Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Търсещ истини

Аксиомите, които ще направят етиката сериозна наука

Препоръчан отговор


преди 5 минути, ДиоиД написа:

Да, ама някой издирва, пръдом търси аксиомите на въпросната ... ;) 

Ами да я търси където я има , при Човеците да я търси.....Където я няма , каква Етика дири ? :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, by_chechi написа:

Ами да я търси където я има.....Където я няма , каква Етика дири ? :lol6:

Първо трябва да прочете, а не да чете и интерпретира ... ;) 

Кой обаче се интересува от знания, а?! Всеки можещ да чете се тупка в гърдите и казва: Аз правилно чета ... ;) Търся смисъла на това, което чета, ама, ако може да е на готово ... ;) Не влага умствени умения ... по му е сгодно на готово и без пари ... ;) 

Е ... как е казал Манго ... нека пита да знае ... ;) 

Кратко казано: Всички можем да разделяме, но не знаем как да поделим нещата ... ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, ДиоиД написа:

....Кратко казано: Всички можем да разделяме, но не знаем как да поделим нещата ... ;) 

Твърдението ти е : " Така си мисля ! " .....ама колко е вярно ? 

Ти , бисквитките (по-горе) успя ли да ги разделиш , че да ги поделиш ? :)

.............................

Питат : " Как ще разделиш по равно 5 печени картофа на три деца ?"

След кратък размисъл : " Ще ги направя на пюре !.....   :) " .....никак не е лесно....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, by_chechi написа:

" Как ще разделиш по равно 5 печени картофа на три деца ?"

С ножа! ;) 

преди 12 минути, by_chechi написа:

.....никак не е лесно....

Въпрос на умения и тренинг ... е ... боравенето с някакъв нож, а за пюрето, хм ... защо да е сложно, когато може и просто ... ;) 

Кратко: Защо да си усложнявам нещата, ако мога по по-прост начин ... ;) 

п.п. Ако е за игра ... хм ... я раздели 100 херца на три равни части ... ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ДиоиД написа:

С ножа! ;) 

cut-finger.jpg


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, by_chechi написа:

cut-finger.jpg

Да, но и какво??? Без кръв да се пусне - нищо не става, но по добре да съм аз, а не някой друг ... да се пореже ... ;) 

В края на краищата съм професионалист и друго: Юнак без рани няма ... ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отправям молба към разгорещените спорещи от настоящата и предходна страница, да се стремят за развиване на темата, а не към забавления, присъщи на дамски клуб.

Сериозността е присъща на сериозните мъже, спаменето на спамерите, философстването на мъдреците.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Търсещ истини написа:

Отправям молба към разгорещените спорещи от настоящата и предходна страница, да се стремят за развиване на темата, а не към забавления, присъщи на дамски клуб.

Сериозността е присъща на сериозните мъже, спаменето на спамерите, философстването на мъдреците.

Моля, уважаеми читатели, да приемете извинението ми за думите "дамски клуб". Изтеглям ги обратно и ги заменям с "Мъжки приказки с бира и семки на кварталната пейка"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Търсещ истини написа:

Моля, уважаеми читатели, да приемете извинението ми за думите "дамски клуб". Изтеглям ги обратно и ги заменям с "Мъжки приказки с бира и семки на кварталната пейка"

Твърде се вживяваш , много на сериозно се вземаш . .....

А даже и несериозно , във всяка смехория има много истина.......ако си способен да стигнеш до нея....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

(...продължение...)

Примерно :

Даже там където нож реже човешка плът , може да се търси и намери Етика и Естетика....

........................

Цезар търси прославен боец да го награди за заслуги  . Центурионът :

- Цезаре , този боец е прославен - виж колко белега има от заздравели рани !

- Предпочитам който му ги е направил .

Боецът

- Няма такива ....живи.....!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Етиката у Омир.

Спирам се на взаимоотношенията у Омир, защото са по- първични, а не завоалирани.

По отношение множеството Ние/Наше, то е съставено от богове, герои и анонимно простолюдие.

Системата е субординирана, като боговете имат своя йерархия, героите се подчиняват на боговете и на йерарсите си. Съобразителност, ум на героите е да не влизат в конфликт с по- силни. Смърт сред нискостоящите и тези извън племето не се приема с тъга. (Ахил моли Зевс за победа на троянците, респективно многолюдна смърт сред елините)

Кражба

Това е толкова естествено, колкото водачът в клетката на маймуните да отнеме банан от нискостоящ. Кражбата на Елена е нещо различно- тя е както отнемането на символи- идоли или знамена, тя е акт на трайно присвояване, което не предвижда връщане. Дори всезадоволените богове отнемат- просто за спорта. Хермес отнел кравите на Аполон и е покровител на кражбите и крадците. Богозакриляно е да отнемеш чуждо.

Убийство

Между боговете то е невъзможно поради тяхното безсмъртие, но по отношение на чуждите е естествена част от войната. Убийството на свои се санкционира и над смъртни, и над безсмъртни (убийството на герой от бог е вътре в множеството и подлежи на съд)

Брак

Половите връзки с чужди жени са напълно естествени както на небето, така и на земята. Извършването им се пази в тайна за да не се създават конфликти, но както конфликтите, така и тайната са нещо приемливо. „Случва се”. Между царете съществува и възможност за наложници, каквито нямат боговете и простолюдието.

Отвличане

Това изобщо не е укоримо действие. Да отвлечеш някого и да го доведеш при своите е добро дело

Принуда

Много от събитията в Илиада стават след заплаха. В първа глава още Хефест моли Хера да мълчи за да не я види бита. Домашното насилие не се смята за неетично, а за част от нормалните отношения.

Обида и клевета

Това е чест за героите и позор за простолюдието.

„Ах ти, пияницо, с кучи очи и сърце на кошута!”„Користолюбецо алчен, облечен в безсрамие нагло” казва Ахил, поощряван от Атина „със думи обидни нападай го, колкото искаш!”. За Терсит не се отнася.

Измама

Тази изтънчена интелектуална дейност е уважавана както от богове, така и от хора. В търгуваща и воюваща Елада, това се учи от пелени.

 

Фрустрация. Тук се спирам за да отбележа  изживяването след престъпление, след някакво унижение; лишаване от нещо, вкл. статус, плячка; смърт на близък;

В това естествено човешко състояние  Ахил реагира съвсем по човешки.

- чрез агресия- сбива се с Хектор и влачи трупа му до успокоение

- чрез резигнация- оттегля се Ахил в края на лагера и бездейства или плаче на безлюдния плаж

- моли майка си и богове за помощ

Тези действия не се осъждат от автора, нито прикриват от околните. Те са приемливи и не накърняват героичността му. С други думи, етикетът не налага ограничаване на емоционалните изблици.

Целият този повърхностен преглед за съответствие на кодекса и Илиадата ми бе нужен за да потвърдя отдавна известното:

·        етиката се развива и възгледите се променят

·        цивилизационните изменения водят до повече ограничения на своеволието

·        разширяването на свободата на личната воля се явява в етапи на криза, преди преструктуриране на етичните норми.

·        Илиада е хуманна (всеизвестно, но задължително се казва)

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎3‎.‎11‎.‎2019‎ г. в 23:39, Търсещ истини написа:

Сериозността е присъща на сериозните мъже, спаменето на спамерите, философстването на мъдреците.

Сериозно ли смятате, че има спор?

Да, има известно лирично отклонение, но то според мен е в допуска на свободния форум.

Етичната норма - кой определя поделянето, т.е. кой е мъдреца, който да наложи етиката?!

Нима смятате, че няма несериозни мъдреци?

Ако разглеждаме нещо на сериозно, то явно сме съпричастни и следователно имаме лична изгода.

Възниква и един друг въпрос: В древността кой е определял мъдреца?! Известно Ви е, че са били много. Имало е школи, т.е. последователи на въпросните философи. До колко изобщо философията е сериозна наука?! Какво дава тя на обществото?! Реално?!

По мое мнение, независимо, че гледате на определени потребители като вид спамери, то не отчитате, че те изказват породени мисли, а не свои чувства.

И кой е казал, че не може в дадена мъдрост да няма емоция?! Нима мислите, че Омир, Архимед и т.н. не са били емоционални ли?! Написали са съответния свой "труд", а някой го е разпространил.

Публикувайки тук някакви свои мисли, ние, не търсим авторство на същите. Дали са желани или не желани, то кой определя желанието на автора на темата?! Тя де факто не е негова собственост вече.

В основата на философията не е спора, а способността да мислиш върху определен казус. Понякога мислите са хаотични. Някой трябва да ги систематизира, да извлече от въпросните сериозни и несериозни мисли някаква закономерност, и на база това да сътвори някоя мъдрост. Не можете да задължавате потребителя да подхожда с необходимата концентрация към въпросната тема.

Кратко казано: Ако Вие смятате въпросната тема за сериозна, то напишете "труд" по нея, публикувайте го.

Тук в тоя свободен форум всеки сериозен човек чете избирателно. Обръща внимание единствено на неща които го вълнуват.

Това, че водим дебат по отношение на дадена етична норма - справедливо поделяне, не означава, че сме извън темата. Поне така мисля аз.

Мислите ли, че ако съм професионален философ ще "бродя" из свободните форуми?!

Възниква един въпрос: До колко един сериозен човек обръща внимание на нежеланата информация...

Твърде лично го разглеждате драги ми потребителю ..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, ДИоNД написа:

Твърде лично го разглеждате драги ми потребителю ..

Така е. 

Ще опитам "обществено": форумът е място, където всеки има свой интерес. По принцип той не е свързан с пари- парите идат от работата. Друга полза е да научиш нещо, но в хуманните дисциплини това не са нито практични, нито за изпит знания. Приказки. Тогава форумът е за развлечение, за забавление. Поради това темите- закачки са най- посещавани. 

Значи е време да се преместя в блог. Това и ще направя тия дни. :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Търсещ истини написа:

...Значи е време да се преместя в блог. Това и ще направя тия дни. :wors:

Там сам ще си приказваш.....което не е лошо , даже по някога е продуктивно.... :nono:

Аз , за мен си го правя , събирам си го в папка . След време го препрочитам с друго , ново разбиране (старото съм го "забравил" !) - така се осмислят своите собствени мисли ! :nono:......И по някога голям смях пада какви глупости съм писал . :lol6:Но не публикувам , ако нямам подкрепа основаваща се на всеобщото Знание....:nono:

.....освен ако не е като онези , другите....пък те все повече стават.....:lol6:

...................................................

Така във връзка с предния ми пост (Цезар , Центурион и Боец) можеш да видиш  , че ако търсиш Истини :

Отправна точка на мислене (постулат) в Етиката е Животът , а вектор (аксиома) се явява неговото умножаване и развитие .

При което неизбежно и закономерно възникват конфликти .....които следва да се решават , а не да се унищожават или замазват...

За да има Развитие ! :nono: Само умножаване (примерно на парите) не е достатъчно !:nono:

Тук следва деление на вътрешни и външни конфликти (наши и ваши , чужди) , при което основни , определящи се явяват вътрешните конфликти , а външните са второстепенни , решаващи.....

................................

Е , сега можеш да отидеш , на твоя пост след моя , и да решаваш включително етични и всякакви други конфликти ....

Което не правиш , а само посочваш детайли от по-висока или по-ниска степен на важност....

Това със сигурност е сериозно , но е твърде малко , никак не е достатъчно !....за да стане Етиката сериозна наука... :nono:

Да събираш шарени камъчета и да ги трупаш на купчинки разни (големина , цвят и т.н.) , никак не значи , че вече имаш картинна мозайка ! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Търсещ истини написа:

Значи е време да се преместя в блог. Това и ще направя тия дни. :wors:

Като за последно сред тази твоя тема:

Етиката е да можеш да убиваш, но да не убиеш! ;) 

Този който е силен, убива по-слабите. Помисли върху "Маймуната" какво каза - Няма живи ... ;) 

В основата на етиката е да пощадяваш, т.е. в религиозен план е да прощаваш. ;)

Радвам се, че съм ти показал начина по който да се изявиш.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

п.п. От панти века всеки простосмъртен се стреми да е благородник. В последствие да е "Бого избран", а към момента да си богат ....

Само и единствено този който е давал блага може да е етичен, другите или търсят справедливост, или се възгордяват като  съдник на всички. ;) 

И да се върнем все пак върху кой пише етиката?! Кой търси аксиомите?! Елементарен извод - Този който счита себе си за не-благородник и иска да бъде "Бого избран" или да извоюва някаква титла спрямо някой монарх.

Драги ми авторе, не бъркайте етикета с етиката ... ;) Протокола е едно, а друго е да си благ човек. ;) 

Този който е благ не му се налага да търси нещо, той дарява без да желае отплата.

Едно клише от мой близък познат: На сила може да отнемеш, но не и да дадеш. Да, в предходното има частица истина, но не е пълната истина. ;) 

В природата нещо е за "сметка" на друго. Има обаче хора които не се съобразяват с въпросното, а даряват без наследствена стойност. ;) 

Тук философите замълчават ... има неща които дори мъдреците не знаят. Ако даден човек е мъдър, то знае кога да спре, т.е. да млъкне, да прояви смирени, да се покае и замълчи, да разбере своята грехота.

Към сегашния момент много духовни лица търсят научността и обратното, т.е. Научни хора търсят духовността. За разлика от преди, религията не е буквално водеща сила в човешките взаимоотношения, а както и действителността показва, че и учените са без идея какво следва.

Това е хубаво на живота - Не зависи от нас. От нас зависи само две неща: Нашия живот и живота на хората около нас. Какъв ще бъде, хм ... от нас зависи. :) 

п.п. Ако подценяваш, то ще бъдеш подценяван! ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, ДИоNД написа:

кой пише етиката?! Кой търси аксиомите?! Елементарен извод - Този който счита себе си за не-благородник и иска да бъде "Бого избран" или да извоюва някаква титла спрямо някой монарх.

Любопитството е вродено. Дори сито и на топло, палето излиза за да научи пространството наоколо. То не иска да стане Баш-пале, нито да е пале на Луи ХIV. Просто изучава света.

Ако написаното в цитираното каре е лично към мен, грешите. Не съм не- благородник и не ще бъда богоизбран. Титла при монарх се търси 1. където е монархът, 2. където са титлите. Форумът на калдата не дава шанс на никого да стане повече. Остава си същият.

Та, когато някой е Търсещ истини той проявява Изследователски инстинкт .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Търсещ истини написа:

Ако написаното в цитираното каре е лично към мен, грешите.

Не е лично към Вас.

Да, до известна степен съм повлиян от ника Ви, но има една основна разлика между да търсиш и да си любопитен.

Вчера прибирайки се и отваряйки портата малките котки които обитават моя двор се стрелнаха на вън водени от любопитството. Независимо, че тук е село, то има и автомобили и за разлика от града тук всички карат с несъобразена скорост. Миналата година едно мъниче бе сгазено. ;) 

За себе си съм си изградил едно нещо: Погледни как човек се отнася към животните и може да добиеш обща представа за това дали е етичен или не.

Един мой комшия в Балкана бе подразнен от едни хора, които залагат примки, а не ловуват.

Кратко казано: Има различни клубове или по друг начин казано дружинки в които кандидатстваш, приемат те, научават те на съответния кодекс и си длъжен да спазваш етичните норми, за да не излагаш клуба (дружеството). Уви какво да се прави, има и "бракониери".

Общата етика е по-различна от клубната етика обаче.  Въпреки това, една клубна етика допринася блага към общата.

Хипотетично: Поставяйки дадена тема в свободен форум, то дали залагаш "примка" (търсиш) или "ловуваш" (любопитстваш)?!

Самия Ви ник е манипулативен и определено се поддадох на въпросната манипулация.  

Мен лично, етичните норми и различните култури ме вълнуват.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като модел в Художествената академия Дядо Добри е позирал и гол (да речем до кръста). Добро ли е това?

Проблемът трябва да бъде разгледан, след поставянето му в две множества

1. в множеството български граждани на 20 в., където голотата е естествена, голото тяло е видим израз на човека и може да го характеризира. Късите рокли и плажното облекло дават свобода за афиширане на красивото естествено здраво тяло.

2. в множеството на християнските светци поведението на голотата е чуждо. Независимо от изображенията на мъченията на св. Себастиян, Исус Христос и др. мъченици, голотата е неприсъща на християнството. Изображенията на голи мъченици са от епохата на Възраждането на култа към човешкото тяло, а не от времето на класическа християнска етика и са повече светски, отколкото духовни.

Т.е. поведението на Дядо Добри като модел е нормално за времето ни, но не съответства на изискванията за святост и християнска етика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Голотата не е проблем в християнството, а изтъкване на половите белези. Тя обаче е недопустима когато се посещава храм.

Не бъркайте благоприличието с етиката. Покривайки тялото си с одежди християнина обезличава своя пол. Изтъква, че преди всичко е човек, а не мъж или жена. Афиширане на пола си в светския живот е въпрос на собствен избор, но когато трябва да изповядаш нещо пред Бог, то трябва да се явиш пред него обезличен от своя пол. Това се прави, за да не "разсейваш" другите миряни, т.е. да ги подложиш на изкушение когато са в храма и се изповядват. Грехота е когато си отишъл да отдадеш почитта си към всевишния и има елементи на "деконцентрация" ...

В светския живот всеки сам избира дали да показва своята полова същност или религиозна ориентация. И голотата, и свръх религиозността се забелязват.

Етично е спрямо как е облечен човека да подходиш неутрално, т.е. да се съобразиш с неговата ценностна система. В първия случай да му направиш комплимент или забележка, а във втория да подходиш смирено (уважително).  

Кратко казано: Гледай ме в очите, а не между краката. :) По добре извърни поглед, ако съм привлекателен. ;) 

п.п. Голотата е проблем при юдаизма и исляма. Те считат себе си за богопомазани или богоизбрани. При едните е издигнат култа към майката, а при другите култа към бащата. В християнството има уважение към родителите. Там не се отнасяме с пристрастия към единия родител, а ги разглеждаме като семейство. Двама от различен пол събрани, за да направят семейство, което да вдъхне нов живот. Да създадат нови господари на всичко което Бог е сътворил. Първичния грях на Адам и Ева е заличен от Божия син. Могло е човешкия род, който е по Божие подобие създаден, да е вечен, но възгордяването на въпросните пра пра и т.н. пра деди е довело до отнемане на определени привилегии.  Всичко е суета, но малко хора се смиряват и затова е необходим съдник. Това е човеко-бога. Плът от Бог и кръв от човека.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще отправя една молба за научна етика от по- различно естество.

Моля, подкрепяйте стремежа за нещо ново в областта на умствените опити, дори да нямат "европейско" значение, но поне само за това, че са български. Какво имам предвид:

През 1817 г. в Буда Йоким Кърчовски издава една от първите български книги, отпечатани на говорим новобългарски език. Нейното заглавие, а и съдържание е "Чудеса Богородични" и е съставена още от преди 1641 г. Изуми ме, че във времето, когато отдавна са блестели Просветителите, писани са трактати по правата на човека, вдигани са Велики революции, Наполеон е вече на остров св. Елена, а Дикенс кара безгрижно детство, българският читател се увлича от това, как една девица- монахиня, чийто очи са проболи сърцето на местния владетел си ги изважда и му ги изпраща, но иска да опази девството си.

Нали разбирате, че впоследствие училите в странство българчета се опитват да внедрят постиженията на чужди, дълго развивали се науки, към средата, която вярва в билки, врачки и вълчяци?! Дори новата Българска държава не може да създаде самобитна култура с изключително бъдеще. Нормално, това е трудно.

Заради това, не се заяждайте с недостатъците на самородното у нас, а конкретно в непретенциозния форум за "други" на калдата. Ако можете- помогнете, ако не- потърпете, но да смятате, че критиката е по- подходяща от подкрепата е немислимо. Всичко тук е пълно с несъвършенства. И аз, и вие, и те. Помислете за 1817 г. и какви са очакванията ви? Науката не е тиква- за едно лято да порасте 20 м. Тя е дъб, който е на ветровито място, а във форума ни- съвсем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Казус: Руски доцент убил младата жена, с която живее от години на семейни начала. Тя е аспирантка в същия ВУЗ. Вършил ли е нещо укоримо от етична гл. т.?

В диадата са двама пълнолетни граждани, единият от които е зависим от другия. Зависимият не се е оплаквал от незаконни действия- сексуален тормоз, изнасилване, домашно насилие.

В университетските среди е често срещано популярни, чаровни преподаватели да влизат в интимни отношения със студентки и аспирантки. Приема се, че това е личен избор на студентката, аспирантката и дори по този начин тя получава някои предимства пред другите.

Общественото мнение е критично към такава връзка, смятайки я за непочтена и рискова- "Не си вади ..., където си вадиш хляба", но също и по отношение на жената, която "Изкарва си изпитите с ...". Движението Me Too е с широка гласност и възможности за подкрепа до там, че Харви Уайнстейн е съден, а Пласидо Доминго уволнен. 

Аналогично стои и въпросът за работа на съпрузи в една фирма. Това също е прието с някои възражения отнасящи се до това, че колегиалните отношения биват усложнени от личните. (Не е лесно да бъде санкциониран съпруг, ако другият е на ръководен пост, нито да бъдат преценявани реални резултати при емоционална обвързаност).

Не мога да изведа логичен извод, но интуитивно нещо ми подсказва, че авторитетите, формиращи университетския морал, ще толерират подобни явления, а студентите ще мрънкат, но ще завиждат на тези, които са успели да съблазнят преподавател/ка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Търсещ истини написа:

Вършил ли е нещо укоримо от етична гл. т.?

Укоримо е ако е било пазено в тайна. По-скоро е психологически казус, а не етичен.

Няма начин едни интимни отношения между "Шеф" и подчинен/а да не оказва влияние сред колектива. В този случай етично е да влязат в законови семейни отношения. Друг е въпроса за сблъсъка на интереси. Той, преподавателя може да преподава на съпругата си, но не и да я изпитва и в тоя случай това повелява Етиката. Да, зад гърба им хората ще говорят, но ще се запази обективността на оценката.

Вътрешните семейни отношения са твърде интимен въпрос. Те касаят само и единствено двамата и си зависи изцяло от техните вътрешни декларации преди сключването на брак. Брака по своята същност не е само законово потвърждаване на някакви взаимоотношения, а морална обвързаност между двама. Тук привържениците на "свободния секс" доста ще скочат и прочие. Обществото като цяло не е готово за полигамията. Тези които разглеждат секса като вид удоволствие не са меродавни в едно общество изтъкано от ред религиозни общности с коренно различни схващания за възпроизводството.

Но, нека разгледаме казуса от гледна "модерна точка" наречена "семейно съжителстване без брак". В тоя случай опираме пак до това - Преподавателя да обяви сред колегията своите користни цели спрямо студента/ката и не я изпитва. Колегията в случая е длъжна да му помогне във въпросния сблъсък на интереси, като намери някой който да изпитва въпросната негова изгора при придобиване на по-горен ценз.

п.п. Въпросното статукво трябва да се запази дори ако двамата се разделят, т.е. дори след "официалната" им раздяла, някой друг трябва да я изпитва.  

По подобен начин стоят нещата и във взаимоотношенията между държавните служители. В частните фирми е друго.

При държавните служители се изискват ред декларации за сблъсък на интереси и има законови мерки, ако въпросните не се спазват.

Примерно: Един адвокат в едно малко населено място ми отказа услуга свързана с общината, защото е в състава на общинския съвет, който ще взема решение по определено мое заявление. Аз не знаех, но неговата етика бе на ниво.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не зная дали в случая жената е била негова аспирантка, А когато е била студентка- това е един изпит само. По- значимо е евентуалното покровителство въобще, а може би обратното-  продължаващи семейни конфликти и в работата.

Интересно е разделението обществено/частно. Нима моралът спира пред вратите на частното? Изобилстват вицове за интимни отношения шеф- секретарка и ги приемаме за нормално(?). Фирменият морал, както стана ясно се определя от авторитета на фирмата, но общественият важи и за фирмите, т.е. ако авторитетът на обществото осъжда нещо, той го осъжда и в общественото, и в частното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, Търсещ истини написа:

....Не мога да изведа логичен извод, но интуитивно нещо ми подсказва....

Логично е да не можеш ! :nono:

От отделното , от едно единично не могат да се извеждат общи закономерности (изводи) . Може само да се предполага , да се градят хипотези.....да се фантазира и измисля !.....Което и правиш . :nono:

Необходимо е пълноценно множество от факти в подкрепа на дадена хипотеза .....намирайки своето потвърждение в широката , цялостна практика се превръща в научна теория....

Отделно нещо което не се съгласува , обикновено е деформация . Да кажем споменатото "шеф-секретарка"....поради което се и "хи-хи-ка или плаче"....всеки по свой начин...

Закономерности се извеждат от общото ! Колкото повече е общо , толкова повече е закономерно в очертаните граници 

Т.е. ако е единично - закономерно е само за него ......(докато закономерността "се свие" до размерите на факт)

..............................

Образно казано : Ако закономерността е линия (на поведение примерно) , съкращавайки границите на общата закономерност към единичното , тя става точка от тази линия - факт....както и обратното - линията като съвкупност от точки в определен ред....

Тук идва ред на "многознайковците" - понеже точката е безразмерна , то и линията няма размер....абстракции....:lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...