Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Електронен звук


NVJ

Препоръчан отговор

  • 6 месеца по-късно...
  • 10 месеца по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Един от методите, характерен за електронната музика, е използването на генеративни системи.
В наше време често се реализират чрез модулни синтезатори.

Генеративната музика се създава чрез метод за генерация:
вместо да композира завършено музикално произведение, авторът пише алгоритъм, по който се развива музиката,
или конструира система, която прави същото.

Примери за ранни реализации на такива генеративни системи от Стив Райх:
- "It's Gonna Rain", 1965г. - записани звуци на 2 затворени в кръг ленти се възпроизвеждат едновременно на магнетофони с различна скорост
- "Piano Phase", 1967г. - двама пианисти свирят едновременно с различна скорост последователност от 12 ноти

Класически пример е известният албум на Brian Eno - "Ambient 1: Music for Airports" от 1978г.
В онези години Брайън Ино използва 7 магнетофона, като на всяка лента е записана само една нота.
Вместо с ноти, генеративното развитие на композициите от албума е представено със символичните схеми:

airports_score.jpg.56973492a392cf88cdc7778526e57807.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Стилна техно импровизация, изпълнена с аналогови синтезатори.
Характерно е използването на:
- класическата дръм-машина Roland TR-909 и бас-синтезатор TB-303 от 80-те години
- втори аналогов бас-синтезатор, евтиния съвременен клон Behringer TD-3

С пренастройването на филтрите на синтезаторите в определени моменти се получава
характерното подобие на звук на инструмента "mouth harp".

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 24.01.2021 г. в 18:32, NVJ написа:

Вместо с ноти, генеративното развитие на композициите от албума е представено със символичните схеми:

airports_score.jpg.56973492a392cf88cdc7778526e57807.jpg

Без ноти това е половин Розетски камък, нищо не се разбира.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

В тази кратка пиеска по музика на Arvo Pärt
звукът се получава чрез възбуждане на колебания в електронни филтри.

При този метод смесителният пулт се използва като музикален инструмент
(чрез обратна връзка в него се предизвиква генерация).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 2 месеца по-късно...
  • 4 седмици по-късно...

Много съм впечатлен от Dark Orphism на Cyberian. Страхотен амбиент, който наистина изпъква със своите качества. Прочети повече за него тук

 

Иначе, ето един откъс: 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване