Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте колеги! Налага ми се да си купувам кола. а знанията ми върху тях е доста ограничена. Спрял съм се на 3 модела: Мазда 6, голф 4, пежо 307 бензин. Търся по малка кола за града, поради тази причина варианта с комбита отпада и искам да е автоматик Търся нещо до около 3800. По лично предпочитание искам да си купя или маздата или голфа, но прочетох на места че техните скоростни кутии не са много здрави и се развалят доста честно, наясно съм че не всичко е вечно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, MasterPuf написа:

Здравейте колеги! Налага ми се да си купувам кола. а знанията ми върху тях е доста ограничена. Спрял съм се на 3 модела: Мазда 6, голф 4, пежо 307 бензин. Търся по малка кола за града, поради тази причина варианта с комбита отпада и искам да е автоматик Търся нещо до около 3800. По лично предпочитание искам да си купя или маздата или голфа, но прочетох на места че техните скоростни кутии не са много здрави и се развалят доста честно, наясно съм че не всичко е вечно. 

Всичко е на късмет. Колкото до автоматиците от една страна за удобни и лесни за каране. Лошите страни са, че горят повече, нужно е много добре да се грижиш са скоростната кутия ( смяна на масло)  и ако се повреди колата отива за скрап и ще трябва да си купуваш друга.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Ivaylo Kostov написа:

тоя продължава да пише небивалици, запри са бе човек. 

Кой пише небивалици??

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Емил Костов написа:

( смяна на масло)

На скоростна кутия се долива масло, ако е необходимо, не се сменя! Не ме питай защо ...

преди 7 часа, MasterPuf написа:

голф 4,

Аз съм фен на всичко произведено от VW ... и нямам намерение да влизам в спор с когото и да било.

Успех!

п.п. Безаварийно!!!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Емил Костов написа:

Всичко е на късмет. Колкото до автоматиците от една страна за удобни и лесни за каране. Лошите страни са, че горят повече, нужно е много добре да се грижиш са скоростната кутия ( смяна на масло)  и ако се повреди колата отива за скрап и ще трябва да си купуваш друга.

Всичко това е даже меко казано. Колата с автоматична трансмисия ускорява по-бавно от нормалната поради загуби в хидротрансформатора, поради същата причина гори 10% повече, много сложната автоматична кутия е много лесно разваляща се. Това е направено за баби и техн. профани , една петстепенна кутия в ръцете на добър шофьор е незаменима, тя позволява да се използват всички възможности на двигателя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, B3M2W0 написа:

Това е направено за баби и техн. профани , една петстепенна кутия в ръцете на добър шофьор е незаменима, тя позволява да се използват всички възможности на двигателя.

Не всички сме "състезатели" и съвременните автоматични скоростни кутии с двоен съединител не са като "старите" автоматични скоростни кутии ...

Да, има електроника, но тя реагира по-бързо от реакцията на човек при смяна на скорости. Друг е въпроса за софтуера по който се взема решение за смяна на предавка. (Имаш възможност за "ръчно управление" на скоростите). В днешно време всичко зависи от добро програмиране ... уви ... но си е така ... в дигитални времена живеем ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ДиоиД написа:

Да, има електроника

Тая електроника работи по един доста груб алгоритъм, до като добрият шофьор умее много прецизно да нагоди коя предавка, с колко газ и при какви обороти при дадени параметри на пътя да използва. Не става дума за състезатели, а за една необходима симбиоза между водач и машина ( в същност , подобно нещо би било добре да го има във всички дейности). Освен това трябва да се познават особеностите на горивната уредба на даден автомобил. Например, 90% от водачите не знаят, че както карат с 90км/час, ако отпуснат газта така, че скоростта да падне на 85км, разходът на гориво спада с 30%. Това чудесно се вижда на коли с разходомер, показващ моментната консумация, а и още в далечното минало го пишеше в сп." За рульом".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някои хора ще си останат в миналото за винаги. Човека е написал, че иска автомат, "професорите" веднага започват да го убеждават да си вземе ръчка. Цял свят кара автоматици, само Ганьо си иска да ръчка милион пъти скоростите в града. 

Задължително си вземи автоматик. Аз бих избрал Пежото. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не случайно най-разглезеният свят - американският, кара автоматици! Особено сегашните с два съединителя са с ниски загуби, бързо превключване (80 мсек). Вече почти изчистиха проблемите по тях. Аз карам Ауди с мултитроник кутия (7 скорости плюс полуавтотичен режим), която се смята за сравнително "чуплива", но засега съм много доволен, въпреки, че е на 12 години. Голям кеф е да караш такава кола особено в града! Съмнявам се обаче, че за тези пари ще намериш свястна кола - хем да е малка, хем със запазена АСК, хем да е евтина. Имам приятел, който кара Астра на 14 г., но кутията й е 5 скоростна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Илия Попов написа:

Не случайно най-разглезеният свят - американският, кара автоматици! Особено сегашните с два съединителя са с ниски загуби, бързо превключване (80 мсек). Вече почти изчистиха проблемите по тях. Аз карам Ауди с мултитроник кутия (7 скорости плюс полуавтотичен режим), която се смята за сравнително "чуплива", но засега съм много доволен, въпреки, че е на 12 години. Голям кеф е да караш такава кола особено в града! Съмнявам се обаче, че за тези пари ще намериш свястна кола - хем да е малка, хем със запазена АСК, хем да е евтина. Имам приятел, който кара Астра на 14 г., но кутията й е 5 скоростна.

има "хубави" екземпляри от 2000-2003г. Но проблема е там че онези са още от първите поколения автомати, затова не се двоумя. намерих тази. Двигателя е читав, икономична е, казват че ремонта не е много скъп, и единственото за което не мога да намеря информация е за издръжливостта на скоростната кутия. Имам познати, които карат мазда 6. Но техните са facelift, не помня точна година около 2008, и са със скоростна кутия на следващо поколение и са доволни. За по старото поколение се поизрових по форуми и видях, хора да твърдят че е много крехка. За голф 4, в този период техните автомати ги считат са, с извинение "боклуци", но това съм го чувал на улицата, а там се говорят много неща без обосновка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тия тъпанари дето викат че автоматика бил по-добър да си го наврат знаят къде. 

Карам ръчка през центъра на София и един път не съм си помислял за автомат. 

После се качих да покарам на един приятел Галанта 2.4 автоматик, е, 100% никога няма да си взема автомат. 

За тия пари какъв двоен съединител ви гони? 

Оня па с мултитроника не знае че това е цвт и няма скорости, а колко ще я псува скоро... 

 

Иначе Голф 1.9, и потеглянето е лесно, и е здраво, и не харчи. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ostavime написа:

Някои хора ще си останат в миналото за винаги. Човека е написал, че иска автомат, "професорите" веднага започват да го убеждават да си вземе ръчка. Цял свят кара автоматици, само Ганьо си иска да ръчка милион пъти скоростите в града. 

Задължително си вземи автоматик. Аз бих избрал Пежото. 

Никой не го убеждава да си вземе кола с ръчна трансмисия. Казвано му е какво да очаква от автоматика. И ако се повреди колата отива на боклука, защото цената за нова е доста солена, а и никой сервиз няма да се навие да я сменя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, MasterPuf написа:

не се двоумя. намерих тази.

Всичко добре,само не живей с илюзията,че тази кола е на 154к километри...........пълен абсурд,върнали са най-малко 100-150к!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Емил Костов написа:

И ако се повреди колата отива на боклука, защото цената за нова е доста солена, а и никой сервиз няма да се навие да я сменя.

Ади да се спреш да пишеш глупости в сяка тема

https://www.midavto.com/

Предлагаме ремонт на всички типове автоматични скоростни кутии в рамките на няколко дни. Услугата се извършва в кратки срокове тъй като разполагаме с всички резервни части и консумативи на склад и затворен цикъл от процеси за рециклиране и ремонтиране на отделните компоненти в нея в нашата сервизна база. Цените за ремонт на скоростна кутия варират според типа на кутията, проблемите в нея и износените компоненти. Тя се определя строго индивидуално след диагностика.

Демонтаж/Монтаж скоростна кутия: 250-480 лв
Разглобяване и ремонт: 360-480 лв

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Автоматична кутия за да живее иска редовна смяна на масло. На около 40 -50000 км и максимум 60. Да, има повече загуби спрямо ръчната. В зависимост от типа и технологията до 10%.  Дали е хидротрансформатор или вариатор. Във всяка професия има недостатъчно компетентни и не могат да се оправят с ремонт и поддръжка и директно засилват към моргата това, с което не могат да се справят.

Ето ти прясно за Mazda 6, но това не е  малък автомобил.

Самият автор има подробни клипчета за неговата с монтиран газ и резюме за последната година.

VAG са със собствена кутия DSG може и за нея да намеря. 

Още малко

Давай нещо конкретно за модели и т.н. данни и години.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, ostavime написа:

Аз бих избрал Пежото. 

Като гледам какви снимка и име си си избрал, никога и за нищо не бих заложил на твоя избор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 4.08.2019 г. в 14:09, Филипов написа:

Автоматична кутия за да живее иска редовна смяна на масло.

Противоречиш си с изказването и клипчетата. 

На Мазда автоматика примерно не се обслужва никога. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, ostavime написа:

Противоречиш си с изказването и клипчетата. 

На Мазда автоматика примерно не се обслужва никога. 

Няма такова нещо, всяка ск. кутия се обслужва. 

Това че някои производители искат да купуваш нова кола по-често е друго нещо

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Автоматика си е харабийка отсекъде, но за тези пари как ще се вредиш е доста тегава работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 3.08.2019 г. в 16:55, Емил Костов написа:

Колкото до автоматиците от една страна за удобни и лесни за каране. Лошите страни са, че горят повече, нужно е много добре да се грижиш са скоростната кутия ( смяна на масло) 

Май трябва да почна да ти следя техническите бисери.

Единствения недостатък на съвременните автоматици е, че позволяват на някои идиоти да пишат SMS-и докато карат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, ostavime написа:

Противоречиш си с изказването и клипчетата. 

На Мазда автоматика примерно не се обслужва никога. 

Я пак? Кажи в кое клипче се твърди че кутия не се обслужва? Напротив, обяснено е най-подробно. Дори и за двата вида работна течност на DQ7.  А че някой производител е сметнал че  е за "lifetime" това не означава "докато си жив" - справки и при компютрите. Може да е сметнато за 5 - 10 години и производителят не е предвидил че има и аборигени, които ще карат колата основно след десетата година. Та дори и авторът на темата се е насочил към такава за тези пари. Ами бедни сме си  и се простираме според нашата черга. Та ръчка може да изкара и 20 години без смяна, но автоматичните им трябва. На 30 - 50 и максимум 60000км.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Филипов написа:

Та ръчка може да изкара и 20 години без смяна, но автоматичните им трябва. На 30 - 50 и максимум 60000км.

30-50, максимум 60?

Вярно е, че кожодерите от сервизите "ти препоръчват" всякакви простотии с разумно звучащи аргументи, но това, което си постнал е смехория. Поне да беше погледнал в Гугъл. Най отгоре даже ти излиза отговор, че ръчните искат по-честа смяна, докато някои автоматични искат смяна...НИКОГА.

Цитат

 

How often does transmission fluid need to be changed?
Manual: Most manufacturers recommend that manual transmission fluid bechanged every 30,000 to 60,000 miles. Under heavy-duty use, some manufacturers suggest changing transmission fluid every 15,000 miles. Automatic: Service intervals for an automatic transmission vary from every 30,000 miles ... to never.

Сегашните ми коли и двете гонят червърт милион само с доливане на ATF.  Даже нямат дренаж за евентуална смяна. А едната е дърт Avenger с 4-степенна трансмисия.

Вариращите са друга песен.

 
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А аз имам ръчка гарантирано на над милион километра (много над милион) и още не е сменяно маслото на скоростната. Ма нема лошо и сервизите да попрепечелват някой левиц от баламурки - смяна на масло е най- сладката работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, zemonti написа:

Май трябва да почна да ти следя техническите бисери.

Единствения недостатък на съвременните автоматици е, че позволяват на някои идиоти да пишат SMS-и докато карат.

И я по-точно да видим какъв бисер казах? Факт автоматиците горят повече. Карал съм 2 модела. Опел и Мерцедес. Опелът включваше на 5 при 88 километра. Мерцедесът беше бензинов и там не ми се и говори за разход.

И да задължително трябва да се сменя маслото, докато на ръчните почти никой не го сменя. А появи ли се дефект заминава цялата кола. Почти никой в България не се наема да ремонтира автоматична скоростна кутия, а монтирането на нова или дори на втора употреба излиза доста скъпо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...