Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,скоро си минах изпитите и вече само си чакам книжката,та сега съм на следващата стъпка,избор на кола.

Бюджета,който съм склонен да отделя за кола е до 8000лв,без да включвам първоначално обслужване и т.н.

От доста време разглеждам обяви и чета по форуми,но все още не мога да се спра на конкретен модел и затова се обръщам към вас за помощ.По-скоро търся бензинова кола,която да позволява да се сложи ГИ и твърдо съм решил автомобила да е поне 130-140к.с като минимум.Въпреки,че нямам почти никакъв опит не ме притеснява по-мощна кола,смятам че имам акъл и не съм решил да избивам комплекси с ненужни изпреварвания,дрифтене и т.н.Годината на колата не е от огромно значение,нито марката,по-важно ми е да сведа времето прекарано в евентуални ремонти до минимум(знам че всяка кола на старо има такива).

Моделите които съм харесал до момента са:

Mazda 3 (2003-2008) - тук гледам фейслифта след 2007г. с 2.0 двигател 150к.с бензин

BMW E46(от 2002г нагоре) бензиновите 170к.с,192к.с и 231к.с - да знам за стереотипите за водачите на този модел,но ако трябва да съм честен,това е колата която цялостно най ми допада.Има доста обяви на E46 които са вариант XI или all wheel drive и ми харесват,особено за зимата ми се вижда доста полезно това AWD.При този модел най ме интересува как стоят нещата с ремонтите,предполагам че годишно ще се налага да се разделям с доста по-голяма сума от Маздата например?

BMW E39 (2001 - 2003г) тъй като е по-тежка кола,тук гледам само бензиновите 192 и 231.При този модел ме притеснява по-старата му година и дали това не е евентуален проблем при поставяне на нов ГИ.Знам че се славят с добър комфорт,возил съм се в такова и наистина е доста добре.Между E46 и E39 кой ще е по-безпроблемен откъм ремонти?

Май че баварците не са от най-безпроблемните,но пък нещо ме дърпа към тях,разубедете ме 😀

Като цяло това са колите които гледам в момента,разбира се съм отворен и към други предложения(затова и пускам тема) ако ще и дизелови коли да са,стига да са модели известни със своята здравина,доколкото е възможно за втора или трета ръка.

Благодаря.

 

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами когато си избираш кола, първо трябва да си прецениш сам, какъв вид кола ти трябва и после да разгледаш, какви възможности предлага пазара. Къде ще се кара тази кола, как стои въпроса с паркирането и куп дреболии, които да те насочат към правилния избор. За да може колата ти да служи на теб, а не ти на нея.

Виждам че гледаш 3 автомобила от различни класове, което за мен означава, че не си мислил по тези въпроси. При това положение наистина няма как да се даде адекватен съвет.

Ся ше налазят "специалистите" да обясняват кое е хубаво и кое боклук, и ти пак няма да получиш нормален съвет, какво да си купиш за да ти е от полза наистина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като за новобранец, кола не повече от 90 коня...та да караш по-яваш😊 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, vassilevv написа:

Здравейте,скоро си минах изпитите и вече само си чакам книжката,та сега съм на следващата стъпка,избор на кола.

Бюджета,който съм склонен да отделя за кола е до 8000лв,без да включвам първоначално обслужване и т.н.

От доста време разглеждам обяви и чета по форуми,но все още не мога да се спра на конкретен модел и затова се обръщам към вас за помощ.По-скоро търся бензинова кола,която да позволява да се сложи ГИ и твърдо съм решил автомобила да е поне 130-140к.с като минимум.Въпреки,че нямам почти никакъв опит не ме притеснява по-мощна кола,смятам че имам акъл и не съм решил да избивам комплекси с ненужни изпреварвания,дрифтене и т.н.Годината на колата не е от огромно значение,нито марката,по-важно ми е да сведа времето прекарано в евентуални ремонти до минимум(знам че всяка кола на старо има такива).

Моделите които съм харесал до момента са:

Mazda 3 (2003-2008) - тук гледам фейслифта след 2007г. с 2.0 двигател 150к.с бензин

BMW E46(от 2002г нагоре) бензиновите 170к.с,192к.с и 231к.с - да знам за стереотипите за водачите на този модел,но ако трябва да съм честен,това е колата която цялостно най ми допада.Има доста обяви на E46 които са вариант XI или all wheel drive и ми харесват,особено за зимата ми се вижда доста полезно това AWD.При този модел най ме интересува как стоят нещата с ремонтите,предполагам че годишно ще се налага да се разделям с доста по-голяма сума от Маздата например?

BMW E39 (2001 - 2003г) тъй като е по-тежка кола,тук гледам само бензиновите 192 и 231.При този модел ме притеснява по-старата му година и дали това не е евентуален проблем при поставяне на нов ГИ.Знам че се славят с добър комфорт,возил съм се в такова и наистина е доста добре.Между E46 и E39 кой ще е по-безпроблемен откъм ремонти?

Май че баварците не са от най-безпроблемните,но пък нещо ме дърпа към тях,разубедете ме 😀

Като цяло това са колите които гледам в момента,разбира се съм отворен и към други предложения(затова и пускам тема) ако ще и дизелови коли да са,стига да са модели известни със своята здравина,доколкото е възможно за втора или трета ръка.

Благодаря.

 

Значи след като току що си взел книжка НИТО една от посочените коли не е за теб!Първата ти кола трябва да бъде дуракоустойчива и много евтина за ремонт.Ти нямаш изградени навици за шофиране и наблюдение на автомобила и затова моят съвет е някоя по-евтина и лесна за подръжка кола първите 2-3 години,пък после ще решиш какво ти трябва!Всички нови шоьори са фенове на BMW ама повечето го "израстват" мерака,другите.....абе нали знаеш че БМВ освен кола е и диагноза 

 

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара в София,паркирането ще е където намеря място(нямам осигурено такова),не съм семеен и няма да нося големи багажи,но предпочитам кола с 4 врати седан или хечбек,предимно градско ще се използва,но със сигурност не само,има доста места които съм набелязал из България и около нея,които ще посетя на 100%,така че ще имам и немалко извънградско каране.От много време съм го замислил това,имам и достатъчно свободно време и съм помислил и за обслужване,гориво и т.н.@lupis по-скоро не бих карал нищо,отколкото да карам кола 90к.с,яваш може да се кара и с 200к.с,аз си знам акъла и нямам нужда мощността да ме ограничава,колкото и самонадеяно да звучи това.Трите модела горе ми харесват долу-горе еднакво въпреки,че са в различен клас,интересува ме коя от тях е най-надеждна откъм ремонти.Ще се радвам да видя и вашите предложения,особено от хора които са карали/карат съответните модели и могат да споделят реален опит с тях.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

за в града няма разлика между 90 и 200 коня, дефакто колата ще върви със скоростта на задръстването. Разликата е в разхода на средства по колата. Замисли се тези двеста коня до какво водят- по-голям данък, по-скъпа гражданска, по-голям разход на гориво. Колата е за да се кара, а не да си нейн роб. Ако имаш средства добре, но ако ще теглиш заем за бмв, по-добре не се вкарвай във филми, които могат да имат горчив край. Маздата гние и това не е мит, а самата истина. Карам японка и ръждата буквално я яде отвътре навън, но моята кола е доста по-евтина от маздата. За мнения, защо не погледнеш клиповете на Бричка и BGcarsUnited в тубата. Говорят разумни неща, поне през повечето време.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, vassilevv написа:

Има доста обяви на E46 които са вариант XI или all wheel drive и ми харесват,особено за зимата ми се вижда доста полезно това AWD.

Принципно - да, но предвид годините по- добре недей. AWD- то на е46 си иска поддръжка, а ако е заносано вече, струва майка си и баща си. С хубави гуми задното няма гайлета. Е39 въобще не ме кефи, а от изброените с маздата ще имаш най- малко главоболия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може би ще отхвърля тогава XI вариантите на E46.А нормалната версия само задно,има ли някакви по-сериозни проблеми? Четох,че някои екземпляри харчили повече масло,това може ли да бъде поправено по-някакъв не много болезнен начин?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами да - имат известен проблем с горенето на масло и за съжаление лошите новини по въпроса са цели три: 1. че няма добри новини; 2. че трудно се хваща преди да я покараш известно време и 3. ремонта си струва пари. Другото е да гледаш за ръжди - видиш ли подминавай без такива, че само по веждите тръгнало малко. Като цяло 8К е зоната на запазените екземпляри, обаче дали ще намериш такъв е вече мътна и кървава - хубавите баварци се харчат, като топъл хляб.

п.п. а за двойното предаване, казвам ти направо забрави - ще я платиш още един път тази кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря,insec.Така ще направя относно XI вариантите,сложил съм им хикса.Все пак моля и за някакви други предложения относно марки коли,нещо което все пак може да ти достави някакво удоволствие от шофирането,но да не се налага и да работя само заради колата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, vlade4ko написа:

за в града няма разлика между 90 и 200 коня, дефакто колата ще върви със скоростта на задръстването. Разликата е в разхода на средства по колата. Замисли се тези двеста коня до какво водят- по-голям данък, по-скъпа гражданска, по-голям разход на гориво. Колата е за да се кара, а не да си нейн роб. Ако имаш средства добре, но ако ще теглиш заем за бмв, по-добре не се вкарвай във филми, които могат да имат горчив край. Маздата гние и това не е мит, а самата истина. Карам японка и ръждата буквално я яде отвътре навън, но моята кола е доста по-евтина от маздата. За мнения, защо не погледнеш клиповете на Бричка и BGcarsUnited в тубата. Говорят разумни неща, поне през повечето време.

Не се хаби колега-младежа е решил да става поредният "безсмъртен" " летящ" по прекрасните пътища на държавата с 200+!До автора на темата-нали ти е ясно че BMW от този модел,на тези години и за тези пари 100% ще има проблеми,и се моли да е само ръжда,а не "подобрители" в маслото?!Същестуващите тестващи програми мерят само КОМПРЕСИЯТА ,а КАК е постигната тая компресия се установява само в лаборатория..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да е по-евтина, като за първа кола. Дай си време да се разчупиш малко като шофьор. Па след тва квото и да вземеш, все ще е барутник.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, vassilevv написа:

....

Aми то, като цяло въпроса е да намериш читава - дали ще е БМВ или Форд, все може да ти обере спестяванията, ако се случи сдуханяк. За осем бона по принцип е най- добре, ако можеш да си вкараш от чужбина, защото по нашите автокъщи масово е скрап, даже си направи малко оглед от сега - разходи се два- три дена по автокъщи без да търсиш нещо конкретно, разледай какво изобщо се предлага до 8-10К. И специално немските - тъй като ми е ясно, че към тях си се насочил най- вече - са най- зле. И причината е, че се търсят най- много, съответно търгашите залагат предимно на немски, ала търсят и внасят възможно най- евтините екземпляри - тези Мерцедеси и БМВ- та, дето ги продават на 10К ги вземат от чужбина на 2К евро и после, който си купи му белее главата. Няколко пъти ми се е случвало да обикалям точно за тези двете марки през последните десетина години и всеки път съм оставал крайно разочарован, какво се предлага до десет хиляди лева - мерцедеси със ръжди и баварци сглобени от три различни години, ами мерси честно, то най-- напред мен ще ме е срам да се движа с такъв автомобил.

Тъй че по- скоро си отваряй очите на 4-и, защото пак ти казвам - ако някой внесе читав баварец, повярвай ми има хиляди хора чакащи да го купят. Или за да не се налага да ми вярваш, регистрирай се във форумите на БМВ и разпитай хората там, да видиш какво ще ти кажат - има типове всеки ден по пет пъти отварят мобиле и карса да проверяват за нови обяви, визирам хора, които не можеш им пробута скрап. Прочее там ще намериш и как да правиш проверка по ВИН, което сещаш се е много полезно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А какво мислите за Сивик 8ма генерация (2005-2011)? Вариантите които гледам са бензин или дизел и двата 140к.с.Предполагам че на бензина ще му е по-лесна поддръжката от на дизела,но пък ще има по-висок разход на гориво.Ако на бензиновата не е проблем да се сложи ГИ изглежда добър вариант?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди време бях попаднал на клипове в тубата за осма генерация, на българин от клуба на хонда - потърси ги, човека споделяше полезна информация. Фен съм на хондите, лично този сивик не ме радва как е направен вътре - и за мен след форумите на бмв, тези на хонда са най- добрите автофоруми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

E46 шест цилиндъра, трудно ще се намери читава.Виждал съм тука 330i в безупречно състояние на по 200 000км реални,но искат между 6 и 7 000 евра за тях.Аз не бих ги дал за кола на 15 години.  Е39 ги отпиши, тях отдавна ги е изяла баба Яга ( тоест ръждата)  и моторите са им избушени.За около 6000лв смятам,че може да се намери чудесно E46 318ti compact 143 к.с. с М-пакет. понеже виждам,че ти е мерак тази марка.Наистина коли с +- 200 коня за сега не ти трябват.Особенно такива със задно предаване.Колкото и да си разумен,повечето мощност винаги предразполага към по агресивно каране.Дори 100 к.с в купе 1000-1150кг. са прелична мощност.Първата ми кола като начинаещ шофьор беше бмв Е36 компакт със 101к.с.  Много му се радвах,там повече идва кефа да управляваш бмв, от колкото  да се лепиш по седалките;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Бай Тошо написа:

Виждал съм тука 330i в безупречно състояние на по 200 000км реални,но искат между 6 и 7 000 евра за тях.

Е това е истината за тъй наречените "премиуми" - и като нови, и като стари все струват пари. Лъжат се тука хората, хвърлят се на разни баварци по пет- шест хилядарки и после ...... само собственик на сервиз да е човек. :Д

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, insec написа:

Е това е истината за тъй наречените "премиуми" - и като нови, и като стари все струват пари. Лъжат се тука хората, хвърлят се на разни баварци по пет- шест хилядарки и после ...... само собственик на сервиз да е човек. :Д

То и по 2-3000 лева BMW се купува,ама после почва......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Илиян Делчев написа:

То и по 2-3000 лева BMW се купува,ама после почва......

После почват да играят едни електрожени става мътна и кървава.После основен ремонт на главата,че там е ахилесовата пета на всички баварци.Набиеш пет планини с пари, да търкаляш дърта кочина,за да може като те питат ,,Какво караш,,? и ти да отговориш ,,Беемве,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Бай Тошо написа:

После почват да играят едни електрожени става мътна и кървава.После основен ремонт на главата,че там е ахилесовата пета на всички баварци.Набиеш пет планини с пари, да търкаляш дърта кочина,за да може като те питат ,,Какво караш,,? и ти да отговориш ,,Беемве,,

мда,BMW-любимата кола на руските мутри,българските "гъзарчета" и ...."ромляните"!Все се чудя ако изпратя в Бавария една камара снимки на тяхното "бижу" управлявано от черни,мазни ромляни дали няма да забранят вноса на колата в България?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Aaaa за ромалето по- престижно от Мерцедес нема - гарантирам. Е в моя вход има едни цигани от по- работливите - наистина в това отношение, няма какво лошо да кажа за хората, не са от крадливите и със сватбите по стадионите. Та циганката бачкаше известно време в Германия, гледаше стари хора и един ден циганина застанал пред кварталното магазинче и черпи наред, като ме видя вика - голяма радост у нашта къща комшо. И ухилен до уши. Питам го какво е станало, а той - Мерцедес, Мерцедес, купихме си Мерцедес. След някой друг месец иди циганката с една Е класа ма на 15 години и ръждите по калниците. :Д Ама Мерцедес - туй то. Дете да им се роди не се радват толкова.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, insec написа:

Aaaa за ромалето по- престижно от Мерцедес нема - гарантирам. Е в моя вход има едни цигани от по- работливите - наистина в това отношение, няма какво лошо да кажа за хората, не са от крадливите и със сватбите по стадионите. Та циганката бачкаше известно време в Германия, гледаше стари хора и един ден циганина застанал пред кварталното магазинче и черпи наред, като ме видя вика - голяма радост у нашта къща комшо. И ухилен до уши. Питам го какво е станало, а той - Мерцедес, Мерцедес, купихме си Мерцедес. След някой друг месец иди циганката с една Е класа ма на 15 години и ръждите по калниците. :Д Ама Мерцедес - туй то. Дете да им се роди не се радват толкова.

мерджана е за 40+,а бавареца е за младите ромляни!затова силно препоръчвам на съфорумците ако решат да купуват баварац каран в българия да гледат внимателно кой е бил предишния собственик,иначе няма да се избавят от уникалния "аромат" а и тоталната липса на поддръжка при ромлянските автомобили ще си каже думата....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Илиян Делчев написа:

мерджана е за 40+,а бавареца е за младите ромляни!

Да, така е и въпростното семейство, за което разказах са всъщност вече пенсионери. Инак принципно, заради тези специфични особености по нашите ширини съм изградил в себе си негативно отношение към двете марки - още по соца си беше, като видиш Мерцедес, значи най- вероятно го кара циганин. Ала така или инак, като имах късмета да покарам лично няколко арни мерджана - а бе марка си е наистина. ((:  Не мога да си кривя на душата, че каже ли немеца прави автомобил, ама един път. Само, че струва пари - евтин Мерцедес/ БМВ просто няма, туй дето е евтино, по- добре си купи голфче/ астра/ фокус etc.

п.п. разбира се има и там разни А класа, В класа и прочие, само че те са страшна трагедия. :Д

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

BMW не е лоша кола,но за мен тя не е символ нито за престиж,нито за качество.Но от както станаха безобразно достъпни, тази марка се превърна по нашите ширини,а и не само,  за нарицателно на индивиди с по малко неврони в главата от броя на цилиндрите под капака.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз бих си взел Е46 320 170 коня

С повечко екстри. 

И хич не ми е до марката - гледам да е със задно, хубав външен вид и здрав двигател. Ако имаше Силвии можеше Силвия, ама няма. 

Иначе добре си се насочил към по-мощна кола, на бащата турана малко трудно изпреварва, а над 160 не може да вдигне, 105 коня/1600кг. Иначе върти гумите и на втора... 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...