторя кошара 

Хубаво е че се шегуваш, но и черния хумор вече не разсмива.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил Костов написа:

Хубаво е че се шегуваш, но и черния хумор вече не разсмива.

щото си меркантилен

 ако си по духовен

 и завод за коли е строеж

и кошарата също .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Yvan Sergeеv написа:

щото си меркантилен

 ако си по духовен

 и завод за коли е строеж

и кошарата също .

:lol6: Ти си уникат!!!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за позитивните отзиви! Мисълта ми е,че искам от 131 кс нагоре,защото съм карал на един приятел голфа,който е 1.9 90 коня и е прекалено "спънат" карал съм също 116кс ауди а4,което вървеше една идея по - добре и затова си направих извода,че ще е добре да потърся 131кс :) Много благодаря отново за позитивните отзиви и за мненията ,особено за това,кое трябва да се гледа да се сменя и т.н ! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Офффф той този с 90- те коня направо офффффф, предпочитам каруца и да помагам на Серго за кошарата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, insec написа:

Офффф той този с 90- те коня направо офффффф, предпочитам каруца и да помагам на Серго за кошарата.

Да,определено е доста зле като ускорение,икономията е огромна,само че като ускорява все едно спира :D

 

преди 4 часа, sopolin4o написа:

131кс е най-здравия от всички помпа-дюза двигатели на VW. Аз лично бих избрал този. На АРЛ съм виждал износен разпределителен вал, проблем с охлаждащите перки (работи само втората степен). Разхода е относителна величина! Зависи къде го караш и колко ти е тежък десния крак, с нормално каране (в голям град около 8/100, извън 6/100) Проблеми и за двата двигателя - задръстване на геометрията на турбото със сажди - почиства се в сервиз и караш, дебитомер - сменяш с нов. При смяна на ремъци и ролки се сменя водна помпа - тя е към ангренажа. Преди да купиш може да ползваш някой да я закачи на диагностика.

Успех!

Аз съм от малко градче,което има сравнително висок трафик само сутрин и следобяд естествено,когато всички се прибират от работа,аз ще си карам нормално колкото и странно да звучи,но би трябвало градско максимум 8,а извън 7-7.5.Колкото до задръстването геометрията на турбото,колко пари г/д излиза почистване в сервиза? Иначе да-предполагах ,че 131-цата е най - здравата ПД от всички,затова точно и специално към нея съм се насочил за в бъдеще държи и на тунинг,както съм чел :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Blosty написа:

Да,определено е доста зле като ускорение,икономията е огромна,само че като ускорява все едно спира :D

Когато сефте пробвах такъв, бе един дето щях да го купувам, преди ехеее май минаха над десет години. Търсех си кола, а тогава един познат продаваше неговия голф, а никога не бях карал 90- те коня. Качвам се аз, паля, първа, тръгвам и оле майко, викам - брачет, таа кола да не е счупена бре. Газта до ламарината, а онова се чуди сън ли си или те има - то икономия, икономия, ма чак пък толкоз ... честно казано не се и сещам за друг 90 коня двигател, който да е тоооооолкова ужасно муден. Не съм много по голфчетата, но бих бил предпазлив със по- мощните, щото за тях очаквам пък да са тотално сдухани, инак съм карал една 150- ка, добра фърчилка, ала беше на 3-4 години тогава.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, insec написа:

Когато сефте пробвах такъв, бе един дето щях да го купувам, преди ехеее май минаха над десет години. Търсех си кола, а тогава един познат продаваше неговия голф, а никога не бях карал 90- те коня. Качвам се аз, паля, първа, тръгвам и оле майко, викам - брачет, таа кола да не е счупена бре. Газта до ламарината, а онова се чуди сън ли си или те има - то икономия, икономия, ма чак пък толкоз ... честно казано не се и сещам за друг 90 коня двигател, който да е тоооооолкова ужасно муден. Не съм много по голфчетата, но бих бил предпазлив със по- мощните, щото за тях очаквам пък да са тотално сдухани, инак съм карал една 150- ка, добра фърчилка, ала беше на 3-4 години тогава.

То има 2-3 секунди delay,като ускориш докато се научи,че даже и повече да ускори,па тръгне да ускорява едваам едвам,колкото по - мощните чувал съм добри отзиви за тях,както от вас,така и от други хора,но ще го измислим.Време имам до другата година,но всичките пари - не :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Blosty написа:

Да,определено е доста зле като ускорение,икономията е огромна,само че като ускорява все едно спира :D

 

Аз съм от малко градче,което има сравнително висок трафик само сутрин и следобяд естествено,когато всички се прибират от работа,аз ще си карам нормално колкото и странно да звучи,но би трябвало градско максимум 8,а извън 7-7.5.Колкото до задръстването геометрията на турбото,колко пари г/д излиза почистване в сервиза? Иначе да-предполагах ,че 131-цата е най - здравата ПД от всички,затова точно и специално към нея съм се насочил за в бъдеще държи и на тунинг,както съм чел :)

Почистването на геометрията на турбото с свързано демонтиране от колата, разглобяване и почистване, монтиране. Последно знам за 250лв от преди 3-4 години ми е информацията, при различните сервизи са различни и цените. Турбото на този модел се намира в задната част на двигателя и е по-неудобно за работа, не е както при Пасат, където има лесен достъп.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 2 часа, Blosty написа:

То има 2-3 секунди delay,като ускориш докато се научи,че даже и повече да ускори,па тръгне да ускорява едваам едвам,колкото по - мощните чувал съм добри отзиви за тях,както от вас,така и от други хора,но ще го измислим.Време имам до другата година,но всичките пари - не :D

 Стига с това ускорение, само то ти е в клавиятурата така като те чета.Са сдобиеш с тая каруца и ще цункаш първия дерек,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, shark_turboto написа:

Готви още 500-700лв за обслужване

Да, за него и "101 к.с." ще му върши работа и ако я вземе за 3000 - да си приготви още 1500, а ако е вземе за 2000 - още 3000, за да стане читав автомобил.

Да не подценява обслужването!!!

Важните неща са: Двигател. ходова част, гуми и рамата да не е изгнила .... Да не подценява гумите ... ;) Направо да я "обуе" с нови. 

Нямам опит с 4-ка, но с 3-ка - "101 к.с." бензин 1.8 "атмосферен" доста съм "надбягвал" разни състезатели ...  

И, да, задължително да извика при покупката някой който разбира от VW.

Най-добре да търси така наречения "нов внос", т.е. кола която да не е карана в България и която има водена сервизна книжка.

преди 10 часа, Blosty написа:

1.9 90 коня и е прекалено "спънат"

Щото е бил "нафта" ....  На "нафтата" силата е турбото, но то пък ако не е читаво .... верно е "спъната" колата ... а и разходите за ремонт на турбото ... прочие ... почти колкото колата ...

Да, икономични са "нафтите", но и евентуалните ремонти са по-скъпи.

С 1.8 бензин "101 коня", атмосферен двигател = "предоволно" до 205 км. в час, но както казах - не се прави на състезател!!!  Среден разход 8/100 ... с "средно тежък крак" ... ;) .... за градско 10/100 ... това си е ...

Всеки автомобил ако се кара "по закон" дава почти толкова разход на гориво колкото е указано в книжката ...

Успех!

преди 10 часа, Blosty написа:

тунинг

п.п. Не ти препоръчвам!!!

преди 9 часа, Blosty написа:

2-3 секунди delay

Това се получава от не поддържано турбо ....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ДиоиД написа:

Да, за него и "101 к.с." ще му върши работа и ако я вземе за 3000 - да си приготви още 1500, а ако е вземе за 2000 - още 3000, за да стане читав автомобил.

Да не подценява обслужването!!!

Важните неща са: Двигател. ходова част, гуми и рамата да не е изгнила .... Да не подценява гумите ... ;) Направо да я "обуе" с нови. 

Нямам опит с 4-ка, но с 3-ка - "101 к.с." бензин 1.8 "атмосферен" доста съм "надбягвал" разни състезатели ...  

И, да, задължително да извика при покупката някой който разбира от VW.

Най-добре да търси така наречения "нов внос", т.е. кола която да не е карана в България и която има водена сервизна книжка.

Щото е бил "нафта" ....  На "нафтата" силата е турбото, но то пък ако не е читаво .... верно е "спъната" колата ... а и разходите за ремонт на турбото ... прочие ... почти колкото колата ...

Да, икономични са "нафтите", но и евентуалните ремонти са по-скъпи.

С 1.8 бензин "101 коня", атмосферен двигател = "предоволно" до 205 км. в час, но както казах - не се прави на състезател!!!  Среден разход 8/100 ... с "средно тежък крак" ... ;) .... за градско 10/100 ... това си е ...

Всеки автомобил ако се кара "по закон" дава почти толкова разход на гориво колкото е указано в книжката ...

Успех!

п.п. Не ти препоръчвам!!!

Това се получава от не поддържано турбо ....

Благодаря за полезната информация! Колкото до тунинга защо пък не,когато свикна на колата и самото ,й управление достатъчно и просто искам малко да я разнообразя :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Blosty написа:

когато свикна на колата и самото ,й управление достатъчно и просто искам малко да я разнообразя

Тогава ще смениш колата ... ;) За какво "тунинг" ... живи здрави .... тогава = нова по твой избор с всички екстри .... ;) и на изплащане .... т.е. караш четири години и си взимаш новия по-хубав модел ... стига да не станеш колекционер, а това е друга тема .... ;) 

Първо свикни със шофирането, и запомни от мен (знам го от един вуйчо на майка ми - професионалист ...) - Научи се да караш бавно!

Колата е без значение, а по-важни са твоите умения да шофираш! Наблегни върху това!!!

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ДиоиД написа:

Тогава ще смениш колата ... ;) За какво "тунинг" ... живи здрави .... тогава = нова по твой избор с всички екстри .... ;) и на изплащане .... т.е. караш четири години и си взимаш новия по-хубав модел ... стига да не станеш колекционер, а това е друга тема .... ;) 

Първо свикни със шофирането, и запомни от мен (знам го от един вуйчо на майка ми - професионалист ...) - Научи се да караш бавно!

Колата е без значение, а по-важни са твоите умения да шофираш! Наблегни върху това!!!

Успех!

Разбира се :) Карам си на село по улички,който много рядко минават коли,дори и да минат аз карам леко и гледам да научавам важни неща,който ще са ми от полза ,благодаря! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пичове, тези 90-коньови моторетки, на които сте се качвали, вероятно са били с турбината с wastegate, а не VNT, ако изобщо знаете тези понятия какво значат. 90кс с wastegate турбо е AGR двигателя, а 90кс версията с VNT е ALH и има приятна разлика в ускорението. Въпросната турбина с VNT, освен в 90 се вгражда и в 110кс, а тази в ПД (101,115,131,151) е минимално по-голяма. Пак казвам, 131кс не е бегачка, освен ако преди това не си карал бензинова атмосферка под 90кс. Или нямаш достатъчно доработки по нея, където пак опираме до въпроса "какво правим, когато колата струва 2500лв, а тунинга още 50% от нейната покупна стойност). И тук не говорим за гаражните "тунери", които са изтеглили моднатия софт за ЕКУ-то и го набиват на всеки автомобил, без да проверят състоянието на силовия агрегат (двигателя), а за реномирани имена в бизнеса и видни форумни специалисти. Усещам как ще нагазиш в дълбокото.

Ако искаш автомобил нов внос, което по мое мнение не е изгодно за евтин автомобил, готвиш още 310лв за екотаксата само. И така, една проста сметка. 2500лв за автомобил, 700лв за обслужване, 310лв екотакса, грубо още около 200 за регистрация, гориво, винетка, ГО 250-300лв, данък между 130 и 160лв в зависимост от това, къде живееш, комплект гуми* 350-500лв в зависимост колко те е грижа за живота ти, Хлв ако се появят ремонти. Ако купиш вече регистриран автомобил ти падат 310лв екотакса. Ще ти се отложат разходите за ГО, вероятно винетка, ако има добър комплект гуми, ще отложиш и този разход. Данъка доколкото знам след като е платен веднъж за автомобила, ти няма да го плащаш отново, стига продавача да ти предостави бележката от платеният данък, която да се представи в общината. Тоест и от това ще спестиш. От тук насетне изборът си е твой. Питай ако още неща те интересуват и ще помагаме колкото можем.

* - в зависимост с какви гуми ще пристигне колата. Ако са галоши, но стават за до края на сезона, можеш да отложиш разхода, при условие, че караш в градски условия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...